تبلیغ پیج در استوری اینستاگرام چگونه است؟ + 7 نکته طلایی

0

تبلیغ پیج در استوری یکی از روش‌های مناسب برای معرفی پیج، محصولات و خدمات کسب‌وکارهای آنلاین و حضوری به حساب می‌آید. اگرچه قابلیت‌های اینستاگرام به گونه‌ای است که هر کدام از کاربران حقیقی و حقوقی بتوانند به راحتی پیج خود را تبلیغ کنند. اما مهم است که از این قابلیت به طور صحیح استفاده کنید. به همین دلیل در این مقاله از مجله پادرو شما را با نحوه تبلیغ و به خصوص تبلیغ صفحات در استوری اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.

تبلیغات در استوری چیست؟

تبلیغ در استوری را چگونه ایجاد کنیم

تبلیغات استوری اینستاگرام، تبلیغاتی عمودی هستند که می‌توانید آنها را در بخش استوری اینستاگرام اجرا کنید. اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را بر اساس دسترسی، بازدید از ویدیو، ترافیک، تبدیل، نصب برنامه و آگاهی از برند هدف قرار دهید. علاوه بر این، برخلاف استوری ارگانیک اینستاگرام، تبلیغ استوری اینستاگرام بعد از 24 ساعت ناپدید نمی‌شود. در عوض، می‌توانید طول کمپین و تعداد تبلیغات را در تبلیغ دخالت دهید. مانند هر تبلیغ دیگری که برای اینستاگرام یا فیسبوک ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

باید به این نکته توجه داشته باشید که یک تبلیغ استوری اینستاگرام یکپارچه در تجربه مشاهده استوری فالوئرها تأثیرگذار است. علاوه بر این، کاربران مجبور نیستند پیج شما را دنبال کنند تا تبلیغ برند شما را ببینند.

تبلیغ در استوری را چگونه ایجاد کنیم؟

تبلیغ در استوری اینستاگرام به گونه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تصاویر و ویدیوهای خود را با کمک قابلیت‌ها و انواع فیلترها منتشر کنید. این قابلیت می‌تواند در تبلیغ پیج در استوری هم نقش مهمی ایفا کند. برای اینکه بتوانید از سرویس تبلیغ در استوری اینستاگرام استفاده کنید باید به دو نکته توجه داشته باشید. اولین مورد این است که شما به یک اکانت اینستاگرام نیاز دارید تا تبلیغات خود را در استوری منتشر کنید. در گام دوم هم باید مشخص کنید چه محتوایی باید در استوری تبلیغ شود.

برای مثال تبلیغ پیج در استوری می‌تواند در صورتی انجام شود که شما اکانت و صفحه اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کرده باشید. در ضمن لازم است اطلاعات مربوط به پیج برای تبلیغات را مشخص نمایید تا تصاویر و ویدیوهای مناسبی از آن به برای تبلیغ کردن مهیا شوند.

مراحل ایجاد تبلیغات در استوری اینستاگرام

در راستای تهیه بستر مناسب برای تبلیغ، از جمله تبلیغ پیج در استوری اینستاگرام باید به مراحل زیر توجه داشته باشید. آنچه در سایت فیسبوک ذکر شده است به شرح زیر است.

  1. به (Ads Manager) رفته و (Create+) را انتخاب کنید.
  2. هدفی را انتخاب کنید که با هدف بازاریابی شما همسو باشد.
  3. جزئیات کمپین خود را وارد کنید.
  4. در سطح (Placements)، گزینه «قرار دادن خودکار» یا همان (Automatic placements) را انتخاب کنید.
  5. اگر «مکان‌های دستی» یا (Manual placements) را انتخاب می‌کنید، کادر (Stories) را در زیر اینستاگرام علامت بزنید.
  6. با تنظیم بودجه و زمان‌بندی آگهی خود، ادامه دهید.

مراحل بعدی مربوط به انتخاب عناصری خواهند بود که مشخص می‌کنند تبلیغ شما چگونه خواهد بود.

  1. یک تصویر، یک ویدیو یا پست کاروسل (Carousel) را به عنوان قالب تبلیغ انتخاب کنید.
  2. مشخصات مورد نیاز برای تبلیغات را مشاهده کنید.
  3. هر تصویر یا ویدیو را به تبلیغ خود اضافه کنید و از جمله جزئیات دیگر را به پایان برسانید.
  4. با انتخاب گزینه «تأیید» (Confirm) آگهی خود را تکمیل کنید.

پیروی از مراحل ایجاد تبلیغات در استوری اینستاگرام برای تبلیغ پیج در استوری هم کاربرد دارد.

نحوه تبلیغ پیج در استوری چگونه است؟

تبلیغ پیج در استوری اینستاگرام

اکنون نوبت به آن رسیده که درباره تبلیغ پیج در استوری کمی بیشتر توضیح دهیم. البته آنچه درباره تبلیغ کردن پیج اینستاگرام در استوری ذکر خواهیم کرد، با دیدگاه کلی درباره تبلیغ در استوری تفاوت مشهودی ندارد. شما برای اینکه کار تبلیغ پیج در استوری را به درستی انجام دهید، باید مراحل زیر را در کنار توضیحات گفته شده در نظر داشته باشید.

مرحله اول

  1. به صفحه (Ads Manager) بروید.
  2. برای ایجاد تبلیغ پیج در استوری اینستاگرام می‌توانید از (Guided Creation) یا (Quick Creation) استفاده کنید.
  3. روی دکمه (Create) ایجاد کلیک کنید.

گام دوم

هنگام تبلیغ پیج در استوری اینستاگرام باید موارد زیر را انتخاب نمایید:

  • نام تجاری
  • دسترسی (Reach)
  • بازدیدهای ویدیو (Video views)
  • تبدیل (Conversions)
  • نصب برنامه (App installs)
  • تولید پیشرو (Lead Generation)
  • ترافیک (Traffic objective)

مرحله سوم

  1. در قسمت (Automatic Placements)، (Placements) یا (Edit Placements) را انتخاب کنید.
  2. استوری اینستاگرام به طور پیش فرض در هر دو جریان کاری قابل انتخاب است.

مرحله چهارم

  1. بقیه مراحل را برای ادامه ساخت تبلیغات پیج در استوری خود دنبال کنید.
  2. وقتی تبلیغ شما آماده شد، روی تأیید کلیک کنید تا تغییرات شما منتشر شود.

چرا تبلیغ پیج در استوری را انتخاب کنیم؟

اگرچه توضیح دادیم که چگونه می‌توانید تبلیغ پیج در استوری را آماده و منتشر کنید، شاید سؤال دیگری برای شما وجود داشته باشد. درست است، برای شما یا خیلی از صاحبان کسب‌وکارها این سؤال مطرح می‌شود که بهتر است استوری را برای تبلیغات خود انتخاب کنید یا پست اینستاگرامی؟

بسیاری از افراد هنوز هم بر این باور هستند که پست نسبت به استوری ماندگاری بیشتری دارد. در ضمن امکان مشارکت گسترده‌تری را در گذر زمان فراهم می‌آورد. اما باید بگوییم که استوری و پست قابلیت‌های متفاوتی برای صفحات فروشگاهی مختلف دارند و مقایسه استوری و پست می‌تواند به انتخاب بهتر شما کمک کند. اما لازم است چند مزیت استوری را نسبت به پست برای تبلیغ پیج بدانید.

امکان استفاده از لینک

امکان استفاده از لینک

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های استوری برای تبلیغ پیج، امکان قرار دادن لینک برای ورد پیج است. در واقع شما می‌توانید لینک صفحه خود یا هر لینک دیگری که مد نظر دارید در همان محتوای تصویری قرار دهید. در حالی که قرار دادن لینک تنها در کپشن پست برای شما امکان‌پذیر است. این احتمال وجود دارد که مخاطبان متن را کامل نخوانند یا بدون توجه به لینک، سریع از کنار آن گذر کنند. در نتیجه لینک در پست نسبت به استوری کمتر مشاهده می‌شود و دسترس‌پذیری کمتری دارد.

میزان بازدید بیشتر استوری

قابلیت‌های مختلف استوری نسبت به پست اینستاگرام و جذابیت‌های وابسته به آن باعث شده که فالوئرهای بیشتری از استوری‌ها بازدید کنند. در نتیجه اگر تبلیغ پیج در استوری قرار بگیرد، میزان مشارکت و ریچ بیشتری برای آن رقم خواهد خورد. این در حالی است که عموماً پست‌های اینستاگرامی به علت قرار گرفتن در میان انبوهی از پست‌های منتشر شده دیگر شاید به اندازه کافی بازدید و مشارکت نداشته باشند.

هزینه کمتر تبلیغ پیج در استوری

تبلیغات به رشد سریع پیج اینستاگرام کمک می‌کند اما باید هزینه را مدنظر قرار دهید. هزینه یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در تبلیغات است. مدت زمان نمایش تبلیغات هم یکی از عوامل مؤثر در میزان هزینه به حساب می‌آید. چنانچه شما تبلیغی را پست کنید، با توجه به تعداد روزهایی که تبلیغ به صورت پست موقت روی فید اینستاگرام باقی بماند، هزینه پرداخت می‌شود. این در حالی است که شما برای همین تبلیغ پیج در استوری، حداقل هزینه 24 ساعت را پرداخت خواهید کرد. بنابراین اختلاف هزینه آنها برای بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین چشم‌گیر و غیرقابل انکار محسوب می‌شود. البته فراموش نکنید که قابلیت تبلیغ پیج در استوری امکان افزایش مدت زمان را نیز فراهم می‌کند.

توجه به مزایای استوری نسبت به پست مانند هزینه کمتر و بازدید بیشتر در انتخاب استوری برای تبلیغ پیج مؤثر است.

ابعاد بزرگ‌تر استوری

نکته مثبت دیگری که باعث برتری استوری به پست برای تبلیغ کردن می‌شود، ابعاد بزرگ‌تر استوری است. در واقع شما بستر وسیع‌تری برای وارد کردن متن، کپشن، لینک، نظرسنجی و در کل محتوای تبلیغی دارید. این موضوع باعث می‌شود که تبلیغ پیج در استوری پربازده‌تر از انجام این فرآیند در پست باشد.

7 نکته مهم دربار تبلیغ یک پیج در استوری

پیش از اینکه برای تبلیغ پیج در استوری اینستاگرام آماده شوید، بهتر است به 7 نکته مهم توجه داشته باشید. این نکات به شما در آماده کردن محتوای تبلیغات کمک می‌کنند.

1- به سرعت دیده شدن استوری توجه کنید

باید به این نکته توجه داشته باشید که استوری‌های اینستاگرام بالای اپلیکیشن قرار می‌گیرند و به سرعت مشاهده می‌شوند. طول هر استوری تصویری یا ویدیویی 15 ثانیه است. در حالی که هر استوری بسته به نوع تبلیغ و کمپین ممکن است تنها 24 ساعت باقی بماند و بعد منقضی شود. شما با توجه به طول هر استوری می‌توانید ویدیو و تصاویر خود را به گونه‌ای آماده کنید که جذاب بوده و تأثیرگذاری کافی بر کاربران داشته باشند.

2- از موشن گرافیک برای تبلیغات استفاده کنید

موشن گرافیک یکی از پرکاربردترین و مؤثرترین روش‌ها برای تهیه تبلیغات به حساب می‌آید. زیرا انتقال مفاهیم از طریق موشن گرافیک سریع‌تر از تصویر رخ می‌دهد. شما می‌توانید برای تبلیغ پیج در استوری نیز از این مهارت گرافیکی بهره‌مند شوید.

3- تأثیر صدا در تبلیغات خود را فراموش نکنید

تأثیر صدا در تبلیغات

اضافه کردن موسیقی و جلوه‌های صوتی در افزایش جذابیت پست‌ها اثر بسزایی دارد. به نحوی که در حدود 60 درصد استوری‌هایی که همراه صوت هستند، فالوئرها را به مشاهده آنها تا آخرین لحظه تشویق می‌کنند. تست (A/B) نیز قابلیتی است که به شما کمک می‌کند تا درباره جلوه صوتی و صداگذاری انتخابی برای تبلیغ پیج در استوری تصمیم قطعی بگیرید.

4- از کال تو اکشن درست استفاده کنید

کال تو اکشن (Call To Action-CTA) که در فارسی «دعوت به اقدام» نامیده می‌‌شود، یکی از نکات و استراتژی‌های مهم بازاریابی به حساب می‌آید. شما می‌توانید هنگام قرار دادن لینک، مخاطب را با کمک عباراتی مانند «همین الان خرید کنید»، «از تخفیف زیر استفاده کنید»، «روی لینک زیر کلیک کنید»، «به بیوی پیج سر بزنید» و «بیشتر بدانید» به انجام عملی خاص مانند خرید کردن یا سر زدن به صفحه‌ای خاص دعوت کنید.

استفاده از موشن گرافیک، (CTA)، فلیترها، صوت و متن برای تهیه تبلیغ پیج در استوری از اهمیت بالایی برخوردار است.

5- استفاده از متن را نادیده نگیرید

هنگام تهیه تبلیغ پیج در استوری بهتر است از متن نیز استفاده شود. وجود متن در کنار صوت، جلوه‌های بصری و قابلیت‌ها و فیلترهای جدید و متنوع اینستاگرام، میزان تأثیرگذاری را افزایش می‌دهد. برای مثال افرادی که پیج لوازم بهداشتی را در استوری تبلیغ می‌کنند، می‌توانند از جملاتی مانند «اگه دوست داری یه آرایش سبک داشته باشی، ضد آفتاب رنگی رو انتخاب کن» استفاده نمایند.

6- تبلیغ را ابتدا در قالب استوری آماده نمایید

پیش از آنکه تبلیغ پیج خود را در پست، ریلز و سایر کانال‌های در دسترس دیگر منتشر کنید، آن را به صورت استوری منتشر کنید. شما هزینه کمتری برای تبلیغ در استوری متقبل می‌شوید. علاوه بر این، امکان تست (A/B) برای شما وجود دارد. حتی اگر از میزان بازخورد تبلیغ راضی بودید، می‌توانید آن را در فیسبوک، توییتر و سایر شبکه‌ها اجتماعی یا پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و واتس‌اپ منتشر کنید.

7- اهمیت تست کردن تبلیغ را فراموش نکنید

همانطور که چندین بار اشاره کردیم، شما می‌توانید با کمک تست (A/B) دو حالت تبلیغ پیج را در اینستاگرام به صورت پیش‌نمایش ببینید. شما پیش از انتشار برای عموم می‌توانید به بررسی آنها پرداخته و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. این نکته کیفیت کار و میزان تأثیرگذاری را افزایش می‌دهد.

حقایقی دیگر درباره استوری اینستاگرام

اگر هنوز برای اجرای تبلیغات در استوری اینستاگرام دست به کار نشده‌اید، این حقایق را در نظر بگیرید:

  • کاربران اینستاگرام درآمد قابل تصرف بالایی دارند و شما می‌توانید با تبلیغ مناسب پیج خود فروش قابل توجهی داشته باشید.
    • برای مثال 42 درصد از کاربران اینستاگرام در ایالات متحده بیش از 75 هزار دلار در سال درآمد دارند.
  • اینستاگرام شبکه اجتماعی با دومین (ROI) بالا در بین دیجیتال مارکترهاست.
  • قدرت تعامل ویدیوها در اینستاگرام 21.2 درصد بیشتر از تصاویر و 18.6 درصد بیشتر از کاروسل است.
  • بیش از 500 میلیون نفر به صورت روزانه استوری مشاهده می‌کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • تبلیغات استوری اینستاگرام، تبلیغاتی عمودی هستند که می‌توانید در قابلیت استوری اینستاگرام اجرا کنید.
    • تبلیغ پیج در استوری بر اساس عواملی مانند دسترسی، بازدید از ویدیو، ترافیک، تبدیل، نصب برنامه و آگاهی از برند هدف منتشر می‌شوند.
    • توجه به مزایای استوری نسبت به پست مانند هزینه کمتر و بازدید بیشتر در انتخاب استوری برای تبلیغ پیج مؤثر است.
    • استوری بستر وسیع‌تری برای وارد کردن متن، کپشن، لینک، نظرسنجی و در کل محتوای تبلیغی فراهم می‌کند.
    • موشن گرافیک یکی از پرکاربردترین و مؤثرترین روش‌ها برای تهیه تبلیغات به حساب می‌آید. زیرا انتقال مفاهیم از طریق موشن گرافیک سریع‌تر از تصویر رخ می‌دهد.
    • شما می‌توانید با کمک تست (A/B) دو حالت تبلیغ پیج را در اینستاگرام به صورت پیش‌نمایش ببینید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    hubspot

    Facebook

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.