معرفی بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) برای سایت فروشگاهی

0

این روزها تعداد فروشگاه‌های اینترنتی  و کسب و کارهای آنلاین به صورت روزانه در حال افزایش است و هر کدام از آنها برای مدیریت محتوای سایت خود از یک نوع سیستم مخصوص به خود استفاده می‌کنند. در این زمینه شناخت بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) اهمیت پیدا می‌کند.

در واقع اهمیت بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) از آنجا نشات می‌گیرد که کسب و کارها چه در سطح محلی یا جهانی باید به زیر ساخت‌های خود و توسعه اینترنت توجه داشته باشند.

برای مثال در شرکت بزرگی مانند Dell فروش آنلاین  توانسته سهم بزرگی در درآمد سالانه این شرکت داشته باشد. به عبارت دیگر این شرکت توانسته با خرید آسان و تحویل سریع موجب شود تا بسیاری از افراد و شرکت‌ها برای خرید خود به این سایت مراجعه کنند.

نکته دیگری که در ارتباط با فروش آنلاین و زیر ساخت‌های آن وجود دارد این است که با توسعه فروشگاه  و سایت‌های خرید آنلاین این فرصت به وجود آمد که محصولات بدون واسطه یا حداقل با واسطه کمتری به دست مشتری برسند و این موضوع در قیمت نهایی محصول برای مصرف کننده هم تاثیراتی باقی گذاشت.

ما در ادامه این مقاله از پادرو به تعریف بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) پرداخته و سپس به بررسی و مقایسه آنها می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

سیستم مدیریت محتوا یا همان (CMS) مخفف کلمه Content Management System است و این سیستم نرم افزاری کمک می‌کند تا هر کسب و کار اینترنتی بتواند با استفاده از آن محتوای سایت خود را به خوبی مدیریت کند. بنابراین هر سایت اینترنتی به یک سیستم مدیریت محتوا و انتخاب CMS نیاز دارد. انتخاب CMS کمک می‌کند تا با آن بتوان به محیط برنامه نویسی محتوای سایت وارد شد و یک سیستم فروشگاهی کاربردی طراحی کرد.

طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) به شما کمک می‌کند تا ظاهر و چیدمان وب سایت فروشگاهی خود را طراحی کنید یا تغییر دهید.

در این زمینه بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) دارای بخش‌های پایه‌ای برای اضافه کردن مطالب، ایجاد پیوندها، ثبت نظرات، دسته بندی مطالب، ارسال مطالب (متنی، تصویری، صوتی و چندرسانه‌ای) هستند و آنها را در اختیار صاحبان سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی قرار می‌دهند.

مقایسه بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

برای مقایسه سیستم های مدیریت محتوا باید ابتدا به بررسی بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) بپردازیم.

سیستم مدیریت محتوا (CMS) ورد پرس WordPress

این روزها در میان بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS)، وردپرس سهم بزرگی از بازار وب را در اختیار خود دارد و توانسته از رقبای خود هم جلوتر حرکت کند. این سیستم مدیریت محتوایی در ابتدا برای وبلاگ‌ نویسی طراحی شده بود که این روزها با گسترش آن، قابلیت‌های بسیار زیادی هم به آن افزوده شد.

این قابلیت‌ها در وردپرس موجب محبوبیت روز افزون و انتخاب CMS ورودپرس توسط بسیاری از کسب و کارها شد. در حال حاضر وردپرس یکی از محبوب‌ترین انواع سیستم مدیریت محتوا در جهان به شمار می‌رود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که امروزه بیش از ۳۲٪ از وب سایت‌های فروشگاهی وردپرسی هستند و حتی سایت‌های بزرگی مانند وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و CNN از وردپرس به عنوان بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) استفاده می‌کنند.

از مهم‌ترین مزایای وردپرس می‌توان به اپن سورس بودن، پنل مدیریت کاربر پسند و منطبق بودن با قوانین سئو اشاره کرد که در کنار همه اینها این سیستم مدیریتی دارای تعداد زیادی قالب و افزونه رایگان است و به شما کمک می‌کند تا موارد متعددی را به وب سایت فروشگاهی خود اضافه کنید.

از دیگر مزیت‌های وردپرس که آن را در مقایسه سیستم های مدیریت محتوا در صدر قرار داده است، امکان راه اندازی انواع مختلفی از وب سایت‌ها مانند وبلاگی، فروشگاهی، شرکتی، خبری و غیره است. به همین دلیل هم شما می‌توانید در صورت داشتن هر گونه وب سایت فروشگاهی یا غیر فروشگاهی از وردپرس برای مدیریت بهتر محتوا کمک بگیرید.

دیگر ویژگی‌ها

  • رایگان و اپن سورس بودن
  • سهولت در انتشار و ویرایش محتوا
  • ویرایشگر قدرتمند برای مدیریت محتوا
  • قابلیت توسعه راحت به کمک افزونه و تم‌ها
  • دارا بودن انجمن‌های قوی و فعال

سیستم مدیریت محتوا (CMS) ووکامرس (WooCommerce)

یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای طراحی سایت فروشگاهی پیش روی صاحبان کسب و کارها قرار دارد، ووکامرس (WooCommerce) است. ووکامرس درواقع یک افزونه فروشگاه‌ ساز رایگان است که تحت سیستم مدیریت محتوای وردپرس در دسترس است. این سیستم دارای محیط کاربری و ساده و طراحی جذابی است که همین ویژگی آن موجب محبوبیت زیادی در بین کاربران شده است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    در مقایسه سیستم های مدیریت محتوا این پلاگین دارای قابلیت‌ها متعددی در راه اندازی و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی است و این موضوع موجب شده تا وب سایت شما یک مدیریت کاربردی آنلاین داشته باشد.

    در ووکامرس قالب‌های بر اساس نوع فروشگاه اینترنتی وجود دارد و دسته‌ها، برچسب‌ها، ذخیره سازی، فیلتر محصولات و امکان امتیازدهی به محصولات از جمله دیگر امکاناتی است که به شما برای وب سایت فروشگاهی می‌دهد.

    سیستم مدیریت محتوای سایت

    اگر شما حتی یک فرد مبتدی در حوزه طراحی سایت فروشگاهی باشید و بخواهید به تازگی کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید، ووکامرس بدون نیاز به کد نویسی به شما کمک خواهد کرد تا یک فروشگاه اینترنتی برای خودتان راه اندازی کنید و آن را ارتقا دهید.


    بیشتر بخوانید: ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس (WooCommerce) چه مزایایی دارد؟

    سیستم مدیریت محتوا (CMS) جوملا Joomla

    جوملا هم یکی دیگر از بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. این سیستم دارای قالب‌ها و افزونه‌های متنوعی است و نسخه اول آن در سال ۲۰۰۵ منتشر شده است. انتخاب CMS جوملا در واقع می‌تواند ویژگی‌های مختلفی را در اختیار شما قرار دهد و به راحتی شما با چند کلیک آن را نصب خواهید کرد.

    البته در مقام مقایسه سیستم های مدیریت محتوا جوملا توصیه خوبی برای افراد مبتدی نخواهد بود و در مقابل بستری ایده آل برای فروشندگان و طراحان سایت با تجربه است.

    این سامانه بسیار انعطاف پذیر بوده و گزینه‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این سیستم برای افرادی که به کد نویسی مسلط هستند بسیار مناسب است و از فروم‌ها و سایت‌های متعددی هم پشتیبانی می‌کند. برای طراحی سایت فروشگاهی و استفاده از افزونه‌های متنوعی می‌توان در جوملا حساب باز کرد.

    سایر ویژگی‌ها

    • پشتیبانی عالی برای انواع پست سفارشی
    • مدیریت پیشرفته کاربر
    • پشتیبانی از چند زبان بودن سایت
    • پشتیبانی از استفاده از الگوهای منحصر به فرد برای هر نوع صفحه
    بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

    سیستم مدیریت محتوا (CMS) دروپال DRUPAL

    یکی دیگر از بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) سیستم دروپال است که این سیستم محبوب توسط شرکت های چون  New York Observer، Popular Science، MIT, Sony Music و Fast Company مورد استفاده قرار گرفته است. مهم‌ترین ویژگی دروپال منعطف و کاربرپسند بودن آن است که امکان مدیریت محتوای سایت فروشگاهی را راحت‌تر کرده است.

    انتخاب CMS دروپال در مقایسه با سایر سیستم های مدیریت محتوا نشان می‌دهد که این سیستم دارای بیش از ۶۰۰۰ افزونه برای سایت‌ها است که همین موضوع قابلیت مدیریت محتوا را بهبود بخشیده است.

    در این سیستم شما به هیچ عنوان نیازی به کدنویسی برای هیچ کدام از قسمت‌های سایت فروشگاهی خود ندارید و به همین دلیل هم گزینه مناسبی برای افراد مبتدی در حوزه طراحی سایت فروشگاهی است.

    سایر ویژگی‌ها

    • سیستم مدیریت پست سفارشی
    • تنظیمات مجوز کاربران
    • پشتیبانی از چند زبان بودن سایت
    • سیستم طبقه‌بندی دقیق
    • امنیت بالا

    سیستم مدیریت محتوای مجنتو Magento Community Edition، یکی دیگر از بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

    مجنتو یکی از انواع سیستم مدیریت محتوا است که دارای امکانات بسیار زیای است که در مقایسه سیستم های مدیریت محتوا، انواع دیگر پلتفرم‌های متن باز این امکانات را در اختیار ندارند.

    به عنوان مثال در مجنتو شما می‌توانید چندین فروشگاه و به زبان‌های مختلف را حتی با واحدهای پولی متفاوت مدیریت کنید. در واقع مجنتو از بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) است که در سیستم‌های تجارت الکترونیک بزرگی مانند سامسونگ و نایکی برای فروش محصولات به کار گرفته می‌شود.

    سیستم مدیریت محتوای مجنتو با استفاده از فریمورک‌های mysql و zend راه‌اندازی شده است و در قسمت پشتیبانی همواره به روز رسانی‌های قوی وجود داشته است و به همین دلیل کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. بهتر است در صورت استفاده از این سیستم از ورژن‌های جدیدتر آن استفاده کنید زیرا مجنتو دیگر از ورژن‌های قدیمی خود پشتیبانی نمی‌کند.

    سایر ویژگی‌ها

    CMS

    سیستم مدیریت محتوا (CMS) بلاگر Blogger

    بلاگر هم یکی دیگر از بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) است که شما با استفاده از آن می‌توانید به ساخت وبلاگ بپردازید. استفاده از این سیستم به دانش زیادی نیاز ندارد و کار با آن هم بسیار راحت است. این سیستم توسط گوگل توسعه پیدا کرده است زیرا با موتورهای جستجو و سئوی گوگل همخوانی بسیار بالایی دارد و بسیار باکیفیت است.

    البته باید دقت داشته باشید که بلاگر بیشتر در حوزه وبلاگ برای شما مناسب است و نوع دیگر فروشگاه را پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین برای آن دسته از سایت‌های فروشگاهی که به دنبال تولید محتوا و فروش آن هستند مناسب خواهد بود. بلاگر همچنین انعطاف کمی دارد و به همین دلیل هم استقبال کمتری از آن در میان بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) شده است.

    سایر ویژگی‌ها

    • راه اندازی بسیار ساده
    • دامنه و هاست رایگان
    • قابلیت ادغام با دیگر ابزارهای گوگل مثل گوگل آنالیتیکس

    کوتاه در مورد بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

    • اهمیت بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) از آنجا نشات می‌گیرد که کسب و کارها چه در سطح محلی یا جهانی باید به زیر ساخت‌های خود و توسعه اینترنت توجه داشته باشند. برای مثال در شرکت بزرگی مانند Dell فروش آنلاین  توانسته سهم بزرگی در درآمد سالانه این شرکت داشته باشد.
    • سیستم مدیریت محتوا یا همان  (CMS) مخفف کلمه Content Management System است و این سیستم نرم افزاری کمک می‌کند تا هر کسب و کار اینترنتی بتواند با استفاده از آن محتوای سایت خود را به خوبی مدیریت کند. بنابراین هر سایت اینترنتی به یک سیستم مدیریت محتوا و انتخاب CMS نیاز دارد.
    • این روزها در میان بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS)، وردپرس سهم بزرگی از بازار وب را در اختیار خود دارد و توانسته از رقبای خود هم جلوتر حرکت کند. این سیستم مدیریت محتوایی در ابتدا برای وبلاگ‌ نویسی طراحی شده بود که این روزها با گسترش آن، قابلیت‌های بسیار زیادی هم به آن افزوده شد.  
    • بررسی‌ها نشان می‌دهد که امروزه بیش از ۳۲٪ از وب سایت‌های فروشگاهی وردپرسی هستند و حتی سایت‌های بزرگی مانند وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و CNN از وردپرس به عنوان بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) استفاده می‌کنند.
    • یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای طراحی سایت فروشگاهی پیش روی صاحبان کسب و کارها قرار دارد، ووکامرس(WooCommerce) است. ووکامرس درواقع یک افزونه فروشگاه‌ ساز رایگان است که تحت سیستم مدیریت محتوای وردپرس در دسترس است. این سیستم دارای محیط کاربری و ساده و طراحی جذابی است که همین ویژگی آن موجب محبوبیت زیادی در بین کاربران شده است.
    • جوملا هم یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. این سیستم دارای قالب‌ها و افزونه‌های متنوعی است و نسخه اول آن در سال ۲۰۰۵ منتشر شده است. انتخاب CMS جوملا در واقع می‌تواند ویژگی‌های مختلفی را در اختیار شما قرار دهد و به راحتی شما با چند کلیک آن را نصب خواهید کرد.
    • یکی دیگر از بهترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) سیستم دروپال است که این سیستم محبوب توسط شرکت های چون  New York Observer، Popular Science، MIT،  Sony Music  و  Fast  Company  مورد استفاده قرار گرفته است. مهم‌ترین ویژگی دروپال منعطف و کاربرپسند بودن آن است که امکان مدیریت محتوای سایت فروشگاهی را راحت‌تر کرده است.
    • مجنتو یکی از انواع سیستم مدیریت محتوا است که دارای امکانات بسیار زیای است که در مقایسه سیستم های مدیریت محتوا، انواع دیگر پلتفرم‌های متن باز این امکانات را در اختیار ندارند. به عنوان مثال در مجنتو شما می‌توانید چندین فروشگاه و به زبان‌های مختلف را حتی با واحدهای پولی متفاوت مدیریت کنید.
    • بلاگر هم یکی دیگر از انواع سیستم مدیریت محتوا است که شما با استفاده از آن می‌توانید به ساخت وبلاگ بپردازید. استفاده از این سیستم به دانش زیادی نیاز ندارد و کار با آن هم بسیار راحت است. این سیستم توسط گوگل توسعه پیدا کرده است زیرا با موتورهای جستجو و سئوی گوگل همخوانی بسیار بالایی دارد و بسیار باکیفیت است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.