ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس (WooCommerce) چه مزایایی دارد؟

0

فروشگاه اینترنتی شما برای پیشرفت و رسیدن به مرز فروش منطقی باید به آخرین امکانات مجهز باشد. برای آنکه بدانید ووکامرس چیست و ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس چطور انجام می‌شود، در این مقاله با ما همراه باشید.

ووکامرس یک افزونه منبع باز برای وردپرس است. این یعنی برای کار با ووکامرس نمی‌توانید از کنار وردپرس به آسانی عبور کنید و قوانین و تجهیزات آن را نشناسید. برای ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس این مطلب را از دست ندهید.

این پدیده برای کسانی که از تجارت آنلاین کوچک تا بزرگ از وردپرس استفاده می‌کنند طراحی شده‌است. راه اندازی ووکامرس در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۱ انجام شد. درست در زمانی که بزرگان عرصه تجارت الکترونیک در فروشگاه اینترنتی احساس خلاء جدی داشتند. این افزونه به دلیل سادگی در نصب و سفارشی سازی و محصول اصلی رایگان به سرعت محبوب شد و جایگاه مهمی در میان مردم پیدا کرد.

ووکامرس اولین بار توسط وو تمز توسعه دهنده پوسته وردپرس توسعه داده شد. محصول اولیه ایراد داشت اما پس از مدتی آزمون و خطا به مرز بهره برداری رسید و در حد خودش انقلابی در صنعت فروشگاه اینترنتی ایجاد کرد.

برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۴ اولین WooConf به عنوان یک کنفرانس با تمرکز بر تجارت الکترونیک با استفاده از WooCommerce برگزار شد. در آن کنفرانس بزرگ که به میزبانی بزرگان تجارت الکترونیک سانفرانسیسکو کالیفرنیا برگزار شده بود بیش از 300 شرکت بزرگ و تاجر معتبر جذب سرمایه‌گذاری شدند.

نکته مهم این است که این افزونه برای زبان فارسی تهیه و ترجمه شده است و کاربران ایرانی نیز می توانند از این افزونه استفاده کنند.

ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس

بیش از 5 میلیون فروشگاه اینترنتی در سراسر جهان، از ووکامرس استفاده می‌کنند که این آمار در بین فروشگاه سازهای رایگان (یا تجاری) رتبه نخست را داراست.

امکانات مهم ووکامرس

امکانات افزونه ووکامرس در صورت استفاده صحیح و به موقع و در یک کلام مناسب، می‌تواند بسیار راهگشا و مفید باشد. ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس، امکاناتی که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • دسته بندی نامحدود برای محصولات
  • امکان ساخت اپلیکیشن برای سایت
  • ساخت فروشگاه اختصاصی
  • بسته بندی و ارسال محصولات
  • اتصال به سامانه پیامکی
  • فروش محصولات دانلودی
  • درج محصولات بدون محدودیت
  • قابلیت اتصال به درگاه های بانکی عضو شتاب
  • قابلیت اتصال به میل چیمپ
  • قابلیت اتصال به سامانه‌های پیامکی
  • امکان ثبت نظر برای محصولات
  • امکان اتصال با افزونه های صفحه ساز المنتور و ویژوال کامپوزر
  • امکان صدور آنی فاکتور خرید
  • قابلیت مقایسه محصولات با یکدیگر

ووکامرس یک افزونه کاملا رایگان است و این رایگان بودن را از بزرگتر خود یعنی وردپرس به ارث برده است. از طرفی یک افزونه وردپرسی است. یعنی کسی که با وردپرس کار می‌کند، دیگر نیازی ندارد برای راه‌اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس یک سیستم مجزا نصب کند. تنها کافیست روی سایت وردپرسی خود، افزونه ووکامرس را نصب کرده و از آن لذت ببرد.

ووکامرس بسیار منعطف است. عده‌ای تصور می‌کنند هر آنچه رایگان ارائه شود، انعطاف‌پذیری و قابلیت‌های خوبی ندارد. برعکس هر آنچه بخواهید می‌توانید از ووکامرس دریافت کنید. ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس در اولیت خواهد بود.

امکان بازاریابی اینترنتی در ووکامرس مهیا است. همان‌طور که هر فروشگاه اینترنتی به بازاریابی نیازمند است، ووکامرس نیز به چنین موردی نیازمند بوده و البته این نیاز را برطرف کرده است.

ووکامرس تنظیمات کاملی برای شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی دارد. شما به راحتی می‌توانید تنظیمات خود را در آن اعمال کنید. شتیبانی از مشتریان یکی از مهم‌ترین ویژگی ووکامرس است. شما به عنوان شخصی که آن را نصب می‌کنید می‌توانید همیشه از حمایت تیم توسعه ووکامرس استفاده کنید.

ووکامرس قابل اتصال به درگاه‌های پرداخت واسطه و مستقیم برای پرداخت هزینه محصولات است. نکته بسیار مهم این است که به راحتی می‌توان آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. یعنی به گوگل آنالیتیکس متصل کرد و میزان فروش، افزایش و کاهش مشتریان، رضایت مشتری و… را از آن دریافت کرد.

زمانی‌‌که شما محصولات خود را به‌صورت اینترنتی عرضه می‌‌کنید، مشتریان شما محدود به یک منطقه جغرافیایی نمی‌شوند بلکه شما این امکان را دارید که علاوه بر مشتریان محلی از سایر نقاط جغرافیایی نیز مشتری جذب کنید و اجناس خود را به فروش برسانید و کسب‌وکار خود را گسترش دهید. ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس به سود صاحب ایده است.

پیشرفت روزبه‌‌روز اینترنت باعث شده است که افراد زیادی از طریق تلفن‌‌های همراه، بسیاری از کارهای روزمره و حتی خریدهای خودشان را انجام دهند. ازاین‌‌رو کسب‌‌وکار اینترنتی شما می‌‌تواند گسترش یابد و پیشرفت چشم‌‌گیری داشته باشد.

اگر سایت شما داینامیک یا پویا است و از وردپرس برای مدیریت محتوای وب‌سایت‌تان استفاده می‌کنید با استفاده از افزونه‌های فروشگاه‌ساز به‌‌راحتی می‌توانید یک سایت فروشگاه آنلاین داشته باشید.

ووکامرس در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است و توانسته کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. قالب‌های متعددی برای آن ساخته‌شده و افزونه‌های بسیاری برای آن کدنویسی شده است؛ پس اگر تصمیم به ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس را دارید اصلاً به فکر محدودیت‌های آن نباشید چون به جرات می‌توان گفت محدودیتی سر راه شما نیست. ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس بهترین انتخاب شما خواهد بود.

با استفاده از این پلاگین می‌توانید به‌آسانی فروشگاه آنلاین خود را بسازید و محتوای مورد نظر خود را در آن قرار دهید که این محتوا می‌تواند شامل جزئیات محصول، عکس، دیدگاه‌های مشتریان و… باشد.

شما با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید در هر شهری که هستید با مشتریان خود در سایر شهرهای دیگر ارتباط برقرار کرده و مشتریان زیادی را از سراسر جهان جذب کنید. با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس شما می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی بسازید و در آن محصولات خود را به‌‌فروش برسانید و بدین طریق کسب‌وکار خود را رونق دهید و مشتریان جدیدی پیدا کنید.

مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس

برای ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس بد نیست با مزایای ووکامرس و امکانات ووکامرس برای فروشگاه اینترنتی کاملا آشنا شوید. خبر خوب این که درگاه پرداخت ووکامرس بسیاری از مشکلات سر راه شما را به سرعت حل می‌کند. با نصب ووکامرس و صد البته آموزش ووکامرس تردید نداشته باشید که به هدف نزدیک خواهید شد.

با استفاده از ووکامرس می‌توانید خود بر عملکرد فروشگاهتان نظارت داشته باشید و همچنین امکان هر تغییری در طراحی آن را دارید. این افزونه به‌راحتی با وردپرس ادغام‌ شده و کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ووکامرس یک افزونه متن باز است یعنی می‌توانید در کدهای برنامه نویسی شده این افزونه تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید. این نرم افزار که با زبان php توسعه یافته به شما این اجازه را می‌‌دهد تا فروشگاه اینترنتی خودتا‌‌ن را کامل و پیشرفته طراحی کنید. ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس راه نجات بیاری از کسب و کارها است.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین شاپ در اینستاگرام

در ادامه بیش از پیش شما را با امکانات ووکامرس آشنا می‌‎کنیم:

یکی از ویژگی‌های مهم ووکامرس پشتیبانی از تمامی افزونه‌های سئو وردپرس است، از طرفی تعریف جدا و شفاف قالب‌ها برای قسمت‌های مختلف به کاربر حس خوبی می‌دهد. از دیگر امکانات مهم ووکامرس بخش گزارش‌‌گیری هوشمند و دقیق آن است.

ساخت فروشگاه آنلاین با ووکامرس

با بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های مشتریان برای محصولات به دیگر امکان مهم ووکامرس دست پیدا می‌کنید. امکان وصل شدن به سیستم پست ایران در ووکامرس حیرت انگیز است و البته این پدیده کاملا فارسی سازی شده جهت سهولت در استفاده کاربران فارسی زبان در دسترس است و برای بهره‎گیری از سیستم انبارگردانی جهت مدیریت محصولات فروشگاه عالی است.

شما با ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس دیگر نیاز ندارید هزینه طراحی سایت را پرداخت کنید و بدین طریق می‌توانید تا حد بسیار زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.


بیشتر بخوانید: با ۱۰ مورد از بهترین افزونه‌های امنیت سایت آشنا شوید

درگاه‌های پرداخت ووکامرس

ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس این امکان را به شما می‌دهد که واحد پول محصولات را انتخاب کنید (ریال و تومان و…). شما حتی این امکان را دارید که بعد از ثبت کالا در سبد خرید به محصولات خود مالیات اضافه کنید، همچنین می‌توانید برای ارسال محصول و تکمیل فرآیند خرید هزینه حمل‌‌و‌‌نقل را محاسبه کنید. در آخر هم می‌‌توانید به کاربر یک فاکتور ارائه دهید.

شما از پنل مدیریت وردپرس به‌صورت مستقیم بر تمامی بخش‌های فروشگاه خود تسلط کامل خواهید داشت. می‌توانید محصولات را مدیریت کنید. صورت‌‌حساب‌های مشتریان را ببینید. کد تخفیف برای مشتریان اضافه کنید و … خلاصه هر کاری که باید روی یک فروشگاه اینترنتی بزرگ انجام دهید را در اختیار خواهید داشت.

ووکامرس به شما نمودار کامل فروش‌ها، درآمدها و فعالیت‌های فروشگاه شما را ارائه می‌کند. این نمودار به شما کمک می‌کند سایت خود را به‌درستی تجزیه‌وتحلیل کرده و به خوبی آن را مدیریت کنید. همچنین در بهبود عملکرد سایتتان به شما کمک بسیاری می‌کند.

بیش از صدها طرح و پوسته در بخش‌های مختلف وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به موضوع و مطالب فروشگاه، قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید. ووکامرس دارای افزونه‌های زیادی در بخش حمل‌‌و‌‌نقل است تا شما بدون نیاز به داشتن حتی یک خط برنامه‌‌نویسی محصولات خود را برای مشتریان فروشگاه سایت ارسال کنید.

از بهترین و قدرتمندترین افزونه‌های فارسی‌‌سازی شده برای این کار می­‌‌توان به Persian WooCommerce Shipping اشاره کرد.

بازاریابی در ووکامرس

در ووکامرس شما به راحتی می توانید مالیات دلخواه را بر قیمت محصولات خود اضافه کنید و آن را مدیریت و گزارش‌ها را تهیه کنید. به همین دلیل است که ساخت سایت فروشگاهی اینترنتی با ووکامرس انتخابی هوشمندانه است.

اگر قصد دارید یک محصول را در سایت خود به فروش برسانید که خودتان آن را موجود ندارید به عبارت دیگر اگر می‌خواهید محصولات همکارانتان را بفروشید، می‌توانید از محصولات خارجی در ووکامرس کمک بگیرید.

زمانی که شما محصول یک وب سایت دیگر (محصول خارجی ووکامرس) را بر روی سایت خود قرار می‌دهید، به ازای فروش آن محصول در وب سایت خود، درصدی از قیمت کالا به شما تعلق می‌گیرد. به عبارتی ساده تر شما برای محصول یک وب سایت دیگر بازاریابی کرده و واسط فروش آن می‌شوید.

در حال حاضر فضای اینترنت بازاری بزرگ است که در آن مغازه‌های کوچک (فروشگاه‌های اینستاگرامی و تلگرامی) تا فروشگاه‌های بزرگ در حال فعالیت هستند.

ووکامرس و وردپرس در کنار هم طراحی فروشگاه اینترنتی را به کاری بسیار ساده تبدیل می‌کنند. با ووکامرس می‌توان طعم طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان با امکاناتی شبیه به نمونه‌های موفق موجود در بازار را چشید.

درگاه فروش یکی از ارکان کسب ‌و‌کارهای اینترنتی است. در ابعاد کوچک گاهی صاحبان کسب ‌و‌کار با گرفتن سفارش خرید به ‌صورت مستقیم (از طریق دایرکت اینستاگرام یا پیام در تلگرام) مشکل خود را رفع می‌کنند. اما اگر کسب ‌و‌کار بخواهد رشد کند، قطعا به یک وبسایت و درگاه رسمی فروش نیاز خواهد داشت. با ووکامرس می‌توان انواع و اقسام محصولات را به ‌فروش رساند.

در واقع ووکامرس به شما امکان طراحی انواع و اقسام مراکز فروش اینترنتی را می‌دهد. با ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس شما با کمترین دانش برنامه‌نویسی ممکن می‌توانید صفحات فروش مختلف شبیه به سایت‌های بزرگ طراحی کنید. همین سادگی و گستردگی ووکامرس را به بالاترین جایگاه در بین افزونه‌های وردپرس رسانده است.

امکانات ووکامرس

بیشتر بخوانید: مراحل دریافت مجوز فروشگاه اینترنتی و مدارک مورد‌ نیاز

ارسال مرسولات با افزونه حمل و نقل ووکامرس

اگر هم صاحب فروشگاه آنلاین هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌تان استفاده از افزونه حمل و نقل وردپرس پادروپین است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    نصب افزونه ووکامرس

    پس از راه‌اندازی وردپرس روی دامنه خودتان می‌توانید به پنل مدیریت وردپرس دست ‌پیدا کنید. در این پنل از بخش Dashboard به Plugins و سپس به Add New بروید. در این قسمت تمام افزونه‌های موجود برای ووکامرس موجودند. کافی است در قسمت جستجو (بالای صفحه سمت راست) نام woocommerce را تایپ کنید. این افزونه به‌صورت رایگان در فروشگاه موجود است و با کلیک روی Install Now برای شما نصب خواهد شد.

    می‌توان با مراجعه به شرکت‌های پرداخت اینترنتی، پس از بررسی شرایط دریافت ای نماد فروشگاه اینترنتی اقدام به بستن قرارداد کنید. شرکت‌هایی مانند پرداخت بانک سامان کیش، ملت و غیره چنین امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. با تهیه نماد اعتماد الکترونیک برای فروشگاه اینترنتی خود می‌توانید از پرداخت مستقیم هنگام خرید محصولات در فروشگاه خود بهره مند شوید.

    ممکن است به هر دلیلی موفق به دریافت نماد اعتماد الکترونیک نشوید، بنابراین می‌توانید از درگاه پرداخت اینترنتی واسط بهره ببرید. کاری که شما باید انجام دهید این است که در سایت‌های پرداخت واسط ثبت نام کرده، و اقدام به فرستادن مدارک هویتی خود کنید. پس از تایید هویت شما، باید آدرس سایت فروشگاه اینترنتی خود را برای دریافت درگاه ثبت کنید. پس از تایید سایت فروشگاه شما یک کد API مخصوص و متناسب با دامنه فروشگاه اینترنتی به شما ارائه خواهد شد.

    افزونه ووکامرس با داشتن بیش از 5 میلیون نصب فعال یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس است. در کنار این محبوبیت فوق‌العاده بالا، ووکامرس را باید بهترین و کاربردی‌ترین افزونه فروشگاه‌ساز نیز نامید، که به کمک آن می‌توانید هر نوع فروشگاه اینترنتی را طراحی کنید. تردید نکنید که ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس یک راه نجات است.

    از طرفی دیگر از آنجایی شرکت ارائه دهنده افزونه ووکامرس همان شرکت سازنده وردپرس است، خیالتان بابت بروزرسانی و توسعه ووکامرس راحت خواهد بود و مشکلی ار این بابت نخواهید داشت.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.