با ۱۰ مورد از بهترین افزونه‌های امنیت سایت آشنا شوید

0

هیچ نوع فعالیتی در بستر اینترنت، از مخاطراتی نظیر حملات بدافزارها، هکرها و اسپمرها در امان نیست. به همین دلیل، حفاظت و امنیت سایت یکی از مهمترین مراحل ساخت سایت فروشگاهی در گوگل محسوب می‌شود و صاحبان مشاغل باید آن را جدی بگیرند. استفاده از بهترین افزونه‌های امنیت سایت، نقش مهمی در حفاظت فروشگاه آنلاین شما در برابر حملات مجرمان سایبری دارند.

با کمک این پلاگین‌ها، شما می‌توانید از اطلاعات مالی، داده‌های سایت و اطلاعات کاربران حفاظت کنید. در این مطلب، ما به اهمیت بهترین پلاگین‌های امنیت سایت پرداخته و به اصطلاحات کاربردی در این زمینه اشاره خواهیم کرد. سپس بهترین افزونه‌های وردپرس برای امنیت سایت و کاربردهای هر یک معرفی خواهد شد.

بهترین پلاگین‌های وردپرس برای امنیت سایت

به طور متوسط، ۱۸ میلیون سایت در هفته، با انواع بدافزارها آلوده می‌شوند. برای جلوگیری از این مشکلات، استفاده از بهترین افزونه‌های امنیت سایت ضروری است.

اهمیت استفاده از بهترین افزونه‌های امنیت سایت برای فروشگاه آنلاین

آمار آلودگی سایت‌های مختلف به انواع بدافزارها، بسیار بالاست. برخی از افراد تصور می‌کنند مجرمان سایبری تنها کمپانی‌های بزرگ و سازمان‌های مشهور را هدف قرار می‌دهند. چنین تصوری درست نیست. هکرها هیچ تفاوتی در ابعاد کسب‌وکارها قائل نیستند و هر نوع سایت تجاری می‌تواند می‌تواند قربانی حملات آنان شود. در قرن ۲۱، کسب‌وکارهای کوچک به دلیل سرمایه‌گذاری کمتر روی موضوع امنیت، طعمه‌های بهتری نیز محسوب می‌شوند.

نتایج بی‌توجهی نسبت به امنیت سایت و حفاظت اطلاعات، تنها به ضررهای مالی برای کسب‌وکار شما محدود نمی‌شود. نفوذ به سایت، می‌تواند آسیب جدی به جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو همچون گوگل وارد کرده و همچنین اعتبار برندتان در میان مشتریان را خدشه‌دار کند. بنابراین، مسئلهٔ حفاظت اطلاعاتی سایت، یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین مورد توجه قرار دهید.

یکی از بزرگترین حملات سایبری که در سال ۲۰۱۴ رخ داده و به افشای اطلاعات حساب بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر منجر شد، از یک شبکهٔ کوچک در حوزهٔ تأسیسات ساختمانی آغاز شد.

هستهٔ اصلی وردپرس، امنیت بسیار بالایی برای ایجاد کسب‌وکار آنلاین دارد. اما شما برای ارتقاء عملکرد سایت خود، ناچار هستید پلاگین‌ها و تم‌های مختلفی را نصب کنید. این پلاگین‌ها گاهی می‌توانند سایت را در برابر عوامل خارجی آسیب‌پذیر کنند. بهترین افزونه‌های امنیت سایت، با روش‌های زیر از سایت شما در برابر فعالیت‌های اینترنتی مخرب حفاظت می‌کنند.

  • جلوگیری از به دسترسی هکرها به اطلاعات ورود به حساب کاربردی ادمین سایت
  • حفاظت از فایل‌ها و اسناد محرمانهٔ سایت
  • جلوگیری از حملات اسپم از طریق فرم‌های تماس موجود در سایت
  • آگاه‌سازی شما از هر گونه عملیات غیرعادی در سایت

آشنایی با اصطلاحات تخصصی بهترین افزونه‌های امنیت سایت

عباراتی که در معرفی قابلیت‌های یک افزونه امنیت وردپرس ذکر می‌شوند ممکن است اندکی ناآشنا باشند. بنابراین، پیش از پرداختن به معرفی بهترین افزونه‌های امنیت سایت، بهتر است با اصطلاحات تخصصی و کاربردی در این زمینه آشنا شویم.

آپ‌تایم مانیتورینگ (Uptime monitoring)

منظور از آپ‌تایم، بازهٔ زمانی است که سایت شما بدون اشکال در حال کردن است. این حالت، مخالف دان‌تایم (Downtime) یا زمانی است که سایت شما از دسترس مشتریان خارج شده و به اصطلاح، بالا نمی‌آید. ناگفته پیدا است که میزبانی بدون اشکال، اهمیت زیادی برای یک سایت فروشگاهی دارد. با قابلیت آپ‌تایم مانیتورینگ، شما می‌توانید از وضعیت میزبانی سایت خود آگاهی پیدا کرده و نسبت به شناسایی و رفع مشکلات موجود اقدام کنید.

وب اپلیکیشن فایروال (WAF)

اصطلاحات ضروری هک و امنیت سایت

WAF مخفف عبارت Web Application Firewall است. یک فایروال عادی، تنها یک دروازه امنیتی بین سرورهاست. اما فایروال مخصوص وب، به طور ویژه برای حفاظت از وب‌سایت توسعه یافته و با بررسی ترافیک ورودی سایت، فعالیت‌های مشکوک را شناسایی می‌کند. با کمک WAF، شما می‌توانید ترافیک سیات را بر اساس قوانین دلخواه خود فیلتر کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با بررسی ترافیک HTTP، از حملات ناشی از نقض امنیتی SQL، ورود فایل‌های مشکوک و سایر سوء استفاده‌های امنیتی جلوگیری کنید.


بیشتر بخوانید: با بهترین افزونه‌های صفحه‌ساز برای سایت فروشگاهی آشنا شوید

شبکه تحویل محتوا (CDN)

CDN مخفف Content Delivery Network بوده و در زبان فارسی شبکه توزیع محتوا یا شبکهٔ تحویل محتوا نامیده می‌شود. این سرویس، به معنی استفاده از چندین سرور در نقاط مختلف جهان برای ذخیره‌سازی و تحویل اطلاعات است. در حالت عادی، سرعت لود سایت‌ها متناسب با فاصله جغرافیایی کاربران از سرور متغیر است.

در صورت استفاده از سرویس CDN، به دلیل توزیع سرورها در چندین نقطهٔ جغرافیایی، سرعت بالا آمدن صفحات سایت افزایش می‌یابد. این سرویس مزایای دیگری همچون امنیت بیشتر، دسترسی دائمی و توزیع یکنواخت بار ترافیک روی سرورهای مختلف را به همراه دارد. برخی از بهترین افزونه‌های امنیت سایت همچون Sucuri، از CDN برای کمک به افزایش سرعت لود سایت شما استفاده می‌کنند.

حملهٔ صفر روزه (Zero-day attack)

حملهٔ صفر روزه یا حملهٔ روز صفر، نوعی تهدید رایانه‌ای است که در آن، هکرها یکی از باگ‌های نرم‌افزار را که تاکنون ناشناخته باقی مانده است کشف کرده و برای حمله مورد استفاده قرار می‌دهند. بنابراین، پیش از آنکه توسعه دهندگان نرم‌افزار از این موضوع آگاه شوند، کدهای مخرب توسط مهاجمان فعال می‌شوند. به عبارتی، توسعه دهندگان، صفر روز برای رفع باگ امنیتی موجود فرصت داشته‌اند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    حملهٔ Brute Force

    یکی از روش‌های هکرها برای پیدا کردن رمزهای عبور، استفاده از نرم‌افزارهای مخصوصی است که امکان رمزگشایی را برای هکر فراهم می‌سازند. در این نوع حمله، نرم‌افزاری که توسط هکر توسعه یافته است با امتحان کردن حالت‌های مختلفی از ترکیب اعداد و حروف، تلاش می‌کند پسورد صحیح را حدس بزند.

    میزان موفقیت در حمله Brute Force، به کارایی الگوریتم طراحی شده توسط هکر و قدرت پسورد بستگی دارد. برای حفاظت در برابر این حملات، لازم است پسوردهای طولانی و پیچیده برای سایت انتخاب کنید. بعضی از بهترین افزونه‌های امنیت سایت، با محدود کردن تعداد دفعات تلاش برای ورود به سایت در بازه‌های زمانی مشخص، به جلوگیری از حملهٔ Brute Force کمک می‌کنند.

    حملهٔ SQL Injection

    دسته‌ای از حملات سایبری، که طی آن هکرها نوعی ورودی غیرقابل اعتماد را وارد برنامه می‌کنند، با عنوان حملات Injection شناخته می‌شود. حملات Injection از جمله حملات قدیمی و خطرناک وب است که به سرقت و یا مفقودی اطلاعات منجر می‌شود. SQL Injection یا به طور خلاصه SQLi، نوع خاصی از آسیب امنیتی وب‌سایت است که در آن هکر، می‌تواند در کوئری‌های دیتابیس دخالت کرده و داده‌هایی را به دست آورد که در حالت عادی، در دسترس او قرار ندارند.

    ناگفته پیداست که این حملات برای یک سایت فروشگاهی می‌توانند بسیار مخرب باشند. برخی از فایروال‌ها و بهترین افزونه‌های امنیت سایت، با اعتبارسنجی ورودی، افزایش امنیت فرم‌ها و جلوگیری از ورود کوئری‌های غیرمجاز، به حفاظت سایت در برابر حملات SQLi کمک می‌کنند.

    پچ یا وصلهٔ امنیتی

    پچ یا وصلهٔ امنیتی (Security Patch)، به تغییراتی گفته می‌شود که به منظور کاهش آسیب‌پذیری امنیتی، بر روی یک نرم‌افزار اعمال می‌شوند. هدف از این تغییرات، رفع باگ‌ها و حفره‌های امنیتی نرم‌افزار است. البته پچ‌ها می‌توانند اهداف دیگری همچون بهبود کارایی و افزودن ویژگی‌های جدید به نرم‌افزار نیز داشته باشند. یکی از ویژگی‌های کلیدی بهترین افزونه‌های امنیت سایت، آپدیت منظم و انتشار مداوم پچ‌های امنیتی است.

    پلاگین Sucuri Security

    پلاگین Sucuri، در فهرست بهترین افزونه‌های امنیت سایت در جایگاه اول قرار دارد. بسیاری از سایت‌های بزرگ وردپرسی همچون WPBeginner، از این پلاگین برای حفاظت اطلاعات خود بهره می‌گیرند. این موضوع می‌تواند بیانگر قدرت این پلاگین در تأمین امنیت سایت‌ها با ابعاد مختلف باشد. فرقی ندارد که ترافیک سایت شما چقدر بالاست. در هر حال، Sucuri از عهدهٔ حفاظت آن برخواهد آمد.

    قابلیت‌های نسخه پرمیوم افزونه Sucuri Security

    در یک بررسی پلاگین Sucuri در یک بازهٔ زمانی ۳ ماهه، بیش از ۴۵۰.۰۰۰ حملهٔ سایبری به سایت‌های وردپرسی را مهار کرده است.

    یکی دیگر از وجوه برتری پلاگین Sucuri، تنوع قابلیت‌های آن است و به نوعی، کامل‌ترین پلاگین امنیت سایت محسوب می‌شود. امکانات پایهٔ افزونه Sucuri برای وردپرس به صورت رایگان عرضه می‌شود. با این حال، قدرت خارق‌العادهٔ آن در نسخه‌های پرو نمایان می‌شود. حق اشتراک سالانهٔ نسخهٔ پرمیوم از ۱۹۹ دلار در سال آغاز می‌شود. بر اساس نتایج نظرسنجی از کاربران، Sucuri امتیاز ۴.۳ از ۵ را کسب کرده است.

    ویژگی‌ها و قابلیت‌های پلاگین Sucuri

    • شناسایی و حذف خودکار بدافزارها
    • جلوگیری از عملکرد کدهای مخرب و حملهٔ روز صفر
    • شناسایی هر گونه تغییر در DNS
    • آپ‌تایم مانیتورینگ
    • سرویس CDN برای افزایش سرعت لود صفحات سایت
    • پشتیبانی از پروتکل HTTP/2 برای تمامی سایت‌ها
    • پشتیبانی از پروتکل SSL (نسخهٔ پرمیوم)
    • اسکن کامل برای بدافزارها در فرانت‌اند (رایگان) و اسکن کامل سرور (پرمیوم)
    • فایروال مخصوص سایت یا وب‌اپلیکیشن فایروال (نسخهٔ پرمیوم)

    محدودیت پلاگین Sucuri Security

    تنها محدودیت Sucuri Security، به عنوان کامل‌ترین پلاگین برای حفاظت سایت وردپرسی، هزینهٔ نسبتاً بالای اشتراک پرمیوم آن است. با توجه به اینکه سایر پلاگین‌های وردپرس برای امنیت سایت، امکانات مشابه در نسخهٔ رایگان یا با هزینه‌های اقتصادی عرضه می‌کنند، ممکن است Sucuri انتخاب مناسبی برای کسب‌وکارهای کوچک نباشد.

    افزونه iThemes Security

    iThemes Security، یکی دیگر از پرطرفدارترین و بهترین افزونه‌های امنیت سایت محسوب می‌شود که توسط برنامه‌نویسان پلاگین بکاپ‌گیری BackupBuddy توسعه یافته است. این دو افزونه در کنار یکدیگر، یک پکیج کامل برای پشتیبانی و حفاظت کامل از سایت در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این افزونه، به صورت رایگان برای تمامی سایت‌های وردپرسی قابل دانلود است. با این حال، نسخهٔ پرو، با حق اشتراک ۸۰ دلار در سال، امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    قابلیت‌های افزونه iThemes Security

    میانگین امتیازات ثبت شده توسط ۳۸۰۰ نفر از کاربران iThemes Security، برابر ۴.۷ از ۵ است. این موضوع، میزان محبوبیت و کارایی این پلاگین کاربردی به عنوان یکی از بهترین افزونه‌های امنیت سایت را به خوبی نشان می‌دهد.

    از نقاط قوت آیتم سکیوریتی، طراحی جذاب و گویای داشبورد آن است. تمامی ابزارهایی که این پلاگین برای حفاظت از سایت در اختیار شما قرار داده است، به سادگی از طریق این داشبورد قابل دسترسی است. به همین دلیل کار با آن پیچیدگی خاصی ندارد. شما می‌توانید به صورت دلخواه، هر یک از ابزارهای موجود را فعال یا غیرفعال کنید.

    ویژگی‌ها و قابلیت‌های پلاگین iThemes Security

    • شناسایی تغییرات در فایل‌ها
    • ایجاد پسوردهای قوی برای تمامی کاربران
    • حفاظت در برابر حملات Brute Force جهت یافتن پسوردهای سایت وردپرسی
    • بکاپ‌گیری خودکار از دیتابیس
    • مسدود کردن دسترسی کاربران مشکوک
    • شناسایی خطای ۴۰۴
    • احراز هویت دومرحله‌ای (در نسخهٔ پرمیوم)
    • امکان استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل (در نسخهٔ پرمیوم)

    محدودیت پلاگین آیتم سکیوریتی

    پلاگین آیتم سکیوریتی، فاقد فایروال مخصوص وب‌سایت و قابلیت شناسایی بدافزارها است. با این حال، نسخهٔ پرمیوم این پلاگین، از سرویس‌های Sucuri برای اسکن بدافزارها بهره می‌گیرد.

    افزونه Wordfence

    سومین پلاگین در لیست بهترین افزونه‌های امنیت سایت، Wordfence است که به نحوه مؤثری از سایت شما در برابر هکرها حفاظت می‌کند. همچون Sucuri و iThemes Security، این پلاگین نیز دو نسخهٔ رایگان و پرمیوم دارد.

    قابلیت‌های نسخه پرمیوم افزونه Wordfence

    میانگین امتیازات ثبت شده توسط ۳۶۰۰ نفر از کاربران برای پلاگین وردفنس، برابر ۴.۷ از ۵ است. این موضوع، بیانگر رقابت تنگاتنگ میان این پلاگین و iThemes Security است.

    وردفنس، به محض مشاهدهٔ هر نوع فعالیت مشکوک، اطلاعیه‌ای به آدرس ایمیل شما ارسال می‌کند. این پلاگین همچنین به صورت هفتگی آپدیت می‌شود. در صورت عدم دریافت گزارشات هفتگی و اطلاعیه‌های مهم از طریق ایمیل، لازم است عملکرد سیستم ارسال پیام سایت خود را بازنگری کنید.

    آشنایی با ویژگی‌های نسخه پرمیوم وردفنس

    نسخهٔ رایگان Wordfence، سطح مناسبی از امنیت برای یک سایت کوچک را فراهم می‌آورد. ویژگی‌هایی همچون احراز هویت دومرحله‌ای (2FA) که در سایر پلاگین‌ها، از قابلیت‌های پرو هستند در این پلاگین به صورت رایگان عرضه می‌شوند. با این حال، کاربران نسخه‌های پرو، پچ‌های امنیتی را سریع‌تر دریافت می‌کنند. حق اشتراک نسخهٔ پرو از ۹۹ دلار در سال شروع شده و برخی امکانات مضاعف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    به طور کلی، نسخهٔ پرمیوم وردفنس از نظر امکانات و قابلیت‌ها، شباهت زیادی به پلاگین Sucuri دارد، با این تفاوت که هزینهٔ‌اشتراک آن بسیار کمتر است. یکی از تفاوت‌های مهم دیگر وردفنس با Sucuri، محل اجرای فایروال است. در صورت استفاده از وردفنس، فایروال به صورت مستقل روی سرور سایت شما اجرا خواهد شد. در حالیکه، Sucuri یک پلاگین مبتنی بر حافظه ابری بوده و فایروال آن نیز روی سرورهای مخصوص Sucuri اجرا می‌شود.

    ویژگی‌ها و قابلیت‌های پلاگین Wordfence

    • فایروال مخصوص وب که ترافیک‌های مشکوک را پیش از حمله به سایت، شناسایی و مسدود می‌کند
    • اسکن بدافزارهای وردپرس با بررسی کامل فایل‌ها، پلاگین‌ها، و تم‌ها
    • حفاظت در برابر حملات Brute Force با محدود کردن تعداد دفعات تلاش برای ورود به سایت
    • امکان مسدود کردن دسترسی کاربران بعضی از کشورها به سایت
    • رصد کردن فایل‌ها به منظور شناسایی کدهای مخرب
    • ایجاد پسوردهای قوی و احراز هویت دومرحله‌ای
    • حفاظت پیشرفته و جلوگیری از اسپم (نسخهٔ پرمیوم)

    محدودیت پلاگین وردفنس

    اجرا شدن فایروال وردفنس روی سرور سایت، نکته‌ای است که با مزایا و معایبی همراه بوده و لازم است مد نظر شما قرار گیرد. همچنین داشبورد Wordfence، علی‌رغم کارایی بالا، طراحی نسبتاً پیچیده‌ای داشته و ممکن است مورد علاقهٔ برخی از کاربران نباشد.

    پلاگین MalCare Security

    MalCare Security، جایگاه خاصی در میان بهترین افزونه‌های امنیت سایت وردپرسی دارد و علت آن داشتن قابلیت پاکسازی است. این افزونه، یکی از معدود افزونه‌های حفاظت و امنیت سایت است که پس از شناسایی فایل‌ها و کدهای مخرب، امکان پاکسازی سریع با یک کلیک را برای شما فراهم می‌سازد.

    با این حال، برای استفاده از این قابلیت، لازم است اشتراک نسخهٔ پرمیوم آن را خریداری کنید. هزینهٔ اشتراک سالانهٔ این پلاگین برای استفاده از قابلیت‌های پرو، از ۹۹ دلار در سال شروع می‌شود.

    آشنایی با افزونه Malcare Security

    قابلیت‌های پلاگین MalCare Security

    • فایروال مخصوص وب
    • امکان اسکن فایل‌های مخرب و بدافزارها به صورت ریموت که از فشار آمدن به سرورهای سایت جلوگیری می‌کند
    • پاکسازی بدافزارها و فایل‌های مخرب تنها با یک کلیک (در نسخهٔ پرمیوم)
    • امکانات کاربردی برای توسعه دهندگان همچون امکان ایجاد لیست سفید (در نسخهٔ پرمیوم) و گزارش‌دهی به مشتری

    پلاگین All in One WP Security and Firewall

    این پلاگین، با اینکه چندان مشهور نیست، اما یکی از بهترین افزونه‌های امنیت سایت برای وردپرس محسوب می‌شود. همان‌طور که از نام این افزونه می‌توانید حدس بزنید، امکانات کامل برای امنیت سایت و فایروال عرضه می‌کند و از همه بهتر اینکه کاملاً رایگان است. در زمان نگارش این مطلب، هیچ نسخهٔ پرمیومی برای این پلاگین امنیت سایت تعریف نشده است و تمامی امکانات آن در نسخهٔ رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

    قابلیت‌های پلاگین امنیت سایت All in One WP Security and Firewall

    • قفل خودکار تلاش‌های مشکوک برای ورود به حساب کاربری و جلوگیری از حملات Brute Force
    • حفاظت از فایل‌ها، ادیت‌ها، بکاپ‌ها و نقاط بازیابی
    • فایروال مخصوص وب
    • قابلیت شناسایی هر گونه تغییر در فایل‌ها
    • جلوگیری از اسپم در کامنت‌ها
    • حفاظت از نسخهٔ فرانت‌اند سایت

    بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین افزونه‌های آنالیز سایت برای وردپرس

    بهترین افزونه‌های امنیت سایت با کاربرد تخصصی

    بهترین افزونه‌های امنیت سایت که تاکنون معرفی شدند، علی‌رغم تفاوت‌هایی با یکدیگر، برای کاربرد چندجانبه توسعه یافته‌اند. بدین معنی که چندین عملکرد حفاظتی سایت در قالب یک پلاگین عرضه می‌شود. با این حال، برخی از پلاگین‌های امنیت سایت سایت وردپرس، به منظور ارائهٔ یک عملکرد به صورت تخصصی توسعه یافته‌اند.

    بهترین افزونه‌های امنیت سایت با قابلیت‌های اختصاصی، می‌توانند متناسب با نیازهای خاص یک سایت انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرند. همچنین انتخاب ایده‌آل برای کاربرانی محسوب می‌شوند که هاست وب‌سایت برخی خدمات امنیتی را عرضه می‌کند و تنها در یک زمینهٔ خاص نیاز به استفاده از پلاگین کمکی دارند.

    افزونه WP Activity Log

    این پلاگین، به عنوان یکی از بهترین افزونه‌های امنیت سایت به صورت تخصصی بر روی رصد فعالیت‌های داخل سایت تمرکز کرده و عملکرد قدرتمندی در این زمینه دارد. WP Activity Log، فعالیت‌های مشکوک را با حساسیت بالایی شناسایی کرده و پیش از اجرای حملات، از بروز آنها جلوگیری می‌کند.

    با ثبت تغییرات در وضعیت لاگ‌های سایت، در صورت بروز حملات، پروسهٔ ریکاوری سریع‌تر صورت می‌گیرد. در نسخهٔ پرمیوم این پلاگین، که با هزینهٔ ۸۹ دلار در سال عرضه می‌شود، امکان مشاهدهٔ تاریخچهٔ ورود کاربران به سایت و لاگ‌اوت کردن کاربران مشکوک تنها با یک کلیک وجود دارد.

    افزونه Google Authenticator از miniOrange

    در بسیاری از بهترین افزونه‌های امنیت سایت، احراز هویت دومرحله‌ای، یک قابلیت پرمیوم است. پلاگین وردپرسی Google Authenticator، قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای گوگل را به صورت رایگان برای شما فراهم می‌آورد.

    این افزونه، به خوبی با اغلب پلاگین‌های فرم‌ساز وردپرس سازگار شده و امکان عضویت ایمن و ورود ایمن کاربران به سایت را فراهم می‌سازد. همچنین امکان رصد تاریخچهٔ ورود به سایت و مسدود کردن برخی آی‌پی‌ها وجود دارد.

    نسخهٔ پرمیوم این پلاگین نیز هزینهٔ بسیار پایینی داشته و با حق اشتراک ۵ دلار در سال، و امکانات پیشرفته‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان استفاده از روش‌های متنوع برای احراز هویت، استفاده از روش‌های بدون پسورد برای ورود به سایت، و قابلیت تنظیم روش‌های احراز هویت متفاوت بر اساس سطح دسترسی کاربران، از جمله قابلیت‌های نسخهٔ پرو محسوب می‌شوند.

    امنیت ورود به سایت با پلاگین Google Authenticator

    پلاگین BBQ Firewall

    یکی دیگر از بهترین افزونه‌های امنیت سایت وردپرسی، پلاگین Block Bad Queries یا به طور خلاصه BBQ Firewall است. بهترین ویژگی این فایروال آن است که کاملاً در پس‌زمینه اجرا شده و هیچ مزاحمتی برای جریان عادی کارهای شما ایجاد نمی‌کند.

    در نسخهٔ رایگان این پلاگین، از آپلود فایل‌های قابل اجرا، کوئری‌های غیرمجاز و حملات SQL Injection جلوگیری می‌شود. نسخهٔ پرمیوم این پلاگین نیز بسیار مقرون به صرفه بوده و با پرداخت ۲۰ دلار برای همیشه فعال می‌شود. در نسخهٔ پرو، امکانات اسکن پیشرفته و جلوگیری از فیشینگ عرضه می‌شود.

    پلاگین Defender Security

    Defender Security، یکی از بهترین افزونه‌های امنیت سایت با قابلیت‌های چندکاربردی محسوب می‌شود. اما علت قرارگیری آن در فهرست پلاگین‌هایی با عملکرد تخصصی، محدودیت قابلیت‌های نسخهٔ رایگان آن است. در نسخهٔ رایگان این پلاگین، به برخی قابلیت‌های کاربردی و پایه دسترسی خواهید داشت که در ادامه مورد اشاره قرار می‌گیرد.

    • احراز هویت دومرحله‌ای
    • امکان اسکن فایل‌های اصلی وردپرس
    • امکان مسدود کردن برخی از آدرس‌های آی‌پی
    • جلوگیری از حملات Brute Force با زمابندی خروج اتوماتیک کاربر

    در نسخهٔ پرو، قابلیت‌های بیشتری برای حفاظت کامل سایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. روش دسترسی به نسخهٔ پرمیوم این پلاگین نیز جالب توجه است. شما می‌توانید با خریداری اشتراک WPMU DEV با هزینهٔ ۴۹ دلار در ماه، به نسخه‌های پرمیوم بیش از ۱۰۰ پلاگین مختلف، از جمله Defender برای تعداد نامحدودی سایت دسترسی داشته باشید. این گزینه، یک انتخاب مقرون به صرفه برای توسعه دهندگانی است که چندین سایت را اداره می‌کنند.

    افزونه Jetpack

    Jetpack از بهترین افزونه‌های امنیت سایت فروشگاهی است که به صورت تخصصی برای سازگاری با با فروشگاه ساز ووکامرس توسعه یافته است. این پلاگین رایگان نیست و اشتراک آن از ۸ دلار در ماه آغاز می‌شود.

    با این حال، قابلیت‌های کاربردی بسیاری برای سایت‌های فروشگاهی داشته و می‌تواند برای برخی کسب‌وکارها مناسب باشد. با قابلیت ثبت داده‌های مربوط به ورود و خروج، شما می‌توانید مشخص شوید حملات چه زمانی و توسط چه کسانی صورت گرفته‌اند.

    این پلاگین همچنین بکاپ‌های امنیتی پیشرفته از سایت تهیه می‌کند. با این قابلیت، در صورت مواجهه با حملات خرابکارانه، بازگردانی سایت نسبت به وضعیت پیشین به سادگی و با یک کلیک صورت خواهد گرفت. بهترین ویژگی این قابلیت آن است که می‌تواند هم از طریق سیستم کامپیوتری و هم گوشی همراه مورد استفاده قرار گیرد.

    ساخت فروشگاه در اینستاگرام

    جمع‌بندی

    • فارغ از ابعاد کسب‌وکار، حفاظت در برابر حملات اینترنتی برای تمای سایت‌های فروشگاهی ضروری است.
    • بهترین افزونه‌های امنیت سایت، با قابلیت‌های متنوعی همچون فایروال مخصوص وب، شناسایی فعالیت‌ها و فایل‌های مشکوک، مسدود کردن دسترسی مهاجمان و … از سایت‌های اینترنتی در برابر حملات سایبری مخرب حفاظت می‌کنند.
    • پلاگین ‌Sucuri را می‌توان کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین افزونه برای امنیت سایت دانست که کاملترین امکانات را در یک فضای ابری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال، بسیاری از قابلیت‌های این برنامه تنها در نسخهٔ پرو قابل دسترسی است که هزینهٔ نسبتاً قابل توجهی دارد.
    • پلاگین‌های iThemes Security، Wordfence، MalCare Security و All in One WP Security and Firewall، چهار مورد از بهترین افزونه‌های امنیت سایت و رقبای جدی Sucuri محسوب می‌شوند. این پلاگین‌ها، امکانات مشابه به صورت رایگان یا با هزینهٔ نسبتاً پایین، برای حفاظت سایت در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
    • برخی از پلاگین‌های امنیت سایت، تنها در یک زمینهٔ خاص کاربرد دارند. این پلاگین‌ها انتخاب ایده‌آل برای کاربرانی هستند که به برخی از سرویس‌های پیشرفته همچون فایروال وب، احراز هویت دومرحله‌ای، بکا‌پ‌گیری و ثبت فعالیت‌های کاربران نیاز دارند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.