صفر تا صد آموزش طراحی سایت فروشگاهی

0

شاید داشتن یک فروشگاه اینترنتی در کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کافی به‌نظر برسد. اما هیچ چیز به اندازه داشتن یک سایت فروشگاهی برای جذب مخاطب و فروش بیشتر موثر نیست. دیگر نیازی نیست که نگران تعطیل شدن پلتفرم‌ها یا نرم‌افزارهایی مانند اینستاگرام و تلگرام باشید. کاربران می‌توانند با استفاده از سرچ گوگل به راحتی از سایت شما خرید کنند. وقتی صحبت از طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای می‌شود، بسیاری از افراد از انجام این کار به دلیل عدم داشتن دانش فنی کافی سرباز می‌زنند و تصورشان این است که نمی‌توانند به‌راحتی برای فروشگاه خود یک وب سایت بسازند. در ادامه با ما همراه باشید تا تمام نکات لازم و مراحل آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی واقعی را با هم یاد بگیریم.

آموزش ساخت و طراحی سایت فروشگاهی با موبایل

یکی از نکات مهمی که پیش از آموزش رایگان طراحی و ساخت سایت فروشگاهی باید مد نظر داشته باشید این است که سایت را به گونه‌ای طراحی کنید که با موبایل سازگار باشد. طراحی سایت که با موبایل سازگار باشد از چند جهت اهمیت دارد. از همه آنها مهم‌تر این که اکثر خریدهای الکترونیکی از طریق گوشی‌های موبایل انجام می‌شوند؛ بنابراین باید قالب واکنشگر یا ریسپانسیو (responsive) با تلفن همراه سازگاری داشته باشد.

این قالب‌های نمایشگر به طور مداوم در همه دستگاه‌ها یعنی تبلت‌ها و تلفن‌های همراه نمایش داده می‌شوند و برای کاربران مانند مرورگر کامپیوتر عمل می‌کنند و محدودیت خاصی ندارند. وب سایت باید به گونه‌ای طراحی شود که با موبایل به سرعت بارگیری شود و وقت کاربران را هدر ندهد؛ همچنین باید تجربه خرید برای دستگاه‌های تلفن همراه و مرورگرهای مختلف یکسان باشد.

روش‌ها و آموزش ساخت و طراحی سایت فروشگاهی

برای آموزش طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی معمولاً روش‌های عمومی و ساده‌ای وجود دارد که افراد می‌توانند به کمک آن‌ها فروشگاه اینترنتی خود را بسازند.

  • ساخت سایت فروشگاهی حرفه‌ای با سایت سازها
  • ایجاد سایت فروشگاهی با کدنویسی
  • طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا
  • طراحی سایت از طریق شرکت‌های طراحی و ساخت سایت فروشگاهی

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

با یک سرچ در یوتیوب ویدیوهای زیادی درباره آموزش رایگان ساخت و طراحی سایت فروشگاهی پیدا می‌کنید یا به کمک بسیاری از سایت‌های ساخت سایت این کار را انجام دهید، اما فراموش نکنید، استفاده از هریک از این روش‌ها برایتان هزینه بردار است؛ هزینه‌هایی مانند خرید دامنه و هاست. همچنین اگر برای طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای از شرکت‌های طراحی سایت کمک گرفتید، مستلزم پرداخت هزینه‌‌های فرعی دیگری هم هستید. هزینه‌هایی که آنها برای ساخت فروشگاه اینترنتی دریافت می‌کنند با توجه به نوع سایت از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان متغیر و به‌طور میانگین حدود ۱۵ میلیون تومان است.

پیشنهاد مقاله مرتبط: آموزش ساخت سایت رایگان

آموزش طراحی و ساخت سایت فروشگاهی

هنگامی که می‌خواهید یک سایت فروشگاهی تاسیس کنید، پیش از هر چیز باید نوع محصولاتی که قرار است در آن سایت به فروش برسد را مشخص کنید. سپس نام دامنه سایت، سرور میزبان آن، نوع طراحی و قالب انتخابی سایت را تعیین کنید.

پس از پیش بینی بازار کار، نوع کسب‌وکار، تبلیغات و بازاریابی برای کسب‌وکارتان، باید سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید. مراحل ساخت سایت فروشگاهی به زبان ساده در ادامه آمده است.

آموزش ساخت و طراحی سایت فروشگاهی

انتخاب نام دامنه سایت فروشگاهی

اولین مرحله در آموزش ساخت و طراحی سایت فروشگاهی انتخاب نام دامنه یا آدرس سایت شماست. در واقع دامنه همان آدرسی است که کاربران می‌توانند از طریق آن سایت شما را پیدا کنند. انتخاب صحیح این نام می‌تواند تاثیر زیادی در موفقیت شما و کسب‌وکارتان داشته باشد.

هنگام انتخاب نام دامنه نباید از اعداد استفاده کنید. همچنین استفاده از علائم نگارشی مانند نقطه و یا خط فاصله در نام دامنه مجاز نیست. این نام باید تا حد امکان کوتاه باشد تا راحت‌تر در خاطر کاربران باقی بماند و برای مراجعات بعدی خود به راحتی بتوانند سایت شما را پیدا کنند. همچنین نام دامنه باید با نوع کسب‌وکار شما و برندی که انتخاب کرده‌اید، همخوانی داشته باشد.

انتخاب هاست برای طراحی سایت فروشگاهی

در مرحله دوم باید برای سایت خود یک میزبان انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید برای اینکه سایت شما بالا بیاید به فضایی نیاز دارید که محتوای آن را در خود نگهداری کند و به آن به اصطلاح میزبان سایت یا هاست می‌گویند. وظیفه هاست یا میزبان نگهداری از محتوا و کدهای موجود در سایت شماست. می‌توانید از هاست‌های اشتراکی، هاست اختصاصی، هاست‌های مجازی و هاست ابری برای این کار استفاده کنید.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی واقعی

اتصال دامنه به هاست

اگر دامنه و هاست را از یک شرکت واحد تهیه کرده باشید، اتصال این دو توسط آنها انجام می‌شود اما اگر به هر دلیلی خودتان این کار را انجام دادید، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید. مثلاً اینکه هاست اشتراکی است یا مجازی. همچنین کنترل پنل بسیار تعیین کننده است. پس از اتصال دامنه و هاست باید به سراغ نحوه طراحی سایت فروشگاهی خود بروید.

پیشنهاد مقاله مرتبط: بهترین فروشگاه ساز اینترنتی ارزان

نحوه طراحی سایت فروشگاهی

انتخاب نحوه طراحی سایت فروشگاهی بسیار مهم است. پیش از آنکه ظاهر سایت را طراحی کنید باید برنامه خود را مشخص کرده باشید؛ اینکه سایت به صورت اختصاصی یا کدنویسی شده باشد و یا از سیستم‌های آماده استفاده کنید بهتر است. اگر اولین بار است سایتی را طراحی می‌کنید، بهتر است سراغ کد نویسی نروید؛ چرا که دانش فنی و اطلاعات IT بالایی نیاز دارد.

شما باید زبان‌های برنامه نویسی و طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای را بلد باشید اما برای طراحی سایت پلتفرم‌های آماده‌ای هم وجود دارند که زمینه ساخت سایت شما را از صفر تا صد فراهم می‌کنند. همچنین یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها سیستم مدیریت محتوا وردپرس است که شما می‌توانید برای ساخت سایت خود از آن استفاده کنید.

انتخاب قالب سایت فروشگاهی

هنگامی که یک مغازه تاسیس می‌کنید برای آن دکور زیبایی طراحی را درنظر می‌گیرید. برای ساخت سایت فروشگاهی نیز همین مرحله وجود دارد. شما با این کار سایت خود را سفارشی سازی می‌کنید و قالب مشخصی برای آن می‌گذارید. این طراحی باید به گونه‌ای باشد که در مخاطبان حس اعتماد به وجود بیاورد. آن‌ها فضای زیبایی را تجربه کنند و از خرید خود لذت ببرند.

سایت شما باید کاربر پسند باشد و از قالب‌های عجیب و غریب استفاده نکنید. استفاده از طراحی قالب ساده و شیک به شما این امکان را می‌دهد که سایت شما توسط کاربران بیشتر دیده شود. همچنین موضوعات را دسته‌بندی کنید و برندسازی را در سایت خود فراموش نکنید.

انتخاب قالب برای طراحی فروشگاه اینترنتی

افزودن محتوای محصولات به فروشگاه

در این بخش از آموزش ساخت و طراحی سایت فروشگاهی نوبت به افزودن محصولات و محتوا به سایت فروشگاه می‌رسد. پس از طراحی قالب سایت باید محتوای محصولات را در سایتی که ساخته‌اید، بارگذاری کنید. شما می‌توانید محصولات خود را بسته به نوعی که ارائه می‌کنید در دسته‌های مشخص از هم قرار دهید. همچنین فیلترهای مختلفی مانند قیمت، رنگ، سایز و برند برای آنها تعیین کنید تا کاربران راحت‌تر آن‌ها را جست‌وجو کنند.

می‌توانید از عکس‌های با کیفیت و توضیحاتی کامل برای محصولات خود استفاده کنید. عکاسی و محتوای متنی خوب، مناسب و با کیفیت در فروش بیشتر به شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید محصولات پرفروش، محصولات فصلی، تخفیفات و پیشنهادهای ویژه را در صفحه اصلی بیاورید.

درگاه پرداخت سایت فروشگاهی

حال باید نحوه پرداخت در سایت خود را مشخص کنید. فرایند پرداخت و خرید از سایت باید بسیار ساده باشد تا مشتریان بتوانند به راحتی این کار را انجام دهند. در مقاله‌ای از مجله با عنوان چگونه برای سایتمان درگاه پرداخت آنلاین بگیریم؟ به انواع روش‌های دریافت درگاه پرداخت و نکات مهم برای انجام این کار اشاره کردیم.

آمار نشان می‌دهد که نرخ تکمیل خرید در سایت‌های مختلف فروشگاهی ۴۶.۴٪ است. اگر سایت شما نرخ تکمیل خرید پایین‌تری دارد، حتماً باید در فرایند خرید خود تجدید نظر کنید. نکته دیگر اینکه باید امنیت سایت را برای مشتری تضمین کنید و درگاهی که انتخاب می‌کنید برای مشتری بسیار امن و راحت باشد. شما می‌توانید درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشید.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی با پادروشاپ

اگر برای ساخت سایت فروشگاه خود به دنبال یک بستر امن و راحت می‌گردید، پادروشاپ یک گزینه سریع و امن برای شماست. پادروشاپ طراحی سایت شما را از صفر تا صد انجام می‌دهد، به راحتی برای مخاطبان قابل دسترس و استفاده است. همچنین از قالب‌های پرطرفدار و کاربرپسندی برای طراحی فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کند.

مزایای طراحی و ساخت سایت فروشگاهی با پادروشاپ

پادرو دارای یک فروشگاه ساز موبایل محور است که شما می‌توانید به کمک آن و بدون داشتن ساخت و طراحی سایت فروشگاهی در کمتر از یک دقیقه فروشگاه آنلاین خود را بسازید. محصولات شما به راحتی و به سرعت به سایت اضافه می‌شوند و پس از قیمت‌گذاری محصولات می‌توانید از امکانات پادروشاپ استفاده کنید.

از مزایای ساخت سایت فروشگاه اینترنتی با پادروشاپ این است که:

  • کد تخفیف‌های اختصاصی بسازید و آن‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهید
  • پادروشاپ دارای یک پنل پیامکی رایگان است که می‌توانید از طریق آن کاربران و مشتریان خود را از اضافه شدن محصولات جدید یا هر تغییری در فروشگاه خود باخبر کنید
  • برای فروش محصولات خود لازم نیست همیشه آنلاین باشید و به دایرکت‌ها پاسخ دهید
  • همه سفارشات را یکجا در پنل خود ببینید و آنها را مدیریت کنید بدون اینکه نیاز به اکسل یا اسکرین شات داشته باشید
  • لینک اختصاصی فروشگاه خود را در بایو اینستاگرام قرار دهید یا برای مشتریان خود ارسال کنید

نکات کلیدی آموزش ساخت و طراحی سایت فروشگاهی

با رعایت نکات کلیدی و مهمی که در ادامه خواهیم گفت، می‌توانید یک سایت فروشگاهی پرمخاطب را تجربه کنید.

راحتی و عامه پسندی ناوبری

یکی از مهم‌ترین دلایلی که مردم از سایت شما خرید می‌کنند این است که به راحتی به آن دسترسی دارند، محصولات را می‌بینند، هزینه آن را پرداخت می‌کنند و سفارش‌شان در اسرع وقت به دست آن‌ها می‌رسد. شاید یکی از دلایلی که مخاطبان سبدهای خرید خود را نهایی نمی‌کنند، این باشد که سایت بسیار پیچیده است. اگر یک ناوبری کاربر پسند و موثر داشته باشید، می‌توانید نرخ فروش محصولات خود را افزایش دهید.

ناوبری شامل منوی صفحه، محصولات و صفحات دسته‌بندی آنها، جست‌وجو در سایت، فیلترهای محصول و پاورقی‌های وب سایت شما می‌شود. لوگو حتماً باید در صفحه اصلی قرار بگیرد و تا حد امکان در معرض دید باشد. منوی ناوبری اصلی در بالای وب سایت نمایش داده شود و بخش‌های مختلف وب سایت سازماندهی شده باشد. در نوار جست‌وجو فیلترهای متنوعی ایجاد شده باشد. فیلترها می‌تواند بر اساس رنگ، اندازه، برند و یا قیمت انتخاب شوند.

استفاده از تصاویر باکیفیت در سایت فروشگاهی

عکاسی در پیشرفت وب سایت شما نقش بسیار مهمی دارد. حتماً باید از تصاویر با کیفیت و متنوع از محصولات خود استفاده کنید. چرا که به جذب بیشتر مخاطبان کمک می‌کند. در صفحات محصول چند عکس قرار دهید تا مشتری بتواند محصول را از زوایای مختلف مشاهده و به انتخاب بهتر او کمک کند. قابلیت زوم و یا عکس ۳۶۰ درجه را روی تصاویر محصول فعال کنید تا مشتری بتواند جزئیات آن را به دقت مشاهده کند.

استفاده از رنگ‌های جذاب در سایت فروشگاه

یکی از نکات مهم در آموزش ساخت و طراحی سایت فروشگاهی استفاده از رنگ‌های متناسب با نوع کسب‌وکار شما است.شما باید در وب سایت فروشگاهی خود نهایت استفاده از را از رنگ‌های متنوع ببرید. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با برند شما همخوانی داشته باشند و اصول دسترسی را رعایت کنند. همچنین قانون طراحی ۱٠-۳٠-۶٠ را رعایت کنید. این قانون به این صورت است که باید ۶۰ درصد از رنگ اصلی، ۳۰ درصد از رنگ‌های فرعی و ۱۰ درصد از رنگ‌های آکسان استفاده کنید.

چطور پس از طراحی سایت فروشگاهی به فروش برسیم؟

پس از تکمیل فرایند آموزش ساخت و طراحی سایت فروشگاهی نوبت به فروش محصولات از طریق سایت می‌رسد. شما باید برای کسب‌وکار خود یک برنامه‌ریزی دقیق و جامع جهت تبلیغات داشته باشید. این تبلیغات می‌تواند از طریق اینستاگرام، تلگرام یا سایت‌های فروشگاهی دیگر و بلاگرها باشد. با پرداخت هزینه‌ تبلیغات، صرف وقت و انرژی و با اندکی خلاقیت و نوآوری می‌توانید سایت فروشگاهی خود را در مدت کوتاهی بالا بکشید و از درآمد خوبی برخوردار شوید.

با پر کردن فرم زیر عضو خبرنامه رایگان پادروکلاب شو و به‌روزترین خبرها رو ببین!

    سخن پایانی

    امروزه آموزش ساخت و طراحی سایت فروشگاهی خوب و با کیفیت دغدغه بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای فروشگاهی است. علاوه‌بر فروشگاه حضوری، این افراد به کمک سایت فروشگاهی می‌توانند فروش محصولات خود را نه تنها در شهر محل سکونتشان بلکه در کل کشور گسترش دهند و میزان فروش خود را بالا ببرند. علاوه بر آن، این کار هزینه کمتری نسبت به فروشگاه واقعی و حضوری برای آن‌ها به همراه دارد.

    انتخاب قالب سایت، نحوه قرار دادن محصولات و دسته‌بندی آنها، همچنین فاکتورهایی که برای جست‌وجوی محصولات انتخاب می‌کنید، قرار دادن چندین عکس با کیفیت از زوایای مختلف برای یک محصول و از همه مهم‌تر محتوای متنی بسیار روان و کامل در جذب مخاطب و پیشرفت سایت فروشگاه شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

    سوالات متداول آموزش ساخت و طراحی سایت فروشگاهی

    مهم‌ترین نکته برای ساخت و طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

    در طراحی سایت فروشگاهی توجه داشته باشید که با صفحه نمایش‌های مختلف سازگاری داشته باشد یا به اصطلاح رسپانسیو باشد. قالب‌های فروشگاه خود را بر اساس نوع محصولی که ارائه می‌دهید، انتخاب کنید. منوی محصولات خود را به‌درستی انتخاب کنید. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید. از امن بودن درگاه پرداخت خود اطمینان داشته باشید.

    انتخاب نام دامنه سایت فروشگاه اینترنتی باید چگونه باشد؟

    نام دامنه سایت را باید طوری انتخاب کنید که به راحتی برای کاربران قابل جست‌وجو باشد و در ذهن آن‌ها بماند.

    نحوه قرار دادن عکس‌ها در سایت فروشگاهی چگونه است؟

    شما باید برای سایت خود عکس‌های ب کیفیت انتخاب کرده و آن‌ها را به گونه‌ای در سایت قرار دهید که بیشترین تاثیر را داشته باشند. همچنین عکس‌ها باید قابلیت زوم و ۳۶۰ درجه داشته باشند.

    پرداخت الکترونیکی در سایت فروشگاهی به چه صورت است؟

    پرداخت برای مشتریان باید بسیار راحت باشد. شما می‌توانید در درگاه پرداخت الکترونیک خود از روش پرداخت مستقیم یا غیر مستقیم استفاده کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.