بهترین فروشگاه ساز اینترنتی ارزان

0

منظور ما از فروشگاه ساز ارزان چیست و آیا امکانات یک فروشگاه ساز ارزان از دیگر فروشگاه سازها متفاوت است؟ بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی باید امکاناتی را در اختیار کسب و کارها قرار دهند که بتوانند با هزینه‌ای مقرون به‌صرفه سیستم فروشگاهی خود را راه اندازی کنند. پیش از این در مقاله با بهترین فروشگاه ساز رایگان و امکانات آن آشنا شوید! به معرفی چند نمونه از فروشگاه سازهایی پرداختیم که بدون نیاز به خرید دامنه جداگانه و پرداخت هزینه‌های اضافی برای کسب و کار شما یک سایت فروشگاهی می‌سازند. اما در این مقاله قرار است نگاهی به ۵ فروشگاه ساز ارزان داشته باشیم و ببینیم چه ویژگی‌هایی دارند که استفاده از باقی فروشگاه سازها در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

منظور از فروشگاه ساز ارزان چیست؟

یک فروشگاه‌ ساز آنلاین، بدون نیاز به دانش تخصصی برنامه‌نویسی می‌تواند یک فروشگاه اینترنتی کامل ایجاد کند. با استفاده از فروشگاه‌ ساز می‌توان تمام قسمت‌های موردنیاز برای یک فروشگاه مانند سیستم ثبت سفارش، درگاه پرداخت، صدور فاکتور، مدیریت انبار، طبقه‌بندی محصولات، آمار فروش و بسیاری از موارد دیگر را با چند کلیک و بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی و تنها با خرید اشتراک ایجاد کرد.

همچنین امکان مدیریت تمام محصولات و ویرایش آن‌ها در پنل فروشگاهی هر کاربر وجود دارد. استفاده از فروشگاه‌سازها مانند استفاده از یک نرم‌افزار ساده است و هرکسی می‌تواند آن را یاد بگیرد.

انواع فروشگاه سازها

فروشگاه سازها به‌صورت کلی به دو نوع متن باز و اشتراکی تقسیم می‌شوند که در ادامه با ویژگی و امکانات هریک آشنا می‌شویم.

این مقاله رو حتما بخون: آموزش انتخاب بهترین فروشگاه ساز، سایت ساز و لینک ساز

فروشگاه‌ ساز متن‌ باز – OpenSource

فروشگاه‌سازهای متن‌باز به‌دلیل اینکه کدهای توزیع‌شده دارند و هرکسی می‌تواند به این کدها دسترسی داشته باشد، معمولا به اسم رایگان اراپه می‌شوند. هرکس که دانش برنامه‌نویسی داشته باشد، می‌تواند در کدهای این فروشگاه‌سازها تغییرات ایجاد کند.

همین که یک سیستم متن‌باز می‌تواند به‌صورت عمومی در دسترس تمام افراد فرار بگیرد و یک سیستم مرکزی برای پشتیبانی آن وجود ندارد؛ بنابراین درصورت استفاده از یک فروشگاه‌ساز متن‌باز اگر با مشکلی مواجه شوید، معمولاً باید خودتان مشکل و عیب کار را پیدا کنید.

اگرچه خود این فروشگاه‌سازها رایگان هستند، اما برخی از افزونه‌های اختصاصی آن‌ها ممکن است به پرداخت هزینه نیاز داشته باشند. مشهورترین فروشگاه‌سازهای متن‌باز شامل موارد زیر هستند:

  • ووکامرس (WooCommerce)
  • پرستا شاپ (PrestaShop)
  • مجنتو (Magento)
  • جوملا (Joomla)
  • اپن کارت (OpenCart)

این موارد جزو انواع فروشگاه ساز رایگان هستند که به‌صورت گسترده استفاده می‌شوند. از بین گزینه‌های فوق، ووکامرس محبوب‌ترین فروشگاه‌ ساز در سطح جهان است.

فروشگاه‌ساز رایگان متن‌ باز

فروشگاه‌ ساز اشتراکی – Software as a Service

فروشگاه‌سازهای اشتراکی متن‌باز نیستند؛ یعنی کاربران نمی‌توانند به کدهای منبع آن‌ها دسترسی داشته باشند. برای استفاده از این فروشگاه‌سازها که به‌اختصار به آن‌ها «SaaS» گفته می‌شود، باید هزینه ماهانه یا سالانه پرداخت شود. با خرید اشتراک یک فروشگاه‌ساز اشتراکی، درواقع شما آن را اجاره می‌کنید و نیازی به خریداری ‌هاست ندارید، اما باید ماهانه یا سالانه هزینه‌ای برای خرید اشتراک پرداخت کنید.

این فروشگاه‌ سازها توسط یک تیم حرفه‌ای ارائه می‌شوند؛ بنابراین هر زمان با مشکلی مواجه شوید، می‌توانید از تیم پشتیبانی آنها راهنمایی دریافت کنید. حتی گاهی تیم پشتیبانی به‌صورت مستقیم روی حل مشکل شما کار می‌کنند تا در اسرع وقت آن را برطرف کنند. موارد زیر نمونه‌هایی از بهترین فروشگاه‌ سازهای ارزان ایرانی هستند که جزو فروشگاه سازهای اشتراکی محسوب می‌شوند:

  • پادروشاپ
  • شاپ فا
  • وبجار
  • بیدک
  • سازیتو

از بین گزینه‌های فوق، پادروشاپ قابلیت اتصال به صفحه اینستاگرام را دارد و می‌تواند در کنار یک وب‌سایت فروشگاهی، یک صفحه فروشگاهی در اینستاگرام با تمام امکانات لازم را فراهم کند.

هزینه استفاده از فروشگاه‌سازهای اشتراکی چقدر است؟

می‌توان گفت بیشتر فروشگاه‌سازهای اشتراکی از نوع فروشگاه‌ساز ارزان هستند؛ چراکه در برابر امکانات متنوعی که ارائه می‌کنند، هزینه مناسب و به‌صرفه‌ای را دریافت می‌کنند. البته فروشگاه‌سازهایی هم هستند که هزینه بالاتر از خدمات خود می‌گیرند.

پادروشاپ با ارائه فروشگاه‌ساز اینستاگرامی، پلن‌های ماهانه و سالانه مختلفی را در نظر گرفته‌ که هر کاربر بسته به شرایط و نوع فروشگاه خود می‌تواند پلن مورد نظر خود را فعال کند. تیم پشتیبانی پادروشاپ در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخگوی سؤالات و ابهامات کاربران است. با توجه به قیمت‌هایی مختلفی که برای هر پلن پادروشاپ وجود دارد، می‌توان آن را یک فروشگاه‌ساز ارزان در نظر گرفت.

این مقاله رو حتما بخون: با بهترین فروشگاه ساز رایگان و امکانات آن آشنا شوید!

فروشگاه‌ساز پادروشاپ چه تفاوتی با سایر فروشگاه‌سازهای اشتراکی دارد؟

وجه اصلی تفاوت فروشگاه‌ساز ارزان پادروشاپ با سایر فروشگاه‌سازها در ارتباط آن با اینستاگرام است؛ یعنی پادروشاپ یک فروشگاه اینستاگرامی است که می‌توان صفحه فروشگاهی خود در رسانه اجتماعی اینستاگرام را به آن متصل کرد. در این صورت تمام امکانات یک فروشگاه آنلاین به صفحه فروشگاهی شما در اینستاگرام اضافه می‌شود. از جمله این امکانات می‌توان موارد چنین مواردی را نام برد:

  1. درگاه پرداخت
  2. لینک اختصاصی برای محصولات
  3. کد تخفیف
  4. قیمت و موجودی محصولات
  5. گزینه‌های مختلف ارسال محصول
  6. مدیریت مشتریان
  7. آمار فروش
  8. به‌روزسانی‌های دوره‌ای
  9. گزارش‌گیری

پادروشاپ می‌تواند تمام امکانات و قابلیت‌های فوق را به یک صفحه ساده اینستاگرام اضافه کرده و آن را به یک فروشگاه حرفه‌ای تبدیل کند. با توجه به اینکه هزاران صفحه فروشگاهی ایرانی در رسانه اجتماعی اینستاگرام فعالیت دارند و از این رسانه درآمدهای بالا کسب می‌کنند، استفاده از فروشگاه‌ ساز اینستاگرامی می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

به‌طوری‌که بسیاری از فعالیت‌های زمان‌بر مانند مدیریت مشتریان، پاسخ‌دهی به دایرکت‌ها و حتی ارسال سفارش را برای شما آسان می‌کند. کاری که سایر صفحات فروشگاهی در اینستاگرام باید آن‌ها را به‌صورت دستی و با صرف انرژی زیاد انجام دهند!

از فروشگاه‌ ساز متن‌باز استفاده کنیم یا اشتراکی؟

استفاده از هر دو نوع فروشگاه‌ساز متن‌باز و اشتراکی آسان است، اما اگر خودتان هیچ‌گونه دانش کدنویسی ندارید و احساس می‌کنید به واحد پشتیبانی نیاز دارید، بهتر است از یک فروشگاه‌ساز ارزان اشتراکی استفاده کنید. در این صورت اگر با هر مشکلی مواجه شوید، تیم فروشگاه‌ ساز شما به کمک‌تان خواهد آمد اما اگر خودتان دانش اولیه برنامه‌نویسی یا سابقه بالایی در استفاده از فروشگاه‌سازها دارید و می‌توانید در صورت بروز مشکل، خودتان برای آن چاره‌اندیشی کنید یا حتی کسی را در کنار خود دارید که می‌توانید در این امر به شما کمک کند، از فروشگاه‌سازهای متن‌باز استفاده کنید.

البته اگر فروشگاه شما در اینستاگرام است و به‌دنبال یک فروشگاه‌ساز اینستاگرامی هستید، پادروشاپ به‌عنوان یک فروشگاه‌ساز اختصاصی برای صفحه اینستاگرام، بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود.

پادروشاپ فروشگاه ساز ارزان

سخن پایانی

فروشگاه‌سازها انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها متن‌باز هستند و عمدتا رایگان ارائه می‌شوند اما برخی دیگر اشتراکی هستند و باید هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه به آنها پرداخت شود تا بتوانید از امکانات آنها استفاده کنید. هرکدام از این فروشگاه‌سازها مزایای خاص خود را دارند. در میان فروشگاه‌سازهای اشتراکی، فروشگاه‌ساز ارزان و قیمت مناسب هم پیدا می‌شود که از پشتیبانی برخوردار باشد و امکانات خوبی ارائه دهد.

در هر صورت بهتر است قبل از انتخاب نهایی فروشگاه‌ساز خود، درباره فروشگاه‌سازهای مختلف تحقیق کنید. با توجه به آنچه در این مطلب گفتیم، شما کدام فروشگاه ساز را ترجیح می‌دهید؟

با پر کردن فرم زیر عضو خبرنامه رایگان پادروکلاب شو و به‌روزترین خبرها رو ببین!

    سؤالات متداول فروشگاه ساز ارزان

    بهترین فروشگاه‌ ساز ارزان ایرانی کدام است؟

    در مقایسه بهترین سیستم های فروشگاه ساز ارزان، پادرو، شاپفا، وبجار، سازیتو و بیدُک جزو فروشگاه سازهایِ دارای امکانات و تیم پشتیبانی فعال هستند.

    هزینه استفاده از فروشگاه سازهای ارزان چقدر است؟

    خرید اشتراک در فروشگاه سازهای اینترنتی با توجه به امکانات و تخفیف‌هایی که ارائه می‌دهند، متفاوت است. اما در کل اکثر فروشگاه سازهای اشتراکی جزو فروشگاه‌سازهای مقرون به‌صرفه و قیمت مناسب محسوب می‌شوند.

    فروشگاه ساز ارزان بهتر است یا کاملا رایگان؟

    فروشگاه سازهای رایگان عموما پشتیبانی اراپه نمی‌دهند اما فروشگاه سازهای اشتراکی که جزو سیستم‌های ساخت فروشگاه ارزان محسوب می‌شوند با ارائه پشتیبانی تمام وقت در صورت بروز مشکل یا راهنمایی، گزینه‌های بهتری محسوب می‌شوند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.