آموزش انتخاب بهترین فروشگاه ساز، سایت ساز و لینک ساز

0

چطور بهترین فروشگاه ساز را انتخاب کنیم؟ پادروشاپ؛ یک راهکار اساسی برای افزایش فروش فروشگاه‌های اینستاگرامی است. پادروشاپ در حال حاضر یکی از ابزارهای سوشال کامرس یا تجارت اجتماعی محسوب می‌شود که به فروشندگان اینستاگرامی که کسب‌وکار کوچک، متوسط و بزرگ دارند، کمک می‌کند تا از مشکلات فروش در اینستاگرام مانند تعداد زیاد دایرکت‌ها برای گرفتن قیمت و سایز و.. خلاص شوند. همچنین مشکلاتی مانند رسید پرداخت جعلی و… نخواهند داشت. به کمک فروشگاه ساز آنلاین پادروشاپ شما می‌توانید لینک ساز برای شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشید و همچنین فرصت بیشتری دارید تا پیج اینستاگرام خود را آنالیز کنید و با تولید محتوای غنی، تعداد فالوور و مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید.

غیر قابل انکار است که اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که کاربران زیادی روزانه از این پلتفرم استفاده می‌کنند. مردم جهان به طور متوسط ​​29 دقیقه از وقت خود را در روز در اینستاگرام صرف می‌کنند و بیش از 30 میلیون ایرانی در اینستاگرام اکانت دارند. کاربران ایرانی همانند دیگر کشورها، استقبال چشم‌گیری از این شبکه اجتماعی داشته‌اند و همین مسئله باعث شده مردم کشورمان که از برخی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها محروم هستند، حساب ویژه‌‌ای روی اینستاگرام باز کرده و از این پلتفرم علاوه بر اشتراک‌گذاری تصاویر شخصی، در زمینه‌های مختلف از جمله معرفی و فروش محصولات، ارتباط با مشتریان و دنبال کنندگان و… استفاده کنند.

مشکلات پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام در ایران

با تمام مزایایی که این پلتفرم دارد، یک معضل بزرگ در آن وجود دارد و آن هم نحوه فروش محصولات برای فروشندگان است. چالش‌هایی که فروشندگان اینستاگرامی به خصوص در ایران با آن مواجه هستند، شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاسخگویی به سوالات متعدد مشتریان در مورد نوع خرید، ویژگی‌های محصول و نوع پرداخت در کامنت‌ها و دایرکت‌ها
  • ارسال شماره کارت برای مشتریان جهت پرداخت مبلغ سفارش و دریافت تصویر فیش واریزشده توسط مشتری و امکان کلاهبرداری و دریافت رسید پرداخت‌های جعلی
  • ادامه روند ارتباط با خریدار از طریق دایرکت برای گرفتن اطلاعات مانند مشخصات گیرنده، آدرس ارسال، شماره تلفن و…
  • بررسی فیش‌های واریز شده در دایرکت و اطمینان از صحت آن‌ها و هدررفت زمان فروشنده
  • چسباندن اطلاعات خریدار روی بسته ارسالی
  • مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی برای ارسال سفارشات و از دست دادن زمان و هزینه
  • محدودیت در انتخاب شرکت پستی ارزان، سریع و نزدیک به محل سکونت فروشنده برای ارسال بسته‌ها
  • پاسخ‌گویی به سوالات مشتریان برای پیگیری بسته‌های پستی از طریق دایرکت اینستاگرام
  • اشتراک گذاری تنها یک لینک در بایو اینستاگرام و عدم امکان برقراری ارتباط با کاربران در سایر پلتفرم‌ها و کاهش میزان فروش به دلیل عدم دسترسی در سایر پلتفرم‌ها

دستیار فروش در بهترین فروشگاه ساز ایرانی

تمام مشکلاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، یک راهکار اساسی دارند و آن هم ساخت سایت فروشگاهی ارزان با استفاده از پادروشاپ است. پادروشاپ پلتفرم مدیریت فروش و ارسال سفارش‌ها برای فروشگاه‌های اینستاگرامی است. به کمک پادروشاپ می‌توانید مشکلاتی که در زمینه ارتباط با مشتریان، ارسال سفارشات و پرداخت امن در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی دارید، برطرف کنید. پادروشاپ ویژگی‌های زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

امنیت بالا: پادروشاپ از امنیت بالایی برخوردار است و داده‌ها روی بهترین سرورها با بالاترین امنیت قرار می‌گیرند و مشتریان لازم نیست نگران امنیت اطلاعات خود باشند.

محصولات لینک‌دار: در پادروشاپ تک تک محصولات شما می‌توانند لینک‌دار شوند و شما در هر پلتفرمی می‌توانید لینک محصول را به اشتراک بگذارید تا مشتری مستقیما به درگاه پرداخت متصل شود.

ارتباط سریع با مخاطب در پلتفرم‌های مختلف: شما به کمک “شاپ لینک” می‌توانید در پلتفرم‌های مختلف با مشتری در تماس باشید بنابراین اگر به هر دلیلی یکی از پلتفرم‌ها در دسترس نبود، می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی دیگر با مشتریان‌تان در تماس باشید.

دریافت درگاه پرداخت امن: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پادروشاپ داشتن درگاه پرداخت امن است که دیگر مشکلاتی مانند دریافت رسید جعلی نخواهید داشت و درگیر مکالمه با مشتری در دایرکت اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی نخواهید بود.

مدیریت همزمان چندین سفارش: شما همزمان می‌توانید چندین سفارش را مدیریت کنید. می‌توانید تنها با ارسال لینک محصولات برای مشتری، منتظر باشید تا در پروفایل کاربری‌تان در پادروشاپ، سفارشات ثبت شوند و پس از آن که سفارشات را تایید کردید، روند ارسال سفارش را انتخاب کنید.

ارسال آسان سفارشات بدون حضور در اداره پست: نیازی نیست شما به اداره پست مراجعه کنید. از طریق پلتفرم پادروشاپ می‌توانید بسته‌های خود را ارسال کنید و مامور پست یا مامور پادروپین در محل شما بسته‌ها را دریافت خواهند کرد.

انتخاب بهترین فروشگاه ساز در ایران

در این بین، پلتفرم‌های زیادی سعی کردند در بازار رقابتی ایران، محصولاتی را ارائه دهند که در ادامه هرکدام از آن‌ها و ویژگی‌هایی که دارند را با پادروشاپ مقایسه کرده‌ایم تا شما زمانی که برای رفع مشکلات پیج فروشگاهی خود دنبال چاره هستید، راحت‌تر تصمیم بگیرید. این مقایسه میان فروشگاه سازهای فعال و لینک سازهای متعددی است که در بازار ایران مشغول به کارند تا در نهایت شما بتوانید بهترین فروشگاه ساز را انتخاب کنید.

فروشگاه سازها

ابتدا برای مقایسه این پلتفرم‌ها و انتخاب بهترین فروشگاه ساز به سراغ هریک از آن‌ها رفته‌ایم.

فروشگاه ساز سازیتو

این فروشگاه ساز بیشتر برای کسب‌وکارهای متوسط مناسب است. یعنی کسب‌وکارهایی که حداقل 100 ارسال در هفته دارند. این فروشگاه به دلیل تعرفه‌ای که برای داشتن فروشگاه ساز در نظر گرفته است، برای فروشگاه‌های با تعداد سفارش کم مناسب نیست چون معمولا سودی که برای فروشنده باقی می‌ماند، کم است. شما برای استفاده از امکاناتی مانند ارسال پیامک، فیلتر محصولات، داشتن وبلاگ، ایجاد کد تخفیف‌های گروهی، شخصی‌سازی متن کپی‌رایت، تعریف مدیر فروشگاه با تعیین سطح دسترسی، امکان تغییر رنگ و… باید نسخه حرفه‌ای یا پیشرفته را خریداری کنید که بالطبع مبلغ بالاتری است.

این پلتفرم تنها امکان ارسال سفارشات به تهران و آن هم از طریق الوپیک را دارد. بنابراین اگر فروشنده در تهران زندگی نمی‌کند یا مشتریان او در خارج از تهران هستند، امکان ارسال سفارشات وجود ندارد.

شما باید اطلاعات مربوط به محصول را به صورت دستی وارد کنید و امکان به‌روز‌رسانی به صورت خودکار وجود ندارد. همچنین شما نمی‌توانید محصولات خود را لینک‌دار کنید یا در شبکه‌های اجتماعی دیگر به جز اینستاگرام، آن را بفروشید. پس نمی‌توان گفت سازیتو، بهترین فروشگاه ساز ایرانی است.

فروشگاه ساز وبزی

یکی از روش‌های ساختن سایت، استفاده از پلتفرم وبزی است. شما در این پلتفرم باید تمام محصولات و اطلاعات مربوط به هر محصول را به صورت دستی وارد کنید. گرچه وبزی با ارائه امکاناتی توانسته از سازیتو پیشی بگیرد، اما همچنان برای یک فروشگاه اینستاگرامی مناسب نیست چون فروشنده مجبور است تمامی اطلاعات  را خودش وارد کند یا شخصی را استخدام کند که این کار را برایش انجام دهد که در هر دو صورت زمان و هزینه زیادی صرف خواهد شد. وارد کردن اطلاعات شامل تغییر تمام متون می‌شود.

این پلتفرم امکان شخصی‌سازی سایت‌تان را به شما می‌دهد اما منظور از شخصی‌سازی تنها استفاده از چند قالب خاص و تغییر رنگ آن است. یکی از مزایای وبزی، سازگاری آن با وسایل الکترونیکی مختلف و به اصطلاح ریسپانسیو است.

در استفاده از وبزی هم شما نیاز به دانش و مهارت خاصی از قبیل کدنویسی، برنامه‌نویسی و… ندارید. پیشنهاد می‌کنیم اگر کسب‌وکار بزرگی دارید که درآمد خالص ماهانه‌تان بسیار زیاد است، از وبزی استفاده کنید چون باید توانایی استخدام چند نفر را داشته باشید که اطلاعات محصولات شما را وارد کنند. ثبت نام در این سایت رایگان است اما در نهایت برای برخورداری از سایر ویژگی‌ها و امکانات پیشرفته، باید نسخه پولی آن را بخرید.

قابل ذکر است که با استفاده از نسخه پایه، از امکاناتی مانند زمان‌بندی ارسال سفارش، تعیین قیمت بر حسب فرمول، تخفیف گروهی، تعیین محدودیت ارسال سفارش، محدود کردن کد تخفیف، داشتن وبلاگ و… محروم هستید. با این اوصاف، وبزی بهترین فروشگاه ساز ایرانی نیست و مشکلات زیادی را برای صاحبان کسب‌وکار به وجود می‌آورد.

فروشگاه ساز پرتال

این پلتفرم هم یکی دیگر از فروشگاه سازهای ایرانی است. مانند سایر فروشگاه سازها شما می‌توانید بدون داشتن تخصص فنی از آن استفاده کنید. با خرید اشتراک پایه برخی امکانات از جمله تغییر دسته‌جمعی قیمت‌ها، پشتیبانی از طریق ثبت تیکت و… از دسترس شما خارج خواهد بود.

فروشگاه ساز بیدک

فروشگاه ساز بیدک هم مانند سایر فروشگاه سازها، علاوه بر اینکه بستری برای خرید محصولات در اختیار مشتریان شما قرار می‌دهد، درگاه پرداخت امن دارد. شاید بتوان گفت تنها ویژگی منحصربه‌فرد این فروشگاه ساز نسبت به سایر رقبا، قابلیت اتصال آن به نرم افزار حسابداری هلو است. در این پلتفرم، شما باید حداقل اشتراک سه ماهه بخرید و البته مبلغی را هم هر ماه جدای از حق اشتراک خود برای کارمزد باید بپردازید.

فروشگاه ساز شاپفا

یکی دیگر از فروشگاه سازهایی که در ایران فعالیت می‌کند، شاپفا است. این پلتفرم اصلا برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مناسب نیست چون هزینه پرداخت اشتراک آن بسیار بالاست. با خرید نسخه پایه از امکاناتی مانند فعال‌سازی API، فیلتر محصولات، مقایسه محصولات، ایمپورت محصولات از وردپرس و… محروم هستید و به علاوه این مدل اشتراک برای کسانی که سیستم عامل اندروید دارند، مناسب نیست و برای داشتن این امکانات باید مبالغ بیشتری بپردازید. شاید این فروشگاه ساز، برخی از نیازهای شما را برطرف کند اما به نظر می‌رسد بهترین فروشگاه ساز ایرانی نیست.

فروشگاه ساز دیجی فای

دیجی فای هم یکی از فروشگاه سازهای ایرانی است. گرچه از شعار ” رایگان فروشگاهتو بساز” استفاده می‌کند، اما در حقیقت شما فقط ثبت نام رایگانی خواهید داشت و برای داشتن فروشگاه باید پول بپردازید. اشتراک شش ماهه دیجی فای یک میلیون و سیصد و نود هزار تومان است که علاوه بر آن، هزینه‌های دیگری مانند هزینه جمع‌آوری بسته و… دارد که به نسبت سایر رقبا عدد بسیار بالایی است. البته استفاده از این تعرفه تنها زمانی امکان‌پذیر است که شما ثبت نام خود را انجام داده باشید و پکیج دیگری به شما پیشنهاد نمی‌دهد که احتمالا بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن، همین نامشخص بودن تعرفه‌هاست.

فروشگاه ساز میکسین

یکی از فروشگاه سازهای ایرانی، میکسین است که برای کار با این پلتفرم هم مانند سایر فروشگاه سازها، نیاز به دانش تخصصی ندارید. این فروشگاه ساز ویژگی ریسپانسیو را دارد. گرچه این فروشگاه ساز برخلاف سایر فروشگاه سازها شما را مجبور به خرید اشتراک سالیانه نمی‌کند، اما امکانات کمتری نسبت به سایرین دارد.

فروشگاه ساز ویترین

فروشگاه ساز ویترین هم یکی دیگر از فروشگاه سازهای ایرانی است که شما مجبورید یک هزینه اولیه برای ساختن فروشگاه در این سایت بپردازید. در ارزان‌ترین حالت شما تنها می‌توانید 50 محصول ثبت کنید و برای ثبت تعداد محصول بیشتر باید هزینه بیشتری را ماهانه بپردازید.

نحوه انتخاب بهترین فروشگاه ساز ایرانی

سازیتو
وبزی
پرتال
بیدک
شاپفا
دیجی فای
میکسین
ویترین
پادروشاپ
فروش محصولات فیزیکی
فروش محصولات دیجیتال
گواهینامه SSL
مدیریت سفارشات
ارسال پیامک
در سرویس پایه وجود ندارد
تعداد
پیامک رایگان روی پکیج محدود است
تعداد
پیامک رایگان روی پکیج محدود است
تعداد
پیامک رایگان روی پکیج محدود است
تعداد
پیامک رایگان روی پکیج محدود است
تعداد
پیامک رایگان روی پکیج محدود است
فقط برای فروشنده
فقط برای فروشنده
نامحدود در تمامی پلن‌ها
ایجاد کد تخفیف
در سرویس پایه محدودیت وجود دارد
در نسخه مبتدی وجود ندارد
در نسخه استاندارد وجود ندارد
در نسخه پایه محدودیت وجود دارد
به زودی
دارای اپلیکیشن PWA
تبدیل پیج اینستاگرام به فروشگاه
امکان طراحی قالب برای فروشگاه
نیازی ندارد
امکان گزارش‎‌گیری
مشاهده محصولات پرفروش
ارسال سفارشات
در نسخه مبتدی امکان‌پذیر نیست
اتصال به سرویس پستی
فقط الوپیک
فقط الوپیک و پست‌رسان که در نسخه مبتدی وجود ندارد
مشاهده قیمت ارسال برای سفارش
زمان‌بندی ارسال سفارش
در نسخه پایه و کسب‌وکار وجود ندارد
فقط برای ارسال با پیک
جمع‌آوری بسته‌های پستی
هزینه دارد
امکان تولید بارنامه پستی
وارد کردن محصولات و اطلاعات
به صورت دستی
به صورت دستی
به صورت دستی
به صورت دستی
به صورت دستی
به صورت دستی
به صورت دستی
به صورت دستی
به صورت اتومات
درگاه پرداخت بدون کارمزد
فعال‌سازی آنی درگاه پرداخت
تسویه آنی (مطابق چرخه شاپرک)
بسته به درگاه پرداخت
بسته به درگاه پرداخت
بسته به درگاه پرداخت
بسته به درگاه پرداخت
بسته به درگاه پرداخت
بسته به درگاه پرداخت
بسته به درگاه پرداخت
بسته به درگاه پرداخت
رابط کاربری
آسان
پیچیده
متوسط
آسان
آسان
آسان
متوسط
متوسط
آسان
نظرات کاربران
در نسخه مبتدی وجود ندارد
در نسخه مبتدی وجود ندارد
در نسخه پایه وجود ندارد
قیمت
نسخه پایه: فقط به صورت سالانه قابل خریداری است و مبلغ 978 هزار تومان
نسخه حرفه‌ای: حداقل باید اشتراک سه ماهه خریداری شود و مبلغ 1 میلیون و 224 هزار تومان
نسخه پیشرفته: فقط اشتراک سالانه قابل خریداری و مبلغ 9 میلیون و 753 هزار تومان است.
نسخه پایه: ماهانه 107 هزار تومان
نسخه کسب و کار: ماهانه 147 هزار تومان
نسخه برندینگ: ماهانه 320 هزار تومان
نسخه فروشگاهی پیشرفته: ماهانه 650 هزار تومان باید بپردازید.
نسخه مبتدی: برای کسانی که فروشگاه دارند مناسب نیست و ماهانه مبلغ 91 هزار تومان باید پرداخت شود.
نسخه کوچک: ماهانه باید مبلغ 183 هزار تومان پرداخت شود.
نسخه استاندارد: باید ماهانه مبلغ 366 هزار تومان پرداخت شود.
نسخه پیشرفته: باید ماهانه مبلغ 800 هزار تومان پرداخت شود.
نسخه استاندارد: حداقل اشتراک باید سه ماهه باشد و مبلغ 290 هزار تومان پرداخت شود.
نسخه حرفه‌ای: حداقل اشتراک باید سه ماهه و مبلغ 790 هزار تومان باشد.
نسخه VIP: حداقل اشتراک شش ماهه و مبلغ 3 میلیون و 820 هزار تومان است.
نسخه کاربردی: تنها به صورت سالیانه قابل خریداری است و باید مبلغ 2 میلیون و 200 هزار تومان پرداخت شود.
نسخه حرفه‌ای: باید به صورت سالیانه خریداری شود و مبلغ 4 میلیون و 200 هزار تومان است.
نسخه پیشرفته: به صورت سالیانه و مبلغ 6 میلیون و 200 هزار تومان است.
تنها نسخه قابل خریداری اشتراک 6 ماهه و مبلغ 1 میلیون و  400 هزار تومان است.
نسخه پایه: ماهانه مبلغ 102 هزار تومان باید پرداخت شود که تنها برای فروشگاه‌های کوچک مناسب است.
نسخه پیشرفته: ماهیانه مبلغ 201 هزار تومان باید پرداخت شود.
نسخه پایه: حداقل باید اشتراک سه ماهه و مبلغ 150 هزار تومان خریداری شود.
نسخه استاندارد: حداقل باید اشتراک سه ماهه و مبلغ 660 هزار تومان خریداری شود.
نسخه حرفه‌ای: حداقل اشتراک سه ماهه و مبلغ 1 میلیون و 140 هزار تومان باید پرداخت شود.
اگر در اینستاگرام پیج فروشگاهی دارید، تنها با مبلغ 30 هزار تومان فروشگاه خود را بسازید.

فروش محصولات فیزیکی: تمامی پلتفرم‌ها امکان فروش محصولات فیزیکی را دارند.

فروش محصولات دیجیتال: در پادروشاپ فروش محصولات دیجیتال به فروش نمی‌رسد و اگر صاحب محصولات دیجیتال مانند کتاب صوتی، فایل‌های آموزشی و… هستید، بهتر است از سایر پلتفرم‌ها به جز پادروشاپ استفاده کنید.

گواهینامه SSL: هر فروشگاه سازی که درگاه پرداخت داشته باشد، لزوما باید SSL یا پروتکل امنیت اینترنتی رمزگذاری شده را داشته باشد.

مدیریت سفارشات: شما برای مدیریت سفارش خود می‌توانید از هر پلتفرمی که دوست دارید، استفاده کنید اما پادروشاپ علاوه بر ثبت سفارش اتوماتیک، قابلیت ثبت سفارش دستی هم دارد تا شما بتوانید تمامی سفارشات خود را در یک پلتفرم داشته باشید تا تمامی سفارشات خود را بهتر مدیریت کنید.

ارسال پیامک: همان‌طور که در جدول بالا آمده است، قابلیت ارسال پیامک در برخی از پلتفرم‌ها وجود دارد که تنها برای یک طرف مثلا فقط برای فروشنده ارسال خواهد شد. در بعضی از پلتفرم‌ها ارسال پیامک تنها به صورت محدود انجام خواهد شد و برای دریافت پیامک بیشتر، باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید در حالی که ارسال پیامک در پادروشاپ هم برای خریدار و هم برای فروشنده به صورت نامحدود رایگان است.

ایجاد کد تخفیف: در برخی از پلتفرم‌ها شما می‌توانید کد تخفیف ایجاد کنید که البته این ویژگی در نسخه‌های پایه و ابتدایی وجود ندارد. در پادروشاپ هم این ویژگی به راحتی قابل دسترس است و شما می‌توانید با ایجاد کد تخفیف و ارسال آن با پیامک، افراد بیشتری را جذب کنید تا مشتری شما شوند.

اپلیکیشن PWA :PWAها نسل جدیدی از اپلیکیشن‌های تحت وب هستند که در آینده نزدیک اپلیکیشن‌های موبایل را متحول خواهند کرد. این ویژگی در تمام ایکامرس‌هایی که در این مقاله آمده است، وجود دارد.

تبدیل پیج اینستاگرام به فروشگاه: شما در پادروشاپ تنها با چند کلیک ساده می‌توانید پیج اینستاگرام خود را به یک فروشگاه تبدیل کنید. با این کار تمامی پست‌های شما به صورت یک ویترین که قابلیت اتصال به درگاه پرداخت و ارسال سفارش هم دارد، نمایش داده می‌شود.

امکان طراحی قالب برای فروشگاه: شما به کمک قالب‌های آماده‌ای که فروشگاه سازها در اختیارتان قرار می‌دهند، می‌توانید قالب متفاوتی داشته باشید. در پادروشاپ به دلیل اتصال آن با پیج‌های اینستاگرامی، شما نیازی به داشتن قالب و پرداخت هزینه‌های اضافه‌تر نیستید.

پیشنهاد مقاله: با بهترین فروشگاه ساز رایگان و امکانات آن آشنا شوید!

امکان گزارش‎‌گیری: در تمامی پلتفرم‌های موجود شما می‌توانید گزارش مربوط به خود را داشته باشید. در پادروشاپ می‌توانید لیست پرفروش‌ترین محصولات را ببینید.

ارسال سفارشات: فیچری که تنها شامل حال پادروشاپ می‌شود، ارسال سفارشات است. شما به کمک پادروشاپ می‌توانید به سرویس‌های پستی متصل شوید و بسته‌های خود را ارسال کنید.

اتصال به سرویس پستی: بهترین فروشگاه ساز، فروشگاه سازی است که به سرویس‌های پستی متصل شود تا شما به راحتی خدمات ارسال را انجام دهید. در برخی از فروشگاه سازها و پادروشاپ، می‌توانید به سرویس‌های پستی متصل شوید تا شیوه ارسال کالا را انتخاب کنید.

مشاهده قیمت ارسال برای سفارش: در پادروشاپ شما می‌توانید با وارد کردن وزن و ابعاد بسته، شما می‌توانید با دیدن هزینه ارسال بسته در هر شرکت پستی، تصمیم بگیرید که کدام شرکت را برای ارسال بسته‌های‌تان انتخاب کنید.

زمان‌بندی ارسال سفارش: این ویژگی در برخی از فروشگاه سازها و پادروشاپ وجود دارد و شما می‌توانید زمانی که برای ارسال سفارش درنظر دارید را وارد کنید. البته در فروشگاه سازها، این ویژگی به صورت محدود و برای نسخه‌های با قیمت بیشتر وجود دارد.

جمع‌آوری بسته‌های پستی: در این ویژگی پادروشاپ شما می‌توانید انتخاب کنید که چه زمانی مامور پست یا پادرو برای دریافت بسته‌های شما به محل مراجعه کند. با این کار دیگر نیازی نیست که شما برای جمع‌آوری بسته‌ها به اداره پست مراجعه کنید. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که پس می‌توان گفت پادروشاپ بهترین فروشگاه ساز در ایران است.

امکان تولید بارنامه پستی: با تولید بارنامه پستی شما می‌توانید به راحتی بسته خود را از طریق شرکت‌های پستی پیگیری کنید و وضعیت سفارش را ببینید.

وارد کردن اطلاعات: در تمامی فروشگاه سازها شما مجبورید اطلاعات محصول خود را به صورت دستی وارد کنید اما در پادروشاپ به دلیل اتصال آن به پیج اینستاگرام‌تان، اطلاعات به صورت اتومات وارد پنل کاربری شما می‌شوند. هر زمان که پست جدیدی ایجاد کنید، مجددا به صورت اتومات این اطلاعات، به‌روزرسانی می‌شود.

درگاه پرداخت بدون کارمزد: فروشگاه سازها هزینه‌ای جدا به عنوان کامزد درگاه پرداخت دریافت می‌کنند اما درگاه پرداخت در فروشگاه ساز پادروشاپ بدون کارمزد است.

فعال‌سازی آنی درگاه پرداخت: به کمک پادروشاپ نیازی به ارائه ای‌نماد نخواهید داشت در حالیکه باقی فروشگاه سازها آن را دریافت خواهند کرد.

تسویه آنی: تسویه در پادروشاپ به صورت آنی و بر اساس چرخه شاپرک است اما در سایر فروشگاه سازها، کاملا به درگاه پرداخت بستگی دارد و گاهی تا سه روز هم برای تسویه زمان لازم است.

رابط کاربری: رابط کاربری یعنی مشتری به راحتی بتواند با خدمات و ویژگی‌های ارائه شده کار کند که در برخی از فروشگاه سازها به دلیل پیچیدگی زیاد، نیاز به دانش تخصصی دارد اما در برخی دیگر طراحی آن آسان است و مشتری به راحتی متوجه بخش‌های مختلف خواهد شد.

نظرات کاربران: نظرات کاربران در برخی از فروشگاه سازها و در نسخه‌های پیشرفته‌تر قابل دسترسی است. مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی در پادروشاپ هم می‌توانند نظر خود را بگذارند و این نظر تنها برای فروشنده قابل مشاهده است.

قیمت: از نظر قیمتی برخی از فروشگاه سازها تنها اشتراک‌های سه ماهه، شش ماهه و یکساله را در دسترس قرار می‌دهند که نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهند، مبلغ زیادی است اما در پادروشاپ شما تنها با 30 هزار تومان می‌توانید فروشگاه خود را بسازید. اشتراک‌های قابل دسترس پادروشاپ یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه هستند.

در نهایت باید گفت در انتخاب بهترین فروشگاه ساز، شما باید نیازمندی‌های خود را بررسی کنید و ببینید به هر ویژگی که توسط شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود، کدام گزینه برای شما بهتر است. بر اساس تجربه ما، بهترین فروشگاه ساز برای یک فروشنده باید شامل موارد زیر باشد:

  • مدیریت سفارشات
  • داشتن درگاه پرداخت بدون کارمزد
  • قابلیت ایجاد کد تخفیف
  • قابلیت ارسال پیامک برای مشتری
  • قابلیت جمع‌آوری بسته‌‌های پستی
  • قابلیت ارسال و پیگیری سفارشات
  • لینک ساز برای ارتباط در شبکه‌های اجتماعی مختلف
پیشنهاد مقاله: آموزش ساخت سایت رایگان

لینک سازها

در مورد بهترین فروشگاه ساز صحبت کردیم، اما نکته دیگری وجود دارد که یک فروشنده نیاز به ارتباط در شبکه‌های اجتماعی مختلف دارد. با توجه به اطلاعاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، اهمیت گذاشتن لینک در بایو اینستاگرام بالاست و همان‌طور که توضیح داده شد، اینستاگرام با ایجاد محدودیت امکان گذاشتن چند لینک در بایو اینستاگرام را ندارد و برای این کار باید از ابزارهای دیگر استفاده شود. برخی از شرکت‌ها سعی کردند با معرفی ابزارهایی شرایطی را فراهم کنند که فروشندگان پیج‌های اینستاگرامی و اینفلوئنسرها بتوانند با قرار دادن چندلینک در بایو اینستاگرام، شرایطی را فراهم آورند که با مشتری در قسمت‌های مختلفی در ارتباط باشند. در ادامه به معرفی این لینک سازها و مقایسه آن‌ها با ” شاپ لینک ” که راه ارتباطی با مشتریان‌تان را در پلتفرم‌های دیگر فراهم می‌آورد و متعلق به پادروشاپ است، مقایسه کرده‌ایم.

لینک ساز زیلینک

یکی از ابزارهایی که به واسطه آن می‌توانید چند لینک در اینستاگرام داشته باشید، لینک ساز زیلینک است. استفاده از زیلینک رایگان است و شبیه به یک کارت ویزیت برای پیج اینستاگرام شما عمل می‌کند. در میان رقبا، زیلینک از باقی ارائه‌دهندگان مدیریت لینک محبوب‌تر است. در زیلینک می‌توانید راه‌های ارتباطی مختلفی از جمله لینک سایت، واتساپ، شماره تماس و… داشته باشید.

لینک ساز لینک پک  (Linkpack)

لینک ساز لینک پک یکی دیگر از ابزارهای ایرانی و رایگان است که برای مدیریت لینک‌ها در اینستاگرام کاربرد دارد. شما می‌توانید لینک تمام شبکه‌های اجتماعی دیگر را در آن وارد کنید و به‌جای به اشتراک گذاشتن چند لینک، فقط یک لینک شامل تمام لینک‌ها را به اشتراک بگذارید. در نسخه رایگان این پلتفرم، شما تنها امکان ساختن 5 لینک را دارید.

لینک ساز تک لینک

یکی دیگر از ابزارهای لینک ساز، تک لینک است. اگر بخواهیم دقیق در مورد این لینک ساز صحبت کنیم، شاید نسبت به سایر لینک سازها امکانات بیشتری داشته باشد اما به دلیل عدم محبوبیت، در حال حاضر هنوز به موفقیت نرسیده است.

در تک لینک شما یا باید از عضویت رایگان استفاده کنید که برخی خدمات از دسترس شما خارج است یا باید پنل حرفه‌ای آن را بخرید که باید ماهانه مبلغ 29999 تومان بپردازید که حتی نسبت به سایر لینک سازها که رایگان هستند، این ابزار مدیریت لینک پولی است. در نسخه رایگان شما دسترسی به استفاده از تمام قالب‌های pro، ماژول تصویر، آمار پیشرفته و… ندارید و واترمارک تک لینک هم در صفحه شما قرار دارد.

لینک ساز رد لینک

رد لینک از دیگر ابزارهای ساخت چند لینک و مدیریت آن‌هاست. استفاده از طرح ساده رد لینک رایگان است اما برای استفاده از سطح پیشرفته باید سالانه مبلغ صد هزار تومان بپردازید. برای مثال برای حذف واترمارک رد لینک باید از نسخه پولی آن استفاده کنید. گرچه این لینک ساز از تک لینک ارزان‌تر است اما نسبت به باقی لینک سازها که مجانی هستند، به صرفه نیست.

لینک ساز مای آفیشال (My Official)

مای آفیشال یک ابزار رایگان لینک ساز است که برای دسترسی به تمام امکانات و ویژگی‌های آن باید نسخۀ پولی را تهیه کنید. امکان حذف واترمارک مای آفیشال، امکان دسترسی به آنالیز و حذف تبلیغات از امکانات نسخۀ پولی مای آفیشال است. برای اینکه محدودیت‌ها را حذف کنید و با یک لینک به تمام لینک‌های خود در شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشید باید از طریق مای آفیشال لینک اختصاصی خود را بسازید. از طریق مای آفیشال می‌توانید لینک تیک‌تاک، لینک توییتر، لینک تلگرام را در یک لینک به اشتراک بگذارید. شاید بتوان گفت تنها ویژگی منحصربه‌فرد لینک ساز مای آفیشال نسبت به سایر رقبا، قرار دادن لینک‌های زمان‌بندی‌شده است.

مقایسه پادروشاپ با لینک سازها

گرچه سرویس لینک‌سازی در برخی از لینک‌سازها رایگان است اما برخی از آن‌ها سرویس رایگان در اختیار شما قرار نمی‌دهند. به علاوه هیچ کدام به فروشگاه متصل نمی‌شوند که این دقیقا مزیت پادروشاپ نسبت به لینک سازهاست. به کمک لینک ساز شاپ لینک شما می‌توانید تنها با چند کلیک ساده، بیشتر از یک لینک برای ارتباط با مشتری داشته باشید اما تمام سفارشات را در یک پلتفرم مدیریت کنید. همچنین شما می‌توانید لینک محصولات‌تان را در این قسمت قرار دهید و آن‌ها را به عنوان محصول پرفروش یا تخفیف‌دار به مشتری نشان دهید. پس پادروشاپ می‌تواند بهترین فروشگاه ساز اینترنتی باشد که قابلیت داشتن چند لینک هم دارد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    به کمک لینک ساز شاپ لینک، کاربران شما تصمیم می‌گیرند که چطور از خدمات شما به راحت‌ترین شکل ممکن استفاده کنند. در پلتفرم‌های مختلف حضور خواهید داشت که راهی عالی برای برندسازی است اما مدیریت سفارشات شما تنها در یک بستر خواهد بود تا آسان‌تر باشد.

    همه اطلاعات تماس شما در یک بستر قرار دارند و زمانی که مشتری به هر دلیلی در یک پلتفرم از شما پاسخی نگرفت، می‌تواند راه ارتباطی دیگری را انتخاب کند.

    با استفاده از لینک ساز شاپ لینک می‌توانید اطلاع‌رسانی‌های فصلی را با سرعت بیشتری انجام دهید و نظر مخاطبان را در رونمایی از محصولات جدید در پیج اینستاگرام یا حتی وب‌سایت جلب کنید. برای آشنایی با لینک ساز “شاپ لینک” می‌توانید به مقاله آموزش ساختن شاپ لینک مراجعه کنید.

    جمع‌بندی انتخاب بهترین فروشگاه ساز ایرانی

    گرچه فروشگاه سازهای زیادی در دنیا وجود دارد، اما انتخاب بهترین فروشگاه ساز در ایران به شما کمک می‌کند محصولات بیشتری بفروشید. شما زمانی می‌توانید بگویید بهترین فروشگاه ساز را انتخاب کرده‌اید که در هزینه شما به میزان زیادی صرفه‌جویی شود ولی به کمک ویژگی‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، فروش شما بیشتر می‌شود. پادروشاپ فروش فروشندگان را 7 برابر کرده است و اگر نیاز دارید در مورد روش‌های افزایش فروش با پادروشاپ بیشتر بدانید، مقاله افزایش فروش با پادروشاپ را مطالعه کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.