آموزش ساخت سایت رایگان

0

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیاز مردم به صرفه‌جویی در زمان و انرژی اکثر صاحبان کسب‌وکارهای سنتی، به راه‌اندازی و ساخت سایت فروشگاهی تمایل زیادی نشان می‌دهند. در حقیقت باید گفت طراحی و ساخت سایت فروشگاهی، لازمه ماندگاری هر کسب‌وکاری است و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف برای ساخت سایتی با تجربه کاربری مناسب با یکدیگر در حال رقابت هستند تا به توسعه کسب‌وکارشان کمک کنند. به خاطر داشته باشید یکی از راه‌های دستیابی به درآمد ایده‌آل، داشتن خلاقیت و ابتکار عمل است؛ از این رو پیشنهاد می‌کنیم با روش‌های مختلف ساخت سایت با استفاده از یک سایت فروشگاه ساز و روش‌های دیگر آشنا شوید تا به راحتی وب‌سایت فروشگاهی محصولات خود را راه‌اندازی کنید و در بازار رقابت موفق شوید.

اهمیت ساخت سایت برای فروشگاه‌ها

طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کارهایی که محصول دارند یا خدمات خاصی ارا‌ئه می‌دهند و از بستر اینترنت برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند، دارای چند مزیت مهم است:

1. عدم نیاز به مکان فیزیکی برای ارائه محصولات

2. افزایش تعداد مشتریان و در نتیجه افزایش میزان درآمد فروشگاه

3. در دسترس بودن فروشگاه در تمام طول ساعات شبانه روز

4. ایجاد فضایی برای رقابت شدیدتر

5. امکان تبلیغات متعدد و ارزان

6. صرفه جویی در هزینه و زمان خریدار

7. امکان مقایسه محصولات

8. دسترسی آسان و بی دردسر به چندین محصولات همزمان

یکی از ساده‌ترین روش‌های ساخت سایت برای فروشگاه‌های اینستاگرامی استفاده از سایت سازها است که در مقاله بایدها و نبایدهای استفاده از سایت‌ ساز رایگان برای فروشگاه‌های اینستاگرامی به چند نکته مهم درباره استفاده از سایت سازها اشاره کردیم که باید بدانید!

نحوه ساخت سایت رایگان

برای ساخت رایگان سایت فروشگاهی فارغ از اینکه قصد دارید از کدام روش ساخت فروشگاه اینترنتی استفاده نمایید، بایستی ابتدا با مراحل آن آشنا شوید.

پیش از هر چیز آنچه که بسیار اهمیت دارد و باید بدانید، این است که وقتی صحبت از ساخت سایت رایگان می‌کنیم، در واقع به این معنا نیست که بدون هیچ هزینه‌ای صاحب یک سایت فروشگاهی خواهید شد. در واقع حتی اگر از وردپرس یا هر سایت ساز رایگان دیگری استفاده می‌کنید، نیازمند یک دامنه com. یا یک فضای هاست هستید که باید بابت آنها پول پرداخت کنید.

اما با پادرو این امکان را برایتان ایجاد می‌کند که بدون نیاز به یک دامنه جداگانه و پرداخت هزینه‌های اضافی سایت فروشگاهی مدنظر خودتان را طراحی کنید. در ادامه بیشتر می‌خوانیم.

نحوه ساخت رایگان سایت فروشگاهی

۱. انتخاب بستر مناسب برای ساخت سایت

مرحله اول برای طراحی وب‌سایت فروشگاهی انتخاب مکان مناسب است. هنگامی که به دنبال راه‌اندازی یک فروشگاه فیزیکی هستیم، در ابتدا مکانی را در نظر داریم که بیشترین میزان تردد را داشته باشد. از طرفی به مجاورت آن با فروشگاه‌های وابسته و دسترسی آسان مردم نیز توجه خواهیم کرد. بنابراین انتخاب مکان مناسب برای ساخت سایت فروشگاهی، اولین شرط موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی است؛ برای مثال امروزه افراد زیادی در صفحه مجازی اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند. شما می‌توانید با راه‌اندازی پیج اینستاگرام و اتصال آن به یک فروشگاه ساز رایگان با اطمینان خاطر با مشتریان خود در ارتباط باشید.

اگه هنوز فروشگاهت رو توی اینستاگرام راه ننداختی، حتما یه نگاه به آموزش جامع ساخت فروشگاه در اینستاگرام به زبان ساده بنداز!

۲. انتخاب نوع خدمات یا محصولات برای فروش

دومین گام برای ساخت رایگان سایت فروشگاهی، مشخص کردن نوع خدمات و محصولاتی است که قصد دارید به مردم عرضه کنید. انتخاب نوع محصول بسته به توانایی و علاقه شما برای فعالیت در هر یک از حوزه‌های کسب‌وکار دارد. برای آنکه انتخاب بهتری داشته باشید، سعی کنید از خود سوالاتی بپرسید. برای مثال، «آیا محصول فروشگاه من یک محصول فیزیکی است؟»، «مشتریان من چه افرادی هستند؟»، «نحوه تحویل محصول باید به چه شکلی باشد؟»، «آیا امکان ارسال محصولات به سایر نقاط کشور وجود دارد؟»، «برنامه و چشم‌انداز من برای پیشبرد اهداف فروشگاهم چیست؟»

با پاسخ به این سوالات به آسانی می‌توانید در بازار رقابت، خود را ارزیابی و پتانسیل‌های فروش در فروشگاه خود را به خوبی شناسایی کنید.

۳. انتخاب نام فروشگاه و برند محصولات

سومین گام ساخت رایگان سایت فروشگاهی، انتخاب نام فروشگاه یا همان نام دامنه است. برای این کار می‌توانید از شرکت‌هایی که ثبت دامنه انجام می‌دهند، کمک بگیرید. نام دامنه شما بایستی منحصر به فرد بوده و حاوی کلمات کوتاه و مختصری باشد تا به آسانی تایپ شود و در ذهن افراد ماندگار باشد. همچنین دقت داشته باشید که متناسب با نوع کسب‌وکار خود نام مناسبی را انتخاب نمایید. برای آنکه کسب‌وکار شما شناخته شود، بایستی از نام برند خاصی استفاده نمایید.

۴. خرید هاست

گام چهارم ساخت سایت، خرید هاست یا هاستینگ است. هاست به فضایی گفته می‌شود که شما می‌توانید اطلاعات فروشگاه خود را روی آن بارگذاری کنید. انتخاب هاست مناسب روی سرعت لود سایت، پشتیبانی از حجم اطلاعات، امنیت فروشگاه، پشتیبانی، پاسخگویی به کاربران و … تاثیر دارد.

هنگام خرید هاست درباره کشور ارائه دهنده آن حتماً تحقیق کنید؛ چراکه روش پشتیبانی هاست‌ها و سرعت لود سایت در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است.

۵. طراحی وب سایت فروشگاهی

طراحی وب‌ سایت فروشگاه در واقع همان ویترین فروشگاه شما است. برای طراحی وب‌سایت خود می‌توانید از سیستم‌های مدیریت محتوا و پلتفرم‌های آماده دربستر اینترنت استفاده کنید. سیستم‌های مدیریت محتوا و پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز علاوه‌بر رایگان بودن، دارای قالب‌های آماده زیادی هم هستند و انتخاب شما را برای چگونگی طراحی سایت راحت‌تر می‌کنند.

برای مثال وردپرس، المنتور، ووکامرس و جوملا و … برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا هستند که شما می‌توانید بر اساس نیاز فروشگاه خود، از آن‌ها استفاده یا پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز مانند پادروشاپ را انتخاب کنید.

ساخت سایت فروشگاهی با پادروشاپ

۶. کسب مجوزهای قانونی و راه‌اندازی درگاه پرداخت

مرحله بعدی برای ساخت سایت فروشگاهی، اخذ مجوزهای قانونی و راه‌اندازی درگاه پرداخت است. تمامی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند. برای آشنایی با صفر تا صد نحوه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی مروری بر مقاله ای نماد فروشگاه اینترنتی چیست و چطور آن را دریافت کنیم؟ داشته باشید.

پس از آن باید برای انجام تراکنش‌های مشتریان، اقدام به دریافت درگاه پرداخت الکترونیک نمایید. استفاده از درگاه‌های پرداخت آنلاین موجب آسان شدن مدیریت مالی تراکنش‌ها، افزایش امنیت تراکنش‌ها، حفظ اطلاعات مشتری و امکان میزان پرداخت بالا می‌شود.

در حال حاضر درگاه‌های پرداخت بانکی به دو صورت مستقیم و واسط به صاحبان کسب‌وکار عرضه می‌شوند. به منظور دریافت درگاه پرداخت مستقیم به بانک یا سایت شرکت مورد نظر مراجعه کرده و فرم درخواست خود را ارائه دهید. همچنین برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط می‌توانید از طریق شرکت‌های واسط اقدام کنید.

۷. تهیه محتوای فروشگاه اینترنتی

صاحبان کسب‌وکار برای آنکه توجه مخاطبان بیشتری را به وب‌سایت خود جلب کنند، باید محتوای مناسب، جذاب و منسجم داشته باشند. لازم به ذکر است که برای طراحی محتوای فروشگاه به متخصص تولید محتوا نیاز دارید؛ چرا که این افراد با اصول و قواعد سئو آشنایی دارند و به خوبی می‌توانند کلمات کلیدی مهمِ حوزه کسب و کار شما را در محتوای سایت‌تان هدف قرار دهند. از این رو توصیه ما این است که سعی کنید برای تهیه محتوای فروشگاه اینترنتی خود از افرادی که دانش تولید محتوا دارند، کمک بگیرید.

۸. تبلیغات و بازاریابی

گام بعدی برای ساخت رایگان سایت فروشگاهی، توجه به تبلیغات و بازاریابی برای محصولات فروشگاه است. امروزه به دلیل اینکه امکان تبلیغات گسترده و ارزان در بستر اینترنت وجود دارد، فروشگاه‌های مجازی به‌راحتی می‌توانند خدمات یا محصولات خود را در این بستر تبلیغ کنند و برای فروش آن‌ها، بازاریابی انجام دهند.

مدیران کسب‌وکارهای موفق معتقدند که سخت‌ترین و زمان‌برترین بخش تجارت، بازاریابی برای خدمات است؛ چرا که شما با تبلیغات مناسب و جذاب می‌توانید خدمات و محصولات خود را به بهترین شکل به مردم معرفی کنید. لازم به ذکر است که می‌توانید از سایت سازهای رایگانی همچون پادروشاپ که امکان تبلیغات و بازاریابی را برای صاحبان فروشگاه فراهم می‌کند، کمک بگیرید.

۹. اعتمادسازی برای مشتریان

گام نهایی برای ساخت سایت فروشگاهی، جلب اعتماد مشتریان است. شما می‌توانید به منظور جلب اعتماد کاربران خود، نیازهای آنها را مورد توجه قرار دهید و از دیدگاه آنان به امکانات یک فروشگاه اینترنتی دقت کنید. برخی از موارد مانند: انتشار عکس‌های واقعی محصولات، ارائه اطلاعات جامع و صحیح درباره خدمات و محصولات، ارائه گواهی اینماد و سایر گواهی‌های معتبر، ارائه آدرس ثابت و شماره تماس پشتیبانی، قرار دادن نظرات کاربران، ارائه گارانتی کالا و گارانتی عودت کالا در صورت معیوب بودن یا امکان پرداخت هزینه در محل می‌توانند در جلب اعتماد مشتریان بسیار موثر باشند.

فروشگاه ساز اینترنتی پادرو

روش‌های مختلف ساخت سایت

اکنون که با مراحل کلی ساخت رایگان سایت فروشگاهی آشنا شدید، لازم است روش‌های مختلف طراحی سایت فروشگاهی را هم بشناسید. به طور کلی شما می‌توانید به سه شیوه سایت فروشگاه اینترنتی خود را طراحی کنید:

۱. ساخت سایت به کمک ساخت یک وبلاگ و نصب دامنه روی آن

۲. استفاده از سایت سازهای رایگان مانند: وبزی، ووکامرس، پادروشاپ، پرستاشاپ، شاپفا و …

۳. استفاده از CMS یا سیستم‌ مدیریت محتوا مانند وردپرس

– در روش اول شما می‌توانید با انتخاب یک وبلاگ‌، کسب‌وکار خود را آغاز کنید و سپس با نصب یک دامنه روی وبلاگ خود به آسانی صاحب سایت شوید. لازم به ذکر است که این روش دارای معایبی است. یکی از معایب آن این است که سایت فروشگاهی شما جزو ساب دامنه وبلاگ اصلی بوده و با غیرفعال شدن این وبلاگ، وب‌سایت فروشگاهی شما از بین می‌رود. همچنین از معایب دیگر این روش این است که وبلاگ می‌تواند تبلیغات خود را در سایت فروشگاهی شما نمایش دهد و شما کنترلی روی تبلیغات سایت نخواهید داشت و نمی‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید.

– در روش دوم شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید؛ چرا که پلتفرم‌های سایت ساز یا فروشگاه‌ ساز رایگان تمام مراحل و شرایط ساخت سایت را در نظر گرفته‌اند و همه چیز را به صورت آماده در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار می‌دهند. در این روش شما نیازی به یادگیری دانش کدنویسی و کسب مهارت‌های اولیه برای طراحی سایت نخواهید داشت.

– در روش سوم شما به کمک سیستم‌های مدیریت محتوا و با پرداخت اندکی هزینه، به راحتی می‌توانید صاحب سایت شوید.

بسترهای طراحی و ساخت سایت رایگان

همانطور که اشاره کردیم طراحی و ساخت سایت رایگان به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. شما می‌توانید برای راه‌اندازی سایت خود از سایت سازهای زیر، مربوط به ساخت وب سایت، کمک بگیرید:

  • WordPress
  • Avada
  • Webnode
  • Site123
  • Webs
  • Wix
  • Joomla
  • Magento
  • Squarespace
پیشنهاد مقاله مرتبط: با بهترین فروشگاه ساز رایگان و امکانات آن آشنا شوید!

فروشگاه‌ ساز پادرو شاپ برای ساخت سایت فروشگاهی رایگان

امروزه پلتفرم‌های فروشگاه‌ ساز فراوانی وجود دارند که به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کنند تا فروشگاه اینترنتی خود را به راحتی راه‌اندازی کنند. یکی از این پلتفرم‌ها فروشگاه ساز پادرو شاپ است که یک پلتفرم هوشمند مدیریت فروش و ارسال سفارش محصولات برای فروشگاه‌های اینستاگرامی محسوب می‌شود.

صاحبان فروشگاه‌های اینستاگرامی به راحتی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند. در حقیقت در پادروشاپ امکان تعیین قیمت و موجودی محصولات وجود دارد و شما می‌توانید با امکانات کاربردی این پلتفرم، فروش محصولات خود را در فضای اینترنت مدیریت کنید.

از جمله مزایای استفاده از پادروشاپ می‌توان به امکان ایجاد لینک اختصاصی برای فروشگاه، درگاه پرداخت امن، مدیریت آسان سفارشات، ارسال راحت سفارشات و تحویل آن به دست مشتری، امکان افزودن موجودی، امکان تغییر قیمت محصولات، امکان اضافه یا حذف تصاویر، امکان ساخت کد تخفیف اختصاصی، امکان جمع‌آوری نظرات مشتریان، ارسال سفارش در همان روز، مدیریت آسان مشتریان، اتصال فروشگاه به ترب، رعایت اصول و قواعد سئو برای فروشگاه اینترنتی، امکان ارسال پیامک به مشتریان و … اشاره کرد.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر به واسطه پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده مردم از بستر اینترنت، فضای کسب‌وکارها و نحوه درآمدزایی صاحبان فروشگاه‌ها نیز دچار تغییر و تحولات اساسی شده است. در حقیقت با تغییر نیازهای جامعه، مردم نیز خریدهای اینترنتی را به خریدهای حضوری ترجیح می‌دهند. از این رو استفاده صاحبان کسب‌وکارهای مختلف از بستر اینترنت برای ساخت سایت فروشگاهی خود، همواره رو به رشد است.

یکی از چالش‌هایی که صاحبان کسب‌وکارها با آن روبه‌رو هستند، چگونگی راه‌اندازی وب‌ سایت فروشگاهی رایگان است. همان‌طور که اشاره کردیم، در حال حاضر روش‌های مختلفی برای ساخت رایگان سایت فروشگاهی وجود دارد که افراد بر اساس نیاز و شرایط خود می‌توانند هر یک از این روش‌ها را انتخاب نمایند.

استفاده از هر یک از روش‌های موجود برای ساخت سایت فروشگاه، دارای مزایا و معایبی است که فروشندگان بایستی با توجه به آن‌ها، روش مناسبی را برای خود را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که قبل از اقدام به ساخت رایگان سایت فروشگاهی خود سعی کنید هدف خود را به طور واضح برای ساخت یک وب سایت حرفه‌ای مشخص نمایید؛ چرا که نوع هدف، چگونگی طراحی سایت شما را تعیین خواهد کرد.

ما در این مقاله درباره آموزش ساخت سایت رایگان فروشگاهی و روش‌های مختلف آن مطالبی را ارائه دادیم. در پایان امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

با پر کردن فرم زیر عضو خبرنامه رایگان پادروکلاب شو و به‌روزترین خبرها رو ببین!

    سوالات متداول آموزش ساخت سایت رایگان

    اهمیت ساخت سایت فروشگاهی چیست؟

    افزایش تعداد مشتریان، افزایش فروش محصولات، در دسترس بودن فروشگاه در تمام طول ساعات شبانه روز، افزایش امنیت، امکان تبلیغات زیاد و ارزان، ارتباط راحت‌تر فروشندگان با مشتریان و …

    گام‌های ساخت رایگان سایت فروشگاهی چیست؟

    1. انتخاب بستر مناسب برای ساخت سایت 2. انتخاب نوع خدمات یا محصولات برای فروش 3. انتخاب نام فروشگاه و برند محصولات 4. خرید هاست و دامنه 5. طراحی وب‌سایت فروشگاه 6. کسب مجوزهای قانونی و راه‌اندازی درگاه پرداخت 7. تهیه محتوای مناسب برای فروشگاه اینترنتی 8. تبلیغات و بازاریابی 9. اعتمادسازی برای مشتری

    روش‌های مختلف ساخت سایت فروشگاهی چیست؟

    ۱. ساخت سایت به کمک ساخت یک وبلاگ و نصب دامنه روی آن ۲. استفاده از سایت‌سازهای رایگان ۳. استفاده از CMSها یا سیستم‌‌های مدیریت محتوا.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.