گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت فروشگاهی

0

تمامی سایت‌های فروشگاهی برای اینکه پروسه پرداخت امن و مطمئنی را تجربه کنند، باید برای سایت خود اقدام به دریافت درگاه پرداخت اینترنتی کنند. گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی باعث می‌شود فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین شاپ‌ها دیگر مشکلات کارت به کارت کردن و ارسال فیش واریزی از سمت مشتریان را تجربه نکنند. اما پیش از اقدام برای این کار بهتر است با انواع درگاه پرداخت و بهترین درگاه پرداخت اینترنتی آشنا شوید و با اطلاعات کافی اقدام به این کار کنید. در این مقاله شما را با ساده‌ترین روش ممکن و مزایای استفاده از یک فروشگاه ساز رایگان با درگاه پرداخت آشنا خواهیم کرد تا پرداختی بی‌دردسر را تجربه کنید.

مزایای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

با توجه به اینکه برای مدیریت امور مالی و بررسی جزئیات زمان زیادی احتیاج است؛ پس امکان دارد که در گزارش پرداخت‌ها خطاهای انسانی رخ دهد یا با دقت و تمرکز کمتری انجام شود.

برای گزارش دقیق از صحت تراکنش‌های انجام‌شده مانند نوع محصول، ساعت انجام تراکنش، مبلغ. می‌توانید از درگاه واسط معتبر استفاده کنید؛ چراکه امکان تجزیه و تحلیل پرداخت‌ها را برای مشتریان و صاحبان کسب و کار به وجود می‌آورد.

  • تأیید هویت کسب و کار و اعتماد مشتریان به سایت مورد نظر
  • مدیریت کامل و دسترسی سریع به امور مالی و تراکنش‌ها
  • اعتباربخشی و رسمی شدن کسب و کارها
  • پشتیبانی از بانک‌های عضو شتاب
  • امکان استفاده هم‌زمان از هر دو درگاه پرداخت مستقیم و واسط
  • انتقال سریع و بلافاصله بدون محدودیت
اگر هنوز با درگاه پرداخت و دلایل داشتن درگاه پرداخت برای سایت فروشگاهی خود آشنایی کافی ندارید، حتما سری به مقاله درگاه پرداخت چیست و مزایای درگاه پرداخت اینترنتی برای فروشگاه بزنید.

شرایط دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

شرایط دریافت درگاه پرداخت اینترنتی با توجه به اینکه کدام سایت را انتخاب می‌کنید فرق می‌کند و هر کدام شرایط خاص خود را دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

  • مجوز شغلی حقیقی و حقوقی مرتبط با فعالیت کسب کار موردنظر را داشته باشند.
  • شرکت ثبت‌شده و اقامتگاه قانونی را داشته باشند.
  • داشتن نماد اعتماد الکترونیک
  • از وزارت صمت نماد اعتماد داشته باشند.
  • دارا بودن حساب حقوقی معرفی‌شده
  • تصویر اصلی کارت ملی و شناسنامه میزان اصلی و کسانی که صاحب امضا هستند داشته باشند.
  • وب‌سایت آماده خود را برای فروش آنلاین داشته باشند.
  • پروانه کسب و جواز کار را حتماً داشته باشند.
شرایط دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت ها

درگاه پرداخت مستقیم یا PSP

درگاه پرداخت مستقیم برای کسب و کارهای کوچک مناسب نیست و برای کسب و کارهای بزرگ که روزانه تراکنش مالی بالا دارند مناسب است. برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم باید سایت شما نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشد؛ به عبارتی مهم‌ترین پیش‌نیاز برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم، نماد اعتماد الکترونیک یا ای نماد (E-namad) است که موجب تأیید هویت کسب و کار شما شده و باعث می‌شود کاربران با اعتماد کامل و خیالی آسوده خرید کنند.

برای دریافت اینماد به نشانی وب‌سایت https://reg.enamad.ir/Panel مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

دریافت درگاه پرداخت آنلاین از بانک

برای دریافت درگاه پرداخت بانک ملت و بانک‌های دیگر باید به‌صورت مستقیم به سایت مورد نظر مراجعه کرده و اقدام به پرکردن فرم درخواست خود کنید. داشتن حساب در بانک مورد نظر یکی از شروط ثبت درخواست درگاه پرداخت است. سپس با مراجعه به شرکت طرف قرارداد با بانک مورد نظرتان امکان پر کردن فرم درخواست دریافت درگاه مستقیم وجود دارد که پس از بررسی فرم درخواست شما رمز عبور و مشخصاتتان از سوی شرکت ارسال می‌شود.

 یکی از معایب این درگاه، دریافت نکردن درگاه پرداخت مستقیم از بانک در ابتدای کار است؛ چراکه مدت‌زمان دریافت نماد اعتماد الکترونیک طولانی است و به زمان زیادی نیاز دارد.

اگر بخواهید تنها یک درگاه بانکی مستقیم را برای سایت خود در نظر بگیرید و آن را فعال کنید ممکن است در ساعاتی از شبانه‌روز قطع شود و پشتیبانی ۲۴ ساعته نداشته باشد. برای نمونه درگاه بانک ملی معمولاً در ساعات پایانی روز قطع می‌شود و ممکن است در کار کاربران اختلال ایجاد کند؛ پس سعی کنید از چند درگاه بانکی استفاده کنید که اگر مشکلی برای آن پیش آمد و قادر به ارائه خدمات نبود بتوانید از دیگر درگاه‌ها بهره ببرید.

به‌منظور راه‌اندازی درگاه پرداخت بانکی روی سایت مورد نظرتان باید از یک برنامه‌نویس ماهر برای وصل کردن درگاه پرداخت به فروشگاه سایت خود استفاده کنید.

درگاه پرداخت واسط یا غیرمستقیم

در روش درگاه پرداخت واسط دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد به بانک نیست. درواقع می‌توان با مراجعه به سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند از خدمات آن‌ها استفاده کنید. مراحل فعال شدن درگاه پرداخت برای سایت شما عبارت است از:

  • مدارک خود از جمله کارت ملی و شناسنامه را ارسال کرده تا احراز هویت شوید.
  • ثبت کردن شماره کارت یا شماره حساب بانکی
  • ثبت دقیق آدرس سایت برای بررسی بیشتر
  • درگاه پرداخت برای سایت شما فعال می‌شود.

از مزیت‌های این روش سرعت بالا با کمترین زمان ممکن درگاه پرداخت سایت شما فعال می‌شود و دیگر نیازی نیست ماه‌ها از دریافت درگاه‌های بانکی وقت خود را تلف کنید.

از معایب درگاه پرداخت واسط این است که برای هر پرداخت باید کارمزد پرداخت کرد که هم می‌تواند از حساب مشتری کم شود یا از حسابی کسی که آن مبلغ برایش واریز شده است. تسویه حساب به روش کارت به کارت نیز مبلغ ۵۰۰ تومان را از حساب شما کم خواهد کرد.

در تسویه حساب به‌صورت پایا مدت زمان واریز پول به حساب شما بین ۶ تا ۸ ساعت در وقت اداری است، اما مبلغی از شما کم نمی‌شود. مزیت‌های درگاه پرداخت واسط در موارد زیر گفته شده است.

امکان دریافت درگاه پرداخت بدون اینماد و همچنین امکان تسویه حساب روزانه هم وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بدون اینماد را بخوانید.
  1. مجهز شدن شما به درگاه پرداخت آنلاین در مدت زمان بسیار کم
  2. خودتان می‌توانید درگاه پرداخت خودتان را روی سایت فعال کنید.
  3. از دیگر مزایای درگاه، فروش محصولات در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام، با ارائه کد آسان پرداخت است؛ یعنی اینکه اگر محصولات در سایت شما موجود نباشد با کد آسان پرداخت می‌توانید محصولات خود را بفروش رسانید.
  4.  نام سایت شما به‌جای نام سایت خودشان در صفحه پرداخت شاپرک یا بانک‌های دیگر نوشته می‌شود؛ یعنی به سایت‌ها درگاه اختصاصی می‌دهند.
دریافت درگاه پرداخت غیرمستقیم یا واسط

علت فیلتر شدن بعضی از درگاه‌ های پرداخت واسط

مجوز نداشتن بعضی از سایت‌ها و تخلف‌هایی که انجام می‌دادند موجب فیلتر برخی از درگاه‌های پرداخت و درنتیجه بسته شدن این سایت‌هاست.

فروش محصولات غیر قانونی مانند ابزارهای ضد فیلترینگ توسط کسانی که درگاه پرداخت آنلاین از این سایت‌ها برای سایت خود دریافت کردند، از دلایل فیلتر شدن برخی از درگاه پرداخت واسط هستند.

اما امروزه این مشکلات وجود ندارد و تمام سایت‌هایی که در زمینه درگاه پرداخت هستند مجوز فعالیت خود را گرفته و تخلف خاصی صورتی نمی‌گیرد. با خیال راحت درگاه پرداخت آنلاین خود را دریافت کرده و کسب و کار اینترنتی خود را راه بیندازید.

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی واسط

بهترین درگاه پرداخت واسط باید پشتیبانی قوی و تأمین‌کننده امکانات مورد نیاز شما باشد، که در همه مراحل ثبت نام، دریافت درگاه پرداخت آنلاین و استفاده از آن همراه شما باشد. بهترین درگاه پرداخت اینترنتی واسط ویژگی‌های زیر را دارد:

  • امنیت بسیار بالا
  • پشتیبانی فوق‌العاده و ۲۴ ساعته
  • برای هر کسب و کار چندین درگاه پرداخت آنلاین را می‌توان راه‌اندازی کرد.
  • با اتصال سریع در نتیجه بیش‌ترین نرخ تراکنش موفق تضمین می‌شود.
  • کاربرپسند و مناسب با همه صفحات نمایش
  • قابلیت تسویه در زمان دلخواه

کدام درگاه پرداخت اینترنتی بهتر است؟

ممکن است همیشه این ذهنیت برای شما وجود داشته باشد که کدام درگاه پرداخت برای سایت شما مناسب‌تر خواهد بود؟ از مهم‌ترین چالش‌ها برای کسب و کارهای آنلاین انتخاب بین درگاه پرداخت مستقیم (psp) یا پرداخت واسط است.

برای تصمیم گرفتن، به میزان تراکنش‌های روزانه خود توجه کرده که درصورت کم یا زیاد بودن تراکنش بهتر است کدام درگاه را برگزینیم. اگر کسب و کار بزرگ با تراکنش مالی بالا در روز را دارید، درگاه پرداخت مستقیم انتخاب مناسبی است؛ چراکه مبالغ واریزی به‌سرعت و بلافاصله به حساب شما ریخته و دیگر نیاز به پرداخت کارمزد نیست.

اما درصورت داشتن کسب و کار کوچک و بالا نبودن میزان تراکنش در روز، درگاه پرداخت واسط بهترین انتخاب است. در این صورت دیگر نیاز به فرایندهای اداری پیچیده و ثبت درخواست درگاه نیست و لازم نیست کارمزدی را پرداخت کرده و ضرر ببینید.

در درگاه پرداخت آنلاین واسط نیازی به کدنویسی وجود ندارد و تمام مراحل درنهایت با یک ساعت زمان به اتمام می‌رسد. درواقع همین شرایط سهولت در انجام روال این درگاه باعث شده که درگاه پرداخت واسط در مقایسه با درگاه پرداخت مستقیم محبوبیت بیشتری داشته باشد.

پیشنهاد مقاله: نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای اینستاگرام

دریافت درگاه پرداخت اینترنتی در سایت‌های وردپرسی

اگر می‌خواهید برای وب‌سایت خود درگاه پرداخت دریافت کنید و از سیستم محتوای وردپرس بهره می‌برید، افزونه وردپرس را نصب کرده که وب‌سایت شما با افزونه‌های گوناگونی شامل افزونه‌های درگاه پرداخت، امنیتی و غیره به یک سایت معتبر و خوب برای کاربران تبدیل شود.

قبل ازدریافت درگاه پرداخت آنلاینبرای سایت‌های محتوای وردپرسی توجه به نکات زیر ضروری است.

  • Ssl را فعال کنید.
  • با افزونه‌های امنیتی امنیت سایت افزایش می‌یابد.
  • استفاده از میزبان امن و قوی
  • داشتن تجربه کاربری بی‌نظیر

ویژگی‌های درگاه پرداخت امن

با گسترش روز به روز داد و ستدها و کسب و کارها در اینترنت یکی از دغدغه‌های اساسی خریداران، وجود امنیت اطلاعات بانکی هنگام خرید و تراکنش‌های اینترنتی و جلوگیری از به سرقت رفتن آن اطلاعات توسط سایت‌های کلاه‌برداران است.

پس بهتر است قبل از انتخابدرگاه پرداخت آنلاین بهتر است بدانید چه جایگاه ویژه‌ای در میان مشتریان خود دارد و مطمئن است یا خیر. البته با یک جست‌وجوی بسیار ساده هم متوجه خواهید شد کدام درگاه در میان مشتریان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

دریافت درگاه پرداخت از پادروشاپ؛ یک روش ساده‌ و بی‌دردسر

دریافت درگاه پرداخت مستقیم علاوه‌بر پیچیدگی‌های اداری، چالش‌هایی برای نصب، فعال کردن و استفاده از مزایای ان داشته، اما اگر فروشگاه ساز پادروشاپ را برای دریافت این درگاه انتخاب کنید، از سادگی کار شگفت‌زده خواهید شد.

با انتخاب پادروشاپ، با سرعت بالا فروشگاه انلاین‌تان را خواهید ساخت، تمامی راه‌های ارتباطی را اضافه خواهید کرد، لینک اختصاصی خرید ایجاد و علاوه‌بر صدور فاکتور آنلاین، از اعتبار تراکنش‌ها اطمینان یافته و ارسال راحت‌تر و فروش بیشتر را تجربه خواهید کرد؛ مشتریان هم در فضایی کاملا امن با خیالی آسوده به صورت 24 ساعته خرید کرده و رضایت بیشتری خواهند داشت.

به بیان ساده‌تر با پادروشاپ، فروشگاه اینترنتی شما بسیار زودتر از که فکرش را کنید در لیست فروشگاه‌های معتبر مشتریان جای خواهد گرفت!

سخن پایانی

در این مقاله به‌طورکلی با درگاه پرداخت آنلاین و انواع آن ) به دو صورت مستقیم و واسط) و مزایای هرکدام به‌طور جداگانه آشنا شدیم. اینکه درگاه پرداخت مستقیم (psp) برای کسب و کارهای بزرگ با تراکنش‌های بالای روزانه، اما درگاه پرداخت واسط برای کسب و کارهای کوچک و با تراکنش پایین‌تر مناسب هستند.

درگاه پرداخت مستقیم نیازمند به نماد اعتماد الکترونیک دارد که در ابتدا نیاز به مدت‌زمان طولانی برای دریافت است، اما درگاه واسط به فرایندهای پیچیده اداری و ثبت درخواست درگاه نیاز ندارد؛ درواقع تمام مراحل با کمترین زمان انجام شده و احتیاجی به کدنویسی نیست؛ پس شاید درگاه پرداخت واسط در میان عموم محبوبیت بیشتری داشته باشد. امیدواریم در پایان این مطلب با انواع درگاه‌ها، ویژگی‌ها و مزایای پرداخت آنلاین و امن و تشخیص درگاه پرداخت جعلی آشنا شده باشید و بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

    چگونه برای سایتمان درگاه پرداخت بگیریم؟

    دریافت درگاه پرداخت برای سایت مورد نظرتان برخلاف اینکه اکثریت فکر می‌کنند دشوار است، اما کار سختی نیست و از دو راه می‌توان دریافت کرد: ۱. درگاه پرداخت مستقیم ۲. درگاه پرداخت واسط.

    مزایای درگاه پرداخت آنلاین چیست؟

    برای دریافت گزارش‌های دقیق از صحت تراکنش‌ها و پرداخت‌ها استفاده از درگاه پرداخت واسط پیشنهاد می‌شود؛ چراکه امکان خطای انسانی در گزارش پرداخت‌ها وجود دارد و بررسی جزئیات آن زمان‌بر است، اما در درگاه پرداخت آنلاین خطایی وجود ندارد و تجزیه و تحلیل‌ها دقیق و سریع است؛ درنتیجه پیشنهاد می‌شود بهترین درگاه را انتخاب کنید.

    در یک سایت فروشگاه چند درگاه پرداخت می‌توان قرار داد؟

    مجهز کردن سایت فروشگاهی خود به چندین درگاه پرداخت برای ارائه بهترین خدمات و سهولت در کار و پشتیبانی ۲۴ ساعته، همواره از ویژگی‌های درگاه پرداخت چندگانه است که منعی وجود ندارد؛ یعنی هم می‌توانید از درگاه پرداخت مستقیم و هم درگاه پرداخت واسط هم‌زمان استفاده کنید.

    درگاه پرداخت امن چه ویژگی‌هایی دارد؟

    با بررسی جایگاه ویژه درگاه مورد نظر خود در میان مشتریان و میزان اعتماد کاربران و در نظر گرفتن ارائه خدمات پشتیبانی همه روزه، پیش از انتخاب درگاه پرداخت آنلاین می‌توانند امن‌ترین آن‌ها را برگزینند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.