نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای اینستاگرام

0

روشی که روند انتقال پول از حساب مشتری به حساب فروشنده را برای افراد آسان‌تر می‌کند، درگاه پرداخت نام دارد. امروزه شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام با راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و بزرگ، انواع محصولات و خدمات را با روش‌هایی مانند درگاه پرداخت و کارت به کارت به جامعه ارائه می‌دهند. پس با گسترش سیستم مالی همچنین ارائه خدمات پرداخت، هر کسب و کاری می‌تواند درگاه پرداخت خود را داشته باشد. وجود درگاه پرداخت در اینستاگرام موجب جلب اعتماد مشتریان و درنتیجه افزایش میزان فروش محصولات آن‌ها می‌شود.

درگاه پرداخت اینترنتی
جدول راهنمای مطلب
  1. مزایای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام
  2. انواع درگاه پرداخت در اینستاگرام
  3. کدام یک از درگاه‌های پرداخت بهتر است؟
  4. انواع دریافت درگاه پرداخت برای اینستاگرام
  5. روش‌های افزودن درگاه پرداخت اینترنتی برای اینستاگرام
  6. مراحل درخواست درگاه پرداخت اینترنتی
  7. تفاوت بین پرداخت کارت به کارت و پرداخت با درگاه پرداخت
  8. دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از پادروشاپ؛ یک انتخاب بی‌نظیر برای صاحبان آنلاین‌شاپ‌ها
  9. سخن پایانی
  10. پرسش‌های متداول

مزایای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام

برای صاحبان و مدیران صفحات اینستاگرامی که کسب و کار و فروش محصولات خود را به مشتریان عرضه می‌کنند، داشتن درگاه پرداخت اینترنتی مزایای بسیاری دارد که در موارد زیر نام برده شده‌اند.

توسعه و گسترش کسب و کار

استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام موجب افزایش فروش محصولات و کسب و کارهای کوچک و بزرگ، کاهش فاصله زمانی خرید کردن مشتریان و ساده کردن فرایند خرید می‌شود.

فروش محصولات گران و باارزش

با وجود محدودیت در سقف انتقال کارت به کارت‌ها که روزانه ۱۰ میلیون تومان است، برای فروش محصولات گران‌قیمت این محدودیت را دارید که اگر قیمت آن‌ها بیشتر باشد امکان انتقال با روش کارت به کارت وجود ندارد، اما با روش درگاه پرداخت این امکان وجود دارد که تا سقف ۵۰ میلیون تومان را انتقال دهید و محصولاتی با قیمت بالاتر خریداری کنید.

پرداخت آسان و آنلاین بدون نیاز به اپلیکیشن و سایت

با وجود درگاه پرداخت آنلاین احتیاجی به اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های دیگر نیست. اپلیکیشن‌هایی مانند آپ، ۷۸۰ و… که برای انتقال کارت به کارت استفاده می‌شوند، اما در این روش فقط روی لینک مورد نظر کلیک کرده و پرداخت را انجام می‌دهیم.

افزایش امنیت و اعتماد مشتریان

در روش کارت به کارت ممکن است افراد با دادن اطلاعات به شما مشکل داشته باشند و نتوانند اعتماد کنند، اما درگاه پرداخت علاوه بر ایجاد اعتبار برای شما این مشکلات را ندارد و مشتریان با امنیت و اعتماد بیشتری از شما خریدی خواهند کرد؛ درواقع این کار موجب اعتبارسنجی شما می‌شود.

جلوگیری از کلاه‌برداری

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از درگاه پرداخت، جلوگیری از ارسال فیش‌های تقلبی یا افرادی است که قصد کلاه‌برداری دارند. درواقع در روش پرداخت با درگاه دیگر نیازی به ارسال فیش‌های پرداختی نیست و از پنل کاربری اختصاصی خود می‌توانید ببینید شخص مورد نظر پرداخت را به‌درستی انجام داده است یا نه.

دادن لینک درگاه پرداخت محصول به مشتریان

به‌جای دریافت شماره کارت لینک صفحه درگاه پرداخت محصول را برای مشتریان پرداخت می‌کنید؛ درواقع هم می‌توانید لینک را در قسمت بیوگرافی گذاشته و محصولات و قیمت‌های خود را معرفی کنید و هم با گذاشتن لینک پرداخت در دایرکت یا استوری به مشتریان خود خدمات بدهید.

امکان خدمات پرداخت ۲۴ ساعته

امکان خدمات پرداخت ۲۴ ساعته و پیگیری پرداخت مشتریان در این درگاه وجود دارد؛ یعنی شما در هر زمان که بخواهید به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانید کالای مورد نظر را خریداری کنید و به درگاه پرداخت اینترنتی دسترسی داشته باشید.

قرار دادن لینک پرداخت در اینستاگرام

امکان قرار دادن لینک برای هر محصول در پست و کپشن به‌دلیل محدودیت‌ها وجود ندارد، اما شما می‌توانید برای هر محصول به‌طور جداگانه تصاویر و برای دریافت سفارش‌های منظم و زیاد، توضیحات و قیمت‌ها را مشخص کنید و بعد از انتشار هریک از محصولات، لینک ثبت سفارش و پرداخت آنلاین را قرار بدهید.

روش‌هایی برای خرید امن از اینستاگرام

روش‌های بسیاری برای اعتماد کردن به مشتریان برای خریدی امن وجود دارد؛ از جمله نحوه برخورد فروشندگان یا ادمین‌ها با مشتریان، وجود تصاویر واقعی از محصولات و نه تصاویر ژورنالی، توجه و پاسخ‌گویی به کامنت‌ها، داشتن فالوورهای واقعی، قیمت مناسب و از همه مهم‌تردرگاه پرداخت اینترنتیکه موجب اعتماد بیشتر مشتریان به محصولات خود خواهند شد.

انواع درگاه پرداخت در اینستاگرام

درگاه پرداخت معمولاً به دو شکل زیر است که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

درگاه پرداخت مستقیم

درگاه پرداخت مستقیم به حساب‌های بانکی افراد مربوط می‌شود و برای دریافت آن باید به بانک‌ها مراجعه کرد؛ یعنی زمانی که مشتریان از فردی خرید کرده و مبلغ آن را در اینستاگرام پرداخت می‌کنند، مبلغ کاملاً مستقیم به حساب همان فرد واریز خواهد شدو همین امر سبب افزایش اعتماد مشتریان می‌شود.

درگاه پرداخت با واسطه

درگاه پرداخت با واسطه از جمله پرداخت‌هایی است که دیگر نیاز به مراجعه به بانک نیست و مبلغی که مشتریان از فرد خرید کرده‌اند در مدت‌زمان مشخصی توسط واسطه به حساب آن فرد واریز می‌شود. هنگام پرداخت به‌صورت غیرمستقیم در صفحه پرداخت اطلاعات کاملی از نام و نشانی فرستنده و نام درگاه پرداخت نمایش داده می‌شود. دریافت کارمزد از پرداخت‌ها از معایب پرداخت باواسطه یا غیرمستقیم است.

کدام یک از درگاه‌های پرداخت بهتر است؟

هر دو نوع از درگاه‌های پرداخت با توجه به مزایا و معایبی که دارند می‌توانند مناسب باشند. مشتریان با در نظر گرفتن این مزایا و معایب پرداخت از درگاه مستقیم یا به‌صورت غیرمستقیم را بررسی کرده تا بهترین تصمیم را بگیرند و با بهترین انتخاب در زمان کم کالا و خدمات مورد نظر خود را خریداری کنند. شرکت‌های زیادی وجود دارند که ارائه‌دهندهدرگاه پرداخت اینترنتی هستند و پشتیبانی متفاوتی دارند؛ بنابراین قبل از انتخاب این درگاه‌ها سعی کنید شناخت نسبی از آن‌ها و پشتیبانی و خدماتی که ارائه می‌دهند داشته باشید.

انواع دریافت درگاه پرداخت برای اینستاگرام

برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی دو روش وجود دارد که با استفاده از هرکدام می‌توانید صاحب درگاه پرداخت شوید. این دو روش عبارت‌اند از:

مستقیم از بانک

کسانی که یک وب‌سایت فروشگاهی(نماد اعتماد الکترونیک)دارند بهتر است از این روش استفاده کنند و بدون واسطه و مستقیم از بانک مورد نظر دریافت کنند.

غیرمستقیم از شرکت‌های خصوصی

به کسب و کارها و صفحات اینستاگرامی روش غیرمستقیم پیشنهاد می‌شود؛ زیرا اگر شما یک برند فروشگاهی دارید، اما برند آن را ثبت نکرده‌اید می‌توانید به شرکت‌های خصوصی که خدمات درگاه ارائه داده و مورد تأیید بانک مرکزی هستند رجوع کنید، به سایت آن بروید و درگاه پرداخت اینستاگرام را بدهید.

روش‌های افزودن درگاه پرداخت اینترنتی برای اینستاگرام

از آنجا که قرار دادن لینک در اینستاگرام که قابل کیلک کردن باشد محدود است، روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید لینک درگاه پرداخت خود را در اختیار مشتریان قرار دهید

گذاشتن لینک پرداخت در بیوگرافی

در قسمت بیوگرافی می‌توانید لینک پرداخت قیمت را درج کرده و توضیحات لازم را بدهید که مشتری را از خدمات فروش محصولاتتان آگاه کنید.

لینک پرداخت را از دایرکت ارسال نمایید

اگر برای هر محصول لینک پرداخت جدا داشته باشید، در پنل اختصاصی خودتان می‌توانید برای هر محصول قیمت‌ها و توضیحات لازم را درج کنید، لینک پرداخت مجزا داشته باشید و از طریق دایرکت برای مشتریان خود ارسال کنید.

لینک پرداخت را در استوری قرار دهید

اگر تعداد فالوورهای شما بیش از ۱۰۰۰۰ نفر باشد، این قابلیت فعال می‌شود که شما لینک را در استوری قرار داده و به مشتریان خود خدمات دهید.

مراحل درخواست درگاه پرداخت اینترنتی

چند مرحله وجود دارد که برای درخواست درگاه پرداخت اینترنتی باید انجام دهید. درواقع با انجام مراحل زیر کسب و کار شما بررسی می‌شود و لینک پرداختتان را دریافت کرده و می‌توانید برای هر محصول جداگانه لینک تخصصی ایجاد کنید.

  1. می‌توانید در سایت مورد نظر درخواست لینک پرداخت خودتان را ثبت کنید.
  2. با آپلود تصاویر کارت ملی و شناسنامه احراز هویت‌تان را انجام بدهید.
  3. درواقع با انجام روش‌های بالا هزینه را از طریق درگاه از مشتریان دریافت کنید. نیازی به دادن اطلاعات شخصی نیست.
مراحل درخواست درگاه پرداخت اینترنتی

تفاوت بین پرداخت کارت به کارت و پرداخت با درگاه پرداخت

تفاوت بین پرداخت کارت به کارت و درگاه پرداخت چیست؟ در این بخش با تفاوت این دو نوع از پرداخت آشنا خواهید شد.

روش پرداخت کارت به کارت

روش پرداخت کارت به کارت یکی از رایج‌تربن روش‌ها به‌شرط وجود اعتماد بین فروشنده و مشتریان است که معمولاً فروشنده محصول شماره کارت و مبلغ مورد نظر را برای فرد در دایرکت ارسال کرده و مشتری رسید انتقالی را برای آن‌ها ارسال می‌کند. مدیریت پرداخت در این روش بسیار مهم است؛ زیرا امکان فرستادن فیش‌های جعلی و کلاه‌برداری وجود دارد.

روش پرداخت با درگاه پرداخت اینترنتی

امکان اعتماد و احساس امنیت در این روش بیشتر است؛ چراکه در مرحله دریافت درگاه پرداخت معمولاً بعد از احراز هویت اگر مشکلی پیش بیاید از طریق پلیس فتا پیگیری نمی‌کنند؛ درنتیجه میزان اعتماد به حقیقی بودن این کسب و کارها بیشتر خواهد شد. از دیگر مزایای این روش کارمزد کمتر آن در مقایسه با روش کارت به کارت است. درواقع کارمزد پرداخت با درگاه ۵۰۰ تومان است که به‌عنوان کارمزد از هزینه تراکنش کم می‌شود. مبلغی را که مشتریان برای شما واریز کرده‌اند در کیف پول شما در بخش درگاه به‌طورکلی حساب شده و به شما منتقل می‌شود. درواقع با استفاده از این درگاه‌ها این امکان به شما داده می‌شود که در بخش پنل اختصاصی، تراکنش‌های موفق، ناموفق و تسویه‌ها را مشاهده و مدیریت کنید. همچنین امکان فیش جعلی وجود ندارد.

دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از پادروشاپ؛ یک انتخاب بی‌نظیر برای صاحبان آنلاین‌شاپ‌ها

فروشگاه ساز پادروشاپ، یک انتخاب عالی برای صاحبان فروشگاه‌های اینستاگرامی است که علاوه‌بر سرعت بالا در ساخت فروشگاه و ایجاد لینک اختصاصی، فضایی امن چه برای فروشنده و چه مشتری فراهم می‌کند؛ با دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از این سیستم هوشمند، در زمانی کوتاه، بدون پیچ‌وخم‌های اداری و بسیار ساده‌تر از آن چیزی که فکرش را بکنید، می‌توانید از مدیریت پرداخت‌ها و مزایای آن بهره‌مند شوید.

با انتخاب پادروشاپ علاوه‌بر افزایش اعتبار فروشگاه خود، امکان بررسی رسیدهای پرداختی و عدم دریافت فیش‌های تقلبی، صدور فاکتور آنلاین، استفاده از خدمات کیف پول الکترونیک، مدیریت ارسال سفارش‌ها و فروش بیشتر برای فروشگاه‌های آنلاین فراهم خواهد شد؛ همچنین رضایت مشتریان نیز با امکان تسویه روزانه، امکان رهگیری سفارشات و خرید شبانه‌روزی، افزایش یافته و به فروشگاه شما، به چشم یک فروشگاه معتبر و حرفه‌ای نگاه می‌کنند!

سخن پایانی

بسیاری از بیزینس‌ها برای رونق کسب و کار خودشان نیاز دارند در اینستاگرام فعالیت و محصولات خود را عرضه کنند. در این صورت برای ثبت سفارش مشتریان، ایجاد رونق در کسب و کار و سهولت در انجام توصیه می‌شود از درگاه پرداخت استفاده شود. در این مقاله بهدرگاه پرداخت اینترنتی و انواع درگاه‌ها و مزایای آن اشاره شد. اگر قصد دارید سرعت خرید خود را بالا ببرید، در هر زمان و مکانی، بهتر است به‌جای کارت به کارت از این روش استفاده کنید. امیدواریم مطالب گفته‌شده به شما کمک کند.

پرسش‌های متداول

  1. درگاه پرداخت چیست؟ دریافت درگاه پرداخت در اینستاگرام چگونه است؟

روش انتقال پول از حساب مشتری به حساب فروشنده درگاه پرداخت نام دارد. فروشندگان برای تأمین امنیت و اعتبار از نگاه مشتریان می‌توانند از درگاه پرداخت استفاده کنند و فروش محصولات خود را بالا ببرند. دریافتدرگاه پرداخت اینترنتی معمولاً به دو روش صورت می‌گیرد: ۱. به‌صورت مستقیم از بانک (که درواقع مستقیم و بدون واسطه انجام می‌گیرد) ۲. به‌صورت غیرمستقیم از شرکت‌های خصوصی (با واسطه از طریق یکی از شرکت‌های خصوصی که مورد تأیید بانک مرکزی است).

  • چرا باید درگاه پرداخت اینستاگرام را دریافت کنیم؟

کنترل هرچه بهتر مدیریت مالی خود و امکان پرداخت ساده‌تر به مشتریان.

  • مزایای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام چیست؟

از مزایای این درگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: توسعه و گسترش کسب و کار، فروش محصولات گران و باارزش، امکان پرداخت آنلاین بدون نیاز به نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن، افزایش امنیت و اعتبار مشتریان و اعتبارسنجی بیشتر، جلوگیری از کلاه‌برداری و ارسال فیش‌های جعلی و دسترسی مستقیم به پرداخت مشتریان از طریق پنل اختصاصی و مدیریت کافی در نحوه پرداخت‌ها، ارسال لینک‌های مخصوص به مشتریان که سبب سهولت در خرید و کوتاه ‌شدن زمان خرید می‌شود.

  • مراحل درخواست درگاه پرداخت اینترنتی چگونه است؟

ابتدا به سایت مورد نظر بروید و لینک خودتان را ثبت کنید. سپس در مرحله بعد می‌توانید با کپی شناسنامه و کارت ملی احراز هویت کنید.

  • آیا استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی سبب مدیریت بهتر پرداختی مشتریان می‌شود؟

برای منظم‌شدن کسب و کار و رونق آن می‌توانید با پرداخت مشتریان خود مدیریت بهتری در نحوه پرداخت آن‌ها داشته باشید. همچنین امکان ارسال فیش‌های جعلی و تقلبی وجود ندارد و جزئیات پرداختی‌ها را در قسمت پنل مدیریت بررسی می‌کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.