چطور لوگو طراحی کنیم؟                                    

0

ساخت لوگو برای هرکسی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار خودش را دارد، یک موضوع ضروری محسوب می‌شود؛ زیرا برای برندسازی مؤثر، ایجاد شناخت و تسلط بر بازار در هر صنعتی داشتن لوگو بسیار پراهمیت است. درواقع لوگو نشانه‌ای از هویت یک برند است و در عین سادگی می‌تواند تفکر تیم، اهداف یا خدمات ارائه شده برند را مطرح کند. هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری آن در اذهان‌ و دیده‌ شدن برند در مسیر موردنظر صاحبان کسب‌وکارهاست. خبر خوب اینکه برای ساخت لوگو باکیفیت، نیاز به بودجه زیادی ندارید و می‌توانید از یک لوگوساز رایگان استفاده کنید. در این مطلب از مجله پادرو به نحوه طراحی لوگو حرفه‌ای و آنلاین می‌پردازیم.

لوگو چیست؟

لوگو، طرح برند است که به‌عنوان نماد برای یک تجارت خاص عمل می‌کند و نشان دهنده ماهیت و هدف آن تجارت است. لوگو از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به چهره برند شما تبدیل می‌شود و مخاطبان به‌مرور زمان، تجارت‌تان را با این طرح خواهند شناخت و در نهایت با اعتماد به خدمات و محصولات شما باعث بهبود جایگاه کسب‌وکارتان در بازار خواهند شد. لوگوها اشکال گوناگونی دارند که می‌توانند بر پایه متن، تصویر یا هرچیزی در این شکل باشند.

نحوه طراحی لوگو

شما برای طراحی لوگو حرفه‌ای می‌توانید از بهترین سازنده لوگو یعنی Wix Logo Maker استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا لوگو مدنظرتان را به شیوه‌ای که می‌خواهید بسازید و جزئیات طراحی را به روشی ساده سفارشی کنید. در ادامه به نکات مهم برای طراحی لوگو می‌پردازیم اما پیش از آن اگر دنبال طراحی لوگو رایگان هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله بهترین سایت ساخت لوگو رایگان داشته باشید.

1. تعریف هویت برند

درحقیقت اولین چیزی که می‌توان از آن برای خلق یک لوگو کمک گرفت، تعریف و درکی است که از برند وجود دارد. نام تجاری شما از اجزای زیادی مانند: وب‌سایت، محتوای نوشتاری، مواد بازاریابی و غیره تشکیل شده است که همه این بخش‌ها هدفی مشترک را دنبال می‌کنند. درواقع این اجزا، هویت یک برند کامل و حرفه‌ای را تشکیل می‌دهند تا کسب‌وکارتان را با موفقیت بازاریابی کنند.

هویت برند، صدای برند شماست که به‌صورت متفاوت از طریق عناصر بصری و نوشتاری آن منعکس می‌شود. توجه داشته باشید که لوگوی شما نیز باید با سایر شخصیت‌های برند شما سازگار باشد.

2. الهام گرفتن از لوگو کسب‌وکارهای دیگر

در ابتدا می‌توانید با انجام تحقیقات آنلاین، مرور وبلاگ‌های طراحی مختلف و حساب‌های طراحان شناخته شده، ایده‌های جالبی دریافت کنید. همچنین می‌توانید با تحلیل رفتار رقبای‌تان متوجه شوید که چه ایده‌هایی مؤثر هستند و چه ایده‌هایی با شکست مواجه می‌شوند اما مراقب باشید که از لوگو دیگران کپی‌برداری نکنید.

طراحی لوگو آنلاین

 شما با ایجاد نقشه‌های ذهنی می‌توانید به این موضوع فکر کنید که چگونه عناصر گوناگون باهم کار می‌کنند؛ همچنین ایجاد نقشه ذهنی باعث شفافیت ایده‌های پیچیده می‌شود و به طراحان کمک می‌کند تا ایده‌های مختلف را حین تشکیل یک طرح کلی کشف کنند. شما با الهام گرفتن از دنیای درونی خود و تفکر درباب پرسش‌های زیر می‌توانید لوگو مناسب تجارت خود را طراحی کنید.

چه صفت‌هایی برند من را توصیف می‌کند؟

مشتری ایده‌آل من کیست؟

از چه نمادهایی در طراحی لوگو خود استفاده کنم؟

چه رنگ‌هایی ارزش و پیام برند من را نشان می‌دهد؟

3. تعیین سبک لوگو

در هر لوگوی معین، عناصر مختلفی با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا یک سبک منسجم را تشکیل دهند. شما در حالی باید سبک لوگو خود را تعیین کنید که عناصر هویت برند و الهاماتی که جمع‌آوری کرده‌اید را در نظر بگیرید.

«آیا برند شما کلاسیک است؟» اگر پاسخ شما به این پرسش مثبت است، می‌توانید به‌دنبال طراحی لوگو با طرح‌های رنگی اولیه و فونت‌های پیچیده باشید؛ بنابراین هر سبکی که انتخاب می‌کنید از مینیمال گرفته تا انتزاعی، سه‌بعدی و … به طراحی خاص خود نیاز دارد.

4. انتخاب یک لوگو مناسب

زمانی که به طراحی لوگو می‌اندیشید، در نظر بگیرید که انواع گوناگونی از لوگوها وجود دارند. اشکالی که لوگوها به‌خود می‌گیرند باید پیش از طراحی در نظر گرفته شوند؛ زیرا هر یک از آن‌ها نتیجه طراحی شما را تغییر خواهند داد؛ بنابراین به خوبی فکر کنید که کدام یک از اشکال با هویت برند شما و مخاطبان‌تان سازگار است. در ادامه به معرفی برخی از انواع لوگو می‌پردازیم:

  • لوگوی انتزاعی (Abstract Logo) :

یک لوگوی انتزاعی از اشکال هندسی برای ایجاد تصویری منحصربه‌فرد استفاده می‌کند. یک لوگوی انتزاعی، درهای ارتباط با شرکت‌های جهانی را باز می‌کند و مخاطبانش نگران دریافت منابع محلی یا خواندن متن به زبان غیرمادری خود نخواهند بود.

  • لوگوی ترکیبی (Combination) :

یک لوگوی ترکیبی شامل متن و تصاویر خواهد بود و می‌تواند به‌صورت نماد لوگو، علامت کلمه، طرح انتزاعی یا هرترکیبی در این بین باشد. این لوگو به‌دلیل همکاری متن و تصویر می‌تواند شناخت برند شما را افزایش دهد.

  • لوگوی پویا (Dynamic) :

لوگوی داینامیک، لوگوی انعطاف‌پذیر و قابل انطباق برای تغییر رنگ، شکل و متن است و برخلاف لوگوهای استاتیک، همیشه در حال تغییر هستند. لوگوی گوگل که دائماً تغییر می‌کند تا رویدادها و تعطیلات جاری را منعکس کند نمونه‌ای از لوگو داینامیک است.

5. انتخاب رنگ لوگو

روانشناسی رنگ‌ها می‌گوید که رنگ‌ها و تُن‌های مختلف آن می‌تواند بر احساسات مخاطب و رفتار او اثرگذار باشد. یک طرح رنگی لوگو می‌تواند اهدافی نظیر دریافت واکنش موردنظر مشتریان و تقویت شناخت برند شما را دنبال کند. وقتی صحبت از گزینه‌های رنگ لوگو به‌‌میان می‌آید، می‌توان آنها را به سه دسته‌ی سیاه‌ و سفید، تک‌رنگ یا لوگوهای چندرنگ تقسیم کرد.

لوگوهای سیاه‌ و سفید اغلب به‌عنوان پیچیده‌ترین و بی‌زمان‌ترین لوگوها محسوب می‌شوند؛ بنابراین مهم است که فونت، شکل و سایر عناصر طراحی را با دقت در نظر بگیرید. این لوگوها حس سادگی را القا می‌کنند، شیک دیده می‌شوند و می‌توانند حس اعتماد و امنیت را برای مخاطبان به ارمغان بیاورند.

لوگوهای سبز به‌عنوان یکی از نمونه‌های لوگوی تک رنگ است که می‌تواند انتخابی عالی برای انواع پروژه‌های طراحی باشند. سبز به‌عنوان رنگی سرد، آرام و درعین حال پرجنب‌وجوش، می‌تواند احساس خلاقیت و تعادل را برانگیزد. سبز نشان‌دهنده طبیعت، رشد و هماهنگی است و این لوگوها اغلب با محصولات طبیعی مرتبط است. Starbucks از لوگوهای سبزِ شناخته‌شده است.

ترکیب رنگ‌های لوگو هم تأثیر قدرتمندی بر مخاطبان می‌گذارد. اگر به طراحی لوگو با ترکیب رنگ‌ها می‌اندیشید، توصیه می‌شود فقط از 2 تا 3 رنگ استفاده کنید. رنگ‌های لوگو شما باید برپایه هویت برند شما انتخاب شوند تا بتوانند ثبات را حفظ کنند.

6. انتخاب فونت مناسب برای لوگو

اگر قصد دارید یک لوگوی ترکیبی (Combination)، حروفی (Letterform) و لوگوتایپ (Word Mark) طراحی کنید، باید به این موضوع به‌خوبی بیندیشید که بهترین فونت برای لوگو شما چیست. هنگام طراحی لوگو بهتر است فونت‌های ایمن را انتخاب کنید. فونت‌های ایمن وب، فونت‌هایی هستند که به‌طور گسترده در همه سیستم عامل‌ها و دستگاه‌ها دردسترس هستند و آن‌ها را به‌گزینه‌ای عالی برای طراحانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که محصول نهایی آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف، سازگار به‌نظر می‌رسد. لیست قطعی از فونت‌های ایمن وجود ندارد اما چند انتخاب پرطرفدار عبارتند است از: Times، Georgia، Verdana و…

تأکید بر فونت، مفهوم مهمی است که باید در تایپوگرافی لوگوی خود در نظر بگیرید. با تأکید بر فونت، طراحان می‌توانند توجه را به کلمات خاصی جلب کنند و آن‌ها را از بقیه متن متمایز کنند.

7. ترسیم شکل لوگو

اشکال، نقش مهمی در در اداراک بیننده ایفا می‌کنند. درک روانشناسی لوگو و تأثیر اشکال بر احساسات، به شما کمک می‌کند تا یک لوگوی هدفمند طراحی کرده و پیام برندتان را به‌طور حقیقی ارائه کنید. سلسله مراتب بصری، یکی از جنبه‌های مهم طراحی لوگو است، زیرا در ابتدا به دیدن مهم‌ترین عناصر کمک می‌کند و نحوه ارائه اطلاعات و خواندن آن‌ها را دیکته می‌کند.

اشکال را می‌توان به سه دسته تقسیم‌بندی کرد: اشکال هندسی، اشکال ارگانیک، اشکال انتزاعی.

اشکال هندسی: این اشکال با پیکربندی منحصربه‌‌‌‌‌‌فرد خطوط، نقاط و منحنی‌‌‌‌‌‌‌‌ها ایجاد می‌شوند و اغلب متقارن هستند. دایره، مثلث، مستطیل، مربع و خطوط از اشکال هندسی هستند.

اشکال ارگانیک: اشکال ارگانیک به عنوان فرم‌های آزاد شناخته می‌‌شوند. این اشکال، معمولاً نامنظم و نامتقارن هستند. گل، برگ، قطره آب یا سایر اشکال موجود در طبیعت از اشکال ارگانیک محسوب می‌شوند. همچنین این اشکال شامل اشکال منحنی، لبه‌های گرد و مارپیچ هستند.

اشکال انتزاعی: اشکال انتزاعی از هیچ قاعده‌ای پیروی نمی‌کنند و می‌توانند شکل‌های گوناگونی به‌خود بگیرند. گاهی اوقات، اشکال انتزاعی با سایر عناصر موجود ادغام می‌شوند و شکلی کاملاً جدید را ایجاد می‌کنند. لوگوهای انتزاعی می‌توانند جذاب و تفکر برانگیز باشند اما توجه کنید که باید هویت برند شما را تجسم کنند.

طراحی لوگو حرفه‌ ای

8. ساخت لوگو دلخواه‌

شما با درک این موضوع که چگونه عناصر طراحی مانند: رنگ، تأکید فونت، اشکال و… باهم کار می‌کنند، می‌توانید با دسترسی به سازنده لوگو، یک لوگو متمایز و مناسب تجارت خود بسازید. هنگامی که عناصر را مشخص کردید، می‌‌‌‌‌توانید برنامه Logo Maker را باز کنید و طراحی لوگو را به‌دست بگیرید. این پلتفرم هوش مصنوعی برای راهنمایی گام‌به‌گام طراحی و ساخت لوگو استفاده می‌شود و با پرسش‌هایی در زمینه نام کسب‌وکار، هویت برند و سبک آن و غیره، گزینه‌هایی را ایجاد می‌کند تا بتوانید طرح و قالب مدنظرتان را انتخاب کرده و برای سفارشی‌سازی بیشتر، آن را ویرایش کنید.

ماکت‌‌‌‌‌ها هم می‌توانند به طراحان و مشتریان کمک کنند تا ببینند لوگوهایشان در اندازه‌های مختلف چگونه ظاهر می‌شوند و درک بهتری از ظاهر طراحی در سناریوهای گوناگون فراهم کنند. پیش از تصمیم‌گیری نهایی سعی کنید چند لوگوی کامل از طراحی‌های دلخواه‌تان تهیه کنید تا با بررسی‌های جامع‌تر، بهترین لوگو را انتخاب کنید.

9. اصلاح و ویرایش نتیجه

در این مرحله می‌‌‌‌توانید عناصر سازنده لوگوی خود را ویرایش کنید. نرم‌افزارهای ویرایشی نظیر Adobe Photoshop، Fontshop International و Adobe Illustrator به‌شما کمک می‌کند تا لوگوهای خود را اصلاح کنید و از آن برای تنظیم دقیق اندازه، طرح، رنگ، فونت، شکل، سبک و تصاویر استفاده کنید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید.

فراموش نکنید لوگو خود را در تمام فرمت‌‌‌‌‌های مختلف فایلی که در نهایت در آن‌ها نمایش داده می‌شود مرور کنید. بسته به نحوه استفاده از آن‌ها، انواع مختلفی از فایل‌ها برای لوگوها استفاده می‌شود؛ به‌عنوان مثال: فرمت‌های فایل jpg، png و eps معمولاً برای رسانه‌های چاپی استفاده می‌شوند، درحالی که فرمت‌های فایل gif و webp معمولاً برای رسانه‌های آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

10. انتخاب نهایی طرح لوگو

اکنون که از طراحی لوگوی خود راضی هستید، زمان آن رسیده تا انتخاب نهایی طراحی لوگو را قطعی کنید. برای کمک به این موضوع می‌توانید از مخاطبان خود در مورد لوگوی طراحی شده نظرسنجی کنید؛ این‌کار هم باعث مشاهده واکنش مخاطبان می‌شود و هم یک تاکتیک بازاریابی هوشمند است که آگاهی از برند را حول هویت بصری جدید شما ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌کند. همچنین می‌‌‌‌‌‌توانید برای انتخاب نهایی لوگو، از متخصصان طراحی کمک بگیرید تا لوگو ساخته شده را مورد نقد و بررسی دقیق قرار دهند. در نهایت، نتایج خود را در نظر بگیرید و طراحی لوگویی را انتخاب کنید که با هویت شرکت شما سازگار باشد و بتواند به‌طور کارآمدی بر مخاطبان اثر بگذارد.

11. استفاده از لوگو

اکنون که لوگوی دلخواه‌تان را ساخته‌اید می‌توانید از آن استفاده کنید. با دانلود فایل‌های تصویریِ با کیفیت بالا از لوگو، شروع کنید. فایل‌های PNG و GPG به‌خوبی در و‌ب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شما کار می‌کنند. هنگامی که فایل‌های لوگو شما دانلود شد، زمان آن رسیده تا لوگو را بر تمام دارایی‌های بازاریابی مانند: کارت‌های ویزیت، وب‌سایت، مواد بسته‌بندی و هرچیزی که می‌خواهید برند شود، مهر بزنید. درنهایت، لوگو و مشخصات خود را در راهنمای سبک برند خود قرار دهید.

نکات ضروری برای ساخت لوگو

لطفاً پیش از طراحی لوگو، به موارد زیر توجه کنید:

  1. سعی‌کنید لوگویی با پیامی ساده طراحی کنید تا افراد بتوانند به‌آسانی با آن ارتباط برقرار کنند.
  2. ممکن است بخواهید در طی زمان، طرح لوگوی خود را زیباتر کنید اما به‌این نکته هم توجه کنید که با تمرکز بر کیفیت و اجتناب از طرح‌هایی که به‌طور افراطی مد روز شده‌اند، می‌توانید لوگویی اثرگذار و ماندگار بسازید.
  3. خوانایی، فاکتور مهمی در انتخاب فونت لوگو است. طراحان هنگام طراحی لوگو در نظر داشته باشند که چگونه می‌توان طرح را به‌راحتی خواند و اطلاعات را پردازش کرد.
  4. یک لوگوی خوب، باید متمایز از آرم‌های رقبا باشد و اثر ماندگاری از خود به‌جا بگذارد. یک لوگوی منحصربه‌فرد، دارای طراحی بصری جذاب است و به‌راحتی قابل شناسایی می‌باشد.
  5. لوگویی که طراحی می‌کنید، باید برای صنعت و مخاطب هدف شما مناسب باشد و پیام موردنظرتان را با استفاده از اشکال، فونت‌ها، رنگ‌های مناسب و… منتقل کند. در این زمینه از به‌کاربردن تصاویر یا نمادهای نادرست و توهین‌آمیز خودداری کنید.
  6. لوگو باید در اندازه‌های گوناگون (از نماد وبسایت گرفته تا تبلیغات بیلبورد) خوب به‌نظر برسد و وضوح و تأثیر خود را بر مخاطبان از دست ندهد.
  7. رنگ‌ها احساسات را برمی‌انگیزند و می‌توانند بر درک برند شما مؤثر واقع شوند. از بین ایده‌های رنگ لوگو، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با شخصیت کسب‌وکار شما سازگارند.
  8. سعی کنید از همکاران، مشتریان بالقوه و متخصصان طراحی بازخورد بگیرید و کم‌وکاستی‌های موجود در طرح‌تان را برطرف کنید و اقداماتی را برای بهبود اثربخشی لوگو انجام دهید.

بهترین سایت های ساخت لوگو

اگر بودجه کافی برای طراحی لوگو ندارید، طراحی لوگو رایگان با گوشی و هوش مصنوعی می‌‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. در ادامه ‌برخی از سایت‌هایی را که در این زمینه دارای امکانات و ابزارهای کارآمدی هستند را معرفی می‌کنیم:

Wix Logo Maker

با استفاده از این سایت می‌‌توانید رایگان طراحی لوگو حرفه‌ای و منحصربه‌فرد دست پیدا کنید. سایت ساخت لوگو ویکس به شما کمک می‌کند تا ویرایش‌های بسیاری را روی طرح و قالب‌های پیشنهادی انجام دهید و آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. لوگوی طراحی شده توسط این هوش مصنوعی در هشت فرمت فایل، شامل نسخه‌های تمام رنگی، خاکستری و تک رنگ ارائه شده است. طراح لوگو هوش مصنوعی ویکس از انعطاف‌پذیرترین ابزار در این لیست است و به شما امکان ویرایش‌های عمیقی روی لوگو انجام دهید. همچنین می‌توانید نسخه‌های SVG لوگوی خود را دریافت کنید. این برنامه تنوع خوبی در فونت‌ها، رنگ‌ها، و آیکون‌ها در اختیار شما قرار می‌‌دهد و ابزارهای مختلفی برای ویرایش طرح‌ها دارد.

DesignEVO

برای طراحی لوگو با گوشی می‌توانید از لوگوساز DesignEVO استفاده کنید. این سایت دارای بیش از 10000 الگوی لوگو برای شروع، 100 سبک فونت، میلیون‌ها آیکون وکتور رایگان برای اضافه‌کردن به لوگوها و… است و می‌تواند مطابق با برند و زمینه فعالیت شما، لوگو مناسب را پیشنهاد دهد. با این هوش مصنوعی می‌توانید تغییرات موردنظر خود را بر روی هر بخش از قالب‌های پیشنهادی پیاده کرده و آن را سفارشی کنید.

Looka Logo Maker

این سایت طراحی لوگو، سوالاتی در مورد برند، سبک لوگو دلخواه، و زمینه فعالیت شما بیان می‌کند و براین اساس طرح‌های گوناگونی را پیشنهاد می‌دهد. اگر به‌دنبال طراحی لوگو با هوش مصنوعی فارسی هستید Looka به شما کمک می‌کند. این سایت، ابزار ویرایش پیشرفته‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد و فونت‌ها و رنگ‌های مختلفی را ارائه می‌کند. برخی از ابزارها و امکانات این سایت، رایگان و برخی دیگر نیاز به پرداخت حق اشتراک دارد.

Logo.com

این ابزار لوگوساز، کتابخانه وسیعی از الگوهای لوگو، نمادها، فونت‌ها و رنگ‌ها را ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا با اضافه‌کردن یا حذف بخش‌های مختلف قالب‌ها، لوگو را طبق سلیقه خود طراحی کنید. می‌توانید تنوع رنگ‌های لوگو و برند خود را با کدهای CMYK و RGB و انواع فونت‌ها در یک سند مشاهده کنید و با تیم خود به‌ اشتراک بگذارید. شما با خرید اشتراک می‌توانید از امکانات بیشتر این سایت استفاده کنید.

Logobean

این لوگوساز با هوش مصنوعی آنلاین، ابزاری با رابط پیچیده اما قدرتمند محسوب می‌شود و امکانات فراوانی دارد. قالب‌های پیشنهادی توسط این ربات هوش مصنوعی را می‌توان از نظر رنگ، فونت، فاصله خطوط و حروف، سایز و غیره تغییر داد. با Logobean، چرخاندن نمادها، فاصله خطوط و حروف، اندازه فونت و ترازبندی متن، بر روی نام تجاری، شعار و نماد لوگویی که ایجاد می‌کنید امکان پذیر است. شما می‌توانید فایل‌های لوگو  را با فرمت PNG و SVG دانلود کنید.

Logomaster.ai

 با ابزار طراحی لوگو آنلاین این سایت در حدود 5 دقیقه می‌توانید لوگو مورد پسندتان را طراحی کنید. Logomaster.ai دارای یک رابط ویرایش قدرتمند است که شما بااستفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به نرم‌افزار طراحی، لوگوی خود را به سرعت ویرایش کنید. این سایت، دارای بیش از 100 قالب طراحی لوگو، فونت، نماد، پالت رنگی متنوع است. همچنین می‌توانید لوگوی خود را در در فرمت‌های فایل با وضوح بالا دانلود کنید.

نحوه طراحی لوگو با هوش مصنوعی

  1. یک سایت سازنده لوگو با هوش مصنوعی مانند: Logo.com، Wix Logo Maker و Logomaster.ai را انتخاب کنید.
  2. نام و صنعت تجاری خود را وارد کنید.
  3. یک سبک لوگو را انتخاب کنید.
  4. پالت رنگی مدنظرتان را انتخاب کنید.
  5. نماد دلخواه‌تان را اضافه کنید.
  6. لوگوی خود را مرور و ویرایش کنید.
  7. لوگوی خود را بارگیری کنید.
پیشنهاد مقاله: معرفی بهترین ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی

سخن آخر

ساخت یک لوگو حرفه‌ای، اولین و مؤثرترین گام برای معرفی یک برند و مجموعه محسوب می‌شود. شما با استفاده از لوگویی کارآمد می‌توانید اهداف کسب‌‌وکارتان را به زبانی ساده به مخاطبان خود منتقل کنید. به این نکته توجه کنید که مخاطبان و مشتریان به شرکت‌هایی که لوگو مناسب و مؤثر داشته باشند، اعتماد بیشتری می‌کنند؛ بنابراین استفاده از این ابزار کلیدی را از یاد نبرید.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول طراحی لوگو

    لوگو چیست؟

    لوگو یا نشان‌واره که به آن «آرم» نیز گفته می‌شود، یک نماد است که با کمک عناصر و المان‌های گرافیکی طراحی می‌شود تا نشانه‌ای از برند شما باشد و پیام موردنظرتان را به مخاطب منتقل کند. لوگو می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار یا ترکیبی از این‌ها طراحی شود.

    چگونه می‌توان لوگو رایگان طراحی کرد؟

    بهترین راه، انتخاب یک سازنده آرم رایگان مانند سازنده آرم Wix است که به شما امکان می‌دهد لوگوهای از پیش طراحی شده انتخاب کنید یا با اعمال تغییرات بر روی طرح‌ها و قالب‌های پیشنهادی، لوگوی دلخواه‌تان را طراحی کنید.

    چرا باید لوگوی خود را ثبت کنیم؟

    هر کسب‌وکار یا فردی که تمایل به آغاز قانونی و رسمی فعالیت خود در اینترنت داشته باشد، می‌بایست لوگو و هویت برند خود را ثبت کند. همچنین برای حفاظت از علامت تجاری و جلوگیری از سوءاستفاده دیگران از لوگوی شما، لازم است تا آن را ثبت کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.