معرفی بهترین ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی

0

تکنولوژی از چشم‌انداز صنایع و تجارت انسان‌ها تا سرنوشت ما را دستخوش تغییر کرده است. یکی از چشمگیرترین فناوری‌های سال‌های اخیر رشد هوش مصنوعی و استفاده و کاربردهای متفاوت آن است که بسیاری را به هیجان می‌آورد و برخی را هم حسابی نگران کرده است. اگر شما جزء افرادی هستید که به هیجان آمده و دوست دارید با کمک این فناوری هوشمند اثری خلق کنید این متن را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید!

در این متن ابتدا به‌صورت مختصر به ساخت عکس با هوش مصنوعی خواهیم پرداخت و پس از آن بیش از ۱۰ ابزار عالی برای ایجاد عکس با هوش مصنوعی را به‌صورت کامل معرفی خواهیم کرد که می‌تواند دریچه‌ای برای ورود رؤیاهای ذهن شما به عالم واقعیت باشد.

ساخت عکس با هوش مصنوعی

ساخت عکس با هوش مصنوعی

ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی مبتنی بر الگوریتم یادگیری پیچیده‌ای است که با طیف وسیعی از اطلاعات شامل تصاویر و متون مرتبط با آن‌ها آموزش داده شده است و می‌توان از آن برای ساخت تصاویر واقعی بر پایه متن بهره گرفت؛ درحقیقت این ابزار گزینه‌ای جذاب برای خلق تصویر در تمامی زمینه‌ها با امکان سفارشی‌سازی کامل براساس ایده‌ها و نظرات شماست. فرقی نمی‌کند این تصاویر مربوط به یک منظره باشد، اشیاء یا شخصیت‌ها را نمایش دهد یا مدلی سه‌بعدی را!

ایجاد عکس با هوش مصنوعی می‌تواند بنا بر اهداف متفاوتی انجام شود. ممکن است آن را مسیری به‌منظور الهام گرفتن برای پروژه‌های بسیار بزرگ و جاه‌طلبانه ببینید یا سناریوها و مفاهیم گوناگون را در آن جست‌وجو کنید. حتی ممکن است تنها از سر کنجکاوی شخصی و به‌دلیل سرگرم شدن این ابزارها را امتحان کنید.

ساخت ویدئو با هوش مصنوعی نیز با ابزارهای مختلف و مقاصد گوناگون انجام می‌شود که به‌واسطه تأثیرگذاری زیاد بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اما شاید بهتر باشد پیش از آن خلق تصاویر به‌کمک این فناوری رو به رشد و شگفت‌آور را فرابگیرید و با بهترین ابزار آن آشنا شوید.

12 ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی

برای اینکه در هر زمینه‌ای بهترین باشید علاوه بر ایده‌های خلاقانه باید از بهترین ابزار نیز بهره ببرید. در اینجا به ۱۲ ابزار فوق‌العاده برای ساخت عکس با هوش مصنوعی اشاره خواهیم کرد:

Fotor

انتشار یک ابزار کاربردی برای ایجاد عکس با هوش مصنوعی توسط یک ویرایشگر عکس آنلاین که پیش از این صدها هزار کاربر در سراسر جهان را به خود جذب کرده بود، خبری عالی برای شیفتگان این عرصه به شمار می‌رود، اما خبر بهتر این است که خلق تصویر با استفاده از ابزار Fotor’s AI بسیار ساده خواهد بود! تنها چند ثانیه پس از تایپ پیام‌های متنی مورد نظر شاهد ایجاد تصاویر مرتبط با آن خواهید بود که در زمینه‌های مختلف از شخصیت‌های سه‌بعدی و چهره واقعی افراد تا انیمیشن و هنر دیجیتال، نقاشی و… زمینه‌های آن با توجه به نظر شما می‌تواند متفاوت باشد.

یکی از مواردی که این ابزار را به یکی از بهترین و محبوب‌ترین‌ها بدل کرده رایگان بودن خدمات و امکان انتشار تصاویر تولیدشده با وضوح کامل است که آن را به انتخابی ایده‌آل برای افراد در سطوح مبتدی تا پیشرفته تبدیل کرده است. از دیگر ویژگی‌های Fotor’s AI نیز می‌توان به دو حالت تبدیل متن به تصویر و تصویر به تصویر، خلق پرسرعت تصاویر، قابلیت ایجاد تصویر بی‌نظیر از متن و 9 سبک تبدیل متنوع برای انتخاب اشاره کرد.

NightCafe

به‌جرئت می‌توان این ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی را یکی از بهترین‌های بازار دانست؛ ژنراتوری با بیشترین میزان الگوریتم و گزینه‌های مختلف که امکان دو حالت تبدیل متن به تصویر و همچنین انتقال سبک را فراهم کرده است. در حالت متن به تصویر کافی است توضیحات خود را تایپ کنید تا تصویری براساس متن شما ایجاد شود، اما در انتقال سبک پس از آپلود یک عکس در Night Cafe شاهد تبدیل آن به سبک نقاشی‌های معروف تاریخ جهان خواهید بود.

Night Cafe

این ابزار براساس سیستم اعتباری به شما اجازه می‌دهد از خدمات آن بهره ببرید. درواقع با شرکت در انجمن یا گزینه خرید می‌توانید اعتبار به دست بیاورید و هرچه این اعتبار بیشتر باشد می‌توانید تصاویر بیشتری بسازید. از ویژگی‌های کلیدی کافه شبانه باید به‌سادگی در استفاده، فرایند تولید تصویر در کوتاه‌ترین زمان ممکن، 5 نسل تصویر در هر روز به‌صورت رایگان، سبک‌های مختلف هنری و البته تولید تصاویر با وضوح بسیار بالا جهت برای اشاره کرد!

Dream by WOMBO

ابزاری از یک استارتاپ کانادایی است که بسیاری آن را بهترین وسیله ایجاد عکس با هوش مصنوعی به حساب می‌آورند. برای خلق تصاویر با Dream by WOMBO کافی است یک جمله بنویسید و یک سبک هنری را برگزیده و منتظر ساخت تصویر بمانید. همچنین می‌توانید تصویری را به‌عنوان عکس مرجع آپلود کنید تا موارد ایجادشده بیشترین مطابقت ممکن را با ایده ذهنی شما داشته باشند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار هم باید به استفاده بسیار آسان، امکان فروش تصاویر تولیدشده در قالب NFT، نسل‌های نامحدود تصاویر و سبک‌های متنوع هنری اشاره کرد.

DALL-E2

ساخت عکس با هوش مصنوعی توسط تولیدکننده بسیار پیشرفته که یکی از غول‌های این عرصه یعنی Open AI آن را توسعه داده است، می‌تواند توجه هر فردی را به خود جلب کند. پیشرفته‌ترین ابزار خلق تصاویر و انواع هنرهای دیجیتال از متن مجموعه‌ای از عکس‌ها بر اساس متون وارد شده از سوی شما را ایجاد خواهد کرد که می‌توانید از آن برای اهداف مختلف همچون طراحی محصولات و ایجاد ایده‌های بی‌نظیر برای کسب و کارها بهره ببرید.

حتی این ابزار پیشرفته امکان افزودن ریزترین جزئیات از سایه و هایلایت و بافت و رنگ به تصاویر را از طریق قلموی رنگ فراهم کرده است. همچنین امکان تولید چند تصویر ظرف چند دقیقه خلق تصاویر با کیفیت و دقت بالا و ویرایش تصاویر خلق‌شده نیز از دیگر ویژگی‌های مهم DALL-E2 به شمار می‌رود.

Midjourney

اگر کمی در حوزه ایجاد عکس با هوش مصنوعی و ابزار آن جست‌وجو کرده باشید حتماً نام Midjourney با قابلیت‌های کامل و امکان تولید تصاویر از متون را دیده‌اید. این ابزار گزینه‌ای الهام‌بخش در زمینه‌های هنری است که هنرمندان بسیاری از آن استفاده کرده‌اند. شگفت‌آور است که بدانید جایزه نقاشی نخست در مسابقه هنرهای زیبایی دانشگاه کلرادو به تصویری خلق‌شده با میدجورنی رسید!

استفاده از این ابزار بسیار ساده است. از آنجا که روی یک سرور دیسکورد میزبانی شده، ابتدا باید به آن سرور پیوسته و از دستور ربات آن پیروی کنید تا در مدت کوتاهی به تولید تصویر برسید. کیفیت تصاویر تولید‌شده نیز بسیار قابل‌قبول بوده و می‌توان در هر لحظه ۴ تصویر خروجی از آن داشت.

Craiyon

کرایون که محققان گوگل توسعه داده‌اند نیز ابزاری عالی برای خلق تصاویر به‌کمک فناوری هوش مصنوعی خواهد بود؛ ابزاری که پس از ورود متن، ۹ تصویر مختلف براساس آن را به شما تحویل می‌دهد. ساخت عکس هوشمند با Craiyon نیز بسیار ساده است و حتی نیازی به مراجعه به صفحه ثبت نام نیز وجود ندارد. همچنین با استفاده از آن می‌توانید به‌صورت نامحدود و بدون هیچ هزینه‌ای تصاویر خلاقانه خود را ایجاد کنید.

Craiyon

SttaryAI

ابزار دیگر برای ایجاد عکس هوش مصنوعی و تبدیل تصاویر به ان اف تی، SttaryAI است که تصاویر را به‌کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشین پردازش می‌کند و عملاً هیچ‌گونه نیازی به ورودی داده‌ها از سوی کاربر وجود نخواهد داشت. همچنین این ابزار مالکیت ۱۰۰ درصدی تصاویر ساخته‌شده را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا در جهت اهداف شخصی و تجاری از آن بهره ببرند. قابلیت استفاده سریع و آسان مناسب برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios، امکان استفاده به‌عنوان ژنراتور NFT، امکان ایجاد تصاویر واقعی و انتزاعی و خروجی محصول نیز از ویژگی‌های اصلی این ابزار به شمار می‌رود.

Artbreeder

اگر به فکر ایجاد شخصیت‌ها و کاراکترهای متحرک پرتره و تصاویر مختلف از ترکیب مجدد تصاویر با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی هستید، استفاده از ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی Artbreeder می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد! هر چند ممکن است کیفیت تصاویر تولیدشده از سایر ابزارها کمتر باشد، امکانات و ویژگی‌های کاربردی این ابزار می‌تواند باز هم آن را جزء برترین‌ها قرار دهد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها امکان مدیریت هزاران تصویر در پوشه‌های مجزا و امکان ساخت تصویر در فرمت‌های JPG یا PNG است که می‌تواند توجه طیف وسیعی از افراد را به خود معطوف کند.

Artbreeder

Photosonic

نهمین ابزار ایجاد عکس با هوش مصنوعی در این لیست فتوسونیک است که به‌کمک شخصی‌سازی‌های فراوان و امکان کنترل گسترده بر جزئیات شناخته می‌شود. این ابزار مبتنی بر وب این امکان را در اختیار افراد می‌گذارد تا با استفاده از یک مدل پیشرفته به ایجاد تصاویری واقعی یا هنری بر اساس توضیحات متنی بپردازند. این ابزار علاوه بر امکان تنظیم کیفیت تنوع و سبک تصاویر تولید‌شده، قابلیت اجرای مجدد مدل و کنترل آن، ۱۰ نسل تصویر کاملاً رایگان و حق مالکیت کامل برای استفاده در مقاصد تجاری یا شخصی را نیز برای افراد گوناگون فراهم خواهد کرد.

Dream Studio (Stable Diffusion)

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی، Dream Studio است که با نام Stable Diffusion نیز شناخته می‌شود؛ مدلی منبع‌باز که پیام‌های تایپ‌شده از سوی کاربر در عرض چند ثانیه به تصویر بدل خواهد کرد یا با ترکیب عکس آپلود شده و توضیحات کاربر، آثار شگفت‌آوری را خلق خواهد کرد.

از این ابزار می‌توان برای ساخت تصاویر در زمینه‌های عکاسی، مدل سه‌بعدی، لوگو و… استفاده کرد و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به سرعت بالا، نتایج باکیفیت، امکان دسترسی به API و گزینه‌های متنوع سفارشی سازی اشاره کرد.

Dream Studio

DeepAI

این ابزار یک تبدیل‌کننده متن به تصویر به‌کمک هوش مصنوعی مبتنی بر Stable DIffusion است و می‌تواند تصاویر را از ابتدا از توضیحات متنی به وجود آورد. استفاده از DeepAI کاملاً رایگان است و به شما امکان خلق تعداد نامحدودی تصویر را خواهد داد. وجود یک API متن به تصویر رایگان که می‌توان از آن برای اتصال آن به پروژه نرم‌افزاری دیگر بهره برد نیز از مزایای استفاده از این ابزار است.

Big sleep

خواب بزرگ نیز یکی از بهترین ابزارهای ایجاد عکس با هوش مصنوعی و مبتنی بر پایتون است و از یک شبکه عصبی برای ایجاد تصویر بهره می‌برد. این ابزار منبع‌باز توضیحات متنی کاربر را به تصویر تبدیل می‌کند و با استفاده ساده و رایگان یکی از محبوب‌ترین‌های بازار است.

پادروشاپ؛ پلتفرم مدیریت فروش و ارسال سفارش‌ها

تمام این ابزارها و ساخت عکس با هوش مصنوعی به منظور تولید محتوای تصویری و جلب توجه مخاطبان در کسب‌وکارهای اینترنتی و کسب درآمد از بازدید افراد است؛ بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و اینستاگرامی با روی آوردن به چنین فناوری و ابزارهایی، در پی توسعه برند خود هستند؛ اما بدون انتخاب یک پلتفرم کارآمد و محبوب برای مدیریت فروش و ارسال سفارش‌ها، نمی‌توان به درآمدی بالا رسید.

پادروشاپ پلتفرمی است که با سرعت بالا و در کوتاه‌ترین زمان، فروشگاه مدنظر شما را خواهد ساخت، ایجاد لینک اختصاصی و افزودن تمامی راه‌های ارتباطی و ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی را در دستور کار قرار داده و امکان مدیریت پرداخت‌ها و ارسال راحت‌تر سفارش‌ها با جمع‌آوری بسته از محل مورد نظر را ممکن کرده است. مشتریان می‌توانند در هر لحظه خرید خود را انجام داده و به صورت آنلاین آن را رهگیری کنند؛ با پادروشاپ یک فروشگاه معتبر خواهید داشت بدون این که نیاز باشد همیشه آنلاین باشید!

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند که طراح گرافیک با سابقه و حرفه‌ای باشید که هدفش از ایجاد عکس با هوش مصنوعی پروژه‌ها جاه‌طلبانه باشد و کاربری معمولی که می‌خواهد با تولید تصاویر صرفاً سرگرم شود. در هر صورت کار با بهترین ابزارهای تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی موجود می‌تواند شما را کاملاً راضی کند. در این متن از 12 ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی گفتیم که با گزینه‌های بسیار زیادی که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، یافتن مناسب‌ترین مورد با توجه به نیازها و شرایط شما نباید کار چندان سختی هم باشد!

سوالات متداول

  1. خلق عکس با هوش مصنوعی به چه منظوری صورت می‌گیرد؟

اهداف افراد از این فرایند متفاوت است و بسته به نیاز و شرایط هر شخص تعریف خواهد شد که از انواع آن می‌توان به ایده‌های تجاری، پروژه‌های هنری، سرگرمی شخصی و… اشاره کرد.

  • ابزار ساخت تصویر با هوش مصنوعی مبتنی بر چیست؟

ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی مبتنی بر الگوریتم یادگیری پیچیده‌ای است که به‌وسیله طیف وسیعی از داده‌ها شامل تصاویر و متون مرتبط با آن‌ها آموزش داده شده و می‌توان از آن برای ساخت تصاویر واقعی بر پایه متن استفاده کرد.

  • مهم‌ترین ویژگی‌های ابزار Fotor’s AI چیست؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های می‌توان به رایگان بودن خدمات و امکان انتشار تصاویر تولید شده با وضوح کامل، دو حالت تبدیل متن به تصویر و تصویر به تصویر، خلق پرسرعت تصاویر، قابلیت ایجاد تصویر بی‌نظیر از متن و 9 سبک تبدیل متنوع اشاره کرد.

  • پیشرفته‌ترین ابزار ساخت عکس به کمک هوش مصنوعی کدام است؟

ابزار ساخت عکس DALL-E2 که یکی از غول‌های این عرصه یعنی Open AI آن را توسعه داده است، پیشرفته‌ترین ابزار تولید‌کننده تصویر موجود است که حتی به ریزترین جزئیات هم توجه بسیاری خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.