نبرد غول‌ها: مقایسه بهترین فروشگاه‌ سازهای دنیا                       

1

فروشگاه‌ساز آنلاین پلتفرمی است که تمام کارهای مربوط به راه‌اندازی فروشگاه بر روی آن انجام می‌شود و شما با استفاده از این سرمایه‌گذاری بلندمدت، می‌توانید فرآیند فروش آنلاین محصولات‌تان را ساده‌تر کرده و باعث ارتقاء کسب‌وکار خود شوید. در این مقاله از مجله پادرو سعی می‌کنیم تا بهترین فروشگاه‌سازهای جهان را به‌ شما معرفی کرده تا با انتخاب بهترین فروشگاه‌ ساز اینترنتی به بهره‌وری بیشتری در کسب‌وکار خود برسید.

مزایای استفاده از فروشگاه‌سازهای آنلاین

فروشگاه‌سازهای آنلاین دارای مزایای قابل توجهی هستند که در ادامه به‌ برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. استفاده از فروشگاه‌ساز آنلاین می‌تواند هزینه‌های کم‌تری نسبت به استخدام یک توسعه‌دهنده و طراح حرفه‌ای به شما تحمیل کند؛ بنابراین اگر بودجه زیادی ندارید، روی مقرون‌به‌صرفه بودن فروشگاه‌سازهای اینترنتی حساب کنید.
  2. غالباً این پلتفرم‌‌ها ابزارهای آسانی برای ساخت وب‌سایت فروشگاهی محسوب می‌شوند و شما می‌توانید بدون نیاز به دانش فنی زیاد، فروشگاه آنلاین خود را بسازید و از کاربرپسند بودن این نرم‌افزار بهره ببرید.
  3. در فروشگاه اینترنتی، فرآیند دست‌یابی به محصول مورد نظر ساده‌تر است و تبعاً این امر باعث صرفه‌جویی زمان مشتریان در پیدا کردن کالای موردنظرشان نسبت به فروشگاه‌های سنتی می‌شود. شما در این پلتفرم با بررسی بازدیدهای مکرر یک مشتری می‌توانید علاقه‌مندی‌های او را پیش‌بینی کرده و با جلب توجه مشتری، فرآیند فروش را ساده‌تر کنید.
  4. با راه‌ اندازی سایت فروشگاهی کارآمد، می‌توانید لینک اختصاصی خود را داشته‌ باشید و آن را در بیو اینستاگرام خود گذاشته تا مشتریان موقع خرید، بدون اینکه مستقیماً به اینستاگرام شما پیام دهند، به‌آسانی بتوانند از این سایت اختصاصی، خرید خود را انجام دهند.
  5. بیشتر فروشگاه‌سازهای آنلاین، امکانات گوناگونی مانند: پردازش پرداخت، گزارش‌دهی، مدیریت محصولات و… را برای شما فراهم می‌کنند. توجه کنید که یک فروشگاه‌ساز معتبر، پرداختی ایمن را برای شما و مشتریان‌تان فراهم می‌کند و در این باره، دغدغه بسیاری از فروشندگان و مشتریان برطرف می‌شود.
  6. استفاده از فروشگاه‌ساز اینترنتی به‌ شما اجازه می‌دهد تا هرجا به کمک نیاز داشتید پشتیبانی دریافت کرده و در این زمینه سوالات‌تان را از کارشناسان مربوطه بپرسید و از راهنمایی‌های آنان بهره‌مند شوید.
  7. این پلتفرم، به شما کمک می‌کند تا علاوه بر امکان حضور در میان نتایج موتورهای جستجو، به‌صورت خودکار، سئوی سایت خود را ارتقا دهید و کاربران بیشتری را به وب‌سایت‌تان جذب کنید.

از فواید استفاده از فروشگاه‌ساز آنلاین حتما نگاهی به مقاله مزایای فروشگاه‌ساز برای موفقیت کسب‌وکارها داشته باشید.

بهترین فروشگاه ‌سازهای دنیا در سال 2024

در جهان امروز، فروشگاه‌سازهای بسیاری وجود دارد که هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی است؛ در این بین، دقت در انتخاب کارآمدترین فروشگاه‌ساز آنلاین است که می‌تواند باعث پیشرفت کسب‌‌وکارتان شود. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین فروشگاه‌سازهای جهان و بررسی امکانات و معایب آن‌ها می‌پردازیم:

1. وردپرس (WORDPRESS)

وردپرس یکی از بهترین سازندگان وب‌سایت تجارت الکترونیک است و شما با استفاده از این پلتفرم رایگان می‌توانید به‌سرعت فروشگاه اینترنتی خود را بسازید، یک وبلاگ برای پشتیبانی محتوا ایجاد کنید و در نتایج گوگل رتبه خوبی به‌دست آورید. وردپرس به‌شما اجازه می‌دهد تا با ادغام مستقیم با ووکامرس (WooCommerce) در مدت زمان کوتاه فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های وردپرس، گزینه‌های سفارشی سازی است که می‌توانید تمام جنبه‌های سایت خود اعم از : صفحات سفارشی محصول و فروشگاه، صفحات سبد خرید و پرداخت و… را طراحی کنید.

بهترین فروشگاه ساز اینترنتی

امکانات و ویژگی‌ها:

  1. ادغام مستقیم با ووکامرس و راه‌اندازی سریع و آسان فروشگاه آنلاین
  2. تم‌های تجارت الکترونیک نامحدود
  3. گزینه‌های سفارشی‌سازی گسترده
  4. دارای چندین درگاه پرداخت شامل: Paypal، Stripe، Square و…

معایب:

  1. بروزرسانی‌های مکرر و زمان‌بر.
  2. نیاز به دانش فنی و اطلاعات درباره تنظیمات هاست، نصب برنامه و…
مقاله مرتبط: فروشگاه ساز ووکامرس و تفاوت آن با فروشگاه ساز اینستاگرامی

2. ویکس (WIX)

ویکس (Wix) از بهترین وب‌سایت‌سازان رایگان است. یکی از تخصص‌های اصلی ویکس، ایجاد سایت فروشگاهی است. شما با استفاده از فروشگاه‌ساز Wix می‌توانید موتور جستجوی سایت را بهینه‌‌سازی کنید و طراحی، مدیریت و توسعه وب‌سایت خود را به‌شکل مورد پسندتان ایجاد کرده و آن را شخصی‌سازی کنید. این پلتفرم برای یک وب‌سایت‌ساز مبتدی هم این امکان را فراهم می‌کند تا یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای بسازد.

امکانات و ویژگی‌ها:

  1. دارای بیش از 500 قالب منحصربه‌فرد برای سفارشی کردن وب‌سایت فروشگاهی شما
  2.  پلتفرم کارآمد موبایل برای مدیریت سایت
  3. امکان ارائه محتوای خود با یکی از فونت‌های آپلود شده توسط شما و یا استفاده از بیش از 100 فونت موجود در Wix
  4. قابلیت‌های مختلف برای حمل‌ونقل

معایب:

  1. 159 دلار برای داشتن فضای ذخیره‌سازی نامحدود
  2. دارای نسخه رایگان اما محدود
  3. نامناسب بودن برای کاربران داخل ایران و کارمزد زیاد در تراکنش‌ها

3. شاپیفای (SHOPIFY)

شاپیفای (Shopify) از بهترین فروشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌سازهای دنیاست. یکی از مزایای Shopify امکان مدیریت آسان موجودی‌های محصولات است و کاربران به‌راحتی می‌توانند محصولات را در انبار یا خارج از انبار منتقل کنند و سفارشات خود را مدیریت کنند. شاپیفای برای اطمینان از ایمنی مشتریان خود مشهور است؛ همچنین با ادغام بخش‌های فروش و بازاریابی در مدیریت فروش محصولات‌تان به شما کمک می‌کند.

امکانات و ویژگی‌ها:

  1. قابلیت ادغام کانال‌های بازاریابی گوناگون بر روی محصولات سایت
  2. برای فروش محصولات در عرصه‌های مختلف تم‌های زیادی ارائه می‌کند.
  3. سازگار با تکنولوژی جدید VR برای نمایش محصولات است.
  4. با شاپیفای می‌توانید هنگام ارسال سفارش، مشتریان را از طریق پیامک مطلع کنید.

معایب:

  1. در صورت نیاز به تغییر کد یا عناصر موضوع، به دانش برنامه‌نویسی گسترده‌ای نیاز دارد.
  2. هزینه آن از 39 دلار در ماه آغاز می‌شود.
  3. برای راه‌اندازی سایت، آموزش شخصی وجود ندارد.

4. ویبلی (WEEBLY)

یکی دیگر از بهترین سازندگان وب‌سایت تجارت اینترنتی، ویبلی است که سازندگان سایت با استفاده از آن می‌توانند سایت‌های خود را با طرح‌های گوناگون بسازند. سایت‌ساز ویبلی به‌شما این امکان را می‌دهد تا فروشگاه آنلاین خود را راه‌ا‌ندازی کنید. این پلتفرم در طرح‌های Starter و Pro سه درصد کارمزد و صفر درصد در طرح کسب‌وکار دریافت می‌کند.

قالب فروشگاه آنلاین ویبلی، ساده است و استفاده از آن، آسان‌تر از رقبایش است.

فروشگاه ساز ویبلی

امکانات و ویژگی‌ها:

  1. سایت‌های Weebly دارای فرمت HTML مناسب سئو، توضیحات متا، نقشه سایت و… هستند.
  2. ویبلی برای ازبین بردن سردرگمی‌های کاربر، یک راهنمای آسان برای برطرف کردن تردید آن‌ها دارد؛ همچنین ویبلی دارای سئوی پیشرفته است.
  3. ویبلی به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با انتخاب تم مورد نظر، وب‌سایت حرفه‌ای‌شان را بسازند.
  4.  Weebly یک دامنه رایگان با خدمات خود ارائه می‌کند. وب‌سایت به‌محض انتشار با همان نام دامنه‌ای که انتخاب می‌کند فعال و قابل مشاهده خواهد بود.

معایب:

برای افزودن ویژگی‌های بیشتر به طرح، باید هزینه را به‌صورت دلاری پرداخت کرد که برای کاربران داخل ایران نامناسب است.

5. بیگ کامرس (BIGCOMMERCE)

برای ساخت فروشگاه اینترنتی با بیگ کامرس (BigCommerce) به خرید هاست یا سایر نرم‌افزارها نیازی ندارید. رابط کاربری ساده و کاربرپسند بیگ کامرس، آن را به بهترین فروشگاه‌ساز فایل برای افراد مبتدی که دانش و تجربه گسترده‌ای در زمینه طراحی و مدیریت سایت ندارند تبدیل کرده است. این پلتفرم یک وب‌سایت کارآمد با پهنای باند و ذخیره‌سازی نامحدود است و دارای مزایایی مانند: محصولات نامحدود، ویترین چند فروشگاهی، کارت‌های هدیه، ابزار اساسی بازاریابی، 15روز آزمایش رایگان و موارد دیگر است.

امکانات و ویژگی‌ها:

  1. امکان اضافه‌کردن تعداد بسیاری محصول در تمام اشتراک‌ها
  2. عدم دریافت کارمزد تراکنش بر همه اشتراک‌ها
  3. ادغام بیگ کامرس با وردپرس می‌تواند آن را به یک پلتفرم عالی برای هر کسب‌وکاری تبدیل کند.
  4. علاوه بر نوع محصول و توضیحات، ویرایشگر محصول می‌تواند تصاویر، ویدئوها، محاسبات حمل‌ونقل و گزینه‌های بسته‌بندی هدیه را اضافه کند.

معایب:

  1. دارای قالب‌های محدود برای ظاهر سایت
  2. تنوع محدود قیمت بر روی اشتراک‌ها

6. اسکوئر اسپیس (SQUARESPACE)

یکی از بهترین ویژگی‌های SquareSpace، راه‌اندازی آسان محصولات است. صفحه ایجاد محصول شامل یک رابط کاربری ساده برای اضافه‌کردن جزئیات در مورد محصول شما به همراه برچسب‌ها، سطح موجودی، نظرات مشتریان و موارد دیگر است. کاربران بااستفاده از اسکوئر اسپیس می‌توانند فرم‌های پرداخت سفارشی ایجاد کنند تا ضروری‌ترین اطلاعات را حین پرداخت دریافت کنند.

فروشگاه ساز اسکوئر اسپیس

امکانات و ویژگی‌ها:

  1. SquareSpace دارای رابط کاربری ساده است و نیازمند دانش فنی پیچیده نیست.
  2. قالب‌های جذاب و قابل توجه که توسط یک تیم طراحی در سطح جهانی طراحی شده‌اند.
  3. امکان اضافه‌کردن محصولات نامحدود در همه اشتراک‌ها.
  4. دسترسی به سفارشات، مدیریت سطوح سهام، تماس با مشتریان و…

معایب:

  1. برای مواردی مانند مرتب‌سازی محصولات، باید از افزونه استفاده کرد.
  2. سیستم پرداخت آن تنها در آمریکا فعال است.

7. گو ددی (GODADDY)

این پلتفرم یک فروشگاه‌ساز مقرون به‌صرفه است و نسبت به‌سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته و امکانات بیشتری را به سرویس خود اضافه کرده است. می‌توان گفت این فروشگاه‌ساز یک انتخاب مناسب برای راه‌اندازی سایت‌های کوچک یا متوسط فروشگاهی می‌باشد. این سرویس سعی کرده تا آنچه مورد نیاز کاربر است را، برای او فراهم کند.

امکانات و ویژگی‌ها:

  1. برای کسانی که تجربه طراحی وب ندارند، آسان و مناسب است.
  2. با استفاده از این پلتفرم می‌توان سایت مورد نظر را با سرعت بالاتری ساخت.
  3. طیف وسیعی از قالب‌های قابل تنظیم برای صنایع مختلف ارائه می‌کند.
  4. می‌توان سایت خود را از طریق اپلیکیشن موبایل مدیریت کرد.

معایب:

  1. از لحاظ طراحی و عملکردِ پیشرفته محدود است.
  2. نسبتاً ویژگی‌های مدیریتی کمتری دارد.
  3. باید روی تراکنش‌ها مقداری کارمزد پرداخت کنید. 

8. زیرو (ZYRO)

Zyro یکی از فروشگاه‌سازهای مقرون به‌صرفه و درعین حال کارآمد است و ویژگی‌های هوش مصنوعی (AI)، استفاده از این نرم‌افزار را ساده‌تر می‌کند. زیرو دارای قابلیت‌های بازاریابی قدرتمندی است و توانایی برقراری ارتباط با مشتری از طریق واتس‌ اپ، فیس بوک و… را دارد.

فروشگاه ساز زیرو

امکانات و ویژگی‌ها:

  1. بهینه‌سازی سایت فروشگاه برای موتورهای جستجو
  2. یک بسته کامل تجارت آنلاین شامل: مدیریت ارتباط با مشتریان، پردازش پرداخت، ایمیل‌های خودکار و… است.
  3. تعدادی طرح زیبا و مقرون به‌صرفه بدون هزینه پنهان دارد.

معایب:

  1. مشکل در پرداخت هزینه به‌صورت دلاری برای کاربران داخل ایران

9. اسکوئر آنلاین (SQUARE ONLINE)

شما با استفاده از Square Online می‌توانید بدون پرداخت هزینه اشتراک و به‌صورت رایگان، فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید. اگر هیچ بودجه‌ای ندارید می‌توانید به ساخت سایت فروشگاهی رایگان توسط اسکوئر آنلاین فکر کنید اما باید این نکته را در نظر بگیرید که در این صورت با طراحی بسیار محدود سایت مواجه خواهید شد.

امکانات و ویژگی‌ها:

1.امکان راه‌اندازی فروشگاه آنلاین رایگان

2. امکان اضافه‌کردن تعداد بی‌اندازه محصول به سایت

3. افزایش امنیت با نظارت لحظه‌ای بر تراکنش‌ها

معایب:

  1. ضعف در اتصال سایت به سایر کانال‌های فروش
  2. محدود بودن نسخه رایگان

مقایسه و انتخاب بهترین فروشگاه‌ ساز دنیا

تا این بخش از مقاله به معرفی 9 مورد از بهترین فروشگاه‌سازهای دنیا پرداختیم و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کردیم. درواقع هرکدام از این پلتفرم‌ها دارای مزایای ویژه‌ای هستند؛ به‌عنوان مثال BigCommerce دارای آموزش‌های ویدئویی با دانشی عمیق و گسترده است که به‌شما کمک می‌کند تا فروشگاه آنلاین مورد نظرتان را راه‌اندازی کنید یا Shopify با ارائه نمودارهای مقایسه‌ای قیمت به‌‌‌شما کمک می‌کند تا دریابید با هر طرح قیمت‌گذاری، چه چیزی به‌دست می‌آورید یا چه‌چیزی از دست می‌دهید.

پلتفرم GoDaddy یک مجموعه کامل بازاریابی دیجیتال برای کمک به کسب‌وکار شما ارائه می‌کند اما اگر در مجموع بخواهیم بهترین فروشگاه‌ساز دنیا را از این لیست انتخاب کنیم، باید از WordPress و Wix نام ببریم که نسبت به رقبای خود برتری دارند. آن‌ها گزینه‌های سفارشی‌سازی عالی، تم‌های زیاد و فرآیند کامل پرداخت آنلاین را ارائه می‌کنند. وردپرس در مواردی نسبت به ویکس هم برتری دارد. مواردی هم‌چون: تعداد پلاگین و انتخاب تم‌های نامحدود، کنترل روش‌های پرداخت و گزینه‌های سبد خرید، کنترل کردن هزینه‌ها به‌واسطه رایگان بودن وردپرس.

هرچند این فروشگاه‌سازها دارای امکانات وسیع و کارآمد بسیاری هستند‌‌‌‌ اما برای کاربران داخل ایران به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی و مشکل در پرداخت هزینه اشتراک به‌صورت دلاری مناسب نیستند؛ بنابراین انتخاب بهترین فروشگاه‌ساز ایرانی برای رشد کسب‌وکارتان مفیدتر خواهد بود.

پادروشاپ، یک جایگزین ایرانی برای تمام کسب‌وکارها

پادروشاپ یک فروشگاه‌ساز موبایل محور است و به شما کمک می‌کند تا به‌سادگی و در کم‌تر از یک دقیقه با استفاده از یک موبایل هوشمند، فروشگاه خود را بسازید. داشتن فروشگاه آنلاین هوشمند به کمک خدمات پادروشاپ با اتصال به اینستاگرام و بازخوانی سریع پست‌ها، ایجاد کد تخفیف روی تمام کالاهای فروشگاه شما، ارسال پیامک‌، درگاه پرداخت اینترنتی امن و بسیاری از امکانات دیگر به دیده شدن محصولات و افزایش فروش شما کمک می‌کند.

پادروشاپ یک فروشگاه ساز رایگان با پست پرداخت آنلاین است و ارسال به‌وسیله پادروشاپ این مزیت را به‌همراه دارد که بدون محدودیت در تعداد مرسوله‌های پستی، جمع‌آوری محصول یا محصولات از درب منزل انجام می‌شود. علاوه بر آن برای کاهش هزینه مادی و زمانی فروشنده و افزایش رضایت مشتری، فروشندگان تهرانی می‌توانند از امکان یک‌روزه پادروشاپ استفاده کنند تا سفارشات را با هزینه کمتر و در کوتاه‌ترین زمان به دست مشتریان خود برسانند.

 از مزایای مهم این فروشگاه‌ساز می‌توان به امکان مدیریت سفارشات و محصولات، سیستم مدیریت ارسال، درگاه پرداخت بانکی، افزودن تنوع محصولات، تعیین موجودی محصولات، بهینه شده برای موتورهای جستجو، اتصال به ترب، ارسال پیامک رهگیری، عودت سریع وجه به مشتری و… اشاره کرد که پادروشاپ را به بهترین فروشگاه‌ساز رایگان ایرانی تبدیل کرده است. شما با انتخاب پادروشاپ می‌توانید به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن، فروشگاه آنلاین مورد پسندتان را ایجاد کنید.

سخن آخر

فروشگاه‌ساز آنلاین یک ابزار ضروری و کارآمد برای کسب‌وکارهای آنلاین محسوب می‌شود که امکان ایجاد و مدیریت فروشگاه‌های آنلاین این مشاغل را فراهم می‌کند و شما می‌توانید بدون داشتن دانش فنی گسترده، فروشگاه اینترنتی دلخواه‌تان را به‌راحتی با تنظیمات مخصوص و الگوهای جذاب ایجاد کنید و باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش فروش محصولات‌تان شوید؛ بنابراین برای دیده شدن کسب‌وکارتان، از ساخت فروشگاه اینترنتی غافل نشوید.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول بهترین فروشگاه سازهای دنیا

    کارآمدترین فروشگاه ساز خارجی و ایرانی کدامند؟

    از میان فروشگاه‌سازهای خارجی شاپیفای و از بین فروشگاه‌سازهای ایرانی پادروشاپ جزو پلتفرم‌های شناخته شده و آسان برای ساخت سایت فروشگاهی محسوب می‌شوند.

    مشکل مشترک فروشگاه سازهای خارجی برای کاربران ایرانی چیست؟

    کاربران داخل ایران به‌دلیل تحریم‌‌‌های بین‌المللی در پرداخت و اتصال درگاه‌های بانکی به فروشگاه‌سازهای خارجی دچار مشکل هستند؛ بنابراین بهتر است یک فروشگاه‌ ساز معتبر ایرانی را جایگزین فروشگاه‌ ساز خارجی کنید.

    مزایای استفاده از فروشگاه ساز اینترنتی چیست؟

    تعامل بهتر با مشتریان، مدیریت آسان محصولات و سفارشات، عدم نیاز به کدهای طراحی سایت، ترکیب با رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، امکان پرداخت امن و… که در نهایت سبب افزایش فروش محصولات‌تان خواهد شد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. با سلام وبمستر عزیز پست عالی وبسایت ❤️زیبا دارید اگر تمایل به 📊افزایش بازدید بصورت 🎁رایگان داشته باشید به وبسایت ما سری بزنید
      برای دانلود نرم افزار 📈افزایش بازدید کاملا رایگان به لینک زیر بیایید👇

      https://sitebazdid.ir🌐

      🙏 مشتاقانه منتظر دیدار هستیم