مزایای فروشگاه ساز برای موفقیت کسب‌وکارها

0

در عصر حاضر تقریبا همه کارها به شیوه اینترنتی انجام می‌شوند و این موضوع در کسب‌وکارها هم به وضوح دیده می‌شود. یکی از محبو‌ب‌ترین حوزه‌هایی که خیلی از افراد در حال حاضر در آن فعالیت می‌کنند، فروش محصولات به روش آنلاین است که خیلی از افراد، از آن با نام فروش اینترنتی یا آنلاین شاپ یاد می‌کنند. بااین‌حال، شما با استفاده از یک فروشگاه‌ ساز در کسب‌وکار خود، شانس خیلی بیشتری برای موفقیت دارید. در این مقاله، مهم‌ترین مزایای فروشگاه ساز را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ایده فروش محصول می‌تواند متفاوت باشد. استفاده از یک وب‌سایت اینترنتی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش شما داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای این است که دیگر لازم نیست به سوالات مشتریان خود پاسخ دهید. شاید زمانی که درباره استفاده از سایت فروشگاهی صحبت می‌کنیم، برخی از افراد فکر ‌کنند که برای داشتن این سایت، باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرند. این در حالی است که شما تنها با روشی بسیار ساده و بدون نیاز به صرف هزینه زیاد، می‌توانید فروشگاه اینترنتی تحت وب خود را داشته باشید.

مزایای فروشگاه ساز برای کسب‌وکارها

اگر بدانید که استفاده از سایت فروشگاهی تا چه حد می‌تواند در افزایش فروش و موفقیت شما تاثیرگذار باشد، به احتمال زیاد به دنبال استفاده از یک فروشگاه ساز اینستاگرام معتبر خواهید رفت. علاوه بر این موارد، باید بگوییم که فروشگاه‌ساز مزایای دیگری نیز برای کسب‌وکارها دارد که موجب افزایش محبوبیت آن شده‌اند. ازاین‌رو بهتر است در وهله اول سعی کنید نیازهای خود از یک فروشگاه ساز اینترنتی را بشناسید و سپس به این نیازها بپردازید. به عنوان مثال تعامل با مشتریان یکی از نیازهای اساسی یک فروشگاه ساز است.

تعامل بهتر با مشتریان

فروشگاه ساز یکی از بهترین شیوه‌ها برای برقراری ارتباط و تعامل داشتن با مشتری در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال، فرض کنید که شما از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، مشغول فروش محصولات آنلاین هستید. در این شرایط، به احتمال خیلی زیاد نمی‌توانید به همه پیام‌های مشتریان خود پاسخ دهید. این در حالی است که استفاده از فروشگاه ساز، به شما کمک می‌کند که با استفاده از ابزارهای مختلفی که در اختیار شما قرار می‌گیرند، تعامل خیلی بهتر و راحتی با مخاطبان خود داشته باشید.

پس به هیچ عنوان زمان راه اندازی فروشگاه اینترنتی را به‌عقب نیندازید. از طرف دیگر، مشتریان می‌توانند با خرید بسیار آسان پرداخت راحت، تجربه فوق‌العاده و لذت‌بخشی از خرید اینترنتی از شما داشته باشند. همه این موارد موجب می‌شوند که آنها علاقه بیشتری به کسب و کار شما پیدا کرده و مجددا از شما خرید کنند.

مزایای فروشگاه ساز

ترکیب با برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی معروف مانند اینستاگرام

بسیاری از کسانی که به دنبال مزایای فروشگاه ساز اینترنتی هستند، می‌پرسند که آیا حتما باید در رسانه‌های اجتماعی هم فعال باشیم؟ برای پاسخ، باید بگوییم که خیلی از افراد در ابتدا فعالیت خود را از رسانه‌های اجتماعی آغاز می‌کنند و بعد از آن وارد فروشگاه اینترنتی می‌شوند. ازاین‌رو، بهتر است حتما یک صفحه در یکی از رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام داشته باشید. حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی و داشتن وب‌سایت، بسیار مهم است.

فرض کنید که مردم به دنبال کسب‌وکار شما هستند. در این شرایط، اول از همه به سراغ گوگل می‌روند و نام بیزینس شما را جست و جو می‌کنند. درصورتی‌که صفحه اینستاگرام خود را به وب‌سایت‌تان اضافه کرده باشید، راحت می‌توانند وارد پیج شما شوند و به مشتریان بالقوه تبدیل شوند.

یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه ساز اینترنتی، این است که این فروشگاه ساز تقریبا برای همه رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازاین‌رو، نیازی نیست که اپلیکیشن و یا افزونه‌ای دیگر روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب نمایید. ترکیب وب‌سایت با اینستاگرام و فیسبوک، به شما این امکان را می‌دهد که فعالیت فروش خود را گسترده‌تر کنید و با شبکه‌های اجتماعی ارتباط بهتری داشته باشید. همچنین سفارشی‌سازی وب‌سایت خود را نیز آسان‌تر و سریع‌تر انجام خواهید داد.

مقرون‌به‌صرفه

یکی دیگر از مزایای فروشگاه ساز، مقرون به صرفه بودن آن است. در ابتدای این مقاله هم به اختصار گفتیم که روش‌هایی وجود دارند که از طریق آنها خیلی راحت می‌توانید بدون پرداخت هزینه زیادی، یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید. این امر از طریق فروشگاه‌ساز‌های مختلف امکان پذیر است و به شما این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به صرف هزینه زیاد، یک فروشگاه اینترنتی فوق‌العاده داشته باشید.

از سوی دیگر، حتما لازم نیست که هر بار که بخواهید وب‌سایت خود را آپدیت کنید، محتوا و یا تصاویر را درون آن آپلود کنید و یا حتی هزینه مجزایی بپردازید. این قابلیت به خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک و تازه تاسیس که ممکن است از نظر اقتصادی مشکلاتی داشته باشند، می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای باشد.

باتوجه‌به این موارد، می‌توان گفت که کاهش هزینه راه اندازی فروشگاه آنلاین با استفاده از فروشگاه‌ساز‌ها فوق‌العاده محدود است. پس اگر شما هم به دنبال یک روش ساده و کم هزینه برای داشتن فروشگاه اینترنتی هستید، باید استفاده از فروشگاه ساز را در صدر اولویت‌های خود قرار دهید.

صرفه‌جویی در زمان

درصورتی‌که به‌تازگی کسب‌وکار آنلاین خود را راه‌اندازی کرده باشید، به احتمال زیاد بیش از اندازه تحت فشار هستید. به‌خصوص اگر در این زمان تنها هم باشید، باید تمام کارهای خود را برنامه‌ریزی کنید. زیرا شما باید هم محصولات جدید را خریداری کنید، هم تولید محتوای مناسب داشته باشید و هم کارهای فروش را انجام دهید. شاید برخی مواقع، موقعیتی پیش بیاید که شما به طور کامل از برنامه‌های خود عقب مانده و نتوانید تمام کارهای خود را در طول روز انجام دهید.

در این شرایط، یکی دیگر از مزایای فروشگاه ساز اینترنتی که صرفه جویی در زمان است، به میان می‌آید. با استفاده از یک فروشگاه ساز حرفه‌ای، شما این امکان را دارید که به‌راحتی وب‌سایت مدنظر خود را طراحی کنید. به علاوه، با استفاده از وب‌سایت اینترنتی دیگر نیازی نیست که خودتان به صورت مستقیم فروش محصولات را برعهده بگیرید و این فروشگاه همه آنها را انجام خواهد داد.

فروشگاه سازها به شما این امکان را می‌دهند که تنها در عرض چند دقیقه، یک وب‌سایت فوق‌العاده با ظاهری حرفه‌ای داشته باشید. همچنین این امکان وجود دارد که بعدا بسته به نیاز خود مدل و ظاهر آنها را تغییر دهید.

به طور کلی، ابزارهای مختلفی در این فروشگاه‌ها وجود دارند که به شما کمک می‌کند تا به سرعت خود بیافزایید. باتوجه‌به این موارد، می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه ساز که موجب افزایش محبوبیت آن در میان کسب‌وکارهای مختلف شده، این است که تا حد زیادی در زمان صاحبان کسب‌وکارها صرفه‌جویی می‌کند.

دسترسی سریع

همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، برای مدیریت فروش خود در رسانه‌های اجتماعی به تنهایی، باید وقت و انرژی بسیار زیادی بگذارید. علاوه بر این‌که هزینه شما برای پاسخگویی به مخاطبان خود افزایش پیدا می‌کند. زیرا اگر مشتریان شما بیشتر شوند، مجبور می‌شوید چندین ادمین استخدام کنید تا فقط به آنها پاسخ دهند.

در مقابل، استفاده از فروشگاه‌ساز به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به شخص ثالث، خیلی راحت به تمام بخش‌ها دسترسی داشته باشید. مدیریت آسان محصولات و سفارشات یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه ساز اینترنتی در نظر گرفته می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد که حتی اگر اطلاعاتی درباره استفاده از فروشگاه نداشته باشید هم بتوانید آن را مدیریت کنید.

سهولت استفاده از دیگر مزایای فروشگاه ساز است که موجب می‌شود که اغلب کسب‌وکار‌های تازه تاسیس، به سراغ آنها بروند. البته این به این معنی نیست که فروشگاه‌های قدیمی‌تر، امکان استفاده از فروشگاه‌ساز را ندارند. بیشتر فروشگاه‌های با سابقه، از سال‌ها قبل از فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کرده‌اند و متوجه شدند که استفاده از آن تا چه حد می‌تواند در سرعت و دقت آنها تاثیرگذار باشد.

مزایای فروشگاه ساز

عدم نیاز به کد‌های طراحی سایت

خیلی از افراد فکر می‌کنند که راه‌اندازی سایت فروشگاهی، در واقع همان طراحی سایت است که به دانش تخصصی نیاز دارد و هر کسی امکان انجام آن را نخواهد داشت. این در حالی است که مزایای فروشگاه ساز اصلا به این موارد محدود نمی‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به دانش فنی در حوزه طراحی سایت و تخصص داشتن، خیلی راحت یک فروشگاه آنلاین برای کسب‌وکار خودتان را اندازی کنید.

علاوه بر این، مدیریت آسان محصولات با سفارشات در فروشگاه‌های اینترنتی موجب می‌شود که هر کسی با هر دانش و تخصصی، بتواند آنها را انجام دهد و نیازی نیست که حتما یک شخص حرفه‌ای در این زمینه استخدام کنید و هزینه‌های خود را افزایش دهید. به وجود آمدن سایت، آپلود محتوا، ویدیو یا عکس و یا هر کار دیگری، بدون نیاز به یک کد طراحی سایت انجام می‌شود.

مناسب برای تازه کارها

سهولت استفاده از فروشگاه ساز برای تازه کارها و کسانی که به‌تازگی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اند، گزینه فوق‌العاده‌ای است. حتی کسانی که کمی با تکنولوژی مشکل دارند و نمی‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند هم خیلی راحت می‌توانند از فروشگاه‌های اینترنتی ساخته شده توسط فروشگاه‌ساز‌ها استفاده کنند.

امکانات موجود در فروشگاه‌ساز‌ها موجب می‌شود که هرکسی با هر سطح سوادی بتواند به‌راحتی از آنها استفاده کند. بااین‌حال، اغلب فروشگاه‌ساز‌ها به صورت مستقیم برای همه کاربران طراحی شده‌اند و هیچ‌گونه محدودیتی از این نظر میان آنها وجود ندارد.

به همین دلیل هم اگر شما صاحب یک کسب‌وکار نوپا و تازه‌ هستید، مطمئن باشید که استفاده از فروشگاه‌ساز می‌تواند گزینه منحصربه‌فردی برای شما باشد. زیرا همان‌طورکه گفته بودیم، این روش علاوه بر این‌که هزینه کمی هم دارد، نیازی به داشتن هیچ گونه تخصص در زمینه طراحی سایت‌ها هم نخواهد داشت.

قابل استفاده در گوشی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید فروشگاه‌ساز‌ها به شما این امکان را می‌دهند که فروشگاه اینترنتی خود را خیلی راحت در طیف مختلفی از گدجت‌ها داشته باشید. یکی از رایج‌ترین مشکلات و اشتباهاتی که ممکن است برخی از کسب‌وکارها داشته باشند، این است که سهولت استفاده کاربران را در نظر نمی‌گیرند و شاید اپلیکیشن‌هایی طراحی کنند که فقط برای نوع خاصی از سیستم‌عامل‌ها و یا کامپیوتر‌ها مناسب باشند.

مزایای فروشگاه ساز

در حال حاضر، بیشتر از 70 درصد خرید‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شوند و تقریبا همه افراد خرید اینترنتی خود را با استفاده از گوشی انجام می‌دهند. به همین دلیل هم اگر فروشگاه اینترنتی شما برای گوشی مناسب نباشد، بیش از اندازه آسیب خواهید دید.

پس تا حد امکان سعی کنید از فروشگاه‌سازی استفاده کنید که برای گوشی هم قابل استفاده باشد تا کار مشتریان شما برای خرید و ثبت سفارش راحت‌تر شود. اگر بتوانید از فروشگاهی استفاده کنید که برای انواع سیستم‌عامل‌های اندروید، آیفون، ویندوز و مک کار کند، میزان بازخورد از فروشگاه و سایت شما به میزان قابل توجهی رشد می‌کند.

عدم محدودیت فیزیکی

درصورتی‌که شما یک فروشگاه فیزیکی داشته باشید، فقط به همان مکان محدود می‌شوید. به عنوان مثال، اگر بخواهید به مسافرت بروید، باید فروشگاه خود را برای چند روز تعطیل کنید. اگر مراسم خاصی داشته باشید، درآمدی از فروشگاه‌تان نخواهید داشت. این به این معنی است که کلا هر موقع فروشگاه شما باز باشد و خودتان در آنجا حضور داشته باشید، می‌توانید درآمدی از آن بگیرید.

این در حالی است که یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه ساز اینترنتی که موجب افزایش محبوبیت آن در میان کسب‌وکارهای مختلف شده، این است که این محدودیت فیزیکی را به طور کامل از بین می‌برد. شما در هر مکان و زمان، خیلی راحت می‌توانید وارد وب‌سایت خود شده و محصولات جدیدی آپلود کنید.

علاوه بر این، زمانی که در تعطیلات هستید و یا در مراسم خاصی بسر می‌برید، همچنان مشتریان می‌توانند محصولات شما را خرید کرده و به صورت خودکار، ثبت سفارش کنند. این سهولت استفاده از فروشگاه ساز موجب شده که اغلب افراد برای تعطیلات خود، از آن استفاده کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    امکان پرداخت امن

    گاهی مواقع، برخی از افراد فکر می‌کنند که فروشگاه‌های اینترنتی پول محصولات را به کسب‌وکارها نمی‌دهند. این در حالی است که با استفاده از یک فروشگاه‌ساز امن و قابل اعتماد، می‌توانید خیلی راحت و بدون هیچ‌گونه نگرانی، هزینه محصولات را دریافت کنید.

    البته در این شرایط، مطمئن شوید که فروشگاه‌ساز مدنظر شما، پرداخت امن و مناسبی دارد. این قابلیت در اغلب فروشگاه‌ساز‌ها وجود دارد. به همین دلیل هم خیلی از افراد اعتقاد دارند که امکانات پرداخت آنلاین با درگاه‌های پرداخت در این فروشگاه‌ساز موجب شده که کسب‌وکار آنها بیش از اندازه رونق پیدا کند.

    استفاده از فروشگاه ساز برای موفقیت

    باتوجه‌به اطلاعاتی که به دست آوردید، متوجه مزایای فروشگاه ساز اینترنتی شده‌اید. اگر شما هم به دنبال یک موفقیت سریع در این زمینه هستید، می‌خواهید هر چه زودتر به موفقیت برسید و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید، استفاده از فروشگاه‌ساز و ساختن یک فروشگاه اینترنتی را مد نظر قرار دهید.

    داشتن یک فروشگاه اینترنتی موجب سهولت انجام کارها می‌شود. همچنین می‌توانید در هر مکان و زمانی از آن استفاده کنید، بلکه هزینه بسیار کمی هم نیاز دارد و لازم نیست که مانند مغازه‌های واقعی، هزینه زیادی برای اجاره بپردازید. علاوه بر این‌ می‌توانید آن را به صفحه‌های رسانه‌های اجتماعی خود مانند اینستاگرام نیز پیوند بزنید و مشتریان خود را افزایش دهید.

    یکی از بهترین فروشگاه‌سازهایی به شما این امکان را می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به هزینه زیاد، یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید، وب اپلیکیشن پادروشاپ است. با استفاده از این سامانه، شما این امکان را دارید که خیلی سریع، یک فروشگاه اینترنتی راه‌‌اندازی کنید و در هفته اول هم نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید.

    سخن نهایی

    ما در این مقاله از پادروشاپ، اطلاعاتی درباره مزایای فروشگاه ساز اینترنتی در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، استفاده از فروشگاه‌ساز می‌تواند کمک بسیار زیادی به کسب‌وکارهای تازه تاسیس و حتی کسب‌وکارهای قدیمی کند. به همین دلیل هم هیچ فرقی ندارد که شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید و چند وقت فعالیت خود را آغاز کرده‌اید؛ در هر شرایطی، استفاده از فروشگاه سازی مانند پادروشاپ را در صدر فهرست اولویت‌های خود قرار دهید.

    سوالات متداول

    چه کسانی می‌توانند از فروشگاه اینترنتی استفاده کنند؟

    فروشگاه اینترنتی به‌خاطر داشتن رابط کاربری ساده، برای همه افراد با هر نوع سطح سوادی مناسب است و هیچ‌گونه محدودیتی از این نظر وجود ندارد. هم صاحبان کسب‌وکارها و هم خریداران با هر نوع اطلاعاتی می‌توانند از فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کنند.

    فروشگاه ساز چگونه باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود؟

    اگر بخواهید به‌صورت حضوری به فروش خود ادامه دهید، باید هزینه بسیار زیادی برای رهن و اجاره مغازه بپردازید. این در حالی است که با داشتن یک فروشگاه اینترنتی، هیچ نیازی به پرداخت این هزینه نخواهید داشت. علاوه بر این‌که اگر بخواهید در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام محصولاتی بفروشید، باید چند ادمین استخدام کنید تا فقط به سوالات مشتریان پاسخ دهند و سفارشات آن‌ها را ثبت کنند. این در حالی است که با استفاده از فروشگاه اینترنتی، نیازی به استخدام ادمین هم ندارید و همه این موارد، موجب کاهش هزینه‌های شما می‌شوند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.