فروشگاه ساز ووکامرس و تفاوت آن با فروشگاه ساز اینستاگرامی

0

ایجاد یک فروشگاه آنلاین نیاز به کدنویسی دارد اما همه افراد که برنامه نویس نیستند و نمی‌توانند خط کدهای موردنیاز برای ایجاد یک فروشگاه را ایجاد کنند. راه میان‌بر و بهینه دیگری که برای ایجاد فروشگاه آنلاین وجود دارد، همان استفاده از فروشگاه سازها است. در مقاله با بهترین فروشگاه ساز رایگان و امکانات آن آشنا شوید! مشهورترین فروشگاه سازها در بین کاربران را معرفی کردیم که یکی از آنها فرشگاه ساز ووکامرس بود. اما امروزه فروشگاه سازهای اینستاگرامی هم طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است. در ادامه قصد داریم با بررسی ووکامرس و تفاوت آن با فروشگاه ساز اینستاگرامی به شما در انتخاب بهترین گزینه برای ساخت فروشگاه خود کمک کنیم.

فروشگاه ساز ووکامرس، امکانات و ویژگی‌های آن

ووکامرس (WooCommerce) یک افزونه فروشگاه ساز بر مبنای وردپرس (WordPress) است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب است که به کمک آن می‌توان

یک وبسایت طراحی کرد. وردپرس دارای قالب‌ها و افزونه‌های متعددی است که یکی از قالب‌های آن، ووکامرس است.

ووکامرس می‌تواند یک وبسایت وردپرسی را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کند. یعنی ووکامرس المان‌های یک فروشگاه مانند قیمت، موجودی، انبارگردانی، سفارش محصول، درگاه پرداخت و دیگر موارد موردنیاز یک فروشگاه را به یک وبسایت وردپرسی اضافه می‌کند.

با توجه به اینکه وردپرس و ووکامرس در کنار هم می‌توانند مدیریت آسانی را برای یک وبسایت فروشگاهی ایجاد کنند، استفاده از آن‌ها در سطح جهان محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است. افراد بدون دانش برنامه نویسی می‌توانند به‌راحتی وردپرس و افزونه ووکامرس آن را مدیریت کنند.

فروشگاه ساز ووکامرس

تاریخچه پیدایش فروشگاه ساز ووکامرس به 27 سپتامبر 2011 برمی‌گردد. رایگان بودن، امکان سفارشی سازی و سادگی در نصب ووکامرس سبب شد تا افزونه ووکامرس به سرعت در بین کاربران مورد استفاده قرار بگیرد.

در واقع کاربرانی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کردند و قصد داشتند وبسایت خود را به یک فروشگاه تبدیل کنند، اصلی‌ترین افرادی بودند که از ووکامرس استفاده می‌کردند. با توجه به رایج شدن فروش محصول و خدمات در سطح وب، هر روزه بر تعداد کاربران ووکامرس افزوده شد.

درباره ووکامرس و نحوه کار باهاش حتما مقاله ووکامرس چیست و چطور با آن فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ رو بخون!

همانطور که گفته شد، دلیل اصلی محبوبیت فروشگاه ساز ووکامرس، قابلیت استفاده آسان و گزینه‌های متعدد آن است. از جمله برترین امکانات و ویژگی‌های ووکامرس می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. مدیریت آسان و دقیق
  2. پشتیبانی از کلیه افزونه‌های سئو وردپرس
  3. امکان گزارش گیری
  4. امکان اتصال به سیستم‌های پستی
  5. امکان استفاده از درگاه‌های بانکی مختلف
  6. امکان قرار دادن تصویر و گالری تصویر برای محصولات
  7. برخورداری از قالب‌های فروشگاهی مختلف
  8. امکان برگزاری جشنواره‌های خرید
  9. قابلیت قرار دادن کد تخفیف برای محصولات
  10. پشتیبانی از زبان فارسی و راست‌چین کردن فروشگاه
  11. امکان ارائه آمار فروش
  12. امکان استفاده از سیستم انبارگردانی

موارد فوق برخی از اصلی‌ترین امکانات و ویژگی‌های فروشگاه ساز ووکامرس هستند. این در حالی است که این سیستم، بسیاری از ویژگی‌ها و امکانات دیگر را در بر می‌گیرد. یعنی اگر شما قصد استفاده از هر امکان جدید در فروشگاه خود را داشته باشید، می‌توانید افزونه مربوط به آن را در ووکامرس و وردپرس خود نصب کنید.

فروشگاه ساز ووکامرس چه تفاوتی با فروشگاه‌ ساز اینستاگرامی دارد؟

ووکامرس یک فروشگاه ساز است که برای ایجاد فروشگاه اینترنتی در سطح وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ووکامرس می‌توان افزونه‌هایی برای اتصال به شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام ایجاد کرد اما این اتصال فقط برای باز کردن صفحه اینستاگرام مرتبط با فروشگاه کاربرد دارد.

ووکامرس علی‌رغم تمام امکاناتی که دارد، نمی‌تواند برای صفحه اینستاگرام چندان کاربردی باشد. این در حالی است که اخیراً فروشگاه سازهای جدیدی ایجاد شده‌اند که می‌توانند یک صفحه اینستاگرامی معمولی را به یک صفحه فروشگاهی حرفه‌ای تبدیل کنند.

فروشگاه ساز اینستاگرامی چیست؟

فروشگاه ساز اینستاگرام، همانطور که از نام آن پیداست، سیستمی برای کمک به مدیریت فروشگاه‌ها در اینستاگرام است. اینستاگرام یک اپلیکیشن اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهای مختلف است اما یک رسانه اختصاصی برای فروش نیست.

با این وجود، هزاران صفحه اینستاگرامی با قرار دادن تصاویر و ویدئو محصولات مختلف، مانند یک فروشگاه آنلاین عمل می‌کنند. اگرچه فروش در اینستاگرام به منبع درآمد بسیاری از افراد تبدیل شده اما قرار دادن گزینه‌های متعدد فروشگاهی و درگاه پرداخت در آن در حال عادی امکان‌پذیر نیست.

سال‌ها صاحبان فروشگاه‌های اینستاگرامی با همین روال به فروش محصول ادامه می‌دادند اما امروزه با پیدایش فروشگاه سازهای اینستاگرامی، تبدیل کردن یک صفحه ساده اینستاگرام به یک فروشگاه حرفه‌ای امکان‌پذیر شده است.

برای اطلاعات بیشتر درباره داشتن یک فروشگاه اینستاگرامی، حتما نگاهی به مقاله آموزش جامع ساخت فروشگاه در اینستاگرام به زبان ساده داشته باشید.

فروشگاه ساز اینستاگرامی

فروشگاه ساز اینستاگرامی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک فروشگاه ساز اینستاگرامی دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را به تبدیل به یک ابزار کاربردی برای فروشگاه‌داران آنلاین می‌کند. در بیان ویژگی‌هایی که یک فروشگاه ساز اینستاگرامی باکیفیت می‌توان ارائه دهد، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. ارسال پیامک به‌صورت خودکار برای مشتریان پس از ثبت سفارش
  2. ارسال پیامک پس از طی کردن هر مرحله برای مشتری و آگاه کردن وی از مراحل خریدش
  3. قرار دادن قیمت و موجودی برای هر محصول
  4. ایجاد کد تخفیف برای محصولات
  5. قابلیت اتصال به شیپور و ترب
  6. قابلیت سئو متون تبلیغاتی محصولات برای نمایش فروشگاه و محصولات آن در نتایج جست‌وجوی گوگل
  7. ارائه درگاه پرداخت
  8. امکان مدیریت مشتریان
  9. امکان دسترسی به سوابق خرید مشتریان
  10. امکان تسویه حساب آنی
  11. امکان به‌روزسانی پست‌ها
  12. وجود گزینه‌های متعدد برای نحوه ارسال محصول

کلیه امکانات و ویژگی‌های فوق در یک فروشگاه اینستاگرامی باکیفیت وجود دارد. ما در پادروشاپ تمام این ویژگی‌های یک فروشگاه حرفه‌ای را به‌صورت کامل در پلن‌های خود قرار داده‌ایم که می‌توانید با کلیک روی لینک زیر از آنها استفاده کنید.

مزیت استفاده از فروشگاه اینستاگرامی چیست؟

مزیت استفاده از فروشگاه ساز اینستاگرامی این است که آنلاین‌شاپ شما نیازی به پشتیبانی ۲۴ ساعته ندارد. همچنین برای استفاده از امکاناتی همچون استفاده از پنل ارسال پیامک، مدیریت فرآیند ارسال محصولات و …. نیازی به توسعه محصول خود ندارید. چراکه این امکانات از قبل برای صفحه فروشگاهی شما در نظر گرفته شده است.

هزینه این موارد تحت پلن اشتراکی شما در فروشگاه ساز موردنظرتان محاسبه می‌شود. این در حالی است که اگر خودتان شخصاً بخواهید این گزینه‌ها را به فروشگاه خود اضافه کنید، به زمان و انرژی زیادی نیاز خواهید داشت. با استفاده از فروشگاه ساز اینستاگرامی:

  1. پس از سفارش محصول، به‌صورت خودکار برای شخص سفارش دهنده پیامک ارسال می‌شود.
  2. در صورت لغو سفارش توسط مشتری، مبلغ پرداخت شده به وی عودت داده می‌شود.
  3. مرسولات پستی، نیروهای اعزامی فروشگاه ساز موردنظر شما، در بسیاری از شهرها بسته را از شما تحویل گرفته و برای مشتریان شما ارسال می‌کنند (نیازی ندارید خودتان شخصاً برای ارسال محصولات به اداره پست بروید!)

فروشگاه ساز اینستاگرامی پادروشاپ

چند نوع فروشگاه ساز اینستاگرامی وجود دارد که یکی از آن‌ها پادروشاپ است. پادرو می‌تواند با اتصال به صفحه اینستاگرام شما، کلیه امکانات و ویژگی‌های یک فروشگاه آنلاین را به آن اضافه کند. پادروشاپ در عرض چند دقیقه از یک پیج ساده اینستاگرام، برایتان یک فروشگاه ایجاد می‌کند.

  1.  در فروشگاه‌ ساز حرفه‌ای پادروشاپ می‌توانید محصولات خود را در یک ویترین آنلاین به نمایش بگذارید و برای هر یک ویژگی محصول تعیین کنید.
  2. برای هر امکانی که به شما کمک می‌کند تا فروش خود را افزایش دهید، در پادروشاپ چاره اندیشی شده است.
  3. با ساخت فروشگاه خود در پادروشاپ می‌توانید از فروش محصولات‌تان در ترب هم بهره‌مند شوید (این قابلیت بدون هیچ تنظیم اضافه‌ای انجام می‌شود. فقط کافی است فروشگاه خود را در پادروشاپ ایجاد کنید. حتی برای نمایش محصولات در سایت ترب، نیازی به پرداخت هزینه مازاد هم ندارید!)
  4. به ازای هر ثبت سفارش خود در پادروشاپ، تنها ۵٪ کارمزد بپردازید!
  5. قبل از خرید پنل‌های پادروشاپ می‌توانید 7 روز به‌صورت رایگان از آن استفاده کنید.
این مقاله رو حتما بخون: پادروشاپ چه کمکی به یک فروشگاه در اینستاگرام می‌کند؟

سخن پایانی

برای مدت طولانی، بستر وب، بهترین فضا برای فروش محصول بود. به طوری که اکثر کسب و کارهای سنتی، اقدام به ساخت سایت اینترنتی کردند تا بتوانند محصولات خود را به‌صورت آنلاین به مشتریان بیشتری ارائه کنند. در این دوران، فروشگاه سازهایی همچون ووکامرس با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شدند. اما با ظهور اپلیکیشن‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، فروشگاه‌های آنلاین، چهره تازه‌ای به خود گرفتند، به طوری‌که اینستاگرام تبدیل به یک بستر فروش جدید و غنی برای فروشندگان کالا شد.

با این وجود، اینستاگرام از امکانات فروشگاهی کمی برخوردار است. به همین خاطر فروشگاه سازهای اینستاگرامی ظهور کردند. در حال حاضر برای فروش بهتر و بهینه‌تر در فضای اینستاگرام می‌توان از فروشگاه سازهای اینستاگرامی استفاده کرد.

با پر کردن فرم زیر عضو خبرنامه رایگان پادروکلاب شو و به‌روزترین خبرها رو ببین!

    سوالات متداول تفاوت فروشگاه ساز ووکامرس با فروشگاه ساز اینستاگرامی

    فروشگاه ساز ووکامرس چه تفاوتی با پادروشاپ دارد؟

    ووکامرس یک فروشگاه ساز برای وبسایت‌های اینترنتی است؛ اما پادروشاپ یک فروشگاه ساز اینستاگرامی است که می‌تواند فروشگاه تحت وب را به فروشگاه اینستاگرام شما متصل کند.

    آیا همه افراد می‌توانند از ووکامرس استفاده کنند؟

    بله، با توجه به اینکه استفاده از ووکامرس و وردپرس به دانش کدنویسی نیاز ندارد، افراد با حداقل دانش اینترنتی می‌توانند کار کردن با آن را یاد بگیرند.

    آیا فروشگاه سازهای اینستاگرامی درگاه پرداخت هم دارند؟

    بله، فروشگاه سازهای اینستاگرامی همچون پادروشاپ، یک درگاه پرداخت اختصاصی برای صفحه فروشگاهی اینستاگرام شما ارائه می‌کنند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.