شاپیفای چیست؟ نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی با شاپیفای

0

امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از شاپیفای برای پیشرفت کسب‌وکار آنلاین خود استفاده می‌کنند. شاپیفای (Shopify) یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های فروشگاه‌ ساز است. این پلتفرم همه‌جانبه، به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا فروشگاه اینترنتی خود را بسازند و از طریق یک داشبورد ساده و کاربرپسند به فروش آنلاین، تبلیغ و ارسال محصولات بپردازند. شاید اسم سایت شاپیفای برای شما آشنا باشد اما به‌طور دقیق ندانید که چه کاربردی دارد. در این مطلب از پادروشاپ به شما خواهیم گفت که شاپیفای چیست، کسب درآمد از شاپیفای چگونه امکان‌پذیر است و چه مزایا و معایبی دارد.

شاپیفای چیست؟

بهتر است قبل از آموزش شاپیفای، درباره چیستی این پلتفرم صحبت کنیم. شاپیفای (Shopify) یک پلتفرم تجاری کامل است که امکان شروع کسب‌وکار، رشد و مدیریت آن را برای همه فراهم کرده است. این پلتفرم کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا یک فروشگاه آنلاین بسازند، بازاریابی کنند و پرداخت‌ها را از طریق کانال پرداخت امن دریافت کنند. عامل اصلی موفقیت این پلتفرم نسبت به سایر رقبای سایت‌ساز، تخصص و تجربیات میلیون‌ها کاربر با کسب‌وکارهای آنلاین متعدد است.

شاپیفای چیست

شما می‌توانید با پرداخت هزینه ماهانه به پنل ادمین شاپیفای دسترسی داشته باشید و پس از ساخت وب‌سایت، اطلاعات محصولات و فرآیند سفارش تکمیل کنید. این فروشگاه‌ساز کاملا قابل تنظیم است و طیف گسترده‌ای از قالب‌های مختلف و متناسب با برند ارائه می‌دهد. شاپیفای با ارائه پلاگین‌ها، ابزارهای گزارش‌دهی و بسیاری ویژگی‌های دیگر به همه کمک می‌کند تا در ساخت فروشگاه آنلاین موفق باشند.

ایده شاپیفای برای اولین بار در سال 2004 توسط یک برنامه‌نویس جوان به نام Tobi Lukte اجرا شد که سعی داشت کسب‌وکار شخصی خود را تاسیس کند. پس از راه‌اندازی این فروشگاه شخصی، تیم لوکته متوجه ارزش بالای این پلتفرم شد و تصمیم گرفتند با گسترش فعالیت خود، کسب درآمدی بیشتری داشته باشند. فعالیت رسمی شاپیفای به عنوان یک فروشگاه‌ساز در سال 2006 آغاز شد و خیلی سریع نقش مهمی در خریدوفروش اینترنتی پیدا کرد. طبق آخرین آمار، بیش از 1.7 میلیون شرکت از سراسر جهان در شاپیفای وجود دارد.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با شاپیفای

در این بخش به اموزش صفر تا صد شاپیفای می‌پردازیم. کاربران با کمک مراحل گام‌به‌گام راه‌اندازی، به‌راحتی می‌توانند کسب درامد از شاپیفای را آغاز کنند:

ساخت اکانت اسپاتیفای

با مراجعه به سایت Shopify.com و وارد کردن آدرس ایمیل خود در سایت ثبت‌نام کنید و بعد از قسمت Shopify Login وارد اکانت خود شوید. با فعال‌سازی گزینه آزمایش رایگان، کافی است نام فروشگاه را انتخاب و کسب‌وکارتان را شروع کنید. در این بخش باید اطلاعات شخصی و جزئیات کسب‌وکار خود را ثبت کنید.

انتخاب قالب و طراحی وب سایت

در مرحله دوم نوبت به انتخاب قالب و طراحی سایت می‌رسد. شما باید قالبی متناسب با حوزه فعالیت‌تان انتخاب کنید و از چیدمان جذاب برای ظاهر آن استفاده کنید.

درج محصولات در فروشگاه

پس از ساخت وب‌سایت، باید محصولات کسب‌وکار را درج کنید. برای این کار باید وارد صفحه اصلی شده و روی گزینه Products کلیک کنید. سپس روی افزودن محصول (Add Product) کلیک کرده و جزئیات هر محصول مثل عنوان، توضیحات، تصاویر، ابعاد و… را وارد کنید. در نهایت گزینه ذخیره (Save) را انتخاب کنید.

تنظیمات درگاه پرداخت شاپیفای

سایت شاپیفای بیش ‌از 100 پردازشگر پرداخت خارجی می‌پذیرد. از قسمت تنظیمات باید پردازشگر پرداخت خود را داشبورد متصل کنید و بهترین گزینه برای کسب‌وکارتان را انتخاب کنید.

تنظیمات مالیات و حمل‌ونقل

در بخش تنظیمات، روش‌ها و هزینه‌های حمل و نقل مشخص می‌شود و اطلاعات مالیاتی فروش درج می‌گردد.

پردازش، ارسال و پیگیری سفارشات

حالا که وب‌سایت فروشگاه راه‌اندازی شد، وقت مدیریت محصولات رسیده است. شما می‌تواند وبلاگ‌نویسی، بازاریابی ایمیلی، ابزارهای داخلی گردش کار و… فرآیند فروش را بهبود ببخشید.

هزینه خرید اکانت شاپیفای

استفاده از اکانت شاپیفای (Shopify) به مدت 3 روز رایگان است اما بعد از این مدت شما باید درباره پرداخت هزینه و خرید یکی از سرویس‌های این پلتفرم تصمیم‌گیری کنید. سایت شاپیفای چند پکیج با امکانات مختلف برای ساخت فروشگاه آنلاین در اختیار مخاطبان قرار داده است:

پکیج‌ها
پکیج Basic
پکیج Shopify
پکیج Advanced
هزینه در صورت پرداخت سالانه
29 USD/Month
105 USD/Month
299 USD/Month
هزینه در صورت پرداخت ماهانه
39 USD/Month
79 USD/Month
399 USD/Month
ویژگی‌ها و امکانات
·         راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و وبلاگ·         امکان اضافه کردن 2 اکانت برای کارکنان·         پشتیبانی 24 ساعته·         فروش محصولات از طریق کانال‌های فروش مختلف·         کنترل موجودی تا 1000 فروشگاه·         دسترسی به گزارشات اولیه·         ارائه کد تخفیف·         بازیابی سبد خرید رهاشده·         تعداد اکانت نامحدود·         تا 77% تخفیف هزینه حمل‌ونقل
·         راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و وبلاگ·         امکان اضافه کردن 5 اکانت برای کارکنان·         محصولات نامحدود·         پشتیبانی 24 ساعته·         فروش محصولات از طریق کانال‌های فروش مختلف·         کنترل موجودی تا 1000 فروشگاه·         ارائه کد تخفیف·         گیفت کارت·         دسترسی به گزارشات استاندارد·         اتوماسیون مارکتینگ·         تعداد اکانت نامحدود·         تا 88% تخفیف هزینه حمل‌ونقل
·         راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و وبلاگ·         امکان اضافه کردن 15 اکانت برای کارکنان·         محصولات نامحدود·         پشتیبانی 24 ساعته·         فروش محصولات از طریق کانال‌های فروش مختلف·         کنترل موجودی تا 1000 فروشگاه·         ارائه کد تخفیف·         گیفت کارت·         دسترسی به گزارشات پیشرفته·         اتوماسیون مارکتینگ·         تعداد اکانت نامحدود·         تا 88% تخفیف هزینه حمل‌ونقل 
مناسب برای
کسب‌وکارهای کوچک
کسب‌وکارهای در حال رشد
کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ

مزایا و معایب استفاده از شاپیفای

حالا ببینیم کسب درامد از شاپیفای و استفاده از این سایت چه مزایا و معایبی دارد. در این بخش از آموزش شاپیفای به معرفی مزایا و معایب آن می‌پردازیم:

مزایای شاپیفای

  • سهولت استفاده: شاپیفای به کاربران کمک می‌کند تا با حداقل دانش فنی، وب‌سایت اختصاصی بسازند.
  • سازگاری با موبایل: فروشگاه اینترنتی شاپیفای طراحی سازگار با موبایل برای سیستم اندروید و iOS دارد. صاحبان کسب‌وکار می‌توانند مدیریت فروشگاه را از طریق تلفن همراه در اختیار داشته باشند. علاوه‌براین، امکان خرید با گوشی موبایل برای مشتریان فراهم می‌شود.
  • فعالیت 24 ساعته: فروشگاه‌های آنلاین در شاپیفای به‌صورت 24 ساعته کار می‌کنند و مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از روز، از فروشگاه خرید کنند.
  • پشتیبانی عالی: یکی از نقاط قوت سایت شاپیفای، پشتیبانی شبانه‌روزی از مشتری است که از طریق ایمیل، چت و تلفن انجام می‌شود.
  • دسترسی به آموزش‌های رایگان: این پلتفرم از طریق ارائه آموزش‌های رایان، دوره‌های آنلاین و وبینار، فروش در شاپیفای را به مخاطب آموزش می‌دهد.
  • امکان استفاده از نام دامنه شخصی: با استفاده از شاپیفای می‌توانید نام دامنه خود را استفاده کنید و از طریق پنل مدیریت، دامنه را به پلتفرم وصل کنید.
  • یکپارچگی با شبکه‌های اجتماعی: با سایت شاپیفای می‌توان از طریق وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، بازارهای آنلاین و… فروش داشت. شاپیفای امکان ادغام وب‌سایت با اینستاگرام و فیس بوک را فراهم کرده تا دسترسی بیشتری به مخاطب هدف وجود داشته باشد.
  • قالب‌های متنوع: شاپیفای مجموعه‌ای کامل از قالب‌های متنوع برای حوزه‌های شغلی مختلف دارد که از آن‌ها می‌توان برای ساخت سایت استفاده کرد. علاوه‌براین، تمام این قالب‌ها قابلیت بهینه‌سازی دارند.
  • شاپیفای دراپ شیپینگ: این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا کالاهای زیادی را از تامین‌کنندگان مختلف به‌فروش برسانید.
  • دسترسی به گزارشات: این پلتفرم با ارائه گزارشات دقیق به کاربر کمک می‌کند که درک بهتری از عملکرد فروشگاه داشته باشد.
  • فضای ابری: یکی دیگر از مزایای شاپیفای، استفاده از فضای ابری به جای سرور است. این هاست امکان خرابی وب‌سایت را کاهش می‌دهد.
صفر تا صد شاپیفای و کسب درآمد از آن

معایب شاپیفای

  • کارمزد تراکنش بالا: کارمزد تراکنش در شاپیفای 0.5 تا 2درصد است.
  • عملکرد محدود: گاهی‌اوقات یک بیزینس، متناسب با نوع کار خود به ویژگی‌های اختصاصی نیاز دارد. با توجه به اینکه شاپیفای امکانات از‌پیش‌آمده‌شده دارد، کاربر برای تامین نیازهای پیشرفته خود مجبور به خرید ویژگی‌های اختصاصی است.
  • هزینه بالا برای افزایش خدمات: اضافه کردن افزونه‌ها و ویژگی‌های جدید در شاپیفای، نیازمند پرداخت هزینه جداگانه است. بنابراین شما هزینه‌ای مازاد بر اشتراک خود خواهید داشت.

پادروشاپ؛ یک جایگزین ایرانی برای شاپیفای

با توجه به تحریم‌های جاری، امکان استفاده از شاپیفای در ایران وجود ندارد اما خبر خوب این که شما می‌توانید از جایگزین‌های ایرانی شاپیفای استفاده کنید. یکی از بهترین فروشگاه سازهای ایرانی برای ساخت سایت فروشگاهی، پلتفرم پادروشاپ است. پادروشاپ به شما کمک می‌کند تا خیلی سریع فروشگاه اینترنتی خودتان را بدون نیاز به دانش کدنویسی و با سلیقه خودتان بسازید و زمان خود را صرف افزایش فروش و بهبود محتوای فروشگاه آنلاین خود کنید.

پادروشاپ پنلی در اختیار شما قرار می‌دهد تا به راحتی قیمت، موجودی، روش پرداخت و روش ارسال سفارشات را کنترل کنید. از جمله ویژگی‌ها و مزایای پادروشاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت فروشگاه اینترنتی از طریق موبایل
  • ثبت سفارش و ارسال پیامک برای مشتری
  • امکان لغو سفارش و عودت وجه
  • درگاه پرداخت امن
  • ارائه لینک پرداخت به مشتریان
  • ارائه گزارش‌های فروش
  • دریافت مرسولات پستی و ارسال برای مشتریان از طریق پادروپین
  • امکان ایجاد کد تخفیف
  • امکان بررسی و مشاهده کالاهای پرفروش
  • بهینه‌سازی محصولات برای موتور جستجو (سئو)
  • قابلیت اتصال به ترب
  • تسویه حساب آنی با فروشگاه

سوالات متداول کسب درآمد از شاپیفای

شاپیفای چیست؟

شاپیفای یک پلتفرم ایکامرسی است که بدون نیاز به دانش فنی یا کدنویسی، امکان ساخت فروشگاه اینترنتی را فراهم می‌کند.

شاپیفای برای چه نوع کسب‌وکارهایی کاربرد دارد؟

شاپیفای با چند پکیج و امکانات مختلف برای کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ کاربرد دارد.

آیا در ایران می‌توان از شاپیفای استفاده کرد؟

خیر، با توجه به تحریم‌ها امکان استفاده از شاپیفای در ایران وجود ندارد.

جایگزین شاپیفای در ایران چیست؟

در ایران فروشگاه ساز و سایت‌سازهای مختلفی فعالیت دارند که یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین، پادروشاپ است. پادروشاپ یک پلتفرم کاملا فارسی برای ساخت فروشگاه‌های اینترنتی است.

برای دسترسی به خبرنامه پادروکلاب و خبرهای روز دنیا در حوزه ایکامرس و سوشال کامرس، فرم زیر را پر کنید

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.