بهترین سایت‌ های کوتاه کننده لینک خارجی و ایرانی

0

لینک‌های طولانی و نامرتب می‌توانند ناخوشایند و به یاد ماندنشان دشوار باشد. در اینجا است که سایت‌ های کوتاه کننده لینک (URL Shortener) به کمک شما می‌آیند. این سایت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا لینک‌های طولانی را به لینک‌های کوتاه و قابل اشتراک گذاری تبدیل کنید. این امر فواید متعددی از جمله بهبود ظاهر،و بهبود اشتراک گذاری را به‌همراه دارد. اما هنگام انتخاب یک سایت کوتاه کننده لینک، بسیار مهم است که به امنیت و قابلیت اطمینان آن توجه کنید.

در این مقاله از مجله پادرو ابتدا بهترین کوتاه کننده لینک (Link) خارجی و ایرانی رایگان را همراه با ویژگی‌های هر کدام به شما معرفی می‌کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. 

بهترین کوتاه کننده لینک ایرانی و خارجی 

در این بخش بهترین کوتاه کننده لینک خارجی و ایرانی را خواهید دید. این سرویس‌ها عمدتاً رایگان هستند و هر کدام خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهند که با آنها آشنا می‌شوید.

bitly: مشهورترین کوتاه کننده لینک رایگان با قابلیت آماردهی

ابزار رایگان Bitly یکی از بهترین روش‌های کوتاه کردن لینک‌های بلند و طولانی است. کافی‌ست وارد این سایت خارجی شوید و در جایگاه مشخص شده لینک خود را قرار دهید و دکمه Shorten را بزنید. بیتلی در عرض چند ثانیه یک آدرس مختصر به شما می‌دهد. این سایت طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد، از جمله امکان ایجاد لینک‌های سفارشی، ردیابی کلیک‌ها و اشتراک گذاری لینک‌ها در شبکه‌های اجتماعی.

کوتاه کننده لینک رایگان

bit.do: یک کوتاه کننده لینک هندی 

ابزار Bit.do نیز یک سرویس کوتاه کننده لینک رایگان و آنلاین است و از قدمی‌ترین‌ها محسوب می شود. کشور سازنده سرویس کوتاه کننده لینک bit، هند است و امکاناتی همچون کوتاه کردن لینک که کارکرد اصلی آن است، لینک‌های سفارشی سازی شده، لینک‌های با رمز عبور، ردیابی کلیک روی لینک و تاریخچه تمام لینک‌های ایجاد شده را ارائه می‌دهد.

is.gd: سرویس کوتاه کننده لینک چینی 

یکی دیگر از انواع کوتاه کننده لینک خارجی، ابزار is.gd است. این ابزار نیز یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای کوتاه‌ کننده است که امکان ارائه QR Code اختصاصی را به کاربران می‌دهد. این قابلیت باعث می‌شود شما بتوانید به‌راحتی لینک مورد نظر را در دیوایس‌های دیگری همچون موبایل و تبلت باز کنید.

همچنین is.gd امکان سفارشی‌سازی انواع لینک‌های کوتاه شده و آنالیز تعداد کلیک‌های بازدیدکنندگان را به شما می‌دهد. 

tinyURL: رایگان و بدون نیاز به ثبت نام

ابزار TinyURL بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری، یکی از بهترین انواع کوتاه کننده لینک بدون احراز هویت است. این سرویس نیز امکان سفارشی‌سازی لینک‌های اختصاصی را به شما می‌دهد. با اینکه این سرویس از اعتبار بالایی برخوردار است اما سرویس تاینی یوآر‌ال معایبی نیز دارد.

از مهم‌ترین مشکلات این سرویس را می‌توان عدم ارائه تعداد کلیک و اطلاعات بازدیدکنندگان دانست. همچنین لینک‌ها در سرویس تاینی امکان پاک شدن ندارند و همیشگی هستند. 

shorl: ارائه افزونه برای مرورگرها

سرویس Shorl یکی از قدیمی‌ترین و بهترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک گوگل است. این سرویس امکان ارائه افزونه تخصصی برای مرورگرهایی همچون گوگل کروم و فایر فاکس را به شما می‌دهد. این بدین معناست که شما در هر صفحه‌ای که باشید، می‌توانید همزمان به لینک کوتاه شده آن دسترسی داشته باشید. همچنین با استفاده از Shorl می‌توانید به آمار کلیک‌ها و بازدیدهای URL مورد نظر خود دست یابید. 

yun: یک کوتاه کننده لینک ایرانی

یون Yun.ir یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک داخلی (ایرانی) است که قبل‌تر نیز با آدرس Yon.ir نزد کاربران ایرانی محبوبیت فراوانی داشت. این سرویس رایگان بوده و کار با آن بسیار راحت است. همچنین لینک‌ها در یون از بین نمی‌روند و همیشگی هستند. 

zaya: امکان اتصال به دامین شخصی

زایا یکی دیگر از سرویس‌های کوتاه کننده لینک ایرانی است. مزیت این سرویس نسبت به باقی سرویس‌های مشابه، امکان اتصال دامنه شخصی‌تان به سرویس زایا بوده که می‌توانید طی آن لینک‌های کوتاه شده را به صورت شخصی سازی شده روی سایت‌تان داشته باشید. همچنین شما می‌توانید در این سایت برای دانلود اپلیکیشن‌های مورد نظر خود یک لینک مستقیم کوتاه مختصر دانلود فراهم کنید. 

زایا یکی از زیر مجموعه‌های سرویس سون هاست بوده و امکانات و مزیت‌های دیگری نیز نسبت به رقبای دیگر دارد که عبارتند از:

  • ارائه آمار و جزئیات دقیق از کلیک‌ها و عملکرد کاربران شامل منطقه جغرافیایی، شهر و کشور 
  • مناسب برای کمپین‌های تبلیغاتی دارای انقضا
  • شخصی‌سازی
  • توجه ویژه به حقوق و حریم خصوصی مصرف‌کنندگان خدمات 
  • دارای ربات تلگرام کوتاه کننده لینک

rizy: کوتاه کننده لینک ایرانی

ریزی یکی دیگر از سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. برای وارد کردن آدرس طولانی سایت در این سرویس، شما نخست باید در این سایت ثبت نام کنید.

ریزی نیز مانند بسیاری دیگر از سرویس‌های مشابه امکان رهگیری و آمارگیری کلیک را به شما می‌دهد. لینک‌های کوتاه شده در پنل شخصی شما همگی باقی مانده و آرشیو می‌شوند. 

plink: قابلیت دامنه اختصاصی

سرویس ایرانی پی‌ لینک در پروسه کوتاه کردن لینک‌های طولانی، امکان داشتن یک دامنه اختصاصی را به شما می‌دهد. همچنین با پی‌لینک می‌توانید آمار بازدیدکنندگان وبسایت خود را بررسی کرده و به مدیریت لینک‌های خود در پنل اختصاصی بپردازید. پی لینک دارای یک اپلیکیشن اختصاصی اندرویدی کوتاه کننده لینک، ربات تلگرامی کوتاه کننده لینک و قابلیت‌های حرفه‌ای دیگر است. 

b2n.ir: سرویس ایرانی شورت لینک

سرویس داخلی b2n.ir یک کوتاه کننده لینک اینستاگرام، پیامک و پلتفرم‌های دیگر است. در این سرویس نیز شما می‌توانید گزارشی از کلیک کاربران و عملکرد آنها داشته باشید. این سرویس ایرانی محدودیت‌ها و قوانین خاصی دارد که همگی حریم و امنیت کاربران را تضمین می‌کند. بنابراین قبل از کار با این سرویس حتماً قوانین سایت بی‌.۲.ان را مطالعه کنید.

چرا باید از کوتاه کننده لینک استفاده کنیم؟

به جز مواردی که در مقدمه به‌صورت گذرا به آن اشاره کردیم، دلایل دیگری نیز وجود دارد که بهتر است از انواع بهترین کوتاه کننده لینک استفاده کنیم. در اینجا این دلایل را شرح می‌دهیم:

  • اختصار و زیبایی: استفاده از کوتاه کننده لینک می‌تواند سبب زیبایی و خلاصه شدن لینک‌های طولانی آزاردهنده شود. به‌خصوص اگر قصد دارید لینک مورد نظر را برای افراد دیگری بفرستید و یا در بیو اینستاگرام یا بروشورها درج کنید. 
  • پیامک‌ و مشکل محدودیت کاراکتر: در پیامک‌های تبلیغاتی شما محدود به استفاده از تعدادی مشخص کاراکتر هستید؛ بنابراین نمی‌توانید از لینک‌های طولانی استفاده کنید. کوتاه کننده لینک در چنین موقعیتی می‌تواند یک لینک کوتاه‌شده و خلاصه برای شما به وجود بیاورد. 
  • ایمیل‌های تجاری: اغلب افراد نمی‌توانند به لینک‌های طولانی پر از حروف و کلمات اعتماد کنند. از لحاظ روانی نیز آدم‌ها معمولاً روی چنین لینک‌هایی کلیک نمی‌کنند. این مشکل در ایمیل‌های تجاری و تبلیغاتی دو چندان می‌شود. زیرا افراد در بیشتر موارد این لینک‌ها را با لینک‌های مخرب و اسپم‌ها اشتباه می‌گیرند. بنابراین استفاده از یک کوتاه کننده لینک می‌تواند در چنین موقعیتی بسیار سودمند باشد. 
  • توییتر: توییت در پلتفرم توییتر دارای تعداد کاراکتر محدود است. بنابراین شما نمی‌توانید از لینک‌های طولانی در این پلتفرم استفاده کنید. 
  • پیام‌ رسان تلگرام: مسیج‌ها در تلگرام نیز دارای محدودیت کاراکتر هستند. همچنین قرار دادن یک لینک طولانی در مسیج‌های تلگرامی نیز می‌تواند به شدت آزاردهنده و بد شکل باشد. 
  • گزارش‌دهی و آمار در سایت‌های شورت لینک مِیکر: برخی از سایت‌های کوتاه کننده لینک گزارش‌هایی درباره اینکه روی هر لینک چند بار کلیک شده، ارائه می‌دهند. 
  • لینک‌های فارسی: اگر در یک لینک از کاراکترهای فارسی استفاده شود، معمولاً هنگام به اشتراک‌گذاری حروف فارسی به کاراکترهایی نامفهوم تبدیل شده و خوانایی نخواهد داشت. بنابراین استفاده از یک کوتاه کننده لینک ضروری خواهد بود. 
  • ایجاد QR Code: برخی سایت‌های کوتاه کننده لینک به شما یک QR Code ارائه می‌دهند که با استفاده از آن می‌توانید لینک کوتاه شده مورد نظر خود را در موبایل باز کنید. همچنین از این QR Code می‌توانید در بروشورهای تبلیغاتی و کارت ویزیت‌ها نیز استفاده کنید. 
  • کسب اطلاعات آماری دقیق: برخی از سایت‌های کوتاه کننده لینک می‌توانند به شما آمار دقیقی درباره منطقه جغرافیایی کلیک‌کننده‌ها، تاریخچه، منبع و سورس کلیک و… ارائه دهند. این موارد به شما برای طراحی یک استراتژی دقیق مارکتینگ کمک خواهد کرد. 
  • کسب درآمد: برخی از سایت‌های کوتاه کننده لینک سرویسی معرفی می‌کنند که طی آن شما می‌توانید با اشتراک‌گذاری لینک‌ها در فضای سوشال (اینستاگرام، تلگرام و…) به کسب درآمد برسید. این بدین معناست که در ازای هر کلیک از کاربران مبلغی به شما پرداخت می‌شود. 

سخن آخر

در این مقاله، به بررسی بهترین سایت‌های کوتاه کننده لینک در سال 2024 پرداختیم. ما این سایت‌ها را بر اساس عوامل مختلفی از جمله قابلیت‌ها، سهولت استفاده، قابلیت اطمینان و امنیت رتبه‌بندی کرده‌ایم.

انتخاب بهترین سایت کوتاه کننده لینک برای شما به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. با این حال Bitly، Rebrandly، TinyURL، Owly و Shortel همگی گزینه‌های عالی هستند که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند. علاوه بر این سایت‌ها، سایت‌های کوتاه کننده لینک ایرانی متعددی نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

با استفاده از یک سایت کوتاه کننده لینک مناسب، می‌توانید لینک‌های خود را به روشی آسان و کارآمد به اشتراک بگذارید و ترافیک بیشتری به‌سمت وب سایت خود ایجاد کنید.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول کوتاه کننده لینک

    کوتاه کننده لینک چیست؟

    کوتاه کننده لینک یک ابزار آنلاین است که به شما کمک می‌کند تا لینک‌های طولانی پر از کاراکتر عدد و حروف را به لینک‌های کوتاه شده، مختصر و زیبا تبدیل کنید. 

    آدرس لینک پس از استفاده از کوتاه کننده لینک به چه خواهد؟

    ظاهر لینک‌های کوتاه شده معمولاً ترکیبی از سایت کوتاه کننده لینک و تعدادی کاراکتر تصادفی است. 

    چطور برای لینک طولانی یک وب سایت QR Code بسازیم؟

    شما می‌توانید از برخی سایت‌های کوتاه کننده لینک برای ساخت QR Code استفاده کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.