روش های موثر برای افزایش فروش در عید نوروز

0

تمامی صاحبان فروشگاه‌ها یا کسب و کارهایی که خدمات خاصی به مشتریان ارائه می‌دهند، در روزهای پایانی سال فرصت را غنیمت شمرده و به‌دنبال افزایش فروش خود هستند. بهترین کار برای ارتقاء میزان فروش در عید نوروز و روزهای پایانی سال، این است که برنامه‌ریزی درستی برای نگهداشت مشتریان قبلی، جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش داشته باشیم. اگر شما هم به‌دنبال افزایش فروش محصولات و خدمات خود در عید نوروز هستید، تا انتهای این مطلب از پادرو همراه ما باشید تا شما را با بهترین راهکارها برای افزایش فروش عید آشنا کنیم.

روش‌های مهم برای افزایش فروش در عید نوروز

چند راهکار به ظاهر ساده و پیش و پا افتاده، اما مهم و راهبردی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید فروش عید خود را بیشتر کنید و در ایام نوروز از درآمد شب عید خود لذت ببرید.

۱. نمونه رایگان و تخفیفات نوروزی را فراموش نکنید

لذت دریافت یک نمونه رایگان (اشانتیون) که می‌تواند شامل نمونه‌ای از یک محصول یا خدماتی خاصی به‌صورت رایگان باشد، برای مشتری آنقدر محسوس است که ترجیح می‌دهد خریدهای بیش از حد نیاز خود را از آن فروشگاه انجام دهد. شما می‌توانید با اعطای یک هدیه رایگان ساده و کم هزینه به مشتریان، خاطره خوبی در ذهن آن‌ها ایجاد و به جذب مشتریان بیشتر کمک کنید.

با توجه به این که اکثر افراد از هدایای رایگان بسیار لذت می‌برند، شما را به دوستان خود معرفی می‌کنند و برند شما شناخته می‌شود و می‌توانید از افزایش فروش در عید نوروز لذت ببرید. این هدیه حتماً نباید به‌صورت فیزیکی به مشتری تقدیم شود بلکه می‌تواند ارائه تخفیف ویژه روی خدمات و محصولات شما باشد. برای مثال بسیاری از آنلاین شاپ‌ها در روزهای پایانی سال ارسال رایگان را به‌عنوان اشانتیون برای مشتری در نظر می‌گیرند.


مقاله مرتبط: انواع تخفیف در بازاریابی و 10 مدل استراتژی تخفیف به مشتری

۲. بوی خوش نوروز را به فروشگاه خود بیاورید

فروشگاه‌های حضوری می‌توانند از تزئینات نوروزی مانند سفره هفت سین خلاقانه و زیبا، تزئینات عید و گذاشتن گل‌های پامچال، شب‌بو یا شمعدانی در فروشگاه خود، آن را تبدیل به یک فضای بهاری و جذاب کنند و حال‌وهوای نوروز را به فروشگاه خود بیاورند.

همچنین فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند تیزرهای تبلیغاتی و بنرهای نوروزی را برای افزایش فروش عید برای سایت خود طراحی کنند. این رنگ و لعاب جذاب و بهاری، به افزایش مشتری و فروش شب عید کمک زیادی می‌کند.

کمپین نوروزی فروشگاه های اینترنتی

۳. کمپین‌های تبلیغاتی برای فروش عید درنظر بگیرید

کمپین فروش عید همیشه جوابگو است! به این‌صورت که شما باید استراتژی خاصی داشته باشید و بتوانید طبق آن برای عید نوروز برنامه بچینید. به این منظور می‌توانید یک کمپین فروش نوروز راه بیندازید و تخفیف نوروزی در بازه زمانی خاصی مثلاً یک هفته الی ۱۰ روز در نظر بگیرید.

شما می‌توانید تبلیغات خود را با چاپ بنر و بروشور انجام دهید و در بین مردم پخش کنید. ارائه خدمات اضافه و رایگان روی محصولاتی که مشتری خریداری می‌کند و در نظر گرفتن هدیه‌هایی برای مشتریانی که سقف خرید آن‌ها از مبلغی بالاتر است، از جمله کارهایی است که می‌توانید در این کمپین انجام دهید.


پیشنهاد مقاله: ۱۱ ایده جذاب برای کمپین های بلک فرایدی و یلدا

۴. در نظر گرفتن تخفیف عید ویژه برای مشتریان قدیمی

یکی از بهترین تبلیغات موجود برای شما جهت افزایش فروش در عید نوروز این است که مشتریان وفادار خود را حفظ کنید و بهترین تبلیغ برای شما، معرفی شدن توسط این مشتریان قدیمی و وفادار باشد.

شما می‌توانید برای این دسته از مشتریان هدایای ویژه‌ای در نظر بگیرید که می‌تواند شامل کارت تخفیف یا یک هدیه‌ کوچک باشد. این کار از طریق نگهداری اطلاعات مشتریان وفادار در سیستم آنلاین فروشگاهی شما انجام می‌شود و می‌توانید از طریق ارسال ایمیل یا پیام کوتاه آن‌ها را از فروش ویژه عید نوروز و تخفیفات شگفت انگیز خود آگاه کنید.

اگر با نوشتن و ارسال پیامک تبلیغاتی آشنایی ندارید، حتما نگاهی به مقاله انواع متن پیامک تبلیغاتی برای جذب مشتری + نمونه‌های جذاب داشته باشید.

۵. تبلیغات در فضای مجازی؛ یک اصل مهم

کمک گرفتن از اینفلوئنسرها در سال‌های اخیر به رشد بسیاری از کسب‌وکارها کمک کرده است، چرا که پس از پاندمی کرونا و استقبال از آنلاین شاپ‌ها، مردم از طریق کسانی که در اینستاگرام دنبال می‌کنند، می‌توانند به فروشگاه‌های مختلف اعتماد کرده و از آن‌ها به صورت غیر حضوری خرید کنند.

تنها با پیدا کردن بلاگری معروف که در حوزه کاری شما تولید محتوا می‌کند و بستن قرارداد، تبلیغات فروشگاه خود را به او بسپارید. مشتریان به چنین افرادی اعتماد دارند و از فروشگاه شما دیدن خواهند کرد که افزایش فروش در عید نوروز را به دنبال دارد.

۶. تمدید تخفیفات شگفت‌انگیز و جذاب نوروزی

شاید با یک بار تخفیف نتوانید فروش بسیاری را از آن خود کنید، اما قطعاً می‌توانید با تمدید تخفیفات در ساعات پایانی مانده به عید نوروز فروش فوق العاده‌ای داشته باشید. با توجه به اینکه بسیاری از مشتریان خریدهای خود را به ساعات پایانی موکول می‌کنند، شما از این طریق می‌توانید فروش عید خود را بالا ببرید.

با این کار مشتریان تصور می‌کنند که شما فروش بسیار زیادی داشته‌ و سایر مشتری‌ها از شما درخواست تمدید تخفیفات را کرده‌اند. بنابراین به شما اعتماد کرده و محصولات شما را خریداری می‌کنند که افزایش فروش عید نوروز را به همراه خواهد داشت.


مقاله مرتبط: انواع تخفیف در بازاریابی و 10 مدل استراتژی تخفیف به مشتری

۷. مشتری بیشتر با گسترش فروش آنلاین

شلوغی بازار، خیابان‌ها و مراکز خرید این فرصت را به آنلاین شاپ‌ها می‌دهد که در ایام نوروز فروش خوبی داشته باشند. افراد از گروه‌های سنی مختلف و اقشار مختلف جامعه از طریق گوشی‌های هوشمند خود به فضای مجازی دسترسی دارند و ساعات بسیاری را در این فضا سپری می‌کنند.

بنابراین شما می‌توانید کمپین فروش نوروزی خود را در فضای مجازی گسترش و از طریق شبکه‌های اجتماعی فروش خود را افزایش دهید.

۸. طراحی یک لندینگ جذاب

برای این کار ابتدا یک ویدیو تبلیغاتی جذاب بسازید که مخاطبان را به خود جذب نماید. سپس آن را در پیج فروشگاه قرار داده و با حال و هوای نوروزی که ایجاد کرده‌اید، یک صفحه لندینگ جذاب راه بیندازید. با این روش می‌توانید افزایش فروش در عید نوروز را تجربه کنید.

شاید تصور می‌کنید که طراحی یک لندینگ پیج جذاب کار زمان‌بر و تخصصی‌ای است؛ اما شما می‌توانید پس از مطالعه مقاله نحوه ساختن لندینگ پیج قوی در کمتر از یک ساعت، صفحه فرود خود را به آسانی طراحی کنید.

۹. استفاده از بنرهای جذاب در کمپین تبلیغات عید

می‌توانید برای وب سایت فروشگاه خود از بنرهای جذاب با تم عید نوروز استفاده کنید و به این طریق کمپین تبلیغاتی خود را گسترش ببخشید. این کار باعث ایجاد حس لذت در مخاطبان می‌شود و علاوه‌بر آن محصولات و خدمات شما از طریق جذاب‌ترین روش به آن‌ها معرفی می‌شوند. به این ترتیب شاهد افزایش فروش در عید نوروز خواهید بود.

۱۰. صبور و خوشرو باشید

این که مخاطب با شما چه نوع ارتباطی برقرار کند، در افزایش فروش عید بسیار موثر است. اگر یک فروشنده صبور و با حوصله باشید، محصولات را به دقت به مشتری معرفی کرده و به سوالات او در اسرع وقت پاسخ‌های مناسب دهید، بازخورد خوبی گرفته و مشتریان با توجه به حسن اخلاق، صبر و حوصله شما جذب فروشگاه شما خواهند شد. مشتری‌مداری رمز موفقیت هر کسب‌وکار از جمله کسب‌وکارهای آنلاین است.

۱۱. خرید را برای مشتری راحت کنید

در دسترس بودن کالاها در فروشگاه یا وب سایت، ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی از محصولات و معرفی صحیح آن‌ها، به مشتری کمک می‌کند سریع و راحت از بین محصولات متنوع انتخاب کند. علاوه بر آن فرآیند خرید در وب سایت خود را آسان کنید.

پرداخت از طریق درگاه‌های بانکی باعث می‌شود مشتریان اعتماد بیشتری به شما داشته باشند و فروش عید شما افزایش پیدا کند. در صورت بروز هر گونه مشکل، یک راه ارتباطی برای مشتریان قرار دهید تا بتوانند با شما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنند.

۱۲. تبلیغات کلیکی را دست‌کم نگیرید

اخیراً الگوریتم خاصی به نام ریتارگتینگ برای فروشگاه‌ها به وجود آمده است که طریق آن‌ می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به راحتی از طریق اینترنت کمپین تبلیغاتی خود را راه بیندازند. به کمک این امکان شما می‌توانید کاربرانی که وارد سایتتان شده‌اند و محصولاتتان را مشاهده کرده‌اند، شناسایی کنید، محتواهای تبلیغاتی ایجاد کنید و به کاربران نمایش دهید. احتمال این که کاربران روی این تبلیغات کلیک کنند ۵ تا ۹ برابر افزایش می‌یابد.

۱۳. فروش محصولات متناسب با مد و فصل

هیچگاه برای فروش عید نوروز از محصولات از مد افتاده و قدیمی استفاده نکنید. شما می‌توانید محصولات به‌روز و جدید در فروشگاه خود ارائه دهید که باعث جذب بیشتر مشتری و افزایش فروش عید می‌شود، همچنین محصولات را متناسب با فصل ارائه دهید.

۱۴. از نیروی کار خبره استفاده کنید

اگر فروشگاه حضوری دارید، می‌توانید از چند فروشنده آراسته و خوش صحبت استفاده کنید که به افزایش فروش عید شما کمک می‌کنند. در صورتی که آنلاین شاپ دارید نیز می‌توانید نیروهای خبره و باتجربه‌ای استخدام کنید که بتوانند مشتری را به راحتی در فرآیند خرید راهنمایی کنند.

کمپین های تبلیغاتی افزایش فروش شب عید

۱۵. از گوگل ادز کمک بگیرید

جست‌وجو در گوگل برای بسیاری از مشتریان ساده‌ترین و دم دستی‌ترین کار است. بنابراین اگر می‌خواهید فروش شب عید خود را افزایش دهید، می‌توانید از کمپین تبلیغاتی گوگل ادز به کمک کلمه‌های کلیدی استفاده کنید.

گوگل ادز در واقع همان انجام تبلیغات در گوگل است، اگر به کسب دانش بیشتر در این زمینه علاقه‌مندید، مقاله راهنمای گام به گام تبلیغات در گوگل را از دست ندهید.

سخن آخر

افزایش فروش در عید نوروز یکی از دغدغه‌ای اصلی کسب‌وکارهای مختلف است. در این زمینه‌ می‌توانید از راهکارهای مختلفی مانند، ارائه اشانتیون، استفاده از تبلیغات کلیکی، انجام فروش آنلاین، استفاده از گوگل ادز و… کمک بگیرید.

اگر شما نیز به دنبال افزایش فروش در شب عید برای آنلاین شاپ یا فروشگاه خود هستید می‌توانید هر یک از راهکارهای ذکر شده در بالا را به کار بگیرید تا بتوانید در جذب مشتری و افزایش فروش گامی موفق بردارید.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول افزایش فروش در عید نوروز

    چگونه با کمپین تبلیغاتی نوروز فروش عید خود را بیشتر کنیم؟

    می‌توانید از طریق تخفیفات ویژه روی کالاها و محصولات جدید و باکیفیتی که ارائه می‌دهید، یک کمپین تبلیغاتی عید راه انداخته و فروش خود را افزایش دهید.

    بهترین روش انجام تبلیغات برای افزایش فروش شب عید چیست؟

    بهترین روش استفاده از تبلیغات آنلاین از طریق شبکه‌های مجازی، بلاگرها یا تبلیغات کلیکی و گوگل ادز است.

    نمونه رایگان که برای مشتری در نظر می‌گیرم می‌تواند شامل چه مواردی باشد؟

    این اشانتیون‌ها می‌تواند یک هدیه ساده و کوچک، تخفیف روی خرید محصول بعدی یا حتی ارسال رایگان کالا باشد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.