۱۱ ایده جذاب برای کمپین های بلک فرایدی و یلدا

0

برای کسب و کار های اینترنتی، بلک فرایدی یک فرصت عالی است تا رکورد فروش خود را بزنند و ترافیک وبسایت‌شان را بالا ببرند. اما تکیه کردن بر روش‌های مارکتینگ قدیمی یک استراتژی بازنده است. در این مقاله از مجله پادرو بهترین ایده بلک فرایدی و یلدا برای کمپین‌های مارکتینگ 2023 را با شما به اشتراک می‌گذاریم و شما را در اجرای یک استراتژی جدید برای این روزهای پرفروش همراهی خواهیم کرد؛ یک استراتژی مقرون به‌صرفه و تاثیرگذارتر.

بهترین ایده های بلک فرایدی و یلدا 2023

رسیدن به بهترین ایده برای کمپین های فروش بلک فرایدی (Black Friday)، در مرحله اول با پذیرش ایده های تبلیغاتی نوآورانه آغاز می‌شود. به‌عنوان مثال همکاری با اینفلوئنسر ها؛ گزینه‌ای که در گذشته موجود نبود، اما این روزها یکی از بهترین ایده‌های تبلیغاتی برای افزایش فروش در بلک فرایدی است.

همان‌طور که می‌دانید داشتن ایده‌های متنوع برای مارکتینگ کلید دستیابی به موفقیتی بی‌سابقه در کسب و کارهای اینترنتی است. در این میان بلک فرایدی می‌تواند مانند تیغی دو لبه برای برندها عمل کند. زیرا بسیار وسوسه‌انگیز است که شما به ایده‌های آزمایش شده قدیمی که اتفاقا خوب هم عمل کرده‌ و نتایج خوبی ثبت کرده‌اند، پایبند باشید و خیال کنید باز هم قرار است جواب دهند.

در این نقطه است که می‌توان گفت در دام افتاده‌اید، چراکه بدون نوآوری در استراتژی بازاریابی خود، شما همانند دیگران عمل کرده‌اید. در صورتی که برای رسیدن به آن موفقیت بی‌سابقه همیشه باید یک گام جلوتر باشید!

بهترین ایده های بلک فرایدی 2023

۱. فروش سوشال کامرسی را در آغوش بکشید

در سال 2022 شرکت متا گزارش داد که فروشگاه اینستاگرام ظرفیت پذیرش بیش از 187.6 میلیون خریدار را دارد. این آمار به خوبی مزایای سوشال کامرس و اهمیت آن برای برندهای تجارت الکترونیک (رسانه های اجتماعی و رسانه‌های آنلاین) را نشان می‌دهد.

کسب و کارها می‌توانند دامنه دسترسی خود را گسترش دهند و محصولات را مستقیماً در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام به فروش برسانند.چه محیطی تعاملی‌تر و فروشگاهی در دسترس‌تر اینستاگرام؟ در بلک فرایدی امسال، تمرکز خود را بر ملاقات مشتریان در این فضاها بگذارید.

برای اجرای کمپین های فروش بلک فرایدی و یلدا در سوشال مدیا به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

– شاید اینستاگرام و تیک‌ تاک دو سوشال مدیا بسیار پراهمیت در فضای سوشال کامرس باشند، اما بهتر است توجه خود را از روی پینترست، تردز یا توییچ برندارید.

– محتوای جذاب بسازید!

باید بتوانید پا را فراتر از هشتگ‌ها و مارکتینگ معمول در شبکه‌های اجتماعی بگذارید. از ماهیت محتوا محور این پلتفرم‌ها برای انتشار ویدیوها، عکس‌ها و حتی لایوهای تبلیغاتی جذاب استفاده کنید!

پیشنهاد مقاله: تفاوت تجارت الکترونیک یا ایکامرس با تجارت اجتماعی یا سوشال کامرس چیست؟

۲. از SMS مارکتینگ استفاده کنید

اجرای بازاریابی پیامکی، یک فرصت عالی برای شرکت‌های فعال در حوزه ایکامرس است. چرا که این روش به نحوی در مخاطب القای فوریت می‌کند. یک پژوهش نشان داده که 80.5 درصد از مصرف کنندگان در کمتر از 5 دقیقه پیامک دریافتی خود را چک می‌کنند.

 در این صورت اگر محتوای پیام شما بتواند القای فوریت و هیجان را به خوبی انجام دهد، چه چیزی بهتر از این برای روزی مثل بلک فرایدی؟ محرکی که مخاطب را به خرید مجاب می‌کند. تا مبادا آن تخفیف و پیشنهاد شگفت انگیز را از دست بدهد.

به ۲ نکته مهم برای اجرای SMS مارکتینگ برای کمپین های بلک فرایدی و یلدا توجه داشته باشید:

– از تخفیف روی محصولات یا کد تخفیف استفاده کنید.

– از لینک‌هایی استفاده کنید که کاربران را مستقیم به صفحه فروش محصولات هدایت کند.

۳. از اینفلوئنسرها و بلاگرها استفاده کنید

اگر برای بلک فرایدی و یلدا به‌دنبال بهترین ایده های بلک فرایدی برای اینستاگرام می‌گردید، تبلیغاات با استفاده از اینفلوئنسرها ابزاری بسیار قدرتمند برای شرکت‌های ایکامرسی است. این مورد به شما کمک می‌کند تا از مخاطبان موجود مشتریانی جدید بسازید.

پژوهشی نشان می‌دهد که 71 درصد خریداران از محصولی خرید می‌کنند که یک اینفلوئنسر آن را تبلیغ کرده است.

دو نکته مهم را در نظر داشته باشید:

– اینفلوئنسر مناسب انتخاب کنید!

جدا از این مسئله که اینفلوئنسری که انتخاب می‌کنید باید وجهه‌ای نزدیک به برند شما داشته باشد، باید بدانید که هدف همیشه اینفلوئنسرهای بسیار گران قیمت و معروف نیست، بلکه اینفلوئنسرهای کمتر شناخته شده نیز مخاطبان وفاداری دارند که می‌تواند به افزایش فروش در بلک فرایدی و یلدا کمک کند.

– به بلاگر یا تولید کننده محتوای خود اعتماد کنید.

قطعا آن‌ها شناخت بهتری از مخاطبان خود دارند و بهتر از شما می‌دانند که چه‌طور توجه‌شان را به محصول شما جمع کنند. پس به آنها و پروسه کارشان اعتماد کنید.

۴. در کمپین Email مارکتینگ خود بازنگری کنید

از مهم ترین ایده های بلک فرایدی برای کمپین های مارکتینگ 2023 کمپین، ایمیل مارکتینگ است که در استراتژی بلک فرایدی شما نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. پژوهشی نشان می‌دهد که هر مبلغی که خرج تبلیغات ایمیلی می‌کنید تا 36 برابر می‌تواند بازدهی داشته باشد!

اما مهم است که چه ایملیی به مشتریان خود می‌زنید و چه‌طور تخفیف‌های بلک فرایدی خود را پیشنهاد می‌دهید.

چند نکته که در این مورد باید در نظر داشته باشید:

– موضوع ایمیل‌تان باید قانع کننده باشد.

موضوع شما باید جذاب، مرتبط و به اندازه کافی قانع کننده باشد که خواننده مجاب به باز کردن ایمیل شود.

– از A/B تست استفاده کنید و از تیترهایی که قبلا عملکرد خوبی داشته‌اند دوباره استفاده کنید.

حتما بخوانید: آموزش کامل ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی

۵. پشت صحنه کمپین خود را به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاشتن پشت صحنه آماده سازی محصولات در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یکی از بهترین ایده‌ های بازاریابی برای بلک فرایدی و یلدا باشد. شما با این کار مخاطب خود را به فضایی خودمانی‌تر و شخصی‌تر دعوت می‌کنید و به آنها این احساس را القا می‌کنید که به برند شما نزدیک‌تر شده‌اند.

۶. با یک موسسه خیریه یا پادکست‌ها همکاری کنید

پژوهشی در سال 2022 نشان داده است که 82 درصد از خریداران برندی را ترجیح می‌دهند که ارزش‌هایی هم‌تراز با ارزش‌های آنها در زندگی داشته باشد. علاوه بر آن 66 درصد از خریداران به دنبال برندها و محصولات سازگار با محیط زیست هستند.

اگر با یک موسسه خیریه همکاری کنید یا اسپانسر پادکست‌ها شوید و بخشی از سود بلک فرایدی خود را به آن واگذار کنید، می‌توانید چنین مشتریانی را جذب خود کنید و برند خود را در این زمینه برجسته کنید. این مشتری‌ها بسیار وفادار هستند.

نکته‌هایی که در این مورد باید در نظر داشته باشید:

– موسسه‌ای که برای همکاری انتخاب می‌کنید باید به برندتان مربوط باشد.

موسسه خیریه یا سازمانی که انتخاب می‌کنید باید با ارزش‌های برند شما همسو باشد و تعهد شما را به چیزهایی که مشتریان شما به آنها اهمیت می‌دهند، نشان دهد.

– نیت خود را به اشتراک بگذارید.

از بهترین ایده های بلک فرایدی برای سوشال مدیا 2023 این است که برای افزایش آگاهی مخاطبین خود در رابطه به کارهایی که در این زمینه می‌کنید، طرح‌های مشارکت خود در همکاری با این کمپین‌ها و کمک های مالی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

– نتیجه کمپین را به اشتراک بگذارید.

پس از بلک فرایدی تأثیر و نتایج آن را به اشتراک بگذارید. این شفافیت باعث افزایش اعتبار برند شما و ایجاد اعتماد در مشتریان شما می شود.

۷. پوش نوتیفیکیشن برای کاربران اپلیکیشن ارسال کنید

اگر فروشگاه شما یک اپلیکیشن موبایلی دارد و قصد دارید که در بلک فرایدی برنامه‌ای انحصاری در آن اجرا کنید، از طریق پوش نوتیفکیشن فروش آینده و تخفیف‌ها را اعلام کنید و حتی یک کد تخفیف انحصاری بلک فرایدی برای کاربران اپلیکیشن درنظر بگیرید. این کار می‌تواند مشوقی برای دانلود اپلیکیشن هم باشد.

نکته هایی که در این مورد باید در نظر داشته باشید:

– تخفیف‌ها را به طور گسترده تبلیغ کنید.

از وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و خبرنامه‌های ایمیل خود برای تبلیغ پیشنهادات منحصر به فرد بلک فرایدی که فقط برای کاربران اپلیکیشن در دسترس است، استفاده کنید.

– کد تخفیفی مخصوص کاربران اپلیکیشن پیشنهاد دهید.

اگر قصد دارید برای کاربران وبسایت تخفیفی جداگانه ارائه کنید، مطمئن شوید که تخفیف اپلیکیشن شما منحصر به فرد است.

حتما بخوانید: چه زمانی و از چه روشی به مشتری کد تخفیف بدهیم؟

۸. ارسال رایگان یا ارسال با تخفیف پیشنهاد دهید

بر اساس آمار شاپیفای در سال 2023 مردم حدود 2.5 کالا را با ارسال رایگان سفارش می‌دهند، در مقایسه با کمتر از 2 کالا که ارسال آنها هزینه دارد. شرکت‌های ایکامرسی می‌توانند از این تاکتیک در بلک فرایدی برای کاهش موانع خرید، افزایش ارزش برند و جذب مشتریانی که سفارش‌های با حجم بیشتر دارند، استفاده کنند.

چند نکته که در این مورد باید در نظر داشته باشید:

– برای پیشنهادات حمل و نقلی خود بازاریابی مناسبی داشته باشید.

ارسال رایگان یا تخفیف دار خود را در وب سایت، کمپین های ایمیلی و رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کنید. برای جذب مشتریانی که جویای این پیشنهادات هستند، آن را به بخش مرکزی پیام‌های بلک فرایدی خود تبدیل کنید. اگر بتوانید به خوبی این کار را انجام دهید، شاهد انفجار فروش در بلک فرایدی خواهید بود.

– برای خریدی که شامل ارسال رایگان می‌شود، محدوده ارسال تعیین کنید.

با ارائه ارسال رایگان برای سفارش‌های بالاتر از یک مقدار مشخص، مشتریان خود را به سفارش‌های بیشتر تشویق کنید.

۹. از تخفیف های ویژه و ساعتی استفاده کنید

پیشنهادات فروش ویژه و مشخص کردن زمان مشخص برای تخفیف ویژه از ایده های بازاریابی برای بلک فرایدی و یلدا است. با استفاده از این ایده در استراتژی مارکتینگ بلک فرایدی خود احساس فوریت را به مشتری القا می‌کنید و مشتریان را به تصمیم گیری سریع برای خرید ترغیب می کنید.

با محدود کردن زمان و تعداد در دسترس بودن این پیشنهادات شما از یک پدیده اجتماعی معروف استفاده می‌کنید که به FOMO (ترس از جا ماندن از دیگران) معروف است. این پدیده از آنها می‌خواهد تا قبل از پایان یافتن فرصت، از فرصت استفاده کنند.

دو نکته که در این مورد باید در نظر داشته باشید:

– تخفیف های واقع بینانه پیشنهاد کنید.

اطمینان حاصل کنید که تخفیف‌ها یا تبلیغاتی که در طول بلک فرایدی ارائه می‌دهید برای مشتریان شما جذاب و معنادار هستند و در عین حال به کسب و کار شما اجازه می‌دهند که در عین ارائه این پیشنهادات، سودآوری خود را حفظ کنند.

– از تایمرهای شمارش معکوس استفاده کنید.

تایمر شمارش معکوس در کنار محصولاتی که با عنوان فروش ویژه پیشنهاد کرده‌اید، قرار دهید. بر ماهیت حساس بودن آن پیشنهاد و افزایش القای فوریت آن تاکید کنید.

بهترین ایده های بلک فرایدی برای  اینستاگرام

۱۰. خریداران را با یک هدیه رایگان خوشحال کنید

برای بهتر کردن تجربه مشتری در فرایند فروش بلک فرایدی، با هر خرید یک هدیه کوچک روی سفارش مشتری درنظر بگیرید. این استراتژی در مارکتینگ شما را از رقبایتان متمایز می‌کند و در عین حال مشتریان را به شما وفادارتر و آنها را به خریدهای بزرگتر تشویق می‌کند.

چند نکته که در این مورد باید در نظر داشته باشید:

– هدیه مناسب انتخاب کنید!

اطمینان حاصل کنید که هدایایی که به مشتریان خود می‌دهید با برند شما مطابقت دارند. اقلام کوچک مارک دار (مثلاً یک دستمال کاغذی) یا تستر محصولات شما، به خوبی کار می‌کنند. از هدیه دادن اقلام بزرگ یا بسیار ظریفی که حمل و نقل شما را پیچیده می‌کنند، خودداری کنید.

– هدیه را هنگام تسویه حساب ارائه دهید.

نمایش هدیه در سبد خرید مشتری در محل پرداخت؛ این یک ذهنیت مثبت ایجاد می‌کند و ارزش معامله را برای مشتری تقویت خواهد کرد.

– روی بسته بندی سرمایه گذاری کنید.

هدیه‌تان را در بسته بندی‌های جذاب و مارک دار که نشان دهنده کیفیت برند شماست، ارائه دهید.

۱۱. در بلک فرایدی یک محصول کاملا جدید معرفی کنید!

در روزی که احتمالا قرار است بیشترین میزان فروش را داشته باشید، معرفی یک محصول کاملا جدید می‌تواند تیری با چند نشان باشد. جذابیت کشف چیزهای جدید و انحصاری، همراه با پیشنهادات ویژه محدود به زمان و تخفیف های بلک فرایدی ، پیشنهادی قانع کننده را هم برای مشتریان جدید و هم برای مشتری وفادار شما به وجود می‌آورد.

چند نکته که در این مورد باید در نظر داشته باشید:

– محصولی را معرفی کنید که از شما می‌خواهند!

محصولی که برای معرفی در این روز خاص انتخاب می‌کنید باید نتیجه بررسی درخواست‌های مشتری شما باشد.

– به اولین خریدار انگیزه خرید بیشتر دهید!

برای اولین دسته از مشتریانی که محصول جدید را خریداری می کنند، مشوق هایی تنظیم کنید زمان شان محدود است. این می تواند یک تخفیف اضافی، ارسال رایگان یا یک کالای رایگان باشد.

– از شبکه های اجتماعی برای نمایش محصول جدید خود استفاده کنید.

مثل ویدیوهای آنباکسینگ محصول جدید یا تجربه مشتریان‌تان از آن محصول و…

با پر کردن فرم زیر به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باش و به‌روزترین خبرها رو بخون!

    سوالات متداول بهترین ایده برای بلک فرایدی

    مزایای اجرای کمپین های بازاریابی بلک فرایدی و یلدا چیست؟

    کمپین های بازاریابی بلک فرایدی می‌توانند فروش شما را افزایش دهند، برند شما را در میان رقبا برجسته‌تر کنند، جذب مشتری را افزایش دهند، محصولاتی که مدت‌ها در انبار مانده‌اند را به فروش برسانند و همچنین احساس فوریت را برای مشتریانی که پتانسیل خرید دارند، افزایش دهند.

    چه زمانی باید برنامه ریزی استراتژی مارکتینگ بلک فرایدی خود را شروع کنم؟

    برنامه ریزی استراتژی مارکتینگ بلک فرایدی خود را از چند ماه قبل از آن شروع کنید تا زمان کافی برای ایده پردازی، بودجه بندی، هماهنگی و اجرای کمپین در نظر گرفته شود.

    برای موفقیت در کمپین بلک فرایدی چه نوع تخفیف‌هایی پیشنهاد کنیم؟

    در حالی‌که تخفیف‌های بزرگ و قابل توجه در بلک فرایدی رایج است اما هدیه‌های منحصر به فرد یا پیشنهادات ویژه با زمان محدود نیز می‌تواند مشتریان را جذب کند و برند شما را متمایز کند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.