آموزش کامل ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی

0

یکی از نخستین روش‌هایی که در دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده شد، استفاده از ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی محصولات مختلف بود.

ایمیل در گذشته با استفاده از اصول و قوانین دیگری که در مارکتینگ نقش داشت به کار برده می‌شد اما امروزه استفاده از ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه‌های اینترنتی با توجه به مبانی و استراتژی‌های دقیق و از پیش تعیین‌شده انجام می‌شود. اگر نمی‌دانید ایمیل مارکتینگ چیست و چه اصولی دارد و به چه صورتی باید انجام شود با ما همراه باشید.

در این مقاله تلاش شده است تا بهترین مطالب در حوزۀ ایمیل مارکتینگ برای شما گردآوری شود. همچنین در این مطلب با نقش ایمیل مارکتینگ برای آنلاین شاپ ها نیز آشنا می‌شوند.

ایمیل مارکتینگ بهترین روشی است که به کمک آن امکان ایجاد روابط بلندمدت بین شرکت‌ها و مخاطبان وجود دارد.

ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه‌ های اینترنتی چیست؟

در تعریف ایمیل مارکتینگ می‌توان به این مورد اشاره کرد که به مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک هایی که با استفاده از ایمیل می توان برای بالا بردن تعداد مشتریان و بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی افزود، ایمیل مارکتینگ گفته می‌شود. ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از روش‌های مستقیم شناخته می‌شود.

در بازاریابی به روش مستقیم واسطه نقشی ندارد و به‌طور مستقیم از مخاطبان درخواست می‌شود که از فروشگاه آنلاین دیدن کنند. در این روش مخاطبان به‌صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند. برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه‌های اینترنتی باید تکنیک‌ها و نکات لازم رعایت شود تا این روش بازدهی دقیق و درستی داشته باشد.

پس از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که وجود دارد این است که امکان برقراری رابطه با کاربران به‌سادگی نخواهد بود و بهترین روش برای اطلاع رسانی مخاطبان از پیشنهادها، خدمات و تخفیف‌های یک مجموعه ارسال پیام‌های الکترونیک است.

استفاده از روش ایمیل مارکتینگ کمک می‌کند تا مخاطب اعتماد بیشتری کسب کند و اطلاعات کاربری خود را در اختیار مجموعه قرار دهد. در این روش باید به مخاطب این اطمینان داده شود مه اطلاعات اشخاص به‌هیچ‌عنوان امکان دسترسی  برای سایر افراد وجود نخواهد داشت.

آموزش کامل ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی

حدود چهار و نیم میلیارد حساب کاربری اینترنتی در دنیا ساخته شده است که حدود 78 درصد از ایمیل‌های ارسال‌شده مربوط به ایمیل مارکتینگ است.

ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی به چه صورتی انجام می‌شود؟

برای انجام ایمیل مارکتینگ لازم است تا با استفاده از پنل های ارسال پیام الکترونیکی، متن تبلیغاتی مورد نظر برای مخاطبان ارسال شود. در تمام دنیا معروف‌ترین پنل های ارسال پیام‌های الکترونیکی پنل یاهو با نام E.mail و پنل گوگل با نام Gmail را می‌شناسند. استفاده از هر دو پنل پیام‌رسانی با هم مشابه است و امکانات مشابهی دارند.

در هر دو پنل پیام‌رسانی باید پس از نوشته شدن متن پیام، آدرس‌های ایمیل یا جیمیل گیرندگان وارد شده و پیام الکترونیک به‌صورت رایگان برایشان ارسال شود. همۀ افراد امروزه می‌توانند از سیستم ارسال پیام‌های الکترونیک برای تبلیغات تجارت خود استفاده کنند.

در روش استفاده از ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی باید به‌صورت دقیق با اصول استفاده از بازاریابی ایمیلی آشنایی داشت تا بتوان از این روش استفاده کرد. تسلط بر اصول این روش کمک می‌کند تا امکان تنظیم پیام تبلیغاتی مناسب فراهم شود و جامعۀ هدف به‌خوبی موردبررسی قرار گرفته و پیام‌های الکترونیک به‌صورت انبوه برای مخاطبان ارسال شود.

امکان جذب مشتری از طریق ارسال ایمیل بیش از 40 برابر از فیس‌بوک و توییتر بیشتر است.

انواع روش‌های ارسال ایمیل

روش‌های بسیار خاص و تخصصی برای ارسال پیام‌های الکترونیک وجود دارد که به بهره‌مندی بیشتر از این روش کمک زیادی می‌کند. اما به‌صورت کلی در ترفندهای ایمیل مارکتینگ به این آموزش پرداخته می‌شود که انواع روش‌های ارسال پیام‌های الکترونیک برای مخاطبان به دو صورت است: در روش اول یک شخص به‌صورت انفرادی تعداد آدرس الکترونیک از جامعۀ هدف خود را جمع‌آوری می‌کند و پس از تنظیم پیام‌های مربوط به کسب‌وکار یا فروشگاه آنلاین خود برای آن‌ها ارسال می‌کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    در این روش فرد باید ایمیل کاربران خود را با روش‌های مختلفی به دست آورد. مثلاً می‌تواند با مراجعه با اتحادیۀ مرتبط با کسب‌وکار خود به این ایمیل‌ها دسترسی داشته و به‌صورت شخصی برای ارسال پیام‌های الکترونیک خود اقدام کند.

    انواع روش‌های ارسال ایمیل

    در روش دوم تیم‌های متخصص تبلیغاتی، پنل های ارسال انبوه ایمیل را در اختیار دارند. آن‌ها با توجه به اطلاعات مربوط به کسب‌وکارهای مختلف و با توجه به هدف مورد نظر مخاطب پیام تبلیغاتی را آماده کرده و به‌صورت انبوه برای تعداد زیادی از کاربران می‌توانند ارسال کنند. در ارسال پیام‌های الکترونیک به‌صورت انبوه موضوع گزینش انتخابی به عنوان ملاک در نظر گرفته نمی‌شود.

    در این روش ممکن است پیام الکترونیک ارسال‌شده برای تعداد زیادی از افراد دریافت‌کنندۀ ایمیل اهمیت نداشته باشد و به آن توجه نکنند.


    در این رابطه بخوانید: فروشگاه آنلاین موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

    انواع روش‌های ایمیل مارکتینگ

    در آموزش ایمیل مارکتینگ با اصول این روش آشنا شدید. در این قسمت با انواع روش‌های ایمیل مارکتینگ که در دودستۀ ایمیل مارکتینگ رایگان و ایمیل مارکتینگ پولی قرار می‌گیرند آشنا می‌شوید.

    ایمیل مارکتینگ رایگان

    معمولاً افراد ترجیح می‌دهند اول از راه‌های رایگان با هزینۀ کمتر برای بازاریابی خود استفاده کنند. در ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی نیز امکان انجام ایمیل مارکتینگ رایگان به وجود آمده است. ایمیل مارکتینگ رایگان دارای مزایای زیادی است اما معایبی را نیز با خود به همراه دارد. دو روش ایمیل مارکتینگ رایگان به صورت زیر است:

    ایمیل مارکتینگ با پنل موقت پنل های پولی

    روشی که به عنوان مرز بین روش رایگان و پولی ایمیل مارکتینگ قرار می‌گیرد، روش استفادۀ موقت از پنل های ایمیل پولی است. این روش که هم پولی محسوب می‌شود و هم غیر پولی است به افراد این امکان را می‌دهد را تا به صورت موقت و در یک بازۀ زمانی محدود بدون پرداخت هزینه از پنل های پولی استفاده کنند.

    این فرصت در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا با امکانات و شرایط یک پنل آشنایی بیشتری به دست آورده و نیازهای خود را با امکانات پنل ارزیابی کنند. از مهم‌ترین ایرادهایی که برای این پنل می توان عنوان کرد این است که مدت‌زمان بسیار محدودی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و در نهایت نیز کاربر مجبور به استفاده از پنل های پولی می‌شود.


    در این رابطه بخوانید: 10 توصیه برای موفقیت در تجارت اجتماعی

    ایمیل مارکتینگ با پنل های بین‌المللی

    تنها روشی که هیچ هزینه‌ای برای استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ نیازی به پرداخت هزینه ندارد پنل های بین‌المللی یاهو و گوگل است. به ازای ارسال پیام‌های الکترونیک در این سرویس‌ها نیازی به هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود اما کاربران با محدودیت‌هایی مانند سرعت بسیار پایین در ارسال پیام‌های الکترونیک روبرو می‌شوند. همچنین در این روش امکان مشاهدۀ نتایج مربوط به ارسال و نتایج آن‌ها وجود ندارد.

    ایمیل مارکتینگ پولی

    ایمیل مارکتینگ پولی بسیاری از معایب ایمیل مارکتینگ رایگان را ندارد اما مخاطب با چالش بزرگ پرداخت هزینه‌های سرویس ارسال ایمیل روبرو می‌شود. در این روش به دلیل سرعت بسیار بالای ارسال ایمیل و پوشش دهی تعداد زیادی از کاربران برای دریافت ایمیل سرعت کار بسیار افزایش پیدا می‌کند. با استفاده از پنل های پولی امکان ارسال انفرادی و انبوه با امکانات و شرایط ویژۀ مربوط به هر روش در نظر گرفته‌شده است.

    انواع ایمیل در ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی

    دسته‌بندی ایمیل‌ها در ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی بسیار گسترده است و تنوع زیادی دارد. با یک جست و جوی ساده شما می‌توانید به فهرست‌های بسیار طولانی از انواع ایمیل در ایمیل مارکتینگ دسترسی پیدا کنید اما بسیاری از گزینه‌های موجود در این فهرست‌ها موارد تکراری هستند که کاربرد زیادی ندارند. در ادامه انواع ایمیل‌های کاربردی در ایمیل مارکتینگ را آورده‌ایم:

    • ایمیل‌های خبری: این ایمیل‌ها شامل خبرهای کوتاه و همچنین پیام‌های تبلیغاتی هستند. شرکت‌هایی که مخاطب خود را می‌شناسد از این سبک از ایمیل استفاده می‌کند.
    • ایمیل‌های تبلیغاتی: ایمیل‌های تبلیغاتی یا اسپانسری شامل ایمیل‌هایی است شرکت‌ها با هدف جذب مشتری آن را برای مخاطبان ارسال می‌کنند.
    • ایمیل‌های اختصاصی: همان‌طور که از نام این ایمیل‌ها مشخص این ایمیل‌ها به صورت تخصصی با ثبت مشخصات گیرنده ارسال می‌شود. در این روش معمولاً اطلاعات شاخص موضوع تبلیغ شده بیان می‌شود.
    • ایمیل‌های تبادلی: این ایمیل‌ها اختصاص به گروه خاصی دارند. این ایمیل‌ها بین کاربران و صاحبان کسب‌وکار ارسال می‌شود. در این ایمیل‌ها اطلاعات به صورت مجزا و دسته‌بندی‌شده قرار می‌گیرد.
    • ایمیل‌های پیگیری مخاطبان: این ایمیل‌ها پس از ایمیل‌های تبلیغاتی و اسپانسری ارسال می‌شود و هدف از ارسال این ایمیل‌ها به رسمیت شناختن شرکت یا وب‌سایت به عنوان یک منبع معتبر است. در این گروه از ایمیل‌ها معمولاً پیشنهاد‌های جذاب نیز مطرح می‌شود.
    انواع ایمیل در ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی

    ترفندهای ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ

    ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی از اثرگذارترین روش‌های تبلیغاتی است. هدف از راه‌اندازی این روش ایجاد روابط بلندمدت و وفادار است. مؤثرترین روشی که به عنوان پشتیبان آنلاین یک کسب‌وکار و فروشگاه اینترنتی با کمترین هزینه می‌تواند این اهداف را دنبال کند ایمیل مارکتینگ است.

    افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی مهم‌ترین هدفی است که در این مارکتینگ و سایر راه‌های تبلیغاتی به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. در این قسمت از آموزش ایمیل مارکتینگ آموزش خواهید دید که فقط جمع آوری ایمیل مشتریان مهم نیست و رعایت استراتژی‌هایی که تعداد کاربران و مشتریان را با استفاده از ایمیل مارکتینگ افزایش دهد ارزش بیشتری دارد.

    ایمیل مارکتینگ

    در ادامه روش‌های مهم برای توسعه و پیشرفت ایمیل مارکتینگ برای افزایش تعداد مخاطبان و داشتن تجارت موفق با ایمیل مارکتینگ ارائه شده است:

    • شناسایی نیازها و ارزش‌های مخاطبان و آنچه می‌تواند برای آن‌ها اثرگذار باشد.
    • تولید محتوا و متن‌های خلاقانه با کاربری‌های ایده آل و بسیار مفید.
    • ترغیب کاربران برای عضویت و اطلاع از جزئیات و ویژگی‌های جدید با فراهم کردن صفحۀ عضویت.
    • انجام آزمایش A/B Testing برای شناسایی استانداردهای معتبر و شناخته‌شده در ذهن کاربر.
    • طراحی فرم ثبت‌نام برای اعضای لیست خبرنامه‌ها.
    • استفاده از یک مسیر ساده و سریع برای انجام فرآیندهای عضویت و ثبت‌نام متناسب با افراد غیرحرفه‌ای و افراد فوق حرفه‌ای. بهترین روش برای ایجاد سادگی و سرعت استفاده از فیلدهای ثبت‌نام.
    • شبکه‌سازی دقیقی بین اکانت های شبکه‌های اجتماعی مختلف برای خود برای منتشر شدن ساده‌تر محتواهای وب‌سایت‌های فروشگاه های آنلاین در سایر شبکه‌های اجتماعی ساده و رایگان.
    • ارسال خبرنامه‌های مربوط به اخبار مهم و مطالب آموزنده.
    • داشتن استمرار در فعالیت ایمیل مارکتینگ برای ایجاد رابطه‌های بلندمدت و مشتری‌های وفادار.
    • دسته‌بندی ایمیل‌های ارسال در ایمیل مارکتینگ برای ارزیابی و تحلیل ایمیل‌هایی که نادیده گرفته‌شده‌اند و یا ایمیل‌هایی که مورد استقبال قرارگرفته‌اند.
    • اولویت قرار دادن ارسال ایمیل‌های باارزش.
    • اطلاع رسانی و شفاف‌سازی کاربران از توجه شما به دغدغه‌های آن‌ها و عدم تمایلتان برای پر کردن بدون استفادۀ فضای ایمیل.
    • اولویت قرار دادن حریم خصوصی کاربران و گوشزد کردن به آن‌ها از توجه و حساسیت به حریم خصوصی مخاطبان.
    • اطلاع رسانی دقیق از علت دریافت اطلاعات شخصی کاربران و ایجاد احساس امنیت.
    • توجه به زمان‌بندی‌ها برای ارسال ایمیل‌ها در ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی.
    • به نمایش گذاشتن فرم عضویت در زمان مناسب برای کاربران.
    • توجه به ظاهر و قالب‌بندی‌های ایمیل برای درک راحت‌تر و قابل فهم تر خبرنامه‌ها.
    • ایجاد فرصت مناسب برای اشتراک‌گذاری ایمیل با اضافه کردن دکمه‌های اشتراک‌گذاری.
    • اضافه کردن ویژگی call to action به وب‌سایت‌های فروشگاه های اینترنتی در تمام صفحات برای تشویق کاربران به اشتراک‌گذاری محتوا.
    • دسته‌بندی کردن محتوای فروشگاه های اینترنتی و اطلاع رسانی به کاربران و مخاطبان از دسته‌بندی‌های انجام‌شده برای دسترسی ساده‌تر آن‌ها به محتوای موردنظرشان.
    • توجه به هدف اصلی ایمیل مارکتینگ که تمرکز اصلی جذب مشتریان نیست و هدف داشتن مخاطبان وفادار و نگه‌داشتن آن‌ها همراه با برقراری ارتباط مؤثر است.
    • افزایش نرخ تبدیل سایت با پیشنهاد ارسال فایل‌های کتاب‌های الکترونیک و کتاب‌های صوتی رایگان.
    • ایجاد رقابت برای علاقه‌مند کردن کاربران به ایمیل‌های ارسال‌شده و باز کردن آن‌ها از طریق ارائۀ سرویس‌های ویژه و کدهای تخفیفی برای پاداش‌های لحظه‌ای.
    • پیگیری و جویا شدن از علت لغو اشتراک مخاطبان و دنبال کنندگان پس از خروج از سیستم دریافت ایمیل.
    • ایجاد تشویق‌های ساده برای مجاب کردن مخاطبان به انجام کارها.

    در این رابطه بخوانید: ۱۰ دلیل خرید نکردن بازدیدکنندگان سایت فروشگاهی

    جمع‌بندی

    • استفاده از روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ یعنی ثبت برند شما در لایه‌های ذهنی مختلف افراد و نفوذ به اعماق فکری آن‌ها.
    • استفاده از یک سرویس ساده و سریع برای ارسال تبلیغات به کمک ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی.
    • هدف از ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی فقط جذب مشتری نیست و در این مارکتینگ حرفه‌ای به ایجاد روابط مؤثر با مخاطبان توجه بیشتری می‌شود.
    • با توجه به اینکه امروزه چک کردن روزانۀ ایمیل یکی از کارهای روتین است ایمیل مارکتینگ موفق به بهبود و توسعۀ کسب و کارها کمک می‌کند.
    • افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی بدون توجه به استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ بدون بازدهی خواهد بود.
    • ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی با روش‌های پولی و رایگان انجام می‌شود که هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایب جداگانه است.
    • تهیۀ لیست ایمیل مشتریان تنها گام مهم در ایمیل مارکتینگ نیست و باید برای رسیدن به اهداف در این روش هدف‌گذاری انجام داد.

    منبع:

    Getresponse

    منبع
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.