انواع تخفیف در بازاریابی و 10 مدل استراتژی تخفیف به مشتری

2

یکی از ترفندهایی که انواع فروشگاه‌ها برای فروش بیشتر محصولات خود ارائه می‌کنند، «تخفیف» است. حتماً برای شما هم دیدن کلمه “تخفیف” هیجان‌انگیز است و باعث می‌شود برای خرید ذوق‌زده شوید. آشنایی با انواع تخفیف به شما کمک می‌کند تا با روش‌های بهتری و کاربردی‌تر محصولات خود را بفروشید. در ادامۀ این مطلب از پادرو نکاتی که برای انواع تخفیف در بازاریابی موردنیاز است به شما ارائه خواهد شد.

تخفیف در بازاریابی به چه معناست؟

در یک فروشگاه روسری اوایل افتتاح فروشگاه یک اعلامیه با این عنوان پست شیشه نصب‌ شده بود: «به علت افتتاحیۀ فروشگاه، هر خرید 30% تخفیف دارد». پس از مدتی همان فروشگاه مجدد تخفیف گذاشت، حراج محصولات به علت تغییر فصل و آخرین اعلامیۀ نصب شده نیز با این عنوان بود: «به علت تغییر شغل همۀ اجناس این فروشگاه با 50% تخفیف فروخته می‌شود».

اما یک سالی گذشت و آن فروشگاه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌داد. نظر شما در مورد این روش‌های تخفیف در بازاریابی چیست؟ آیا شما هم این روش‌ها را می‌پسندید؟ به نظر شما چند درصد مشتری‌ها به این مدل از تخفیف توجه می‌کنند؟

امروزه بخش مهمی از خرید افراد به خرید از فروشگاه‌های آنلاین معطوف شده است و بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند حتی قبل از خرید حضوری قیمت محصولات موردنظر خود را در چند فروشگاه آنلاین بررسی کنند تا از مناسب بودن قیمت آن مطمئن شوند.

به همین دلیل فروشگاه‌های آنلاین نقش مهمی در نحوه قیمت گذاری محصولات دارند و با ارائه تخفیف، به‌راحتی می‌توانند نظر مشتری را برای خرید حضوری منتفی کنند.

در گذشته تخفیف گذاری در سایت های فروش اینترنتی به ‌اندازه امروز گسترده نبود و به شکل امروزی وجود نداشت. برای نخستین بار در سال 2000 فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌های مزایده و حراجی و سایت‌هایی که خرید و فروش بسیار خوبی داشتند مانند آمازون ایدۀ جدیدی را طراحی کردند. آن‌ها از ایدۀ خرید گروهی استفاده کردند و از این طریق سود زیادی به دست آوردند.

پس‌ از آن شرکت‌های دیگر با ترکیب ایده خرید گروهی و کدهای تخفیف شکل جدیدی از بازاریابی را شکل دادند. تخفیفی که در حال حاضر در دنیای بازاریابی مشاهده می‌کنید، شکل جدید آن است.


حتما بخوانید! چه زمانی و از چه روشی به مشتری کد تخفیف بدهیم؟

تخفیف یعنی کاهش هزینه تعیین‌شده در فاکتور و قیمت نهایی فاکتور که باید پس از خرید بلافاصله پرداخت شود. تخفیف در بازاریابی برای فروش بیشتر محصولات با ارائه انواع تخفیف به مشتریانی که به دنبال آن فروش و سپس درآمد بیشتر حاصل می‌شود.

در واقع فروش در بازار امروز بر دو مبنا می‌تواند شکل بگیرد: در حالت اول فروشنده می‌تواند فروش محصولات خود را بر پایۀ سود بیشتر و فروش کمتر قرار دهد. در حالت دوم فروشنده می‌تواند فروش محصولات خود را بر پایه سود کمتر و فروش بیشتر قرار دهد.

در حالت دوم فروشنده بدون تعیین هدف مشخصی ممکن است از ارزش کالا یا محصول خود بکاهد و در زمان کوتاهی مشتریان خود را از دست بدهد اما در حالت اول فروشنده می‌تواند با ارائۀ انواع تخفیف‌های هدفمند و از پیش تعیین‌شده فروش زیادی را تجربه کند.

روش های تخفیف دادن به مشتری

اهمیت تخفیف دادن در فروش محصولات

برای اینکه بهتر متوجه اهمیت انواع تخفیف در فروش محصولات شوید، برخی از آمارهای واقعی را در جهان بررسی می‌کنیم:

  • در سال 2020، 90٪ مصرف‌کنندگان در جهان از کد تخفیف استفاده کردند.
  • بر اساس گزارش Valassis در سال 2021، ایمیل‌های دارای تخفیف باعث افزایش درآمد تا 48٪ می‌شوند.
  • بر اساس تحقیق Inmar Intelligence آمده که 63٪ از خریداران گفته‌اند که می‌خواهند کد تخفیف‌های بیشتری در دسترس داشته باشند.
  • بر اساس آمار سایت Juniper Research خرید با کد تخفیف دیجیتال، تا پایان سال 2022 از مرز 90 میلیارد دلار گذشت.

انواع تخفیف در بازاریابی

بازاریابی (مارکتینگ) یکی از بهترین روش‌های دنیا برای فروش بیشتر محصولات است. بازاریاب‌ها به ازای خرید مشتریان می‌توانند از صاحبان شرکت‌ها و کارخانه‌ها سود دریافت کنند و در درآمد حاصل از فروش، مشارکت داشته باشند.

با بازاریابی نام یک برند و محصولات آن، از دایرۀ محدود خود خارج می‌شود و تعداد بیشتری از مردم با آن آشنا می‌شوند. بازاریابی همواره به دنبال روش‌های جدید برای معرفی و فروش بیشتر است.

همان‌طور که در بالا اشاره شد، یکی از روش‌هایی که مشتریان به آن بسیار علاقه‌مند هستند تا خرید دل‌چسبی را تجربه کنند، تخفیف است. با ارائۀ انواع تخفیف‌های هوشمند، از پیش تعیین‌شده و با برنامه‌ریزی، مشتریان بدون اینکه لازم باشد باید برای کاهش قیمت محصول با فروشنده چانه بزنند، می‌توانند به ازای هر خرید خود از تخفیف‌ها استفاده کنند و محصول موردنظر را با قیمتی کمتر، خریداری نمایند.

استراتژی تخفیف در بازاریابی باید بر پایۀ فروش بیشتر برنامه‌ریزی شود اما سودآوری و دریافت نتیجه از عوامل تأثیرگذار مهم در ادامه روند آن است.

با توجه به توضیحات ارائه شده مشخص است که تخفیف گذاری انواع مختلفی دارد. فروش و بازاریابی باهم رابطۀ مستقیمی دارند و تخفیف نیز با فروش مرتبط است. در این قسمت انواع تخفیف در بازاریابی را بررسی می‌کنیم. اگر شما هم صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، استراتژی دقیق مناسب کسب‌وکار خود را انتخاب کنید.

۱. تخفیف درصدی تمام محصولات

یکی از معروف‌ترین روش‌هایی که ظاهراً نوستالژیک‌ترین روش ارائه تخفیف است، تخفیف درصدی محصولات یک فروشگاه است. حتماً تا به‌حال سری به فروشگاه‌های همواره تخفیف زده‌اید و قیمت‌هایی که خط زده شده و قیمت جدید همراه با درصد تخفیف اعمال شده را مشاهده کرده‌اید. با این روش مشتریان با مشاهده انواع تخفیف‌های ارائه شده از خرید خود رضایت بیشتری خواهند داشت.

در این روش از تخفیف باید توجه لازم وجود داشته باشد که درصد کلی ارائه شده روی تمام محصولات موجب ضرر نشود. از دیگر نکات قابل‌توجه در این روش این است که فروشنده باید توجه کند که این روش برای مشتری جذابیت داشته باشد.
برای اینکه در این روش بتوان فروش خوبی را تجربه کرد باید به چند نکته توجه داشت:

  • مدت‌زمان ارائه تخفیف خیلی طولانی نباشد.
  • بازۀ زمانی ارائه تخفیف مشخص‌شده باشد.
  • تخفیف در بازاریابی در این روش باید به خوبی تبلیغ شود.
  • مشتریان احتمالی و قدیمی را از تخفیف‌های ارائه‌شده خود، آگاه کنید.
استراتژی تخفیف روی محصولات در بازاریابی

۲. تخفیف مبلغی یا نقدی محصولات

در این روش از تخفیف در بازاریابی درصد کلی برای تمام ارائه تخفیف مشخص نمی‌شود و از مبلغ یک محصول یا تمام محصولات خریداری‌شده هزینه‌ای به‌عنوان تخفیف کسر می‌شود. در این روش نیازی به محاسبه درصدهای ارائه شده وجود ندارد.

۳. تخفیف در هزینه ارسال محصولات یا ارسال رایگان

کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی همواره با موضوع ارسال محصولات روبرو هستند. هزینه ارسال محصولات همیشه برای خریداران یکی از چالش‌هایی است که ممکن است بسیاری را از خرید اینترنتی منصرف کند.

یکی از بهترین روش‌های تخفیف برای مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی این است که در برخی از زمان‌ها تخفیف خود را به‌صورت ارسال رایگان محصولات ارائه کنند تا مشتریان برای خرید وسوسه شوند.

معمولاً کاربرانی که خرید اینترنتی زیاد انجام می‌دهند، به دنبال روش‌هایی هستند که هزینه ارسال کمتری را بپردازند. به همین دلیل در بسیاری از مواقع صبر می‌کنند تا فهرستی از اجناس موردنیاز خود تهیه‌کرده و پس‌ از آن ثبت سفارش انجام دهند یا به دنبال فروشگاه‌های اینترنتی هستند که از تخفیف‌هایی در ارسال خود استفاده کرده باشند.


حتما بخوانید! خدمات لجستیک فروشگاه آنلاین و موفقیت در کسب‌و‌کار

فروشگاه‌ها به روش‌های مختلفی می‌توانند از انواع تخفیف در ارسال محصولات برای مشتریان استفاده کنند:

  • ارائه تخفیف و ارسال رایگان برای خریدهای بیشتر از یک مبلغ مشخص
  • ارائه تخفیف و ارسال رایگان در بازه‌های زمانی محدود
  • انتخاب پیک باربری با حداقل هزینه، هزینه کم و مقرون به‌صرفه بودن هزینه ارسال

اگر دارندگان فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا را با دقت زیادی انتخاب کنند و هزینه ارسال محصولات را در چند شرکت مقایسه کنند، می‌توانند بهترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات را انتخاب کنند.

در پلتفرم پادروشاپ می‌توانید پس از ثبت سفارش، خدمات پستی را مقایسه و بهترین روش ارسال را انتخاب کنید.

۴. تخفیف در بازه زمانی محدود

یکی از انواع تخفیف‌هایی که افراد زیادی هم از آن استقبال می‌کنند، تخفیف در بازه‌های زمانی مشخص است که به مناسبت‌های مختلف بازۀ زمانی آن تعیین شده و اجرا می‌شود. طبق آمار و نتایج مشخص شده است که تخفیف‌ها اگر در بازۀ زمانی مشخص و محدودی ارائه شوند می‌توانند نتایج بهتری داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از انواع تخفیف، این است که مشتریان ترغیب می‌شوند در پنل‌های ثبت‌نام و یا عضویت فروشگاه‌های آنلاین شرکت کرده و برای آگاهی از تخفیف‌ها اطلاعات خود را وارد کنند.

برای استفاده از این روش تخفیف در بازاریابی می‌توان از بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی نیز استفاده کرد تا نتایج بهتری کسب شود. در این روش از استفاده از تخفیف‌های نقدی، تخفیف‌های درصدی و ارسال رایگان نیز مرسوم است.

انواع تخفیف به مشتری در بازه زمانی محدود

۵. تخفیف انبارداری

یکی از انواع تخفیف که به فروش محصولات شما کمک می‌کند، تخفیف انبارداری است. اگر یک محصولی برای مدت زیادی در انبار شما موجود است و فروش نمی‌رود، شما می‌توانید تخفیفی روی محصول با عنوان “انبارگردانی” یا کلمات مشابه بگذارید تا آن را راحت‌تر بفروشید چون هزینه‌ای که نگهداری این محصول برای شما خواهد داشت، زیاد خواهد بود و با کمک این مدل تخفیف، می‌توانید هزینه‌های انبارداری مربوط به آن را کاهش دهید.

۶. ارائه تخفیف با ارسال نمونه رایگان محصول

یکی از راه‌های وفادار کردن مشتری این است که در موقعیت‌های مختلف، مثلاً در اولین خرید او، محصولی را به عنوان اشانتیون یا نمونه رایگان برای او بفرستید. اشانتیون می‌تواند نمونه کوچکی از محصول اصلی شما باشد تا مشتری را با کیفیت و نوع محصول آشنا و او را ترغیب به خرید کند. جدا از آن، ارسال هدیه معمولاً برای افراد جذاب است و در آن‌ها احساس مهم بودن ایجاد می‌کند. بنابراین زمانی که شخصی از شما محصولی خریداری کرد، سعی کنید همراه آن یک اشانتیون از محصول جدید خود یا محصولات دیگر ارسال کنید.

۷. تخفیف مراجعه مجدد

یکی از راه‌های ایجاد وفاداری در مشتری، امکان استفاده از محصولات و خدمات به‌صورت محدود و فقط برای همین مشتری‌هاست. به همین دلیل تخفیفی را برای مشتریان شما که حداقل یک‌بار از شما خرید کنند، در نظر بگیرید. مطمئن باشید که این کار مشتریان قدیمی را وسوسه می‌کند که برگردد و بازهم از شما خرید کند.

۸. تخفیف‌های ارجاعی

یکی دیگر از انواع تخفیف، تخفیف‌های ارجاعی است. تخفیف‌های ارجاعی یعنی هر بار که یک مشتری، کسب‌وکار شما را به یک مشتری جدید معرفی می‌کند، شما برای او یک کد تخفیف درنظر بگیرید. مشتریان یک کد ارجاع منحصربه‌فرد دریافت می‌کنند که می‌توانند آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارند. این کد ارجاع ممکن است یک تخفیف دو طرفه باشد که مشتری جدید در اولین خرید خود تخفیف دریافت می‌کند و ارجاع‌دهنده بر اساس تعداد مشتریانی که به کسب‌وکار شما آورده است، تخفیف دریافت می‌کند. کسب‌وکارها می‌توانند از این روش تخفیف برای هدایت ترافیک ارگانیک و ایجاد هیجان یا آگاهی در مورد پیشنهادات خود استفاده کنند.

۹. ارائه انواع تخفیف مشتری وفادار

برخی از کسب‌وکارها برای بالا بردن میزان وفاداری در مشتری‌های خود و همچنین برای ترغیب آن‌ها به خرید محصولات یا خدمات، از تخفیف استفاده می‌کنند. معمولاً لیستی از افرادی که یک یا بیش از یک‌بار از آن‌ها خرید کرده‌اند را فراهم می‌کنند و به کمک ارسال پیامک یا ارسال کد تخفیف در دایرکت اینستاگرام، آن‌ها را تشویق می‌کنند تا خرید دیگری داشته باشند.

تشویق مشتریان به ادامه حمایت و تعامل با کسب‌وکار شما، منجر خواهد شد و می‌تواند به افزایش وفاداری آنها نسبت به برند شما کمک کند. این تاکتیک همچنین ممکن است از مفهوم FOMO یا ترس از دست دادن استفاده کند و مشتریان تصور می‌کنند اگر این کد تخفیف را از دست بدهند، شانس دریافت کد تخفیف دیگری ندارند و باید محصولات را با قیمت بیشتری خریداری کنند.

۱۰. تخفیف از طریق استفاده از کوپن تخفیف

ارائۀ کد تخفیف به مشتریان خاص یکی از انواع تخفیف در بازاریابی است که بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی از آن استفاده می‌کنند. در این روش از تخفیف در بازاریابی صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی از طریق شماره تماس یا ایمیل یا سایر شبکه‌های اجتماعی که مشتریان در اختیار صاحبان فروشگاه‌ها قرار داده‌اند برای آنان کد تخفیف ارسال می‌کنند. مشتریان می‌توانند هنگام خرید اینترنتی خود با ثبت کد تخفیف دریافت شده از تخفیف برخوردار شوند.

تخفیف در بازاریابی بسیار متنوع است اما بازدهی ارائه کد تخفیف و ارسال رایگان، برای فروشگاه‌های اینترنتی بیش از سایر روش‌های تخفیف‌گذاری است.این روش از تخفیف در بازاریابی دارای استراتژی‌های مختلفی است. برخی از فروشگاه‌های اینترنتی از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ کد تخفیف‌های اختصاصی را در اختیار اینفلوئنسرها قرار می‌دهند تا آن‌ها کد تخفیف‌ را در اختیار دنبال کنندگانشان قرار داده و از این طریق علاوه بر مزایای تخفیف به مشتریان از میزان فروش هر اینفلوئنسر نیز آگاه شوند.

برخی از فروشگاه‌های اینترنتی کد تخفیف‌های خود را در اختیار مشتریانی قرار می‌دهند که محصولات خاص و تعیین شده‌ای را خریداری کنند و یا برخی از آن‌ها کد تخفیف را به دنبال کنندگان صفحات مجازی خود ارائه می‌دهند و از این طریق آن‌ها را برای فالو کردن، ترغیب می‌کنند.

کدهای تخفیفی که امروزه بسیاری از فروشگاه‌های ارائه می‌کنند تحولات گسترده‌ای را در تخفیف در بازاریابی به وجود آورده‌اند. از مزایای ارائه کد تخفیف این است که مشتریان احساس خاص بودن در آن‌ها به وجود می‌آید و تصور می‌کنند که از تخفیف‌های خاص یک فروشگاه‌های اینترنتی برخوردار شده‌اند.

انواع فرمول تخفیف

فروشگاه‌های آنلاین برای ترغیب بیشتر مشتریان خود می‌توانند از انواع تخفیف استفاده کنند اما برای اینکه در پروسه‌های تخفیف دادن درنهایت متحمل ضرر نشود باید به فرمول تخفیف دادن توجه داشته باشند.
فرمول تخفیف به این صورت است:

قیمت فروش- قیمت ذکرشده = تخفیف

نرخ تخفیف * قیمت ذکرشده = تخفیف

فرمول تخفیف دادن به مشتری

روش استفاده از فرمول تخفیف دادن

برای پیروی از استراتژی‌های تخفیف در بازاریابی باید به‌صورت گام‌به‌گام و اصولی اقدام کنید تا بهترین تخفیف‌ها را به مشتریان خود ارائه کرده و آن‌ها را ترغیب به خرید کرده و خودتان نیز سود موردنظر را کسب کنید و برای درآمد کسب‌شده برنامه‌ریزی کنید. مراحل استفاده از فرمول‌های تخفیف به‌صورت زیر است:

روش استفاده از فرمول اول [قیمت فروش – قیمت ذکرشده = تخفیف]

  1. تعیین قیمت ذکرشده روی محصول.
  2. تعیین قیمت فروش یا قیمت واقعی محصول.
  3. کم کردن قیمت فروش از قیمت ذکرشده روی محصول. (قرار دادن قیمت ذکرشده که در مرحلۀ یک و قیمت فروش که در مرحلۀ دو به‌دست‌آمده است در فرمول: قیمت فروش- قیمت ذکرشده = تخفیف)

روش استفاده از فرمول دوم [نرخ تخفیف * قیمت ذکرشده = تخفیف]

  1. تعیین قیمت ذکرشدۀ محصول.
  2. تعیین نرخ تخفیف مشخص شده برای فروش محصول که با توجه به استراتژی‌های حسابداری و ابتکارهای تبلیغاتی و تخفیف در بازاریابی تعیین می‌شود.
  3. ضرب کردن قیمت ذکرشده روی محصول در نرخ تخفیف تعیین شده. (قرار دادن قیمت ذکرشده که در مرحلۀ یک و نرخ تخفیف که در مرحلۀ دو به‌دست‌آمده است در فرمول: نرخ تخفیف * قیمت ذکرشده = تخفیف)

همان‌طور که در این مقاله ذکر شد، اهمیت استفاده از انواع تخفیف برای خرید مجدد و علاقه‌مند کردن مشتری به محصولات شما، خیلی بالاست. همچنین شما می‌توانید از کد تخفیف استفاده کنید تا احتمال خرید مجدد محصولات توسط مشتری را افزایش دهید. در فروشگاه ساز رایگان پادروشاپ شما می‌توانید به هر میزانی که می‌خواهید برای فروشگاه اینستاگرامی خود کد تخفیف تعریف کنید و سپس آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. آموزش ساخت کد تخفیف در پادروشاپ و نحوه استفاده از آن را در لینک زیر بخوانید.


بیشتر بخوانید: آموزش ساخت کد تخفیف در پادروشاپ

سخن آخر

  • در تجارت‌های آنلاین و گستردۀ امروزی درک کردن مفهوم واژۀ تخفیف بسیار مهم است.
  • تخفیف در بازاریابی باید سبب سودآوری یک مجموعه شود.
  • میزان سودآوری تخفیف باید از آخرین روش‌های ارائه شده برای سودآوری بیشتر یک مجموعه باشد نه از نخستین روش‌های برنامه‌ریزی برای سودآوری بیشتر یک مجموعه.
  • درصورتی‌که میزان فروش با روش های تخفیف دادن به مشتری کمتر از حجم فروش تعیین شده باشد نه‌تنها سبب سودآوری نمی‌شود بلکه می‌تواند بر میزان درآمد خالص یک مجموعه نیز اثر منفی بگذارد.
  • از مهم‌ترین بازه‌های زمانی که ارائۀ تخفیف برای مشتریان جذاب‌تر است، زمان افتتاحیۀ فروشگاه آنلاین و یا در بازه‌های زمانی پاک‌سازی شرکت است.
  • در این مطلب به انواع تخفیف در بازاریابی اشاره شد که بر اساس آمار و نتایج یکی از محبوب‌ترین روش‌های ارائۀ به مشتریان که از آن استقبال زیادی می‌شود استفاده از کوپن تخفیف برای مشتریان خاص است.
  • ارسال رایگان یا تخفیف در ارسال محصولات یکی از روش‌هایی است که مشتریان فروشگاه‌های آنلاین از آن استقبال زیادی می‌کنند. برای به‌کارگیری از این استراتژی مهم برای تخفیف در بازاریابی خود می‌توانید از پلتفرم هوشمند پادروشاپ استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول انواع تخفیف در بازاریابی

    آیا تخفیف دادن در بازاریابی موثر است؟

    از افزایش درآمد گرفته تا همراهی بیشتر مشتریان و ثبت نام بیشتر در خبرنامه ایمیلی، بازاریابی با تخفیف می‌تواند ابزار قدرتمندی در استراتژی بازاریابی کلی شما باشد.

    آیا تخفیف ها باعث جذب مشتری می‌شوند؟

    تعیین تخفیف در قیمت‌گذاری یک تاکتیک اثبات شده است که به‌طور بالقوه می‌تواند باعث فروش بیشتر محصولات و خدمات شما شود و مشتریان جدیدی به سوی شما جذب کند. همچنین تخفیف باعث می‌شود که مصرف‌کننده نسبت به فروشنده احساس قدردانی کند.

    آیا تخفیف باعث افزایش تقاضا می‌شود؟

    وقتی قیمت خود کالا تغییر می‌کند، تقاضا تغییر نمی‌کند، اما مقدار تقاضا تغییر می‌کند. به عبارت دیگر، وقتی شرکت‌ها قیمت‌ها را از طریق تخفیف کاهش می‌دهند، مصرف‌کنندگان می‌خواهند کالا یا خدمات بیشتری را خریداری کنند.

    چگونه می‌توانم تخفیف‌های خود را جذاب‌تر کنم؟

    از تخفیف‌ها به‌صورت استراتژیک و کم استفاده کنید و بهتر است تنها زمانی از آن‌ها استفاده کنید که بتوانید آن‌ها را با دلیل توجیه کنید. برای مثال، می‌توانید برای سفارش بزرگ‌تر، قرارداد طولانی‌تر یا پیشنهادی ویژه با زمان محدود تخفیف ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که ارزش تخفیف و مزایای معامله را به طور واضح به مشتری اعلام کرده‌اید.

    منابع:

    Indeed

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    2 نظرات
    1. هانی می گوید

      سلام. ممنون از توضیحات شما.
      لطفا در مورد حالت های ارائه انواع تخفیف مشتری وفادار بیشتر توضیح بدین.

    2. تاج محمد می گوید

      سلام وقت بخیر
      تشکر از راهنمایی و توضیحات شما
      برای بازاریابی فروش کتاب
      بیشتر راهنمایی کنید ممنون میشم