آموزش قیمت گذاری در فروشگاه آنلاین و استراتژی‌های آن

0

یک استراتژی قیمت گذاری در فروشگاه آنلاین می‌تواند تجارت الکترونیک شما را نجات دهد یا برعکس، منجر به شکست آن شود. آیا برای رقابتی‌ماندن قیمت‌ها را پایین می‌گذارید اما سود را کاهش می‌دهید؟ یا، آیا قیمت‌های بالاتری تعیین می‌کنید اما ریسک از دست دادن مشتریان جدید را دارید؟

استفاده از استراتژی قیمت‌گذاری مناسب برای کسب‌وکار تجارت الکترونیک شما می‌تواند به گسترش کسب و کار و رشد درآمد و سود شما کمک کند. اگرچه قیمت‌گذاری محصول کار دشواری است، اما راه‌هایی برای شناسایی استراتژی قیمت‌گذاری متناسب با کسب و کار شما وجود دارد.

در این مقاله، دلیل نیاز به استراتژی قیمت گذاری در فروشگاه آنلاین و هشت استراتژی رایج قیمت‌گذاری مورد استفاده برندهای تجارت الکترونیک را بررسی خواهیم کرد.

استراتژی قیمت گذاری در فروشگاه آنلاین چیست؟

استراتژی قیمت‌گذاری در فروشگاه آنلاین یک برنامه فکر شده است که به تعیین نحوه قیمت‌گذاری دقیق محصولات برای افزایش فروش و سود و در عین حال رقابتی‌بودن کمک می‌کند. استراتژی‌های مختلف قیمت‌گذاری تجارت الکترونیک بسته به نوع محصولات فروخته‌شده، تقاضای محصول و رقابت استفاده می‌شود.

اهمیت تعیین قیمت مناسب برای محصولات آنلاین

استراتژی قیمت گذاری در فروشگاه آنلاین برای هر کسب‌وکاری متفاوت است. و حتی با رشد یک کسب‌وکار، ممکن است نیاز به تنظیم استراتژی خود داشته باشد. به عنوان مثال، یک استراتژی قیمت‌گذاری ساده به اضافه هزینه، بر ایجاد سود از هر فروش متمرکز است. Cost-plus برای مراحل اولیه یک تجارت الکترونیک کار می‌کند، اما ممکن است در دراز مدت پایدار نباشد.

همان‌طور که کسب‌وکار شما رشد می‌کند، هزینه‌ها ممکن است به طور تصاعدی رشد کنند و هزینه واقعی هر سفارش یا هزینه خرید نیز می‌تواند افزایش یابد. شما به یک استراتژی قیمت گذاری در فروشگاه آنلاین نیاز دارید که کمک کند کسب‌وکار خود را مقیاس‌بندی کنید. انواع مختلفی از استراتژی‌های قیمت‌گذاری توسط مشاغل تجارت الکترونیک استفاده می‌شود که در درازمدت به سود ضرری نمی‌رساند.

حتی اگر تجارت الکترونیک شما در حال حاضر سودآور باشد، اگر همچنان به ارزیابی مجدد استراتژی قیمت‌گذاری خود ادامه دهید و آن را بهبود ببخشید، فرصت‌هایی برای بهبود بیشتر سود وجود خواهد داشت.

یک استراتژی قیمت‌گذاری مناسب برای کسب‌وکار و مشتریان خود ایجاد کنید

اغلب اوقات، یک استراتژی قیمت گذاری در فروشگاه آنلاین بر اساس مخاطبان هدف، آن‌چه که مشتریان ایده‌آل شما مایل به پرداخت هستند و جایی‌که در حال حاضر برای محصولات مشابه خریداری می‌کنند، است. مدل قیمت‌گذاری مناسب به میزانی است که خریداران مایلند برای محصول شما بر اساس عوامل متعددی مانند شهرت برند، تقاضا و رقابت بپردازند.

قیمت-گذاری-در-فروشگاه-آنلاین-چیست
قیمت-گذاری-در-فروشگاه-آنلاین-چیست

مشتری شما کیست؟

توسعه شخصیت‌های خریدار می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان بالقوه خود را بهتر درک کنید. با دانستن ویژگی‌های جمعیتی، درآمد قابل تصرف و عادات خرید مخاطبان هدف، می‌توانید یک استراتژی قیمت‌گذاری متناسب با کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال، برخی از مشتریان نسبت به هزینه بیشتر توجه دارند، در حالی‌که سایر مشتریان مایل به پرداخت قیمت بالاتر برای محصولات خاص هستند. مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام دهید و استراتژی قیمت‌گذاری تجارت الکترونیک را بر اساس حدس‌وگمان اجرا نکنید.

بیشتر بخوانید: مزایای دراپ شیپینگ

چه چیزی باعث درخشش کسب‌وکار شما می‌شود؟

برای تمایز واقعی بین هزاران برند تجارت الکترونیک، کسب‌وکار شما به راهی برای برجسته‌شدن نیاز دارد و استراتژی قیمت‌گذاری مناسب می‌تواند به شما کمک کند.

برای مثال، خرده‌فروش بین‌المللی H&M لباس‌های شیک، پایدار و باکیفیت را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهد. استراتژی قیمت‌گذاری این برند به آن‌ها کمک کرده است تا به یک برند مشهور تبدیل شوند زیرا توانستند شکاف موجود در بازار پوشاک را پر کنند.

استفاده از روش‌های متنوع در قیمت‌گذاری محصولات

انتخاب استراتژی روش‌های قیمت گذاری در فروشگاه آنلاین به آزمون و خطا و همچنین ارزیابی مجدد در طول زمان نیاز دارد. در حالی‌که یک استراتژی قیمت‌گذاری ساده به اضافه هزینه ممکن است به رشد اولیه کمک کند، اما با شروع افزایش هزینه‌ها، می‌تواند تجارت شما را در بلندمدت مختل کند.

8 استراتژی قیمت گذاری در فروشگاه آنلاین

استفاده از استراتژی‌های تعیین قیمت دینامیک به عوامل مختلفی بستگی دارد، از هزینه تولید محصول گرفته تا تقاضای مشتری. در اینجا هشت استراتژی قیمت‌گذاری مختلف مورد استفاده توسط برندهای تجاری در حال رشد وجود دارد.

1. قیمت‌گذاری به اضافه هزینه

استراتژی قیمت‌گذاری به اضافه هزینه (همچنین به‌عنوان «قیمت‌گذاری نشانه‌گذاری»، «قیمت‌گذاری سرپایی» یا «قیمت‌گذاری مبتنی بر هزینه» نیز شناخته می‌شود) با افزودن یک حاشیه درصد ثابت به هزینه محصول، سود ایجاد می‌کند.

Cost-plus یکی از اساسی‌ترین و ساده‌ترین استراتژی‌های قیمت‌گذاری برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک جدید یا کوچک‌تر است، زیرا فرمول آن ساده و قابل محاسبه است.

فرض کنید کفش را به صورت آنلاین می‌فروشید. برای استفاده از قیمت‌گذاری به اضافه هزینه، ابتدا باید هزینه‌های مواد، نیروی کار و هزینه‌های ثابت هر محصول را جمع‌آوری و آن‌ها را جمع کنید:

مواد: 10 دلار

نیروی کار: 15 دلار

هزینه‌های ثابت: 20 دلار

هزینه کل: 45 دلار

برای کسب سود، کفش‌ها باید حداقل 45.01 دلار به‌فروش برسند. با این حال، ما می‌دانیم که پرداخت 0.01 دلار بیشتر از هزینه کل محصول امکان‌پذیر نیست زیرا باید هزینه‌های جذب مشتری، هزینه‌های حمل و نقل ، مالیات، بازگشت تجارت الکترونیک و سایر هزینه‌ها را نیز در نظر بگیرید.

اکثر مشاغل تجارت الکترونیک به حاشیه سود بین 50 تا 100 درصد دست می‌یابند. اگر هدف شما حاشیه سود 50 درصدی است، باید 90 دلار برای یک جفت کفش هزینه کنید. سپس با محاسبه هزینه واقعی هر سفارش، از فروش سود خواهید برد.

جوانب مثبت قیمت‌گذاری به اضافه هزینه

Cost-plus یک استراتژی قیمت‌گذاری محبوب است زیرا تا زمانی‌که قیمت‌های شما بالاتر از هزینه واقعی هر سفارش باشد، آسان است. تیم مالی یا حسابدار شما می‌تواند به سرعت به شما کمک کند تا یک سیستم ردیابی با هزینه به علاوه برای بررسی عملکرد کسب و کارتان راه‌اندازی کنید.

معایب قیمت‌گذاری به اضافه هزینه

ممکن است هنگام استفاده از قیمت‌گذاری به اضافه هزینه، محاسبات را به‌هم بریزد. اگر این کار اشتباه انجام شود، کسب و کار شما ممکن است در هر فروش ضرر کند. اگر هزینه مواد به طور غیرمنتظره افزایش یابد، اما قیمت محصول ثابت بماند، سود خود را از دست خواهید داد. شما می‌توانید قیمت‌های خود را افزایش دهید، اما این می‌تواند مشتریان فعلی را از خرید مجدد از فروشگاه شما منحرف کند.

2. قیمت‌گذاری مبتنی بر رقابت

رقابت با رقبای قیمتی در فروشگاه آنلاین اغلب برای کالاها استفاده می‌شود. قیمت‌گذاری مبتنی بر رقابت بر اساس ارائه قیمت‌های بهتر از رقبای شما است. این بدان معنی است که قیمت‌های خود را با قیمت محصولات مشابه ارائه شده توسط رقبای خود در کانال‌ها مقایسه و بر این اساس قیمت‌ها را تنظیم کنید.

به عنوان مثال، اگر شما یک برند لباس خیابانی را اجرا می‌کنید که دانشجویان را هدف قرار می‌دهد، ممکن است لازم باشد از یک استراتژی قیمت‌گذاری مبتنی بر رقابت برای رقابت با سایر برندهای لباس خیابانی که دانشجویان را هدف قرار می‌دهند استفاده کنید. صرف زمان و تلاش برای تحقیق در مورد مشتریان می‌تواند سود سهام شما را به‌همراه داشته باشد.

مزایای قیمت‌گذاری مبتنی بر رقابت

قیمت‌گذاری مبتنی بر رقابت می‌تواند به شما کمک کند با جذب مشتریان با قیمت‌های ارزان‌تر، رقبا را شکست دهید. اگر به دنبال جذب مشتریان مقرون‌به‌صرفه هستید، این گزینه خوبی برای شماست، زیرا آن‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه  حاضرند وفاداری به برند را کنار بگذارند. در واقع تاثیر قیمت بر رفتار مشتریان در فروشگاه آنلاین بسیار موثر است.

همچنین اپلیکیشن‌های قیمت‌گذاری مانند Price Intelligently و Prisync در دسترس هستند که انجام تحقیقات بازار و تعیین قیمت‌ها را بر اساس رقابت آسان می‌کنند.

شما می‌توانید میزان هزینه‌ای را که شما و رقبایتان برای حمل‌ونقل دریافت می‌کنید، در نظر بگیرید، زیرا ارائه ارسال رایگان می‌تواند تفاوت دیگری در هزینه نسبت به برندهای مشابه داشته باشد.

معایب قیمت گذاری مبتنی بر رقابت

برخلاف فروشگاه‌های فیزیکی، مشتریان اگر از قیمت‌های شما خوششان نمی‌آید، می‌توانند به راحتی در چند ثانیه از فروشگاه‌های تجارت الکترونیک دیگر دیدن کنند. اگر نتوانید به کاهش هزینه‌های خود ادامه دهید تا مشتریان اقتصادی را خوشحال کنید، شروع به از دست دادن سود فروش خواهید کرد.

قیمت‌گذاری رقابتی می‌تواند منجر به “مسابقه به سمت پایین” شود. اگر رقیبی تصمیم بگیرد که با شما در قیمت رقابت کند، هر دو برند به کاهش قیمت‌ها ادامه می‌دهند، که در نهایت می‌تواند باعث شود که محصول شما کمتر با ارزش و مطلوب به نظر برسد.

3. قیمت‌گذاری بر اساس ارزش

قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش بر تعیین حداکثر مبلغی که مشتری مایل است برای محصول شما بپردازد تمرکز دارد. مشتریان مبتنی بر ارزش بیش از هر چیز دیگری بر کیفیت و “انصاف” تمرکز می‌کنند. مشتریانی مانند این باید بدانند که محصولی که می‌فروشید از بهترین کیفیت، نسبتاً منبع‌دار، سازگار با محیط زیست و یا به سختی به دست می‌آید.

به عنوان مثال، اگر اکسسوری را به صورت آنلاین بفروشید، زیورآلات لباس مانند دکمه یا سنجاق سینه معمولا قیمت پایین‌تری دارند زیرا مشتری می‌داند که با مواد ارزان قیمت ساخته شده است. اما جواهرات گران‌قیمت، مانند حلقه نامزدی از Tiffany & Co، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند، زیرا مردم مایلند برای مواد درجه یک مانند الماس هزینه بیشتری بپردازند. 


همچنین بخوانید: مهم‌ترین خدمات لجستیکی برای فروشگاه اینترنتی

مزایای قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش

قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش را می‌توان برای همه انواع محصولات به دلیل ارزش درک شده محصول اعمال کرد. قیمت‌گذاری ارزشی همچنین به شما کمک می‌کند تا بفهمید محصولات شما چقدر ارزشمند هستند. اگر متوجه شدید که مشتریان مایل به پرداخت بیشتر از هزینه فعلی شما هستند، می‌توانید خط جدیدی از محصولات را با هزینه بالاتر معرفی کنید.

معایب قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش

قیمت‌گذاری بر اساس ارزش ممکن است به سختی انجام شود. برای یافتن بهترین قیمتی که مشتریان را بدون کاهش فروش راضی نگه می‌دارد، باید زمانی را صرف مطالعات و گروه‌های متمرکز کنید. همچنین، ارزش درک‌شده یک محصول می‌تواند در طول زمان تغییر کند. 

4. کاهش قیمت

کاهش قیمت یک استراتژی است که در آن قیمت اولیه یک محصول در طول زمان کاهش می‌یابد. کاهش قیمت برای محصولات فناوری که با معرفی فناوری جدید کمتر ارزش دارند یا منسوخ می‌شوند، رایج است (به عنوان مثال، دوربین‌های ویدیویی و دوربین‌های دیجیتال زمانی تقاضای زیادی داشتند، اما وقتی تلفن‌های هوشمند با دوربین‌های باکیفیت بالا به بازار معرفی شدند، فناوری قدیمی کمتر مطلوب شد). با عرضه مدل‌های جدیدتر محصول، خرید مدل‌های قدیمی ارزان‌تر می‌شود.

محصولات فناوری مانند گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها، رایانه‌ها و کنسول‌های بازی بخشی از مشتریان را دارند که به عنوان «پذیرنده‌های اولیه» شناخته می‌شوند. این نوع مشتریان مایلند برای جدیدترین و بهترین‌ها قیمت بیشتری بپردازند.

مثال دیگر محصولات فصلی مانند وسایل ورزشی زمستانی/تابستانی است که معمولاً در خارج از فصول به فروش می‌رسد.

جوانب مثبت کاهش قیمت

کاهش قیمت یک استراتژی خوب برای برندهایی است که محصولات ، فناوری یا اقلام فصلی با تقاضای بالا ارائه می‌دهند. با گذشت زمان، مشتریان به احتمال زیاد محصولات جدیدتری را می‌خواهند، اما همچنان می‌توانید از فروش محصولات سال گذشته برای جذب خریداران اقتصادی سود ببرید.

معایب کاهش قیمت

کاهش قیمت گزینه مناسبی برای برندهای تجارت الکترونیک جدیدتر و کوچک‌تر نیست. اپل می‌تواند قیمت‌ها را پایین بیاورد زیرا آیفون‌ها تقاضای زیادی دارند، آن‌ها به‌طور مداوم مدل‌های جدیدتر را با ویژگی‌های بهتر عرضه می‌کنند، و این برند برخی از وفادارترین مشتریان را دارد. کاهش قیمت فقط در صورتی کار می‌کند که مشتریان وفادار داشته باشید و بتوانید «پذیرندگان اولیه» را جذب کنید.

روش کاهش قیمت برای مشاغلی که محصولات یا کالاهای روزمره را می‌فروشند کار نمی‌کند. اگر شرکت شما لوازم آرایشی می‌فروشد، کاهش قیمت ممکن است بهترین استراتژی نباشد زیرا آرایش ماندگاری کوتاهی دارد و بازار بسیار اشباع‌شده‌ای است.

مزایای-قیمت-گذاری-در-فروشگاه-آنلاین
مزایای-قیمت-گذاری-در-فروشگاه-آنلاین

5. قیمت‌گذاری پیشرو زیان

قیمت‌گذاری پیشرو زیان بر فروش محصولات با ضرر تمرکز دارد تا مشتریان را برای خرید محصول گران‌تر ترغیب کند. هزینه زیان زمانی جبران می‌شود که مشتریان اقلام دیگری را خریداری کنند که برای عملکردی‌کردن محصول فروخته‌شده مورد نیاز است (مانند چاپگر و جوهر چاپگر، کنسول ویدیویی و بازی ویدیویی و غیره). محصولات اضافی را می‌توان در زمان فروش اولیه یا بعد از آن خریداری کرد.

نمونه‌ای از محصولی که از قیمت‌گذاری پیشرو ضرر استفاده می‌کند تیغ‌های ریش تراش هستند. اکثر ریش تراش ها به همراه چند تیغه نمونه ارزان‌قیمت فروخته می‌شوند. اما هنگامی‌که زمان خرید تیغه‌های جدید فرا می‌رسد، مشتری ممکن است متوجه شود که تیغه‌ها با قیمتی عالی عرضه می‌شوند. از آنجایی که آنها قبلاً تیغ را خریده‌اند، به احتمال زیاد هزینه تیغه‌های اضافی را خواهند پرداخت.

از قیمت‌گذاری پیشرو ضرر می‌توان برای افزایش میانگین ارزش سفارش استفاده کرد، زیرا مصرف‌کنندگان می‌خواهند علاوه بر محصول با قیمت بسیار ارزان، محصول مکمل را نیز خریداری کنند.

مزایای قیمت‌گذاری پیشرو زیان

قیمت‌گذاری پیشرو ضرر راهی عالی برای ترغیب مشتریان به خرید اولیه است و آن‌ها برای خرید محصولات اضافی از فروشگاه آنلاین شما استفاده می‌کنند و طول عمر وفاداری مشتری را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید از این به عنوان فرصتی برای ایجاد بسته‌های محصول یا فروش لوازم جانبی محصول استفاده کنید تا ضرر فروش محصول اولیه را جبران کنید.

معایب قیمت‌گذاری پیشرو زیان

اگر مشتریان خریدهای اضافی انجام ندهند یا اگر هزینه حمل‌ونقل تجارت الکترونیک به اندازه ارزش سبد خرید باشد، روش قیمت‌گذاری پیشرو زیان کار نمی‌کند. استراتژی قیمت‌گذاری تجارت الکترونیک بر وفاداری مشتری به محصول یا برند متکی است.

با قیمت‌گذاری زیان پیشرو، باید مطمئن شوید که مشتریان تجربه خرید عالی دارند، بنابراین آن‌ها مایل به خرید مجدد از شما خواهند بود.

6. قیمت‌گذاری پویا

قیمت‌گذاری پویا همه چیز در مورد انعطاف‌پذیری است. قیمت‌ها هرگز به صورت ثابت تعیین نمی‌شوند و به دلیل تغییرات مداوم تقاضا می‌توانند هر لحظه افزایش یا کاهش پیدا کنند.

قیمت‌گذاری پویا گاهی اوقات به عنوان “قیمت افزایشی” نامیده می‌شود. برنامه‌هایی مانند Uber و Lyft وقتی شاهد افزایش مشتریان در منطقه هستند که نیاز به کرایه ماشین دارند، مانند آب و هوای بد، رویدادهای بزرگ، ترافیک و غیره، از قیمت‌گذاری پویا استفاده می‌کنند.

جوانب مثبت قیمت‌گذاری پویا

با قیمت‌گذاری پویا، می‌توانید قیمت‌ها را کاهش دهید تا در صورت کاهش فروش کمتر از یک حجم خاص، فروش را افزایش دهید. یا می‌توانید با مشاهده افزایش فروش، قیمت‌ها را افزایش دهید تا سود بیشتری کسب کنید. قیمت‌گذاری پویا را می‌توان با قیمت‌گذاری مبتنی بر رقبا ترکیب کرد تا در صورت تغییر قیمت‌ها، قیمت‌های شما رقابتی بماند.

معایب قیمت‌گذاری پویا

اگر قیمت‌ها همیشه در حال تغییر باشند، قیمت‌گذاری پویا می‌تواند تبدیل شما را به شدت کاهش دهد. اگر مشتریان شما بدانند که قیمت‌ها در نهایت کاهش خواهد یافت، به احتمال زیاد قبل از خرید منتظر آن خواهند بود. در برخی موارد، نوسانات بیش از حد قیمت می‌تواند مشتریان را نسبت به خرید از تجارت الکترونیک شما محتاط کند و باعث از دست دادن اعتماد آن‌ها شود.

بعلاوه، تغییر مداوم قیمت‌ها بسیار زمان بر است، به خصوص اگر تعداد SKU بیشتری دارید.

7. قیمت‌گذاری ممتاز

قیمت یک محصول ارزش آن را نشان می‌دهد. قیمت‌گذاری ممتاز استراتژی است که برای قیمت‌گذاری اقلام لوکس یا گران قیمت استفاده می‌شود. با قیمت‌گذاری ممتاز، هدف این است که ارتباط برقرار کنید که محصولات یا برند شما مشهور است یا نشان‌دهنده وضعیت است. یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های آن، لباس‌ها و لوازم جانبی طراحان مد است.

جوانب برتر قیمت‌گذاری ممتاز

قیمت‌گذاری ممتاز می‌تواند یک استراتژی سودآور باشد زیرا شما فقط افرادی را هدف قرار می‌دهید که توانایی خرید محصولات شما را دارند. با بهبود هدف‌گذاری، هزینه‌های تبلیغاتی کمتری خواهید داشت زیرا بازار عمومی را هدف قرار نمی‌دهید.

قیمت‌گذاری ممتاز همچنین به این معنی است که محصولات شما بیشتر توسط افراد مشهور پوشیده می‌شوند. می‌توانید از این برای به دست‌آوردن تأییدیه افراد مشهور یا اجرای کمپین‌های بازاریابی با ستاره‌ها استفاده کنید تا آگاهی از برند را افزایش و هدف خود را کسب‌وکار لوکس قرار دهید.

معایب قیمت‌گذاری برتر

قیمت‌گذاری ممتاز تعداد مشتریان بالقوه ای را که می‌توانید هدف قرار دهید محدود می‌کند. اگر پیام‌رسانی و کمپین‌های تبلیغاتی برند شما مخاطبان اشتباهی را هدف قرار دهند، می‌توانید با تعداد زیادی بازدیدکننده «خریدار پنجره» مواجه شوید که به مشتریان پولی تبدیل نمی‌شوند.

خریدارانی که برای یک محصول با قیمت ممتاز هزینه می‌کنند، از برند شما نیز انتظار بیشتری دارند، مانند حمل‌ونقل ممتاز. بدون شهرت برند قوی، نظرات مثبت مشتریان ، و شواهدی مبنی بر کیفیت بالای محصولات، کار سختی برای فروش خواهید داشت.

8. قیمت‌گذاری لنگر

قیمت‌گذاری لنگر یک استراتژی است که به مشتریان هنگام تحقیق در مورد محصولات یک نقطه قیمت مرجع (لنگر) می‌دهد. به عنوان مثال، هنگام اجرای پیشنهاد تخفیف برای یک محصول، سایت شما می‌تواند قیمت اصلی را در کنار قیمت تخفیف دار نمایش دهد. به عنوان مثال، یک فروشگاه تجارت الکترونیک می‌تواند یک محصول را با قیمت 100 دلار اما با تخفیف 75 دلار عرضه کند. برای اینکه به مشتری نشان دهد چقدر پول پس انداز می‌کند، حتی اگر محصول به طور مرتب به قیمت 75 دلار در فروشگاه آنها به فروش می‌رسد.

جوانب مثبت قیمت‌گذاری لنگر

قیمت‌گذاری لنگر مشتریانی را که به دنبال تخفیف هستند جذب می‌کند. همچنین می‌تواند باعث ایجاد حس فوریت شود. با ارجاع به نقطه لنگر بالاتر، مشتریان احساس می‌کنند که نیاز به خرید فوری دارند یا معامله را از دست می‌دهند.

قیمت‌گذاری لنگر اغلب برای بسته‌ها یا سفارش‌های اشتراکی با نشان دادن صرفه‌جویی در هزینه‌ای که مشتری در صورت اشتراک بیشتر یا مشترک شدن به‌جای خرید یک‌باره دریافت می‌کند، استفاده می‌شود. در این موارد، تخفیفی برای تعهد به چندین کالا یا سفارش ارائه می‌شود و مشتری می‌تواند پس‌انداز را در هنگام تسویه‌حساب آزمایش کند تا مطمئن شود که از این طریق در هزینه خود صرفه‌جویی می‌کند.

معایب قیمت‌گذاری لنگر

قیمت‌گذاری لنگر می‌تواند به حد افراطی کشیده شود و باعث از دست دادن فروش شما شود. اگر اختلاف بین لنگر و قیمت جدید بسیار زیاد باشد، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که محصول دارای نقص است یا ارزش خود را از دست داده است.

ترکیب قوانین و رویه‌های قیمت گذاری در فروشگاه آنلاین

اگر بهترین کارایی را برای کسب‌وکار شما داشته باشد، می‌توان استراتژی‌های قیمت‌گذاری تجارت الکترونیک را با هم ترکیب کرد. همان‌طور که قبلا ذکر شد، قیمت‌گذاری پویا همراه با قیمت‌گذاری مبتنی بر رقبا می‌تواند به شما کمک کند رقابتی بمانید.

ترکیب قیمت‌گذاری پیشرو با کاهش قیمت می‌تواند LTV مشتری شما را در درازمدت افزایش دهد زیرا با کاهش قیمت، به خرید چندین محصول از شما ادامه می‌دهد.

برای توجیه این‌که چرا محصولات شما قیمت‌های بالاتری دارند، قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش و هزینه رقابتی را می‌توان ترکیب کرد. شما می‌توانید نشان دهید که محصولات شما دارای ویژگی‌های منحصر به فرد، مواد بهتر، مقاومت در برابر آسیب و غیره هستند تا به مشتریان اطلاع دهید که محصولات شما ارزش هزینه اضافی را دارند.

با استفاده از ترکیب استراتژی‌های قیمت گذاری در فروشگاه آنلاین، می‌توانید سود و فروش را بهبود بخشید. بهبود استراتژی قیمت‌گذاری برای افزایش فروش ممکن است نیاز به آزمایش و آزمون و خطا داشته باشد، اما بهینه‌سازی می‌تواند انجام شود.

سخن آخر

هنگام توسعه یک استراتژی قیمت‌گذاری تجارت الکترونیک باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. رقابت، انتظارات مشتری در حال تغییر، هزینه مواد و حمل و نقل، همه در قیمت‌گذاری محصولات شما نقش دارند. اما برندهای تجارت الکترونیک که به ارزیابی مجدد استراتژی قیمت‌گذاری و همچنین استراتژی لجستیک تجارت الکترونیک خود ادامه می‌دهند، همچنان رقابتی و سودآور خواهند بود.

سوالات متداول

در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین سوالات درباره قیمت گذاری در فروشگاه آنلاین پاسخ دهیم.

منبع: shipbob

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.