مهم‌ترین خدمات لجستیکی برای فروشگاه اینترنتی

0

مدیریت خدمات لجستیکی برای فروشگاه اینترنتی به شما کمک می‌کند تا نتایج و سود فروشگاه آنلاین خود را به حداکثر برسانید. در این مقاله، ما تجزیه و تحلیل می‌کنیم که کدام بخش از تجارت الکترونیک به لجستیک مربوط می‌شود و چگونه می‌توان آنها را بهینه کرد. با ما همراه باشید.

خدمات لجستیکی برای فروشگاه اینترنتی چیست؟

لجستیک در تجارت الکترونیک شامل تمام مراحل لازم برای اطمینان از رسیدن محصولات بدون آسیب یا تاخیر به مقصد است. این بدان معنی است که راه حل‌های تدارکات تجارت الکترونیک بخش اساسی هر فروشگاه آنلاین است، زیرا کنار گذاشتن آن غیرممکن است.

مزایای مدیریت لجستیک برای تجارت الکترونیک

در ادامه به مزایای خدمات لجستیکی برای فروشگاه اینترنتی اشاره خواهیم کرد.

هزینه‌های لجستیک کاهش می‌یابد

یک سوم هزینه‌هایی که کسب و کارهای تجارت الکترونیک باید با آن مواجه شوند به لجستیک مربوط می‌شود. منطقی است که فرض کنیم حجم کاری کمتر به کاهش قابل توجهی در هزینه‌ها منجر می‌شود. برای کاهش این هزینه‌ها، می‌توانید با ارائه دهندگان تدارکات تجارت الکترونیک کار کنید و نکاتی را که در این مقاله به شما ارائه می‌دهیم، پیاده‌سازی کنید.

تبدیل بیشتر در پرداخت

آخرین مطالعات نشان می‌دهد که ۷ مورد از ۱۰ مشتری پس از وارد کردن اطلاعات پرداخت خود، صفحه خرید را ترک می‌کنند. اگر دلایل این امر را تحلیل کنیم، متوجه می‌شویم که مهم‌ترین عامل برای خریداران، نرخ بالای حمل و نقل است. بهینه‌سازی فرآیند حمل و نقل به شما این امکان را می‌دهد که نیازهای مشتریان خود را در هنگام پرداخت برآورده کنید و فروش را افزایش دهید.

رضایت بیشتر مشتری

راه‌حل‌های لجستیکی کارآمد در تجارت الکترونیک، امکان ارائه خدمات و محصولات بهتر با هزینه کمتر را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، از کاهش و مدیریت بهتر حوادث تشکر می‌کنیم. زمان تحویل نیز می‌تواند بهبود یابد و مستقیماً بر دید مشتریان از فروشگاه آنلاین شما تأثیر بگذارد.

8 جزء خدمات لجستیکی برای فروشگاه اینترنتی و نکاتی برای بهینه‌سازی آن‌ها

1. انبار

نیروی محرکه هر تجارت الکترونیکی انبار آن است. بسیاری از فرآیندهای محصولات: دریافت محصولات، ذخیره یا بسته‌بندی آن‌ها در آنجا انجام می‌شود. این حیاتی است که انبار شما مرتب باشد. به این ترتیب کارکنان می‌توانند به راحتی به هر محصولی دسترسی پیدا کنند. برای این شما می‌توانید:

  • ادغام کلیه فرآیندها در زنجیره تامین
  • مسیرهای حمل و نقل مجدد را با دقت برنامه‌ریزی کنید
  • استفاده بهینه از فضا (افقی و عمودی)
  • طراحی یک سیستم انبار فشرده و پویا
  • پیاده‌سازی روش‌هایی برای شناسایی و جلوگیری از مشکلات در زیرساخت‌ها و ماشین آلات
  • شروع به استفاده از یک سیستم اسکن کنید که به شما امکان مرتب‌سازی، نظارت و طبقه بندی موجودی را می‌دهد.

2. دریافت محصولات

زمان پاسخ شما به سفارش‌های جدید با تعداد دفعات دریافت محصولات و موارد دیگر تعیین می‌شود. برای مدیریت سفارشات بیشتر، تامین کننده شما نیز باید متعهد باشد. همگام‌سازی گردش‌های کاری داخلی و ایجاد یک برنامه تدارکات اساسی می‌شود. شما همچنین باید فرآیندهای زیر را انجام دهید:

  • هنگام رسیدن به کالاها برچسب بزنید
  • آزمایش‌های کنترل کیفیت محصولات و بسته‌بندی آن‌ها را انجام دهید
  • بررسی کنید که کالا با اقلام سفارش داده شده مطابقت داشته باشد

3. سهام

هر تجارت الکترونیکی باید کنترل دائمی سهام را داشته باشد؛ زیرا فرآیند آماده‌سازی و ارسال هرگز به پایان نمی‌رسد. اگر می‌خواهید کنترل انبار را در دست داشته باشید، باید هر کالایی را که وارد انبار و از آن خارج می‌شود را پیگیری کنید. این را می‌توان با استخدام خدمات تدارکات تجارت الکترونیک یا با پیاده‌سازی یک سیستم نرم افزاری لجستیک تجارت الکترونیک انجام داد.

همچنین مهم است محصولاتی را که می‌فروشید در نظر بگیرید، زیرا مکان و زمان تحویل بسته به تقاضا یا فصلی می‌تواند متفاوت باشد. این نکات می‌تواند به شما در پیگیری سهام خود کمک کند:

  • از شر موارد منسوخ خلاص شوید
  • کاهش زمان با ماشین آلات
  • فضاهای از دست رفته را کاهش دهید
  • برنامه‌ریزی و نظارت بر هر شمارش
  • به صورت استراتژیک اقلام را با در نظر گرفتن دستور خروج قرار دهید

4. دریافت درگاه پرداخت

هر فروشگاهی با وجود درگاه پرداخت به عنوان یک فروشگاه معتبر شناخته می‌شود که دردسرهایی مانند دریافت فیش تقلبی، پاسخ در دایرکت و… را ندارد و ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی فضای ایمن برای مشتری فراهم می‌کند تا به راحتی خرید خود را انجام دهد. همچنین مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز خرید خود را انجام دهند و نیازی به منتظر ماندن برای دریافت شماره کارت نیست.

درگاه پرداخت پادروشاپ یکی از راه‌هایی است که به مدیریت بهتر فروشگاه آنلاین شما کمک می‌کند. به کمک این ویژگی می‌توانید به سادگی رسیدهای پرداخت را مدیریت کنید و همچنین فاکتور آنلاین برای مشتری صادر کنید.

با داشتن درگاه پرداخت در فروشگاه ساز اینترنتی پادروشاپ از مزایایی مانند تسویه وجه روزانه، دریافت رسید معتبر، پرداخت امن، انجام تراکنش بدون کارمزد، مدیریت پرداخت‌های انجام شده توسط مشتری و… بهره‌مند می‌شوید.

5. چیدن و بسته بندی

هر فرآیند لجستیک تجارت الکترونیک شامل جمع‌آوری محصولات، ذخیره مجدد و آماده سازی سفارش برای ارسال آن، به عبارت دیگر، بسته‌بندی است. برداشت و بسته بندی ارتباط نزدیکی با هزینه‌ها و زمان پاسخ دارد. در واقع، زمان مورد نیاز برای برداشت دستی می‌تواند تا 60٪ باشد. اگر می‌خواهید چیدن و بسته بندی خود را بهینه کنید، پیشنهاد می‌کنیم:

  • با استفاده از بسته‌بندی خود مونتاژ، دستگاه فیلمبرداری و پر کردن
  • اجرای استراتژی‌های انتخاب بسته به اندازه انبار شما و سطح فوریت هر محموله
  • داشتن یک سیستم خوب برای شناسایی کالا برای سهولت در یافتن اقلام در انبار

به عنوان یک ابزار اضافی، می‌توانید از ابزارهای Outvio برای دسته‌بندی محصولات، چاپ خودکار برچسب‌ها و فهرست‌ها استفاده  کنید.

6. حمل و نقل

محموله‌ها ظریف‌ترین مرحله خدمات لجستیکی برای فروشگاه اینترنتی هستند. به احتمال زیاد، برای ارسال بسته‌ها به شرکت دیگری متکی هستید. هدف نهایی این مرحله همگام‌سازی آماده‌سازی بسته با ورود پیک می‌باشد.

برای این کار باید زمان انبار را کنترل کنید، فهرست‌های برداشت و بسته‌بندی را سازماندهی کنید، برچسب‌های حمل و نقل را چاپ کنید، فاکتورهای تجاری، اسناد گمرکی، وزن و اندازه‌گیری بسته‌ها، مشتریان خود را از وضعیت و مکان محموله‌ها مطلع کنید، و هرگونه حادثه‌ای را مدیریت کنید.

وظایف زیر می‌تواند به شما در فرآیند حمل و نقل کمک کند:

  • داشتن سیستم کافی برای برچسب زدن و مناطق مشخص برای ورود محصولات
  • استفاده از یک سیستم دیجیتال برای اطلاع کارکنان از ورود پیک‌ها
  • انتخاب بهترین پیک برای هر محموله
  • داشتن پلاگین حمل و نقل

7. ردیابی

اطلاعات ردیابی یکی از خدمات لجستیکی مهم است که مشتریان در هنگام خرید در فروشگاه آنلاین بیشتر درخواست می‌کنند زیرا به آنها اجازه می‌دهد از وضعیت سفارش خود مطلع شوند.

به طور معمول، هنگامی‌که یک سفارش پردازش می‌شود، پیک شماره یا کد پیگیری را ارائه می‌دهد. با مراجعه به درگاه پیک و معرفی کد، شما و مشتری خود قادر خواهید بود با کد رهگیری مرسوله پستی را بررسی کنید.

با این حال، این سیستم یک مشکل دارد. ردیابی باید از صفحه وب پیک‌ها انجام شود و نه از صفحه شما. این مشکل به دو دلیل است:

  • این می‌تواند یک تجربه وحشتناک برای خریداران باشد، به‌خصوص اگر آن‌ها بیش از یک سفارش داشته باشند.
  • تمام ترافیک ایجاد شده با منابع شما به وب سایت آن‌ها ختم می‌شود. این می‌تواند بر اعتماد برند تأثیر بگذارد و شما را از رشد کلی باز دارد.

وظیفه شما این است که دسترسی مشتریان خود را به این ابزار فراهم کنید و این پورتال را در وب سایت خود ادغام کنید. این امر به‌ویژه در صورتی مهم است که می‌خواهید تجارت الکترونیک خود را برای حجم بالاتری از فروش و ارسال بهینه کنید. همچنین باید نرخ باز شدن ایمیل‌هایی را که شامل این پورتال می‌شوند در نظر بگیرید.

8. مدیریت بازگشت

خدمات پس از فروش تجارت الکترونیک یکی از مواردی است که مشتریان بالقوه بیشتر ممکن است از یک فروشگاه آنلاین توقع داشته باشند. در واقع بازگشت کالا یکی از نکات کلیدی است که مشتریان قبل از خرید به آن توجه می‌کنند و این امر در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

داشتن یک سیاست بازگشت رضایت بخش نه تنها به معنای یک مزیت رقابتی بزرگ برای شما خواهد بود، بلکه در سطح شهرت و همچنین برای به حداقل رساندن هزینه‌های لجستیک ضروری است.

برای دستیابی به این کاهش هزینه، باید عناصر زیر را با نرم افزار لجستیک تجارت الکترونیک بهینه کنید:

  • مکانی را در انبار خود ایجاد کنید که به مدیریت بازگشت اختصاص داده شده است
  • پیاده سازی یک سیستم بازگشت در یک رابط واحد برای به حداقل رساندن زمان مورد نیاز
  • اطمینان حاصل کنید که بسته‌بندی از محصولات در طول حمل و نقل محافظت می‌کند
  • یک پورتال بازگشت را در وب سایت خود بگنجانید تا مشتریان را قادر به بازگشت کالای خود کنند

9. پشتیبانی از مشتری

تا اینجا متوجه شدیم معنی لجستیک چیست. در سال‌های گذشته پشتیبانی مشتری به عنوان یک بخش اساسی در هر کسب و کاری و به عنوان یکی از مهم‌ترین خدمات لجستیکی اهمیت پیدا کرده است. خدمات پشتیبانی سریع مشتری می‌تواند تعداد بازگشت‌ها و نظرات منفی را کاهش دهد، در حالی که می‌تواند بخشی از استراتژی بازاریابی باشد و فروش را ارتقا دهد.

عناصر کلیدی برای بهینه سازی خدمات مشتری عبارتند از:

به مشتریان خود گوش دهید. اگر کانال‌های ارتباطی اضافی برای پشتیبانی ارائه می‌کنید، به یاد داشته باشید که همه آن‌ها را بررسی کنید و به مشکلات مشتریان خود گوش دهید. همکاری با متخصصان لجستیک تجارت الکترونیک، کیفیت این سرویس را بالا می‌برد.

در تمام مراحل خریدار را همراهی کنید. تردیدها و مشکلات ممکن است در هر زمانی ظاهر شوند، حتی زمانی که خرید قبلا انجام شده باشد. در واقع مرحله پس از فروش زمانی است که این سوالات مهم‌تر به نظر می‌رسند. اگر بتوانید مشتریان راضی را حفظ کنید، می‌توانند مزایای زیادی به همراه داشته باشند.

اطلاعات مفید را جمع آوری کنید. همه کانال‌ها می‌توانند اطلاعات مفیدی را برای بهبود محصولات، استراتژی‌های بازاریابی و سایر فرآیندهای تجارت الکترونیک ارائه دهند. اگر منابعی را برای درک مشکلات و ادعاهای مشتریان خود سرمایه‌گذاری و آن‌ها را حل کنید، احتمالاً خواهید دید که چگونه نرخ بازگشت کاهش می‌یابد و هزینه‌های حمل و نقل بهبود می‌یابد.

مدیریت فروشگاه اینترنتی با یک نرم افزار تدارکات تجارت الکترونیک

در این مرحله، احتمالاً متوجه شده‌اید که مانع اصلی در تدارکات برای تجارت الکترونیک، تعامل و اتصال وظایف مختلفی است که در بخش تدارکات وجود دارد. خدمات تدارکات تجارت الکترونیک زمانی که تازه شروع به کار می‌کنید، بهینه‌سازی هر کار را به صورت جداگانه نسبتاً آسان می‌کند.

با این حال، ادغام همه کانال‌های فروش و پیک‌ها در یک پلتفرم واحد تلاش بیشتری می‌طلبد. برای انجام این کار، به نرم افزار تدارکات تجارت الکترونیک نیاز دارید که به شما امکان می‌دهد تمام عملیات پس از پرداخت را از یک رابط واحد مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: دراپ شیپینگ چیست

نتیجه‌گیری

اکنون که می‌دانید خدمات لجستیکی برای فروشگاه آنلاین به چه معناست و چگونه می‌توانید آن را بهینه سازی کنید، مطمئن شوید که از نرم افزار لجستیک تجارت الکترونیک مناسب به عنوان راه حلی برای مشکلات مربوط به اجرای فروشگاه آنلاین خود استفاده می‌کنید.

نکاتی را که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم اجرا کنید و با ارائه دهندگان نرم افزار مدیریتی مناسب کار کنید تا پردازش سفارشات آنلاین را مانند یک حرفه‌ای مدیریت کنید. تیم حرفه‌ای پادرو به شما کمک می‌کند تا مدیریت و ارسال بسته‌بندی‌های خود را به راحتی هر چه تمام‌تر انجام دهید. پس با ما در تماس باشید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول

    در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین سوالات درباره خدمات لجستیکی برای فروشگاه اینترنتی پاسخ دهیم.

    منبع: outvio

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.