ارسال مرسولات با شرکت پستی ماهکس و مزایای آن

2

امروزه با همه‌گیر شدن ویروس کرونا و نیاز و علاقه ی مردم به ارسال کالا با پست و یا خرید آنلاین، استفاده از شرکت های حمل و نقل کالا روز به روز افزایش یافته است. مهم‌ترین اصل در استفاده از این شرکت‌ها سرعت خدمات‌رسانی است. همه ما برای انجام قسمتی از کارهای روزانه خود به شرکت پستی نیازمندیم که ضمن احترام به مشتریانش قابل اعتماد بوده و بتوان با اطمینان کامل، ارسال کالا را به آن سپرد. شرکت پستی ماهکس یکی از شرکت‌های فعال در خدمات پستی است.

موضوع دیگر دسترسی داشتن به خدمات اینترنتی است. این در حالی است که اکثر این شرکت‌ها با کاستی‌هایی روبه‌رو هستند. از جمله تاخیر در ارسال بسته پستی و یا آسیب دیدن کالا و… که همگی سبب نارضایتی مردم شده است. بدون شک این موضوع به سادگی می‌تواند باعث از رونق افتادن کار یک شرکت پستی شود.

از طرفی معدود شرکت‌هایی وجود دارند که بتوانند بسته پستی شما را از خارج از کشور به داخل و یا بالعکس با روشی سریع و امن ارسال کنند. به همین دلیل قصد داریم تا اطلاعات کلی درباره شرکت پستی ماهکس و مزیت‌های مرتبط به آن را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای شرکت پستی ماهکس

شرکت پستی ماهکس که یکی از شرکت‌های فعال در حیطه بین الملل است، توانسته تا عملکرد قابل قبولی را در اخیتار شما قرار دهد.

شرکت پستی ماهکس

به روز بودن

یکی از مزایای یک شرکت بین المللی خوب استفاده از به روزترین خدمات و وسایل مربوط به حمل و نقل است.

سابقه

یک شرکت خوب شرکتی است که با سابقه و تجربه ی خود بتواند بهترین خدمات ممکن را ارائه کند.

خطوط دریایی

استفاده از خطوط دریایی یکی از بهترین راههای حمل ونقل کالاست. استفاده از راههای آبی از امن ترین و به صرفه ترین راههای جا به جایی بار است که در حدود 90 درصد حمل و نقل‌های جهان را مختص خود کرده است.

فاکتورهایی از جمله طول و نوع مسیر و ناوگان، بر مدت زمان رسیدن بار از طریق راههای آبی تاثیر گذار خواهد بود.

قیمت مناسب

به طور کلی از مسئولیت‌های یک شرکت پستی خوب این است که از بهترین و سریعترین راه ممکن بتواند خدمات را به مشتری برسانند و همچنین از حداقل هزینه استفاده کنند.

معمولا رقابت بین شرکت‌های پستی بر سر موضاعاتی چون رساندن با کیفیت کالا به مشتری، طریقه رهگیری مرسوله پستی، سرعت رساندن مرسوله و قیمت و هزینه‌ای که ارسال کالا در بردارد.همچنین کیفیت بسته بندی کالا نیزدرانتخاب یک شرکت پستی توسط مشتری تاثیر بسزایی دارد.از ویژگی‌های یک بسته بندی خوب می‌توان به کیفیت و استحکام کارتن، پاکیزگی کارتن و سبک بسته بندی آن توجه نمود.

شرکت پستی ماهکس با بیش از یک دهه سابقه در نظر دارد تا با خدمات ویژه خود باعث جلب رضایت مشتریان و آسان نمودن ارسال و تحویل کالاها به صورت تحویل از درب مبدا تا درب مقصد برای آنها شود.

روش‌های حمل بار در پست ماهکس به صورت زمینی، هوایی، دریایی و ریلی است. از مزایای مهم خدمات این شرکت می‌توان به ارسال بار به سراسر دنیا، تجهیزات پیشرفته حمل و نقل بار در انبار نگهداری و بسته بندی مدرن و پیشرفته آن اشاره کرد.

معمولا یکی از اصلی‌ترین مشکلات ارسال کالا به وسیله پست برای مشتریان، تاخیر در دریافت آن توسط گیرنده است.

سرویس‌های موجود در شرکت پستی ماهکس

پست ماهکس برای تسهیل در این امر و جلب رضایت مشتریان خدمات ویژه و خاصی برای زمان حمل و تحویل کالا در نظر گرفته است که شامل سه سرویس ویژه می‌شود:

  • حمل اقتصادی

این سرویس مختص کالاهای غیر فوری و سنگین است که ارسال آن با هزینه به صرفه‌تر به اقسان نقاط جهان امکان پذیر است. از این طریق امکان ایجاد شرایط مناسب برای همه کاربران به منظور انتقال محموله‌های خود به وجود بیاید.

  • حمل سریع

در این سرویس پس از ثبت درخواست مشتری‌، بار از درب منزل و یا شرکت از ایشان تحویل گرفته شده و بعد از دادن رسید تحویل، بارها به انبار پردازش تحویل داده شده و طبق جدول خدمات حمل بار به مقصد تحویل داده می‌شود.

  • حمل فوق سریع بار

برای استفاده از این سرویس مشتریان می‌توانند با مراجعه به دفاتر فروش شرکت ماهکس که در فرودگاه‌های سراسر کشور مستقر است یا به صورت درب به درب، بسته های فوری خود را به مقصد مورد نظر خود ارسال کنند.

برنامه حمل بار سریع و حمل فوق سریع چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • در روش حمل سریع بار در صورتی که نقطه ی توزیع بار، مراکز استان‌ها و یا دفتر های نمایندگی پست ماهکس باشد، بار در کمتر از 24 ساعت به مقصد تحویل داده خواهد شد. همچنین تحویل محموله مدنظر به صورت درب به درب است که هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی قابل ارسال است. شرکت پستی ماهکس دسترسی کامل را برای کاربران خود فراهم کرده است.

در روش حمل سریع بار در صورتی که نقطه ی توزیع بار شهر های اقماری باشدبار در کمتر از 48 ساعت به صورت درب به درب تحویل داده خواهد شد و همچنین به دو صورت زمینی و هوایی قابل ارسال است.

  • در روش سوم حمل بار به صورت سریع اگر نقطه توزیع بار خارج از کشور باشد، بار در 3 الی 5 روز کاری به مقصد تحویل داده خواهد شد و میتواند به دو صورت درب به درب و تحویل در فرودگاه به مقصد تحویل داده شود. ارسال بار در این روش تنها به صورت هوایی امکان پذیر است.
شرکت پستی ماهکس
  • در حمل فوق سریع بار نقطه توزیع بار یکی از شهرهای دارای فرودگاه کشور است. بار در این روش در بازه زمانی 12 ساعت و به صورت درب به درب به مقصد تحویل داده خواهد شد. نحوه ارسال بار در این روش تنها به صورت استفاده از خطوط هوایی است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    شرکت پستی ماهکس چه خدماتی را به کاربران خود می‌دهد؟

    شرکت ماهکس خدمات متنوعی را در حوزه حمل و نقل کالا نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1.رهگیری به‌موقع محصولات

    مشتریان شرکت پستی ماهکس می توانند در هر لحظه تنها با وارد شدن به وب سایت شرکت ماهکس و وارد نمودن شماره بسته یا بارنامه از وضعیت ارسال مرسوله خود مطلع شوند. همچنین این امکان وجود دارد تا برای رهگیری ماهکس با شماره گیری تلفن امور اداری شرکت ماهکس در ساعات اداری تمامی روزهای هفته وضعیت بسته ی خود را پیگیری کنند. یا با خرید پلاگین وردپرس پادروپین برای ارسال بسته‌ها و پیگیری آن‌ها استفاده کنید.

    2.پرداخت درب منزل

    شرکت پستی ماهکس برای رفع نیاز مشتریان خود سرویسی را قرار داده که در آن مشتریان می توانند هزینه بسته پستی خود را در محل و هنگام تحویل کالا پرداخت کنند. در این سرویس فرستنده تعهد می‌دهد که در صورت عدم تمایل گیرنده به دریافت بسته، شرکت بسته ی پستی را به فرستنده تحویل و هزینه حمل را پرداخت نماید. این سرویس تنها برای کالاهایی است که متعارف بوده و دارای وزن زیادی نباشند.

    3.بیمه مرسوله

    تحویل بار بدون آسیب دیدگی از معضلات اصلی حمل و نقل کالا با شرکت پستی است. در شرکت پستی ماهکس شما می‌توانید با مشاوره با کارشناسان و قیمت گذاری بر روی بار خود با پرداخت نرخ مناسب بار خود را بیمه کنید. این بدین معناست که در صورت آسیب دیدگی کالا و یا مفقود شدن آن در حین ارسال غرامتی به اندازه ارزش کالا به شما پرداخت خواهد شد.

    4.حمل کالاهای ویژه

    شرکت پستی ماهکس در تلاش است که با ارتقاء سطح کیفیت باربری خود و با به کارگیری نیروهای آموزش دیده و مجرب در بخش‌های بسته بندی و حمل بار، اعتماد مشتریان خود را در زمینه حمل کالاهای ویژه و حساس جلب کند.

    5.بسته بندی مناسب

    معمولا بسته بندی درست و اصولی کالا نقش مهمی در سلامت آن در طول باربری خواهد داشت. پست ماهکس با استفاده از دانش روز و روش های نوین بسته بندی و به کار گیری نیروهای ماهر در این زمینه، باعث اطمینان خاطر مشتریان خود از سلامت کالاهایشان شده است. به عنوان مثال بسته بندی کالاهای ویژه و پرخطر مانند کالاهای فاسد شدنی و داروها از محصولاتی است که این شرکت سلامت آن‌ها را تامین و تضمین می‌کند.

    پشتیبانی شرکت ماهکس بسیار بالا است

    تمامی مشتریانی که درخواست ارسال کالایی را در داخل کشور دارند، این امکان برای آن‌ها وجود دارد تا از طریق تماس با پشتیبان‌های شرکت پستی ماهکس درخواست خود را بدون نیاز به پیگیری حضوری اعلام نمایند. همچنین برای اطمینان بیشتر مشتریان در صورتی که برای پیگیری محصول خود نیاز به راهنمایی بیشتری داشتند، می‌تواند با واحد پیشتیبانی تماس گرفته و درخواست خود را مطرح کنند. همچنین می‌توانید برای پیگیری مرسوله پستی کد رهگیری خود را در پلتفرم پادرو قرار دهید و وضعیت سفارش را به صورت آنلاین ببینید.

    در کنار مواردی که پیشتر گفته شد، پست ماهکس خدمات سفارشی و متنوع دیگری را نیز برای مشتریان خود در نظر دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

    • سرویس برگشت مدارک درخواستی

     این خدمات مختص شرکت ها و یا افرادی ست که به احراز هویت یا دریافت کپی مدارک شناسایی یا فرم نظر سنجی و . . . از گیرنده‌های محموله خود نیازمند هستند.

    • حمل کالا در بازه زمانی خاص

    شرکت پستی ماهکس با داشتن تجربه، برنامه ریزی معین و امکانات خود توانسته این سرویس را برای شرکت هایی که نیازمند توزیع بار در ساعات مشخص به مشتریان خود هستند، در شهر تهران فراهم نماید.

    • خدمات شعبه‌های مستقر

    پست ماهکس می تواند با توجه به نیاز شرکتها ،با مستقر کردن نیروهای خود و تجهیزات حمل و نقل مانند بسته بندی و …. در محل درخواست شده ی مشتری،در کاهش هزینه ها سازمان های تجاری کمک رسان باشد.

    تاخیر در تحویل مرسوله ممکن است در چه زمانی اتفاق بیفتد؟

    همانطور که می‌دانید ممکن است شرایط بسیار زیادی ایجاد شود تا در در تحویل مرسوله مشکل ایجاد شود. می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد.

    1-عدم ارائه مشخصات درست از طرف فرستنده

    2-اتفاقات غیر قابل پیش بینی مانند کنسلی و یا تاخیر در پرواز و یا تصادفات و بسته شدن مسیرها و . . .

    3-حوادث طبیعی و غیر مترقبه مانند سیل ،طوفان ،زلزله و . . .

    شرکت پستی ماهکس

    ارسال سفارشات ماهکس با پادروپین

    ماهکس از جمله شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پستی است که می‌توانید در افزونه حمل و نقل وردپرس پادروپین از آن استفاده کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از این افزونه است که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف از جمله شرکت ماهکس را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

    همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

    نکات ارسال کالا و رهگیری با شرکت پستی ماهکس

    • در صورتی که پس از ثبت درخواست خود در پست ماهکس، تصمیم بر تغییر نحوه ارسال محموله خود داشتید، می‌توانید با تماس با واحد امور مشتریان شرکت پستی ماهکس، در صورت وجود داشتن کالای شما در محل شرکت و نبودن ممنوعیت قانونی این درخواست امکان پذیر است.
    • بلافاصله بعد از دریافت کالا و صادر شدن بارنامه محصول،اطلاعات مرسوله شما قابل رهگیری است.
    • در صورت مفقود شدن شماره رهگیری این امکان وجود دارد تا با امور مشتریان شرکت پستی ماهکس تماس بگیرید.
    • دفاتر ماهکس در تهران و شهرستان‌ها طبق ساعات اداری پذیرش خواهد داشت اما برای سهولت کار مشتریان، دفتر فرودگاه مهرآباد به صورت 24 ساعته آماده پذیرش است.
    • ارسال مدارک هویتی به دلیل ممنوعیت طبق قانون میسر نخواهد بود.
    • برای ارسال کالا به کشورهای دیگر حداکثر ابعاد محصول باید 1.6*2.20*3.20 باشد .
    • در رابطه با حمل کالاهای با ارزش، پست ماهکس تنها کالاهایی که قانونی و مجاز باشند را حمل کرده و برای کالاهای مجاز نیز حمل آن تنها با اعلام ارزش ان توسط مشتری و داشتن پوشش بیمه ای امکان پذیر است.

    پلتفرم هوشمند پادروشاپ به کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی سفارش مشتریان خود را ارسال کنند و برآورد دقیقی از هزینه مرسوله پستی داشته باشند تا کمترین هزینه پستی را متحمل شوند.

    با ثبت فروشگاه آنلاین خود در فروشگاه ساز پادروشاپ به لیستی از شرکت‌های پستی دسترسی دارید و می‌توانید هزینه ارسال از طریق هر کدام از آنها را ببینید. در پادروشاپ شما می‌توانید سفارش مشتریان خود را به صورت تکی یا انبوه ارسال کنید. در ضمن برای ارسال بسته‌ها نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی را ندارید و بسته‌های شما توسط مامور پادروشاپ از محل موردنظر شما جمع‌آوری می‌شود.

    اگر در اینستاگرام صاحب فروشگاه هستید و برای مدیریت سفارشات و افزایش فروش به دنبال روشی کارآمد می‌گردید، در پادروشاپ ثبت نام کنید.

    کالاهای غیر قانونی پستی به خارج از کشور عبارتند از

    1-اشیای قدیمی و عتیقه مانند آثار و هنرهای نقاشی قدیم و یا وسایل قدیمی مانند کتب، سکه و جواهرات قدیمی

    2-سلاح و مواد قابل انفجار

    3-مواد مخدر

    4-وسایل مربوط به قمار

    5-مشروبات الکلی

    6-تمبر های مربوط به قبل از انقلاب

    7-کالاهایی مانند قند و شکر و… که کالای یارانه‌ای محسوب شوند.

    • در صورتی که کالای با ارزش شما نیازمند بسته بندی خاصی باشد، پرسنل پست ماهکس به جدیدترین شیوه آن را بسته بندی خواهد کرد و هزینه بسته بندی‌های خاص به اندازه و حجم کالا بستگی خواهد داشت. همچنین در صورت نیاز به لغو درخواست خود می‌توانید با امور مشتریان پست ماهکس تماس بگیرید.
    • در صورتی که بعد از ثبت کالای خود نیاز به تغییر آدرس مقصد خود دارید، می‌توانید با بررسی شرایط کالای خود و تماس با واحد امور مشتریان آدرس گیرنده را تغییر دهید.
    • درصورت بروز هرگونه مشکل درباره وضعیت محموله، می‌توانید با پشتیبان‌های مجموعه تماس حاصل فرمایید.
    • پست ماهکس در زمینه جابه‌جایی اسباب منزل خدماتی نخواهد داشت.
    • برای جابه جایی دارو شرایط ویژه‌ای وجود دارد که پیشتیبان‌های شرکت پاسخگوی جزییات این موضوع خواهند بود.
    • پیشنهادات ویژه و تخفیف‌ها تنها برای مشتریان وی آی پی و در صورت عقد قرارداد با واحد فروش امکان پذیر است.
    • کالاهای خطرناکی که با تغییر شرایط آن سبب واکنش‌های شیمیایی یا الکتریکی شود طبق قانون خطرناک محسوب می‌شود. همچنین برای حمل این قبیل کالاها نیاز به شرایط و بسته بندی ویژه است.کالاهایی مانند مواد و پودرهای شیمیایی، اسپری و مواد سمی و کالاهای قابل اشتعال از این نمونه محصولات هستند.
    • در مورد وزن کالاها در صورت تجاری بودن آن محدودیتی وجود ندارد اما کالای غیر تجاری نسبت به کشور مقصد قوانین متفاوتی خواهد داشت.
    • امکان ارسال کردن نمونه آزمایشگاهی نیز شرایط ویژه‌ای در پست ماهکس وجود خواهد داشت.

    جمع بندی

    شرکت پستی ماهکس و اطلاعات مربوط به این موضوع از مواردی است که در این مقاله به آن پرداختیم. این شرکت پستی به دلیل این که عملکرد بسیار گسترده‌ای در بازار ایران دارد، می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای طیف گسترده‌ای از کاربران باشد.

    منبع: mahex

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    2 نظرات
    1. اکبری می گوید

      اصلاپست خوبی نیست وراضی نیستم الان چندروز ازقشم یه بسته میبایست بیاد یزد نرسیده

    2. ریحانه می گوید

      مطالب بی نظیر بود