داستان کسب و کارها: اتسی

0

اتسی (Etsy) یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی است که فعالیت خود را با تمرکز بر فروش محصولات خاصی مثل صنایع‌دستی و انواع عتیقه‌های ارزشمند آغاز کرده است. این کسب‌وکار، یکی از پرطرفدارترین مارکت‌ پلیس‌‌های جهان است که خریداران کالاهای منحصربه‌فرد را به فروشندگان مستقل در سراسر جهان وصل می‌کند.

اتسی بهترین و بی‌دردسرترین راه‌حل برای خریداران و فروشندگان است؛ فروشندگان بدون اینکه چالش‌های ساخت و مدیریت فروشگاه اینترنتی را داشته باشند، در عرض چند دقیقه با عضویت و فعالیت در اتسی به میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان دسترسی پیدا می‌کنند.

خرید از وب‌سایت Etsy در واقع امکان انتخاب از میان میلیون‌ها کالای دست‌ساز، قدیمی و خاص را برای مشتریان فراهم می‌کند که توسط فروشندگان مستقل عرضه شده‌اند. در این مطلب از پادرو به داستان کسب‌وکار Etsy می‌پردازیم تا بیشتر با جزئیات این کسب‌وکار آنلاین آشنا شوید.

موسس اتسی کیست؟

در سال 2005 میلادی، چهار بنیان‌گذار اصلی Etsy فعالیت خود را از آپارتمانی در بروکلین آغاز کردند. این شرکت به عنوان یک فروشگاه مجازی برای فروش آثار هنری و صنایع دستی شروع به کار کرد و چشم‌انداز مؤسسین آن، کمک به هنرمندان برای فروش آثار خود در یک پلتفرم آنلاین بود.

رابرت کالین، کریس ماگری، هیم شاپیک و جرد تاربل به عنوان چهار بنیان‌گذار اصلی Etsy شناخته می‌شوند. رابرت کالین از دسامبر 2009 تا ژوئیه 2011 میلادی مدیر عامل شرکت بود.

مروری بر تاریخچه فعالیت اتسی

وب‌سایت Etsy در سال 2005 میلادی توسط یک شرکت کوچک متشکل از رابرت کالین، کریس مگوایر و هایم شوپیک راه‌اندازی شد. ساخت نسخه اولیه حدود دو ماه و نیم طول کشید و پس از مدتی نفر چهارم تیم، یعنی جرد تاربل نیز به تیم بنیان‌گذاران اضافه شد.

کالین در خصوص علت انتخاب Etsy در یکی از مصاحبه‌های سال 2010 اعلام کرد که به دنبال انتخاب یک نام بی‌معنی بوده تا نام برند را از نو بسازم و به آن مفهومی ببخشم. در حال تماشای فیلم هشت و یک‌دوم فلینی بودم که آن‌چه شنیدم یادداشت کرد. این کلمه ایتالیایی etsi در فیلم زیاد تکرار می‌شد که به معنای “اوه، بله” بود. این کلمه در زبان لایتن و فرانسوری و یونانی به معنای چه می‌شد “اگر…” و “فقط به این دلیل” بود که به عنوان نام این وب‌سایت انتخاب شد.

Etsy در سال اول فعالیت خود به خاطر افزودن ابزارها و قابلیت‌های جدید برای کمک به فروشندگان، توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد که در ماه می 2007 فروش آن از مرز 1.7 میلیون دلار عبور کرد. در نوامبر2007، خریداران مبلغی حدود 4.3 میلیون دلار برای خرید 300 هزار محصول در اتسی هزینه کرده بودند که نسبت به ماه قبل خود 43% افزایش داشت.

در مارس 2010، اتسی هفت میلیون کاربر ثبت‌شده داشت که با رشد آن، تمرکز روی جامعه هدف بیشتر می‌شد. یک سال بعد، نوعی سیستم شبکه اجتماعی به سبک فیس‌بوک در وب‌سایت ایجاد شد تا به خریداران و فروشندگان کمک کند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در این مسیر، مشکلات وب‌سایت همواره از طریق بازخورد و شکایات مشتریان شناسایی و برطرف می‌شد.

روند پیشرفت و رشد اتسی طی سالیان گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشته اما همچنان ادامه دارد. در سال 2020، حدود 38 میلیون خریدار جدید به اتسی اضافه شد که این رقم دو برابر خریداران سال قبلی بود.

چه محصولاتی در اتسی به فروش می‌رسد؟

همان‌طور که پیش از این گفتیم، محصولات موجود در اتسی شامل صنایع دستی و عتیقه‌های ارزشمندی هستند که به صورت مستقل خرید و فروش می‌شوند. این موارد را می‌توان به شکل زیر دسته‌بندی کرد:

  • جواهرات و انواع اکسسوری
  • انواع لباس و و پوشاک زنانه، مردانه و کودکانه
  • انواع لوازم منزل
  • اسباب‌بازی و سرگرمی
  • لوازم و صنایع دستی

پیشنهاد می‌شود: داستان کسب و کار آمازون

حقایق جالب درباره اتسی

در این بخش به بررسی چند حقیقت جالب درباره Etsy می‌پردازیم:

1. اتسی در سال 2005 به عنوان یک مارکت پلیس صنایع دستی فعالیت خود را آغاز کرد

در سال 2005 میلادی، اتسی به عنوان یک پلتفرم برای ارتباط هنرمندان، صنایع دستی ارزشمند و کلکسیونرهای قدیمی با مخاطبان گسترده تاسیس شد. امروزه این پلتفرم به یک بازار جهانی تبدیل شده است که میلیون‌ها فروشنده هنرمند و خلاق با آثار و محصولات منحصربه‌فرد دارد.

2. بیش از 80 میلیون محصول در پلتفرم اتسی ارائه شده است

با این تنوع گسترده محصولات، اتسی محصولات مختلفی برای مشتریان با هر سلیقه‌ای ارائه می‌دهد. محصولات این پلتفرم شامل انواع جواهرات دست‌ساز، لوازم جانبی، لباس‌های قدیمی و دکوراسیون منزل می‌شود که هرکدام اقلام منحصربه‌فردی برای مشتریان خاص هستند.

3. اتسی تمرکز زیادی بر حمایت از کسب‌وکارهای کوچک دارد

برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، اتسی به توانمندسازی کارآفرینان مستقل اختصاص دارد که با فراهم کردن بستری برای نمایش محصولات کسب‌وکارهای کوچک، خریداران را به خرید از هنرمندان و صنعتگران دعوت می‌کند.

4. اتسی در بیش از 200 کشور فعالیت می‌کند

به لطف دسترسی جهانی، اتسی به مرکزی برای ارتباط فروشندگان و خریداران از تمام نقاط جهان تبدیل شده است. فرقی ندارد که فروشنده یا مشتری در کدام قاره یا در کدام کشور باشند، این وب‌سایت به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا کالاها و محصولات خاص را در سراسر جهان کشف کنند.

5. اتسی تعهد بالایی به پایداری دارد

پایداری یا Sustainability یکی از تعهدات اصلی اتسی در مسیر فعالیت وب‌سایت است. این وب‌سایت با تشویق فروشندگان به استفاده از مواد و روش‌های سازگار با محیط زیست، عملکرد مسئولانه‌ای نسبت به محیط زیست دارد.

6. اتسی یک تجربه خرید شخصی منحصربه‌فرد است

اتسی با کمک الگوریتم‌های نوآورانه، محصولات را بر اساس رفتار و سابقه خرید کاربران به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. این رویکرد شخصی‌سازی شده در تجربه کاربر، تمایل مخاطب به خرید را افزایش می‌دهد.

7. اتسی از اهداف خیریه حمایت می‌کند

Etsy بخشی از برنامه خود را به اهداف خیریه اختصاص داده است. فروشندگان می‌توانند بخشی از فروش خود را صرف خیریه مورد علاقه خود کنند. این ابتکار اتسی تاثیر مثبتی بر جوامع سراسر جهان دارد و اهمیت توجه به دیگران را یادآور می‌شود.


پیشنهاد می‌شود: داستان کسب و کارها: علی بابا

سخن آخر

اتسی یک پلتفرم جامع برای فروشندگان کالاهای خاص و گنجینه‌های قدیمی است که ایده‌های کوچک را به کسب‌وکارهای موفق تبدیل کرده است. این پلتفرم، فروشندگان را با میلیون‌ها خریدار بالقوه آشنا می‌کند و چالش‌های خرید و فروش آنلاین محصولات خاص را برای طرفداران این صنایع هموار کرده است. این وب‌سایت در بین هنرمندان محبوبیت زیادی دارد، چرا که دسترسی آن‌ها به مشتریان را امکان‌پذیر کرده و به آن‌ها کمک می‌کند زمان بیشتری را صرف تمرکز بر هنر خود کنند.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول کسب و کار Etsy

    Etsy چیست؟

    اتسی یک پلتفرم فروش آنلاین است که در آن افراد می‌توانند محصولات خاص، صنایع دستی منحصربه‌فرد و قدیمی را خرید و فروش کنند.

    چه محصولاتی را می‌توانیم در اتسی بفروشیم؟

    انواع صنایع دستی، محصولات دست‌ساز، عتیقه‌جات، جواهرهای جدید و قدیمی، تجهیزات جانبی و اکسسوری، لوازم قدیمی خانه، کلکسیون‌های هنری و… جزو اقلام پرفروش در وب‌سایت etsy هستند.

    فروش در اتسی چه مزایایی دارد؟

    دسترسی به ترافیک بالا و مشتریان در سراسر دنیا، راه‌اندازی سریع فروشگاه، وجود یک جامعه و شبکه مشارکتی و پیشنهاد محصولات بر اساس الگوریتم رفتار مشتری، از جمله ویژگی‌هایی است که اتسی را به یک فروشگاه اینترنتی مناسب برای خرید و فروش محصولات منحصربه‌فرد تبدیل کرده است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.