بهترین مارکت پلیس های جهان در 2023

0

چه دنبال تهیه کالایی خاص باشید و چه دنبال بازاری که محصولات خود را در آن عرضه کنید، فرقی ندارد، استفاده از یک مارکت پلیس معروف ساده‌ترین راه حل است. با حضور برترین مارکت پلیس های دنیا در دنیای دیجیتال، فاصله بین فروشندگان و خریداران بسیار نامحسوس شده است. امروزه در هر نقطه از جهان که باشید به سادگی می‌توانید از هر فروشنده‌ای که محصول مورد نظر شما را ارائه می‌کند، بدون توجه به فاصله مکانی، نیاز خود را تامین کنید. گزارش‌های اقتصادی پیش‌بینی می‌کند که تجارت الکترونیک در سال 2023 نسبت به سال قبل تا دو برابر افزایش یابد و به 1.4 تریلیون دلار برسد! غفلت از این فرصت می‌تواند عواقب منفی برای تجارت شما به‌دنبال داشته باشد. اگرچه استراتژی شما برای حضور در فضای رقابتی مارکت پلیس ها بسیار تاثیر گذار است اما قدم اول آشنایی با این فضاست. با ما همراه باشید تا شما را با بهترین مارکت پلیس های جهان در سال 2023 و ویژگی‌های هریک آشنا کنیم.

مارکت پلیس چیست؟

مارکت پلیس در واقع یک بازار مجازی است؛ یک بازار آنلاین که اشخاص ثالث محصولات و خدمات خود را در آن ارائه می‌کنند و در نهایت معاملات توسط پلتفرم آنلاین پردازش می‌شود. سایت مارکت پلیس به‌عنوان یک «فروشگاه بزرگ آنلاین» عمل می‌کند که در اکثر مواقع تولید کننده و حتی مالک محصولات ارائه‌شده نیست.

انواع مارکت پلیس‌ها بر اساس مخاطبان هدف خود به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: 

  • تجارت با کسب و کارهای دیگر (B2B): نوعی بازار است که در آن کسب‌و‌کارها با سایر مشاغل تعامل می‌کنند. مارکت پلیس به عنوان واسطه به عمده‌فروشان و تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در پلتفرم بازار آنلاین خرید و فروش کنند.
  • تجارت با مشتری (B2C): نوعی بازار است که در آن شرکت‌ها محصولات و خدمات خود را مستقیماً به مشتریان می‌فروشند. مارکت پلیس بستری را فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان و مشتریان آنها با یکدیگر تعامل داشته باشند.
  • همتا به همتا (P2P) یا مشتری به مشتری (C2C): نوعی مارکت پلیس است که در آن مشتریان می‌توانند در یک بازار آنلاین با یکدیگر تجارت کنند. در اینجا مشتری با استفاده از یک پلتفرم تجاری واسطه، کالاها را از مشتری دیگر خریداری می‌کند.
درباره مارکت پلیس‌ در مقاله مارکت پلیس چیست و چطور میتوان در مارکت پلیس درآمد داشت؟ بیشتر بخوانید.

10 مارکت پلیس برتر دنیا در سال 2023

در اینجا بهترین مارکت پلیس های خارجی را آورده‌ایم که هر کدام دارای ویژگی‌های متمایزی هستند. بنابراین این فهرست به شما کمک می‌کند تا بر اساس نیازهای برند، بودجه و اهداف کلی تجارت خود بازار آنلاین هدف خود را پیدا کنید.

برترین مارکت پلیس های جهان

1. آمازون؛ بزرگترین مارکت پلیس دنیا

بدون شک بحث و بررسی مارکت پلیس‌ها را باید از آمازون شروع کرد. آمازون بزرگترین بازار آنلاین جهان است که در پایگاه مشتریان خود بیش از 300 میلیون کاربر دارد. این مارکت پلیس معروف در میان 15 وب سایت پربازدید جهان قرار دارد.

نزدیک به نیمی از کاربران آمازون همیشه قبل از خرید هر محصولی، قیمت‌ها را در آمازون بررسی می‌کنند. در سال 2022، فروش خالص آمازون با افزایشی چشم‌گیر به رقم خیره کننده 386 میلیارد دلار رسید و به نظر می‌رسد بزوس، مدیر عامل آمازون، پیشتاز این صنعت باقی بماند.

برای اکثر کسب و کارها شرکت در بازار آمازون فرصتی برای کسب شهرت است. فروش در آمازون بسیار ساده است، کافی است یک حساب کاربری در مرکز فروشنده با نام، آدرس، شماره تلفن، شناسه مالیاتی و سایر اطلاعات لازم ایجاد شود و بخش مربوط به محصولات خود را انتخاب کنید. در صورت نبود موانع قانونی پس از هفت روز کاری فعالیت شما آغاز می‌شود. با این حال رقابت در قیمت یکی از چالش‌های فروش در آمازون خواهد بود.

2. eBay

ای بی (eBay) فروشگاه آنلاینی است که می‌توان در حراج‌های هیجان‌انگیز آن لذت معامله فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید. این پلتفرم از سال 1995 کار خود را شروع کرد و از وب سایتی برای ارائه کالاهای دست دوم به یکی از بزرگترین خرده‌فروشان تجارت الکترونیک جهان تبدیل شده است.

حدود 183 میلیون خریدار فعال از سراسر جهان در این پلتفرم حضور دارند و فروشندگانی که کالاهای بازسازی شده را به حراج می‌گذارند، در این مارکت پلیس بازدهی خوبی دارند. 

برای مشارکت در این بازار نیاز به وب سایت یا هیچ گونه پایگاه فروش مستقل ندارید. بدون ارسال درخواست می‌توانید به این بازار بپیوندید. با کمک eBay Seller Hub می‌توانید یک حساب کاربری و اولین لیست فروش خود را ایجاد کنید.

برای شروع کار کافی است لیبل‌های پستی خود را چاپ کنید و تبلیغات خود را در eBay قرار دهید.

مارکت پلیس ای بی (eBay)

3. والمارت

والمارت (Walmart) از سال 2000 وارد بازار تجارت الکترونیک شد و تا سال 2022، فروش در آن به 102 میلیارد دلار رسید، در حالی‌که فقط از کارمزد کمیسیون‌ها استفاده می‌کند. تقریباً هر هفته 240 میلیون مشتری از فروشگاه های والمارت در سراسر جهان بازدید می کردند.

والمارت برای صاحبان مشاغل کوچک این فرصت را ایجاد می‌کند تا از ترافیک عظیم این غول تجارت الکترونیک استفاده کنند و محصولات خود را به بازار هدف ارائه دهند. 

برای فروش در والمارت کافی است یک درخواست ارسال کنید. در صورت تایید، می‌توانید محصولات خود را برای فروش ارائه کنید. برای پذیرفته شدن، باید قابلیت پردازش سریع، انتخاب وسیعی از محصولات با کیفیت بالا و قیمت گذاری تهاجمی داشته باشید.

علاوه بر این والمارت دستورالعمل‌های خود را برای ارسال‌کنندگان کالا دارد. بنابراین برای تأیید فروش در والمارت، محصولات شما باید مقرون به صرفه و خدمات مشتری شما درجه یک باشد.

4. Etsy

اگر علاقه به محصولات دست‌ساز، عتیقه و منحصر به فرد دارید، Etsy جایی است که باید در آن شرکت داشته باشید. اتسی (Etsy) بازاری برای ارائه محصولات صنعتگران خلاق مجازی است. مارکت پلیس Etsy با 33 میلیون مشتری که به دنبال اقلام خاص و غیرمعمول مانند پوشاک قدیمی، جواهرات، و کالاهای دست ساز هستند، مطمئناً محل مناسبی برای یافتن بازار هدف شماست. زیبایی بصری در این بازار بسیار اهمیت دارد و یکی از موارد ضروری برای فروشندگانی بازار Etsy عکس‌های با کیفیت از محصول است. 

برخلاف دیگر مارکت پلیس ها، فروشندگان اقلام خود را مستقل از Etsy، به طور مستقیم مستقیم به مشتریان می‌فروشند. هنگامی که مشتریان روی نام برند شما در صفحات محصول کلیک کنند، به ویترین فروشگاه منحصر به فرد شما در Etsy هدایت می‌شوند. این ویژگی فرصتی عالی را برای گسترش هویت برند شما و جذب مشتریان وفادار ایجاد می‌کند. 

5. shopify

شاپیفای (Shopify) در سال 2015 به عنوان یک بازار مشتری به مشتری (C2C) در سنگاپور راه‌اندازی شد و در حال حاضر به صورت فروشنده به مصرف کننده (B2C) به خریداران و فروشندگان در سراسر آسیای جنوب شرقی و چندین کشور آمریکای لاتین خدمات ارائه می‌دهد. شاپیفای یک مارکت پلیس مبتنی بر اپیلیکیشن موبایل است و در حال حاضر نزدیک به 11٪ را سهم بازار پلیس مارکت‌ها در اختیار دارد. 

پلیس مارکت شاپیفای، پلتفرمی است که فروشندگان را قادر می‌سازد که شخصا فروشگاه‌های آنلاین خود را ایجاد کنند. ویژگی‌های Shopify برای مبتدیان بسیار مناسب است و به فروشندگان اجازه می‌دهد ویترین فروشگاه خود را سفارشی کنند تا شبیه وب‌سایت‌ مورد نظرشان باشد.

همچنین مجموعه‌ای از برنامه‌های جانبی را ارائه می‌دهد که می‌تواند برای شخصی‌سازی فروشگاه استفاده شوند. تمام هزینه‌های وب سایت، وبلاگ، گواهینامه‌های SSL، بازیابی سبدهای خرید و … که باید در هزینه‌های استاندارد شاپیفای پرداخت شود، گنجانده شده است.

با این‌حال می‌توانید از طرح رایگان ۱۴ روزه Shopify برای فروش آزمایشی استفاده کنید. حتی می‌توانید فروشگاه شاپیفای خود را به بازار Walmart نیز متصل کنید، به این ترتیب موجودی همگام‌سازی می‌شود و می‌توانید جزئیات سفارش را وارد کنید.

مارکت پلیس شاپیفای

6. علی بابا

مارکت پلیس چینی علی بابا، اژدهای تجارت آنلاین، یکی از بزرگترین شرکت‌های تجارت الکترونیک خرده فروشی جهان است. هر سال در روز مجردها در چین، علی بابا رکورد خرید و فروش آنلاین در جهان را می‌شکند. این مارکت پلیس شامل سه بازار مختلف است:

  • علی بابا یک وب سایت B2B است. پرفروش‌ترین‌ اقلام آن عموماً محصولاتی هستند که تولید انبوه می‌شوند و به‌صورت عمده به شرکت‌ها فروخته می‌شوند.
  • Taobao خرده‌فروشی C2C است که بستری برای کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینان فردی ایجاد کرده است. فروشگاه‌های آنلاین آنها عمدتاً به مصرف‌کنندگان در مناطق چینی زبان پاسخ می‌دهند.
  • Tmall یک بازار چینی خرده فروشی آنلاین B2C است که از Taobao منشعب شده است. این پلتفرم برای مشاغل محلی چینی و بین المللی این فرصت را می‌دهد تا کالاهای خود را به مصرف کنندگان در چین بفروشند. Tmall بر محصولات با کیفیت بالا مانند پوشاک، مراقبت شخصی، اثاثیه منزل و غذا تمرکز دارد.

7. راکوتن

راکوتن (Rakuten) غول تجارت الکترونیک ژاپن است که از سال 1997 کار خود را آغاز کرد. پیوستن به آن گزینه مناسبی برای مشارکت در اقتصاد بزرگ ژاپن است. این شرکت بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد و طیف متنوعی از محصولات را در گروه‌های مختلف به فروش می‌رساند. راکوتن با سیستم پاداش Super Points مشتریان را به خرید بیشتر تشویق می‌کند. در سال 2022، راکوتن از فروش ناخالص شگفت‌انگیز 5 تریلیون ین فراتر رفت.

اگر در زمینه تجارت الکترونیکی تازه وارد هستید، می‌توانید از مشاوره اختصاصی راکوتن بهره‌مند شوید. راکوتن تمام اطلاعاتی را که برای تبلیغ برندها، افزایش فروش و رشد پایگاه مشتریان خود نیاز دارید، در اختیار دارد.

این پلتفرم گزینه زیادی مانند شخصی‌سازی ویترین و … را برای مطابقت با برند تجاری شما ارائه می‌دهد. علاوه بر همه اینها در موارد عدم پرداخت توسط خریدار یا در سایر موارد اختلافی راکوتن از کسب و کارها محافظت می‌کند!

مارکت پلیس راکوتن

8. فلیپ کارت

شرکت هندی فیلیپ کارت (Flipkart) یکی از بزرگترین مارکت پلیس های خرده فروشی دنیاست. این پلتفرم نیز مانند آمازون کار خود را به‌عنوان یک کتابفروشی آنلاین آغاز کرد اما امروزه کالاهای مختلفی از جمله لوازم الکترونیکی، مبلمان و اکسسوری منزل، مواد غذایی و مصرفی و پوشاک در آن یافت می‌شود. درآمد این فروشگاه آنلاین تنها در اکتبر 2021 برابر 4.6 میلیارد دلار بود!

فلیپ‌کارت از یک رابط کاربری کاربرپسند بهره می‌برد. این پلتفرم به کسب‌و‌کارها امکان می‌دهد که به‌صورت رایگان یک نمایه تجاری تنظیم کنند و در کمتر از 10 دقیقه فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کرده و محصولات خود را در مقابل 200 میلیون کاربر بالقوه ارائه کنند.

فلیپ کارت یکی از بهترین شبکه‌های جهانی را دارد و با بیش از 10000 نمایندگی تحویل کالا و بیش از 200 مرکز تحویل، نگرانی بازرگانان در مورد نحوه ارسال محصولات را در سطح بین‌المللی رفع کرده است. با همه اینها برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود در Flipkart باید جمعیت متراکم بازار هند با خریداراین با سنین و علایق مختلف، رقابت بالا و سایر چالش‌های خاص آن را در نظر بگیرید.

9. Mercado Libre

مرکادو لیبره (Mercado Libre) یک بازار آنلاین مستقر در مکزیک است. مرکادو کار خود را از سال 1999 شروع کرد و اکنون به بزرگترین رقیب آمازون در آمریکای جنوبی تبدیل شده است. این مارکت پلیس ماهانه حدود 650 میلیون بازدیدکننده برای بیش از 150 دسته‌بندی محصول دارد، بنابراین به احتمال زیاد، برای اقلام شما نیز مخاطبانی وجود خواهد داشت.

برای شروع فروش در مرکادو، باید در برنامه فروشنده جهانی آن پذیرفته شوید. یک مزیت کلیدی برای فروشندگان این است که تجار بین‌المللی می‌توانند ارز موردنظر خود را برای پرداخت‌ها تعیین کنند.

مارکت پلیس مرکادو لیبره

10. مارکت پلیس فیسبوک

در آخر بیایید بازار پر رونق فیس بوک را بررسی کنیم، جایی‌که رسانه‌های اجتماعی با تجارت الکترونیک در هم می‌آمیزند. فیس بوک در اکتبر 2016، بازار فیس بوک را برای تشویق کاربران به مشارکت در پلتفرم خود و تسهیل خرید و فروش کالا معرفی کرد.

الزامات و قوانین خاصی وجود دارد که شما باید به عنوان فروشنده در این مارکت پلیس از آنها پیروی کنید اما هیچ هزینه‌ای برای فهرست شدن وجود ندارد.

چالش اصلی استراتژی راه اندازی و رشد مارکت پلیس برای فروشندگان و خود پلتفرم، ادغام یکپارچه و صحیح اطلاعات محصولات در بازار آنلاین است. با همه اینها مارکت پلیس مزایای زیادی را در بر دارد. در نهایت شناسایی دلایل و انگیزه‌های اصلی خریداران برای استفاده از مارکت پلیس‌ها، نقطه شروع خوبی برای تعیین استراتژی بازاریابی آنلاین شما خواهد بود.

حتما بخوانید: بهترین مارکت پلیس های لجستیک را با معرفی 5 غول بزرگ بشناسید

سوالات متداول مارکت پلیس های برتر دنیا

بزرگترین مارکت پلیس دنیا کدام است؟

رتبه نخست پرفروش‌ترین پلتفرم مارکت پلیس دنیا آمازون است. این بازار آنلاین تنها در سه ماهه اول 2023 بیش از 9.5 میلیون فروشنده و 200 میلیون خریدار در خود جای داده است.

پرفروش‌ترین محصول مارکت پلیس ها در سال 2023 چیست؟

صنعت مد بیشترین فروش را در مارکت پلیس‌های جهان دارد. این صنعت تریلیون دلاری دارای طیف گسترده‌ای از محصولات شامل پوشاک، کفش، لوازم جانبی، جواهرات و غیره است.

چرا محصولات خود را در مارکت پلیس ها بفروشیم؟

فروش در یک بازار آنلاین مزایای بی‌شماری هم برای فروشنده و هم خریدار دارد. مزایایی مانند: دسترسی به کاربران بیشتر، بهره بردن از رابط‌های کاربرپسند، استفاده از ابزارهای مدیریت موجودی، مدیریت و پشتیبانی فنی، دسترسی آنلاین به اطلاعات، ایجاد اعتماد و اعتبار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.