آموزش رشد سریع پیج اینستاگرام با 12 راهکار کاربردی

1

فروشگاه‌های اینترنتی به جذاب‌ترین و در دسترس ترین مکان‌ها برای خرید تبدیل‌شده‌اند و به دلیل استقبال بسیار گسترده‌ای که از آن‌ها شده است، افراد زیادی علاقه دارند به سراغ طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود بروند. اما به نظر شما، راز رشد سریع پیج اینستاگرام چیست؟

آیا با وجود تعداد زیاد فروشگاه‌های اینترنتی هنوز هم می‌توان پیشرفت موفقیت‌آمیزی را پس از راه‌اندازی یک پیج اینستاگرام مشاهده کرد؟ پاسخ ما در پادرو به شما مثبت است. همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. این عدد بسیار بزرگ است و این فضا برای رشد و موفقیت هر کسب‌وکاری فضای بزرگی محسوب می‌شود. به تعداد تک‌تک افرادی که در این فضا حضور دارند می‌توان ایده‌های خلاقانه آفرید و از این اپلیکیشن حرفه‌ای و مخاطب پسند استفاده کرد. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

چرا باید برای رشد سریع پیج اینستاگرام تلاش کرد؟

بدون شک هر کسب‌وکاری برای اینکه بتواند موفقیت بیشتری را تجربه کند و فروش خوبی داشته باشد، باید برای به‌روز بودن تلاش کند و از بهترین و طلایی‌ترین راه‌ها و روش‌ها برای جذب مخاطب استفاده کند.

الگوریتم اینستاگرام

در حال حاضر روش کسب درآمد با سالیان قبل تفاوت زیادی دارد. در امروزه دیگر نیازی نیست برای تجارت شهر به شهر سفر کرد یا فقط منتظر نشست تا مشتری از جلوی درب فروشگاه عبور کند و قصد خرید کند.

در عصر امروز از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب در تمام دنیا می‌توان تجارت کرد، فقط باید برنامه‌ریزی داشت و از ایده‌های خلاقانه و نوین استفاده کرد تا مسیر رشد سریع پیج اینستاگرام طی شود. اینستاگرام یکی از جذاب‌ترین اپلیکیشن ها برای جذب مخاطب است و افراد زیادی در آن فعال هستند و بیش از 60 درصد از اکانت‌های اینستاگرام مربوط به پیج‌های فروشگاهی است.

اهمیت تعداد فالوور و رشد برند

برای اینکه کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی بتوانند از فضای اینستاگرام کسب درآمد داشته باشند باید مخاطب جذب کنند و تعداد مخاطبان خود را بالا ببرند. با افزایش تعداد دنبال کنندگان فروشگاه‌های اینترنتی، درآمد هم بیشتر می‌شود.

یکی از بهترین نتایجی که فروشگاه‌های اینترنتی با خود به همراه دارند، برندسازی است. حتماً دقت کرده‌اید که از بین صدها محصول مشابهی که از شرکت‌های مختلف وجود دارد فقط نام برخی از آنها آشناتر است. اگر بین قفسه‌های فروشگاه‌ها آن را ببینید حتماً به آن سر می‌زنید و تا حدودی اعتماد ذهنی به آن دارید.

اهمیت برند سازی

برندسازی در گذشته بیشتر از طریق تبلیغات تلویزیونی و رادیویی انجام می‌شد اما امروزه هر گوشی موبایل و هر فعالیت اینترنتی می‌تواند به یک برند معتبر و حرفه‌ای تبدیل شود. برندسازی یکی از هدف‌هایی است که به دنبال راه‌اندازی پیج فروشگاه اینستاگرامی به وجود خواهد آمد. برندسازی سبب می‌شود تا یک برند به تعداد بیشتری از افراد معرفی شود و در ذهن تعداد زیادی از افراد نام یک برند ثبت شود و در بین چند برند متفاوت از یک محصول، آشناترین آنها را انتخاب کند.

اگر صاحب فروشگاه اینستاگرامی هستید، با استفاده از افزونه حمل و نقل وردپرس پادروپین می‌توانید بدون مراجعه حضوری به شرکت پستی، سفارش مشتریان را ارسال کنید و جمع‌آوری و ارسال بسته‌ها را به پادروپین بسپارید.


زحمت الکی نکشید! برای رشد سریع پیج اینستاگرام فالوور نخرید!

شاید یک یا دو سال قبل عدد تعداد دنبال کنندگان و تعداد لایک‌های یک پیج اینستاگرام از مهم‌ترین معیارهایی بودند که ارزش یک پیج اینستاگرام را نشان می‌دادند و تعیین‌کنندۀ نرخ هزینۀ تبلیغ و ارزش آن بودند.

اما امروزه اصلاً نمی‌توان به این اعداد تکیه کرد و ملاک‌های بسیار مهم‌تری تعیین‌کنندۀ اعتبار یک پیج اینستاگرام هستند. پس دنبال بهانه نباشید و پیج اینستاگرام خود را راه‌اندازی کنید. پیج‌های اینستاگرام زیادی هستند که با داشتن کمتر از 1000 دنبال کننده هم فروش خوبی را تجربه می‌کنند، چون ملاک‌های تعیین‌کنندۀ ارزش یک پیج اینستاگرام تغییر کرده است.

اثرات منفی فالوور تقلبی

درگذشته ارزش مهم یک پیج اینستاگرام، عدد تعداد دنبال کنندگان بود. افراد زیادی به روش‌های تقلبی برای بالا بردن تعداد دنبال‌کنندگان تکیه می‌کردند و با استفاده از این روش‌ها تعداد دنبال‌کنندگان خود را بالا می‌بردند.

اما این دنبال کنندگان جز یک نمایش ظاهری، هیچ ارزش دیگری نداشتند. نه کامنت می‌گذاشتند، نه پست و استوری ها را بازدید می‌کردند و نه آنها را لایک می‌کردند.

درنتیجه اینستاگرام برای تشخیص این دسته از پیج‌های اینستاگرام اقدام کرد و آن دسته از پیج‌های اینستاگرامی که از ربات‌های افزایش فالوور استفاده کرده بودند را جریمه کرد، تا اینکه کم‌کم این ارزش از بین رفت و امروزه کمرنگ‌تر شده است.

اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید با خرید فالوور تقلبی پول خود را هدر ندهید! فالوور تقلبی برای شما فروش و کسب درآمد به همراه نخواهد داشت و فقط می‌توانید مشتریان جدید خود را با این روش گمراه کنید!

اثرات منفی خرید اکانت اینستاگرام

از دیگر روش‌هایی که یک پیج اینستاگرام را با خاک یکسان می‌کند، خرید اکانت اینستاگرام است. برخی از افراد یک پیج اینستاگرام را راه‌اندازی می‌کنند و وقتی تعداد دنبال کنندگان آن به تعداد قابل قبولی رسید، آن را برای فروش ارائه می‌کنند.

برخی از افراد هم برای اینکه کار خود را ساده‌تر کنند، این پیج‌های اینستاگرام را می‌خرند. اما به نظر شما زیر نقاب این پیج‌های اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

استراتژی رشد اینستاگرام

بعد از خرید صفحات اینستاگرام، چه اتفاقی می‌اُفتد

پس از خرید این پیج‌های اینستاگرام قطعاً موضوع و محتوای آن پیج اینستاگرام تغییر می‌کند و صاحب جدید، آن را باسلیقه و معیارهای خود طراحی می‌کند. اما دنبال کنندگان اصلی پس از مشاهدۀ محتوای جدید احساس می‌کنند که سرشان کلاه رفته و به محتوای قبلی که به خاطر آن، پیج اینستاگرام را دنبال کرده‌اند دیگر وجود ندارد؛ آن پیج را آنفالو می‌کنند.

به این صورت عدد تعداد دنبال کنندگان که ارزش آن را مشخص می‌کردند و تعیین‌کنندۀ قیمت اصلی آن پیج بودند، به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. متأسفانه خرید پیج اینستاگرام بزرگ‌ترین کلاهی است که می‌توانید سر خود بگذارید و پولتان را هدر دهید.

شرکت‌های زیادی هستند که ارائه‌کنندۀ خدمات زرد و تقلبی هستند. اگر فالوور تقلبی خریداری کنید باید برای آن‌ها کامنت و لایک تقلبی هم خریداری کنید و فقط ویترین ظاهری پیج اینستاگرام خود را به‌صورت نمایشی درآورید. این روش قطعاً به‌صورت عکس در مسیر رشد سریع پیج اینستاگرام عمل خواهد کرد. چون ابزارهای تعیین‌کنندۀ نرخ تعامل، آن‌ها را تشخیص می‌دهند.

10 راهکار طلایی که به رشد سریع پیج اینستاگرام کمک می‌کنند

اگر می‌خواهید پیج اینستاگرام شما هدفمند باشد و کسب درآمد به همراه داشته باشد، به دنبال طی کردن ره صدساله در یک‌شب نباشید. اینستاگرام به آن دسته از پیج‌های اینستاگرامی که به قوانین احترام می‌گذارند و به دنبال استفاده از روش‌های فیک نیستند توجه زیادی دارد.

تا قبل از تابستان 1398 امکان استفاده از روش‌های تقلب زیادی بود و افراد می‌توانستند با تنظیم سرعت کم‌وزیاد کردن فالو و آنفالو یا کامنت و لایک اینستاگرام را دور بزنند، اما اینستاگرام نشان داده است که حساسیت زیادی روی ربات‌های فیک دارد و پیج‌های اینستاگرامی که از آن‌ها استفاده می‌کنند را جریمه می‌کند.

با روش‌ها و راهکارهایی که در این قسمت به شما ارائه کرده‌ایم، به‌خوبی می‌توانید رشد سریع پیج اینستاگرام خود را تجربه کنید و فروش خوبی داشته باشید. جذب مخاطب در اینستاگرام ساده نیست اما راهکار دارد و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان استراتژی رشد اینستاگرام استفاده کرد. راهکارهای طلایی برای رشد سریع پیج اینستاگرام عبارت هستند از:

1: اینستاگرام را بشناسید

برای اینکه بتوانید در فضای اینستاگرام کسب درآمد داشته باشید و از آن استفاده کنید، باید آن را بشناسید و بتوانید از قسمت‌های مختلف آن برای موارد موردنیاز خود استفاده کنید. اینستاگرام برای نیازهای افراد با فعالیت‌های گوناگون، امکانات مختلف در نظر گرفته است و کاربران می‌توانند با توجه به نوع کاربری خود از اینستاگرام استفاده کنند.

اینستاگرام دارای تنظیمات و امکانات تخصصی است، افراد می‌توانند با توجه اینکه اکانت کاربری آن‌ها شخصی، بیزنسی یا تجاری است از اینستاگرام استفاده کنند. اینستاگرام با داشتن قابلیت‌های بسیار مهمی مانند امکان تگ کردن، منشن کردن، هشتگ گذاری و کپشن نویسی فضا برای رقابت و فعالیت گسترده برای تولید محتوا ارزشمند فراهم کرده است.

یکی از مهم‌ترین ابزارهای اینستاگرام برای بررسی تخصصی فعالیت یک پیج اینستاگرام، قسمت (Insight) آن است. شما برای تحلیل و ارزیابی پیج خودتان یا هر پیج دیگری می‌توانید از این قسمت استفاده کنید.

2: عکس پروفایل شاخص و واقعی انتخاب کنید

عکس پروفایل نخستین تصویری است که یک کاربر جدید از فروشگاه اینترنتی شما مشاهده می‌کند. عکس پروفایل شما باید بیان‌کنندۀ نوع فعالیتتان باشد تا بتواند مخاطب واقعی را جذب کند. استفاده از یک عکس پروفایل شلوغ که پر از نوشته‌های ریز است نتیجه و بازدهی خوبی نخواهد داشت.

طبق نتایج و بررسی شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ آن دسته از پیج‌های اینستاگرام و فروشگاه‌های اینترنتی که عکس پروفایل آن‌ها عکس شخصی حقیقی بوده است بازدهی بهتری در جذب مخاطب داشته‌اند. پس تنبلی را کنار بگذارید و به دنبال ایده‌های خلاقانه برای عکس پروفایل فروشگاه اینستاگرام خود باشید.

یکی از جذاب‌ترین عکس‌های پروفایلی که بازدهی مطلوبی داشته است عکس پیج‌های فروشگاه اینستاگرامی بوده است که متناسب با نوع فعالیت خود یک عکس شاخص برای پروفایل گرفته‌اند.

3: بیو اینستاگرام باید مخاطب را جذب کند

یکی از راه‌هایی که باعث رشد سریع پیج اینستاگرام می‌شود، تغییر بیو اینستاگرام است. اگر می‌خواهید کاربر در نگاه اول به فروشگاه اینترنتی شما جذب شود، باید اطلاعات دقیق، جامع و کامل اما بسیار خلاصه‌شده‌ای را در بیوگرافی خود بنویسید. بیوگرافی شما اولین شرح‌حال از فعالیتتان است و باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام و نشان فرد یا فروشگاه اینترنتی
  • شعار اصلی فروشگاه اینترنتی
  • نکات شاخص و متمایز فروشگاه اینترنتی

در صورت نیاز نکات لازم برای استعلام صحت فعالیت و یا شماره تماس و نام شهر یا آدرس فروشگاه حضوری بسیاری از افراد به جزئیات بسیار غیرضروری در بیوگرافی خود اشاره می‌کنند که نه تنها کاربر را جذب نمی‌کند، بلکه به او عدم آگاهی صاحب اصلی پیج اینستاگرام را نشان می‌دهد.

بهتر است در بیوگرافی به ترتیب، به نکات شاخص و متمایز و مهم فعالیت اشاره شود. همین جزئیات و نکات ساده از مهم‌ترین راهکارهای رشد سریع پیج اینستاگرام است.

4: استراتژی پست گذاری داشته باشید

یکی از مهم‌ترین راهکارهای رشد سریع پیج اینستاگرام تولید محتوای حرفه‌ای و اختصاصی است. شما باید بر فروشگاه اینترنتی خود تولید محتوا انجام دهید، عکاسی خوبی داشته باشید و ویدئوهای جذاب تهیه کنید که مخصوص فروشگاه اینترنتی شما باشد. پس‌ازآن می‌توانید استراتژی محتوا گذاری خود را تعیین کنید.

گذاشتن پست از مهم‌ترین فعالیت‌ها در اینستاگرام است و معرفِ فعالیت شماست. شما از طریق پست گذاشتن می‌توانید مخاطب جذب کنید، کامنت و لایک دریافت کنید و با تشویق کردن مخاطبان خود به انتشار محتواها بیشتر دیده شوید.

اینستاگرام بسیاری از فعالیت‌های شما در این فضا را بر اساس استراتژی پست گذاشتن شما تحلیل می‌کند و تعیین می‌کند که آیا شما فعالیت قابل قبولی در این فضا دارید یا خیر! تعداد پستی که می‌گذارید در مقایسه باکیفیت پست‌هایی که منتشر می‌کنید ارزش کمتری دارد. پس به‌جای تمرکز در کمیت پست‌ها روی کیفیت آن‌ها تمرکز داشته باشید تا بتوانید رشد سریع پیج اینستاگرام تان را رقم بزنید.

5: برای رشد سریع پیج اینستاگرام استوری گذاشتن را فراموش نکنید

روزانه بیش از 500 میلیون استوری در اینستاگرام منتشر می‌شود. به نظر شما اگر استوری فاقد ارزش بود یا محبوبیت نداشت، این حجم گسترده از استوری در این فضا منتشر می‌شد؟ استوری گذاشتن یکی از بهترین راهکارها برای رشد سریع پیج اینستاگرام است.

با استوری گذاشتن می‌توانید چالش‌های زیادی برای کاربران ایجاد کنید و آن‌ها برای دنبال کردن فروشگاه اینترنتی مشتاق کنید. در استوری باید حتماً از ابزارهای اینستاگرام برای طراحی استوری استفاده کنید تا نظرسنجی‌های زیادی قرار دهید تا بیشتر دیده شوید.

استوری گذاشتن را فراموش نکنید

6: لایو هفتگی داشته باشید

لایو اینستاگرام برای فروشگاه‌های اینترنتی ارزش زیادی دارد. یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان از طریق آن با کاربران تعامل داشت و به سؤالات آن‌ها به‌صورت زنده پاسخ داد که در نهایت باعث رشد سریع پیج اینستاگرام شما می‌شود.

لایو اینستاگرام بهترین ابزار برای اثبات هویت پیج اینستاگرام شماست و شما می‌توانید محصولات و خدمات شاخص و جدید خود را در لایو منتشر کرده و معرفی کنید تا کاربران با آن‌ها آشنا شوند.

سعی کنید به‌صورت هفتگی لایو برگزار کنید تا کاربران فالوورها بدانند که در هر هفته می‌توانند به‌صورت زنده با شما ارتباط برقرار کنند و اگر با چالشی روبرو هستند آن را برطرف کنند.


بیشتر بخوانید: چند راهکار کلیدی برای افزایش فالوور با لایو اینستاگرام

7: برای رشد سریع پیج اینستاگرام با مخاطبان تعامل داشته باشید

اینستاگرام به برقراری ارتباط بین پیج‌های مختلف امتیاز زیادی می‌دهد و برای آن دسته از پیج‌های اینستاگرام که برای این ارتباط، زمان کافی اختصاص می‌دهند، بیشتر توجه می‌کند و آن‌ها را به تعداد بیشتری از مخاطبان نشان می‌دهد. پس اگر می‌خواهید شما هم بیشتر دیده شوید باید در اینستاگرام تعامل داشته باشید.

تعامل در اینستاگرام باید در قسمت‌های مختلف وجود داشته باشد تا باعث رشد سریع پیج اینستاگرام شما شود. تعامل با کاربران و دنبال کنندگان، تعامل با پیج‌های اینستاگرامی رقیب و همکار، تعامل با دنبال کنندگان و مخاطبان پیج‌های رقیب و همکار، از مهم‌ترین تعاملاتی هستند که می‌توان برای آن‌ها برنامه‌ریزی انجام داد.

تعامل بیشتر با کاربران دیگر به معنی بیشتر دیده شدن است. درنتیجه می‌توانید دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید و کسب درآمد بهتر را تجربه کنید.

8: به موضوعات روز و چالشی توجه داشته باشید

یکی از موضوعاتی که دنبال کنندگان به آن علاقه دارند موضوعات ترند و روز دنیاست. شما می‌توانید از این موضوعات با ایده پردازی استفاده کنید. بهتر است موضوعاتی که با موضوع فروشگاه اینترنتی شما مرتبط نیستند را در استوری منتشر کنید و به کاربران خود نشان دهید که از اخبار و اطلاعات روز دنیا مطلع هستید.

از این طریق دنبال کنندگان تنوع تولید محتوا را در پیج اینستاگرام شما مشاهده می‌کنند و تعامل بیشتری با شما خواهد داشت. در ارائۀ اخبار روزبه قوانین کشور باید توجه داشته باشید و از خط قرمزها عبور نکنید.

از دیگر روش‌های مهم برای رشد سریع پیج اینستاگرام در رابطه با موضوعات روز و چالش‌های بین‌المللی این است که مسابقات و پیشنهادهای ویژه‌ای در مناسبت‌های مختلف برگزار کنید تا دستتان برای تولید محتواهای روز باز تر باشد.


بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

9: برای رشد سریع پیج اینستاگرام تبلیغات را فراموش نکنید

تبلیغات یکی از بهترین روش‌های بیشتر دیده شدن در اینستاگرام است. تبلیغات با کمک اینفلوئنسرها می‌تواند بهترین روش برای نشان دادن کاربرد خدمات و محصولات شما در مخاطبان است. شما باید برای معرفی محصولات و خدمات خود از پیج‌های اینستاگرامی که فعالیتی مرتبط با فعالیت شما دارند برای اجرای تبلیغات درخواست کنید.

از مهم‌ترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام این است که شما می‌توانید در زمان کمتر مخاطبان واقعی جذب کنید و فروش هم داشته باشید. انجام دادن تبلیغات خود را باید به افراد حقیقی و معتبر اینستاگرام بسپارید تا انجام دهند. آن‌ها باید توانایی جذب کاربران داشته باشند و در آن‌ها احساس نیاز ایجاد کنند تا کاربران برای استفاده از محصولات و خدمات شما مشتاق شوند.

تبلیغات را فراموش نکنید

10. تولید محتوای اختصاصی داشته باشید

سعی کنید محتوایی که تولید می‌کنید تخصصی و جدید باشد و همچنین عناوین مناسب و جذاب انتخاب کنید. برای مثال اگر همه در مورد “دلایل استفاده از کرم ضد آفتاب” صحبت می‌کنند، شما در مورد “عواقب استفاده نکردن از ضد آفتاب” صحبت کنید. همچنین محتوای شما اختصاصی باشد. از گذاشتن مطالب تکراری پرهیز کنید.

11. الگوریتم‌های اینستاگرام را بشناسید

اینستاگرام دارای الگوریتم‌های زیادی است.الگوریتم اینستاگرام برای رشد سریع پیج اینستاگرام شما موردنیاز هستند و شما باید به آن‌ها مرحله‌به‌مرحله و دقیق عمل کنید تا بتوانید به موفقیت برسید. با این کار مخاطبان شما لایک و کامنت بیشتری برای پست‌های شما می‌گذارند و می‌توانید تعداد فالوور خود را بالا ببرید.

11: قوانین اینستاگرام را ملکۀ ذهن خود کنید

درصورتی‌که به الگوریتم‌های اینستاگرام توجه نکنید و هر طور که دوست دارید رفتار کنید به عنوان اسپم شناخته می‌شوید و جلوی فعالیتتان گرفته می‌شود. برای پست گذاشتن، لایک کردن، کامنت گذاشتن، فالو و آنفالو و تمام فعالیت‌های خود در اینستاگرام باید طبق الگوریتم‌ها و قوانین عمل کنید.

هیچ‌کس نمی‌داند کسب‌وکار و فروشگاه اینترنتی شما چقدر می‌تواند وسعت داشته باشد! فقط کافی است اکنون شروع کنید و این 10 استراتژی را برای جذب مخاطب در اینستاگرام در پیج خود پیاده کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    مروری بر راهکارهای اصولی برای رشد سریع پیج اینستاگرام

    • اینستاگرام به‌اندازه‌ای وسعت دارد که هیچ‌گاه برای شروع کسب‌وکار اینترنتی در این فضا دیر نیست.
    • راه‌اندازی پیج کاری اینستاگرام ساده است و اما برای جذب فالوور باید به استراتژی‌های محتوایی توجه کنید.
    • اینستاگرام دارای نقشۀ زیبایی برای رشد کسب‌وکار است و فقط باید مرحله‌به‌مرحله پله‌های آن را طی کنید تا به موفقیت برسید.
    • مشاهدۀ پیج‌های اینستاگرام موفق بسیار الهام‌بخش هستند اما شما باید استراتژی و نقشۀ دقیق و مشخص خود را داشته باشید.
    • توجه به جزئیات و قوانین، امکانات و زیبایی پیج فروشگاهی اینترنتی، داشتن تعامل و تبلیغات از مهم‌ترین استراتژی‌های رشد سریع پیج اینستاگرام است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. Mohammad می گوید

      بسیار مطالب جالب ب ای کسب کار اینستا گرام امی میباشد.