چند راهکار کلیدی برای افزایش فالوور با لایو اینستاگرام

0

یادگیری نحوه افزایش فالوور با لایو اینستاگرام می‌تواند برای هر کاربر فعال اینستاگرامی جالب باشد. لایو اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد به صورت زنده و مستقیم با فالوورهای خود ارتباط برقرار کرده و به بحث و تبادل نظر بپردازند. این ارتباط مستقیم، فرصت‌های بیشماری برای افزایش فالوورها و بالا بردن میزان تعامل مخاطبان در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این مطلب، ابتدا به اهمیت لایو اینستاگرام برای افزایش تعداد فالوور پرداخته و نحوه لایو گذاشتن در اینستاگرام و تنظیمات لایو را مرور خواهیم کرد. در ادامه نکاتی برای بالا بردن میزان کارایی لایوهای اینستاگرامی در جذب و افزایش تعامل مخاطبان توصیه خواهند شد. در پایان نیز ایده‌های جالب لایو توصیه خواهند شد که می‌توانند به شما در برنامه‌ریزی لایوهای اینستاگرامی کمک کنند.

مطالعات بازاریابی نشان می‌دهد حدود ۶۷ درصد از کاربرانی که یک رویداد را از طریق لایو اینستاگرامی تماشا کرده‌اند، در فرصت‌های بعدی بلیط حضور در رویداد مشابهی را خریداری کرده‌اند. به همین جهت افزایش فالوور با لایو اینستاگرام، می‌تواند تأثیر چشمگیری در بهبود عملکرد کسب‌وکار شما و افزایش مشتریان داشته باشد.

تحول کسب‌وکار با افزایش فالوور با لایو اینستاگرام

بسیاری از افراد ممکن است قابلیت‌های لایو اینستاگرامی را دست کم گرفته و از فرصت‌های افزایش فالوور با لایو اینستاگرام غافل شوند. برای روشن شدن اهمیت لایو-استوری‌ها، کافی است نگاه مختصری به نتایج مطالعات آماری متعدد در خصوص شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم.

تبدیل فالوور به مشتری
  • حدود ۸۰ درصد از کاربران، تماشای لایو زده را به خواندن بلاگ‌ها ترجیح می‌دهند.
  • بیش از ۸۲ درصد کاربران، تماشای لایو اینستاگرامی و ارتباط زنده با بلاگر را به دیدن پست‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند.
  • با برگزاری لایوهای مشترک با همکاران، می‌توانید شانس شناخته شدن برند خود توسط فالوورهای یکدیگر به شدت افزایش دهید.

لایوهای اینستاگرامی بسیار محبوب هستند و بر اساس آنچه از رفتار کاربران قابل مشاهده است، هر روز هم محبوب‌تر می‌شوند. بنابراین، برای افزایش شهرت و اعتبار برند خود، لازم است که از قابلیت های لایو اینستاگرام برای افزایش فالوورهای خود آگاه بوده و به بهترین شکل از آن بهره بگیرید.

آموزش مراحل لایو اینستاگرام

شروع پخش لایو در اینستاگرام بسیار ساده است. کافی است ۳ مرحلهٔ زیر را طی کنید.

  1. وارد اکانت اینستاگرام خود شده و در صفحهٔ اصلی، دکمه‌ای را که علامت مثبت (+) دارد لمس کنید.
  2. صفحهٔ مشکی رنگی باز می‌شود که در بخش پایین آن می‌توانید نوع محتوای خود را انتخاب کنید. گزینهٔ لایو (Live) را انتخاب کنید.
  3. دکمهٔ ضبط را لمس کنید. اینستاگرام به سرعت وضعیت اتصال شما به اینترنت را بررسی کرده و سپس پخش لایو آغاز خواهد شد.

به همین سادگی و با طی کردن این ۳ مرحله، شما می‌توانید با این برنامه‌های زنده شاهد افزایش فالوور با لایو اینستاگرام باشید. زیرا بهتر می‌توانید با فالوئرهای خود ارتباط برقرار کنید. با آغاز پخش، تعداد مشاهده کنندگان در بخش بالای صفحه نمایش داده می‌شود. شما همچنین می‌توانید کامنت‌های آنان را مشاهده کرده و از طریق قلب‌هایی که به نمایش درمی‌آیند، متوجه استقبال مخاطبان از حضور خود شوید.

تنظیمات و نحوه کار با لایو اینستاگرام

تنظیمات لایو اینستاگرام نیز به طور کلی بسیار ساده و راحت است. اما اگر می‌خواهید شاهد افزایش فالوور با لایو اینستاگرام باشید، بهتر است تنظیمات آن را بشناسید.
دو دسته تنظیمات در محیط لایو اینستاگرام تعبیه شده است که در دو قسمت مختلف از صفحه قرار گرفته‌اند. در ادامه، هر یک از تنظیمات قرار گرفته در صفحهٔ لایو اینستاگرام را توضیح می‌دهیم.

تنظیمات کاربردی برای افزایش فالوور با لایو اینستاگرام

تنظیمات سمت پایین، به کنترل نحوهٔ ارتباط شما با مخاطبان اختصاص دارند. همین تعامل بهینه به شما کمک می‌کند که شاهد افزایش فالوور با لایو اینستاگرام باشید. دکمه‌های قرار گرفته در این قسمت عبارتند از:

  • دکمهٔ سؤالات (Questions): قبل از اقدام به برگزاری لایو اینستاگرامی، شما می‌توانید از طریق استیکر سؤالات اینستاگرام، پرسش‌هایی که کاربران از شما دارند را جمع‌آوری کنید. پس از شروع پخش لایو، از طریق دکمهٔ سؤالات، شما می‌توانید به پرسش‌های کاربران دسترسی داشته‌باشید.
  • ارسال (Send): از طریق این دکمه، می‌توانید لینک لایو خود را به دایرکت افراد مورد نظرتان ارسال کرده و آنان را برای حضور در لایو دعوت کنید.
  • اضافه کردن میهمان (Add a guest): اینستاگرام، از طریق این دکمه امکان برگزاری لایو مشترک با سایر کاربران را فراهم می‌سازد. با دعوت از کاربر دیگر و پذیرش از جانب آنان، صفحهٔ پخش لایو نصف شده و تصویر هر دو کاربر برای مخاطبان پخش می‌شود.
  • اضافه کردن کامنت (Add a comment): از این گزینه نیز می‌توانید برای اضافه کردن یک کامنت به لایو خود استفاده کنید. همچنین با کلیک روی علامت سه‌نقطه در داخل باکس کامنت، شما به تنظیمات بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که از جمله می‌تواند به پین کردن یک کامنت مهم و یا قفل کردن بخش کامنت‌ها اشاره کرد.
تنظیمات لایو اینستاگرام

تنظیمات لایو اینستاگرام برای کنترل تصویر

در گوشه بالا سمت راست، سه دکمهٔ دیگر برای تنظیمات قرار گرفته‌اند که به تنظیمات تصویر و محتوای پخش شده مربوط می‌شوند. از طریق این دکمه‌ها شما می‌توانید تصاویر پخش شده برای کاربران‌تان را کنترل کنید.

  • فیلتر صورت (Face Filters): اگر بخواهید فیلتر خاصی روی چهرهٔ شما اعمال شود، برای انتخاب فیلتر باید علامت صورتک را لمس کنید.
  • تغییر جهت دوربین (Change Camera): با انتخاب علامت تغییر جهت دوربین، شما می‌توانید حالت پخش سلفی را به پخش عادی تغییر دهید تا تصویر مورد نظرتان برای کاربران به نمایش درآید.
  • به اشتراک‌گذاری عکس یا ویدیو (Share a photo or video): با این گزینه، شما می‌توانید تصاویر و فیلم‌هایی را که قبلا با دوربین گوشی خود ضبط کرده‌اید را با کاربران و مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

پس از پایان لایو، شما می‌توانید با علامت ضربدر بزرگی که در بالا و گوشه سمت راست صفحه قرار دارد، از لایو خارج شوید. با لمس این آیکون، چند گزینه برای شما به نمایش درمی‌آید. شما می‌توانید لایو را با تصویر کاور دلخواه خود در IGTV اکانت خود ذخیره کرده و یا دانلود کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات ضبط شده از لایو را به طور کلی پاک کنید.

شما به همین راحتی و با طی کردن این مراحل، می‌توانید اولین لایو اینستاگرامی خود را برگزار کرده و به پایان ببرید. با این حال، برای ایجاد تعامل موثر و افزایش فالوور با لایو اینستاگرام، باید از تکنیک‌ها و استراتژی‌های قوی‌تری کمک بگیرید که در ادامه مورد توجه قرار خواهند گرفت.

چگونه یک لایو روم در اینستاگرام برگزار کنیم؟

از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ (ماه مارس سال ۲۰۲۱ میلادی)، اینستاگرام قابلیت جدیدی در اختیار کاربران قرار داده است که لایو روم (Live Room) نام دارد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا همزمان با ۳ کاربر دیگر جلسات لایو برگزار کنید. پیش از این، تنها از طریق قابلیت اضافه کردن مهمان (Add a Guest)، کاربران می‌توانستند لایوهای مشترک دو نفره برگزار کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    با اضافه شدن قابلیت لایو روم به اینستاگرام، کاربران و برندها می‌توانند برای ایجاد لایوهای جذاب و افزایش تعامل کاربران خلاقیت بیشتری به خرج دهند. در ادامه به چند مثال از برنامه‌های جذابی که می‌توان از طریق لایو روم اینستاگرام برگزار کرد می‌پردازیم.

    • برگزاری بازی لایو برای گیمرها
    • جلسات ایده‌پردازی و خلاقیت با چند نفر
    • جلسات پرسش و پاسخ با حضور چند اینفلوئنسر
    لایو روم اینستاگرام

    امکان برگزاری لایو روم خبر فوق‌العاده‌ای برای کسب و کارهاست. یکی از بزرگترین مزایای آن، بالا بردن شانس دیده شدن برند شما و افزایش فالوور با لایو اینستاگرام است. زیرا فالوورهای همکاران شما، احتمالاً مخاطبان بالقوه پیج شما هم هستند و از طریق این لایو مشترک با برند شما آشنا خواهند شد.

    مراحل ایجاد یک لایو روم در اینستاگرام

    • در ابتدا تمامی مراحلی که برای برگزاری یک لایو معمولی توضیح داده شد را طی کنید.
    • زمانی که وارد صفحهٔ پخش لایو شدید، دکمهٔ اتاق‌ها (Rooms) را لمس کنید.
    • از فهرستی که باز می‌شود، میهمانان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    • در نهایت گزینهٔ دعوت کردن (Invite) را انتخاب کنید.

    کاربران مورد نظر شما، باید درخواست اضافه شدن به لایو روم را ارسال کرده باشند تا نام‌شان در فهرست پیشنهادی نمایش داده شود. شما می‌توانید به طور همزمان ۳ نفر را به لایو خود دعوت کرده یا اینکه در فرصت‌های بخش‌های مختلف لایو، کاربر جدیدی را به جمع خود دعوت کنید.

    راهکارهای افزایش فالوور با لایو اینستاگرام

    افزایش فالوور با لایو اینستاگرام، مانند هر فعالیت دیگری در حوزهٔ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، مستلزم داشتن استراتژی و برنامه‌ریزی است. شما نمی‌توانید به برگزاری لایوهای گاه گدار با موضوعات تصادفی، بسنده کرده و امیدوار باشید تا تعداد فالوورهای شما از این طریق افزایش یابد.
    بلکه باید هدف روشنی از تک تک فعالیت‌های خود داشته باشید. در این بخش، ما به ۳ نکته کلیدی در تدوین استراتژی افزایش فالوور با لایو اینستاگرام اشاره خواهیم کرد. این نکات به شما کمک می‌کنند تا نتیجهٔ بهتری از لایوهای برگزار شده کسب کنید.

    هدف‌گذاری برای افزایش فالوور با لایو اینستاگرام

    هدف‌گذاری اسمارت (SMART)، یکی از رایج‌ترین تکنیک‌های تعیین هدف است که در حال حاضر در بسیاری از کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما نیز به احتمال زیاد، با این هدف‌گذاری آشنا هستید. در ادامه به مثال‌هایی از نحوه هدف‌گذاری اسمارت برای افزایش فالوور با لایو اینستاگرام خواهیم پرداخت.

    • مشخص (Specific): هدف باید مشخص باشد. به عنوان مثال، اینکه بگویید «می‌خواهم لایو اینستاگرامی خوبی داشته باشم» هدف مشخصی را نشان نمی‌دهد. اینکه بگویید «می‌خواهم در یک ماه آینده می‌خواهم ۵۰٪ افزایش فالوور با لایو اینستاگرام داشته باشم» هدف بهتری است.
    • قابل اندازه‌گیری (Measurable): شما باید معیاری برای سنجش میزان پیشرفت خود در مسیر هدف‌تان داشته باشید. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید «می‌خواهم ۱۰۰ نفر به تعداد فالوورهای خود اضافه کنم»! بدین ترتیب، با گذر زمان متوجه می‌شوید که چقدر به هدف خود نزدیک شده‌اید.
    • قابل دستیابی (Attainable): هدف شما باید منطقی و شدنی باشد. به عنوان مثال، اینکه بگویید «می‌خواهم پرفالووترین کاربر اینستاگرام باشم» یک هدف منطقی نیست. مگر اینکه شما شهرتی برابر با کریستیانو رونالدو داشته باشید. اما هدفی همچون «می‌خواهم اولین ۱۰۰۰ فالوور خود در اینستاگرام را جذب کنم» با برنامه‌ریزی و فعالیت منسجم، کاملاً قابل دستیابی است.
    • مرتبط (Relevant): هدف شما باید در راستای هدف نهایی کسب‌وکارتان باشد. به عنوان مثال، اگر کسب‌وکار شما در حوزهٔ فروش محصولات اداری است، بالا بردن تعداد فالوور با محتوایی که برای نوجوانان جذاب است هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.
    • زمان‌دار (Timely): هدف باید دارای زمان مشخصی باشد. در غیر این صورت معنی نخواهد داشت. به عنوان مثال، بگویید می‌خواهم ۴ لایو با موضوعات مشخص تا پایان فصل برگزار کنم.
    هدف گذاری برای لایو اینستاگرام

    با مرور نکات و مثال‌های هدف‌گذاری اسمارت برای افزایش فالوور با لایو اینستاگرام، می‌توانید قابلیت انجام‌پذیری و هوشمندانه بودن هدف خود را ارزیابی کنید. بدون یک هدف روشن و منطقی، نتیجهٔ کمتری از زحمات خود خواهید گرفت.

    برای مراحل مختلف لایو خود سناریو درست کنید.

    به لایو اینستاگرامی خود به چشم یک اجرای تلویزیونی کوچک نگاه کنید. مثل یک نویسنده سناریو بنویسید و مانند یک کارگردان تهمیدات لازم برای اجرای مناسب آن را تدارک ببینید. اینکه پیش از شروع، یک طرح اولیه و نقشهٔ کلی از مسیر برای خودتان ترسیم کنید کیفیت لایوهای شما را تا حد زیادی ارتقا خواهد دارد. پیش از شروع لایو در مورد هدف آن فکر کنید. سپس نکاتی که می‌خواهید در طول صحبت‌های خود پوشش دهید را یادداشت کنید.

    به عنوان مثال، برای برگزاری لایو مصاحبه با یک کارآفرین، می‌توانید پیش از اجرای لایو مقدمات زیر را فراهم سازید.

    • نکات مهمی که می‌خواهید هنگام معرفی وی به فالوورهایتان بیان کنید یادداشت کنید.
    • رئوس مباحث و سؤالات خود را یادداشت کنید.
    • زمان گردآوری سؤالات مخاطبان و بینندگان را مشخص کنید.

    به عنوان یک مثال دیگر، برای برگزاری لایو معرفی کالا و خدمات جدید شرکت خود، تدابیر زیر را تدارک ببینید.

    • مشخصات کامل محصول، مزایا و کاربردهای آن را یادداشت کنید تا هنگام ارائهٔ لایو نکته‌ای از قلم نیفتد.
    • پیش از اجرای لایو، محل قرارگیری کالا و تکنیک‌های تصویربرداری خود را تعیین کنید.
    • در صورت نیاز، تصاویر و فیلم‌هایی از محصول یا خدمات جدید خود تهیه کرده و در هنگام پخش لایو با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
    • با کمک استیکر سؤالات، قبل از اجرای لایو سؤالات کاربران در مورد محصول جدید را گردآوری کنید تا در هنگام پاسخگویی حضور ذهن داشته باشید.

    اگر می‌خواهید نحوهٔ استفاده از محصولات یا مراحل انجام کاری را به مخاطبان خود نشان دهید، پیش از اجرای لایو تمامی مراحل و نکات مهم را به طور خلاصه یادداشت کنید تا نکته‌ای مبهم باقی نماند.

    برنامه‌ریزی پیش از لایو اینستاگرامی، به شما کمک می‌کند تا تسلط بیشتری در حین ارائه داشته و تصویر قوی‌تری از برند خود در ذهن مخاطبان ایجاد کنید. این موضوع علاوه بر افزایش فالوور با لایو اینستاگرام، میزان وفاداری مشتریان و دنبال کنندگان فعلی به برند شما را نیز افزایش می‌دهد.

    برای ایجاد ارتباط صمیمانه با مخاطبان خود زمان صرف کنید

    اعتماد و احساس صمیمیت، از کلیدی‌ترین ویژگی‌های یک کسب‌وکار موفق در محیط اینستاگرام است. لایو اینستاگرام، فرصت فوق‌العاده‌ای برای برقراری ارتباط مستقیم و تعامل با مخاطبان و مشتریان برای شما فراهم می‌سازد. با بهره‌گیری درست از این فرصت شما می‌توانید میزان صمیمیت خود با مخاطبان و مشتریان‌تان را افزایش دهید.

    برقراری ارتباط قوی و مؤثر با مخاطبان، همچون هر نوع تعامل و رابطه‌ای مستلزم صرف زمان و انرژی است. اینکه بخواهید تنها چند سؤال را در لایو اینستاگرام پاسخ دهید کافی نیست. شما باید به صدای فالوورهای خود گوش کرده و نیازهای آنان را بشناسید. تنها از طریق برآورده کردن نیازهای کاربران است که می‌توانید اعتماد و وفاداری آنان را جلب کنید.

    لازمهٔ بالا بردن مشارکت و تعامل مخاطبان و مشتریان، شنیدن صدای آنان است. بدون صرف زمان کافی برای هم‌صحبتی و پاسخ دادن به سؤالات با فالوورهایتان، انتظار افزایش تعامل و مشارکت، توقعی بیهوده است.

    ۵ ایده افزایش فالوور با لایو اینستاگرام و افزایش تعامل

    در ادامه، ما به معرفی ۷ ایده برای برگزاری لایو اینستاگرام می‌پردازیم. این ایده‌ها به شما کمک می‌کنند تا ارتباط مؤثرتر و هدفمندتری با دنبال کنندگان خود برقرار کرده و به بهترین نحو به هدف خود یعنی افزایش فالوور با لایو اینستاگرام برسید.

    برگزاری لایو مشترک با همکاران و اینفلوئنسرهای محبوب در حوزهٔ کاری خود

    هیچ راهی مؤثرتر از همکاری و لایو مشترک با یک اینفلوئنسر محبوب برای افزایش شهرت برند شما وجود ندارد. اینفلوئنسرها در بین مشتریان و مخاطبان بالقوهٔ شما شناخته شده هستند. بنابراین، همکاری با آنان به دیده شدن برند شما توسط مخاطب هدف‌تان کمک خواهد کرد. شما می‌توانید از قابلیت اضافه کردن میهمان برای لایو مشترک با یک اینفلوئنسر و یا لایو روم اینستاگرام برای بحث و گفتگو با چند نفر از اینفلوئنسرها و همکاران‌تان بهره بگیرید.

    موضوع لایوهای مشترک با اینفلوئنسرها و همکاران، می‌تواند مصاحبه، پرسش و پاسخ در خصوص محصولات یا خدمات شما، و یا صرفاً یک گفتگوی خودمانی و دوستانه در خصوص تحولات جدید در حوزهٔ کاری شما باشد.

    برگزاری لایو به مناسبت یک رویداد

    رویدادها معمولاً هیجان زیادی در طرفدراران و فالوورها ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید از این فرصت برای برگزاری لایو اینستاگرامی و ایجاد کانال‌های ارتباطی با مخاطبان بهره بگیرید. اگر قرار است جایزه‌ای در حوزهٔ کاری خود کسب کنید، از پخش زندهٔ  مراسم و بخش‌های مربوط به اعطای جوایز به برندتان عالف نشوید. اگر در یک کنفرانس جالب شرکت خواهید کرد، آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
    پخش مراسم و جشن‌های داخلی شرکت شما، فرصت مناسبی برای شناساندن بیشتر فعالیت‌هایتان به مخاطبان از طریق یک لایو جذاب است.

    ایده های لایو اینستاگرام

    از آنجایی که رویدادها به تعداد دفعات محدودی رخ می‌دهند، ایجاد حس انتظار برای یک لایو مهیج از مدت‌ها قبل و حس اضطرار برای از دست ندادن رویداد، می‌تواند افراد بسیاری را برای تماشای لایو به صفحهٔ کاری شما بکشاند.

    برگزاری لایو اینستاگرامی یک ورکشاپ یا کارگاه آموزشی آنلاین

    یکی از عالی ترین انواع محتوا برای افزایش فالوور با لایو اینستاگرام، ارائه محتوای آموزشی است. لایو اینستاگرام محلی مناسب برای برگزاری ورکشاپ‌ها و آموزش‌های آنلاین محسوب می‌شود. از این طریق شما می‌توانید فارغ از محدودهٔ جغرافیای مخاطبانی از هر سو را آموز داده و فرصت پرسش و پاسخ فراهم سازید.

    به عنوان مثال، ستارهٔ راک جان مایر (John Mayer)، از طریق لایو اینستاگرامی به برای آموزش گیتار به فالوورهایش استفاده می‌کند. این جلسات مفید و در عین حال بسیار سرگرم کننده‌اند. پاسخ به پرسش‌های کاربران در خلال تمرینات کمک می‌کند تا ارتباط صمیمانه‌ای میان وی و فالوورهایش شکل بگیرد.

    شاید شما یک ستارهٔ راک یا یک مدرس حرفه‌ای نباشید. اما حتماً اطلاعات مفید بسیاری در حوزهٔ شغلی خود در اختیار دارید. آموزش این اطلاعات می‌تواند برای مخاطبان شما مفید بوده و آنان را به سمت برند شما جذب کند.

    لایو پرسش و پاسخ برگزار کنید

    یکی از ساده‌ترین راه‌های بالا بردن مشارکت کاربران و افزایش فالوور با لایو اینستاگرام، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ است. شما می‌توانید پرسش‌های کاربران را پیش از اجرای لایو از طریق استیکری سؤالات و استوری اینستاگرام جمع‌آوری کنید. همچنین می‌توانید به صورت آنلاین و به طور همزمان، سؤالات کاربران در بخش لایو کامنت را مطالعه کرده و پاسخ دهید.

    همواره چند روز پیش از برگزاری لایو پرسش و پاسخ، در استوری‌های خود در این زمینه اطلاع‌رسانی کنید. بدین ترتیب، شانس میزان مشارکت در لایو و تعامل پس از آن را به نحو مؤثری افزایش خواهید داد.

    با مشتریان و مراجعین خود مصاحبه کنید

    یک روش جذاب دیگر برای افزایش فالوور با لایو اینستاگرام، مصاحبه با مشتریان و مخاطبان پیج است. از کسانی که از خدمات و محصولات شما استفاده کرده و رضایت کافی داشته‌اند دعوت کنید تا در یک لایو اینستاگرامی تجارب خود را با سایرین به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب، علاوه بر افزایش جذابیت لایوها، از مزیت اعتبارسازی برای برند خود نیز بهره برده‌اید.

    اینکه مشتریان تجربه مثبت خود از خدمات و محصولات شما را با دیگران به اشتراک بگذارند، علاوه بر ایجاد اطمینان، احساس نیاز در سایر مشتریان را نیز تقویت کرده و به افزایش میزان فروش از طریق اینستاگرام کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید برای اثرگذاری بیشتر این لایوها را در پیج خود ذخیره کنید.

    افزایش مشارکت کاربران از طریق لایو اینستاگرام

    بیشتر بخوانید: آموزش بازاریابی در لایو اینستاگرام برای افزایش فروش

    جمع‌بندی

    • امکان برقراری ارتباط زنده با مخاطبان از طریق لایو یکی از مهمترین قابلیت‌های اینستاگرام برای رشد کسب‌وکار شما در شبکه‌های اجتماعی است.
    • برگزاری لایو اینستاگرامی کاری بسیار آسان بوده و شما می‌توانید با توجه به نکاتی که توضیح داده شد، ظرف مدت کوتاهی تمامی مراحل و تنظیمات آن را یاد بگیرید.
    • برای افزایش فالوور با لایو اینستاگرام، لازم است نکات مطرح شده در بخش هدف‌گذاری را رعایت کرده و اهداف مشخصی داشته باشید. لایوهای بی‌برنامه نمی‌توانند شما را به نتیجهٔ مورد نظرتان برسانند.
    • با طراحی سناریو برای لایوهای خود، می‌توانید مشارکت کاربران را به نحو چشمگیری افزایش دهید.
    • برای افزایش مشارکت کاربران، برگزاری لایو کافی نیست و لازم است ارتباط حقیقی با مخاطبان و مشتریان خود برقرار کرده و آمادهٔ شنیدن صدای آنان باشید.
    • شما می‌توانید از روش‌های مختلفی برای درست کردن لایو خلاقانه و جذاب برای مخاطبان بهره بگیرید. لایو روم و لایوهای مشترک با همکاران، لایو از رویدادهای مهم، لایوهای آموزشی، مصاحبه با مشتریان و لایو نقد و بررسی، از جمله ایده‌های پرطرفدار برای لایو اینستاگرام محسوب می‌شود.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.