ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

0

تولید محتوای جذاب در اینستاگرام، قوانین و قواعد خاص خود را دارد. اینستاگرام به عنوان یک شبکۀ اجتماعی قوی و وسیع، بیش از هر چیز به تعاملاتی که بین کاربران جاریست اهمیت می‌دهد.

چیزی که مشخصۀ سنجش آن، نرخ تعامل اینستاگرام نامیده می‌شود. نرخ تعامل از معیارهای مهم برای اثربخشی بازاریابی و موفقیت در شبکۀ اینستاگرام محسوب می‌شود. به عبارت بهتر، آنالیز و بررسی پیج می‌تواند موجب تسریع روند رشد پیج اینستاگرام شود.

بررسی نرخ تعامل می‌تواند منجر به ارزیابی عملکرد فالوئرها و مخاطبان شما شود. آگاهی از سلیقه و دغدغۀ مخاطب می‌تواند زمینه‌های فعالیت هوشمندانه‌تر را فراهم کند.

منظور از نرخ تعامل در اینستاگرام چیست؟

به ساده‌ترین شکل ممکن، تعریف نرخ تعامل در اینستاگرام میزان مشارکت کاربران با محتوا در نسبت با تعداد کل فالوئرهاست. از اینگیجمنت یا نرخ تعامل در اینستاگرام به منظور تحلیل و بررسی پیج استفاده می‌شود. با توجه به اهمیت روز افزون رشد پیج‌های اینستاگرام، آنالیز پیج کمک زیادی به بالا رفتن تعامل کاربران، افزایش فروش و بالا رفتن میزان بازدیدها می‌کند.

این امر بیش از هر چیز دیگر، گره خورده با محتوای باکیفیت و جذاب در اینستاگرام است. به عبارت ساده‌تر، تولید محتوای جذاب در اینستاگرام می‌تواند به راحتی باعث بالا رفتن تعامل فالوئرها شود.

تا پیش از به روز رسانی‌های اخیر اینستاگرام، تعامل کاربران تنها به تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و بازدید ویدئوها محدود بود. در حال حاضر معیارهای بیشتری برای بررسی و تحلیل تعامل کاربران وجود دارند.

دنبال کردن هشتگ‌ها، تعاملات در IGTV و استوری‌ها نیز نقش پررنگی در این زمینه دارند. به همین دلیل، بسیاری از کسب‌وکارها در کنار طراحی و توسعۀ وب‌سایت، بخشی از بودجۀ خود را به اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی تخصیص می‌دهند.

دلایل زیادی برای افزایش تعامل بین کاربران وجود دارد. عوامل تأثیرگذار بر آن نیز متعدد هستند. اما یکی از مهم‌ترین اقدامات، تولید محتوای جذاب در اینستاگرام است.

در ادامه با چند ترفند تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش تعامل فالوئرها همراه خواهیم بود. همچنین به چند نکتۀ مهم برای بالا بردن تعاملات کاربران نیز اشاره خواهیم کرد.

افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

بیشتر بخوانید: الگوریتم اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

تولید محتوای جذاب در اینستاگرام معادل افزایش تعامل فالوئرها

بازاریابی محتوا تنها شکل واقعی و زنده از بازاریابی در دنیاست. در دنیای مدرن امروز، همه چیز بر پایه و اساس محتوا پیش می‌رود. در واقع، هیچ راه دیگری برای بازاریابی وجود ندارد و همه چیز به محتوا وابسته است. برای مخاطبان شما، هیچ چیز به اندازۀ داستان‌های پشت پردۀ کسب‌وکارتان جذاب نیست. آن‌ها دوست دارند بیشتر در مورد شما، برندتان، کارمندان و مراحل تولید محصولات بدانند.

برای اینکه بتوانید روند تولید محتوا را به شکلی موثرتر انجام دهید لازم است نکات و ترفندهای مهمی را بدانید.

اینستاگرام به عنوان یکی از شلوغ‌ترین شبکه‌های اجتماعی، رایج‌ترین پلتفرم تولید محتوا به حساب می‌آید. تولید محتوا (جدا از مبحث کیفیت) توسط همۀ ما انجام می‌شود. این روند دیگر پیر و جوان، کوچک یا بزرگ نمی‌شناسد. اما هر محتوایی نمی‌تواند موفقیت زیادی کسب کند.

پست‌هایتان را در زمان‌های مناسب منتشر کنید

یافتن زمان مناسب برای انتشار محتوا، نکته‌ای کلیدی در افزایش نرخ تعامل اینستاگرام است. تولید محتوای جذاب در اینستاگرام بدون زمان‌بندی مناسب برای نشر، بی‌فایده است.

بهترین زمان برای انتشار پست یا استوری، زمانی است که دنبال‌کنندگان شما آنلاین باشند. این مورد بستگی به حوزه‌ای دارد که در آن فعال هستید. به عنوان یک تولیدکنندۀ موسیقی، روند متفاوتی را با یک مربی ورزشی طی خواهید کرد.

اهمیت زمان‌بندی در انتشار محتوا

ابزارهای مختلفی برای یافتن زمان مناسب انتشار پست‌ها وجود دارند. یکی از بهترین ابزارها برای این کار، Insights اینستاگرام است. با این ابزار، زمان‌بندی مناسب برای پست‌های خود را پیدا کنید.

استیکرها می‌توانند تعامل ایجاد کنند

بخش مهمی از فعالیت در اینستاگرام، مربوط به استوری‌هاست. استوری‌ها می‌توانند بهانۀ خوبی برای شروع گفتگو و تعامل با کاربران باشد. بخش استوری در اینستاگرام، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. تقریباً هر پیامی را که بخواهید می‌توانید با استوری‌ها به مخاطبان خود منتقل کنید. استفاده از انواع استکیرها در استوری می‌تواند به اثربخشی بیشتر آن‌ها کمک کند.

همچنین روش‌هایی نظیر Quiz، Poll و Questions در بخش استوری‌ها وجود دارد. این ابزارها مستقیماً با مسالۀ تعامل با کاربران روبرو هستند. این سه ابزار به منظور طرح سوال، برگزاری نظرسنجی یا اجرای مسابقات مورد استفاده قرار می‌گیرند. گفتگوهای صورت گرفته در استوری‌ها می‌توانند تعامل کاربران را به شکلی چشمگیر افزایش دهند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    تولید محتوای جذاب در اینستاگرام با کپشن‌نویسی

    کپشن‌های جذاب در زیر عکس‌های اینستاگرام می‌توانند باعث نگه داشتن کاربر و حفظ توجه آنان شود. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش تعامل فالوئرها، ایجاد روندی برای توقف آنان بر سر پست‌های شماست.

    یکی از این اقدامات، نوشتن کپشن‌های جذاب است. کپشن به همان نوشته‌های زیر عکس‌ها و ویدیوها گفته می‌شود. بسیاری از پیج‌های اینستاگرام مبتنی بر متن و کپشن هستند. کپشن‌ها می‌توانند منجر به طولانی شدن ارتباط با کاربران و افزایش تعامل با آنان شوند.

    هرچه بتوانید کپشن‌های طولانی‌ و در عین حال جذاب‌تر بنویسید، مخاطبین شما بیش از پیش با پیج شما آشنا خواهند شد.

    روایتی از داستان برندتان داشته باشید

    آشنایی بیشتر و بهتر کاربران با برند و پیج شما، اعتماد بیشتری را به همراه خواهد داشت. داستانی از روند پدیدار شدن برندتان را برای مخاطبان بازگو کنید. این کار می‌تواند به سادگی باعث افزایش تعامل کاربران با شما شود.

    سعی کنید در روند تولید محتوا از زمینۀ فعالیت، همکاران و شرکا، سابقۀ پیج و موارد مشابه آن‌ها بگویید. این کار را می‌توانید به طرق گوناگون انجام دهید. مثلاً یک رشته استوری از روند پیدایش برند خود درست کرده و آن‌ها را هایلایت کنید.

    شما می‌توانید مسابقاتی را در سالگرد تأسیس پیج به راه بیندازید. هرگاه مخاطبان شما با داستانی از برندتان مواجه شوند، حس نزدیکی بیشتری را احساس خواهند کرد. تولید محتوای جذاب در اینستاگرام به این شیوه می‌تواند اثرات نتیجه‌بخش زیادی را در پی داشته باشد.

    محتوای منتشر شده را آنالیز کنید

    تحلیل و آنالیز فعالیت‌ها در اینستاگرام، روندی دائمی است. اگر قصد فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام، کسب درآمد مناسب و پایداری در آن دارید، لازم است محتوای منتشر شده را آنالیز کنید. مدتی پس از شروع به فعالیت‌تان در اینستاگرام لازم است بازخوردهایی که از کاربران دریافت می‌کنید را آنالیز کنید. این اقدام باعث می‌شود قالب محتوا را به شکلی مفیدتر و موثرتر تعیین کنید.

    مثلاً ممکن است بعد از مدتی متوجه شوید که مخاطبان شما بیشتر به محتواهای متنی و عکس‌نوشته‌ها علاقه دارند. شاید علاقه و توجه آن‌ها بیشتر معطوف به استوری‌ها و پست‌های ویدیویی باشد. اگر تولید محتوای جذاب در اینستاگرام همسو با علایق کاربران نباشد، موفقیت چندانی را تجربه نخواهید کرد.

    از کاربران بخواهید محتوا را به اشتراک بگذارند

    تولید محتوای جذاب در اینستاگرام می‌تواند همراه با یک درخواست صمیمانه از کاربران باشد. اینکه از آنان بخواهید محتوای شما را به اشتراک بگذارند. فوروارد کردن پست‌ها و استوری‌ها توسط مخاطبان شما، سهم زیادی از ارتقای پیج شما را از آن خود خواهد کرد. محتواهایی از جنس خبری یا سرگرمی، ویدیوهای بامزه و عکس‌نوشته‌ها از بهترین محتواها برای به اشتراک‌گذاری هستند.

    شما می‌توانید از موضوعاتی که همواره مورد بحث هستند نیز استفاده کنید. مثلاً اگر در حوزۀ ارزهای دیجیتال کار می‌کنید، یک اینفوگرافی از مقایسۀ بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال تهیه کنید. محتوایی از این دست، با احتمالی بیشتر توسط کاربران به اشتراک گذاشته خواهند شد.

    اشتراک محتوا توسط کاربران

    به اشتراک گذاری یا Share کردن پست‌ها توسط کاربران، از عوامل مهم افزایش نرخ تعامل اینستاگرام است.

    کاری کنید که محتوایتان ذخیره شود

    تولید محتوای جذاب در اینستاگرام می‌تواند منجر به ذخیره‌سازی یا سیو محتوا توسط کاربران شود. این مورد، معیاری مهم برای محاسبۀ نرخ تعامل کاربران در اینستاگرام است. اگر بتوانید کاری کنید که محتوایتان ذخیره شود، رشد زیادی را در پیج‌تان شاهد خواهید بود. کاربران زمانی محتوای شما را سیو می‌کنند که بدانند در آینده به آن نیاز پیدا خواهند کرد.

    محتواهای آموزشی و کاربردی از بهترین انواع محتواهایی هستند که بیش از سایرین ذخیره‌سازی می‌شوند. همچنین سعی کنید محتواهایی تولید کنید که کاربرد آن در زمان‌های مختلف برقرار باشد.

    مثلاً اگر در زمینۀ ورزش‌های رزمی کار می‌کنید می‌‌توانید فهرستی از هنرهای رزمی باستانی به همراه اطلاعاتی در مورد هر یک از آن‌ها تولید کنید. اگر کیفیت این محتوا خوب باشد توسط کاربران زیادی ذخیره خواهد شد.


    بیشتر بخوانید: آموزش کامل ساخت کلیپ با برنامه اینشات

    تولید محتوای جذاب در اینستاگرام همسو با علاقۀ مخاطبان

    تحلیل دقیق مخاطبین و علایق آن‌ها، کمک زیادی به درک موضوعات مناسب برای تولید محتوا می‌کند. اگر دریابید که مخاطبان شما بیشتر به چه موضوعاتی علاقمند هستند خواهید توانست محتوای همسو با علاقۀ آنان تولید کنید. با هر بار تحلیل دقیق‌تر، متوجه می‌شوید چه تغییراتی در ساختار محتوا باید ایجاد کنید.

    شاید لازم باشد در محتواهای ویدیویی خود از صداگذاری و مونولوگ‌ها استفاده کنید. یا ممکن است به این نتیجه برسید که روی کپشن‌های خود بیشتر کار کنید. هر بار که به علاقۀ کاربران نزدیک‌تر می‌شوید، تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و به اشتراک‌گذاری‌ها نیز افزایش خواهند یافت.

    با محتوای خود، مخاطبان را سرگرم کنید

    تولید محتوای جذاب در اینستاگرام ممکن است همراه با طنز و شوخی باشد. اضافه کردن مقداری چاشنی سرگرمی به محتوا می‌تواند اثرات مطلوبی را بر توسعۀ پیج شما داشته باشد. سرگرم شدن مخاطبان با محتواهای شما همچنین باعث افزایش رضایتمندی کاربران نیز خواهد شد.

    این اتفاق همچنین باعث علاقمند شدن کاربران به مشاهدۀ سایر پست‌های شما نیز می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که زیاده‌روی در به کارگیری طنز، اثرات منفی دارد. نگارش مقالات و تولید محتوای طنز باید با مهارت و ظرافت زیادی انجام شود. در غیر این صورت، نتیجۀ نامطلوبی را خواهید گرفت.

    رابطۀ صمیمی با فالوئرهایتان مساوی با افزایش نرخ تعامل با آنان خواهد بود. اگر بتوانید مخاطبان خود را به شیوه‌ای موثر سرگرم کنید، بازخوردهای مثبتی از آنان دریافت خواهید کرد.

    به هیچ وجه از محتوای کپی استفاده نکنید

    هیچ چیز به اندازۀ کپی بودن محتوا نمی‌تواند زننده باشد. وقتی مخاطبان شما با محتوای کپی شده از پیج‌ها یا سایت‌های دیگر روبرو شوند، اعتمادشان به شما را از دست خواهند داد. بنابراین برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام لازم است همواره خودتان محتوای پیج‌تان را تولید کنید. یا حداقل لازم است از نیروی متخصص برای این کار استفاده کنید.

    مواجه شدن کاربران با محتوای کپی شده می‌تواند به سادگی باعث آنفالو شدن شما توسط آنان شود. این موضوع به معنای افول و شکست رشد پیج اینستاگرام شما خواهد بود.

    چنانچه بتوانید محتوای اختصاصی تولید کنید، روز به روز شاهد افزایش فالوئرهایتان خواهید بود. تولید محتوای جذاب در اینستاگرام به معنای محتوای جدید و تازه نیز هست. به بیان ساده، اگر خلاقیت‌تان را در راستای ایده‌های جدید راه نیندازید، ناچار به پرداخت هزینۀ بیشتر برای جبران خسارت‌ها خواهید بود.

    قدرت هشتگ‌ها را دست کم نگیرید

    هشتگ‌ها در اینستاگرام بسیار مهم هستند. استفادۀ درست از هشتگ‌ها می‌تواند نتایج چشمگیری را در پی داشته باشد. اگر می‌خواهید پیرامون موضوعات خاص و مرتبط با هم تولید محتوا کنید، حتماً هشتگ‌ها را به کار بگیرید.

    بسیاری از کاربران برای یافتن محتوای مورد نظر خود، به بخش هشتگ‌ها مراجعه می‌کنند. به عبارت بهتر، کاربران به جای جست‌وجو در پیج‌های مختلف، هشتگ‌های مرتبط با موضوع مد نظر خود را دنبال می‌کنند. در روند تولید محتوای جذاب در اینستاگرام، استفادۀ درست و به جا از هشتگ‌ها می‌تواند تعامل را افزایش دهد.

    استفاده از هشتگ‌ها در تولید محتوای جذاب در اینستاگرام، اثرات قابل توجهی در ایجاد تعامل با کاربران دارد. بسیاری از کاربران، محتوای مد نظر خود را از جست‌وجو در هشتگ‌ها پیدا می‌کنند. از این رو لازم است استفادۀ درست و اصولی از هشتگ‌ها را یاد بگیریم.

    UGC به کمک شما می‌آید

    اصطلاح UGC به منظور توصیف یکی از بهترین روش‌ها برای تعامل با کاربران تعریف شده است. UGC مخفف User Generated Content و به معنای «محتوای تولید شده توسط کاربر» است. اگر در زمینه‌ای فعالیت دارید که فالوئرهایتان می‌توانند در روند تولید محتوا مشارکت کنند، فرصت آن را از دست ندهید. سوژه‌ها، تصاویر، عکس‌ها و اطلاعاتی که کاربران برایتان می‌فرستند را به شیوه‌ای موثر به کار بگیرید.

    استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران می‌تواند به روش‌های بسیار متفاوت باشند. مثلاً می‌توانید کامنت یکی از کاربران را در استوری‌های خود بازتاب دهید. یا از شاگردان خود بخواهید که نتایج کارشان را برایتان بفرستند. مثلاً اگر استاد طراحی هستید، آثار شاگردان خود را در پیج خود نشر دهید. همچنین می‌توانید با Mention کردن کاربران، تعامل با آنان را افزایش دهید.

    نتیجه‌گیری

    • تعامل با کاربران، در عین سادگی بسیار مهم است. برخی از پیج‌ها، راه را برای کامنت‌ها و تعاملات با کاربران می‌بندند. این تصمیم ممکن است باعث لطمه به رشد پیج شما شود.
    • مهم نیست چه تعداد پیام و کامنت دریافت می‌کنید. مهم‌تر از هر چیز، افزایش تعامل با کاربران است.
    • سعی کنید همواره به کامنت‌ها و بازخوردهای مثبت و منفی مخاطبان خود با صبر و حوصله پاسخ دهید. وقتی کاربران بفهمند که برای دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها ارزش قائلید، شاهد افزایش بازخوردهای مثبت خواهید بود. تعامل، رابطه‌ای دو طرفه است.
    • در پاسخ به کامنت‌ها، دقت و حوصله به خرج دهید. از ارائۀ پاسخ‌های تکراری و کپی‌پیست کردن آن‌ها خودداری کنید. استفاده از پاسخ‌های تکراری از چشم الگوریتم‌های اینستاگرام دور نخواهد ماند.
    • در 30 دقیقۀ اول انتشار پست، به همۀ کامنت‌ها و بازخوردها پاسخ دهید. اصطلاحاً به این مدت زمان، 30 دقیقۀ طلایی گفته می‌شود. انجام این کار منجر به بالا رفتن تعامل خواهد شد.
    • برای محاسبۀ نرخ تعامل اینستاگرام می‌توانید از ابزارهای مربوط به آن استفاده کنید. Instagram Insights یکی از بهترین این ابزارهاست.
    • Social Bakers، Simply Measured، Union Metrics و Squarelovin از دیگر ابزارهای مرتبط با این محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام هستند.
    • با توجه به نرخ تعامل در اینستاگرام متوجه می‌شوید که محتوای شما چقدر برای کاربران‌تان جذاب است. هرچه تحلیل بیشتری انجام دهید به شناخت بیشتری خواهید رسید.
    • شناخت بیشتر از روحیات و علاقمندی‌های کاربران نیز مساوی با رشد پیج اینستاگرام شما خواهد بود. بنابراین هیچ‌گاه دست از تعامل با کاربران خود برندارید.

    منبع:

    Hootsuite

    sproutsocial

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.