راهنمای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مبل و دکوراسیون

0

طبق تحقیقات اخیر، مبلمان و اثاث منزل یکی از بخش‌های در حال رشد خرده‌فروشی در ایالت متحده است که روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. شاید در نگاه اول خرید اینترنتی مبل خیلی منطقی به نظر نرسد، اما در دنیای تجارت الکترونیک، راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی مبلمان هم می‌تواند یک موقعیت مناسب برای شروع یک کسب‌وکار سودآور باشد. برخلاف تصور عموم، فروش آنلاین مبلمان یک روش کارآمد برای فروشنده این محصول و مشتریان آن است.

اگر قصد ساخت فروشگاه اینترنتی مبلمان را دارید و هنوز نمی‌دانید چه‌طور باید این کار را شروع کنید، یک فروشگاه ساز اینترنتی حرفه‌ای بهترین ابزار برای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین شماست. در این مطلب از پادرو تمام نکات مهم و ابزارهای مورد نیاز طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برای مبلمان را معرفی خواهیم کرد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نکات مهم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مبلمان

در این بخش به صورت مرحله به مرحله با نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی مبلمان آشنا خواهید شد تا بتوانید در کنار فروش حضوری از امکانات فروش آنلاین هم استفاده کنید و به کسب‌وکار خود رونق بیشتری ببخشید.

1. طراحی مدل کسب‌وکار و برنامه‌ریزی برای فروشگاه آنلاین

برنامه‌ریزی اولین گام در طراحی هر کسب‌وکار است که نباید آن را دست‌کم گرفت. برای راه‌اندازی سایت فروش مبلمان، ابتدا باید ساختار فروشگاه، میزان بودجه مورد نیاز، نوع محصولات و مدل کسب‌وکار خود را شناسایی کنید تا بتوانید در مراحل بعدی راحت‌تر گام بردارید.

در این مرحله باید به چند سوال بنیادین پاسخ دهید تا برای راه‌اندازی فروش آنلاین خود برنامه‌ریزی کنید:

  • نوع مبلمانی که قصد فروش آن را دارید چیست؟ مبلمان اداری یا خانگی؟
  • چه نوع محصولاتی در فروشگاه ارائه می‌شود؟ مبل راحتی؟ میز و صندلی ناهارخوری؟ و …
  • سبک مبلمان شما مدرن است یا کلاسیک؟
  • مشتریان شما در کدام دسته قرار می‌گیرند؟
  • آیا طراحی و تولید مبلمان را هم در حوزه فعالیت خود قرار خواهید داد؟
راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی مبل و دکوراسیون

2. تعیین استراتژی بازاریابی و تحلیل بازار رقبا

یکی از نکاتی که توجه به آن نقطه قوت کار شما محسوب می‌شود، آنالیز کسب و کار و عملکرد رقبا است. بررسی نقاط ضعف و قوت رقبا باعث می‌شود که در راه‌اندازی کسب‌وکارتان خطاهای کم‌تری داشته باشید و از آزمون و خطاهای بیهوده دوری کنید. در این مرحله می‌توانید شناخت کاملی نسبت به نیازها و رفتار مشتریان مبلمان داشته باشید تا شرایط فروش بهتری ارائه دهید و نسبت به رقبا تمایز بیشتری داشته باشید. با جمع‌بندی تحلیل بازار فروش مبلمان و اثاثیه منزل، می‌توانید یک استراتژی بازاریابی اختصاصی برای فروشگاه آنلاین خود طراحی کنید و مطابق آن پیش بروید.

3. تامین محصولات برای فروش آنلاین در وب‌سایت

تامین موجودی و تولید مبلمان یکی از مهم‌ترین نکات در فروش آنلاین و حضوری مبلمان است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. نحوه تامین محصولات، تاثیر مستقیم روی قیمت فروش مبلمان خواهد داشت، بنابراین دستیابی به منابع اقتصادی می‌تواند نقطه قوت شما در بازار رقابتی امروز باشد.

اگر قصد راه‌اندازی وب‌سایت فروش آنلاین مبلمان داشته باشید، چند مدل کسب‌وکار مختلف برای تامین محصول پیش‌رو دارید که باید از بین آن‌ها انتخاب کنید:

  • طراحی مبل: طراحی مدل‌های مختلف مبلمان بخش مهمی از فرآیند محسوب می‌شود. اگر دانش فنی کافی برای طراحی مبلمان را داشته باشید، می‌توانید بخش طراحی را به عهده بگیرید و طرح‌های خود را به تولیدی‌های مبلمان بفروشید.
  • تولید مبلمان: ساخت مبلمان به عهده کارگاه یا کارخانه مبل‌سازی است که با کمک نیروی تولیدی به ساخت طرح‌های مختلف می‌پردازد. این مدل کسب‌وکار نیازمند ابزار تخصصی، فضایی به عنوان کارگاه و نیروی متخصص است.
  • گرفتن نمایندگی فروش مبلمان: داشتن نمایندگی فروش مبلمان یک برند شناخته‌شده، مدل کسب‌وکار دیگری است که نسبت به روش‌های دیگر ساده‌تر است. در این روش دیگر خبری از طراحی و تولید مبلمان نیست، بلکه کافی است با پرداخت هزینه و تامین شرایط تعیین‌شده توسط برند، نمایندگی رسمی برند را دریافت کرده و به فروش آنلاین و قانونی بپردازید.
  • فروش با روش دراپ شیپینگ: در روش فروش دراپ شیپینگ، نیازی به انبار و تامین موجودی نخواهید داشت، بلکه کافی است با چند کارگاه تولیدی یا تامین‌کننده مبلمان مذاکره کنید و عکس باکیفیت محصولات را روی وب‌سایت خود قرار دهید. بعد از نهایی شدن سفارش مشتریان، محصول به صورت مستقیم از انبار تامین‌کننده برای مشتری ارسال خواهد شد. یکی از مزیت‌های دراپ‌شیپینگ این است که دیگر سرمایه هنگفتی به تامین موجودی و انبارداری اختصاص نخواهید داد و همزمان محصولات متنوعی در اختیار مشتریان قرار می‌دهید.

هر کدام از روش‌های فوق متناسب با هدف، سرمایه و خواسته‌های شما مزایا و معایب خاصی دارد. توجه همه‌جانبه به مدل کسب‌وکار و انتخاب بهترین روش‌ تامین موجودی وب‌سایت از عوامل موفقیت کسب‌وکار آنلاین محسوب می‌شود.

4. برآورد هزینه‌های ساخت وب‌سایت

راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی مبل و دکوراسیون هزینه‌هایی دارد که باید مدنظر داشته باشید. برای فروش آنلاین مبلمان باید هزینه‌هایی مانند تامین موجودی، طراحی محصول، تامین مواد اولیه برای ساخت مبلمان، تامین لوازم بسته‌بندی، تعیین روش و هزینه ارسال سفارشات، هزینه‌های راه‌اندازی وب‌سایت و… را مدنظر قرار داد تا بتوان یک برآورد حدودی از بودجه کار تعیین کرد.


پیشنهاد مقاله: هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

5. ساخت فروشگاه اینترنتی مبلمان در اینستاگرام

در دنیای امروز، اینستاگرام اولین و کم‌هزینه‌ترین گزینه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مبل برای افزایش فروش است. برای این کار کافی است یک حساب کاربری اینستاگرام بسازید که هیچ هزینه‌ای ندارد. حالا به راحتی به میلیون‌ها مشتری در سراسر کشور دسترسی خواهید داشت که تنها چند کلیک تا خرید از شما فاصله دارند.

در فروشگاه اینستاگرامی، عکس باکیفیت محصولات، اطلاعات و جزئیات مبلمان را در اختیار مشتریان قرار دهید و فروش را آغاز کنید. تولید محتوای پیج اینستاگرام فروشگاه مبلمان بخش اصلی کار شما در این مرحله است. برای اینکه یک صفحه اینستاگرام موفق داشته باشید باید فاکتورهای زیر را در تولید محتوا مدنظر قرار دهید:

  •  نام فروشگاه: نام فروشگاه یا اسم حساب کاربری شما، معرف فروشگاه آنلاین‌تان خواهد بود، به همین خاطر باید آن را مرتبط و بادقت انتخاب کنید.
  • تصویر پروفایل: عکس پروفایل را با لوگوی برند یا یک عکس مناسب تکمیل کنید. 
  • تکمیل اطلاعات فروشگاه مبلمان: اطلاعات کامل کسب‌وکار، شماره تماس، ایمیل و آدرس سایت را در قسمت بیو حساب کاربری بنویسید.
  • تولید محتوای منظم با ارائه عکس و توضیحات محصول: برای معرفی مبلمان و دکوراسیون فروشگاه خود، از انواع پست و استوری کمک بگیرید. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از عکس‌های باکیفیت در زوایای مختلف مبلمان و توضیحات کاملی درباره ابعاد، جنس مبلمان و… استفاده کنید و پاسخگوی سوالات مشتریان باشید.

6. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برای مبلمان

طراحی و ساخت وب‌سایت فروش آنلاین مبلمان آخرین مرحله در این فرآیند است که به شما معرفی می‌کنیم. وب‌سایت شما قرار است نقش ویترین مغازه شما را داشته باشد، چرا که مشتریان از طریق سرچ در موتورهای جستجو به وب‌سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند و جذابیت وب‌سایت در نگاه اول برای‌شان اهمیت زیادی دارد.

ظاهر کلی وب‌سایت، فرآیند خرید و معرفی انواع مبلمان، معرفی محصولات مشابه، اطلاع‌رسانی‌ها و… باید به شیوه‌ای طراحی شود که مخاطب وب‌سایت را به مراحل نهایی قیف فروش و خرید هدایت کند. توجه به سئو وب‌سایت و بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیز اهمیت زیادی در معرفی کسب‌وکار شما به عنوان فروشگاه آنلاین مبلمان دارد. شما می‌توانید با ارائه اطلاعات کامل محصولات، در هر ساعتی از شبانه‌روز فروش داشته باشید و برای دریافت وجه از درگاه پرداخت امن بهره‌مند شوید.

بهترین گزینه‌ برای ساخت فروشگاه اینترنتی مبلمان

در گذشته ساخت و طراحی سایت نیاز به هزینه و دانش فنی زیادی داشت که باعث می‌شد بسیاری از صاحبین کسب‌وکار از آن دوری کنند اما امروز با وجود فروشگاه‌سازهایی مثل پادروشاپ ورق برگشته است. پادروشاپ یک فروشگاه‌ساز موبایل‌محور است که به شما کمک می‌کند در عرض چند دقیقه فروشگاه آنلاین مبلمان خود را با امکانات مختلف بسازید.

این پلتفرم آنلاین، فرآیند مدیریت ارسال و فروش فروشگاه‌های اینستاگرامی را تسهیل کرده است. برای ساخت فروشگاه اینستاگرامی خود کافی است عضو پادروشاپ شوید و پیج اینستاگرام خود را به وب‌سایت متصل کنید. پادروشاپ امکانات متعددی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و چند پلن کاربردی با قیمت‌های مختلف ارائه کرده تا هر کاربری متناسب با نیازهای خود هزینه کند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های پادروشاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درگاه پرداخت امن
  • امکان ثبت و ارسال مرسوله پستی
  • مدیریت سفارشات با گوشی
  • مدیریت ارسال سفارشات
  • پنل پیامکی برای ارتباط هدفمند با مشتریان
  • امکان ایجاد کد تخفیف
  • درج نظرات مشتریان
  • آموزش رایگان
  • ارائه لینک پرداخت به مشتریان
  • ارائه گزارشات فروش
  • نمایش موجودی و قیمت هر محصول        
  • تسویه حساب آنی با فروشگاه 
  • معرفی کالاهای پرفروش
  • بهینه‌سازی محصولات برای موتورهای جستجو
  • اتصال به ترب

سخن آخر

به‌طورکلی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مبلمان یکی از روش‌های کسب درآمد است که برخلاف تصور عامه مردم، سود زیادی دارد. شما می‌توانید با برنامه‌ریزی درست و اجرای ایده‌های خلاقانه، در میان رقبا و فروشگاه‌های مشابه رشد کنید. بهره‌مندی از امکانات فروشگاه‌سازهایی مثل پادروشاپ بخش زیادی از مسیر راه‌اندازی فروشگاه را برای مخاطبان هموار می‌کند، بنابراین کافی است کمی در تولید محتوا و ارائه محصولات هنرمندانه عمل کنید تا شاهد توسعه و پیشرفت فروشگاه‌تان باشید.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول راه اندازی فروشگاه اینترنتی مبلمان

    آیا امکان فروش آنلاین مبلمان وجود دارد؟

    بله، با توجه به گسترش خرید آنلاین در بین جوانان، امروزه بسیاری از مشتریان خرید آنلاین مبلمان را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند. چراکه در این روش به مدل‌های متنوع‌تری دسترسی دارند و به راحتی می‌توانند جزئیات مبلمان را با یکدیگر مقایسه کنند.

    راه اندازی فروشگاه اینترنتی مبلمان چه مراحلی دارد؟

    برنامه‌ریزی، تحلیل بازار و تعیین استراتژی، تامین محصول و تعیین مدل کسب‌وکار، پیش‌بینی هزینه‌ها، ساخت حساب کاربری اینستاگرام و ایجاد وب‌سایت اینترنتی برای فروش انواع مبلمان.

    سریع‌ترین روش برای ساخت سایت فروش مبلمان چیست؟؟

    استفاده از فروشگاه‌سازی مثل پادروشاپ به شما کمک می‌کند که با کم‌ترین هزینه و در عرض چند دقیقه فروشگاه اینترنتی اینستاگرامی اختصاصی خود را بسازید بدون اینکه به دانش فنی نیاز داشته باشید. این پلتفرم امکانات متعددی برای مدیریت ثبت سفارش، ارسال سفارش، گزارشات فروش و… در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.