هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

0

اگر قصد دارید که یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند طراحی کنید، به کمک آن خدمات یا محصولات خود را به صفحه اول گوگل بیاورید و درآمد خوبی کسب کنید، شاید در گام اول بهتر باشد بدانید هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی چقدر است! به طور کلی می‌توان گفت طراحی سایت فروشگاهی اولین قدم ورود به دنیای تجارت آنلاین است اما باید ببینید چه هزینه‌ای برای ساخت آن باید بپردازید. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی درباره هزینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین تا انتهای این مقاله از مجله پادرو همراه ما باشید.

اهمیت طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت فروشگاهی به منظور راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی در فضای اینترنت انجام می‌شود تا فروشندگان در آن خدمات و محصولات خود را در فضای آنلاین به نمایش بگذارند.

با راه‌اندازی و خرید سایت فروشگاهی خود، محدودیت‌های زمانی و مکانی را برای مشتریان از بین می‌برید و می‌توانید فعالیت خود را در تمام ساعات شبانه‌روز ادامه دهید. همواره به خاطر داشته باشید که قبل از خرید سایت فروشگاهی باید به نیازها و انتظارات احتمالی مشتریان توجه داشته باشید تا بتوانید به کمک یک فروشگاه ساز یا شرکت‌هایی که دارای امکانات و خدمات مورد نیاز فروشگاه شما هستند، وب سایت فروشگاهی خود را طراحی کنید.

انواع روش‌های طراحی سایت فروشگاهی

یکی از اولین تصمیماتی که باید در راه‌ اندازی یک فروشگاه اینترنتی بگیرید، انتخاب روش طراحی است. این انتخاب تأثیر زیادی روی هزینه نهایی دارد. در ادامه به برخی از روش‌های مختلف طراحی فروشگاه اینترنتی کسب و کار شما می‌پردازیم:

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

در این روش، یک تیم تخصصی برای طراحی و توسعه سفارشی سایت شما استخدام می‌شود. این روش امکان ایجاد یک وبسایت منحصر به فرد با امکانات دلخواه را فراهم می‌کند اما هزینه این روش معمولاً بالاتر از دیگر روش‌ها است.

همچنین حالت دیگری هم وجود دارد که خودتان با استفاده از کدنویسی فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. طراحی فروشگاه با کد نویسی می‌تواند زمان‌بر باشد اما در این روش، شما هزینه طراحی فروشگاه را پرداخت نخواهید کرد و با به‌کارگیری دانش کد نویسی خود سایت فروشگاهی را راه‌اندازی خواهید کرد‌.

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

وردپرس یک CMS محبوب است که امکان ساخت و مدیریت سایت‌های فروشگاهی را فراهم می‌کند. با استفاده از افزونه‌ها و قالب‌های آماده، می‌توانید به سرعت یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید. هزینه ابتدایی وردپرس نسبت به طراحی اختصاصی کمتر است.

طراحی سایت فروشگاهی با فروشگاه سازها

فروشگاه‌سازها به شما امکان می‌دهند فروشگاه اینترنتی خود را بدون نیاز به دانش فنی عمیق ایجاد کنید. این روش به صرفه‌ترین هزینه را دارد اما ممکن است محدودیت‌هایی در سفارشی‌ سازی سایت خود داشته باشد.

از جمله دلایلی که موجب می‌شود تا فروشندگان فروشگاه اینترنتی خود را از طریق سایت‌سازها راه‌اندازی کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایت‌سازها دارای نسخه رایگان برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هستند.
  • هنگام استفاده از سایت‌سازها به دانش برنامه نویسی نیازی ندارید.
  • سایت‌سازها امنیت وب سایت فروشگاهی شما را تضمین می‌کنند.
  • پشتیبانی فنی در فروشگاه‌سازهای حرفه‌ای احتمال ایجاد مشکلات فنی در سایت را کاهش می‌دهد.
  • با کمک فروشگاه‌سازهای حرفه‌ای می‌توانید بدون صرف زمان طولانی مراحل قانونی راه‌اندازی فروشگاه را طی کنید.
  • دریافت امکاناتی مانند درگاه پرداخت امن با کمک فروشگاه‌سازها بسیار راحت‌تر است.

مراحل طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

مراحل طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بستگی به انتخاب روش طراحی فروشگاه اینترنتی شما دارد اما به شکل کلی مراحل طراحی یک سایت فروشگاهی به شرح زیر است:

  • مشخص کردن نام دامنه یا همان آدرس سایت
  • انتخاب میزبان (هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، هاست مجازی، هاست ابری)
  • طراحی ظاهر سایت
  • انتخاب قالب مناسب برای سایت فروشگاه
  • تولید محتوا و ایجاد محصولات فروشگاه در سایت
  • مشخص کردن درگاه پرداخت
  • تبلیغات و بازاریابی
درباره مراحل طراحی یک فروشگاه اینترنتی در مقاله صفر تا صد آموزش طراحی سایت فروشگاهی بیشتر بخوانید!

هزینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی 

بسته به اینکه شما کدام یک از روش‌های طراحی سایت فروشگاهی را انتخاب می‌کنید، هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی برای شما متغیر خواهد بود. بنابراین اولین و مهم‌ترین گزینه‌ای که صاحبان کسب‌وکار هنگام خرید سایت فروشگاهی نگران آن هستند، قیمت طراحی سایت با هریک از روش‌هایی است که پیش از این توضیح دادیم.

در حال حاضر هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی هنگام استفاده از برخی از پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز رایگان بوده و فروشندگان نیازی به پرداخت هزینه ندارند. اما در مقابل شرکت‌های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی یا سیستم‌های مدیریت محتوا براساس خدماتی که ارائه می‌دهند، دارای هزینه‌های متغیری هستند.

خدماتی که شرکت‌های پولی هنگام خرید سایت فروشگاهی برای فروشندگان ارائه می‌دهند، شامل مواردی مانند خرید هاست، خرید دامنه، خرید قالب فروشگاهی، خرید افزونه‌های ضروری، سبد خرید، فیلتر محصولات، مقایسه محصول و … می‌شوند.

قیمت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی

تعرفه طراحی سایت اختصاصی کدنویسی شده یک عدد مشخص نیست، بنابراین می‌تواند هزینه‌های قابل توجهی به همراه داشته باشد. نمونه‌هایی از این هزینه‌ شامل موارد زیر می‌شود:

  1. هزینه‌ طراحی و توسعه سفارشی سایت: شامل هزینه‌های توسعه نرم‌افزاری، طراحی رابط کاربری (UI) و طراحی تجربه کاربری (UX) می‌شود.
  2. هزینه‌ نگهداری و به‌روزرسانی: بعد از ایجاد سایت، نیاز به نگهداری و به‌روزرسانی دائمی وبسایت دارید. این هزینه‌ها شامل برنامه‌ریزی به‌روزرسانی‌ها، پشتیبانی فنی و هزینه‌های مرتبط با هاستینگ می‌شود.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

طراحی سایت با استفاده از وردپرس معمولاً به صرفه‌تر از طراحی اختصاصی است اما هزینه‌ها به موارد زیر وابسته است:

  1. هزینه‌های نصب و پیکربندی وردپرس: نیاز به خرید دامنه، استفاده از یک هاست مناسب و نصب وردپرس دارید که هزینه‌های مرتبط با آن وجود دارد.
  2. هزینه قالب و افزونه‌های مورد نیاز: برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، شما به یک قالب و افزونه‌هایی نیاز دارید که هزینه‌های متفاوتی دارند.
  3. هزینه سفارشی‌سازی و تغییرات در وردپرس: اگر نیاز به تغییرات سفارشی دارید، این هزینه‌ها به هزینه کل اضافه می‌شوند.

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز

استفاده از فروشگاه‌سازهای آنلاین مانند پادروشاپ معمولاً هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. در واقع شما نیاز به صرف هزینه برای دامنه، هاست، درگاه پرداخت، قالب و … ندارید. فروشگاه ساز، در واقع یک فروشگاه آنلاین حاضر و آماده را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای دسترسی به امکانات بیشتر برای سفارشی سازی فروشگاه خود می‌توانید اشتراک بخرید.

به‌علاوه، بعضی از فروشگاه سازها مانند فروشگاه ساز پادروشاپ نیازی به خرید اشتراک ندارند و شما برای شروع می‌توانید از اشتراک رایگان ۳ماهه آن استفاده کنید.

این مقاله رو حتما بخون: داشتن یک فروشگاه آنلاین هوشمند به کمک خدمات پادروشاپ

طراحی فروشگاه اینترنتی با پادروشاپ

یکی از فروشگاه‌سازهای رایگان موجود در بستر اینترنت، پادروشاپ است. پادروشاپ یک فروشگاه‌ساز اینستاگرامی است که صاحبان کسب‌وکار می‌توانند با ثبت نام در این پلتفرم به‌صورت رایگان، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند.

در حقیقت فروشندگان برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود نیازی به پرداخت هزینه سایت فروشگاهی ندارند و می‌توانند به‌صورت رایگان اقدام به ساخت سایت فروشگاهی خود کنند. امکان اشتراک رایگان ۳ ماهه این امکان را به کاربر می‌دهد تا در این مدت به‌طور کامل هم با پروسه کار با این پلتفرم آشنا شود و هم به‌راحتی اقدام به فروش محصولات خود و جذب مشتری کند.

فروشگاه‌ساز پادروشاپ با ارائه گزینه‌های ارسال متفاوت و با پیگیری لحظه‌ای سفارشات میان فرستنده و گیرنده، مدیریت ارسال سفارشات را بسیار آسان‌تر کرده است.

جدول قیمت طراحی سایت فروشگاهی پادروشاپ

جدول طراحی فروشگاه اینترنتی توسط فروشگاه ساز پادروشاپ در سه دسته خرید اشتراک رایگان، رشد و کارآفرینی تقسیم بندی می‌شود.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی پادروشاپ

سخن پایانی

امروزه اکثر کسب‌وکارها برای باقیماندن در بازار رقابت و افزایش فروش محصولات خود، به سمت اینترنتی شدن حرکت می‌کنند. در حقیقت افزایش چشمگیر خرید آنلاین از سوی مردم، موجب شده است تا فروشندگان به فکر راه‌اندازی سایت فروشگاهی خود باشند. فروشندگان برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود به سرمایه‌گذاری کلانی نیاز ندارند و می‌توانند با مقداری هزینه کسب‌وکار خود را در بستر اینترنت توسعه دهند.

همانطور که اشاره کردیم روش‌های مختلفی برای خرید سایت فروشگاهی وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با نوع کسب‌وکار خود، هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. امروزه با وجود سایت‌سازهای مختلف، صاحبان کسب‌وکار‌های اینترنتی به راحتی می‌توانند بدون دانش کدنویسی یک سایت فروشگاهی داشته باشند. برخی از مزایای طراحی سایت فروشگاهی مانند: افزایش فروش، کاهش هزینه‌ها برای فروشندگان و خریداران،  دسترسی آسان به محصولات، افزایش اعتبار، گسترش دسترسی به بازار و… موجب شده اند که صاحبان کسب‌وکارهای سنتی، استقبال بیشتری برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی کنند.

با پر کردن فرم زیر عضو خبرنامه رایگان پادروکلاب شو و به‌روزترین خبرها رو ببین!

    سوالات متداول هزینه طراحی سایت فروشگاهی

    طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟

    طراحی وب سایت فروشگاهی به منظور راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی در فضای آنلاین انجام می‌شود تا فروشندگان در آن خدمات و محصولات خود را به نمایش و فروش بگذارند.

    روش‌های طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

    ساخت سایت فروشگاهی از طریق سایت‌سازها، ساخت سایت با کد نویسی، استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا، ارتباط با شرکت‌های طراحی سایت می‌تواند انجام شود.

    هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی به چه مواردی بستگی دارد؟

    قیمت طراحی سایت فروشگاهی بستگی به روش‌ی دارد که برای طراحی سایت فروشگاهی‌تان انتخاب می‌کنید: ۱. طراحی سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز ۲. طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی 3. طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

    آیا استفاده از فروشگاه ساز پادروشاپ رایگان است؟

    برای آشنایی با فیچرها و امکانات فروشگاه‌ساز پادروشاپ می‌توانید برای مدت زمان 3 ماه به‌صورت رایگان از امکانات مختلف پنل پادروشاپ استفاده کنید و در صورت تمایل اشتراک ۳ ماهه یا یک‌ساله بخرید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.