سرویس تحویل سریع چیست؟                                         

1

یکی از قوی‌ترین سرویس‌های تحویل کالا به مشتری، سرویس تحویل سریع است. این سرویس در حال رشد و توسعه، اهدافی همچون ارسال رایگان، ارسال کمتر از نیم ساعت و ارسال از درب منزل را دنبال می‌کند. سرویس تحویل فوری یک استراتژی تکنولوژی محور بر پایه خدمات لجستیکی است و با کوتاه کردن بازه ارسال محصولات به مشتریان سبب ارتقاء کسب‌وکارها خواهد شد. در این مقاله از پادرو به معرفی و بررسی سرویس تحویل سریع و جنبه‌های مختلف آن می‌پردازیم.

سرویس تحویل سریع چیست؟

سرویس تحویل سریع (On-Demand Delivery) سیستمی در زمینه تحویل مرسوله است که محصولات موردنیاز مشتریان را به کارآمدترین شکل ممکن و در سریع‌ترین زمان و مکان دلخواه آن‌ها به دست‌شان می‌رساند. این سرویس برگرفته از توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است و یکی از ابزارهای مهم آن محسوب می‌شود.

این فناوری‌ها شامل پلتفرم‌های آنلاین، وب‌سایت‌ها، فناوری GPS، شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های موبایل و … می‌شود که سبب ارتقاء خدمات به مشتریان می‌شود. سرویس تحویل سریع به‌ یکی از اصل‌های اساسی صنعت تجارت و خدمات تبدیل شده است.

فواید سرویس تحویل سریع

  1. این سیستم به برندها کمک می‌کند تا به پایگاه بزرگ مشتریان دست یابند که می‌تواند مصرف کنندگان محلی تا بین‌المللی را شامل ‌شود.
  2. وجود سرویس تحویل سریع باعث می‌شود تا مشتریان انتخاب‌های بیشتری داشته باشند که این امر سبب رقابتی شدن صنعت تحویل می‌گردد.
  3. این سرویس باعث ایجاد اشتغال شده و به رشد اقتصادی کمک می‌کند.
  4. سیستم تحویل سریع با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته مانند Deep Learning و هوش تجاری Business Intelligence به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا الگوهای رفتاری و روند خرید مشتریان را درک کرده و با پیش‌بینی علاقه‌مندی‌های مشتریان، فروش محصولات خود را افزایش دهند.
  5. رانندگان تحویل سرویس می‌توانند بنابر درخواست‌شان درآمد خود را افزایش دهند و به بهره‌وری بیشتری برسند.
  6. معمولاً این سرویس با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل، پلتفرم‌های آنلاین و… وضعیت بهتری را برای سفارش دادن محصولات توسط مشتری، پیگیری مرسوله و دسترسی آسان‌تر به خدمات را فراهم می‌کند.
  7. معمولاً شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تحویل فوری، با ارائه پیشنهادات ویژه، مشتریان را ترغیب می‌کنند تا از خدماتشان استفاده کنند و این کار سبب افزایش رضایت و وفاداری مشتریان می‌شود.
  8. استراتژی‌های مدرن تحویل بر اساس درخواست سبب می‌شود تا هزینه‌های ناشی از راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی، نیروی انسانی، انبارداری و مدیریت موجودی کالا و… کاهش پیدا کند و در نتیجه با کاهش هزینه‌ها و ارائه قیمت پایین‌تر، مشتریان بیشتری جذب شوند.
  9.  ارسال فوری کالاهای سفارشی مشتریان سبب می‌شود تا زمان تحویل به حداقل برسد و با کاهش وقت انتظار برای دریافت محصولات توسط آن‌ها از تجربه خرید خود راضی باشند.
  10. این سرویس باعث پیشرفت ارتباطات میان مشتریان و کسب‌وکارها می‌شود و این ارتباطات مؤثر سبب افزایش رضایت مشتری و ارتقاء کسب‌وکار خواهد شد.
  11. مشتر‌یان به علت وجود امکانات انعطاف پذیرتر نظیر سرویس تحویل سریع تا حدودی الگوی مصرف خود را تغییر داده‌اند و به استفاده بهینه‌تر از منابع پرداخته‌اند.

ارسال فوری به‌تنهایی می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای افزایش فروش و مشتریان وفادار باشد؛ اگر به دنبال کسب آگاهی بیشتر از این موضوع هستید، مقاله ارسال سریع در فروشگاه آنلاین و تاثیرات آن روی مشتری را حتما بخوانید!

فواید سرویس تحویل سریع

چالش‌های سرویس تحویل سریع

  1. امروزه بیشتر افراد، خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند و طبق تحقیقات مک کینزی، 60 تا 70 درصد از مصرف‌کنندگان به شیوه‌های چندکاناله خرید می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی به شکل جدیدی از ویترین تبدیل شده است؛ بنابراین یکی از فاکتورهای اساسی در تصمیم‌گیری مشتری در این بازار پررقابت، خرید راحت و در دسترس است؛ در نتیجه باید بتوانید با توجه به نیاز بازار به‌خوبی از سرویس تحویل سریع برای کمک به کسب‌وکارتان استفاده کنید تا از رقبایتان عقب نمانید.
  2. سرویس تحویل سریع برای هر‌‌ منطقه جغرافیایی مناسب نیست و ممکن است مسائل مربوط به قوانین محلی به یک چالش تبدیل شود.
  3. مشتریان دوست دارند تا قیمت‌های گزینه‌های مختلفِ آماده‌سازی و ارسال سفارش را در هنگام تسویه حساب مشاهده کرده و بتوانند در هرلحظه وضعیت سفارش را پیگیری کنند. شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات هم نیازمند نظارت و مشاهده پذیری هستند تا مطمئن شوند همه جزئیات میان فرستنده و گیرنده برآورده شده است؛ اما رسیدن به سطح بالای مشاهده‌پذیری زمانی ممکن می‌شود که هماهنگی دقیق و همگام‌سازی مؤثر اطلاعات میان سیستم‌های مختلف برگزار شود. عمل به این نکته چالش‌برانگیز می‌تواند تجربه منفی مشتری را از بین ببرد.
  4.  سرویس تحویل سریع مزایای بسیاری دارد اما با هر صنعتی تناسب ندارد. شما در ابتدا باید مخاطب، موقعیت و توانایی‌های خود را به‌خوبی شناسایی کنید و جایگاه خود را بر اساس سابقه فنی، نیازهای کاربران و… بررسی کنید و دریابید که آیا امکان استفاده از سرویس تحویل سریع را دارید یا خیر.
  5. افزایش تعداد خودروهای تحویل ممکن است باعث افزایش ترافیک و مصرف انرژی شود و برای حل این چالش به مدیریت هوشمند ترافیک نیاز است.
  6. طبق گزارش Digital Commerce 360، بیش از 27 درصد خریدار‌ان زمانی که می‌بینند شرایط تحویل به اندازه کافی سریع نیست، سبد خرید خود را رها می‌کنند؛ بنابراین یکی از چالش‌های مهم سرویس تحویل سریع، رساندن خطاها به صفر درصد و انجام تمام فرآیندها به‌طور خودکار و به‌موقع است.
  7.  امنیت مشتریان و رانندگان سرویس تحویل سریع، بسیار اهمیت دارد.

سرویس تحویل سریع برای کدام کسب‌وکارها مناسب است؟

سرویس تحویل سریع برای هر کسب‌وکاری که سعی دارد تا سطح خدمات خود را ارتقا دهد و با هدیه کردن راحتی و انعطاف بیشتر به مشتریان باعث افزایش فروش و رشد کسب‌وکار خود شود، مناسب است. در ادامه به معرفی برخی از این کسب‌‌وکارها می‌پردازیم:

فروشگاه‌‌‌‌های اینترنتی: فروشگاه‌های اینترنتی با بهره‌گیری از سرویس تحویل سریع می‌توانند در اسرع وقت و در مکان مدنظر مشتریان، کالاهای مورد نیاز آنان را به دستشان برسانند و موجب افزایش رضایت مشتریان و افزایش فروش محصولات خود شوند.

خدمات آموزش آنلاین و مشاوره‌ای: این سیستم به کسب‌وکارهایی که مشاوره، آموزش آنلاین و به‌طور کل خدمات آموزشی ارائه می‌دهند، کمک می‌کند تا با ارسال سریع کتب، جزوات و دیگر مواد آموزشی به متقاضیان و برگزاری جلسات به اهداف آموزشی خود دست یابند.

خد‌مات فنی و تعمیراتی: این کسب‌وکار به‌ وسیله سرویس تحویل سریع می‌توانند برای ارائه خدمات فنی، تعمیرات و نگهداری به مشتریان در محل مورد نظرشان، استفاده کنند.

رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها: سیستم تحویل فوری سبب می‌‌شود تا رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنند تا غذا و نوشیدنی سفارش داده شده توسط مشتریان را در کم‌ترین زمان ممکن به دستشان برسانند و سبب افزایش رضایت و وفاداری مشتریان‌شان شوند.

کسب‌وکارهای مرتبط با فروش لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی: این مشاغل می‌توانند محصولات مدنظر مشتریان را با سرویس تحویل سریع به آن‌ها تحویل دهند.

فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها: این سیستم کمک می‌‌کند تا داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز افراد در حداقل زمان ممکن به دستشان برسد و به‌راحتی به امکانات مدنظرشان در این زمینه دست پیدا کنند.

خدمات زیبایی: سالن‌های زیبایی می‌توانند از سرویس تحویل فوری برای ارائه خدمات آرایشی و زیبایی به مشتریان در محل مورد نظرشان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: تحویل زمان بندی شده چیست و چگونه کار می‌کند؟

کدام کسب‌وکارها در ایران دارای خدمات تحویل سریع هستند؟

خدمات تحویل سریع توسط سیستمی سازماندهی شده صورت می‌گیرد و حمل‌ونقل و تحویل کارآمد را تضمین می‌کند. در بازار پررقابت کسب‌وکارها، ارسال سریع از مهم‌ترین درخواست مصرف‌کنندگان است و یک اقدام ضروری محسوب می‌شود. در جهان امروز، بسیاری از کسب‌وکارها از این سرویس مفید استفاده می‌کنند.

شماری از کسب‌وکارهای ایرانی نیز سعی کرده‌اند از سرویس تحویل سریع به‌خوبی بهره ببرند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دیجی کالا: دیجی کالا از کسب‌وکارهایی است که در شهر تهران و برخی از شهرهای پرجمعیت ایران، اقدام به تحویل سریع سفارشات می‌کند.

زپ: این شرکت، ارائه‌کننده خدمات ارسال سریع در شهر تهران و همه جای ایران است و سعی می‌کند تا در کم‌ترین زمان، سرویس ارسال فوری را برای تمام کسب‌‌وکارهای طرف قرارداد اجرا کند.

اسنپ باکس: اسنپ باکس یکی از سرویس‌های کارآمد اسنپ است که در کلانشهرهای پرترافیک سعی می‌کند تا بسته‌ها را در اسرع وقت به‌دست مشتریان برساند. از پیک موتوری اسنپ می‌توان برای ارسال سریع کالای مورد نظر استفاده کرد.

مه استایل: فروشگاه اینترنتی مه استایل، ارسال فوری را یکی از اصول اولیه کار خود می‌داند.

الوپیک: این شرکت با حمل‌ونقل مقرون‌ به‌ صرفه و سریع کالا و ارائه سرویس‌های تحویل آنی (On-Demand Delivery) می‌تواند به شما کمک کند.

تحویل بر اساس درخواست

سخن آخر

همان‌طور که گفته‌شد یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی سرویس تحویل فوری، سرعت است. نکته قابل توجه، اتوماتیک کردن فرآیندهایی مانند برنامه‌ریزی تحویل، مدیریت سفارش‌ها، برنامه‌ریزی مسیر و … است که کسب‌وکارها برای اطمینان از سریع پیش‌رفتن فرآیند تحویل، باید انجام دهند.

سرویس تحویل سریع باعث می‌شود تا به خواسته‌های مشتریان درباره سرعت و راحتی تحویل کالاهایی که سفارش داده‌اند، پاسخ داده و فرآیند عمومی کار را بهینه کرده تا بتوانید سفارش‌های بیشتری دریافت کنید و در نتیجه فروش‌تان را افزایش دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول سرویس تحویل فوری

    سرویس تحویل سریع چیست؟

    سرویس تحویل سریع (On-Demand Delivery) از خدماتی است که برای رساندن محصولات به دست مشتریان در حداقل زمان ممکن و در محل مورد نظر آن‌ها شکل گرفته است و با هدف ارتقاء توانایی فروشندگان و کوتاه کردن بازه ارسال کالا به مشتریان، پا به عرصه لجستیکی گذاشته است. این سرویس کارآمد، در حال پیشرفت است و استفاده از این ابزار مفید به کسب‌وکار شما قدرت می‌بخشد.

    سرویس تحویل سریع دارای چه مراحلی است؟

    این سرویس دارای مراحلی همچون: 1. تأیید مستندات مربوط به محموله 2. تحویل گرفتن محصول توسط نماینده شرکت تحویل 3. مرتب‌سازی کالاها بر اساس مقصد و زمان‌بندی تحویل 4.حمل‌ونقل محصولات توسط پیک‌ موتوی، ون و … 5. تحویل نهایی محصول به گیرندگان 6. اثبات تحویل به‌وسیله امضا و ارائه مدرک می‌باشد.

    برای کارایی حداکثری خدمات تحویل چه اقداماتی انجام دهیم؟

    شما باید تا حد امکان، فرآیندهای تحویل را خودکار کنید و از شیوه‌های مدیریتی برای نظارت دقیق‌تر این فرآیندها بهره‌مند شوید. 2. مشتری را در مرکز عملیات خود نگهدارید و به او اجازه دهید تا از زمان سفارش، پیشرفت رسیدن کالا به مقصد و… مطلع شود. 3. از استراتژی‌های چندکاناله استفاده کنید. 4. سعی کنید برای ارسال فوری، سیستم‌ها و فرآیندهای کاملاً هماهنگ و سریع داشته باشید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. با سلام وبمستر عزیز پست عالی وبسایت ❤️زیبا دارید اگر تمایل به 📊افزایش بازدید بصورت 🎁رایگان داشته باشید به وبسایت ما سری بزنید
      برای دانلود نرم افزار 📈افزایش بازدید کاملا رایگان به لینک زیر بیایید👇

      https://sitebazdid.ir🌐

      🙏 مشتاقانه منتظر دیدار هستیم