پست یا استوری؟ کدام برای پیج فروشگاه اینستاگرامی بهتر است؟

0

حتما برای شما به عنوان صاحب فروشگاه اینستاگرامی این سوال بارها مطرح شده که برای فروش بهتر و بیشتر در اینستاگرام کدام بهتر و موثرتر است؟ پست یا استوری؟ اصولا با چه شرایط یا قوانینی باید مطمئن شویم که پست یا استوری اثرگذارتر هستند؟

برای پاسخ دادن به این سوال مهم و مواردی از این دست مقاله مناسبی را انتخاب کرده‌اید، در این فرصت نگارشی شمار را با تازه ترین تکنیک‌ها و رازهای ناب الگوریتم به روز شونده گوگل و اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.

یک جواب صریح و ساده برای تصمیم‌گیری در مورد پست یا استوری در همین ابتدای راه این است که هر کدام به اندازه خودش اثرگذار و مهم است و مهمتر آنکه ادمین یک صفحه اینستاگرامی در بهترین زمان بیشترین استفاده را از امکانات اینستاگرام بکند. محتوای استوری اینستاگرام همان اندازه مهم است که محتوای پست!

در واقع استوری بی هنگام و بی موقع همانقدر مضر و بد است که یک پست بدون برنامه و بی اثر!

شما هم به‌صورت عادی هم در بخش استوری می‌توانید عکس و ویدیو آپلود کنید. اگر می خواهید بدانید این دو بخش چه تفاوتی با یکدیگر دارند در ادامه با ما همراه باشید. محتوای پست اینستاگرام بسیار اهمیت دارد و متاسفانه چندان جدی گرفته نمی‌شود.

طبیعی است که پست‌های عادی برای تمامی کسانی که شما را فالو کرده باشند قابل مشاهده خواهد بود اما پست‌هایی که در قالب Stories منتشر می‌کنید می‌توانند تنها برای افراد دلخواه شما نمایش داده شوند.

البته با ورود به پروفایل هر شخص و کلیک روی گزینه‌ی سه نقطه، می‌توانید او را به لیست کسانی که اجازه‌ی تماشای استوری‌های شما را ندارند اضافه کنید. محتوای استوری اینستاگرام عامل مهمی در جذب مخاطب است.

فراموش نکنیم که پست‌هایی که در حالت استوری منتشر می‌کنید تنها ۲۴ ساعت ماندگاری خواهند داشت و بعد از آن به‌صورت خودکار حذف خواهند شد. از طرفی محتوای پست اینستاگرام نیز جایگاه بسیار مهمی دارد.

پست یا استوری

هدف‌گذاری و داشتن نقشه راه

برای راه‌اندازی و آغاز یک کسب و کار حساب شده و دقیق، در اینستاگرام و تجربه یک بازاریابی اینستاگرامی موفق و هدفمند، ابتدا هدف اینستاگرامی خود را مشخص کنید.

هدف شما از راه اندازی تجارت در اینستاگرام، بازاریابی، برندینگ و فروش بیشتر است. بعید است که این را تکذیب کنید و تنها به پرسونال برندینگ خود بیندیشید.

کاری که همچنان بسیاری از صاحبان صفحات تجاری در اینستاگرام به انجام آن پافشاری میکنند این است که تمایل بسیاری به «توضیح دادن بیش از حد» در مورد تجارت ، محصولات و خدمات خود دارند.

این مسلما صحیح نیست و اتفاقا گاهی بدترین ضررها را نصیب برند شما خواهد کرد. خیلی مهم است که نقشه راه داشته و به آنچه که بزرگان این عرصه در حوزه مشتری مداری تاکید دارند، ایمان داشته باشید.

اگر برای تجارت وارد اینستاگرام شده‌اید ، این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی بر پایه عکس و ویدئو است، بنابراین منطقی نیست که با زیبایی شناسی، دنیای گرافیک و طراحی و رنگ بیگانه باشید و بخواهید در این حوزه به موفقیت بزرگی دست پیدا کنید.

هدف شما از راه اندازی یک صفحه تجاری اینستاگرام، معرفی محصولات و برند خود و فروش بیشتر آنها است، پس چرا به جای به اشتراک گذاشتن تصاویر جذاب درباره تجارت خود، اعلامیه منتشر می‌کنید و یا کارتان را تبلیغ می‌کنید!

اینکه چگونه پست یا استوری بگذارید، کاملا بستگی به خود شما دارد و البته شما بهتر از هرکس دیگر در مورد کسب و کار خود اطلاعات دارید. هرچه خلاق تر و متفاوت تر باشید، برای تجارت در اینستاگرام موفق تر خواهید بود.

خیلی از افراد از نقش مهم محتوای پست یا استوری اینستاگرام غافل می‌شوند و این آغاز راهی است که به شکست خواهد رسید.

اهمیت لینک خرید محصولات در استوری

اگر لینک خرید ندارید، یا سراغ طراحی وب سایت فروشگاهی نرفته اید و یا به طور کلی برای فروشگاه اینترنتی خود تلاشی شایسته انجام نداده‌اید خیلی هم نگران تفاوت پست و استوری نباشید.

استوری‌ها رایج‌ترین مدل برای تبلیغات و افزایش فروش در اینستاگرام هستند. تعداد، زمان و سبک هر استوری، هزینه تبلیغات را مشخص می‌کند.

اما یک راه مهم برای فروش و تبلیغ از بستر استوری، تبلیغات محصول به همراه لینک خرید آن است. زمانی که لینک خرید در سایت خود را به استوری متصل می‌کنید، فضای راحت‌تر و مناسب‌تری برای خرید مشتری فراهم خواهید کرد.

وجود لینک روی استوری اینستاگرام و اتصال راحت مخاطب به درگاه پرداخت اینترنتی خرید سایت، موجب اقدام سریعتر خریداران و مشتریان به انجام خرید می‌شود.

راز ماندگاری در ذهن مخاطب و نشانه فعالیت و پویایی یک کسب‌وکار، استمرار آن است. اگر می‌خواهید به طور مرتب با مخاطبان خود در ارتباط باشید و محتوای‌تان را به آن‌ها ارائه کنید، مرتب استوری بگذارید. البته همواره مراقب افراط و تفریط در این حوزه باشید! باید بر سر محتوای استوری اینستاگرام وسواسی در شان مشتریان داشته باشید.

استوری‌ها، نسبت به پست‌ها، شانس بسیار بیشتری برای دیده شدن و انتخاب از سوی مشتریان وفادار دارند. از طریق این ویژگی اینستاگرام می‌توانید مخاطبان خود را به راحتی و به شکل مستقیم به پست‌های صفحه و یا وبسایت خود مرتبط کنید.

امکان هایلایت کردن و ماندگاری استوری‌ها می‌تواند آن‌ها را برای همیشه در صفحه تجاری شما نگه دارد.

تاثیر شگفت انگیز جدول زمانی

برای انتشار پست یا استوری حتما یک جدول زمانی تهیه کنید، در طول یک هفته ممکن است اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ بدهد، فوت یک شخص مشهور، تولید یک بازیگر مردمی، یک اتفاق تلخ یا شیرین در سطح ملی یا حتی بین المللی بله همه این موارد ممکن است پیش بیاید و شما چاره‌ای جز واکنش نشان دادن به آنها ندارید.

جدا از این اتفاقات غیر قابل پیش بینی و یا حتی به دور از برنامه ریزی شما، به هر حال می‌شود یک جدول زمانی مدون و مشخص برای انتشار پست یا استوری تهیه کرد و طبق آن پیش رفت. این موضوع به کسب و کار شما نظم می‌دهد. نظمی که در نظر مخاطبان شما نیز تداعی خواهد شد و تاثیر بسیار مهم و شگفت انگیزی در برندینگ شما خواهد داشت.

تقویم محتوایی اینستاگرام

بیشتر بخوانید: اصول و نکات تولید محتوا در اینستاگرام برای فروشگاه‌ها

تفاوت‌های پست و استوری چیست؟

بیشتر از هفتاد درصد از مردم استوری‌ها را با صدای بلند تماشا می‌کنند تا در میان انبوه استوری‌های شخصی و سازمانی، صدای آن‌ها را از دست ندهند اما اتفاقا نزدیک به 70 درصد مردم پست‌ها را بدون صدا تماشا می‌کنند و نیازی به روشن بودن گزینه صدای پست ندارند.

پست یا استوری، این سوال مهمی است اما پاسخ به آن به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آنها همین هدفگذاری است، خیلی مهم است که شما کدامیک از این برگ برنده‌ها یا نقاط ضعف را جدی بگیرید و یا در کنار کدامیک به آرامی عبور کنید!

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    خیلی از مردم از این که تصویر و صدای استوری خیلی زود تمام شده و وارد مرحله بعدی می‌شود دلخور هستند، شاید خوبی و برگ برنده پست این باشد که مشتری یا کاربر و مخاطب شما با ارامش و در وقت مناسب و کامل پست را تماشا کرده و هر وقت خودش بخواهد به سراغ پست بعدی می‌رود.

    برای انتشار پست یا استوری یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام تنظیم کنید و به آن وفادار باشید. اگر در زمان‌های منظم اقدام به انتشار محتوا بکنید، اعتماد الگوریتم اینستاگرام را به دست خواهید آورد. همچنین به کیفیت محتوا دقت کنید. محتواهای اختصاصی و باکیفیت بالا به اینستاگرام نشان می‌دهند که حساب کاربری شما یک حساب حرفه‌ای است. بنابراین اینستاگرام به شما اهمیت بیشتری خواهد داد.

    انتشار محتوا را تنها به فید اینستاگرام محدود نکنید. انتشار استوری به صورت منظم نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در وضعیت اکانت اینستاگرام شما ایجاد کند. بسیاری از کاربران وقت بیشتری را به چک کردن استوری اختصاص می‌دهند و فید را زیاد بالا پایین نمی‌کنند. پس این ویژگی مهم اینستاگرام را فراموش نکنید.

    از قدرت استوری در ایجاد تعامل غافل نشوید. استوری‌های اینستاگرام امکانات مختلفی از جمله گذاشتن کوییز، سوال، نظرسنجی و … را ایجاد کرده است. تمام این امکانات کاربران را به واکنش نشان دادن و ایجاد تعامل ترغیب می‌کند. از طرفی استفاده از کال تو اکشن می‌تواند در ایجاد تعامل بسیار مفید باشد.

    محتواهای ویدیویی نیز در این میان موثر هستند. یک راه مناسب برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیویی و استفاده از امکانات اینستاگرام، استفاده از IGTV است. می‌توانید یک پیش‌نمایش یک دقیقه‌ای را در فید نمایش بدهید تا مخاطبان برای تماشای فایل کامل به IGTV بروند. بدین ترتیب الگوریتم اینستاگرام به تدریج در IGTV نیز جایگاه مناسبی به شما اختصاص می‌دهد.

    پست یا استوری

    تا کنون به این مورد اشاره کردیم که تفاوت پست یا استوری این است که پست ها ماندگار هستند اما طول عمر استوری ۲۴ ساعت است. همچنین میتوانید استوری ها را محدود کنید به طوریکه فقط افراد خاصی بتوانند آن را ببینند اما پست ها برای همه افرادی که شما را فالو کرده‌اند قابل مشاهده است.

    با ظهور استوری‌های اینستاگرام، گاهی اوقات تصمیم‌گیری میان ارسال پست یا استوری کمی دشوار است. تشخیص اینکه کدام پست‌ها به فید مربوط می‌شوند و کدام‌ برای استوری مناسب هستند، چالش‌برانگیز است.

    امروز ۵۰۰ میلیون کاربر هر روز از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند. این نیمی از کاربران فعال روزانه در سیستم‌عامل است. یک‌سوم بیشترین بازدیدهای استوری های اینستاگرام مربوط به‌حساب های کسب‌وکار است.

    اگر می‌خواهید استوری که برای شما دارای اهمیت است را نگه‌دارید، می‌توانید هایلایت استوری ایجاد کنید. هایلایت استوری اینستاگرام تا هر زمانی که می‌خواهید در پروفایل شما باقی می‌مانند.

    این‌یک روش عالی برای برجسته کردن کار و سبک زندگی شما است. بدین ترتیب مخاطبان شما می‌توانند شما را بهتر بشناسند.

    استوری با استرس کمتر!

    حقیقت این است که درباره پست معمولا حس مسئولیت پذیری بیشتری خواهید داشت، معنای این ادعا این نیست که شما به استوری چندان اهمیت نمی‌دهید اما موضوع این است که در بدترین حالت، استوری پس از 24 ساعت از بین می‌رود اما پست، واقعا ویترین کسب و کار شما است و بسیار اهمیت دارد.

    هنگامی‌که یک محتوای تصادفی دارید انتخاب میان ارسال محتوا به‌صورت پست یا استوری در اینستاگرام تا حدودی ساده است!

    ویژگی مهم swipe up در استوری اینستاگرام

    استوری ها می‌توانند ابزاری قدرتمند برای فروش باشند. به‌ویژه هنگامی‌که به نقطه عطف ۱۰۰۰۰ فالوور رسیدید و ویژگی swipe up برای شما باز شد.

    برای معرفی یک محصول و مزایای آن می‌توانید از یک استوری بورد متشکل از ۳ استوری یا بیشتر استفاده کنید.

    سپس کاربر را با استفاده از ویژگی swipe up برای یک کال تو اکشن مناسب در آخرین استوری به صفحه محصول هدایت کنید.

    محتوای موجود در پست برای همیشه پابرجا است. این به این معنی است که محتوا در صورت استفاده صحیح از طریق هشتگ ها بسیار جستجو می‌شود. بنابراین می‌تواند منبع خوبی برای بازدید از وب‌سایت شما باشد.

    فید اینستاگرام برای نشان دادن نمونه کارها یا نام تجاری شما است. به همین دلیل داشتن یک تم بسیار مهم است. به‌این‌ترتیب مخاطبان شما نوع محتوایی را که از شما انتظار دارند را می‌شناسند.

    پست های موجود در فید اولین چیزی است که مردم قبل از تصمیم به فالو کردن شما، آنها را می‌بینند.

    به همین جهت است که فید شما از نظر بصری برای مخاطبانی که می‌خواهید هدف قرار دهید باید جذاب باشد.

    پست یا استوری

    پست یا استوری یا هر دو!

    توجه داشته باشید که پست و استوری اینستاگرام با همه تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند، می‌توانند مکمل یکدیگر نیز باشند، بنابراین طبیعی است که قرار نیست پست یا استوری از برنامه شما حذف شود بلکه این هر دو در اینستاگرام مکمل هم هستند و به شما در رونق بخشیدن به کسب‌و‌کارتان کمک می‌کنند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.