اصول و نکات تولید محتوا در اینستاگرام برای فروشگاه‌ها

0

این روزها شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام رشد بسیار زیادی را در ارتباط با بیزینس و کسب و کارهای اینترنتی داشته‌اند. یکی از این شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام است که اگر به خوبی در آن تولید محتوا انجام شود به خوبی می‌توان در اینستاگرام به موفقیت دست یافت.

تولید محتوا در اینستاگرام شامل موارد متعددی مانند تولید عکس، ویدیو، صوت ومتن است که با داشتن اهداف خاص و برنامه ریزی شده، کمک می‌کند تا کاربران به صفحه شما علاقه مند شده و کسب و کار شما رونق بسیار زیادی پیدا کند.

بنابراین اصلی‌ترین فاکتور برای آنکه پیج خوبی در حوزه کسب و کارتان داشته باشید، تولید محتوا برای فروشگاه اینستاگرامی است. استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام مشخص می‌کند که آیا طیف زیادی از کاربران شما را در اینستاگرام دنبال می‌کنند یا نه.

این موضوع برای فروشگاه‌های اینترنتی یا آن دسته از کسب و کارهای فیزیکی که تمرکز بیشتر خود را بر فروش اینترنتی قرار می‌دهند بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال یک پیج فروش لوازم آرایشی اگر نتواند به خوبی از عهده تولید محتوای پیج خود بر بیاید میزان زیادی از فالوورها و در نتیجه فروش خود را از دست خواهد داد.

با توجه به آنکه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی روزانه ساعات زیادی را در اینستاگرام می‌گذرانند و عمدتا این زمان مربوط به زمان آزاد آنها است، شما می‌توانید به صورت مدیریت شده به ارائه محتوا به آنها بپردازید.  

شما می‌توانید با استفاده از به کارگیری یک  استراتژی تولید محتوا خوب در اینستاگرام کاربران خود را به فروش ترغیب کرده و از آنها بخواهید که دیگران را نیز به عضویت در پیج شما تشویق کنند.

بنابراین  تولید محتوا در اینستاگرام برای کاربران بسیار اهمیت دارد و شما هر چقدر بتوانید محتوای صفحه تجاری خود را جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر کنید تعامل فالوورها با شما بالا می‌رود و در صورت جذابیت این محتوا کاربران جدید هم صفحه شما را دنبال خواهند کرد. ما در ادامه این مقاله از پادرو به بررسی نکات مهمی در ارتباط با تولید محتوا در اینستاگرام می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

تولید محتوا در اینستاگرام

برای تولید محتوا در اینستاگرام چه نکاتی را مدنظر قرار دهیم؟

ارائه محتوای کاربردی

شما برای استفاده از انواع ایده برای پست پیج فروشگاهی باید این را بدانید که کاربران دوست ندارند که در صفحه شما تبلیغات زیاد ببینند مگر آنکه این تبلیغ در کنار یک محتوای باارزش قرار بگیرد. همه ما زمانی که با یک پیج تبلیغی بدون هیچ محتوای مفید روبرو شویم آن را ترک خواهیم کرد.

بنابراین بهتر است بر روی تولید محتوای ارزشمند تمرکز کنید تا کاربران هم با شما تعامل بهتری داشته باشند. این تعامل در صورت ادامه پیدا کردن موجب اعتماد بیشتری در آنها شده و با خیال راحت می‌توانند خرید کنند.

این افزایش فروش که به دنبال تولید محتوای کاربردی و ارزشمند به وجود می‌آید تاثیرات بلند مدتی دارد و می‌تواند در صورت ادامه دار بودن مشتریان معمولی را تبدیل به مشتریان وفاداری کند که همواره برای خرید خود تنها به سراغ شما می‌آیند. با استفاده از تولید محتوای کاربردی شما می‌توانید اعتماد بیشتر و تعامل بهتر با کاربران و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید.

دارا بودن ویژگی‌های بصری قوی

با توجه به آنکه اینستاگرام عکس محور است، یکی دیگر از نکات تولید محتوا برای فروشگاه اینستاگرامی کیفیت بصری عکس و ویدئوهای تولیدی در پیج اینستاگرام شما است. کیفیت  تصاویر همواره حرف اول را در بازاریابی محتوایی می‌زند و به دنبال آن مخاطبانی که از عکس و ویدئوهای باکیفیت شما دیدن می‌کنند همواره آن را در ذهن دارند و به احتمال بسیار کمی پیج شما را ترک می‌کنند.

بهتر است در استفاده از محتوای تصویری تلاش کنید تا از عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیت بالا استفاده کنید تا بیننده از آن رضایت داشته باشد. برای مثال یکی از انواع ایده برای استوری فروشگاه اینستاگرامی آن است که از برنامه‌های ادیت تصویر و ویدئو که در اینترنت وجود دارد استفاده کنید و محتوای تصویری خود را بدون هیچ هزینه‌ای ویرایش کنید. در درجه اول عکس و ویدئو انتخابی شما باید تاثیرگذار باشد و سپس به خوبی بتوانید آن را ادیت کنید.

اصول تولید محتوا در اینستاگرام

بیشتر بخوانید: 29 ایده خلاقانه برای تولید محتوای اینستاگرام

توجه به شخصیت مخاطبان برای تولید محتوا در اینستاگرام

شما برای تولید محتوا برای فروشگاه اینستاگرامی باید ابتدا مخاطب خود را شناسایی کنید و بدانید که اکثریت فالوورهای شما در چه طیف سنی و فرهنگی قرار دارند. آیا زنان خانه داری هستند که برای آنها می‌خواهید محصولات لباس یا کتاب را معرفی کنید یا دانش آموزان مدرسه‌ای هستند که به دنبال کتاب‌های کمک آموزشی می‌گردند و غیره.

در اینستاگرام هر پیجی مخاطب خاص خود را داشته و با توجه به بازه سنی مخاطب و نوع سلیقه او می‌توان به تعیین استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام پرداخت.

شما باید بدانید که برای مخاطب شما چه چیزهای جذاب است چه محتوایی بیشترین میزان تاثیر گذاری را بر روی آنها دارد. توجه به این موضوع در موفقیت کسب و کار شما بسیار موثر است.

در کنار مخاطب شناسی شما باید بتوانید با محتوای مناسب مخاطب خود هر از گاهی هم آنها را از این فضا دور کنید تا خسته نشوند. برای مثال می‌توانید با یک برنامه ریزی صحیح از مطالب روانشناسی یا مطالب عمومی و خبری هم در میان انواع محتواهای تخصصی خود استفاده کنید.

استفاده از فرمت‌های مختلف برای تولید محتوا در اینستاگرام

شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام و یا صاحب یک فروشگاه اینترنتی باید با انواع فرمت‌های محتوا آشنا باشید و آنها را برای کاربران خود در دسترس قرار دهید. یکی از انواع ایده برای پست پیج فروشگاهی  آن است که از یک آلبوم برای انتشار پست‌های خود استفاده کنید.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از  انواع فیلم‌های کوتاه مانند یک فیلم ۶۰ ثانیه‌ای، محصولات خود را در قالب چند عکس ادیت شده یا یک ویدئو با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته و در کپشن در ارتباط با آنها به خوبی توضیح دهید.

بنابراین ترکیب متن، عکس و فیلم باید به یک اندازه باشد و کاربر را با یک نوع محتوا خسته نکنید. همچنین شما ایجاد تنوع در محتوای عکسی، کاربران را به خواندن متنی که به دنبال آن هستید تشویق کنید.گاهی اوقات شما می‌توانید با این تنوع‌ها حتی از گیف هم استفاده کنید.

یکی از انواع  ایده برای استوری فروشگاه اینستاگرامی، گیف‌ها هستند. در اینستاگرام گیف به عنوان ویدیو  شناخته می‌شود  و یک راه آسان و مناسب برای تعامل با کاربران است، دلیل این موضوع هم علاقه کاربران به گیف است.

اصول تولید محتوا در اینستاگرام

بیشتر بخوانید: 9 ایده و مثال برای تولید محتوای تصویری جذاب در اینستاگرام

اختصاص دادن زمان مناسب برای انتشار پست‌ها

موضوع مهم دیگری که در ارتباط با تولید محتوا برای فروشگاه اینستاگرامی  وجود دارد شناسایی زمان مناسب برای انتشار محتوا است. با توجه به آنکه اینستاگرام این روزها تبدیل به وسیله‌ای برای سرگرمی مردم شده است، بسیاری از مردم در ساعت‌هایی خاص به این فضا سر می‌زنند و ساعاتی را در آن حضور ندارند.

بنابراین برای مدیریت بهتر در استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام شما می‌توانید با شناسایی ساعات خاص و انتشار پست‌های سرگرم‌کننده در آن  زمان مخاطب بیشتری را به پیج خود جذب کنید. زیرا اگر محتوای تولیدی شما در ساعت نامناسبی منتشر شود بازدهی مناسبی نخواهید داشت.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

     شناسایی ساعات خاص برای تولید محتوا کار سختی نیست و شما می‌توانید برای چند روز در ساعات مختلفی استوری یا پست منتشر کنید و میزان بازدید را بررسی کرده و ببینید که چه زمانی بازخورد مخاطبان به آن بیشتر است.

    در این صورت می‌توانید در همان ساعات پست‌های خود را منتشر کنید. علاوه بر این شما با استفاده از ابزار Instagram Insights هم می‌توانید میزان فعالیت کاربران خود در اینستاگرام را مشاهده کرده و ساعت فعالیت آنها را دقیق‌تر بررسی کنید.


    بیشتر بخوانید: نکات اصولی انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

    استفاده از جملات انگیزشی و عکس نوشته برای تولید محتوا در اینستاگرام

    یکی از انواع ایده برای استوری فروشگاه اینستاگرامی یا ایده برای پست پیج فروشگاهی  آن است که از جملات انگیزشی استفاده کنید. این موضوع در واقع یکی از اصول تولید محتوا در اینستاگرام است که به دلیل محبوبیت این دست جملات می‌توانید با استفاده از آنها کاربران بسیاری را جلب کنید.

    برای این کار می‌توانید از انوع عکس استفاده کرده و بر روی آنها از جملات انگیزشی استفاده کنید.  دقت کنید که این عکس‌ها باید با متن شما مرتبط بوده و کیفیت بالایی هم داشته باشند.

    معمولا این نوع از محتوا مخاطب زیادی را می‌تواند به پیج فروشگاهی شما جذب کند و در کنار انرژی مثبت و انگیزه‌ای که به آنها می‌دهد تعداد لایک و کامنت و فالوور را در اینستاگرام شما افزایش می‌دهد. این کار برای یک پیج تجاری به رشد آن پیج و پیشرفت در کار کمک می‌کند.

    تولید محتوا در اینستاگرام

    استفاده از ابزارهای مخصوص تولید محتوا در اینستاگرام

    شما با توجه به نوع محتوایی که می‌خواهید تولید کنید می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلفی هم برای این کار استفاده کنید. برای مثال اگر محتوای تولیدی شما فیلم یا عکس و در حالت کلی، تصویری است؛ می‌توانید از نرم‌ افزارهای ویرایش عکس  مانند فتوشاپ استفاده کنید.

    البته نرم ‌افزاهای ساده‌تر دیگری هم وجود دارند که با اضافه کردن افکت‌های مختلف به عکس آن را جذاب‌تر کرده و تاثیر آن را بیشتر می‌کنند.

    برای ویرایش متن استفاده از نرم افزار ویراستیار یا مشابه آن پیشنهاد می‌شود که به ادیت متن کمک قابل توجهی می‌کند. این نرم‌ افزار کمک می‌کند تا متن شما در چهار چوب قواعد زبان فارسی تولید شود و مشکلات احتمالی را در این زمینه برطرف می‌کند.

    برای تولید محتوای ویدیویی هم می‌توانید به سراغ نرم ‌افزارهایی مانند افترافکت و پریمیر بروید که بسیار کاربردی و پرطرفدار هستند.

    کوتاه در مورد اصول تولید محتوا در اینستاگرام

    • اصلی‌ترین فاکتور برای آنکه پیج خوبی در حوزه کسب و کارتان داشته باشید، تولید محتوا برای فروشگاه اینستاگرامی است. استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام مشخص می‌کند که آیا طیف زیادی از کاربران شما را در اینستاگرام دنبال می‌کنند یا نه. این موضوع برای فروشگاه‌های اینترنتی یا آن دسته از کسب و کارهای فیزیکی که تمرکز بیشتر خود را بر فروش اینترنتی قرار می‌دهند بسیار اهمیت دارد.
    • با توجه به آنکه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی روزانه ساعات زیادی را در اینستاگرام می‌گذرانند و عمدتا این زمان مربوط به زمان آزاد آنها است، شما می‌توانید به صورت مدیریت شده به ارائه محتوا به آنها بپردازید.
    • شما برای استفاده از انواع ایده برای پست پیج فروشگاهی باید این را بدانید که کاربران دوست ندارند که در صفحه شما تبلیغات زیاد ببینند مگر آنکه این تبلیغ در کنار یک محتوای باارزش قرار بگیرد.
    • با توجه به آنکه اینستاگرام عکس محور است، یکی دیگر از نکات تولید محتوا برای فروشگاه اینستاگرامی کیفیت بصری عکس و ویدئوهای تولیدی در پیج اینستاگرام شما است. کیفیت  تصاویر همواره حرف اول را در بازاریابی محتوایی می‌زند و به دنبال آن مخاطبانی که از عکس و ویدئوهای باکیفیت شما دیدن می‌کنند همواره آن را در ذهن دارند و به احتمال بسیار کمی پیج شما را ترک می‌کنند.
    • شما باید بدانید که برای مخاطب شما چه چیزهای جذاب است چه محتوایی بیشترین میزان تاثیر گذاری را بر روی آنها دارد. توجه به این موضوع در موفقیت کسب و کار شما بسیار موثر است. در کنار مخاطب شناسی شما باید بتوانید با محتوای مناسب مخاطب خود هر از گاهی هم آنها را از این فضا دور کنید تا خسته نشوند.
    • موضوع مهم دیگری که در ارتباط با تولید محتوا برای فروشگاه اینستاگرامی  وجود دارد شناسایی زمان مناسب برای انتشار محتوا است. با توجه به آنکه اینستاگرام این روزها تبدیل به وسیله‌ای برای سرگرمی مردم شده است، بسیاری از مردم در ساعت‌هایی خاص به این فضا سر می‌زنند و ساعاتی را در آن حضور ندارند.
    • یکی از انواع ایده برای استوری فروشگاه اینستاگرامی یا ایده برای پست پیج فروشگاهی  آن است که از جملات انگیزشی استفاده کنید. این موضوع در واقع یکی از اصول تولید محتوا در اینستاگرام است که به دلیل محبوبیت این دست جملات می‌توانید با استفاده از آنها کاربران بسیاری را جلب کنید.
    • شما با توجه به نوع محتوایی که می‌خواهید تولید کنید می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلفی هم برای این کار استفاده کنید. برای مثال اگر محتوای تولیدی شما فیلم یا عکس و در حالت کلی، تصویری است؛ می‌توانید از نرم‌ افزارهای ویرایش عکس  مانند فتوشاپ استفاده کنید. البته نرم ‌افزاهای ساده‌تر دیگری هم وجود دارند که با اضافه کردن افکت‌های مختلف به عکس آن را جذاب‌تر کرده و تاثیر آن را بیشتر می‌کنند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.