پست گذاشتن در اینستاگرام و تمام نکات مربوط به آن

0

پست گذاشتن اولین راه به اشتراک‌گذاری تصاویر و فیلم‌ها در اینستاگرام به حساب می‌آید. اما در سال‌های اخیر، الگوریتم‌‌های پست گذاشتن و قابلیت استوری گذاشتن تغییرات قابل‌توجهی داشته است. به گونه‌ای که کاربران برای بازدید بهتر، باید به دنبال یافتن تایم درست پست گذاشتن در اینستاگرام باشند.

شاید در نگاه اول امری ساده به نظر برسد، اما یافتن بهترین روش پست گذاشتن در اینستاگرام دشوار است. از طرفی پست گذاشتن در این فضا نیازمند اجرای اصول و قوانین مشخصی است. جالب است بدانید که متخصصان شبکه اجتماعی به منظور ارتقای هویت بصری کسب‌وکارها در اینستاگرام تقویم مشخصی برای ارسال پست و استوری‌های خود دارند.

به این طریق پست‌ها زمانی منتشر می‌شوند که کاربران بیشتری در این شبکه‌ اجتماعی قرار دارند. رعایت این نکات باعث معرفی بهتر برندها خواهد شد. اگر شما هم می‌خواهید گام مؤثری در برندسازی در اینستاگرام داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم اصول انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را به خوبی یاد بگیرید.

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

اجرای اصول پست گذاشتن در اینستاگرام، گامی مؤثر در برندسازی کسب‌و‌کارها به حساب می‌آید.

عوامل مؤثر در انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام و همچنین ارسال استوری در این برنامه هنگامی است که کاربران فعالیت بیشتری در آن حضور دارند. اگر شما فالوورهای کمی داشته باشید، رعایت این نکته از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. زیرا بازخورد بهتر و بیشتری از مخاطبان خود دریافت می‌کنید.

زمان و موضوع مناسب دو فاکتور بسیار مهم در تعیین جایگاه پست‌ها در فید (feed) کاربران است. هرچه پست‌های شما در معرض دید فالوورهای بیشتری قرار گیرد، برند شما بهتر معرفی می‌شود. در نتیجه برداشت‌های متنوع‌تری دربارۀ برند و محصولات شما شکل می‌گیرد. همین نکته باعث افزایش تعداد کامنت‌ها، لایک‌ها می‌شود که این نکته به بهبود وضعیت برند و افزایش فروش در اینستاگرام کمک می‌کند.

  1. به‌موقع بودن: با بررسی زمان دریافت بیشترین بازخورد می‌توانید زمان فعال بودن مخاطبان خود را تحلیل کنید. در واقع کافی است چندین پست را در زمان‌های مختلف منتشر کنید. پستی که بیشترین بازدید و بازخورد را دارد در مناسب‌ترین زمان منتشر شده است.
  2. مرتبط بودن: برای اجرای اصول پست گذاشتن در اینستاگرام، باید به موضوع کار خود دقت کنید. باید محتواهایی تولید کنید که با هدف بازاریابی شما همسو ‌باشد.
بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

ترکیب به موقع بودن و مرتبط بودن می‌تواند به راحتی پست گذاشتن در اینستاگرام یا ارسال استوری را مشخص کند. برای مثال:

  • پست گذاشتن در اینستاگرام برای موضوعات تفریحی و سرگرمی: بعدازظهر بین ساعت 12- 15 بهترین زمان است. زیرا زمانی است که کاربران برای کسب انرژی بیشتر، به دنبال پست‌های تفریحی، انگیزشی و شاد هستند.
  • مناسب‌ترین زمان پست گذاشتن در حوزۀ آشپزی و نوشیدنی ساعت 12 است. زیرا بانوان عموماً در این ساعت به دنبال دستور غذایی مناسب برای وعده ناهار می‌گردند. شب نیز زمان خوبی برای انتشار دستور پخت‌های وعدۀ شام است. بنابراین دقت داشته باشید که محتوای مناسبی را در زمان مناسب پست و استوری کنید.
  • پست گذاشتن در اینستاگرام برای کسب‌و‌کارها، با توجه به حضور مشتریان در اینستاگرام است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که ساعت‌های 11 تا 14 را به عنوان یکی از زمان‌های پست کردن مطالب خود قرار دهید. زیرا زمان استراحت بسیاری از کارمندان و حتی دانشجویان است. هرچند تعیین زمان مناسب باز هم به زمان فعال بودن کاربران شما بستگی دارد.
  • پست گذاشتن ارائه‌دهندگان خدمات حرفه‌ای بسته به نوع خدمات ارائه‌شده، متفاوت است. با این حال عموم این صفحات اینستاگرامی ساعات 9-10 صبح یا 8-9 شب را انتخاب می‌کنند.
  • زمان مناسب انتشار پست و استوری خیریه‌ها غروب و شب است. بررسی بیش از 20 برند خیریه‌ای در اینستاگرام نشان داد که غروب و ساعات اولیه صبح بهترین زمان انتشار پست و استوری هستند.
  • ساعات انتشار پست‌های سلامتی و ورزشی عموماً صبح هستند. زیرا صبحگاه زمان دلخواه مردم برای رسیدگی به سلامت جسمانی است.
  • انتشار پست‌های آرایشی ‌و ‌بهداشتی عصر و در ساعت پایانی کار این دسته از شرکت‌ها می‌باشد. بررسی فروشگاه اینستاگرامی برندهای معروف آرایشی‌وبهداشتی مانند (Anastasia Beverly Hills) یا (Kylie Cosmetics) در چنین تخمینی بی‌اثر نبوده است.
  • زمان پربازدید پست‌های فناوری اطلاعات بیشتر 12- 14 بعدازظهر است. به این دلیل که مخاطبان اصلی این پست‌ها متخصصان فنی و آی‌تی و دانشجویان است. این ساعت هم‌زمان استراحت عموم مخاطبان فناوری اطلاعات است. بنابراین بیشترین بازخورد را دارند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام برای جذب مشتری

بهترین روز هفته برای انتشار محتوا در اینستاگرام

علاوه بر ساعت، انتخاب بهترین روز هفته برای استوری گذاشتن در اینستاگرام اهمیت دارد. برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • در موضوعات تفریحی و سرگرمی روز خاصی وجود ندارد. اما بررسی صفحۀ اینستاگرامی سایت‌های تفریحی معتبر روزهای آخر هفته را انتخاب کرده‌اند. شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه بهترین زمان انتشار استوری یا پست در اینستاگرام در این حوزه است.
  • در حوزۀ گردشگری و بازدید از امکان توریستی، روزهای پنج‌شنبه و جمعه یا روزهای پیش از تعطیلات بهترین گزینه است.
  • صاحبان کسب‌و‌کارها در حوزۀ آشپزی و نوشیدنی بیشتر به ساعات انتشار پست توجه می‌کنند. زیرا هر روز هفته کاربران به دنبال بهترین دستورهای غذایی هستند. اما عموم صفحات آشپزی در اینستاگرام جمعه و روزهای تعطیل را بهترین گزینه می‌دانند.
  • فروشگاه‌های اینترنتی برای انتشار پست‌های خود از روزهای مختلف هفته استفاده می‌کنند. اما آخرین روزهای هفته که فرصت خرید و دریافت محصولات برای مشتریان وجود دارد، بهترین گزینه است. در واقع سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه بهترین روزها برای فروشگاه‌های اینترنتی است.
  • خدمات حرفه‌ای در تمام روزهای هفته پست‌ها و استوری‌های متنوعی می‌گذارند. زیرا طیف گسترده‌ای از کاربران به عنوان مخاطبان این نوع تجارت می‌باشد.
  • سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه روزهای انتخابی بیشتر خیریه‌ها برای انتشار پست‌ها و استوری‌های متنوع است.
  • روزهای جمعه و تعطیل به عنوان بهترین زمان استوری گذاشتن در اینستاگرام برای صفحات ورزشی است.
  • صفحات اینستاگرامی آرایشی و بهداشتی عموماً چهارشنبه تا جمعه را برای استوری یا پست گذاشتن انتخاب می‌کنند.

صفحات اینستاگرامی با موضوع فناوری اطلاعات از در روزهای غیر تعطیل هفته بیشترین تعداد بازخورد را دارند. سایت‌های معتبر یکشنبه تا چهارشنبه را بهترین انتشار استوری یا پست انتخاب کرده‌اند.

بهترین روز هفته برای پست اینستاگرام

پیروی از برنامه زمانی و ارتباط موضوعی با نیاز فالوورها باعث موفقیت فعالیت تجاری در اینستاگرام می‌شود

نحوه تشخیص زمان مناسب انتشار پست در اینستاگرام و ارسال استوری

برای اینکه زمان پست گذاشتن در اینستاگرام و یا ارسال استوری را برای کسب‌و‌کار خود را تعیین کنید باید به دو نکته توجه کنید:

  1. چه زمانی بیشترین تعداد فالوورهای شما فعال هستند.
  2. برند شما چه هنگام بیشترین ارتباط و پیوستگی را با فعالیت فالوورها دارد.

با توجه به دو نکتۀ فوق می‌توانید زمان پست گذاشتن در اینستاگرام و ارسال استوری برای مخاطبان خود را تعیین کنید. برای اجرای قوانین پست گذاشتن در اینستاگرام پیشنهاد می‌کنم مراحل زیر را پیروی کنید.

1) تعیین زمان بیشترین میزان فعالیت فالوورهای خود

افرادی که از اینستاگرام تجاری استفاده می‌کنند، می‌توانند از قابلیت‌های بیشتری بهره‌مند شوند. گزینۀ  (Insight) در پروفایل زیر (Edit Profile) قرار دارد. با کمک این قابلیت می‌توانید تحلیل‌های مرتبط با پست و استوری‌های خود را ببینید.

محتواهایی که بیشترین بازخورد را داشتند با آمار مخاطبان، جنسیت و بیشترین زمان بازدید مشخص می‌شوند. در نتیجه زمان استوری گذاشتن در اینستاگرام را متوجه می‌شوید.

2) تعیین زمان مناسب برای هر محتوا

پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام با توجه به موضوعشان زمان خاصی برای انتشار به خود اختصاص می‌دهند. همان‌طور که مثال زدیم، محتواهای تفریحی بعدازظهر بیشترین بازخورد را دارند، اما برای پست‌های ورزشی ساعات اول صبح بهترین زمان است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    3) برنامه‌ریزی برای تعیین زمان حداکثر فعالیت فالوورها

    برای اینکه فرضیه‌های خود دربارۀ فعالیت کاربران را امتحان کنید. برنامه‌ای برای تعدادی از پست و استوری‌های خود تنظیم کنید. با کمک قابلیت (Insight) می‌توانید عملکرد فالوورها را برای محتواهای مختلف بررسی کنید.

    برای مثال در حوزۀ ورزشی اگر بدن‌سازی هستید، فالوورهای شما بعدازظهرها تمایل بیشتری برای مشاهده و ثبت بازخوردهای خود دارند. در حالی که پست و استوری ورزش‌های ایروبیک صبحگاه، بازخورد بهتری دارند. با انتشار پست‌های مربوط به هر حیطۀ ورزشی و عکس‌العمل مخاطبان می‌توانید برنامۀ خود را تصحیح کنید.

    4) تحلیل یافته‌ها گامی مهم در برنامه‌ریزی مناسب

    همان‌طور که در گام‌های پیش توضیح دادیم برای تعیین زمان مناسب پست گذاشتن در اینستاگرام و ارسال استوری باید برنامۀ اولیه را طرح‌ریزی کنید. اما برای شکل‌دهی نهایی آن ابتدا یافته‌های خود از (Insight) اینستاگرام را تحلیل کنید. این مرحله، زمان بیشترین فعالیت کاربران را به وضوح نشان می‌دهد.

    اگر از (Buffer) برای تحلیل داده‌ها استفاده می‌کنید، به اطلاعات سازماندهی‌شدۀ ارزشمندی دست خواهید یافت. حتی می‌توانید روند فعالیت فالوورهای خود را در برنامه‌ای منظم کنار هم مشاهده کنید. به این طریق می‌توانید میزان تأثیرگذاری‌تان روی فالوورها را متوجه شوید.

    بهترین زمان فعالیت در اینستاگرام

    5) آزمودن زمان‌های جدید انتشار استوری و پست

    یکی از اصول استوری گذاشتن در اینستاگرام امتحان کردن زمان‌های جدید است. در واقع گاهی شاهد تغییر الگوی رفتاری فالوورهای خود خواهید بود. بنابراین بهتر است در هر بازۀ زمانی، برنامۀ انتشار پست‌های خود را تغییر دهید. لورا موس بنیان‌گذار شرکت (Adventure Cats) در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در طول روز ساعت 10-15 بعدازظهر پست‌های خود را منتشر می‌کند.

    این در حالی است که گاهی غروب و شب را برای انتشار آن‌ها برمی‌گزیند. او در ادامه اعلام کرد: گاهی فراموش می‌کنم پست‌ها را در طول روز بگذارم. به همین دلیل مجبور می‌شوم غروب یا شامگاه را به این کار اختصاص دهم. اما بعضی اوقات با محتوای جذابی مواجه می‌شوم و ترجیح می‌دهم با اینکه از زمان معین گذاشته است، آن را پست یا استوری کنم.

    اطلاعات حاصل از تحلیل داده‌ها نقش مهمی در برنامه‌ریزی کارشناسان شبکه‌های اجتماعی دارد. اما تداوم برنامه‌ریزی و پیروی از آن تعامل دوسویه در اینستاگرام را افزایش می‌دهد.

    آنچه باعث افزایش مخاطبان می‌شود، پیروی از برنامه‌ریزی استراتژیک هوشمندانه است.

    چگونه ابزارها زمان گذاشتن پست را در اینستاگرام تعیین می‌کنند؟

    شاید شما هم صاحب کسب‌وکاری کوچک باشید و بخواهید فروش خود در اینستاگرام افزایش دهید. برای جذب فالوورهای بیشتر با انتشار پست و استوری، می‌توانید اصول گذاشتن پست در اینستاگرام را مطالعه کنید. شاید در ابتدا فکر کنید که این امر تنها بخش کوچکی از بازاریابی شما را تشکیل می‌دهد. اما اگر فعالیت رقبای خود را نگاه کنید، متوجه نقش مهم پست و استوری‌های منظم در ارتقای کیفیت کار خود خواهید شد.

    پست‌ها در نقش تبلیغات اینستاگرامی

    هر فعالیت سازنده و تبلیغاتی می‌تواند گامی مثبت در فرآیند برندینگ شما بازی کند. بنابراین انتشار منظم محتوا در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام اثر چشمگیری خواهند داشت. این در حالی است که با خرجی کمتر از بنرها، بیلبوردها و سایر روش‌های واقعی می‌توانید تبلیغات دیجیتالی تأثیرگذارتری ارائه نمایید.

    نرم‌افزار (Buffer) ابزار برنامه‌ریزی محتوا در رسانه‌های اجتماعی

    همان‌طور که گفتیم (Buffer) ابزار بسیار ارزشمندی در تخمین زمان مناسب پست گذاشتن در اینستاگرام است. بنابراین با نصب و راه‌اندازی این برنامه می‌توانید با سرعت بیشتری برنامۀ دقیق مورد نظر خود را آماده و اجرا کنید.

    با تجزیه و تحلیل عملکرد فالوورها با بافر علاوه بر زمان درست پست گذاشتن، می‌توانید

    • کیفیت محتوای تولیدشده را نیز ارتقا دهید.
    • تعداد دفعات پست و استوری را هم تعیین می‌کنید.
    • از پیشنهاد‌های سایر افراد برای ارتقای پست‌های خود استفاده کنید.

    برای مثال می‌توانید به جای 20 پست در هفته، 5 پست عالی و جذاب را در مناسب‌ترین زمان ممکن منتشر کنید. در نتیجه بازاریابی و برندسازی شما در اینستاگرام با موفقیت بیشتری مواجه خواهد شد.

    بهترین وقت پست گذاشتن در اینستاگرام

    بیشتر بخوانید: دلایل ریزش فالوور اینستاگرام و راه‌های جلوگیری از آن

    جمع‌بندی

    • برای اجرای اصول برندینگ در اینستاگرام پست یا استوری گذاشتن نقش حیاتی دارد.
    • پست گذاشتن در اینستاگرام یا انتشار استوری رابطۀ مستقیمی با بازخورد کاربران اینستاگرام دارد.
    • تعیین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام به مرتبط بودن محتوا و به موقع بودن انتشار آن بستگی دارد.
    • تعیین زمان بیشترین فعالیت فالوورها با افزایش تعداد بازدید، کامنت و لایک کردن ارتباط مستقیم دارد.
    • با توجه به موضوع کلی محتوای پست و استوری‌ها می‌توانید بیشترین بازخورد را داشته باشید.
    • تهیه تقویم محتواها و برنامه‌ریزی گامی مهم در تعیین زمان پست گذاشتن است.
    • تحلیل یافته‌ها با قابلیت (Insight) و ابزارهایی مانند (Buffer) می‌تواند بهترین برنامه را برای شما طراحی کند.
    • آزمودن زمان‌های دیگر در طی دوره‌های زمانی به منعطف بودن برنامۀ شما و جذب فالوورهای بیشتر کمک می‌کند.
    • ابزارهای تحلیل‌کنندۀ اینستاگرام در تعیین بهترین روش پست گذاشتن در اینستاگرام کمک می‌کنند.
    • ابزار (Buffer) قدرت تحلیل پست و استوری‌ها و بررسی (Insight) در اینستاگرام  را همراه بررسی عملکرد دقیق مخاطبان افزایش می‌دهد.
    • بررسی‌ها نشان داده است، 7 تا 9 صبح برای برنامه‌های ورزشی و امور خیریه مناسب است.
    • زمان برای موضوع تفریحی و سرگرمی 12-15، امور حرفه‌ای 9-10 صبح و 8-9 شب است.
    • فروشگاه‌های اینترنتی بهتر است 11- 14 بعدازظهر پست و استوری‌های خود را منتشر کنند.
    • با پست و استوری مناسب می‌توانید با کمترین هزینه جذاب‌ترین تبلیغات را عرضه کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.