دلایل ریزش فالوور اینستاگرام و راه‌های جلوگیری از آن

0

برای همه ما که در فضای مجازی فعال بوده و به برندینگ شخصیت یا نماد تجاری خود اهمیت می‌دهیم، بسیار مهم است که فالوورهای خود را حفظ کرده و در نگهداشت و حتی روند افزایشی آنها تلاش کنیم. ریزش فالوور اینستاگرام بدترین اتفاق برای کسی است که می‌خواهد در دنیای مدرن روز به روز پیشرفت کند و به خود ببالد.

در این مقاله قرار است راه‌های جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام و دلیل مهم آن را با شما به اشتراک بگذاریم اما اجازه بدهید در همین قدم اول بگوییم که مهمترین دلیل، وقوع بی اعتمادی به شما از سوی فالوورها است، اگر صداقت و درستی و شفافیت را از دست بدهید، همه چیز را از دست داده‌اید.

به نظر شما چه دلایلی باعث می شود فالوور پیج را آنفالو کند؟ شاید بگویید واضح است، وقتی پست جذابی نبیند، وقتی کار ما آموزش باشد و درست آموزش ندهیم، وقتی کپی رایت را رعایت نکنیم، بله این دلایل همگی مهم و درست هستند اما با عینکی حرفه‌ای و واقع بینانه دلایل مهم ریزش فالوور اینستاگرام را با شما در میان خواهیم گذاشت:

باید بدانیم که برای جلوگیری از ریزش فالوور چه باید کرد و خوب بدانیم که برای چنین پیشگیری یا جلوگیری یک ساعت بعد هم دیر است و باید از همین حالا دست به کار شد.

خیلی از کاربران متاسفانه اقدام به خرید فالوور فیک کرده و پس از مدتی از ریزش شدید تعداد آنها شگفت زده و غمگین می‌شوند در حالی که باید از قبل چنین اتفاق تلخی را پیش بینی کنند.

ریزش فالوور در اینستاگرام

به دلیل افزایش تولیدکنندگان محتوا، اینفلوئنسرها و صفحات فروشگاهی، جو رقابتی سنگینی در اینستاگرام ایجاد شده است.

جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام

ریزش فالوور اینستاگرام در کل به نوع فعالیت شما در اینستاگرام و رعایت قواعد و قوانین اینستاگرام بستگی دارد.

ارسال پست بصورت نامنظم و پرتعداد همیشه خوب نیست و اتفاقا در بیشتر اوقات می‌تواند بسیار پر خطر و اشتباه باشد.

اگر بصورت تصادفی و نامنظم پست ارسال می‌کنید، این فرصت را به مخاطب نمی‌دهید تا در بین سایر پست‌هایی که نمایش داده می‌شود، با پست شما ارتباط برقرار کند.

این کار در زمان کوتاهی فالوور های شما را آزرده خواهد کرد. اگر به دنبال یک رقم متعادل برای پست گذاشتن هستید، یک الی 2 عدد پست در روز، یا حداقل 5 پست در هفته می‌تواند مناسب باشد.

وقتی روند پست گذاشتن شما از پیوستگی و تداوم خاصی برخوردار باشد، مخاطبان شما با هر پست، کمی بهتر شما را می‌شناسند. اگر محتوای شما جذاب و کپشن های پست هایتان جالب باشد، قطعا مورد استقبال مخاطبین قرار خواهد گرفت.

نداشتن صداقت واقعا یک دلیل جدی است و گمان نکنید که در حد شعار و انتشار جملات مهم و انگیزشی است، اتفاقا با از دست رقتن صداقت دیگر انگیزه‌ای برای مخاطب و فالوور شما باقی نمی‌ماند که بخواهد شما را دنبال کنند.

عدم انسجام پیج و نداشتن قالب کلی از دیگر اشتباهات فاجعه آمیز است که خیلی سریع جمع قابل توجهی از فالوورها را از شما دور خواهد کرد.

اگر پیج شما دارای تصاویری نامرتبط، رنگ‌های ناسازگار و کیفیت متفاوت باشد، این مسئله عاملی برای ریزش فالوورهای شما خواهد بود.

اگر کپشن‌های جذاب ننویسید، نیمی از راه شکست و ریزش فالوور در اینستاگرام را طی کرده‌اید. باید خیلی مراقب کیفیت کپشن‌هایی باشیم که نوشته می‌شود و به مخاطب عرضه خواهد شد.

تصاویر عالی در پست های شما می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. اما کپشن‌های جذاب، مخاطبان شما را وادار به تعامل با شما خواهند کرد.

مخاطبان خود را دعوت به فعالیت کنید. سوال بپرسید، از آنها بخواهید نظر خودشان را برای شما بنویسند. لایک کنند و یا دوستان خود را تگ کنند.

اگر بطور کلی از هشتگ ها استفاده نمی‌کنید، باید بگوییم متاسفانه دچار اشتباه بزرگی شده‌اید. برای توسعه پبج در اینستاگرام، هشتگ یکی از ضروریات است.

هشتگ، محتوای شما را در طول روز در معرض دید مخاطبان جدید قرار می‌دهد. اگر از آنها استفاده نمی‌کنید، لزوما فالوورهای خود را از دست نخواهید داد. اما فالوورهای جدیدی را نیز بدست نمی‌آورید.

یک نکته بسیار مهم نیز این است که مراقب باشید در معرض شادوبن اینستاگرام قرار نگیرید. فعالیت بیش از اندازه و انجام حرکت های اسپم منجر به شادوبن شدن پیج شما خواهد شد.

در واقع در صورتی که فعالیت شما در اینستاگرام بصورت غیرطبیعی افزایش پیدا کند، اینستاگرام پیج شما را در معرض Shadowban قرار می‌دهد.

اگر انتظار دارید نمودار افزایش فالوور های شما روند صعودی را طی کند، لازم است تا شما نیز دست به کار شوید و کمی خلاقیت را چاشنی فعالیت های اینستاگرامی خود کنید.

فراموش نکنید که اگر مرتب محصولات خود را اعم از کالا یا خدمات بدون ارائه هیچ محتوای ارزشمندی تبلیغ می‌کنید، مخاطب شما خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کنید خسته خواهد شد.

به طور کلی، نرخ افزایش فالوورهای اینستاگرام نوسانی است. اما اگر این نوسانات موجوب رکود پیج شود، لازم است عواملی را بررسی و مشکل را ریشه یابی کنید.


بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام

به دنبال دلیل ریزش فالوور اینستاگرام باشید

هیچ اتفاقی در مدیریت صفحات مجازی بی دلیل نیست و کسانی که مدام از تصادفی و غیر علمی بودن حوادث فنی در فضای مجازی می‌گویند، بی دانشی و کمبود اطلاعات خود را در بوق و کرنا می‌کنند.

از دست دادن و ریزش فالوور اینستاگرام اتفاق خوبی نیست و کسانی که به تعداد بالای فالوورهای واقعی خود در اینستاگرام می‌بالند از این خبر بدتر سراغ ندارند.

تبدیل فالوور به مشتری

بدون تردید یکی از مهمترین عوامل ریزش فالوور اینستاگرام تبلیغات زیاد است، بله مطمئن باشید که هیچ فالوور واقعی از این که مدام شاهد تبلیغات محصولات شما باشد حس خوبی نخواهد داشت و به مرور و حتی به سرعت صفحه شما را ترک خواهد کرد.

کاربران یک صفحه اینستاگرامی را دنبال می‌کنند تا شاید مطالب آموزشی خوب یا شاید مطالب سرگرم کننده پیدا کنند و حس خوبی داشته باشند اما تماشای مداوم تبلیغات محصولی که شاید هیچ ربطی به زندگی روزمره آن‌ها نداشته باشد یک دافعه مهم محسوب می‌شود.

الگوریتم تازه اینستاگرام و حذف فالوورهای بی تعامل

بله درست حدس زدید و این می‌تواند برای کسانی که نمی‌توانند فالوورهای واقعی خود را مدیریت کنند یک فاجعه باشد که منجر به ریزش فالوور اینستاگرام می‌شود.

اینستاگرام به زودی وارد فاز مطالعاتی این فرایند خواهد شد تا هر کسی از این به بعد به فکر فالوورهایی باشد که با ادمین یک صفحه خاص تعامل برقرار می‌کنند نه این که پس از گذشت چند ماه حتی یک پست را هم لایک نکرده و هیچ ردپایی از خود در استوری و پست‌ها باقی نگذاشته باشند.

کاربر به دنبال محتوای ارزشمند است و این باید برای ادمین یک صفحه اینستاگرامی اصل باشد، نباید به این فکر کنید که همه فالوورها حرفه‌ای نیستند، اتفاقا باید خود را مسئول بدانیم و به همه کاربران احترام بگذاریم.

آنفالو شدن در اینستاگرام

کمیت مهمتر از کیفیت نیست

تحت هر شرایطی، هرگز کمیت مهمتر از کیفیت نیست و باید به این مهم اعتقاد کامل داشته باشیم که با کیفیت بالا به اوج خواهیم رسید نه با کمیت بالا!

متاسفانه خیلی از صفحات در اینستاگرام در ابتدای فعالیت خود فقط به دنبال افزایش کمیت هستند و حتی برای تغییر ویترین خود فالوور فیک خریداری می‌کنند و از ارسال پست‌های فراوان در طول روز هیچ نگرانی ندارند اما پس از مدتی شاهد ریزش فالوورهای خود در اینستاگرام هستند و عجیب است که شگفت زده می‌شوند.

ریزش فالوور اینستاگرام به صورت روزانه این مفهوم را دارد که گوشه ای از کار ما در این برنامه لنگ می‌زند.

کاربران برای هدف خاصی به پیج شما می‌آیند و به دنبال آن هدف به شما سر می‌زنند. زمانی که شما پشت سر هم پست انتشار می‌دهید و یا زمانی که استوری پشت استوری ارسال می‌کنید، در واقع مسبب چند رخداد مهم هستید:

  • کیفیت را از دست خواهید داد و فقط به تولید می‌پردازید
  • با انتشار بیش از حد محتوا زمان لازم کاربر برای انتخاب و تحلیل را از او می‌گیرید
  • برند شما به رغم خوب و موفق بودن،  آزار دهنده به حساب می‌آید و کاربر شما را ترک خواهد کرد

اگر شما فقط به تولید پست اهمیت دهید و روزانه بارها و بارها محتوای بی کیفیت خود را انتشار دهید کاربر با خود چه فکری می‌کند؟! مگر نه اینکه مهمترین نکته برای همه ما داشتن فالوورهای ارزشمند، واقعی و وفادار و البته تبدیل شونده به مشتری است؟


بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای رشد سریع پیج اینستاگرام فروشگاه شما

ارسال پست‌های نامرتبط، دلیل ریزش فالوور اینستاگرام

کمی به این موضوع با عینک کاربر و مخاطب خود نگاه کنید، طبیعی است وقتی یک کاربر علاقه مند به دنیای تکنولوژی برای رویت تازه‌های این حوزه وارد یک صفحه می‌شود و پست‌هایی درباره فوت یک هنرمند، تبریک و تسلیت زیاد از حد، ورزش و سینما و غیره مشاهده می‌کند، خیبی سریع این صفحه را ترک کرده و دیگر برای دیدن آن وقت نخواهد گذاشت.

برای جلوگیری از کم شدن و ریزش فالوور اینستاگرام باید علمی رفتار کرد و قوانین و قواعد موجود در الگوریتم اینستاگرام را شناخت و گام به گام به آنها پیشروی کرد.

آنفالو شدن خودکار در اینستاگرام

مشخصا هر بار با واژه خودکار و یا اتوماتیک در حوزه اینستاگرام مواجه می‌شوید به یاد ربات‌ها خواهید افتاد. بله حق دارید، جولان ربات‌ها در اینستاگرام بیداد می‌کند و ادمین حرفه‌ای صفحه اینستاگرام باید مراقب همه چیز باشد و دانش مواجهه با این پدیده‌ها نیز داشته باشد.

ارتباط نامناسب و یا ضعیف با کاربران یکی از دلایلی است که ربات‌های برنامه نویسی شده را به سمت صفحه شما می‌کشاند، در واقع صفحه‌ای نتواند فالوورهای وفادار برای خود دست و پا کند، مقابل ربات‌هایی که انواع و اقسام قابلیت‌ها را دارند بی دفاع است. آنفالو شدن در اینستاگرام اتفاق بدی است که برای جلوگیری از وقوع آن باید از قواعد اینستاگرام پیروی کرد.

آنفالو شدن در اینستاگرام

عدم توانایی در انتقال شخصت برند از دلایل ریزش فالوور اینستاگرام

این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد، اگر نتوانید شخصیت برند خود را به درستی به کاربر منتقل کنید شکست خواهید خورد.

برندها نیز مانند انسانها زنده هستند، رشد می‫کنند، اوج می‫گیرند، می‫میرند و لاجرم شخصیت هم دارند.

برندها نیز مانند انسانها دارای رفتار و شخصیتهای گوناگون هستند. همانگونه که برخی از ما هنوز به دوران بلوغ رفتاری نرسیده‌‫ایم، دائما چشم انداز و علایق خود را عوض می‫کنیم و نمی دانیم که با دیگران چگونه رفتار کنیم.

برخی از برندها هم برنامه‌ای برای رفتار و تکامل شخصیتی خود ندارند و در نحوه رفتار با مخاطبان خود دچار مشکل هستند.

بدون تردید یکی از راه‌های جلوگیری از کم شدن و ریزش فالوور اینستاگرام این است که بتوانیم شخصیت برند خود را به درستی به مخاطبان و کاربران منتقل کنیم.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    فراموش نکنید که فالوورهای شما به دلیل یا دلایلی به صفحه شما آمده و جذب آن شده‌اند اما قرار نیست تا ابد در صفحه شما باقی بمانند.

    داشتن فالوورهای زیاد باعث جذب مخاطب نخواهد شد. فقط و فقط محتوای اصولی کاربر را جذب می‌کند.

    جمع بندی و مروری بر دلایل ریزش فالوور اینستاگرام

    هر فردی که دارای یک پیج بیزینسی است در تلاش است تا در ابتدا تعداد فالوورهای خود را افزایش دهد و پس از آن بتواند آن‌ها را حفظ کند.

    البته این موضوع تنها مربوط به پیج‌های بیزینسی نیست، بلکه هر فردی که صاحب صفحه اینستاگرامی است دوست دارد فالوورهای خود را افزایش داده و البته نگه دارد.

    به طور کلی دلایل ریزش فالوورهای اینستاگرام به دو بخش تقسیم می شوند: کاربر و اینستاگرام

    سعی کنید که کیفیت و کمیت پیج خود را با هم جلو ببرید. هفته ای 3 پست خوب می تواند تعداد فالوورهای شما را خیلی بالا ببرد و حتی ماندگاری آن‌ها را تضمین کند. بیش از این مقدار ممکن است که آسیب زندده باشد. اینستاگرام به صورت دوره ای برای مواجه با تخلفات، تغییراتی را در الگوریتم‌های خود انجام می دهد که این تغییرات می تواند موجب ریزش فالوورهای شما شود، بنابراین از آخرین قوانین و استراتژی‌ها در اینستاگرام با خبر باشید.

    منبع:

    Imaginated

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.