جذب مشتری در اینستاگرام به کمک 10 راهکار اساسی

0

برای تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام، شما را با 10 راهکار برتر آشنا خواهیم کرد، برای حرفه‌ای بودن و درآمدزایی در فضای مجازی این مقاله را از دست ندهید.

حتما شما هم به دنبال وب سایتی هستید تا با ارائه راهکارهای اصولی برای تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری و خریدار، شما را به اهداف خود نزدیک‌تر کند. اگر غیر از این بود اکنون در حال مطالعه این مقاله نبودید. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

اگر هدف شما این است که فالوورهای خود را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید، بر افزایش بهره‌وری صفحه و اکانت خود تمرکز داشته باشید.

اعتمادسازی در اینستاگرام کار سختی است که می‌تواند تنها راه برای رسیدن به مرز مشتری مداری و جذب مشتری در اینستاگرام باشد.

روزانه دستکم چند دقیقه برای بازاریابی و فعالیت واقعی رسانه اجتماعی خود صرف کنید. تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام کار ساده‌ای نیست اما غیر ممکن هم نیست. برای مردم، به‌روزسانی و فعالیت روزانه شما اهمیت دارد. آنها اگر به دیدن شما و فعالیت روزانه شما عادت نکنند، صفحه شما را ترک خواهند کرد.

راهکارهای تبدیل فالوور به مشتری

شش اتفاق مهم قبل از شروع پروژه

فالوورهای شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام، چگونه به مشتری تبدیل می‌شوند؟ اصولا چگونه باید به مرز درآمدزایی از دل فالوورهایی رسید که شناخت درستی از ماهیت آنها نداریم؟

  • گام اول، مخاطب شناسی است، این قدم اولیه را جدی بگیرید
  • گام دوم به فعال بودن و ثبات در مشارکت مربوط می‌شود
  • در گام سوم به معجزه تولید محتوای صادقانه و حرفه‌ای ایمان داشته باشید این مصداق بار اعتمادسازی است
  • گام چهارم به تبلیغات درست مالی و محوریت سرمایه گذاری مربوط است
  • گام پنجم یعنی ارائه خدمات مناسب و شایسته و عمل به وعده‌ها
  • ششمین گام مربوط است به نتیجه گیری، گزارش دهی و ارائه خروجی از عملکرد روزانه یا دستکم هفتگی

به نظر شما چند درصد از فالوورها (فالوئر) ممکن است مشتری واقعی شما باشند؟ آمار نشان داده که معمولا حدود 25 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی ممکن است برای خرید اقدام کنند و مشتری شما باشند.

خرید و فروش اینترنتی و ارزش معاملات الکترونیکی در سال ۹۹، ۲۸۴٪ افزایش داشته است.

ده قدم برای داشتن مشتری وفادار در اینستاگرام از دل فالوورهای ناشناس

  1. مکالمه و گفت و گو را شروع کنید. یکی از راه‌های جذب مشتری جدید، جلب نظر آنها از طریق گفتگو است
  2. به مخاطب ثابت کنید که اوریجینال و رسمی هستید
  3. معجزه تبلیغات را دست کم نگیرید (تبلیغات درست)
  4. مشتریان خود را مهم، برجسته و محترم ببینید
  5. خدمات مشتریان خود را ارتقا دهید و همیشه به دنبال راهی برای ارائه خدمات بهتر باشید
  6. فعال بودن در اجتماع را فراموش نکنید، فروشنده‌ای که جامعه خود را نشناسد باخته است
  7. به طور جداگانه با فالوورها تماس بگیرید، فرستادن پیغام فله‌ای و کلی خطرناک است
  8. داستان خود را بیان کنید، اکانت بدون داستان و قصه جذاب شکست خورده است
  9. نقدپذیر باشید و به مخاطب ثابت کنید که هراسی از شنیدن نقد ندارید
  10. آموزش بدهید و به مشتری در اینستاگرام اطمینان خاطر بدهید که متخصص حوزه خود هستید
تبدیل فالوورها به مشتریان وفادار

راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری در اینستاگرام

حساب کاربری تجاری بسازید، اگر یک حساب معمولی دارید آن را تبدیل به حساب تجاری کنید. با این کار نه تنها علاقه‌مندان به کسب و کار خود را مورد تحلیل قرار می‌دهید بلکه می‌توانید پستهایی را که کاربران دوست دارند مشاهده کنید.

برای افزایش جذب مشتری در اینستاگرام جدا از تئوری‌های موجود باید تن به خلاقیت داد. اعتمادسازی در اینستاگرام در همین جزئیات نهفته است. مخاطب باید متوجه صداقت در این خلاقیت باشد.

تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام تنها راه برای ورود به میدان فروش مجازی از طریق اینستاگرام است. اگر این اتفاق رخ بدهد، می‌توانید آدرس اینترنتی مستقیم را در استوری خود قرار دهید تا کاربران به سمت آن هدایت شوند، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بازدیدکنندگان استوری را با لینک مستقیم در استوری به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

افزایش فروش در اینستاگرام به عنوان یک فرایند سودمند و مهم می‌تواند نتیجه جذب کاربران و مخاطبان به سمت کسب و کار شما باشد. به هر حال شما هم قبول دارید که اینستاگرام فقط برای به اشتراک گذاشتن فیلم و عکس شخصی نیست.

به عنوان قدم بعدی یک راه پیوند یا ارتباط مناسب با مشتریان و مخاطبان ایجاد کنید. نه تنها پست شما نیاز به یک تصویر خیره کننده و جذاب دارد بلکه باید یک راه ارتباطی با کاربران به آدرس را در اطلاعات پروفایل خود قرار دهید.

استراتژی های افزایش فروش در اینستاگرام

برای برقراری ارتباط درست و هدفمند با مشتری یا مخاطب فرصت را از دست ندهید و حرفه‌ای عمل کنید

از تمام بخش‌ها و ویژگی‌های استوری در اینستاگرام استفاده کنید، معمولا کسانی که با ویژگی‌های استوری آشنا می‌شوند، شگفت زده شده و اینهمه امکانات را باور ندارند.

از طرفی نباید از تاثیر بسیار جدی هشتگ غافل شد، هشتگ گذاری مناسب و اصولی به فراگیری محتوای تولید شده شما کمک شایانی می‌کند. تصاویر جذاب و زیبا و هدفمند البته که از مهم‌ترین ارکان جلب و جذب مشتری یا مخاطب است. تصویری که مروج و مرتبط با محصول شما باشد، شما را در راه رسیدن به هدف اصلی راهنمایی خواهند کرد.

یکی از مهمترین موارد تاثیر گذار برای جذب مشتری در اینستاگرام می‌تواند خلاقیت در ارایه تخفیف، برگزاری مسابقه و جایزه دادن به مشتریان باشد. فراموش نکنید که جذب مشتری در اینستاگرام باید اصولی و اساسی شکل بگیرد. بدون تردید هدف اصلی در نهایت افزایش تعداد مشتری در اینستاگرام است. باید برای رسیدن به این هدف حساب شده رفتار کرد.

معجزه آموزش برای جذب مشتری در اینستاگرام

 آموزش به عنوان یک برگ برنده در صفحه اینستاگرام یک ادمین حرفه‌ای محسوب می‌شود. در واقع فردی که می‌تواند نکات مهم و مناسبی را به مخاطبان خود آموزش بدهد، نیمی از راه موفقیت و فروش موفق را طی کرده است.

خیلی اهمیت دارد که مشتری در اینستاگرام، مطمئن باشند با فردی متخصص و آگاه مواجه هستند نه با کسی که فقط به فکر فروش محصولات و درآمدزایی است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    شاید بتوان ادعا کرد که اکنون اینستاگرام پرچمدار شبکه‌های اجتماعی است و کاربران آن روز به روز در حال گسترش است. طبیعی است که اگر شما نخواهید جزو کاربران معمولی آن باشید، باید راه استفاده درست از آن را به خوبی بیاموزید.

    اینستاگرام اکنون بهترین مکان برای تبلیغات، بازاریابی، برند سازی و در کل راه اندازی کسب و کار است. بدیهی است که در این میان افزایش فالوور یکی از مهمترین دغدغه کسانی است که می‌خواهند روز به روز در کار و ایده خود پیشرفت کنند.

    بستر اینستاگرام مناسب‌ترین فضا و گستره برای قدم زدن در مسیر درست موفقیت و پیشرفت در کسب و کار شما محسوب می‌شود.

    اگر واقعا کسب و کارتان برای شما اهمیت دارد و قصد دارید در اینستاگرام به شهرت و ثروت قابل توجهی برسید، روش‌های واقعی و اصولی افزایش فالوور اینستاگرام را بیاموزید تا برای جذب مشتری در اینستاگرام مسیر درست را طی کنید.

    پروفایل خود را جذاب و به یادماندنی طراحی کنید

    بهتر است بدانید پروفایل اینستاگرام شما دقیقا همان ویترین مغازه و یا خلاصه محل اصلی معرفی کسب و کار شما است. اگر ویترین مغازه شما جذاب نباشد مشتری‌ها را یکی پس از دیگری از دست می‌دهید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است و حرف اول و آخر را در اینستاگرام تصاویر می‌زنند.

    بهینه سازی پروفایل برای تبدیل فالوور به مشتری

    تعامل با صفحه‌های مشابه و رقبای دوست داشتنی!

    خیلی اهمیت دارد که رقبای خود را بشناسید و به مخاطبان و فالوورهای خود ثابت کنید که نه تنها نگران آن همه رقیب نیستید بلکه با خیالی آسوده حتی اگر امکان داشته باشد می‌توانید به آنها هم کمک کنید!

    آیا برای جذب مشتری، داشتن وب سایت مهم است؟

    خیلی از کارشناسان مطمئن هستند که در کنار اداره یک صفحه اینستاگرام بهتر است یک وب سایت طراحی شده و مناسب داشته باشیم. این خیلی اهمیت دارد که با کمک چنین وب سایتی، برای جذب مشتری حرفه‌ای اقدام کنیم.

    در فرایند بازاریابی در اینستاگرام باید اصل طراحی وب سایت و اصول مندرج در آن را رعایت کرد. همچنین داشتن یک وب سایت مهم و معتبر از مصادیق و روش‌های جذب اعتماد مخاطبان و مشتری در اینستاگرام است. از طریق وب سایت و البته زیر نظر یک کارشناس تحلیل وب سایت، رفتار کاربران خود را تحلیل کنید، این کار امکان پذیر است و باید زیر نظر یک تیم حرفه‌ای انجام شود، هر چند خود شما هم می‌توانید کم کم به این اصول و قوانین پی ببرید.

    تبلیغ در صفحه‌های مرتبط می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد اما معمولا چنین فرایندی باید بسیار هوشمندانه و با فکر صورت بگیرد.

    تولید محتوای مستمر را فراموش نکنید

    تولید محتوای مستمر و منظم معجزه می‌کند، فالوور همه این اتفاقات را حتی به صورت غیر حرفه‌ای رصد کرده و دنبال می‌کند. طبق الگوریتم جدید اینستاگرام اگر فعالیت شما در اینستاگرام مستمر باشد تعداد ریچ روزانه شما روز به روز بیشتر می‌شود.


    بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

    پیروی از الگوریتم اینستاگرام

    الگوریتم اینستاگرام چندان جدا از الگوریتم گوگل نیست اما در هر حال مختصات خودش را دارد. این الگوریتم باید رعایت شود. نباید به هیچ وجه از فالوور فیک استفاده کنید. نباید بیش از حد از هشتگ‌های نامرتبط در پست‌های خود استفاده کنید. نباید کاری کنید که که تعامل کاربران نسبت به صفحه یا پیج شما پایین بیاید.

    خیلی مهم است که شما با هدف جذب مشتری وفادار مراقب رفتار مجازی خود باشید. طوری تولید محتوا کنید که نشان دهد در همان تاریخ و همان جغرافیا حضور دارید، دلیلی ندارد درست یا غلط به مخاطب ثابت شود که شما جلوتر از زمان خود گام بر می دارید.

    تبدیل فالوورها به مشتری وفادار

    مهارت شما در تولید محتوای متنی، عکس و فیلم بسیار اهمیت دارد، اگر بتوانید بدون کمک دیگران و با کم‌ترین هزینه عکس‌های استاندارد و مناسب خود را ویرایش و آماده کنید، گام بلندی در مسیر موفقیت خود برداشته‌اید. برای موفقیت در زمینه بازاریابی و جذب مشتری در اینستاگرام بهترین راه رشد در مسیر تولید محتوا است.

    دانش فراوان شما در حوزه تولید محتوای متن و تصویر بسیار سودمند است، تردید نداشته باشید که به عنوان تولید کننده محتوا بهترین راه را برای پیشرفت خود انتخاب کرده‌اید

    از نقد نترسید

    ادمین حرفه‌ای برای جذب مشتری در اینستاگرام به هیچ وجه از نقد کاربران و مخاطبان خود فرار نمی‌کند، او تلاش می‌کند به فالوورهای خود ثابت کند، یک متخصص متواضع است و همیشه دوست دارد بیشتر یاد بگیرد و کامنت هر مخاطب برای او بسیار بسیار ارزشمند است.

    اگر چنین حسی به مخاطب منتقل نشود، چگونه می‌توانید از او توقع داشته باشید تا به یک مشتری وفادار تبدیل شود؟

    فراموش نکنید که متفاوت بودن، به معنی خاص بودن نیست، به معنی خلاق بودن و نوآور بودن در کاری است که قصد انجامش را دارید. نقد پذیری از روش های جذب اعتماد مشتری است.

    موضوع مهمی به نام «کال تو اکشن» نیز وجود دارد، CTA که می‌تواند در حد معجزه آسایی در فرایند جذب مشتری در اینستاگرام تاثیرگذار باشد.

    اضافه کردن یک کال تو اکشن خوب، به معنای پیچیده بودن آن نیست. می توانید از ساده ترین چیزها استفاده کنید؛ برای مثال: “خوشتان می آید؟ روی لینک موجود در بیو کلیک کنید تا یکی از آنها را داشته باشید.”

    نکات مهم تبدیل فالوورها به مشتری

    بیشتر بخوانید: کال تو اکشن اینستاگرام چیست و چه کاربردی هایی دارد؟

    مختصر در مورد جذب مشتری در اینستاگرام

    مهم‌ترین کاری که برای جذب مشتری در اینستاگرام باید انجام دهید این است که زودتر شروع کنید! باور کنید گاهی انجام کاری که هنوز شروع نشده مهمترین بخش یک پروژه است.

    باید قوانین این میدان را بلد باشیم تا در آن عرض اندام کنیم. اینستاگرام محیط خوبی است برای پیشرفت صادقانه همزمان با رقابتی سالم و علمی. باید با روش های جذب اعتماد مشتری آشنا باشیم تا به هدف بزنیم.

    منبع:

    Aberdeen

    Shopify

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.