تبدیل فالوور به مشتری با ۸ روش خارق‌العاده

تبدیل فالوور به مشتری با ۸ روش خارق‌العاده

تبدیل فالوور به مشتری یکی از دغدغه‌های اصلی فروشگاه‌های اینستاگرامی است. درواقع، ایجاد یک برند در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و فیسبوک برای تمام کسب‌وکارها امری چالش‌برانگیز به حساب...

شیما بهرامسری

نوسته شده در اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

نحوه تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام

تبدیل فالوور به مشتری یکی از دغدغه‌های اصلی فروشگاه‌های اینستاگرامی است. درواقع، ایجاد یک برند در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و فیسبوک برای تمام کسب‌وکارها امری چالش‌برانگیز به حساب می‌آید. زیرا باید مدیریت استراتژیکی را در کانال‌های بازاریابی مختلف به اجرا درآورند. بد نیست بدانید در هر پلتفرم برای تعامل با کاربران و مشتریان باید به اصول مشخصی دقت کنید. برای مثال در اینستاگرام راه‌اندازی کمپین‌ها راه مناسبی برای جلب توجه کاربران و تبدیل فالوور به مشتری محسوب می‌شود. اهمیت فروشگاه‌های اینستاگرامی در رشد کسب‌وکارهای آنلاین باعث شده است که در این مقاله پادرو شما را با روش‌های تبدیل فالوورها به مشتری آشنا کنیم.

۷۳ درصد از کارشناسان بازاریابی معتقدند که استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارشان به مقدار قابل‌توجهی مفید هستند. بنابراین راهکارهای مختلفی برای تبدیل فالوورها به مشتریان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری

شاید این سؤال شما هم باشد که برای تبدیل فالوور به مشتری باید چه استراتژی‌هایی را در اینستاگرام اجرا کرد؟ یا ممکن است بخواهید بدانید بهترین روش سرمایه‌گذاری در این مسیر چیست؟ در پاسخ می‌توانیم بگوییم که داشتن دانش کافی برای این سرمایه‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است. نحوه عملکرد اینستاگرام در مدیریت فروش، ارتباط با مشتریان و حتی پرداخت هزینه‌ها یا حمل‌ونقل مرسوله‌های پستی به شما کمک می‌کنند که فالوورها و مشتریان خود را پیش از هر کاری به‌ خوبی بشناسید. این شناخت کمک می‌کند راهکارهای تبدیل فالوور به مشتری را با دقت و کیفیت بالاتری شناسایی کرده و به کار بگیرید.

برگزاری کمپین اینستاگرامی

کمپین‌ اینستاگرامی یکی دیگر از راهکارهایی است که شما می‌توانید از UGC‌ها استفاده کرده و در تبدیل فالوور به مشتری موفق شوید. این کمپین‌ها مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما دارند. برای مثال:

  • قابل اعتماد هستند و به مخاطبان شما اثبات می‌کنند که می‌توانند به پیشنهادات شما اعتماد داشته باشند.
  • به اشتراک‌ گذاری تجربیات واقعی به شما کمک می‌کند تا اعتبار کسب‌وکار خود را ارتقاء دهید.
  • UGC تعامل کاربران با صفحات بیزینسی را افزایش می‌دهد. این ارتباط دوطرفه به تبدیل فالوور به مشتری بیشتر کمک می‌کند.

اپل یک کمپین نوآورانه بازاریابی UGC #ShotOnIphone را برای ایجاد اعتماد و افزایش تعامل و فروش ارائه کرده است. این برند باکیفیت عکاسی در نور کم خود با چالش مواجه شده بود. بنابراین برای بازگرداندن اعتمادبه‌نفس کاربران خود، کمپین فوق‌العاده اینستاگرامی UGC را ارائه کرد.

– برگزاری کمپین‌ اینستاگرامی، لایو و نظرسنجی کاربران را به مشتریان فروشگاه‌ها تبدیل می‌کند.
– محتوایی که کاربران تولید می‌کنند اعتمادبه‌نفس آنها را افزوده و به خرید مجدد دعوت می‌کند.

خدمات خود به مشتریان را افزایش دهید

آنچه که فالوورهای شما را به خرید کردن و تکرار تجربه خرید از فروشگاه اینستاگرامی دعوت می‌کند، افزایش تنوع خدمات، تخفیف‌ها و جوایز مسابقات است. برای مثال وقتی شما هزینه پست و یا حمل‌ونقل را از مشتری نمی‌گیرید یا کدهای تخفیف مناسبتی را در اختیار آنها می‌گذارید، مشوق خوبی برای خرید بیشتر خواهید بود. درضمن، شما به این طریق می‌توانید فرصتی فراهم نمایید که مشتریان فعلی خبر خدمات شما را به گوش سایر فالوورها برسانند و آنها را به کسب تجربه خرید کردن از فروشگاه شما دعوت کنند.

– لازم به ذکر است که برای تبدیل فالوور به مشتری باید علاوه بر مهارت‌های ارتباطی، فروشگاهی داشته باشید که رابط کاربری مناسب داشته باشد. درواقع کاربرپسند بودن در صورتی رخ می‌دهد که صحت عملکرد تمام موارد در نظر گرفته شود.
– از طرفی با استفاده از گوگل ادز، گوگل آنالیتیکس و سایر نرم‌افزارهای موجود می‌توانید از مسیرهای مناسبی پیش روید.

جمع‌بندی

  • تبدیل فالوور به مشتری امری است که با اجرای روش‌های مختلف به آسانی صورت می‌گیرد.
  • اولین و مهم‌ترین گام برای تبدیل فالوورها به مشتری شناخت مشتریان و سپس تعریف پرسونای آنهاست.
  • برقراری ارتباط با فالوورها، این امکان را فراهم می‌کند که اعتماد آنها را بهتر جلب کنید.
  • جلب اعتماد فالوورها مشوق خوبی برای خرید کردن از فروشگاه شما در شبکه‌های اجتماعی است.
  • علاوه بر مهارت‌های ارتباطی و کاری باید فروشگاهی درست کنید که رابط کاربری مناسب و فضای کاربرپسندی داشته باشد.

منابع:

omniconvert
mycustomer

entrepreneur

شیما بهرامسری

نوسته شده در اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب