تبدیل فالوور به مشتری با 8 روش خارق‌العاده

0

تبدیل فالوور به مشتری یکی از دغدغه‌های اصلی فروشگاه‌های اینستاگرامی است. درواقع، ایجاد یک برند در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و فیسبوک برای تمام کسب‌وکارها امری چالش‌برانگیز به حساب می‌آید. زیرا باید مدیریت استراتژیکی را در کانال‌های بازاریابی مختلف به اجرا درآورند. بد نیست بدانید در هر پلتفرم برای تعامل با کاربران و مشتریان باید به اصول مشخصی دقت کنید. برای مثال در اینستاگرام راه‌اندازی کمپین‌ها راه مناسبی برای جلب توجه کاربران و تبدیل فالوور به مشتری محسوب می‌شود. اهمیت فروشگاه‌های اینستاگرامی در رشد کسب‌وکارهای آنلاین باعث شده است که در این مقاله پادرو شما را با روش‌های تبدیل فالوورها به مشتری آشنا کنیم.

73 درصد از کارشناسان بازاریابی معتقدند که استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارشان به مقدار قابل‌توجهی مفید هستند. بنابراین راهکارهای مختلفی برای تبدیل فالوورها به مشتریان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری

شاید این سؤال شما هم باشد که برای تبدیل فالوور به مشتری باید چه استراتژی‌هایی را در اینستاگرام اجرا کرد؟ یا ممکن است بخواهید بدانید بهترین روش سرمایه‌گذاری در این مسیر چیست؟ در پاسخ می‌توانیم بگوییم که داشتن دانش کافی برای این سرمایه‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است. نحوه عملکرد اینستاگرام در مدیریت فروش، ارتباط با مشتریان و حتی پرداخت هزینه‌ها یا حمل‌ونقل مرسوله‌های پستی به شما کمک می‌کنند که فالوورها و مشتریان خود را پیش از هر کاری به‌ خوبی بشناسید. این شناخت کمک می‌کند راهکارهای تبدیل فالوور به مشتری را با دقت و کیفیت بالاتری شناسایی کرده و به کار بگیرید.

– شناخت و دانش کافی شما را در اجرای استراتژی‌های تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری یار می‌دهد.

– علاوه بر تبدیل فالوور به مشتری، مدیریت تمام ابعاد فروشگاه اینستاگرام تحت تأثیر این راهکارها خواهند بود.

اگر فالوورهای وفاداری برای کسب‌وکار خود در شبکه‌های اجتماعی دارید و مخاطبان شما محتوای شما را دوست دارند، به اشتراک می‌گذارند و کامنت خود را ثبت می‌کنند، خیلی عالی است. اما کافی به نظر نمی‌رسد. درواقع، آنچه که اشاره کردیم، تنها گامی کوچک به سمت تبدیل فالوور به مشتری و کسب درآمد بیشتر است. زیرا چالش واقعی تبدیل فالوور وفادار به مشتری بستگی به میزان سرمایه‌گذاری شما دارد. دیدگاه کلیدی و کاربردی این است که فرآیند تبدیل فالوور به مشتری را در مرحله «حداقل میزان محصولات» شروع کنید و از همان ابتدا ساختاری واضح را برای انجام پروژه مورد استفاده قرار دهید.

روش‌های تبدیل فالوور شبکه های اجتماعی به مشتری

با توجه به اهمیت تبدیل فالوور به مشتری در شبکه‌های اجتماعی، در ادامه قصد داریم 8 روش منحصربه‌فرد را با شما به اشتراک بگذاریم.

مشتریان هدف خود را دقیق شناسایی کنید

هنگامی که تصمیم می‌گیرید یک کسب‌وکار اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و توییتر راه بیندازید، باید جامعه هدف خود را به‌خوبی بشناسید. شناخت شما از سن، جنسیت، محصولات مورد نیاز و علاقه‌مندی‌های این افراد به شما کمک می‌کند که بهترین استراتژی‌ها را برای جذب فالوورها و مناسب‌ترین روش را برای تبدیل فالوورها به مشتریان و برقراری ارتباط با آنها اتخاذ کنید.

پرسونای مشتریان خود را تعریف کنید.

تعریف پرسونای مشتریان برای تبدیل فالوور به مشتری

برای شناخت دقیق مشتریان و توانایی بیشتر در تبدیل فالوورها به مشتریان وفادار، بهتر است به نیازسنجی مشتریان اقدام کنید. تعریف پرسونای مشتریان کمک می‌کند که محصولات و خدماتی ارائه دهید که پاسخگوی تمام یا بخش عمده نیاز مشتریان باشد. درواقع، این نکته به شما کمک می‌کند که از همان آغاز راه‌اندازی فروشگاه در شبکه‌های اجتماعی خود، بهترین ارتباط را با فالوورها برقرار کنید. درضمن، راهکارها و استراتژی‌های مناسبی برای تشویق فالوورها به خرید از فروشگاه استفاده خواهید کرد. برای مثال آگاهی کامل از پرسونای مشتریان با استفاده از راهکارهای زیر نرخ تبدیل فالوور به مشتری را افزایش خواهد داد.

  • سفارشی کردن محتوا برای هر مشتری و به اشتراک گذاشتن آن با کمک کانال‌های دلخواه هریک از آن‌ها
  • ایده گرفتن از نیازمندی‌های مخاطبان و رفع آنها به بهترین شکل ممکن
  • ایجاد محتوا و توزیع همگام با شخصیت مشتریان برای افزایش موثر فالوورهای اینستاگرام

ارتباط مؤثری با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی برقرار کنید

اینستاگرام، فیسبوک و هر شبکه اجتماعی دیگری که بستری برای ساخت سایت فروش اینترنتی باشد، امکاناتی دارند که اجازه می‌دهند مدیران آن پیج‌ها با مشتریان در ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم قرار گیرند. برای مثال مدیران صفحات اینستاگرامی با قابلیت Direct Message به‌ صورت مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند. این افراد با استفاده از قابلیت لایو (Live) و امکاناتی مانند Poll می‌توانند ارتباط گسترده‌تری با مشتریان خود داشته باشند.

قابل ذکر است که GlobalWebIndex اعلام کرده است که 37 درصد از فالوورهای لوازم آرایشی پس از مشاهده نظرات مثبت در پیج‌های هر شبکه اجتماعی، محصولی را خریداری می‌کنند. بنابراین استفاده از این راه‌های ارتباطی، نرخ تبدیل فالوورها به مشتریان را افزایش داده و باعث افزایش فروش می‌شوند.

راه‌های خلاقانه ارتباط با مشتریان

  • اگر اهل کسب‌وکار آنلاین در شبکه‌های اجتماعی هستید، از مخاطبان خود بپرسید که مایل هستند چه عناصری در محصولات جدید را ببینند؟
  • یک ویدیو جذاب درباره پیشنهاد جدید خود پست کنید و مستقیماً از فالوورهای وفادار خود در این شبکه‌های اجتماعی بازخورد دریافت کنید.
  • بررسی کنید که آیا راهکارهای مورد استفاده برای حفظ گفتگو برای جذب مشتریان کافی است؟ بهتر است از طریق Poll نظرسنجی کنید. آمار دریافتی شما را در ادامه همان مسیر یا انتخاب روش بهتر یاری خواهد داد.
  • اگر به طور منظم با چشم‌انداز مشتریان خود در شبکه‌های اجتماعی در تعامل باشید، به نتیجه‌ فوق‌العاده دست خواهید یافت. باید دقت داشته باشید که اگر روند مکالمات شما طولانی باشد، آن‌ها به تدریج از مکالمات شما خسته می‌شوند. درنتیجه، تأثیر مثبت این مکالمات کاهش می‌یابد. بنابراین، پایدار نگه‌داشتن تعامل با مشتریان می‌تواند مقوله چالش‌برانگیزی برای مدیران صفحات شبکه‌های اجتماعی به‌ حساب آید.
 تبدیل فالوور به مشتری

ساده‌سازی تعامل با مشتریان

  • تمام صفحات شبکه‌های اجتماعی خود را هر هفته به‌روزرسانی کرده و بازخورد مخاطبان مخصوصاً مشتریان به محتوای خود را پیگیری کنید. این ثبات می‌تواند عامل موفقیت شما در دست یافتن به حداکثر تعامل مخاطب در سیستم عامل شبکه‌های اجتماعی باشد.
  • هرگز نظرات مخاطبان خود را بدون پاسخ رها نکنید زیرا پاسخگویی به نظرات این افراد به ایجاد اعتماد بین برند شما و فالوورها کمک می‌کند. پشتیبانی یکپارچه مشتریان با کمک ارتباطات بین تیم مارکتینگ شما و فالوورها در این بسترهای اجتماعی بهترین راه برای ایجاد اعتماد، شهرت برند و تبدیل فالوور به مشتری محسوب می‌شود.
  • برای تسهیل تبدیل فالوور به مشتری علاوه بر نکات خلاقانه فوق، در اجرای استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود سازنده باشید. برای این منظور روزانه زمان مشخصی را به برنامه‌ریزی فعالیت‌های اجتماعی خود و جلوگیری از رکود اختصاص دهید.

از یکنواخت و معمولی بودن اجتناب کنید.

خلاقیت در آماده‌سازی محتوا و ارتباط با مشتریان، موضوعی است که با کمک تفکر خلاق امکان‌پذیر است. سعی کنید از متعارف بودن فاصله بگیرید. در این راستا چند ترفند وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را همیشه تازه نگه دارید:

  • به جای ایجاد یک نوع محتوا، روی قالب‌های محتوای نوآورانه مانند مجموعه‌های ویدیویی، اینفوگرافیک‌های جذاب، نقل‌قول‌ها، GIF و استوری گذاشتن سرمایه‌گذاری کنید.
  • برای موفقیت در تبدیل فالوور به مشتری تا جایی که می‌توانید با مخاطبان خود تعامل سازنده داشته باشید تا از علاقه‌مندی‌های آنها مطلع باشید.
  • یافتن راه‌هایی برای منحصربه‌فرد بودن در جایگاه خود می‌تواند بزرگترین پیروزی شما در مورد جذاب ماندن در شبکه‌های اجتماعی باشد.

– تولید محتوای سازنده و ارتباط مؤثر و سازنده با مشتریان در افزایش نرخ تبدیل فالوور به مشتری نقش مهمی بازی می‌کند.
– ارتباط مدوام و متعادل با فالوورها مشوق خوبی برای اعتماد کردن بیشتر آنها به فروشگاه در شبکه‌های اجتماعی و موفقیت در تبدیل فالوور به مشتری می‌شود.

با اینفلوئنسرها ارتباط مؤثری برقرار کنید

گاهی اوقات برای تبدیل فالوور به مشتری باید با اینفلوئنسرهایی تعامل داشته باشید که بتوانند به شما در دستیابی سریع به هدف کمک کنند. هدف اصلی اینفلوئنسرها بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است. همکاری کسب‌وکارهای آنلاین با اینفلوئنسرهای اصلی هر حوزه تجاری برای این امر بسیار مهم است. حدود نیمی از مشتریان برای کسب اطلاعات لازم درباره محصولات به اینفلوئنسرها اعتماد دارند. همچنین در موارد زیر به شما کمک می‌کنند:

  • با افزایش تعداد فالوورها روبه‌رو شده و می‌توانید با تبدیل فالوور به مشتری از حضور مشتریان بالقوه بهره‌مند شوید.
  • برای کسب‌وکار خود از تولید محتواهای خلاقانه استفاده کنید. با این روش می‌توانید توجه افراد بالقوه بیشتری را به خود جلب کنید.

شما می‌توانید با اینفلوئنسرهای کلیدی حوزه خود به روش‌های مختلفی همکاری کنید. برای مثال:

  • شما می‌توانید از حمایت اسپانسرها و فرایند تولید محتوای آنها استفاده کنید.
  • انتشار محتوای اینفلوئنسرها در صفحات اجتماعی شما باعث افزایش تعداد فالوورها و بهبود تبدیل فالوور به مشتری خواهد شد.
  • داشتن حمایت اینفلوئنسرهای کلیدی در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا تصویری مناسب در بین مخاطبان خود ایجاد کنید و آنها را تشویق کنید تا پیشنهادات خود را با شما به اشتراک بگذارند.
  • اگر در انتخاب یک کانال مرتبط برای این استراتژی سردرگم شده‌اید، با توجه به نمودار زیر، اینستاگرام باید در اولویت شما باشد.
تأثیر اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی

از قابلیت استوری استفاده کنید.

برای ایجاد ارتباط انسانی با مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از استوری (Story) استفاده کنید. زیرا مردم استوری در شبکه‌های اجتماعی را دوست دارند و انتشار آن‌ها می‌تواند راهی مؤثر برای جذب مشتریان بیشتر باشد. همچنین اشتراک گذاری استوری در اینستاگرام، فیسبوک و توییتر به شما این امکان را می‌دهد:

  • در سطح عمیق‌تری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
  • چهره‌ای انسانی بسازید و برند خود را به رسمیت بشناسید.
  • با چشم‌انداز رقابت در شبکه‌های اجتماعی استوری‌های منحصربه‌فرد کسب‌و‌کار خود را بسازید. این راه به شما کمک می‌کند که کار تبدیل فالوور به مشتری را راحت و سریع انجام دهید. برای مثال از پشت صحنه کارهای خود فیلم گرفته و به اشتراک بگذارید. تولید محتوای یونیک (Unique) می‌تواند به شما کمک کند نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنید.

در حین سرگرم کردن و آموزش مخاطب از طریق استوری‌های جذاب، به یاد داشته باشید:

  • هر چیزی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که برای زندگی مخاطبان شما ارزشمند است.
  • استوری‌های شما باید همیشه هویت و شخصیت برند شما را منعکس کنند تا مخاطبان بتوانند ارتباط بهتری برقرار کنند.
  • استوری‌های جذاب مخاطبان شما را تشویق می‌کنند تا آنها را با هم‌سالان خود به اشتراک بگذارند، که در این صورت شانس شما برای به دست آوردن سرنخ‌های بیشتر افزایش خواهد یافت.

از محتوای تولید‎‌شده کاربران استفاده کنید.

از محتوای تولید‌شده توسط کاربر (UGC) برای ایجاد احساسات ویژه در کاربران وفادار استفاده کنید. در این سال‌ها، استفاده از چنین محتوایی به یک استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته می‌توان نتیجه گرفت که محتوای تولید شده توسط کاربر به طور متوسط ​​4 برابر بیشتر از نرخ کلیک است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    برگزاری کمپین اینستاگرامی

    کمپین‌ اینستاگرامی یکی دیگر از راهکارهایی است که شما می‌توانید از UGC‌ها استفاده کرده و در تبدیل فالوور به مشتری موفق شوید. این کمپین‌ها مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما دارند. برای مثال:

    • قابل اعتماد هستند و به مخاطبان شما اثبات می‌کنند که می‌توانند به پیشنهادات شما اعتماد داشته باشند.
    • به اشتراک‌ گذاری تجربیات واقعی به شما کمک می‌کند تا اعتبار کسب‌وکار خود را ارتقاء دهید.
    • UGC تعامل کاربران با صفحات بیزینسی را افزایش می‌دهد. این ارتباط دوطرفه به تبدیل فالوور به مشتری بیشتر کمک می‌کند.

    اپل یک کمپین نوآورانه بازاریابی UGC #ShotOnIphone را برای ایجاد اعتماد و افزایش تعامل و فروش ارائه کرده است. این برند باکیفیت عکاسی در نور کم خود با چالش مواجه شده بود. بنابراین برای بازگرداندن اعتمادبه‌نفس کاربران خود، کمپین فوق‌العاده اینستاگرامی UGC را ارائه کرد.

    – برگزاری کمپین‌ اینستاگرامی، لایو و نظرسنجی کاربران را به مشتریان فروشگاه‌ها تبدیل می‌کند.
    – محتوایی که کاربران تولید می‌کنند اعتمادبه‌نفس آنها را افزوده و به خرید مجدد دعوت می‌کند.

    خدمات خود به مشتریان را افزایش دهید

    آنچه که فالوورهای شما را به خرید کردن و تکرار تجربه خرید از فروشگاه اینستاگرامی دعوت می‌کند، افزایش تنوع خدمات، تخفیف‌ها و جوایز مسابقات است. برای مثال وقتی شما هزینه پست و یا حمل‌ونقل را از مشتری نمی‌گیرید یا کدهای تخفیف مناسبتی را در اختیار آنها می‌گذارید، مشوق خوبی برای خرید بیشتر خواهید بود. درضمن، شما به این طریق می‌توانید فرصتی فراهم نمایید که مشتریان فعلی خبر خدمات شما را به گوش سایر فالوورها برسانند و آنها را به کسب تجربه خرید کردن از فروشگاه شما دعوت کنند.

    – لازم به ذکر است که برای تبدیل فالوور به مشتری باید علاوه بر مهارت‌های ارتباطی، فروشگاهی داشته باشید که رابط کاربری مناسب داشته باشد. درواقع کاربرپسند بودن در صورتی رخ می‌دهد که صحت عملکرد تمام موارد در نظر گرفته شود.
    – از طرفی با استفاده از گوگل ادز، گوگل آنالیتیکس و سایر نرم‌افزارهای موجود می‌توانید از مسیرهای مناسبی پیش روید.

    جمع‌بندی

    • تبدیل فالوور به مشتری امری است که با اجرای روش‌های مختلف به آسانی صورت می‌گیرد.
    • اولین و مهم‌ترین گام برای تبدیل فالوورها به مشتری شناخت مشتریان و سپس تعریف پرسونای آنهاست.
    • برقراری ارتباط با فالوورها، این امکان را فراهم می‌کند که اعتماد آنها را بهتر جلب کنید.
    • جلب اعتماد فالوورها مشوق خوبی برای خرید کردن از فروشگاه شما در شبکه‌های اجتماعی است.
    • علاوه بر مهارت‌های ارتباطی و کاری باید فروشگاهی درست کنید که رابط کاربری مناسب و فضای کاربرپسندی داشته باشد.

    منابع:

    omniconvert
    mycustomer

    entrepreneur

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.