کال تو اکشن اینستاگرام چیست + ساخت کال تو اکشن حرفه‌ای

0

حتماً می‌دانید که این روزها مردم به سمت اینترنت و فضای مجازی گرایش بسیاری دارند. افراد در طی روز بیشتر زمان خود را در این فضاها و شبکه‌های مجازی می‌گذرانند. همین امر موجب شد که اغلب کسب‌و‌کارها نیز به سمت اینترنتی شدن پیش برود و افراد بتوانند خود را به وسیله همین شبکه‌های مجازی به مردم معرفی کنند.

یکی از اصلی‌ترین شبکه‌های مجازی که تبدیل به یک بیزینس برای بسیاری از افراد شده است، اینستاگرام است. بسیاری افراد در این محیط تجارت می‌کنند و کسب درآمد دارند. اما آیا همه کسانی که وارد این عرصه شده‌اند موفق هستند؟ آیا همه توانسته‌اند سهم خود را از فعالیت در این فضا، دریافت کنند؟ مسلماً خیر. کار و فعالیت در شبکه‌های مجازی و اینترنتی دارای نکات و ریزه‌کاری‌های زیادی است.

باید استراتژی‌های مربوط به اینستاگرام را دنبال کرده و از قوانین آن پیروی کنید. شما باید الگوریتم‌های مهم این شبکه مجازی را به خوبی شناخته تا بتوانید در این رقابت پیروز میدان باشید. برای اینکه در اینستاگرام فعالیت بهتری داشته باشید و مورد توجه افراد زیادی قرار بگیری باید کال تو اکشن انجام دهید.

در این بخش سعی داریم، کاربرد کال تو اکشن اینستاگرام و انواع کال تو اکشن اینستاگرام را به شما معرفی کنیم. شما می توانید با تبلیغات در اینستاگرام برند خود را به دنیا معرفی کنید. پس اگر به دنبال برند شدن و کسب درآمد بیشتر هستید این مطلب از پادرو را در خصوص کال تو اکشن اینستاگرام دنبال کنید.

کال تو اکشن اینستاگرام

“کال تو اکشن در اینستاگرام یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش بازدید پیج افراد است”

مفهوم کال تو اکشن (CTA)

ممکن است شما یک فرد تازه‌وارد باشید و تاکنون در اینستاگرام فعالیت چندانی نداشته‌اید و اگر هم فعالیت داشتید مربوط به زندگی روزمره خود و اشتراک تصاویر و ویدئوها با دوستانتان باشد. اما برای راه‌اندازه کسب‌و‌کار در این فضا ابتدا باید اکانت اینستاگرام خود را از حالت عادی به حالت بیزینسی درآورید.

در این صورت می‌توانید کال تو اکشن در پست و یا استوری‌های خود داشته باشید. حال بهتر است به سراغ مفهوم کال تو اکشن برویم. در واقع کال تو اکشن به معنی دعوت و فراخوانی افراد است. این عبارات از واژه‌های انگلیسی Call To Action گرفته شده که به آن اختصاراً CTA نیز گفته می‌شود. این عملیات نقش بسیار مهمی در افزایش بازدید ازصفحه اینستاگرام شما ایفا می‌کند.


بیشتر بخوانید: با انواع روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شوید

کال تو اکشن (CTA) اینستاگرام چیست؟

تصور کنید وارد یک فروشگاه شده‌اید و قصد دارید به صورت حضوری خرید کنید، در فروشگاه محصولاتی را مشاهده می‌کنید و در نهایت بعضی از آن‌ها را خریداری می‌کنید. این بدین معنی است که هر آغازی باید مشمول یک پایان باشد، کال تو اکشن نیز آخرین کاری است که باید در تبلیغات اینستاگرامی انجام شود.

به طور دقیق‌تر یعنی، آخرین کاری که افراد پس از دیدن محتوایی در اینستاگرام انجام می‌دهند ممکن است، فالو کردن یا کامنت گذاشتن و یا حتی خرید کردن باشد. افراد به این دلیل این کارها را در یک صفحه اینستاگرام انجام می‌دهند که احتمالا از آن‌ها خواسته شده و یا دعوت شده‌اند. همین دعوت را کال تو اکشن می‌نامند که یکی از مهم‌ترین اصول ادمینی پیج‌های اینستاگرام است.

کال تو اکشن در واقع درخواستی است که صاحبان صفحات اینستاگرام از مخاطبان خود دارند. آن‌ها ممکن است این درخواست را به شیوه‌های مختلفی انجام دهند. CTA همچنین می‌تواند یک بخش از تبلیغات، محتوا و یا حتی بخشی از وب سایت افراد باشد که به شکل‌های مختلف مانند تصویر، دکمه و یا لینک ارائه می‌شود.

بیشتر مواقع کال تو اکشن را در انتهای صفحه و یا در آخرین بخش بلاگ‌ها مشاهده می‌کنید، اما این قائده خاصی ندارد و شما می‌توانید در هر کجای وب سایت و یا صفحه اینستاگرام خود آن را بیاورید.

کاربرد کال تو اکشن در اینستاگرام

“ادمین یک پیج باید نسبت به طراحی کال تو اکشن، آگاه باشد و در این امر خلاقیت خود را به کار گیرد تا نتیجه بهتری کسب کند”

انواع کال تو اکشن اینستاگرام

کال تو اکشن اینستاگرام ممکن است به شکل‌های مختلفی باشد. این دعوت باید کاملا روشن و واضح باشد تا مخاطب به درستی متوجه درخواست شما شود و به درخواست شما پاسخ مثبت بدهد. اگر کال تو اکشن به نحوی باشد که کاربر نتواند به درستی آن را انجام دهد و یا حتی متوجه آن شود، مسلما کاری انجام نخواهد دارد و کال تو اکشن شما به هیچ عنوان تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

کال تو اکشن می‌تواند تنها چند جمله و یا حتی یک جمله کوتاه باشد. کاری که می‌کنید این است که فقط آن را واضح بیان کنید. کال تو اکشن اینستاگرام بر چند نوع مختلف است که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تماس: تماس می‌تواند یکی از بهترین کال تو اکشن‌ها در اینستاگرام باشد و امکان ارتباط مخاطبین و ادمین را به همین وسیله فراهم آورد. با اضافه نمودن اطلاعات تماس به عنوان کال تو اکشن می‌توانید در مخاطبین خود اعتمادسازی انجام دهید و آن‌ها را از تردید و شک در مورد خود بیرون آورید.‌
  • ثبت نام: ثبت نام رایگان یک نوع موثر کال تو اکشن اینستاگرام است که انتظارات افراد را برآورده می‌سازد. مخاطبین می‌توانند پس از ایجاد حساب کاربری، از خدمات شما بهره ببرند.
  • بیشتر بدانید: این امر می‌تواند مخاطبین را به سمت اطلاعات بهتر و بیشتر بکشاند و با انتخاب یک گزینه آن‌ها را به صفحه دیگر و یا پستی دیگر در اینستاگرام هدایت کند. در مطلب بعدی می‌توانید به طور کامل در مورد موضوع مدنظر خود صحبت کنید و در نهایت باز آن‌ها را به یک بخش دیگر توسط کال تو اکشن اینستاگرام دعوت کنید.
  • خرید: دکمه همین حالا خرید کنید و یا اکنون خرید، می‌توانید یک کال تو اکشن مستقیم برای افرادی باشد که بر روی این گزینه کلیک می‌کنند.
  • ثبت کامنت: حتما می‌دانید که در صفحات اینستاگرام، ثبت کامنت افراد می‌تواند آیتم مثبتی برای صفحه شما باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد این نوع کال تو اکشن در استوری و یا پست‌های خود استفاده می‌کنند. جالب است بدانید کال تو اکشن در لایو اینستاگرام نیز یکی دیگر از انواع CTA‌های موثر است که استفاده از آن می‌تواند شما را به سمت موفقیت سوق دهد.

“کال تو اکشن در اینستاگرام به روش‌های متعددی انجام می‌شود که تاثیرگذارترین آن‌ها کال تو اکشن در استوری، پست و لایو است”

شیوه‌های ایجاد کال تو اکشن در اینستاگرام

برای اینکه این کار را در صفحه اینستاگرام خود انجام دهید، چند روش متداول است که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم. این روش‌ها را می‌توانی با انتخاب تنها یک گزینه، فعال نموده و مخاطبین شما با لمس آن گزینه آنچه را که شما بدان درخواست داده‌اید را پاسخ دهند.

توجه داشته باشید که برای انجام هر گامی در صفحه اینستاگرام، انگیزه بسیار مهم است، یعنی باید محتوای متنی و یا تصویری که ایجاد می‌کنید، انگیزه کافی را به مخاطبین برای دنبال کردن و پاسخ به CTA یا کال تو اکشن اینستاگرام شما داشته باشد.

به عبارت دیگر باید محتوایی را تولید نمایید که در انتهای کپشن، اسلاید آخر و یا استوری آخر، مخاطبین را دعوت به کلیک کردن، نماید. به عنوان مثال از آن‌ها بخواهید که برای مطرح نمودن نظر خود کلیک کنند و یا دوستان خود را در زیر پست تگ کنند. این امر می‌تواند یک کال تو اکشن قوی برای اینستاگرام شما باشد. روش‌های ایجاد کال تو اکشن اینستاگرام عبارتند از:

  • اضافه نمودن اطلاعات مجموعه، فروشگاه و یا شخص در پروفایل، مثل اضافه کردن آدرس، شماره تلفن، ایمیل و یا وب سایت
  • ایجاد یک کال تو اکشن موثر در بخش بایو اینستاگرام به وسیله دکمه‌های Join us, sign up, learn more و یا subscribe
  • ایجاد دکمه‌های book, start یا reserve
  • با استفاده از تبلیغات اینستاگرام نیز می‌توانید CTA خوبی ایجاد کنید.
  • کار کردن با اینفلوئنسرها می‌تواند یک نکته مثبت در کال تو اکشن باشد. چرا که افراد زیادی آن‌ها را دنبال می‌کنند و بسیاری از آن‌ها به آنچه که فرد می‌گوید اعتماد کامل دارند، به همین دلیل به پیشنهادات آن‌ها پاسخ مثبت می‌دهند.
کال تو اکشن در استوری

” ترتیب عکس‌ها، پست‌ها و ویدئوهای افراد می‌تواند بر اساس علاقه‌مندی و سلیقه مخاطبین شما باشد”

کاربردهای مختلف کال تو اکشن اینستاگرام

کال تو اکشن تنها برای خرید نیست و گاهی برای معرفی یک مجموعه به کار می‌رود. در واقع CTA می‌تواندکاربردهای مختلفی داشته باشد که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ثبت نام
  • عضویت در یک خبرنامه
  • افزودن محصول به سبد خرید
  • مطالعه ادامه یک مقاله
  • فالو نمودن شخص و یا کسب‌و‌کار در اینستاگرام
  • به اشتراک گذاشتن پست و یا استوری
  • دانلود کردن یک فایل
  • چت آنلاین
  • ارائه نمودن کد تخفیف
  • پر کردن یک فرم
  • دریافت مشاوره

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد فعال کردن ریلز اینستاگرام و نحوه استفاده از آن

کاربرد کال تو اکشن برای پیج‌های فروشگاهی

بسیاری از افراد دارای پیج‌های فروشگاهی هستند و از طریق همین پیج‌ها محصولات خود را معرفی و به فروش می‌رسانند. با قرار دادن عبارات تبلیغاتی در پست‌های اینستاگرام و بیان وجه تمایز شما نسبت به رقبا می‌توانید آمار مشتریان خود را افزایش داده و فروش بیشتری داشته باشید. بنابراین کال تو اکشن اینستاگرام برای پیج‌های فروشگاهی یک نقطه قوت محسوب شده و باعث می‌شود که مخاطبین بیشتری از محصولات شما بازدید کنند.

توجه داشته باشید که CTA برای این پیج‌ها باید بسیار جذاب باشند و صرفاً در آن‌ها از کلمات احساسی استفاده شود تا افراد را به ادامه کار تشویق کند. بیان تخفیفات مدت‌دار می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای چنین پیج‌هایی باشد.‌ اگر یک صفحه اینستاگرام فروشگاهی دارید، از ایجاد کال تو اکشن‌های مختلف هرگز غافل نشوید.

کال تو اکشن در پست

” برای اینکه در یک پیج فروشگاهی کال تو اکشن موثر داشته باشید، از لینک در پست و استوری‌های خود استفاده کنید. در لینک مربوطه آدرس سایت خود را قرار دهید”

ویژگی‌های یک کال تو اکشن خوب؟

کال تو اکشن اینستاگرام باید آنقدر قوی باشد که مخاطبین را به انجام خواسته شما ترغیب کند. در واقع باید گفت کال تو اکشن یک ابزار بسیار قوی برای کسب‌و‌کارها جهت فروش بیشتر خواهد بود.

این امر می‌تواند مخاطبین و بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کند و بدین ترتیب فروش بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین در قرار دادن کال تو اکشن و نوشته محتوای مختص به آن باید دقت کافی داشته باشید. نکاتی که باید در هنگام نگارش کال تو اکشن به آن‌ها توجه کنید در زیر برای شما آورده شده است، با رعایت این نکات می‌توانید بهره کافی را از CTA ببرید:

  • توجه به طراحی‌ها: طراحی CTA در واقع باید به گونه‌ای انجام شود که نظر کاربران و مخاطبان را به سمت خود جلب نماید. به عنوان مثال رنگ و اندازه دکمه کال تو اکشن اینستاگرام می‌تواند دارای اهمیت زیادی باشد. چنین دکمه‌ای هرگز نباید در یک فضای شلوغ قرار گرفته باشد و باید به راحتی تشخیص داده شود تا فرد بتواند به راحتی بر روی آن کلیک کند. طراحی می‌بایست حس صمیمت را به کاربر القا نماید و در عین واحد با برند شما هارمونی بی‌نظیری داشته باشد.
  • مختصر نویسی: بسیاری از افراد زمان کافی را برای مطالعه متون طولانی ندارند، به همین دلیل باید سعی کنید، مطلب و پیام اصلی خود را با کمترین کلمات به کاربر انتقال دهید. برای این کار بهتر است از 5 تا 10 کلمه استفاده کنید. تبلیغات کوتاه همیشه موثرتر عمل خواهد کرد و در ذهن افراد بیشتر بر جای می‌مانند.
  • بیان مزیت‌ها: در کال تواکشن خود سعی کنید، آنچه که شما را از دیگر رقبای خود متمایز می‌کند را بیان کنید. باید توانایی آن را داشته باشید که ارزش خود را به مخاطبین یادآوری نمایید و به آن‌ها بگویید که چرا باید از محصولات و یا خدمات شما استفاده کنند. مثلا می‌توانید از عبارات، همین حالا ارزان‌تر از هر جایی، را به عنوان کال تو اکشن اینستاگرام در پست و یا استوری‌های خود بگنجانید. سعی داشته باشید که نقاط قوت و برجسته خود را در این کار بیان کنید.
  • ایجاد ضرورت: باید سعی داشته باشید تا برای کاربران ضرورت ایجاد نمایید. بسیاری از افراد پس از دیدن کال تو اکشن مردد خواهند بود که عملیات خواسته شده توسط شما را انجام دهند یا خیر. شما باید بتوانید در چنین افرادی احساس اضطرار را به وجود آورید تا ترغیب شوند. به عنوان مثال از واژه 50% تخفیف همین امروز، استفاده کنید.
  • هدف خود را بشناسید: ابتدا بهتر است هدف خود را از ایجاد کال تو اکشن اینستاگرام مشخص نمایید. باید در همان گام‌های اولیه بدانید که چه هدفی را دنبال می‌کنید، آیا هدف شما از این کار کامنت گذاشتن کاربران است؟ یا به دنبال افزایش تعامل کاربران هستید؟ ممکن است هدف برخی افراد افزایش فالوورها و یا جامعه‌سازی باشد و مسلماً همه آن‌ها یک هدف را دنبال می‌کنند که آن هم کسب درآمد و افزایش فروش است.

” هدف از کال تو اکشن در اینستاگرام افزایش بازدید و در نهایت افزایش فروش است. با هدف افزایش فروش می‌توانید این الگوریتم مهم در اینستاگرام به به خوبی اجرا نموده و به موفقیت دست پیدا کنید”

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع بندی

    • کال تو اکشن یکی از مهم‌ترین عملیات‌ها در افزایش موفقیت کسب‌وکارهای آنلاین است. این عبارات را اختصارا CTA می‌نامند و به معنی دعوت و فراخوان بوده است.
    • کال تو اکشن اینستاگرام می‌تواند به شیوه‌های مختلفی در استوری، پست و یا لایو انجام شود.
    • برای ایجاد یک کال تو اکشن قوی باید به طراحی، محتوا، جذابیت توجه نمود تا کاربران را به انجام کاری که از آن‌ها خواسته‌اید ترغیب کند.
    • در هر کال تو اکشن ممکن است از کاربر درخواستی شود، این درخواست‌ها مانند، لایک، کامنت، تگ کردن و یا به اشتراک گذاشتن باشد.
    • بیشترین هدفی که با انجام کال تو اکشن افراد دنبال می‌کنند افزایش تعاملات کاربران با یکدیگر و معرفی خود به عنوان یک برند است.
    • تبلیغات اینستاگرامی مانند معرفی توسط ایفلوئنسرها می‌تواند به طور قابل توجهی آمار بازید صفحه اینستاگرام شما را بالا برده و در نتیجه موجب افزایش مشتری و افزایش فروش شما شود.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.