بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام چه روز و ساعتی است؟

0

پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام یکی از بهترین راه‌ها برای موفقیت یک پست و دیده شدن آن است. تا زمانی که شما نتوانید بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را پیدا کنید، قطعا نمی‌توانید تعامل کاربران را در پیج خود افزایش دهید و تا زمانی هم که نتوانید تعامل کاربران را افزایش دهید، نمی‌توانید فالوورهای زیادی جذب کنید یا به اکسپلور بروید.

ما در این مطلب از پادرو قصد داریم به بررسی اهمیت زمان انتشار پست بپردازیم و به شما کمک کنیم تا با توجه به نوع محتوای پیجتان بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام را پیدا کنید.

اهمیت زمان انتشار پست اینستاگرام

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام وقتی است که بیشترین کاربران شما آنلاین هستند و منتظرند شما و رقیبانتان پست‌های جذاب منتشر کنید، اگر شما پست‌های خود را به موقع و در زمان مناسب منتشر نکنید، از رقبای خود عقب می‌مانید.

در اینستاگرام میزان تعامل(لایک، کامنت و…) پست‌ها به محض انتشار، بسیار مهم است. چون وقتی شما پستی را منتشر می‌کنید اینستاگرام در ابتدا آن را فقط به درصدی از فالوورهای فعال پیج شما نشان می‌دهد و سپس با توجه به تعاملی که این افراد با پست شما برقرار کردند تصمیم می‌گیرد که آن را به چند نفر دیگر نشان دهد. بنابراین اگر در ابتدا انتشار پست درصد بیشتری از فالوورها آنلاین باشند و با پست تعامل خوبی برقرار کنند اینستاگرام آن را به افراد بیشتری نمایش می‌هد.

اگر پست شما بتواند در ساعات اولیه تعامل زیادی ایجاد کند، به احتمال زیاد به اکسپلور می‌رود. همچنین هرچه پست شما بیشتر لایک بخورد شانس شما برای رتبه بندی هشتگ‌ها در اینستاگرام بیشتر‌می‌شود.

به همین دلیل است که پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد و تفاوت زیادی در عملکرد پیج شما ایجاد می‌کند.

این تنها یکی از مواردی است که باعث می‌شود شما به بهترین زمان پست گذاشتن توجه کنید. مورد دیگر، الگوریتم‌های جدید اینستاگرام است که سختگیری‌هایی را برای زمان انتشار پست به‌وجود آورده است.

چگونه بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام را تعیین کنیم؟

عوامل زیادی بر این موضوع تاثیر دارند که در ادامه مهم‌ترین این عوامل را بررسی می‌کنیم:

شناخت دقیق فالوورها

در اولین قدم باید فالوورهای خود را بشناسید و بدانید فالوورهای شما دقیقا چه کسانی هستند. این موضوع تا حد زیادی به شما کمک می‌کند تا زمان آزاد آن‌ها را به‌ دست بیاورید. چون افراد در زمان آزاد، اینستاگرام خود را بررسی می‌کنند که این مورد وابستگی زیادی به سن، شغل و مواردی از این قبیل دارد. به عنوان مثال اگر فالوورهای شما افراد شاغل هستند، بهترین زمان انتشار پست در موقع استراحت و ناهار یا بعد از اتمام ساعت کاری است.

بنابراین شما با شناخت فالوورهای خود تا حد زیادی می‌توانید بهترین زمان انتشار پست را به دست آورید و محتوای خود را در این زمان منتشر کنید.

شناخت دقیق فالوورها برای انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن

شما می‌توانید در بخش Insightsاینستاگرام اطلاعات فالوورهای خود مانند سن، جنسیت و مهم‌تر از همه زمانی که بیشتر فالوورهای شما آنلاین هستند را به دست آورید.

 محتوای پیج

وقتی در اینستاگرام پستی را منتشر می‌کنید، دوست دارید بیشترین بازخورد را داشته باشید، برای دریافت بیشترین بازخورد باید در بهترین زمان پست بگذارید. بهترین زمان انتشار پست به موضوع پست بستگی دارد. در واقع اکثر کاربران در ساعات خاصی از روز به دنبال محتوای خاصی هستند. به عنوان مثال بعد از اتمام ساعات کاری که افراد خسته از کار برمی‌گردند بهترین زمان انتشار پست های سرگرمی است چون افراد در این زمان دوست دارند با تماشای محتوای سرگرم کننده خستگی خود را در کنند.


بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام حذف شده

اما این زمان برای انتشار پست‌های آموزشی اصلا مناسب نمی‌باشد چون افراد خسته هستند و اصلا حوصله دیدن پست آموزشی را ندارند.

پس حتما برای یافتن زمان مناسب پست گذاشتن در اینستاگرام به موضوع پیج خود دقت کنید.

بررسی پیج رقبا

بررسی پیج رقبا روش دیگری که با استفاده از آن می‌توانید بهترین زمان پست گذاری را تعیین کنید. شما باید پیج‌های قوی تر کن در حوزه کاری شما فعالیت دارند را بررسی کنید. کافیست مدت زمانی را به چک کردن و بررسی این پیج‌ها اختصاص دهید تا متوجه شوید که چه زمان‌هایی پست می‌گذارند و اینکه چه زمانی پست‌های آن‌ها بیشترین بازدید، لایک و کامنت را داشته است.

آزمون و خطا

با استفاده از موارد بالا تا حدودی می‌توان بهترین زمان انتشار پست را پیدا کرد. ولی یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن زمان مناسب پست گذاری، آزمون و خطا است. در این روش ادمین پیج در روزها و ساعت‌های مختلف پست می‌گذارد و بسته به میزان بازدید و تعامل، بهترین زمان انتشار پست را پیدا می‌کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

     بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام چه وقتی است؟

    بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته برخی از بازه‌های زمانی برای انتشار پست مناسب تر هستند. برخی از این بازه‌های زمانی به شرح زیر هستند:

    بین ساعت های 7 تا 9 صبح: در این ساعت کاربران تازه از خواب بیدار شده‌اند و معمولا اولینی کاری که می‌کنند چک کردن گوشی و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است‌.

    بین ساعت های 11 تا 14 بعد از ظهر: در این زمان افراد در حال استراحت و صرف ناهار هستند و فرصت بیشتری برای چک کردن اینستاگرام دارند.

    بین ساعت های 17 تا  19 عصر: در این ساعت افراد شاغل در حال برگشت به خانه هستند. خصوصا افرادی که در مترو، تاکسی، اتوبوس و… هستند خودشان را با اینستاگرام سرگرم می‌کنند و این ساعات بهترین زمان برای انتشار پست سرگرمی و طنز است. بنابراین سعی کنید در این زمان محتواهای شاد و سرگرم کننده منتشر کنید.

    بازه ی زمانی 21 الی 1 نیمه شب: این بازه زمانی از موثرترین تایم ها برای انتشار پست در اینستاگرام است. در این زمان اکثر افراد در حال استراحت هستند و جوانان تا نیمه شب بیدار هستند شما با انتشار پست در این زمان بازدید و بازدهی بسیار بالایی را دریافت خواهید کرد. این بازه زمانی بهترین زمان انتشار پست آموزشی آن هم به صورت ویدئویی است. اگر مخاطبین هدف شما بیشتر آقایان هستند این بازه زمانی را از دست ندهید.

    اما علاوه بر موارد فوق شما باید هماهنگی بین ساعت و نوع محتوا را هم مدنظر بگیرید. در ادامه مطلب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام بر اساس نوع محتوا را بررسی می‌کنیم.

    بهترین زمان انتشار پست بر اساس موضوع پیج

    بهتر است هر پیجی بر اساس موضوعی که دارد، بهترین زمان انتشار پست را انتخاب کند. در ادامه در مورد موضوعات مختلف و بهترین زمانی که برای انتشار پست‌ها وجود دارد، توضیح داده‌ایم.

    بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام پیج‌های طنز و سرگرمی

    بهترین زمان برای انتشار پست‌های طنز و سرگرمی ظهرها است‌. چون مخاطبان این گونه پیج‌ها دوست‌ دارند در ساعات ظهر که انرژیشان کم شده، با دیدن یک کلیپ طنز، برای ادامه روز انرژی بگیرند و با انرژی مضاعف به کار خود ادامه دهند.

    برای انتشار پست‌های سرگرمی و طنز معمولا روز خاصی وجود ندارد ولی طبق آمار روزهای منتهی به آخر هفته، مثل سه شنبه و پنج شنبه بازخوردی بهتری داشته است. البته روز شنبه هم می‌تواند زمان مناسبی برای این‌گونه پست‌ها باشد چون افراد برای شروع یک هفته شاد و پرانرژی به یک کلیپ طنز نیاز دارند.

    بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام: شنبه، سه شنبه، پنجشنبه

    بهترین ساعت انتشار پست: 12 ظهر تا 15 عصر

    بدترین زمان انتشار پست طنز و سرگرمی: ساعت‌های 10 تا 12 صبح بدترین زمان انتشار پست طنز است چون افراد درگیر کار هستند و در شلوغ ترین وضعیت قرار دارند در نتیجه نمی‌توانند برای این‌گونه پست‌ها زمان بگذارند.

    بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام پیج های گردشگری و توریستی

    پیج‌های گردشگری و توریستی بهتر است در روزهای نزدیک به روز‌های تعطیل پست بگذارند چون در این روزها با بازدید بالایی روبرو می‌شوند، البته به غیر از این روزها برخی از کاربران علاقه دارند در ساعاتی از روز با دیدن تصاویر زیبای طبیعت حس نشاط را در خود ایجاد کنند‌.

    در مجموع می‌توان گفت بهترین زمان انتشار پست گردشگری در اینستاگرام در بازه‌های زمانی 11 صبح تا 1 بعدازظهر و همچنین 9 تا 10 صبح می‌باشد.

    اگر شما هم پیج گردشگردی و توریستی دارید، بهترین و جذاب‌ترین پست‌های خود را در روزهای تعطیل و حتی روزهای قبل از تعطیلی منتشر کنید. چون بر اساس تجربه این روزها برای پیج‌های گردشگری بهترین روز پست گذاری است که بازخورد بیشتری داشته و باعث افزایش فالوور می‌شود.

     بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام: پنجشنبه، جمعه و روزهای قبل از تعطیلات است‌.

    بهترین ساعت انتشار پست: 9 صبح تا 13 ظهر

    بدترین زمان انتشار پست: بدترین ساعت انتشار پست بعد از ساعت 1 بعدازظهر و ساعات پایانی روزهای تعطیل است.

    بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام پیج‌های غذا و نوشیدنی

    صاحبان این پیج‌ها بیشتر باید به ساعات انتشار پست در اینستاگرام توجه کنند.چون هرروز هفته افراد به دنبال یافتن بهترین دستورهای غذایی هستند‌. ولی بیشتر پیج‌های آشپزی روزهای تعطیل و روز جمعه را مناسب ترین زمان برای انتشار پست می‌دانند. بهترین ساعت انتشار پست برای این پیج ها ساعاتی قبل از صبحانه، ناهار و شام است. چون در این ساعت‌ها فالوورهایی هستند که برای وعده غذایی خود نمی‌دانند چه چیزی درست کنند و به دنبال ایده هستند. مثلا برای ساعت 7 صبح پست مربوط به صبحانه را بگذارند و برای ساعت 10 تا 12 ظهر پست مربوط به ناهار را بگذارند.

    بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام پیج‌های غذا و نوشیدنی

    بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام: جمعه و روزهای تعطیل

    بهترین ساعت انتشار پست: 10 تا 12 ظهر

    بدترین زمان انتشار پست: ساعت‌هایی که از تایم غذا خوردن گذشته باشد. مثل ساعت های 13 تا 16 که از وقت ناهار خوردن گذشته است.

    بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام پیج های فروشگاهی

    برای این‌گونه پیج‌ها محدودیت خاصی در زمان پست‌گذاری وجود ندارد‌. ولی با این حال بهتر است در ابتدای ماه بهترین محصولات خود را برای فروش بگذارند و محصولات ارزان قیمت و اقتصادی تر را برای آخر ماه. این بسته به تجربه ما و جیب مردم است. چون معمولا آخر ماه چیز زیادی از حقوق ماهانه افراد باقی نمانده و توانایی زیادی برای خرید از پیج‌های فروشگاهی ندارند.


    بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای رشد سریع پیج اینستاگرام فروشگاه شما

    ولی بهترین زمان انتشار پست های محصول زمان استراحت ظهر است یعنی ساعت 11 تا14 چون در این زمان افراد بعد از چند ساعت کارکردن چند دقیقه ای در اینستاگرام گشت و گذار می‌کنند و با دیدن محصولات شما به احتمال زیاد انگیزه خرید پیدا می‌کنند و این باعث تلاش بیشتر آن‌ها در ادامه روز می‌شود.

    بهتر روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام: سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه چون در روزهای آخر هفته کاربران فرصت بیشتری برای خرید و دریافت محصولات دارند.

    بهترین ساعت انتشار پست: 12 ظهر

    بدترین زمان انتشار پست: ساعت‌های قبل از 11 صبح و بعد از ناهار خوردن یعنی 13 ظهر تا ساعت 17 عصر

    اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، استفاده از فروشگاه ساز رایگان پادروشاپ می‌تواند یک راهکار کاربردی باشد. پلتفرم هوشمند پادروشاپ به کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی سفارش مشتریان را ثبت و آن‌ها را ارسال کنند و برآورد دقیقی از هزینه مرسوله پستی داشته باشند تا کمترین هزینه پستی را متحمل شوند. با ثبت فروشگاه آنلاین خود در پادروشاپ می‌توانید به امکاناتی مثل ارسال پیامک به مشتریان، ساخت کد تخفیف، درگاه پرداخت، ارسال سفارشات و… دسترسی داشته باشید. همچنین برای ارسال بسته‌ها نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی را ندارید و بسته‌های شما توسط مامور پادروشاپ از محل موردنظر شما جمع‌آوری می‌شود.

    بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام پیج های آموزش ورزش و سلامتی

    پیج‌های ورزش و سلامتی باید زمانی پست بگذارند که فالوورها حس و حال رسیدگی به سلامتی خود و ورزش کردن را داشته باشند. ما برندهای برتر خارجی در این زمینه مانند Instagram Body Buildingبا 3.3 میلیون فالوور و پیج های دیگر در این رده را بررسی کردیم و به این نتیجه ذسیدیم که پست‌های آن‌ها در روزهای تعطیل بیشترین بازخود را داشته است.

    البته توجه داشته باشید بهترین زمان‌های انتشار پست برای پیج هایی که آموزش ورزش و حرکات ورزشی دارند ساعات ابتدایی هر روز هفته است (ساعت 5 تا 7 صبح)

    بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام: روزهای پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل

    بهترین ساعت انتشار پست: 9 صبح ( البته ساعات دیگر را هم برای پست گذاری آزمایش کنید)

    بدترین زمان انتشار پست: ساعت بعد از صبح و زمان‌های استراحت معمول کاربران

    بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام پیج های آرایشی و بهداشتی

    با بررسی پیج های برتر خارجی در این زمینه مانند Anastasia Beverly Hillsبا 20 میلیون فالوور و Kylie Cosmetics با 201 میلیون فالوور متوجه شدیم این پیج ها در ساعات پایانی کار و همین طور روزهای آخر هفته بیشترین بازخورد را داشته‌اند. پیج های اینستاگرامی ایرانی که در حوزه آرایشی بهداشتی فعالیت دارند بیشتر ساختار پیجشان فروش محصول است به همین دلیل بهتر است زمانی را برای انتشار پست انتخاب کنند که کاربران توانایی خرید داشته باشند.

    بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام: روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه

    بهترین ساعت انتشار پست: ساعت 13 تا 15 (البته در ساعات 21

    تا 22 نیز بازخورد خوبی داشته است)

    بدترین زمان انتشار پست: ساعت های ابتدایی روز و روزهای اول هفته پست های بازخورد خوبی نخواهد داشت.

    بهترین زمان انتشار پست های آموزشی

    آخر هفته برای دانش آموزان و دانشجویان از چهارشنبه عصر شروع می‌شود. بنابراین اگر یک موسسه آموزشی هستید بهترین زمان برای انتشار پست آموزشی ایام آخر هفته است که دانشجویان و دانش آموزان گرفتاری درسی کمتری دارند. در این زمان‌ها کاربران بیشتر به پست‌های آموزشی توجه می‌کنند و بازخورد بهتری دریافت خواهید کرد. ساعات صبح روزهای پنجشنبه یا جمعه و البته ساعات عصر یا حتی شب، می‌تواند برای انتشار پست آموزشی مناسب باشد.

    درست است پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها برای انتشار پست، پیج‌های آموزشی مناسب است ولی برخی دانشجویان در روزهای دیگر نیز پست آموزشی تماشا می‌کنند البته بیشتر پستی که مربوط به درسشان باشد.

    بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام: چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و البته روزهای تعطیل ماه

    بهترین ساعت انتشار پست: ساعت 16 تا 18 و ساعت 11 تا 13

    بدترین زمان انتشار پست:  روزهای شنبه تا چهارشنبه که بیشتر افراد، درگیر کار و زندگی و تحصیل در دانشگاه و مدرسه هستند.

    بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام پیج های فناوری اطلاعات و تکنولوژی

    پیج هایی که فناوری روز دنیا را به کاربران معرفی می‌کنند مخاطبین خاص خود را دارند. مخاطبین این پیج‌ها معمولا دانشجویان، مهندسین علم روز، مدیران شرکت ها و افراد علاقه مند به این حوزه هستند. بهترین زمان پست گذاری برای این گونه پیج ها ساعت 12 تا 14 بعدازظهر است که افراد در حال استراحت کردن یا خوردن ناهار هستند و بخشی از زمان استراحت خود را به این پیج‌ها و خبردار شدن از فناوری های جدید اختصاص می‌دهند.

    بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام پیج های فناوری اطلاعات و تکنولوژی

    بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام:  روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه

    بهترین ساعت انتشار پست: ساعت 12 تا 14

    بدترین زمان انتشار پست:  معمولا ساعات ابتدایی روز، برای این گونه پست‌ها مناسب نیست و بازخورد خوبی ندارد.

    جمع بندی

    با خواندن این مطلب متوجه شدید که پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام از مهم ترین عواملی است که به دیده شدن بیشتر پست‌هایتان کمک می‌کند. برای پیدا کردن بهترین زمان بارگذاری پستهایتان باید ابتدا مخاطب هدف خود را بشناسید و سپس با توجه به نوع محتوا بهترین زمان باگذاری پست هایتهان را پیدا کنید.

    سوالات متداول

    منبع:

    sproutsocial

    hootsuite

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.