ساخت پست اسلایدی برای فروشگاه اینستاگرامی چه مزیت‌هایی دارد؟

0

اینستاگرام جزو شبکه‌های اجتماعی است که علاوه بر سرگرمی بسیار مورد توجه صاحبان کسب‌وکارها است. در سال‌های اخیر اینستاگرام بسیار مورد توجه کسب‌وکارها بوده و از آن برای معرفی، تبلیغ و فروش کالاها استفاده شده است.

اینستاگرام هم با اقبال عمومی هر سال قابلیت‌هایش را به‌روز کرد و ابزارهای جدیدی برای کمک به کاربران اضافه کرد. یکی از این ابزارها پست اسلایدی است. ساخت پست اسلایدی مزیت‌های متعددی دارد و درموارد بسیاری به صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی بسیار کمک می‌کند. در ادامه با مزایای پست اسلایدی در اینستاگرام آشنا شوید. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

چرا اقبال نسبت به پست اسلایدی بیشتر است؟

پست اسلایدی معمولا با استقبال بیشتری مواجه می‌شود و مخاطبان ارتباط بیشتری با پست اسلایدی برقرار می‌کنند. می‌توان دلیل این اقبال را جذابیت بیشتر این پست‌ها دانست و اینکه داده‌های بیشتری به مخاطب می‌دهند و در ازای وقت مخاطب نکات بیشتری دراختیارش می‌گذارند.

از آنجا که اینستاگرام پلتفرمی تصویرمحور است، عکس و ویدئو بهترین روش برای جلب توجه مخاطب است.

مزیت‌های ساخت پست اسلایدی

آموزش از مزایای پست اسلایدی در اینستاگرام

آموزش و توضیح کاربرد محصول یکی از بهترین روش‌های برای فروش محصول است. با دادن دستورالعملی قدم به قدم برای استفاده از محصول یا معرفی ویژگی خاصی در محصول با چند عکس، ویدئویی کوتاه یا هر دو می‌توان محصول را بهتر به مخاطب معرفی کرد.

پست‌های آموزشی جزو پست‌هایی هستند که فقط در لحظه انتشار مفید نیستند و بسیاری این پست‌ها را ذخیره می‌کنند تا بعدا به آن‌ها مراجعه کنند.

در مورد آموزش نوشتن کپشن طولانی کاربردی نیست و شاید مخاطبان زیادی نباشند که کپشن را کامل بخوانند اما ساخت پست اسلایدی با گوشی یا کامپیوتر راهی مناسب برای معرفی و البته درگیر کردن مخاطب است.

ساخت پست اسلایدی فروشگاه اینستاگرامی برای انتشار داده و محتوای آموزشی

کپشن‌ها در اینستاگرام برای توضیح مطالب مفید هستند اما به اندازه‌ی تصاویر گویا نیستند و توجه جلب نمی‌کنند. یکی از انواع ایده برای پست اسلایدی به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی است. مطالب آموزشی ممکن است برای اکثر افراد حوصله‌سربر و خسته‌کننده باشند، مخصوصا زمانی که در کپشن نوشته شده باشند اما با چند تصویر گرافیکی می‌توان نکات جالب آموزشی را به اشتراک گذاشت.

از آنجا که اینستاگرام پلتفرمی تصویرمحور است، عکس و ویدئو بهترین روش برای جلب توجه مخاطب است که از روی پست شما رد نشوند و به محتوا توجه کنند. اگر پست از نظر بصری جذابیت داشته باشد افراد برای خواندن محتوا هم ترغیب می‌شوند و حتی احتمالا به پروفایل هم سر می‌زنند تا سایر پست‌ها را ببینند.

برجسته‌سازی از انواع ایده برای پست اسلایدی

ساخت پست اسلایدی برای برجسته کردن محصولات، افراد، کسب‌وکارها یا هرچیز دیگری هم بسیار مناسب است. فرض کنید قرار است فردی شاخص در کسب‌وکار را معرفی کنید؛ دادن تمام اطلاعات در اسلاید اول مخاطب را خسته می‌کند. از طرفی خوب است در معرفی مسیر شغلی و زندگی فرد را توضیح دهید و جزئیاتی از او به اشتراک بگذارید. در این شرایط ساخت پست اینستاگرامی اسلایدی بهترین شیوه است.

ساخت پست اسلایدی با گوشی برای برجسته‌سازی فرد یا محصول این امکان را می‌دهد که در هر اسلاید یک جنبه را موردتوجه قرار دهید و از طولانی شدن محتوا در هر اسلاید جلوگیری می‌کند.

مزایای ساخت پست اسلایدی

بیشتر بخوانید: اصول و نکات تولید محتوا در اینستاگرام برای فروشگاه‌ها

ساخت پست اسلایدی برای اتفاقات پشت صحنه

همه دوست دارند درمورد افراد پشت کسب‌وکار بیشتر بدانند. بفهمند چه کسانی در مراحل مختلف تهیه و توزیع محصول دخیل هستند یا مراحل آماده‌سازی محصول به چه شکل است. شاید تولید محتوا از پشت صحنه در برنامه بسیاری نباشد و جذابیتی نداشته باشد اما می‌تواند به عنوان ایده برای پست اسلایدی مطرح شود.

یکی از محبوب‌ترین استفاده‌های ساخت پست اسلایدی با گوشی برای محتوای «واقعیت در برابر اینستاگرام» است. محصولات در واقعیت با آنچه در اینستاگرام و پس از ادیت به نمایش درمی‌آیند متفاوت‌اند. یکی از انواع ایده برای پست اسلایدی نمایش مراحل تهیه عکس یا ویدئوی پایانی و نسخه‌های اولیه است.

نشان دادن گاف‌هایی از پشت صحنه، اتفاقات بامزه‌ای که در جریان تهیه ویدئو یا عکس افتاده و به طور کلی تصویری خودمانی‌تر و نزدیک‌تر به مخاطب هم از مزایای پست اسلایدی در اینستاگرام است که باعث می‌شود مخاطب احساس نزدیکی بیشتری کند.

نشان دادن گاف‌هایی از پشت صحنه، اتفاقات بامزه‌ای که در جریان تهیه ویدئو یا عکس افتاده و به طور کلی تصویری خودمانی‌تر و نزدیک‌تر به مخاطب هم از مزایای پست اسلایدی در اینستاگرام است که باعث می‌شود مخاطب احساس نزدیکی بیشتری کند.

تشویق به ارتباط از مزایای پست اسلایدی در اینستاگرام

پست اسلایدی اگرچه جذاب است اما گاهی برای ارتباط بیشتر با مخاطب لازم است از ایده‌هایی برای تشویق به ارتباط و ورق زدن استفاده شود. اینکه در عکس بنویسید «ورق بزنید» یکی از مدل‌های محبوب برای تشویق مخاطب است اما می‌توان با ترفندهایی این تشویق را به شکلی نامحسوس‌تر انجام داد. مثلا سوالی مطرح کرد و بعد برای پاسخ به سوال به ورق زدن تشویق کرد.

راه دیگری برای افزایش ارتباط با مشتری انتشار چند عکس یا ویدئو و سوال درمورد آنها در کامنت است. در این روش می‌توان نظر مخاطبان را درمورد عکس‌ها جویا شد و از آن‌ها خواست در بخش کامنت یا نظرات به عکس یا ویدئوی موردعلاقه‌شان اشاره کنند.

ساخت پست اسلایدی برای داستان‌گویی

داستان‌گویی یکی از بهترین راه‌های جذب مخاطب است. با توجه به کسب‌وکار اینکه این داستان درچه موردی باشد متفاوت است اما در هر کسب‌وکاری داستانی برای تعریف کردن وجود دارد. داستان‌گویی یک ایده برای پست اسلایدی است که می‌تواند مخاطب را بسیار جذب کند.

توضیح درمورد علت تولد یک محصول، خدمتی تازه یا تغییراتی در محصول همه می‌توانند از ایده‌های داستان‌گویی در ساخت پست اسلایدی با گوشی باشند.

ساخت پست اسلایدی اینستاگرام

ساخت پست اینستاگرامی اسلایدی از محتوای فضاهای دیگر

معمولا پست‌های بلاگ، محتوای وبینارها، رویدادها و مواردی از این دست طولانی هستند و در قالب یک پست نمی‌گنجند. از طرفی قبلا اشاره کردیم که کپشن‌های طولانی چندان در جذب مخاطب موفق نیستند. استفاده مجدد از محتوای فضاهای دیگر می‌تواند یک ایده برای پست اسلایدی باشد.

به کمک پست اسلایدی می‌توان هم از این محتواهای طولانی استفاده کرد و هم با ترکیب‌شان با عکس و نمودار از حجم محتوا کم کرد و به بخش بصری غنای بیشتری بخشید که مخاطب خسته نشود در عین حال جذابیت موضوع نیز حفظ شود.

نقل‌قول‌هایی از وبینار، اسکرین‌شات‌هایی از دموی محصول و ویدئویی از رویدادهای اخیر جزو محتواهایی هستند که می‌توان از آن‌ها دوباره در ساخت پست اسلایدی با گوشی استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سئو اینستاگرام برای دیده شدن پست‌ها در اکسپلور

برجسته‌سازی محصول از مزایای پست اسلایدی در اینستاگرام

یکی از مزایای پست اسلایدی در اینستاگرام امکان جلب توجه مخاطبان به محصول یا خدمت تازه است. با ساخت پست اینستاگرامی اسلایدی می‌توانید محصول جدید را معرفی کنید، مزایایش را نشان دهید و داستان تولیدش یا چالش‌های در مسیر را توضیح دهید بدون اینکه مخاطب خسته شود و از خیر خواندن محتوا بگذرد.

این ایده برای پست اسلایدی برای همه کسب‌وکارها مفید و قابل استفاده است و هر کسب‌وکاری می‌تواند جشن محصول، ویژگی یا خدمت تازه را با مخاطبان بگیرد.

نقل‌قول‌هایی از وبینار، اسکرین‌شات‌هایی از دموی محصول و ویدئویی از رویدادهای اخیر جزو محتواهایی هستند که می‌توان از آن‌ها دوباره در ساخت پست اسلایدی با گوشی استفاده کرد.

ساخت پست اسلایدی از قبل و بعد

نمایش قبل و بعد محصول، فضا یا هر چیز دیگری که تغییرات عمده‌ای در آن رخ داده یک ایده برای پست اسلایدی است. ساخت پست اینستاگرامی اسلایدی از قبل و بعد به‌خصوص به درد کسب‌وکارهای نوسازی منزل یا پروژه‌های سرهم کردن محصول در خانه می‌خورد.

نکته‌ای که درمورد ساخت پست اینستاگرامی قبل و بعد باید درنظر داشته باشید ترتیب پست‌ها است. در ساخت پست اسلایدی با گوشی ترتیب پست‌ها اهمیت دارد اما درمورد این مورد اهمیت آن دوچندان می‌شود.

ساخت پست اسلایدی از محتوای کاربران

محتوایی که کاربران درمورد محصول شما تهیه می‌کنند همیشه ارزشمند است. محتوای کاربران علاوه بر جلب اعتماد بازدیدکنندگان تازه به شناخته شدن محصول‌تان کمک می‌کند و استفاده از این محتوا در صفحه محصول نشان‌دهنده قدردانی شما از مخاطب است.

از مزایای پست اسلایدی در اینستاگرام به اشتراک گذاشتن نظرات مخاطبان در چند تصویر است که علاوه بر هویت‌بخشی به مخاطبان، بازدیدکنندگان را هم به دنبال کردن صفحه تشویق می‌کند.

درست کردن پست اسلایدی

ساخت قالب برای پست اینستاگرام

حالا که از مزایای پست اسلایدی در اینستاگرام باخبر شدیم بسیاری به ساخت پست اسلایدی با گوشی ترغیب می‌شوند. اما ممکن است با ابزارهای مناسب برای ساخت قالب برای پست اینستاگرام آشنایی نداشته باشند. اگر از گوگل پلی یا اپ استور برای دانلود کردن استفاده می‌کنید می‌توانید واژه‌ی Carousels را جست‌وجو کنید تا اپلیکیشن‌های مناسب برای شما نمایش داده شود. همچنین در ادامه چند اپلیکیشن مناسب برای ساخت پست اسلایدی با گوشی را ببینید:

  • Swipemix
  • SCRL: Carousel Collage Maker 
  • Carousel Photo Story Templates
  • Canva

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    برنامه ساخت کاور پست اینستاگرام

    در ساخت پست اسلایدی با گوشی باید دقت کنید کاور اهمیت زیادی دارد و در واقع کاور است که مخاطب را جلب می‌کند. انواع برنامه برای ساخت کاور پست اینستاگرام وجود دارند که بعضی از این برنامه‌ها با برنامه‌های ساخت قالب برای پست اینستاگرام مشترک هستند. از انواع برنامه ساخت کاور پست اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • Canva: Graphic Design, Video, Invite & Logo Maker.
    • PicsArt Photo Editor: Pic, Video & Collage Maker.
    • Adobe Spark Post: Graphic design made easy.
    • Highlight Cover Maker for Instagram Story.
    • Highlight Cover Maker for Instagram – StoryLight.
    • Story Highlight Icons – Cover Maker App.
    • Story Highlight Cover Maker

    کوتاه درمورد ساخت پست اسلایدی با گوشی

    • پست اسلایدی معمولا با اقبال بیشتری مواجه می‌شود و علت آن این است که به نسبت وقتی که از مخاطب می‌گیرد داده‌های بیشتری به او انتقال می‌دهد.
    • دادن دستورالعملی قدم به قدم برای استفاده از محصول یک ایده برای پست اسلایدی است که فقط در لحظه انتشار مفید نیستند و بسیاری پست‌های آموزشی را ذخیره می‌کنند تا بعدا به آن‌ها مراجعه کنند.
    • ساخت پست اسلایدی با گوشی برای برجسته‌سازی فرد یا محصول این امکان را می‌دهد که در هر اسلاید یک جنبه را موردتوجه قرار دهید و از طولانی شدن محتوا در هر اسلاید جلوگیری می‌کند.
    • محصولات در واقعیت با آنچه در اینستاگرام و پس از ادیت به نمایش درمی‌آیند متفاوت‌اند. یکی از انواع ایده برای پست اسلایدی نمایش مراحل تهیه عکس یا ویدئوی پایانی و نسخه‌های اولیه است.
    • در هر کسب‌وکاری داستانی برای تعریف کردن وجود دارد. داستان‌گویی یک ایده برای پست اسلایدی است که می‌تواند مخاطب را بسیار جذب کند.
    • به کمک پست اسلایدی می‌توان هم از این محتواهای طولانی استفاده کرد و هم با ترکیب‌شان با عکس و نمودار از حجم محتوا کم کرد و به بخش بصری غنای بیشتری بخشید که مخاطب خسته نشود در عین حال جذابیت موضوع نیز حفظ شود.
    • از مزایای پست اسلایدی در اینستاگرام به اشتراک گذاشتن نظرات مخاطبان در چند تصویر است که علاوه بر هویت‌بخشی به مخاطبان، بازدیدکنندگان را هم به دنبال کردن صفحه تشویق می‌کند.
    • اگر از گوگل پلی یا اپ استور برای دانلود کردن استفاده می‌کنید می‌توانید واژه‌ی Carousels را جست‌وجو کنید تا اپلیکیشن‌های مناسب برای شما نمایش داده شود.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.