پیج فیک اینستاگرام چیست و چطور شناسایی می‌شود؟

0

اینستاگرام یکی از شبکه‌های محبوب در میان شبکه‌های مجازی است که توانسته تا به امروز بستری فوق العاده  برای  درآمد زایی هرچه بیشتر کسب و کارهای اینترنتی و حتی کسب و کارهای فیزیکی باشد. در این شبکه اما صفحاتی هم هستند که فیک هستند. پیج فیک اینستاگرام در ظاهر فالوورهای زیادی دارد اما دنبال کننده‌های آن هم صفحاتی غیر فعال است.

کاری که این روزها در بسیاری از پیج‌های فیک انجام می‌شود آن است که به صحنه‌ سازی غیر واقعی کمک می‌کند. این کار درواقع برای معتبر به نظر رسیدن پیج و فعال جلوه کردن آن است تا بتواند اعتماد بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

معمولا پیج‌های فیک بر روی کمیت کار می‌کنند و نمی‌توانند کیفیت خوبی داشته باشند. بسیاری از افراد با تجربه در اینستاگرام به راحتی می‌توانند پیج فیک اینستاگرام را تشخیص دهند. در ادامه به بررسی بیشتر پیج فیک اینستاگرام و نحوه تشخیص آنها می‌پردازیم. پس با  پادرو همراه شوید.

پیج فیک اینستاگرام چیست؟

پیج فیک اینستاگرام همانطور که اشاره کردیم دارای اکانت غیرواقعی در اینستاگرام است و در این پیج‌ها اگر به لیست دنبال کنندگان آنها سری بزنید و برای شناسایی صاحب اکانت اینستاگرام اقدام کنید، متوجه خواهید شد که آنها غیر واقعی بوده و هویت واقعی ندارند.

گاهی اوقات برخی از کسب و کارها برای ایجاد اعتبار بیشتر به ایجاد پیج فیک اینستاگرام اقدام کرده و افرادی را برای ساختن آنها استخدام می‌کنند که این اکانت فیک اینستا در نهایت به سود آنها نخواهد بود و ضرر هم خواهد داشت.

این اتفاق در حالی می‌افتد که فالوور واقعی در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای کسب و کارها موجب افزایش اینگیجمنت پیج آنها شده و در نهایت به فروش محصولات و خدمات آنها کمک قابل توجهی می‌کند. از معایب فالوور فیک آن است که اکانت فیک اینستا نه تنها به افزایش فروش و سود دهی کسب و کارها کمک نمی‌کند بلکه میزان تعامل واقعی را در یک صفحه تجاری کاهش می‌دهد.

روش‌های تشخیص پیج فیک اینستاگرام

پیج فیک اینستاگرام را می‌توان با استفاده از بررسی ویژگی‌هایی تشخیص داد که در ادامه به بررسی بیشتر آنها می‌پردازیم.

پیج فیک اینستاگرام با صفحه بدون عکس یا عکسی غیر واقعی

یکی از کارهایی که برای شناسایی صاحب اکانت اینستاگرام باید انجام دهید بررسی عکس پروفایل است. معمولا اکانت فیک اینستا از عکس دیگران استفاده می‌کنند تا نشان دهند این پیج واقعی است.

در این پروفایل‌ها شما معمولا نمایی دور از افراد مشهور یا  حتی افراد معمولی را می‌بینند که تنها عکس‌هایی جذاب برای مخاطبان هستند. گاهی اوقات اکانت فیک اینستا عکس پروفایل ندارد و این اتفاق برای اغلب پیج فیک اینستاگرام می‌افتد که عکس و بیو ندارند.

تعداد فالویینگ بالا

از دیگر روش‌های تشخیص راحت پیج فیک اینستاگرام آن است که دارای فالووینگ زیادی است. این صفحات پست‌های کمی داشته و هزاران صفحه را هم فالو کرده‌اند. البته وجود چند مورد از این نوع صفحات در میان فالوورها  لزوما به معنای اکانت فیک اینستا نیست، بلکه گاهی اوقات می‌تواند متعلق به کاربرهای کنجکاوی باشد که صفحات زیادی را هم دنبال می‌کنند.

با این وجود تعداد بسیار زیادی در این صفحات شک ما را به فیک بودن پیج بیشتر می‌کند. بنابراین شما در این زمینه باید چند مورد از این صفحات را بررسی کنید تا بتوانید به یقین بیشتری دست پیدا کنید و البته گزینه‌های دیگر شناسایی صاحب اکانت اینستاگرام را به کار بگیرید.

بررسی محتوا و موضوع پیج

شما برای تشخیص پیج فیک اینستاگرام راه دیگری نیز دارید. ابتدا با ورود به یک پیج متوجه می‌شوید که این پیج تنها 20 پست درد و تاریخ اولین پست هم برای سال قبل است و این در حالی است که این پیج 200 هزار نفر فالوور دارد.

پیج فیک اینستاگرام

نام کاربری بی‌معنا از نشانه‌های پیج فیک اینستاگرام

زمانی که اکانت فیک اینستا در حجم بالایی ساخته می‌شود و برای فروش قرار می‌گیرد، نام گذاری آنها سخت می‌شود و به همین دلیل هم شما در پیج فیک اینستاگرام شاهد اسم‌های عجیب و غریبی خواهید بود که حتی در میان آنها عدد هم وجود دارد. حضور تعداد زیاد چنین کاربرهایی به شناسایی  پیج فیک اینستاگرام کمک می‌کند.

بررسی لایک و کامنت

یکی دیگر از مهم ترین نشانه پیج فیک اینستاگرام عدم فعالیت این افراد و پیج‌ها است. بررسی‌ها نشان داده که به لحاظ آماری به طور میانگین باید به ازای حدود هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر دنبال کننده یک پست به صورت میانگین حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لایک و کامنت  یا به صورت ترکیبی داشته باشد زیرا این مشارکت یک درصدی فالورها هم تاثیر گذار خواهد بود. با توجه به این نکته پیج‌هایی که مشارکت کاربران آنها ۱۰ درصد و یا بیشتر است معمولا مشکوک به فیک بودن هستند.

استفاده از عکس‌های تکراری در صفحه

از روش‌های تشخیص پیج فیک اینستاگرام استفاده از عکس‌های تکراری به دلیل دقت پایین است و این پیج‌ها معمولا عمومی هستند. با این وجود برخی از این پیج‌های فیک هم با داشتن عکس‌های تکراری پرایوت بوده و تشخیص فیک بودن آنها کمی دشوار است.

با این حال بسیار مشاهده شده که اکانت‌های مختلف پرایوت با یک تصویر ثابت به عنوان عکس پروفایل باز هم فیک است و نحوه شناسایی پیج فیک اینستاگرام به این صورت است که شما در میان لایک‌های یک پست چندین پروفایل را با عکس مشابه مشاهده می‌کنید. معمولا سازنده این ربات‌ها فرصت پیدا کردن چند عکس متنوع را ندارد.

سایت تشخیص فالوور فیک

یکی دیگر از روش‌های تشخیص پیج فیک اینستاگرام استفاده از سایت تشخیص فالوور فیک است. در واقع سایت تشخیص فالوور فیک یک راه ساده و رایگان است که آنالیزهای لازم را برای شما انجام می‌دهد.

شما برای این کار می‌توانید ابزار برنامه تشخیص فالوور فیک اینستاگرام Instagram Audit Tool استفاده کنید. برای این کار لازم است تا آیدی اکانت مورد نظر را در این سرویس وارد کنید و جزئیات حساب او را مشاهده کنید. با فعال کردن گزینه Fake Follower Checker در این سرویس، با بررسی چند پارامتر حساب اشخاص بررسی می‌شود.

دقت کنید که این سرویس که با استفاده از آن پیج فیک اینستاگرام تشخیص داده می‌شود؛ برای بررسی Influencer ها طراحی شده و افراد با فالور بالا را بررسی می‌کند. با این وجود ممکن است که این سرویس خطا هم داشته باشد ولی درصد سلامت بالایی برای تشخیص دارد.

کامنت و فالوور خارجی

در این زمینه بسیاری از افراد به فروش فالوور و لایک می‌پردازند که خدمات آنها به دو دسته تقسیم می‌شود: فروش فالوور و لایک ایرانی و فروش لایک و فالوور خارجی. در این زمینه خدمات ایرانی هزینه بیشتری داشته و بسیاری از مشتریان آنها  فالوور خارجی را که ارزان‌تر هستند برای خرید انتخاب می‌کنند. به همین دلیل هم این کار به تشخیص پیج فیک اینستاگرام کمک بیشتری می‌کند.

شما با ورود به پیج فیک اینستاگرام و با بررسی به لایک‌ها و کامنت‌ها، عده زیادی فالوور خارجی را می‌بینید که بدون آنکه مشخص باشد چگونه این پیج‌ها را شناخته‌اند، آنها را دنبال کرده و لایک و کامنت می‌گذارند. این دسته از پیج‌های فیک به سرعت شناسایی شده و کمتر از آنها استفاده می‌شود ولی با این وجود بسیاری از آن مطلع نیستند و اقدام به خرید آنها می‌کنند.

تشخیص پیج فیک اینستاگرام

معایب فالوور فیک

استفاده از فالوور فیک اینستا برای صاحبان پیج‌ها دارای معایبی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

از بین رفتن اعتماد کاربران واقعی پیج

از مهم‌ترین معایب فالوور فیک آن است که شما با خرید آنها و با هدف بالا بردن تعداد فالوورهای خود در واقع موجب افزایش بی‌اعتمادی در کاربران واقعی خود می‌شوید. آنها از خود خواهند پرسید که شما با این حجم از فالوور چرا مشارکت کمی به لحاظ لایک و کامنت در پست‌ها دارید.

در این صورت آنها متوجه خواهند شد که تعداد زیادی از فالوورهای شما فیک بوده و به دنبال آن صفحه شما را ترک می کنند. پس اگر به دنبال فالوور واقعی هستید و می‌خواهید تعامل بهتری در کسب و کار خود داشته باشید بهتر است به سراغ خرید فالوور فیک نروید.

حذف فالوور فیک از صفحات اینستاگرامی

از دیگر معایب فالوور فیک آن است که اینستاگرام با استفاده از الگوریتم‌های خود که فالوورهای فیک را با استفاده از آنتشخیص می‌دهد؛ این اکانت فیک اینستا را از پیج شما حذف می‌کند. در واقع فالوورهایی که هیچ پست یا ویدئویی را لایک، سیو و شیر نمی‌کنند، کامنت نمی گذارند و به صورت خلاصه هیچ تعاملی با پیج شما ندارند برای اینستاگرام فالوورهای فیک به شمار می‌آیند و اینستاگرام آنها را شناسایی کرده و در نهایت از صفحه شما حذف می‌کند.


بیشتر بخوانید: با چه راهکارهایی فروش در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

دیگر معایب فالوور فیک

  • تعامل یا اینگیجمنت پیجتان، نه تنها افزایش نمیاید بلکه روز به روز شاهد کاهش آن نیز خواهید بود
  • با استفاده از فالوور فیک، درآمد شما چه از راه تبلیغات و چه از راه فروش محصولات، تغییر زیادی نخواهد کرد.
  • اعتبار پیج شما در مقابل فالوورها و الگوریتم‌های اینستاگرام، به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی، بلاگر، اینفلوئنسر و  غیره کاهش پیدا خواهد کرد.
  • اینستاگرام با استفاده از الگوریتم‌های مشخص به شناسایی فالوور فیک پرداخته و ریزش فالوورهای واقعی به وجود می‌آید.
  • تاثیر گذاری شما به عنوان یک اینفلوئنسر یا بلاگر یا صاحب کسب و کار اینترنتی، در صورت داشتن فالوورهای فیک، بر روی مخاطبان و مشتریان واقعی کاهش خواهد یافت.
  • با کاهش تعامل، لایک، کامنت، سیو و شیر، پیج شما برای دریافت ورودی از اکسپلور، شانس بسیار کمی خواهد داشت که کاهش این موارد به ضرر شما خواهد بود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کوتاه در مورد پیج فیک اینستاگرام و راه‌های تشخیص آن

    • اینستاگرام یکی از شبکه‌های محبوب در میان شبکه‌های مجازی است که توانسته تا به امروز بستری فوق العاده  برای  درآمد زایی هرچه بیشتر کسب و کارهای اینترنتی و حتی کسب و کارهای فیزیکی باشد. در این شبکه اما صفحاتی هم هستند که فیک هستند. پیج فیک اینستاگرام در ظاهر فالوورهای زیادی دارد اما دنبال کننده‌های آن هم صفحاتی غیر فعال است.
    • یکی از کارهایی که برای شناسایی پیج فیک اینستاگرام باید انجام دهید بررسی عکس پروفایل است. معمولا پیج فیک اینستاگرام از عکس دیگران استفاده می‌کنند تا نشان دهند این پیج واقعی است. در این پروفایل‌ها شما معمولا نمایی دور از افراد مشهور یا  حتی افراد معمولی را می‌بینند که تنها عکس‌هایی جذاب برای مخاطبان هستند.
    • شما برای شناسایی صاحب اکانت اینستاگرام راه دیگری نیز دارید. ابتدا با ورود به یک پیج متوجه می‌شوید که این پیج تنها 20 پست درد و تاریخ اولین پست هم برای سال قبل است و این در حالی است که این پیج 200 هزار نفر فالوور دارد. بنابراین اولین گزینه که به ذهن هر فردی می‌رسد، تعداد بالای پیج فیک اینستاگرام در این صفحه است.
    • یکی دیگر از مهم ترین نشانه اکانت فیک اینستا عدم فعالیت این افراد و پیج‌ها است. بررسی‌ها نشان داده که به لحاظ آماری به طور میانگین باید به ازای حدود هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر دنبال کننده یک پست به صورت میانگین حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لایک و کامنت  یا به صورت ترکیبی داشته باشد زیرا این مشارکت یک درصدی فالورها هم تاثیر گذار خواهد بود.
    • یکی دیگر از روش‌های تشخیص اکانت فیک اینستا استفاده از سایت تشخیص فالوور فیک است. در واقع سایت تشخیص فالوور فیک یک راه ساده و رایگان است که آنالیزهای لازم را برای شما انجام می‌دهد. شما برای این کار می‌توانید ابزار برنامه تشخیص فالوور فیک اینستاگرام Instagram Audit Tool استفاده کنید.
    • از مهم‌ترین معایب فالوور فیک آن است که شما با خرید آنها و با هدف بالا بردن تعداد فالوورهای خود در واقع موجب افزایش بی‌اعتمادی در کاربران واقعی خود می‌شوید. آنها از خود خواهند پرسید که شما با این حجم از فالوور چرا مشارکت کمی به لحاظ لایک و کامنت در پست‌ها دارید.
    • از دیگر معایب فالوور فیک آن است که اینستاگرام با استفاده از الگوریتم‌های خود که فالوورهای فیک را با استفاده از آنتشخیص می‌دهد؛ این اکانت فیک اینستا را از پیج شما حذف می‌کند.
    • زمانی که اکانت فیک اینستا در حجم بالایی ساخته می‌شود و برای فروش قرار می‌گیرد، نام گذاری آنها سخت می‌شود و به همین دلیل هم شما در پیج فیک اینستاگرام شاهد اسم‌های عجیب و غریبی خواهید بود که حتی در میان آنها عدد هم وجود دارد.
    • از روش‌های تشخیص پیج فیک اینستاگرام استفاده از عکس‌های تکراری به دلیل دقت پایین است و این پیج‌ها معمولا عمومی هستند. با این وجود برخی از این پیج‌های فیک هم با داشتن عکس‌های تکراری پرایوت بوده و تشخیص فیک بودن آنها کمی دشوار است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.