راهکارهای فروش در اینستاگرام و کسب درآمد عالی

0

در این مطلب تخصصی به راهکارهای فروش در اینستاگرام می‌پردازیم. این راهکارها از مهم‌ترین عوامل فروش در اینستاگرام است که توانسته‌اند رشد بسیار چشمگیری داشته و پیشرفت و توسعۀ گسترده‌ای را تجربه کنند.

شاید تا چندی قبل اینستاگرام بستری شخصی برای به اشتراک‌گذاری فیلم و عکس محسوب می‌شد اما رویدادهایی مانند اپیدمی کرونا نشان داد که این پلتفرم می‌تواند به یکی از مهم‌ترین منابع برای کسب درآمد تبدیل شود.

افراد به دلیل مشغله‌های کاری و در شهرهای بزرگ به دلیل ترافیک و آلودگی هوا انگیزه‌ای برای خرید حضوری ندارند و این عوامل سبب استقبال بسیار گستردۀ افراد از فروشگاه‌های اینستاگرامی شده است. اما آیا تمام فروشگاه‌های اینستاگرامی توانسته‌اند در این مسیر به موفقیت دست پیدا کنند؟

فروش در اینستاگرام

بهترین استراتژی برای فروش در اینستاگرام داشتن پروفایل حرفه‌ای و خلاق است. اینستاگرام بهترین پلتفرم برای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین است و صاحبان فروشگاه‌های اینستاگرامی و کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن علاوه بر فروش در اینستاگرام با مشتریان خود نیز تعامل داشته باشند.

آیا اینستاگرام می‌تواند به‌تنهایی منبع مناسبی برای کسب درآمد باشد؟

تجربه نشان داده است که افرادی که با برنامه‌ریزی و به‌صورت هدفمند برای راه اندازی فروشگاه آنلاین اینستاگرامی اقدام می‌کنند در این مسیر به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا می‌کنند.

فروش محصول در اینستاگرام یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد است که در برخی از موارد افراد با کمترین سرمایه‌گذاری و با چاشنی خلاقیت توانسته‌اند در آن به موفقیت برسند. اما برخی از افراد در این مسیر از روش‌های اشتباه استفاده می‌کنند و در مسیر غلط قرار می‌گیرند که جبران آن سخت و زمان‌بر است.

راه‌های زیادی برای فروش در اینستاگرام وجود دارد اما انتخاب بهترین راهکارها در این مسیر از اهمیت زیادی برخوردار است. برای اینکه در این کار موفق باشید باید استراتژی محتوایی داشته باشید و از تمام قابلیت‌های اینستاگرام اطلاع داشته باشید.

راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی با کمترین امکانات به‌سادگی قابل انجام شدن است اما کسب موفقیت در آن به این سادگی نیست و افرادی که نکات مهم را رعایت می‌کنند، می‌توانند موفق‌تر عمل کنند.

ساده‌ترین مسیر برای فروش در اینستاگرام

اغلب در بسیاری از آگهی‌های زرد مشاهده می‌شود که کلاه‌برداران افراد را به خرید فالوور فیک ترغیب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین شیوه‌های این افراد این است که آن‌ها مدعی هستند که با استفاده از فالوور فیک می‌توانید با سرعت بیشتری به رشد چشمگیری برسید و پس‌ از آن با رشد فالوورهای واقعی نقش فالوورهای فیک کمرنگ خواهد شد. اما حقیقت این نیست. هیچ سیستم دیجیتال مارکتینگ معتبری استفاده از فالوورهای فیک را توصیه می‌کند.

استفاده از فالوورهای فیک هرچند در ظاهر این را نشان می‌دهد که فروشگاه اینستاگرامی شما بسیار پرطرفدار است اما ضرر این ظاهرسازی بسیار بیشتر از سود آن است. تا چندی قبل افراد فقط به عدد دنبال‌کنندۀ اکانت‌های اینستاگرامی توجه داشتند اما در حال حاضر همه‌چیز تغییر کرده است.

بالا بودن عدد تعداد دنبال کننده و پایین بودن نرخ تعاملات مانند تعداد لایک، تعداد کامنت و فعالیت دنبال کنندگان در یک اکانت اینستاگرامی نشان می‌دهد که در اغلب موارد دنبال کنندگان فیک هستند و به آن‌ها دروغ گفته‌شده است.

افزایش فروش در اینستاگرام

امتیاز اینستاگرام به فالوورهای فیک

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای فروش در اینستاگرام از انجام آن جلوگیری شود استفاده از فالوورهای فیک است. با ورود فالوورهای فیک به فروشگاه اینستاگرامی شما الگوریتم‌های اینستاگرام که به‌صورت دقیق فعالیت تمام اکانت‌های اینستاگرام را بررسی می‌کنند به اکانت‌هایی که از فالوور فیک استفاده می‌کنند، امتیاز منفی می‌دهد. این مورد سبب می‌شود فروشگاه اینستاگرامی شما رشد پیدا نکرده و به تعداد کمتری از مخاطبان واقعی نشان داده شوید.

فالوورهای فیک باعث کاهش نرخ مشارکت و نرخ رشد اکانت اینستاگرامی شما می‌شوند. با پایین آمدن این اعداد شانس شما برای وارد پست‌ها به اکسپلورر کمتر شده و فروش نیز کمتر می‌شود. برای فروش در اینستاگرام باید به‌صورت گام‌به‌گام و با استراتژی دقیق عمل کنید.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام

اینستاگرام در سال‌های اخیر با رشد بی‌سابقۀ کاربران روبه‌رو بوده است و حضوری میلیونی افراد در آن سبب شده است تا به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها تبدیل شود. آمار نشان می‌دهد بیش از یک میلیارد کاربر در این شبکۀ اجتماعی در حال فعالیت هستند و حدود 40 درصد از افراد جامعۀ ما نیز در این شبکۀ اجتماعی حضور دارند.

حضور میلیونی کاربران در این پلتفرم نشان می‌دهد که افرادی که برای فروش در اینستاگرام فعالیت می‌کنند باید برای کسب درآمدهای میلیونی به یادگیری ترفندهای فروش در این اپلیکیشن بپردازند.

اکانت تجاری حرفه‌ای بسازید

برای فروش در اینستاگرام باید اکانت تجاری شما تفاوت‌های زیادی با اکانت های شخصی داشته باشد. قبل از هر اقدامی باید اکانت اینستاگرامی خود را به اکانت تجاری حرفه‌ای تبدیل کنید.

ساخت فروشگاه در اینستاگرام

شاید این پرسش برای شما به وجود بیاید که این کار چه مزایایی برای فروشگاه اینستاگرامی شما دارد؟ اینستاگرام برای اینکه فروشگاه‌های اینستاگرامی در این پلتفرم بهتر بتوانند خدمات خود را ارائه کنند و با کاربران ارتباط برقرار کنند قابلیت‌های متمایزی را ارائه می‌کند.

پس از ساختن اکانت تجاری باید پروفایل فروشگاه اینستاگرامی به‌طور حرفه‌ای و تجاری طراحی شود. برای داشتن پروفایل حرفه‌ای انتخاب عکس پروفایل، بیوی پروفایل و قرار دادن لینک در بیو بسیار مهم است. ویژگی‌های مهم یک فروشگاه اینستاگرامی برای فروش در اینستاگرام عبارت است از:

  • عکسی که به‌عنوان عکس پروفایل اکانت تجاری انتخاب می‌شود باید به فعالیت آن اکانت ارتباط داشته باشد. انتخاب لوگو و آرم شخصی نیز از به شناسایی راحت‌تر کمک می‌کند.
  • از اقدامات مهم دیگری که باید انجام شود نوشتن بیوگرافی است. بیوگرافی یک فروشگاه اینستاگرامی علاوه بر اینکه به خدمات و محصولات ارائه‌شده می‌پردازد، باید معرف ویژگی‌های متمایز نیز باشد.
  • قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام برای افزایش نرخ ترافیک بسیار مهم است. از طرفی این لینک به مشتری اطمینان خاطر می هد که فعالیت فروشگاه اینستاگرامی شما رو به رشد و پیشرفت است.

پروفایل فروشگاه اینستاگرامی شما اولین نقطه برای برقراری ارتباط با کاربران است. برای داشتن فروش خوب در این پلتفرم باید پروفایل اکانت تجاری به‌گونه‌ای طراحی شود که بیشترین جذابیت را داشته باشد.

استوری های جذاب و لینک دار برای محصولات منتشر کنید

یکی از قابلیت‌های اینستاگرام که در سال 2017 به اکانت‌های تجاری افزوده شد امکان انتشار استوری‌های لینک‌دار بود. این ویژگی برای آن دسته از اکانت‌های تجاری که بالای 10 هزار نفر دنبال کننده دارند فعال می‌شود و کمک زیادی برای فروش بهتر به فروشگاه‌های اینستاگرامی می‌کند. اما کاربرد استوری‌های لینک‌دار چیست؟

قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام کمک می‌کند تا کاربران در جهت مشخص‌شده هدایت شوند. کاربرد استوری در اینستاگرام بسیار متنوع است و با افزودن قابلیت‌هایی مانند نظرسنجی، پرسش و پاسخ، گیف و سایر موارد، ممکن است آن دسته از استوری هایی که برای معرفی و فروش محصول گذاشته می‌شوند، موردتوجه قرار نگیرند.

به همین دلیل اینستاگرام قابلیت افزودن لینک به استوری اینستاگرام را قرار داده است تا کاربران راحت‌تر بتوانند به صفحۀ معرفی‌شده در استوری دسترسی پیدا کنند.

استوری کاربردهای زیادی برای فروشگاه‌های اینستاگرامی دارد اما مهم‌ترین قابلیت آن امکان قرار دادن لینک در استوری است. لینک صفحۀ خرید محصولات در سایت، لینک مقالات مهم، لینک صفحات معرفی محصولات و خدمات و لینک صفحۀ اول وبسایت فروشگاه آنلاین از مهم‌ترین مواردی است که ویژگی قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام برای کاربران فراهم می‌کند. استوری‌های لینک‌دار با عبارت (see more) کاربران برای کلیک کردن روی لینک ترغیب می‌کنند.

بالا بردن نرخ تعاملات در اینستاگرام

برای اینکه در بین تعداد بسیار زیاد فروشگاه‌های اینستاگرامی بهتر دیده شوید باید نرخ تعاملات خود را بالا ببرید. اینستاگرام روزانه بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد که اگر شما نتوانسته باشید متناسب با تعداد دنبال کنندگان خود با آن‌ها تعامل داشته باشید یعنی فعالیت شما در اینستاگرام محبوبیت ندارد. به‌طورکلی از مهم‌ترین فاکتورهای بررسی نرخ رشد یک پیج اینستاگرام، رشد تعامل است.

گذاشتن پست‌های جذاب که باعث تعامل کاربران شود، انتشار استوری‌هایی که به کاربران انگیزۀ مشارکت در فعالیت‌های پیج شما را بدهد و برگزاری لایو با موضوعات از پیش تعیین‌شده از مهم‌ترین عواملی هستند که در بالابردن نرخ تعاملات کاربرد دارد.

افزایش تعامل در اینستاگرام

برای اینکه فروش خوبی در اینستاگرام داشته باشید باید رشد کنید. لازمۀ رشد کردن در اینستاگرام افزایش تعامل با مخاطبان است. الگوریتم‌های جدید اینستاگرام نشان می‌دهد که هرچقدر نرخ تعامل بالاتر باشد فروش در اینستاگرام نیز بینش خواهد بود.

تخفیف دادن به مشتریان

یکی از بهترین راهکارهایی که کاربران از آن استقبال زیادی می‌کنند تخفیف است. فروشگاه‌های اینستاگرامی نیز باید از طرح‌های تخفیفی برای جذب مشتریان استفاده کنند تا مشتریان اولین خرید را انجام دهند.

اما گذاشتن تخفیف روی محصولات و خدمات یک فروشگاه اینستاگرامی باید به صورتی باشد که کاربران متوجه شوند این تخفیف‌ها تنها ویژۀ اکانت تجاری فروشگاه شماست و کد تخفیفی که ارائه کردید تنها مخصوص تعداد خاصی از افراد است.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طرح‌های تخفیفی باید فروشگاه‌های اینستاگرامی به آن دقت کنند این است که ارائۀ طرح‌های تخفیفی نباید به‌گونه‌ای باشد که کاربران برای خرید کردن فقط منتظر باشند تا شما روی محصولات و خدمات خود تخفیف بگذارید. طرح‌های تخفیفی نباید از پیش تعیین‌شده باشند و فقط باید محرکی برای خرید بیشتر کاربران در بازۀ زمانی تعیین‌شده باشند.


بیشتر بخوانید: انواع تخفیف در بازاریابی و استراتژی‌های تخفیف دهی

کپشن نویسی را دست‌کم نگیرید

متخصصان دیجیتال مارکتینگ معتقد هستند که اینستاگرام بهترین بستر برای انتشار محتواهای تصویری مانند عکس و فیلم است اما شما به‌عنوان صاحب یک فروشگاه اینستاگرامی نباید قدرت کپشن نویسی را دست‌کم بگیرید.

نوشتن کپشن جداگانه برای هر یک از محتواها تأثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبان دارد. اگر تمام کپشن‌های یک فروشگاه اینستاگرامی تکراری و یکسان باشد برای مخاطبان جذابیتی نخواهد داشت.

از مهم‌ترین نکاتی که در نوشتن کپشن باید به آن دقت داشته باشید، نوشتن جمله‌های کوتاه است. همچنین کپشن‌های طولانی مناسب فروشگاه‌های اینستاگرامی نیستند. عدم استفاده از حروف انگلیسی و استفاده از اعداد و کلمات بارز فارسی و استفاده از ایموجی های نامتعارف در نوشتن کپشن توصیه نمی‌شود اما استفاده از ایموجی‌های کاربردی و کاربرپسند به جذب مخاطبان کمک زیادی می‌کند.

مهم‌ترین کال تو اکشن در اینستاگرام قسمت کپشن است. کال تو اکشن همان هدفی است که شما به‌عنوان صاحب یک فروشگاه اینستاگرامی انتظار دارید مخاطب پس از خواندن کپشن برای خرید محصول یا رفتن به صفحۀ خاصی از طریق آن اقدام کند.  

استفاده از هشتگ‌های مناسب برای فروش بیشتر

تصور کنید وارد یک فروشگاه می‌شوید که بسیار بزرگ است و هر نوع کالایی را در آن وجود دارد. شما چگونه می‌توانید به کالای موردنظر خود را در این فروشگاه بسیار بزرگ پیدا کنید؟

اگر اینستاگرام را یک فروشگاه بسیار بزرگ در نظر بگیرید بهترین روشی که به‌وسیلۀ آن می‌توانید محصولات و خدمات خود را برای کاربران برچسب‌گذاری کنید هشتگ‌ها هستند. استفاده از هشتگ در هر پستی که محصول خود را معرفی می‌کنید، کمک می‌کند تا محصول شما در دنیای بسیار بزرگ و متنوع اینستاگرام راحت‌تر به کاربران موردنظر خود نشان داده شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    استفاده از هشتگ در اینستاگرام دارای قوانین خاصی است که باید به آن توجه زیادی شود. به‌طور مثال اگر در یک پست تعداد زیادی هشتگ قرار دهید اینستاگرام برای شما بازخورد منفی ارسال می‌کند.

    استفاده از هشتگ‌های تکراری در اینستاگرام ممنوع است و اگر از هشتگ‌های غیر مرتبط استفاده کنید اینستاگرام پس از تکرار این کار شما را شادوبن خواهد کرد.

    یکی از بهترین راهکارها برای فروش در اینستاگرام استفاده از هشتگ است. اگر از هشتگ های افراد تأثیرگذار در حوزۀ کاری خود استفاده کنید فروش بیشتری خواهید داشت. برای انتخاب هشتگ‌ها دقت کنید، درصورتی‌که از هشتگ‌های درستی استفاده کرده باشید پست‌های شما وارد اکسپلورر خواهد شد.


    بیشتر بخوانید: چطور از هشتگ اینستاگرام برای جذب مخاطبین تازه استفاده کنیم؟

    استفاده از تبلیغات و همکاری با اینفلوئنسرها

    یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای فروش در اینستاگرام استفاده از تبلیغات است. اگر تبلیغات نداشته باشید زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید تا مشتریان واقعی خود را پیدا کنید.

    تبلیغات باعث می‌شود پیج فروشگاه شما بیشتر دیده شود و کاربران علاقه‌مند و مخاطبان خود را جذب کنید. افرادی که از تبلیغات هدفمند استفاده می‌کنند سرعت رشد زیادی را مشاهده می‌کنند و میزان فروش آن‌ها به‌صورت چشمگیری رشد و توسعه پیدا می‌کند.

    اینفلوئنسر مارکتینگ به معنای بازاریابی به‌وسیلۀ افراد تأثیرگذار است. اینفلوئنسرها روی تعداد زیادی از افراد جامعه تأثیرگذار هستند و کاربران از معرفی که از سوی آن‌ها انجام می‌شود استقبال می‌کنند.

    تبلیغ دادن و انتخاب اینفلوئنسر بسیار مهم است. برای تبلیغات و فروش بیشتر باید به انتخاب‌های خود دقت کنید. همچنین فراموش نکنید که برای استفاده از تبلیغات باید پیش‌زمینه‌های لازم را در فروشگاه اینستاگرامی خود فراهم کرده باشید تا تبلیغات بازدهی لازم را داشته باشد.


    بیشتر بخوانید: آموزش اینفلوئنسرمارکتینگ برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

    فروش در اینستاگرام

    انتخاب اینفلوئنسر بسیار مهم است. انتخاب اینفلوئنسری که زمینۀ فعالیت آن ارتباطی با خدمات و محصولات فروشگاه اینستاگرامی شما ندارد باعث رشد شما نخواهد شد. اما انتخاب اینفلوئنسری که روی مخاطبان خود تأثیر زیادی دارد و با زمینۀ فعالیت فروشگاه اینستاگرامی شما مرتبط است بسیار مهم هست.

    جمع‌بندی

    در این مطلب و بررسی تخصصی تلاش کردیم تا مهم‌ترین روش‌ها و ترفندهایی که برای فروش در اینستاگرام موردنیاز است را بررسی کنیم. هریک از این روش‌ها به‌تنهایی کاربرد نخواهد داشت و فروشگاه اینستاگرامی شما زمانی به موفقیت خواهد رسید که فعالیت حرفه‌ای شما به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و همراه با دقیق‌ترین استراتژی‌ها انجام شود.

    اگر شما هم قصد دارید از اینستاگرام درآمد کسب کنید و به موفقیت برسید باید قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود جوانب را بررسی کرده و استراتژی خود را تنظیم کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.