راهنمای کامل سئوی پیج اینستاگرام برای دیده شدن پست‌ها در اکسپلور

0

آیا تا به حال درباره مفهوم سئوی اینستاگرام فکر کرده‌اید؟ چقدر چنین چیزی برای شما دغدغه ایجاد کرده و اهمیت دارد؟ اصولا سئوی پیج اینستاگرام چیست و چطور با استفاده از آن در اکسپلور دیده شویم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با این مقاله همراه ما باشید تا با راهکارها و تکنیک‌هایی که برای سئوی پیج در اینستاگرام وجود دارد آشنا شوید.

از طرفی در همین فرصت نگارشی با مزایای سئوی پیج اینستاگرام آشنا خواهید شد و این که سئو چگونه به دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام کمک می‌کند.

 به طور کلی سئوی پیج اینستاگرام برای پیشرفت صفحه شما بسیار ضروری و واجب است. ادمینی که سئوی پیج اینستاگرام و به طور کلی فرایند سئوسازی اینستاگرام را جدی نگیرد، با مشکلات زیادی در مسیر پیشرفت صفحه خود روبرو خواهد شد.

در واقع سئو برای اینستاگرام لازم و حیاتی است اما هر پیجی مختصات و ویژگی‌های خاص خودش را دارد هر چند در نهایت واجب است که اصول سئوی پیج اینستاگرام رعایت و اصل بالا بردن سئو همیشه در نظر گرفته شود.

با سئوی پیج اینستاگرام وارد اکسپلور شوید!

اگر قرار است فروش از طریق پیجمان را افزایش دهیم و درآمدی از طریق این برنامه داشته باشیم، باید پست هایمان را وارد اکسپلور کنیم.

خب این اکسپلور کجاست و چطوری باید داخل آن وارد شویم؟ این مقاله به شما کمک می‌کند تا پست‌های خود را وارد این قسمت کنید. به یاد داشته باشید که بخش اکسپلور کمک فوق العاده‌ای به کسب و کار اینترنتی و فیزیکی شما خواهد کرد.

اکسپلور در اینستاگرام قسمتی است که شما روزانه چند بار به آن سر می‌زنید و پست هایی در آن قرار می‌گیرد که می‌تواند هیچ ربطی به فالویینگ‌ها یا فالوورهای شما نداشته باشد.

نیازی نیست حتما یک پیجی را فالو کرده باشید تا در بخش اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرد. پس اگر صاحب کسب و کاری هستید نگران نباشید افرادی که شما را فالو نداشته باشند هم می‌توانند از پست های خوب شما استفاده کنند.

الگوریتم هایی در این برنامه وجود دارد که همیشه به دنبال حرکات و عکس العمل های شما هستند. شما را دنبال می‌کنند تا ببینند شما چه رفتاری در اینستاگرام دارید. الگوریتم اکسپلور اینستاگرام هم از این قانون جدا نیست.

این الگوریتم‌ها به فعالیت های شما بسیار دقت می‌کنند تا ببینند که چه کارهایی انجام داده اید. در قسمت خانه یا feed شما پست هایی نمایش داده می‌شود که فالویینگهای شما مستقیم آن را پست کرده اند. اما نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام ربط زیادی به فالویینگ‌های شما ندارد.

اکسپلور اینستاگرام

مزیت قرار گرفتن در اکسپلور

  • پست شما بیشتر دیده می‌شود و تعامل پیجتان بالاتر می‌رود که در سئوی اینستاگرام تاثیر دارد
  • اگر پست شما با کاربرانی که در اکسپلور آنها نمایش داده می‌شود همخوانی داشته باشد، ممکن است آنها به پروفایل شما سر بزنند و شما را فالو کنند که افزایش فالوور را هم خواهیم داشت
  • اعتماد کاربران را به خودتان جذب کرده اید. زمانی که کاربران پست شما در اکسپلور می‌بینند متوجه عملکرد و کیفیت کار شما خواهند شد.

اگر پستی که انتشار می‌دهید بتواند نظر آن چند نفر اولی را که می‌بینند جلب کند احتمال اکسپلور شدن پست اینستاگرام را زیاد می‌کند. هرچه شما محتوای خود را صمیمی تر و مورد علاقه کاربر تهیه کنید و تعامل کاربر با شما بیشتر باشد نزدیک‌تر به اکسپلور هستید.

اگر قرار است در این قسمت قرار بگیریم باید مخاطب خود را به خوبی بشناسیم. یکی از اجزای مهم قرار گرفتن در این بخش شناخت مخاطب هدف است.

بگذارید یک مثال بزنیم. اگر شما فروشنده و یا ارائه دهنده خدماتی باشید که نوجوانان و جوانان استفاده می‌کنند و پست‌های شما بی‌هدف و برای همه نوع کاربری ساخته شود خب معلوم است که کاربران شما با آن ارتباط عمیقی ایجاد نخواهند کرد.

برای رعایت کامل سئوی پیج اینستاگرام و پرداختن به آن بهتر است از کارشناسان این حوزه استفاده کنید اما رعایت نکات مهم توسط خود ادمین نیز بسیار راهگشا و حیاتی است.

سئوسازی اینستاگرام یکی از مفیدترین راه‌ها برای رساندن فروشگاه اینترنتی به مرز موفقیت است، سئوی پیج برای اینستاگرام اهمیت دارد و مثل آب برای ماهی است، البته که باید اصول سئوی پیج اینستاگرام رعایت شود تا اگر هدف اصلی بالا بردن سئو اینستاگرام است، به بیراهه نرویم.

هشتگ‌های مورد علاقه و یا کلمات کلیدی کاربران در حوزه کاری خودتان را جستجو کنید و ببینید کدام پست ها لایک و کامنت بیشتری خورده است.

محتوای خوب، راه ورود به اکسپلور

محتوای خوب یعنی طی کردن تمام راه و مشخص است که اهمیت زیادی دارد. باید در این حوزه به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید:

  • کیفیت فیلم و عکس خود را بالاتر ببرید
  • سبک زیبایی را برای پیجتان انتخاب کنید
  • یک تم و روند جذاب بسازید
  • محصولاتتان را در حال استفاده عکسبرداری کنید
  • خودتان را جای مخاطب قرار دهید که آیا سبک شما را می‌پسندد؟
  • حوزه زمینه کاری خودتان را استفاده کنید و شاخه به شاخه طی مسیر نداشته باشید

زمانی که شما هشتگ‌های مناسب حوزه کاری و مربوط به پست خود را تگ کنید امکان دیده شدن در اکسپلور هم بالاتر می‌رود. اینستاگرام امروزه به یک مرجع جستجو تبدیل شده است. شما هشتگ‌های مناسب را انتخاب کرده‌اید و کاربران از طریق هشتگ یا همان سرچ کردن به پست شما برمی‌خورند، اگر محتوا جذاب بود وارد پیج شما شده لایک و کامنت برای شما می‌گذارند و شما را یک قدم به اکسپلور نزدیک تر می‌کنند.

این یک واقعیت است که ورود به بخش اکسپلور اینستاگرام، یکی از آرزوهای اصلی صاحبان پیج‌ها و کسب و کارهای اینستاگرامی است. این افراد می‌دانند که اگر پست‌هایشان به اکسپلور راه پیدا کند، مخاطبان بیشتری محتوای آن‌ها را خواهند دید.

ورود به صفحه اکسپلور، باعث افزایش معروفیت برند شما می‌شود. یک قانون در کسب و کار اینترنتی وجود دارد: «اگر مخاطب داشته باشید، درآمد هم خواهید داشت.» اگر سعی کنید وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام شوید، مخاطبان شما بیشتر می‌شود و در نتیجه درآمد بیشتری هم کسب خواهید کرد.

برای افزایش تعامل پیج در اینستاگرام با محتوا فقط به لایک و کامنت توجه نکنید. میزان اشتراک‌گذاری (Share) و ذخیره (Save) پست هم اهمیت دارد. سعی کنید خودتان هم مخاطبان را به تعامل تشویق کنید.

اگرچه کیفیت محتوای منتشر شده در تعامل کاربران بسیار مهم است اما زمان ارسال پست از مواردی است که در کیفیت عملکرد محتوای شما بسیار تاثیر گذار است.


بیشتر بخوانید: اصول و نکات تولید محتوا در اینستاگرام برای فروشگاه‌ها

شما می‌توانید از طریق ارزیابی مخاطبین خود زمان مناسب انتشار پست و تعداد مطلوب پست‌ها در هر روز را مشخص کنید. بهتر است پست‌های خود را در زمانی که بیشترین تعداد فالوورهای شما آنلاین هستند منتشر کنید.

سئوی پیج اینستاگرام

تعامل کاربر با شما بیشترین تاثیر را در وارد شدن به اکسپلور اینستاگرام دارد. امروزه کاربرها بی‌حوصله هستند، یعنی فقط از روی پست‌ها رد می‌شوند. حتی زمانی که از یک پست خوششان می‌آید آن را نگاه می‌کنند و از آن می‌گذرند.

سئوی پیج اینستاگرام دقیقا چه‌طور عمل می‌کند؟

سئوی پیج اینستاگرام به شکلی که سایت را می‌شود بهینه کرد امکان پذیر نیست در اینستاگرام سئو بیشتر حول هشتگ‌ها و نحوه استفاده آن، عکس‌ها و مطالب جذاب و همچنین تولید محتوای خوب و با کیفیت خلاصه می‌شود.

برای موفقیت در سئوی پیج اینستاگرام، هشتگ خوب از کجا پیدا کنیم؟!

باید ابتدا رقبای خود در زمینه کاری خود را پیدا کنید سپس ببینید که رقبای شما از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند. در میان این هشتگ ها یک سری بسیار پر کاربرد هستند که می‌توانید با پیدا کردن آنها از طریق رقبای قوی خود آنها را به صورت یک لیست برای خود آماده و در پستهای خود  از آنها استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    در استفاده از هشتگ ها به این صورت عمل کنید که 4 هشتگ پر استفاده و محبوب استفاده کنید و 3 هشتگ با استفاده کمتر سعی کنید بین 6 تا 7 هشتگ بیشتر برای پست های خود قرار ندهید وقتی شما از هشتگ‌هایی با کاربرد کمتر استفاده می کنید به احتمال فراوان جزو چند پست برتر و تاپ آن هشتگ خواهید بود.

    تا کنون متوجه شده‌اید که سئوی پیج اینستاگرام بسیار حیاتی است و اصول آن در عین سادگی بسیار تاثیرگذار هستند.

    برای اجرای سئوی پیج اینستاگرام و به طور کلی سئوسازی اینستاگرام باید از راه درست وارد شد و عمل کرد. اصولا سئو برای اینستاگرام یک فرایند حیاتی وبسیار موثر است و در بالا بردن سئوی پیج اینستاگرام باید از تمامی ابزار مناسب در این حوزه بهره برد.

    یکی از قدیمی ترین ترفند های اینستاگرامی فالو چهره‌های پر مخاطب این شبکه اجتماعی است با این کار شما به جمع پیشنهادی های فالوورهای آن شخص اضافه می شوید که احتمال دیده شدن شما را بالا می برد اما باید مراقب افراط در این تکنیک باشید.

    برند سازی در اینستاگرام با اعتماد کاربر به وجود می آید شما باید در تولید محتوا آنقدر دقت کنید و در مطالب خود صحت و درستی را رعایت کنید تا کاربر کاملا به شما اعتماد داشته باشد همچنین اگر صفحه‌ای دارید که مطلب آموزشی در آن قرار می دهید می توانید با آموزش های مفید و اختصاصی خود کاربران را برای همیشه جذب خود کرده و تعدا فالوورها و لایک های خود را افزایش دهید.

    • برای سئوی پیج اینستاگرام و افزایش رتبه صفحه در گوگل چند نکته مهم وجود دارد:
    • عنوان سئو شده و دارای کلمه کلیدی مورد نظر در بخش نام و بیو (معرفی پیج)
    • بهینه سازی عکس‌ها با گذاشتن توضیحات برای عکس  (ALT Text)
    • گرفتن بک‌لینک قوی و با کیفیت

    بیشتر بخوانید: چطور از هشتگ اینستاگرام برای جذب مخاطبین تازه استفاده کنیم؟

    چگونه برای عکس آلت تکست (Alt Text) بنویسم؟

    ابتدا یک عکس آپلود کنید و افکت مورد نظرتان را انتخاب کرده و به مرحله بعد بروید.

    اکنون باید به سمت فضایی بروید که متن نوشته شود، پس گزینه advanced settings را انتخاب کرده و در کادر مشخص شده توضیحات و کلمه کلیدی مربوط به عکس را بنویسید.

    یکی از مهمترین بخش‌های هر پیجی در اینستاگرام مربوط به عنوان آنها است. شما باید عنوان پروفایل خود را دقیقا چیزی انتخاب کنید که مربوط به زمینه فعالیتتان است.

    توضیحاتی که برای پست خود می نویسید از نظر گوگل اهمیت زیادی دارد و روی سئوی پیج اینستاگرام شما تاثیر می‌گذارد. شما باید توضیحات را با کلمات کلیدی مهم که ممکن است کاربران آنها را در گوگل جستجو کنند، بنویسید. توجه داشته باشید کلمات مهم را پشت سر هم ننویسید.

    سئوی پیج اینستاگرام

    کوتاه در مورد سئوی پیج اینستاگرام

    • پروفایل اینستاگرام خود را برای جستجو بهینه کنید
    • در سئوی پیج اینستاگرام هشتگ‌ها همان کلمات کلیدی هستند
    • در متن کپشن تا جای ممکن از کلمات کلیدی استفاده کنید
    • نوشته جایگزین Alt Text به عکس های خود اضافه کنید
    • پیوند دادن پیج اینستاگرام با سایر شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید
    • از برچسب های موقعیت مکانی استفاده کنید
    • محتوایی ایجاد کنید که دیگران علاقه به اشتراک گذاری و بازنشر آن داشته باشند

    منبع:

    Later

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.