6 راهکار برای بالا بردن تعامل پیج در اینستاگرام

0

اینستاگرام، جزء محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی این روزهاست و اکثر افرادی که می‌شناسیم، از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن، الگوریتم‌هایی مبتنی بر اینگیجمنت (Engagement) دنبال‌کنندگان دارد. به همین دلیل بالا بردن تعامل پیج اینستاگرامی به بیشتر دیده شدن شما کمک بسیاری می‌کند.

چه زمانی پست را منتشر کنم؟

اگر محتوای شما از تعامل خوبی برخوردار باشد، اینستاگرام آن محتوا را جذاب شناسایی می‌کند و به صورت طبیعی آن را به دیگر کاربران نشان می‌دهد. پس بسیار مهم است تا به راه‌های بالا بردن تعامل پیج در اینستاگرام آشنایی کامل داشته باشید.

تعامل پیج در اینستاگرام چیست؟

تعامل به معنی تمامی رفتار و واکنش‌هایی است که مخاطبان در برابر محتوای پیج شما انجام می‌دهند. برای مثال لایک‌‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و سیو‌هایی که هر پست و استوری شما می‌گیرند جزء تعامل‌ پیج در اینستاگرام شما محسوب می‌شود.

نرخ تعامل اینستاگرام قابل ارزیابی است. به این معنا که می‌توان نرخ تعامل را به وسیله فرمول به دست آورد. عدد به دست آمده، معیار مهمی برای اندازه‌گیری میزان موفقیت تبلیغات یا کمپین‌ها است.

چرا بالا بردن تعامل پیج در اینستاگرام مهم است؟

امروزه کسب و کارهای اینترنتی به خصوص در بستر اینستاگرام، رشد قابل توجهی دارند و در حال توسعه‌اند. به همین دلیل افزایش تعامل پیج در اینستاگرام بیش از پیش حائز اهمیت است.

جالب است بدانید میزان تعامل کاربران با صفحه یا محتوای شما تنها باعث افزایش تعداد دنبال کنندگان یا کسب اعتبار نمی‌شود. افزایش میزان فروش و رشد برندینگ، از دیگر نتایج افزایش تعامل کاربران با صفحه شماست.

بیشتر افراد از اهمیت تعامل مخاطبان غافل هستند. اما براساس الگوریتم‌های اینستاگرام، تمام ارتباطاتی که توسط یک کاربر در صفحه‌ی شما صورت می‌گیرد، نشان می‌دهد محتوای صفحه شما تا چه اندازه جذاب است.

اگر پیج اینستاگرامی را مانند یک فروشگاه در نظر بگیریم، کاربرانی که بدون فالو، کامنت و لایک از صفحه شما بازدید می‌کنند، مانند کسانی هستند که بدون قصد خرید، تنها به دیدن اجناس فروشگاه می‌پردازند.این افراد هیچ کمکی به رشد صفحه شما نمی‌کنند و حتی باعث می‌شوند که صفحه شما کندتر رشد کند و یا در اکسپلور به دیگر کاربران نشان داده نشود.

به همین دلیل شما باید با استفاده از برخی روش‌ها، این کاربران را در صفحه خود نگه دارید و باعث بالا رفتن نرخ تعامل پیج در اینستاگرام و صفحه خود شوید. پادرو در ادامه این مقاله، به بررسی این روش‌ها می‌پردازد.

چگونه تعامل پیج در اینستاگرام خود را بالا ببرم؟

بر خلاف تصور عموم، بالا بردن تعامل پیج در اینستاگرام کار بسیار سختی نیست. اما نیازمند تحلیل دقیق، شناسایی مخاطب و صرف زمان است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    محتوای جذاب راز افزایش تعامل

    کمیت و کیفیت محتواهایی که در پلتفرم اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود، به عنوان مهم‌ترین عامل جذب‌کننده‌ی کاربران به شمار می‌آید. محتوایی که صفحه خود منتشر می‌کنید باید برای مخاطبان هدفتان جالب، جذاب و چالش برانگیز باشد تا تعامل پیج در اینستاگرام شما افزایش یابد. به یاد داشته باشید منظور از محتوا در اینستاگرام تنها محتوای متنی نیست. بلکه محتواهای بصری نیز مد نظر هستند.

    اگر محتوای اینستاگرام شما بر پایه تصویر است، بهتر است تمام عکس‌ها یا ویدئوها، یک تم ادیت یکسان داشته باشند. این امر باعث می‌شود مخاطب با نگاه کردن به عکس، برند یا فروشگاه شما را شناسایی کند. همچنین براساس تحلیل داده‌ها، استفاده از صورت انسان‌ها در عکس باعث افزایش نرخ تعاملات اینستاگرام می‌شود.

    محتوای جذاب راز افزایش تعامل

    پس اولین قدم برای تولید یک محتوای خوب، شناسایی مخاطبین هدف است. به زبان دیگر قبل از هر کار، باید پرسونای مخاطب صفحه را مشخص کنید و سپس بر اساس آن، شروع به تولید محتوا کنید.

    اگر در صفحه اینستاگرام خود محتوای متنی تولید کرده و آن را به صورت یک پست چنداسلایدی یا آلبومی منتشر می‌کنید، باید نوشته‌هایتان به‌گونه‌ای باشد که مخاطب ترغیب شود تا انتهای آن را بخواند، لایک کند و با دوستان خود به اشتراک بگذارد یا به زبان دیگر تعامل در پیج اینستاگرام شما را بالا‌تر ببرد.

    یکی از محتواهایی که تعامل مخاطبان را افزایش می‌دهد، پست‌های ویدئویی هستند. این پست‌ها بهترین شکل محتوا هستند که در فرآیند رشد صفحه، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

    البته باید توجه داشته باشید که هر ویدئویی باعث جذب مخاطب نمی‌شود. بلکه ویدیوی مرتبط و جالب شانس افزایش تعامل پیج در اینستاگرام را افزایش می‌دهد.

    کپشن

    یکی دیگر از موارد مهمی که رعایت آن به رشد تعامل پیج در اینستاگرام کمک می‌کند، قسمت کپشن پست‌ها است. کپشن هر پست باید مرتبط به محتوای کلی پیج و هم‌چنین محتوای پست باشد.

    نوشتن یک کپشن جذاب که مخاطب را وادار کند تا انتهای آن را بخواند و واکنش (Reaction) نشان دهد. برای مثال یک کپشن مناسب و جذاب، کاربر را به چالش می‌کشد و باعث می‌شود کاربر ترغیب شود برای آن پست نظر (Comment) بنویسد.

    هشتگ گذاری مناسب

    استفاده از هشتگ‌های مناسب در پایان کپشن، یکی از راه‌های کلیدی و معمول افزایش بازدید محتواست. در این روش انتخاب و نوشتن هشتگ‌های مناسب، باعث می‌شود کسانی که صفحه شما را دنبال نمی‌کنند، از طریق هشتگ مرتبط محتوای شما را ببینند.

    در این مرحله اگر محتوای شما جذاب باشد، کاربر از صفحه اینستاگرام شما بازدید کرده و ممکن است به یکی از دنبال کنندگان ثابت شما تبدیل شود و در نهایت تعامل پیج در اینستاگرام شما را افزایش دهد.

    چند نکته درباره هشتگ‌گذاری

    • در هر پست می‌توان تا 30 هشتگ استفاده کرد. اما بنا بر نظر متخصصان بهتر است به 8-15 هشتگ اکتفا کنید.
    • صفحه‌ها و پست‌های مشابه، برای جستجوی هشتگ‌های مناسب، منبع خوبی هستند.
    • هشتگ‌های پرطرفدار، دنبال کنندگان بیشتری دارد. با لمس هر هشتگ، تعداد دنبال کنندگان آن نمایش داده می‌شود.
    تعامل در پیج اینستاگرام چیست؟

    بیشتر بخوانید: چطور از هشتگ اینستاگرام برای جذب مخاطبین تازه استفاده کنیم؟

    چه زمانی پست را منتشر کنم؟

    گزینه اینسایت (Insights) به شما نشان می‌دهد که کدام ساعت از شبانه روز و کدام روز هفته، پست شما بازدید بیش‌تری داشته است. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا انتخاب مناسب‌تری برای پست کردن داشته باشید. البته شما نیز می‌توانید براساس پرسونای مخاطبان نیز ساعت مناسب انتشار پست را پیدا کنید. برای مثال کارمندان یا دانش‌آموزان متوسطه عموماً عصرها اینستاگرام خود را چک می‌کنند.


    بیشتر بخوانید: نکات اصولی انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

    تنظیم برنامه زمانی

    داشتن یک برنامه زمانی برای پست کردن محتوا باعث می‌شود در ذهن کاربران ماندگار شوید. پس از مدتی دنبال کنندگان شما روند پست گذاشتن را به خاطر می‌سپارند و در آن بازه منتظر دیدن پست شما در صفحه اینستاگرامشان می‌شوند.

    دعوت به تعامل (call to action)

    دعوت کردن دنبال کنندگان به تعامل (CTA)، از دیگر روش‌های بالا بردن تعامل پیج در اینستاگرام است. در این روش شما به وسیله برخی جملات یا تعریف مسابقه یا دیگر راه‌ها، باعث شوید که مخاطب پست شما را لایک کند، کامنت بگذارد، پست را به اشترک بگذارد (Share) یا آن را ذخیره (Save) کند.

    برگزاری یک مسابقه که شرط شرکت در آن تگ کردن دوستان یا تعداد کامنت بیشتر و یا لایک کردن پست باشد، می‌تواند به رشد تعامل پیج در اینستاگرام کمک شایانی کند. اما در نظر داشته باشید برگزاری مسابقه در اینستاگرام تنها در یک بازه زمانی می‌تواند باعث رشد تعامل شود.

    ذکر یک سؤال در انتهای کپشن یا آخرین اسلاید پست، مخاطبان را تشویق می‌کند که نظر خود را در قسمت کامنت‌ها بنویسند.

    تعامل سازنده با کاربر

    جواب دادن به کامنت کاربران و ایجاد یک گفتگوی کوتاه باعث دلگرمی مخاطب و همچنین بالا رفتن میزان تعامل در پیج اینستاگرام می‌شود. کاربران از طریق ریپلای استوری، کامنت و دایرکت، با شما ارتباط برقرار می‌کنند. پاسخ‌گویی کامل و باحوصله باعث می‌شود کاربر ارتباط بیش‌تری با صفحه برقرار کند و تعامل پیج افزایش پیدا کند.

    بررسی تعامل پیج در اینستاگرام

    اگر کنجکاو شدید که بدانید کدام یک از پست‌هایی که تا به حال در صفحه خود منتشر کرده‌اید از محبوبیت بیشتری برخوردار است و برای دنبال کنندگان جذاب‌تر است، بررسی قسمت اینسایت (Insights) اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام یک از پست‌هایی که تا به حال منتشر شده است، تعامل بیشتری داشته است.

     با بررسی این گزینه، شما می‌توانید از سلیقه مخاطبین خود مطلع شوید. این موضوع به شما کمک می‌کند محتواهایی که با سلیقه کاربران مطابقت بیشتری دارد را تولید کنید و باعث افزایش تعامل صفحه خود در اینستاگرام شوید.

    افزایش تعامل صفحه اینستاگرام باعث افزایش فروش، محبوبیت و اعتبار می‌شود و هم‌چنین کمک می‌کند دنبال‌کنندگان صفحه به طور ارگانیک رشد داشته باشند. بالا بردن تعامل پیج اینستاگرام کار سختی نیست اما نیازمند برنامه‌ریزی و صرف زمان است. برای موفقیت نیاز به تلاش است. برای این تلاش آماده‌اید؟

    چرا بالا بردن تعامل پیج در اینستاگرام مهم است؟

    اگر صاحب یک فروشگاه اینستاگرامی هستید، باید بدانید هر فروشگاهی با وجود درگاه پرداخت به عنوان یک فروشگاه معتبر شناخته می‌شود که دردسرهایی مانند دریافت فیش تقلبی، پاسخ در دایرکت و… را ندارد و فضای ایمن برای مشتری ایجاد می‌کند تا به راحتی خرید خود را انجام دهد. همچنین مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز خرید خود را انجام دهند و نیازی به منتظر ماندن برای دریافت شماره کارت نیست.

    درگاه پرداخت پادروشاپ یکی از راه‌هایی است که به مدیریت بهتر فروشگاه آنلاین شما کمک می‌کند. به کمک این ویژگی می‌توانید به سادگی رسیدهای پرداخت را مدیریت کنید و همچنین فاکتور آنلاین برای مشتری صادر کنید.

    با داشتن درگاه پرداخت فروشگاه ساز پادروشاپ از مزایایی مانند تسویه وجه روزانه، دریافت رسید معتبر، پرداخت امن، انجام تراکنش بدون کارمزد، مدیریت پرداخت‌های انجام شده توسط مشتری و… بهره‌مند می‌شوید.

    راهکارهای افزایش تعامل پیج در اینستاگرام

    • خلق محتوای بصری و متنی جذاب مرتبط با کسب و کار باعث می‌شود یک کاربر صفحه شما را دنبال کند.
    • استفاده از کپشن‌های خلاقانه و چالش‌برانگیز می‌تواند تعامل پیج در اینستاگرام را به‌راحتی افزایش دهد.
    • شناسایی پرسونای مخاطب برای تولید محتوای بهتر را فراموش نکنید.
    • به کار بردن هشتگ‌های مرتبط باعث می‌شود شما در نتایج جستجوی کاربران دیگر هم دیده شوید.
    • برنامه‌ریزی برای زمان انتشار پست‌ها را فراموش‌ نکنید.
    • بررسی بازخورد ساعت‌های مختلف برای انتشار پست به شما کمک می‌کند بهترین زمان انتشار پست‌ها را پیدا کنید.
    • پاسخ‌دهی به کامنت‌ها و دایرکت‌ها به بالا‌بردن تعامل پیج در اینستاگرام شما کمک می‌کند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.