جدیدترین ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

0

زمانی‌که اقدام به فروش در اینستاگرام می‌کنید، احتمالاً حرفی برای گفتن دارید یا می‌خواهید خدماتی ارائه دهید و محصول خاصی را بفروشید. بسیاری از کسب‌وکارهای فیزیکی یا اینترنتی در ایران توانسته‌اند با استفاده از بازاریابی در اینستاگرام درآمد بالایی داشته باشند. با توجه به اینکه افزایش فروش در اینستاگرام یکی از چالش‌های اصلی کسب‌وکارها در این شبکه اجتماعی است، در این مطلب از مجله پادرو شما را با صفر تا صد افزایش فروش در اینستاگرام آشنا خواهیم کرد. با خواندن این مقاله، ساده‌ترین ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام را معرفی می‌کنیم تا با کمترین هزینه، بیشترین فروش را رقم بزنید.

فهرست مطالب
  1. چرا افزایش فروش در اینستاگرام اهمیت دارد؟
  2. ۳ قدم اصلی برای فروش در اینستاگرام
  3. 20 راهکار چگونگی افزایش فروش در اینستاگرام
  4. پادروشاپ، راه حل تمام عیار برای افزایش فروش اینستاگرام
  5. سوالات متداول افزایش فروش در اینستاگرام

چرا افزایش فروش در اینستاگرام اهمیت دارد؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو است که حالا دیگر به یکی از روش‌های فروش و کسب‌ درآمد تبدیل شده است. کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند با راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام، مستقیم با کاربران خود ارتباط برقرار کنند که این یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش فروش است. ماهیت بصری‌محور اینستاگرام و تعامل مستقیم با کاربر، فضایی ایده‌آل برای ارتباط با مصرف‌کنندگان بالقوه در سطح جهانی است.

طبق اعداد و ارقام اعلام شده، از سال 2023 میلادی، اینستاگرام بیش‌ از 2 میلیارد کاربر فعال دارد که از این میان، بیش از 200 میلیون کاربر، روزانه حداقل با یک پروفایل تجاری ارتباط برقرار می‌کنند. فرقی ندارد که یک آنلاین شاپ خانگی داشته باشید یا پیج‌تان مربوط به یک برند مشهور یا کسب‌وکار بزرگ باشد؛ این اعداد نشان‌دهنده گستره وسیع مخاطبان در اینستاگرام است که به شما کمک می‌کند خیلی راحت و بدون‌مرز با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

۳ قدم اصلی برای فروش در اینستاگرام

در این بخش، سه مرحله کلی برای پیج‌های فروش کالا در اینستاگرام را به شما معرفی می‌کنیم. فرقی ندارد که کسب‌وکار شما کوچک است یا بزرگ، فارغ از هر نوع محصول یا خدمتی، این سه مرحله، گام‌های اولیه برای شروع و افزایش فروش محصولات در اینستاگرام است.

۳ قدم اصلی برای افزایش فروش در اینستاگرام

1. راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

زمانی‌که ایده فروش محصول در اینستاگرام دارید، ابتدا باید آنلاین شاپ خود را راه‌اندازی کنید. برای این کار ابتدا لازم است اکانت خود را از حالت معمولی به پروفایل تجاری تبدیل کنید و سپس به معرفی محصولات یا خدمات‌تان بپردازید.

2. تولید محتوای جذاب

هنگامی‌که فروشگاه آنلاین اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کردید، باید به فکر تولید محتوای جذاب برای مخاطب باشید. ماهیت اینستاگرام با داستان‌سرایی و محتوای بصری درهم‌تنیده شده، به‌همین خاطر، کسب‌وکارهایی که تولید محتوای جذاب را اولویت قرار می‌دهند، افزایش فروش خواهند داشت.

3. تبلیغات در اینستاگرام

در سال 2024، تبلیغات اینستاگرام پیچیده‌تر و هدفمندتر از همیشه خواهد بود. استفاده از ویژگی‌های تبلیغات اینستاگرام یک راه کاربردی برای افزایش دسترسی مخاطبان و افزایش فروش است. این پلتفرم، فرمت‌های تبلیغاتی مختلفی از جمله تبلیغات عکس، ویدیویی و… ارائه می‌دهد. طبق بررسی‌ها، 84% از کاربران تمایل دارند که محصولات جدید را مستقیماً در همین پلتفرم ببینند. با این درصد بسیار بالا، جای تعجب نیست که فروش در اپلیکیشن اینستاگرام از طریق موبایل در سراسر دنیا افزایش پیدا کند.

یکی از روش‌های تبلیغ موثر در اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ است؛ اگر به افزایش فروش و جلب اعتماد برای کسب و کار خود علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ برای فروشگاه‌های اینستاگرامی را از دست ندهید.

20 راهکار چگونگی افزایش فروش در اینستاگرام

راهکارهای مختلفی در ارتباط با افزایش فروش در اینستاگرام وجود دارد که بهتر است با توجه شرایط کسب‌وکار خود، هرکدام از موارد را با برنامه‌ریزی امتحان کنید. در ادامه، 20 راهکار برای افزایش فروش را به شما معرفی می‌کنیم:

1. نشان دادن تخصص و صلاحیت به مخاطب

نشان دادن صلاحیت شما در واقع سلاحی مخفی برای افزایش فروش در اینستاگرام است. مثلاً شما زمانی‌که فردی را به عنوان ورزشکار، بازیگر و… بشناسید، قطعاً برای خرید، ترجیح می‌دهید که به سراغ او بروید تا یک فرد ناشناس. به همین دلیل هم متخصص بودن و معتبر بودن در حوزه کاری، احساس اطمینان و رضایت‌مندی بیشتری به مشتریان خواهد داد. پس بهتر است در پیج خود نشان دهید که در فروش محصولات یا خدمات خود متخصص هستید و صلاحیت شما بیشتر از رقباست.

برای این کار می‌توانید درباره سوابق و تجربه کاری خود تولید محتوا کنید. در فیلم و یا ویدئوهایی که منتشر می‌کنید نشان دهید که سال‌ها است در این زمینه فعال هستید. علاوه‌براین می‌توانید به عنوان یک فروشنده باتجربه، نکات آموزشی متعددی به مخاطب ارائه دهید و یا از حضورتان در مراسم‌های تخصصی مرتبط با حوزه کاری‌تان فیلم و عکس به اشتراک بگذارید.

همه این نمونه‌ها نشان می‌دهد که شما متخصص حوزه خودتان هستید و صلاحیت کافی برای جلب اعتماد مخاطب را دارید. اعتماد سازی بیشتر منجر به به افزایش بازدید اینستاگرام و افزایش فروش در اینستاگرام خواهد شد.

2. استفاده از اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ درواقع یک استراتژی عالی برای افزایش فروش در اینستاگرام است. شما برای این کار می‌توانید به جای ارسال یک عکس از محصول، از لایو اینستاگرام استفاده کنید و با این کار به کاربران خود اطمینان بدهید که دقیقاُ چه چیزی به دست‌شان خواهد رسید.

در لایو اینستاگرامی کاربران به راحتی می‌توانند هر سوالی که دارند از شما بپرسند و شما به صورت زنده به آن‌ها پاسخ بدهید. این روش  جذب مشتری در اینستاگرام درواقع به برندسازی شما هم کمک می‌کند و احتمال خرید کاربران را افزایش می‌دهد.

مقاله مرتبط: آموزش بازاریابی در لایو اینستاگرام برای افزایش فروش

3. آسان کردن پروسه خرید در اینستاگرام

پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش فروش در اینستاگرام، آسان‌ترین فرآیند ثبت سفارش را در نظر بگیرید. این کار به بهبود فروش شما کمک می‌کند. زمانی که پروسه خرید سخت و نامشخص باشد بخش عمده‌ای از فروش خود را از دست خواهید داد، چراکه مشتریان دوست ندارند برای خرید آنلاین خیلی درگیر عملیات پیچیده شوند. بهتر است به جای آنکه فالوورهای خود را به کامنت گذاشتن و پرسیدن قیمت مجبور کنید، توضیحات کاملی در ارتباط با محصول و قیمت ارائه دهید.

شما می‌توانید به راحتی در ارتباط با نحوه خرید و سفارش کالای خود توضیح داده و حتی آن را در قسمت هایلایت‌ها قرار دهید تا خریداران تازه‌وارد هم به راحتی از آن مطلع شوند.

علاوه‌براین، می‌توانید در قسمت توضیحات، اطلاعات تماس خود را ارائه دهید و برای هر کالا کد یکتا قرار دهید تا به آسانی بتوانید پاسخگوی مشتریان باشید. برای پرداخت آنلاین هم بهتر است از لینک استفاده کنید و روش‌های متنوعی نیز برای پرداخت در نظر بگیرید.

هر فروشگاهی با وجود درگاه پرداخت به عنوان یک فروشگاه معتبر شناخته می‌شود که دردسرهایی مانند دریافت فیش تقلبی، پاسخ در دایرکت و… را ندارد و فضای ایمن برای مشتری ایجاد می‌کند تا به راحتی خرید خود را انجام دهد. همچنین مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز خرید خود را انجام دهند و نیازی به منتظر ماندن برای دریافت شماره کارت نیست.

درگاه پرداخت فروشگاه ساز اینستاگرامی پادروشاپ یکی از راه‌هایی است که به مدیریت بهتر آنلاین شاپ شما کمک می‌کند. به کمک این ویژگی می‌توانید به سادگی رسیدهای پرداخت را مدیریت کنید و همچنین فاکتور آنلاین برای مشتری صادر کنید.

با داشتن درگاه پرداخت امن پادروشاپ از مزایایی مانند تسویه وجه روزانه، دریافت رسید معتبر، پرداخت امن، انجام تراکنش بدون کارمزد، مدیریت پرداخت‌های انجام شده توسط مشتری و… بهره‌مند می‌شوید.

4. تعامل و پاسخگویی صحیح، راهکاری برای افزایش فروش در اینستاگرام

معمولا افراد از پاسخگویی فروشندگان احساس خوشایندی می‌کنند. زمانی که یک فالوور یا خریدار جدید از شما در ارتباط با قیمت و موضوعات دیگر در کامنت‌ها سوالی می‌پرسد یا در دایرکت موضوعی را مطرح می‌کند، بهتر است هر چه سریعتر به آن پاسخ دهید تا احساس رضایت بیشتری داشته باشد و شما را به افراد بیشتری معرفی کند.

این حس درواقع به مخاطبان شما نشان می‌دهد که فعال هستید و پاسخگو. با پاسخگویی صحیح و درست به مخاطبان احساس ارزشمندی را به آن‌ها انتقال خواهید داد و تجربه خرید بهتری ایجاد می‌کنید. همان‌طور که خوش‌رویی و برخورد فروشنده در یک مغازه یا فروشگاه حضوری روی فروش و تجربه خرید تاثیرگذار است، برخورد فروشنده و پاسخگویی او در محیط اینستاگرام نیز چنین تاثیری خواهد داشت. تعامل مفید با مخاطب مساوی است با افزایش فروش در اینستاگرام.

5. برنامه‌ریزی برای فعالیت و استفاده از یک تقویم محتوایی مناسب

برای افزایش فروش در اینستاگرام بهتر است استراتژی و برنامه محتوایی داشته باشید. در واقع شما با استفاده از این استراتژی مشخص می‌کنید که در هر بازه زمانی مشخص یک ماهه چه محتوایی را به چه دلیل و با چه هدفی منتشر خواهید کرد. این موضوع کاملا به کسب‌وکار شما و نوع آن مربوط می‌شود.

برای این کار می‌توانید محتوای صفحه را به بخش‌های مختلفی دسته‌بندی کنید. برای مثال فروش، اطلاع‌ رسانی، امکانات ، مسابقه و مشارکت مخاطبان می‌توانید محتواهای شما را نظم بیشتری بدهد. با این دسته‌بندی شما به نیاز کسب‌وکارتان اشراف پیدا می‌کنید و با برنامه‌ریزی منظم پیش می‌روید.

همچنین می‌توانید با استفاده از یک تقویم محتوایی و مشخص کردن روزها در آن مشخص کنید که در هر روز مشخص چه محتوایی را باید نشر دهید و این محتوا باید چه جزئیاتی داشته باشد. توضیحات شما می‌تواند شامل نکاتی مانند کپشن، هشتگ‌های مورد استفاده‌، لوکیشن، تگ‌ها و… باشد.

با استفاده از این روش شما پیش از رسیدن به روز مشخص یا هفته‌ای مشخص، جلوتر از قبل عمل خواهید کرد و همه نکات برای شما آماده خواهند بود. علاوه‌براین می‌توانید این محتوا را با توجه به اتفاقات و وقایع روز هم به روز رسانی کنید.

برای مثال زمانی که شرایط به گونه‌ای پیش رفت که مخاطبان به کالایی بیشتر از قبل نیاز پیدا کردند، شما می‌توانید با ایجاد انعطاف بیشتر روی برنامه‌های خود، تبلیغ بر روی آن کالا را در اولویت بیشتری قرار دهید.

6. افزایش فروش در اینستاگرام با استفاده از عکس‌های باکیفیت

همان‌طور که می‌دانیم اینستاگرام فضایی است که بر پایه به اشتراک‌گذاری عکس طراحی شده است. ایده فروش محصول در اینستاگرام به تنهایی کافی نیست، بلکه نحوه معرفی محصول نقش موثری در افزایش فروش دارد.

پیج اینستاگرام شما هم در واقع شبیه به ویترین فروشگاه است که باید در نگاه اول برای مخاطب جذاب باشد. با توجه به این توضیحات، برای جذب مشتری در اینستاگرام و در نهایت افزایش فروش در اینستاگرام یکی از راهکارهایی که می‌توانید به کار بگیرید استفاده از عکس‌ها و تصاویر باکیفیت است.

ایده فروش محصول در اینستاگرام

پیشنهاد می‌کنیم تصاویر را به شکلی انتخاب کنید که جلب‌توجه کند. برای این موضوع بهتر است زمان کافی را در نظر بگیرید. یک چیدمان جذاب ترتیب دهید و کپشن را هم متناسب با عکس خود انتخاب کنید.

این راهکار به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصویر مناسبی از برند و محصولات خود ایجاد کنید. درواقع هرچه زمان بیشتری به این موضوع اختصاص دهید، ضرر نخواهید کرد. عکس‌ها از سوی دیگر جاذبه‌های اینستاگرامی هستند که حتی اگر یک نفر مشتری شما هم نباشد در صفحه شما باقی خواهد ماند.

خیلی از افرادی که به آنلاین شاپ شما سر می‌زنند، قصد خرید از برند شما را ندارند اما با توجه به عکس‌های باکیفیتی که در پیج قرار می‌دهید و یا نکاتی که از بابت آن آموزش می‌دهید در این صفحه باقی می‌مانند.

این دسته از مخاطبان هم باارزش هستند زیرا اگر چه برای شما امروز نقش مشتری را بازی نمی‌کنند، اما در آینده دور یا نزدیک احتمال دارد که با دنبال کردن شما اعتمادشان جلب شده و مشتری شما شوند یا حتی برای شما مشتریان جدیدی پیدا کنند.

پیشنهاد مقاله: آموزش عکاسی از محصولات فروشگاه آنلاین به سبک حرفه‌ای‌ها

7. هشتگ گذاری مناسب با روش‌های اصولی

یکی از راه‌های افزایش بازدید اینستاگرام و در نهایت افزایش فروش در اینستاگرام آن است که از هشتگ گذاری هدفمند استفاده شود. این روش به صورت رایگان شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید هشتگ‌ها یکی از ابزارهای مهم اینستاگرام هستند که اگر به صورت اصولی به کار گرفته شوند می‌توانند به افزایش فروش در اینستاگرام منجر شوند. با این کار تحول بزرگی در کسب و کار شما به وجود خواهد آمد.

برای این کار باید بدانید که مشتریان بالقوه شما عمدتا از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند و چه هشتگ‌هایی را دنبال می‌کنند. بهتر است در موقعیت‌های مناسب نیز از این هشتگ‌ها استفاده کنید و محتوایی مناسب و اصولی با آنها برای دیده شدن بهتر به کار گرفته شود. شما همچنین می‌توانید بر روی روش‌های خلاقانه و حرفه‌ای هم حساب باز کنید و با استفاده از آنها فالوورهای یک هشتگ خاص را تبدیل به فالوورهای خود کنید.

بررسی هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار شما نیز می‌تواند پیجتان را متناسب با نیاز مخاطبان ارتقا بدهد. در این زمینه می‌توانید از هشتگ‌های کاربردی محصول خودتان هم استفاده کنید و با این روش کاربردهای آن را به صورت عملی به مخاطبان نشان دهید.

برای مثال اگر در زمینه فروش فرش فعال هستید می‌توانید با استفاده از هشتگ کاربردهای فرش‌های مختلف و جنس‌های مختلف آن به مشتریان خود اطلاعات بیشتری در کنار این هشتگ‌ها بدهید و آنها را بیشتر به خود جذب کنید. این کار به تشویق بیشتر مشتری برای خرید و استفاده از محصولات شما منجر می‌شود.

8. استفاده از پروموشن، تخفیف و مسابقه برای تشویق مخاطبان

یکی از راهکارهایی که برای مخاطبان بسیار جذاب است و به بازاریابی در اینستاگرام کمک بیشتری می‌کند، استفاده از انواع پروموشن، تخفیف و مسابقه است. بسیاری از مخاطبان به دنبال فرصتی برای خرید هستند و برای این کار به تخفیف و تشویق نیاز دارند. شما می‌توانید هر چند وقت یک بار، به کمک یکی از این روش‌ها، بهانه خرید را به این دسته از مخاطبان بدهید.

این کار می‌تواند در مناسبت‌های مختلفی انجام شود. برای مثال روز مادر، روز دختر، روز ولنتاین و مناسبت‌های دیگری از این دست فرصت بسیار خوبی است که به سراغ پروموشن بروید و با یک خدمت ویژه یا تخفیف خاص از مشتریان خود استقبال کنید. این کار به جذب مشتریان جدید بسیاری هم می‌انجامد.

در کنار این تخفیف‌ها شما می‌توانید حتی بدون مناسبت، و بدون دلیل خاصی به فالوورهای وفادار پیج خود هدیه‌های ویژه‌ای بدهید. برای مثال شما می‌توانید از آنها بخواهید که شما را به دوستان خود معرفی کنند و از این طریق تخفیف بیشتری دریافت کنند. یا آنکه بخواهید از شما در استوری خود بگویند یا استوری شما را همیشه دنبال کنند تا از تخفیف هفتگی و ماهانه عقب نمانند.

9. همکاری با اینفلوئنسرها و داشتن برنامه‌ای هدفمند برای افزایش فروش در اینستاگرام

شما هر چقدر هم محتوای جذابی داشته باشید، برای افزایش فروش در اینستاگرام خود به یک برنامه تبلیغاتی هدفمند نیاز پیدا خواهید کرد. یکی از این برنامه‌های هدفمند استفاده از ظرفیتی است که در اینفلوئنسرها وجود دارد.

توجه داشته باشید که اینفلوئنسرها باید مرتبط با حوزه کسب‌وکارتان باشد تا روی افزایش فروش تاثیرگذار باشد. این افراد می‌توانند با معرفی داستان برند شما ،شناخت بهتری از شما به مخاطبانتان بدهند. با همکاری در فروش اینستاگرام به کمک تبلیغات و اینفلوئنسر، می‌توان فالوورهای یک اینفلوئنسر را تبدیل به فالوور خود کنید.

این افراد برای آنکه موثر عمل کنند باید خلاق باشند و ارتباط نزدیکی با مخاطبان خود داشته باشند. شما پس از مدتی ارتباط با اینفلوئنسرها خودتان هم می‌توانید تبدیل به این افراد شوید و با مخاطبان خود ارتباط نزدیک برقرار کنید. در این زمینه داشتن تعداد فالوور بالا تنها تضمین کننده نیست و تاثیرگذاری لازم را نخواهد داشت.

این روزها شبکه محبوب اینستاگرام در میان ایرانیان کاربران بسیاری دارد و بیش از ۲۵ میلیون نفر در ایران کاربر این شبکه هستند. اینفلوئنسر مارکتینگ این روزها یکی از اثرگذارترین روش‌ها برای جذب مشتری در اینستاگرام است و بسیاری از کاربران این شبکه از آن استفاده می‌کنند.

10. انتشار پست‌های باکیفیت، کپشن درست را انتخاب کنید

انتشار محتوای باکیفیت و جذاب نیز در کنار عکس‌های باکیفیت برای افزایش فروش در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. محتوای پست‌های شما باید جذاب باشد و این درحالی است که در این شبکه اجتماعی این روزها کمیت جای کیفیت را گرفته است و بسیاری از کسب و کارها تنها بر روی تعداد پست تمرکز دارند تا کیفیت پست.

بنابراین تنها به دنبال تولید محتوای صرف نباشید. بلکه تمرکز خود را بر روی تولید محتوای جذاب و ارزشمند بگذارید. هرچقدر شما زمان بیشتری برای تولید محتوای باکیفیت اختصاص دهید احتمال خرید مشتریان بیشتر خواهد شد و سود بیشتری نیز به دست خواهید آورد. نوشتن کپشن کامل و ارائه اطلاعات کافی در اختیار مشتری، نقش موثری در جذب مخاطب و افزایش فروش دارد.

11. به اشتراک‌ گذاشتن رضایت مشتری

اگرچه مخاطب محصولات شما را از نزدیک نمی‌بیند، اما هنوز هم روش‌های مختلفی برای جلب اعتماد وجود دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای جلب اعتماد مشتری، به اشتراک گذاشتن محتوای رضایت مشتری است. احتمالا شما هم پیج‌هایی دنبال می‌کنید که استوری رضایت مشتری می‌گذارند و حتی یک هایلایت را به این موضوع اختصاص داده‌اند. این استوری‌ها باعث می‌شود که اعتماد بیشتری بین شما و مخاطب ایجاد شود.

ایجاد انگیزه در مشتریان برای تولید و به اشتراک‌گذاری محتوایی که محصول شما را برجسته می‌کند، می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی فروش داشته باشد. مشتریان با نمایش محصولات شما به عنوان کاربر، اصالت محصول را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارند و این تجربه کم‌کم به گوش بسیاری از مشتریان بالقوه می‌رسد.

12. بررسی مجدد استراتژی فروش با تجزیه‌وتحلیل محتوا در اینستاگرام

حتی اگر بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام را ارائه کنید، هنوز هم باید به فکر افزایش فروش باشید. برای اینکه بتوانید استراتژی‌های فروش‌تان را آپدیت کنید، بهتر است نگاهی به تجربه‌های پیشین و عملکردتان در گذشته داشته باشید. اینستاگرام با ارائه ابزار کاربری Insight به کسب‌وکار کمک می‌کند که جزییات فعالیت خود را تجزیه‌وتحلیل کند و نحوه تعامل با کاربر و تولید محتوا را بهبود ببخشد. با بررسی دائمی این داشبورد در اکانت اینستاگرام خود می‌توانید از استراتژی‌های فروش متنوع برای افزایش فروش کمک بگیرید.

ایده های افزایش فروش در اینستاگرام

13. بررسی عملکرد رقبا

بررسی عملکرد و آنالیز رقبا به شما کمک می‌کند از اشتباهات دیگران درس گرفته و از موفقیت‌های آن‌ها الهام بگیرید. بررسی روش فروش رقبا به این معنی نیست که شما عینا روش‌های آن‌ها را در پیج اینستاگرام خود پیاده کنید، بلکه فقط قرار است الهام‌بخش شما باشد تا بتوانید با اضافه کردن خلاقیت خود، کسب‌وکارتان را به بهترین نحو ارائه دهید.

14. تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدیویی یکی از روش‌های افزیش فروش است که هرگز نباید آن را دست‌کم بگیرید. محتوای ویدیویی این روزها توجه زیادی به خود جلب می‌کند. شما می‌توانید اطراف خود کاربران زیادی را ببینید که در اکسپلور اینستاگرام در حال تماشای ریلز هستند و فورا آن‌ها را با اطرافیان‌شان به اشتراک می‌گذارند. پس بهتر است شما هم این فرصت را از دست ندهید و محتوای ویدیویی جذاب و باکیفیت برای کسب‌وکارتان تولید کنید.

15. هایلایت بسازید

بخش هایلایت در واقع می‌تواند نقشه راه پیج شما باشد. با بهره‌مندی از هایلایت می‌توانید خیلی راحت اطلاعات و عکس‌های مفید جذاب را در اختیار کاربران جدید و قدیمی پیج قرار دهید. هایلایت می‌تواند شامل کاتالوگ محصولات، اطلاعات تماس، روش ثبت سفارش، روش ارسال سفارشات، دسته‌بندی محصولات، رضایت مشتریان و… باشد.

16. استفاده از AR یا واقعیت مجازی

با ظهور تکنولوژی AR، برندها می‌توانند تجربیات مجازی خود را برای محصولاتی مثل پوشاک، لوازم جانبی، لوازم آرایشی و… به اشتراک بگذارند. مشتریان با بهره‌مندی از فیلترهای اینستاگرام می‌توانند محصولات را قبل از خرید به صورت مجازی تست کنند و راحت‌تر گزینه موردعلاقه خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال یک آنلاین شاپ عینک مثل Warby Parker با پیاده‌سازی AR به مشتریان فرصت می‌دهد تا عینک را به صورت مجازی روی چهره خود تست کنند.

17. شخصی‌سازی توصیه‌های خرید

الگوریتم اینستاگرام در تشخیص ترجیحات کاربران روزبه‌روز ماهرتر می‌شود. کسب‌وکار می‌توانند با ارائه توصیه‌های خرید شخصی‌سازی شده بر اساس رفتار، علایق و تعاملات قبلی با کاربر، از این الگوریتم در جهت افزایش فروش بهره‌مند شوند. تجربه شخصی‌سازی شده در فروش، احتمال تبدیل لید به خریدار را افزایش می‌دهد و بهترین گزینه برای افزایش فروش با هزینه کم است. به عنوان مثال، وب‌سایت آمازون تاریخچه مرور و خرید کاربران را بررسی می‌کند تا محصولاتی مطابق با اولویت‌های فردی به مخاطب ارائه دهد.

18. پیشنهاد فروش با زمان محدود

ایجاد حس فوریت یکی از استراتژی‌های کاربردی در بازاریابی است. در سال 2024، برخی از کسب‌وکارها در فروشگاه‌های اینستاگرامی روی پیشنهاد فروش با زمان محدود و تخفیف و شرایط خاص سرمایه‌گذاری کردند که موجب افزایش فروش شد. ترس از دست دادن یکی از عواملی است که باعث می‌شود مشتری سریع‌تر اقدام به خرید کند.

19. اولویت دادن به مسئولیت اجتماعی

شاید در نگاه اول، توجه به مسئولیت اجتماعی خیلی فاکتور مهمی برای افزایش فروش به نظر نرسد اما تحقیقات نشان داده که ترجیح مصرف‌کنندگان به سمت برندهایی است که به مسئولیت اجتماعی اهمیت می‌دهند. اینستاگرام بهترین پلتفرم برای نشان دادن تعهد کسب‌وکار به مواردی چون حفظ محیط زیست، حمایت از اهداف اجتماعی و آگاهی اجتماعی مخاطب محسوب می‌شود. اگر شما هم به فکر افزایش فروش هستید، بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید.

20. استفاده از پاسخگویی دایرکت اتوماتیک

خودکار کردن پاسخ دایرکت‌ها در اینستاگرام، فرآیند پشتیبانی را ساده‌تر کرده است. ربات‌ها چت یا پاسخ‌های خودکاری و سوالات متداول به مخاطب کمک می‌کند که خیلی سریع به پاسخ سوال‌هایش برسد و برای خرید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    پادروشاپ، راه حل تمام عیار برای افزایش فروش اینستاگرام

    در این مطلب به مرور 20 ترفند افزایش فروش در اینستاگرام پرداختیم که هر کدام به تنهایی می‌توانند روی فروش آنلاین کسب‌وکارتان تاثیرگذار باشند. اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی است که موقعیت مناسبی برای تعامل مستقیم با مخاطب فراهم کرده، بنابراین برای موفقیت و فروش بیشتر باید با قابلیت‌های پنهان آن آشنا شوید. به‌طور کلی برنامه‌ریزی منظم، تولید محتوای باکیفیت، تعامل موثر با مخاطب و بهره‌مندی از قابلیت‌های اینستاگرام می‌توانید موجب افزایش فروش شود.

    اما هنوز یک روش افزایش فروش باقی مانده که درباره آن صحبت نکرده‌ایم: استفاده از فروشگاه‌ساز پادروشاپ.

    پادروشاپ یک پلتفرم فروشگاه‌ساز موبایل محور است که به فروشندگان کمک می‌کند در عرض چند دقیقه، فروشگاه آنلاین اینستاگرامی خود را بسازند. این پلتفرم برای راحتی کاربران، امکانات متعددی در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد که عبارتند از:

    • امکان مدیریت ارسال سفارشات
    • درگاه پرداخت امن
    • پنل پیامکی
    • ایجاد کد تخفیف‌های مناسبتی
    • درج نظرات مشتریان
    • بهینه‌سازی موتورهای جستجو
    • مدیریت موجودی کالا
    • گزارشات فروش
    • بازخوانی محصولات از صفحه اینستاگرام و موارد و امکانات متعدد دیگر.

    سوالات متداول افزایش فروش در اینستاگرام

    چرا افزایش فروش در اینستاگرام اهمیت دارد؟

    اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با میلیون‌ها مخاطب است که امکان تعامل مستقیم با مشتری و دسترسی به مشتریان در سراسر جهان را برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ فراهم کرده است. فضای رقابتی و پتانسیل بالای فروش در این شبکه اجتماعی باعث شده که افزایش فروش اهمیت بیشتری پیدا کند.

    چه ترفندهایی برای افزایش فروش در اینستاگرام وجود دارد؟

    هشتگ‌گذاری درست، تعامل با مشتریان، تولید محتوای با کیفیت، تجزیه‌وتحلیل فعالیت مخاطبان در پیج، ارائه رضایت مشتری، ارائه پروموشن یا تخفیف برگزاری کمپین و مسابقه، تسهیل فرآیند ثبت سفارش، آپدیت کردن استراتژی فروش، داشتن تقویم محتوایی منظم، همکاری با اینفلوئنسرها، تبلیغات هدفمند و… از جمله روش‌های افزایش فروش است.

    بهترین راه برای افزایش فروش در اینستاگرام چیست؟

    یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش فروش، کمک گرفتن از یک فروشگاه‌ساز مثل پادروشاپ است که به کسب‌وکار کمک می‌کند بدون نیاز به دانش تخصصی و فقط با موبایل خود، فروشگاه اینترنتی اینستاگرامی خود را بسازند و از مزایایی مثل مدیریت ثبت سفارش، مدیریت ارسال سفارشات، درگاه پرداخت ایمن و… بهره‌مند شوند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.