تقویم محتوایی اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

0

رشد کسب‌و‌کارها در فضای اینترنت  و به خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد. در این زمینه بازاریابی محتوایی نیز نیازمند یک برنامه ریزی صحیح است. منظور از بازاریابی محتوایی انتشار منظم محتوا است و در این زمینه  داشتن تقویم محتوایی اینستاگرام کمک می‌کند تا محتوای شما منظم منتشر شود.

با استفاده از تقویم محتوایی اینستاگرام شما می‌توانید یک بازه زمانی برای خود مشخص کنید و از چند روز قبل می‌دانید که چه محتوایی را می‌خواهید در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود منتشر کنید.

 تقویم تولید محتوا کمک می‌کند تا بدانید چه پستی را در چه زمانی منتشر کنید و از آن برای تقویم تولید محتوا هفتگی و ماهانه خود استفاده کنید.

بهتر است با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی، تقویم تولید محتوا در اینستاگرام از یک هفته قبل آماده انتشار شود. در ادامه این مقاله از پادرو به تعریف تقویم محتوایی اینستاگرام پرداخته و مزایا و کاربردهای آن را برای فروشگاه‌های اینستاگرامی توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

تقویم محتوایی اینستاگرام

تقویم محتوایی اینستاگرام چیست؟

تقویم محتوایی اینستاگرام که در ادبیات بازاریابی محتوایی از آن با اصطلاح Content Calendar و Editorial Calendar هم یاد می‌شود؛ یکی از ابزارهای کلیدی در تولید محتوا به شمار می‌آید.

تقویم تولید محتوا در اینستاگرام شامل یک برنامه ریزی منظم برای مدت زمان مشخصی است که حجم محتوای مورد نیاز به همراه تاریخ آن‌ برای تولید، ویرایش و انتشار را مشخص خواهد کرد. تقویم تولید محتوا در اینستاگرام، دارای جزئیاتی ساده است که نشان می‌دهد چه محتوایی و در چه زمانی باید در اینستاگرام شما منتشر شود.

در طراحی تقویم محتوایی اینستاگرام شما مشخص خواهید کرد که کدام پست در چه زمانی منتشر شود و تولید کننده آن چه فرد یا افرادی باشند. درواقع تقویم محتوایی اینستاگرام یک نقشه راه برای صفحات مختلف یک فروشگاه اینستاگرامی است و نشان می‌دهد که چه کارهایی باید در آینده انجام شود. طراحی تقویم محتوایی هم می‌تواند به صورت دستی باشد یا توسط ابزارهایی مانند آسانا، ترلو، زنکیت و غیره انجام شود.

نکته مهمی که در تقویم محتوایی اینستاگرام وجود دارد، زمان انتشار پست‌ها است که با استفاده از ابزارهای دیجیتال و آنلاین به شما قبل از آنکه زمان انتشار محتوا برسد، خبر خواهد داد. این کار کمک می‌کند تا محتوای صفحه خود را بر اساس این تقویم و زودتر از تاریخ آن تولید کنید.

تقویم محتوایی اینستاگرام

برای تهیه این تقویم شما باید بدانید که این تقویم  از یک سری جدول تشکیل شده که تاریخ و روزهای هفته را نشان می‌دهد. اما شما مواردی را که قرار است در این جداول قرار دهید می‌تواند بسیار متنوع باشد. اما مهم‌ترین موضوعاتی که باید در یک تقویم instagram Content Calendar وجود داشته باشد به شرح زیر است:

  • محتوای پست‌های اینستاگرام:  شما در این قسمت باید مشخص کنید که محتوای پستی که می‌خواهید در پیج خود قرار دهید دقیقا چه چیزی است؟ در این پست شما از چه می‌خواهید صحبت کنید و کاربر قرار است چه چیزی را دیده یا بخواند؟
  • نوع محتوای اینستاگرام: نوع محتوا به فرم محتوای تولیدی شما مربوط می‌شود. می‌خواهید از کدام یک از انواع محتوا مانند ویدیو، اینفوگرافیک، عکس، استوری، تبادل نظر، نظرسنجی یا دیگر انواع محتوا استفاده کنید؟
  • هشتگ‌ها در اینستاگرامزمانی که شما از هشتگ‌ها در اینستاگرام به درستی استفاده کنید، این موضوع نقش مهمی در نشان دادن شما در اکسپلور خواهد داشت. این حضور شما در اکسپلور موجب خواهد شد تا تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام پست‌ها و پیج شما را ببینند  و همین موضوع  نرخ تعامل پست و نرخ تبدیل کمپین اینستاگرامی شما را بالا خواهد برد.
  • مناسبت‌های جذاب سال در تقویم اینستاگرام: مناسبت‌های جذاب سال و یا مناسبت‌های جهانی در طراحی تقویم محتوایی شما باید حضور داشته باشد. شما در این تقویم باید با توجه به مناسبت‌های جذاب سال و یا مناسبت‌های جهانی آنها را در تقویم محتوایی خود مشخص کنید. شما در این روزها ملزم به ایجاد محتوای خاص آن روز خواهید شد. برای مثال یکی از مناسبت‌های جذاب سال، تعطیلات نوروز است که شما باید در مورد عید نوروز حداقل یک پست یا استوری را برای این روز اختصاص دهید.
  • تاریخ انتشار اینستاگرام: شما باید روز انتشار پست خود را به صورت دقیق مشخص کنید. چه پستی را باید در چه روزی منتشر کنید و این موضوع در جلب نظر مخاطبان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
  • ساعت انتشار محتوا در اینستاگرام:  شما در تقویم محتوایی اینستاگرام همچنین باید ساعت انتشار را هم به صورت دقیق تعیین کنید. هر محتوایی باید در یک ساعت دقیق منتشر شود و رعایت این نکته موجب می‌شود تا مخاطبان مطالب شما را بیشتر به اشتراک بگذارند. با این کار هم متوجه خواهید شد که در چه ساعتی بهتر است محتوا منتشر شود و در طراحی تقویم محتوایی به کمک شما خواهد آمد.
  • تعیین فرد تولید کننده محتوا: در تقویم تولید محتوا در اینستاگرام باید مشخص شود که چه فرد یا افرادی دقیقا مسئول ساخت و تولید محتوا هستند. چه فردی عکس را تهیه می‌کند و چه کسی محتوای ویدئویی را می‌سازد. این کار به هماهنگی تیم محتوا هم کمک می‌کند.
  • قرار دادن لینک در تقویم محتوایی اینستاگرام: زمانی که شما بخواهید کاربران با دیدن پست شما وارد سایتی شوند یا به سمت مطلب پلتفرمی دیگر هدایت شوند، لینک آن را هم باید در تقویم تولید محتوا مشخص کنید.
  • دسته بندی کمپین‌ و انواع محتوا اینستاگرام: برای آنکه تقویم محتوایی اینستاگرام شما دقیق باشد   باید با استفاده از ابزار‌هایی مانند رنگ، پست‌های خود را مشخص کنید. این کار موجب خواهد شد تا اهداف شما از قرار دادن یک پست یا استوری به صورت دقیق مشخص شود.
  • مشخص کردن اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری شما در اینستاگرام: همه پیج‌های کاری از افراد معروف در زمینه‌های مختلف برای معرفی بیشتر برند خود به تعداد بسیاری از کاربران استفاده می‌کنند. این افراد اینفلوئنسرها هستند و شما باید اینفلوئنسر‌های پیج خود را در تقویم محتوایی مشخص کنید. سپس با استفاده از آنها می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را با شور و حال بیشتری اجرا کنید.

مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام

از جمله مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • یکی از مهم‌ترین مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام آن است که شما با استفاده از آن می‌توانید زمان زیادی را برای خود ذخیره کنید و به جای صرف زمان در هر روز برای انتشار پست می‌توانید انتشار خودکار تعدادی پست را در هر روز مشخص کنید.
    بنابراین شما با استفاده از تقویم تولید محتوا در اینستاگرام در وقت خود صرفه جویی زیادی خواهید کرد. شما با این روش از وقت خود نهایت استفاده را می‌کنید و با این کار عملکرد بهینه‌ای در جذب مخاطبان خود خواهید داشت. جذب مخاطبان با استفاده از تقویم محتوایی اینستاگرام بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟ آشنایی با نکات مهم و ترفندها

  • از دیگر مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام آن است که طراحی تقویم محتوایی به تعامل بهتر شما با مخاطبان هم کمک می‌کند.
    درواقع با استفاده از تقویم تولید محتوا در اینستاگرام مخاطب ترغیب می‌شود که برای دیدن پست یا استوری‌های پیج شما اکانت اینستاگرام خود را چک کند و این تنها با استفاده از تقویم تولید محتوا در اینستاگرام امکان پذیر است.
    بنابراین این تقویم یک جدول زمانی و برنامه اجرایی برای پیج شما است که با استفاده از آن شما مطمئن خواهید شد که مخاطب صفحه اینستاگرام خود را برای دیدن پست شما باز خواهد کرد.
  • یکی دیگر از مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام آن است که شما با استفاده از آن به ارائه محتوای با کیفیت می‌پردازید. به این صورت که کنترل و آمادگی بیشتری را برای وقت خود در این پلتفرم اختصاص می‌دهید.
    بنابراین طراحی تقویم محتوایی متناسب با موضوع خود را باید به بهترین نحو ساماندهی کنید تا با استفاده از ین تقویم بتوانید از گذاشتن پست‌های بی‌کیفیت  جلوگیری کنید و مطالب باکیفیت و محتواهای غنی را هم در فاصله زمانی بهتری منتشر کنید و از انتشار سریع آنها جلوگیری کنید.
تقویم محتوایی اینستاگرام

کاربرد تقویم محتوایی اینستاگرام برای فروشگاه‌ها

فروشگاه‌های اینستاگرامی برای فروش بیشتر و رشد کسب و کار خود به تعامل بهتر با فالوورها نیاز دارند و باید در این پلتفرم بتوانند به محبوبیت بیشتری در میان مخاطبان برسند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    اینستاگرام یک محیط با فرصت‌های بسیار زیاد برای پیشرفت حرفه شما است و شما با استفاده از تولید محتوا و داشتن یک تقویم تولید محتوا در اینستاگرام می‌توانید کاربرد آن را به دو شیوه زیر متوجه شوید.

    • دنبال کردن اصول تولید محتوا و ایجاد محتوای باکیفیت
    • جلب کردن مخاطبان به خود و فروشگاه و تلاش برای بهبود همیشگی محتوا

    بنابراین کاربرد تقویم محتوایی اینستاگرام در حالت کلی آن است که به شما در یک برنامه ریزی و ایجاد استراتژی عالی کمک می‌کند. این روش نه تنها در اینستاگرام بلکه توسط صاحبان وب سایت‌ها نیز به کار برده می‌شود و یک از روش‌های بازاریابی عالی است که کاربرد آن برای وب سایت‌ها برنامه ریزی برای بازاریابی محتوایی است.

    به همین دلیل هم تقویم محتوایی اینستاگرام برای مشاغل آنلاین یکی از ضروری‌ترین مولفه‌ها برای کسب درآمد بیشتر از فضای مجازی است.

    کوتاه در مورد تقویم محتوایی اینستاگرام و مزایای آن

    • تقویم تولید محتوا کمک می‌کند تا بدانید چه پستی را در چه زمانی منتشر کنید و از آن برای تقویم تولید محتوا هفتگی و ماهانه خود استفاده کنید. بهتر است با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی، تقویم تولید محتوا در اینستاگرام از یک هفته قبل آماده انتشار شود.
    • تقویم محتوایی یا تقویم محتوا که در ادبیات بازاریابی محتوایی از آن با اصطلاح Content Calendar و Editorial Calendar هم یاد می‌شود؛ یکی از ابزارهای کلیدی در تولید محتوا به شمار می‌آید. تقویم تولید محتوا در اینستاگرام شامل یک برنامه ریزی منظم برای مدت زمان مشخصی است که حجم محتوای مورد نیاز به همراه تاریخ آن‌ برای تولید، ویرایش و انتشار را مشخص خواهد کرد.
    • زمانی که شما از هشتگ‌ها در اینستاگرام به درستی استفاده کنید، این موضوع نقش مهمی در نشان دادن شما در اکسپلور خواهد داشت. این حضور شما در اکسپلور موجب خواهد شد تا تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام پست‌ها و پیج شما را ببینند  و همین موضوع  نرخ تعامل پست و نرخ تبدیل کمپین اینستاگرامی شما را بالا خواهد برد.
    • برای آنکه تقویم محتوایی اینستاگرام شما دقیق باشد   باید با استفاده از ابزار‌هایی مانند رنگ، پست‌های خود را مشخص کنید. این کار موجب خواهد شد تا اهداف شما از قرار دادن یک پست یا استوری به صورت دقیق مشخص شود.
    • یکی از مهم‌ترین مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام آن است که شما با استفاده از آن می‌توانید زمان زیادی را برای خود ذخیره کنید و به جای صرف زمان در هر روز برای انتشار پست می‌توانید انتشار خودکار تعدادی پست را در هر روز مشخص کنید.
    • از دیگر مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام آن است که طراحی تقویم محتوایی به تعامل بهتر شما با مخاطبان هم کمک می‌کند. درواقع با استفاده از تقویم تولید محتوا در اینستاگرام مخاطب ترغیب می‌شود که برای دیدن پست یا استوری‌های پیج شما اکانت اینستاگرام خود را چک کند و این تنها با استفاده از تقویم تولید محتوا در اینستاگرام امکان پذیر است.
    • یکی دیگر از مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام آن است که شما با استفاده از آن به ارائه محتوای باکیفیت می‌پردازید. به این صورت که کنترل و آمادگی بیشتری را برای وقت خود در این پلتفرم اختصاص می‌دهید.
    • بنابراین کاربرد تقویم محتوایی اینستاگرام در حالت کلی آن است که به شما در یک برنامه ریزی و ایجاد استراتژی عالی کمک می‌کند. این روش نه تنها در اینستاگرام بلکه توسط صاحبان وب سایت‌ها نیز به کار برده می‌شود و یک از روش‌های بازاریابی عالی است که کاربرد آن برای وب سایت‌ها برنامه ریزی برای بازاریابی محتوایی است.
    • شما در تقویم محتوایی اینستاگرام همچنین باید ساعت انتشار را هم به صورت دقیق تعیین کنید. هر محتوایی باید در یک ساعت دقیق منتشر شود و رعایت این نکته موجب می‌شود تا مخاطبان مطالب شما را بیشتر به اشتراک بگذارند. با این کار هم متوجه خواهید شد که در چه ساعتی بهتر است محتوا منتشر شود و در طراحی تقویم محتوایی به کمک شما خواهد آمد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.