اضافه کردن نظرسنجی به تلگرام کانال های فروشگاهی

0

نظرسنجی تلگرام یکی از ابزارهای محبوب این اپلیکیشن است که در چند سال اخیر توجه بسیاری از صاحبان کانال‌های فروشگاهی و خبری را به خود جلب کرده است. وجود چنین ابزاری این امکان را فراهم می‌کند تا از میزان رضایت و همکاری اعضای کانال نسبت به رسانه اطلاع داشته باشند. ایجاد نظرسنجی (Poll) در تلگرام از طریق روش‌های مختلف انجام می‌شود که نتیجه هر کدام، آگاهی از بازخورد مخاطبان است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید به اعضای کانال یا گروه خود نشان دهید که به آن‌ها اهمیت می‌دهید، همین کار به تنهایی راهی برای جذب مشترکین و حفظ آنهاست.

در این مطلب از پادرو شما را با نظرسنجی در تلگرام، دلایل اهمیت آن و نحوه ایجاد نظرسنجی آشنا خواهیم کرد تا تمام اطلاعات موردنیاز در مورد این ابزار را برای استفاده در تلگرام کانال های فروشگاهی داشته باشید.

اهمیت ساخت نظرسنجی در تلگرام کانال‌ های فروشگاهی

با گسترش فعالیت کانال های تلگرام، اضافه کردن نظرسنجی به کانال تلگرام تبدیل به یک ضرورت شده است. افراد از کانال‌های تلگرام برای تبلیغ برند، ساخت فروشگاه‌ های تلگرامی، معرفی محصولات و خدمات، سرگرمی و یا حتی آموزش استفاده می‌کنند، بنابراین دریافت بازخورد از مخاطبان و اعضای کانال در بهبود کار و ارائه محتوای مفید اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

به‌عنوان مثال اگر یک کانال آموزشی داشته باشید، با دیدن نتایج نظرسنجی در تلگرام می‌توانید به‌راحتی درباره میزان رضایت مخاطب از محتوای آموزشی کانال باخبر شوید و در صورت نیاز در مسیر فعالیت خود تغییراتی ایجاد کنید.

  • جذب اعضای جدید: با کانال نظرسنجی اعضای بیشتری جذب کانال یا گروه شما می‌شوند و شما می‌توانید با رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام، تعداد عضو را افزایش دهید.
  • افزایش فعالیت کاربران: توجه به بازخورد مخاطب موجب افزایش فعالیت او خواهد شد.
  • ایجاد اعتماد و محبوبیت: نظرسنجی از مخاطب در واقع نوعی اهمیت به دیدگاه او محسوب می‌شود، این توجه ناخودآگاه موجب افزایش حس اعتماد و صمیمیت در مخاطب می‌شود.
  • آشنایی با سلیقه کاربران: ساخت نظرسنجی در تلگرام به شما کمک می‌کند تا درباره سلیقه و نیازهای مخاطب اطلاعات بیشتری داشته باشید و محتوای بهتری تولید کنید.
  • کاهش اختلاف‌نظر و سازماندهی: نظرسنجی در چت‌های گروهی زمانی استفاده می‌شود که افراد روی موضوع خاصی اختلاف‌نظر دارند. در چنین شرایطی، ساخت نظرسنجی در تلگرام و رای‌گیری بهترین راه‌حل برای کاهش اختلافات و رسیدن به یک نتیجه مشترک است.

ویدیو ساخت نظرسنجی در تلگرام

در ویدیو زیر آموزش ساخت نظرسنجی در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی به دو روش با استفاده از ربات تلگرامی و بدون نیاز به ربات را ببینیم.

چگونه در تلگرام نظرسنجی بگذاریم؟

در حال حاضر می‌توانید از دو روش برای اضافه کردن نظرسنجی به کانال تلگرام استفاده کنید:

  • نظرسنجی بدون ربات
  • ربات نظرسنجی تلگرام

ساخت نظرسنجی در تلگرام بدون ربات

اضافه کردن نظرسنجی به کانال تلگرام فرآیند بسیار ساده‌ای است که بدون نیاز به ربات تلگرام، فقط با چند کلیک انجام می‌شود. برای انجام این کار کافی است در قسمت تایپ پیام در گروه یا کانال، روی گزینه سنجاق در سمت راست کلیک کنید و گزینه POLL را انتخاب کنید.

ساخت نظرسنجی در تلگرام بدون ربات

همان‌طور که در آموزش تصویری ساخت نظرسنجی در تلگرام می‌بینید، حالا کافی است در قسمت Question، سوال مدنظر خود را تایپ کنید و گزینه‌ها را وارد کنید.

پس از انتخاب گزینه Done، گزینه Publish poll را انتخاب کنید تا نظرسنجی در کانال یا گروه منتشر شود.

ربات نظرسنجی تلگرام

در تلگرام ربات‌های زیادی وجود دارد که قابلیت ایجاد نظرسنجی دارند که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند. شما می‌توانید براساس هدف و نوع نظرسنجی که مدنظر دارید، ربات مناسب خود را انتخاب کنید. از جمله محبوب‌ترین ربات‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  @PollBot: این ربات امکان ایجاد نظرسنجی با یک یا چند پاسخ و افزودن گزینه پاسخ شخصی را برای مخاطب فراهم کرده است.
  • @QuAnBot: این ربات نظرسنجی تلگرام، امکان ایجاد نظرسنجی با گزینه پاسخ‌های متعدد و افزودن تصویر و پیام صوتی را برای مخاطب فراهم کرده است.
  • @VchPollBot: این ربات امکان ایجاد نظرسنجی با قابلیت افزودن تصویر و پیام صوتی را فراهم می‌کند.
  • @QuizBot: این ربات، نظرسنجی در قالب آزمون را فراهم می‌کند تا مخاطبان بتوانند پاسخ صحیح را از بین گزینه‌های متعدد انتخاب کنند.
  • @VoteBot: این ربات امکان ایجاد نظرسنجی با یک یا چند پاسخ را فراهم کرده، علاوه‌براین شما می‌توانید گزینه پاسخ شخصی را هم فعال کنید.
اضافه کردن نظرسنجی به کانال تلگرام

انواع نظرسنجی در تلگرام

با گسترش استفاده از نظرسنجی تلگرام، این اپلیکیشن در تلاش است با ارائه انواع نظرسنجی، دامنه احتمالات و کاربردهای این ویژگی را گسترش دهد. در حال حاضر چندین نوع نظرسنجی در تلگرام وجود دارد که در این بخش به معرفی هر کدام از این موارد می‌پردازیم.

مقاله آموزش فروش در تلگرام  و 14 نکته برای افزایش فروش را هم برای کسب درآمد از راه تلگرام حتما بخوانید.

نظرسنجی با رای‌گیری ناشناس

در نظرسنجی ناشناس تلگرام، شرکت‌کنندگان نمی‌دانند چه‌کسی، کدام گزینه را انتخاب کرده است. لازم به ذکر است که در این نوع نظرسنجی، حتی شما هم به عنوان ایجادکننده فقط می‌توانید نتیجه رای‌گیری را ببینید.‌

نظرسنجی با آراء قابل‌ مشاهده

پیش‌ازاین همه نظرسنجی‌ها در تلگرام به‌صورت ناشناس بودند اما با بروزرسانی‌های اخیر در این اپلیکیشن، شما می‌توانید نظرسنجی‌هایی ایجاد کنید که به افراد گروه اجازه می‌دهد ببینند چه کسی به چه گزینه‌ای رای داده است.

اضافه کردن نظرسنجی به کانال تلگرام

نظرسنجی با یک گزینه پاسخ

در این نوع نظرسنجی مخاطب فقط امکان انتخاب یک گزینه را دارد. این روش معمولا برای سوالاتی با پاسخ بله و خیر کاربرد بیشتری دارد.

نظرسنجی با پاسخ‌ چند گزینه‌ای

گاهی‌اوقات در یک نظرسنجی به بیش‌از یک انتخاب نیاز دارید؛ تلگرام با ارائه نظرسنجی با پاسخ‌های متعدد این امکان را برای مخاطبان فراهم کرده که بتوانند چند پاسخ برای یک سوال انتخاب کنند.

نحوه ایجاد نظرسنجی با پاسخ‌ چند گزینه‌ای در تلگرام

نظرسنجی با مدت‌ زمان تعیین شده

در این نوع نظرسنجی شما می‌توانید مدت زمان مشخصی برای سوال و نظرسنجی خود معین کنید.

نظرسنجی در کانال‌ها و گروه‌ها با امکان رای فقط برای اعضا

تلگرام این امکان را برای تلگرام کانال های فروشگاهی و سایر کانال‌ها ایجاد کرده که بتوانند رای‌گیری خود را فقط به اعضای گروه یا کانال محدود کنند. این نوع نظرسنجی به شما کمک می‌کند که اطلاعات دقیق‌تری از بازخورد اعضای کانال خود داشته باشید.

نظرسنجی به شکل آزمون (Quiz)

این نوع نظرسنجی در قالب پرسش و پاسخ ارائه می‌شود که مانند تست، فقط یک پاسخ صحیح برای آن وجود دارد. مثلا اگر یک کانال آموزشی داشته باشید، می‌توانید با استفاده از نظرسنجی Quiz، از مخاطبان تست بگیرید تا ببینید روش آموزشی شما نتیجه‌بخش بوده یا بهتر است تغییراتی در آن ایجاد کنید.

ساخت Quiz در تلگرام کانال های فروشگاهی

سخن پایانی

ساخت نظرسنجی در تلگرام یک روش جذاب و تعاملی برای دریافت بازخورد از کانال های تلگرام یا اعضای چت گروهی است. با این نوع نظرسنجی، اعضا می‌توانند در مورد مسائل عمومی نظر خود را بدون چالش‌های بحث‌برانگیز بیان کنند.

استفاده از این قابلیت در تلگرام کانال های فروشگاهی کاربرد زیادی دارد و در کنار پیج اینستاگرام به بهبود شناخت شما از مشتری و افزایش کیفیت تولید محتوا کمک می‌کند. شما می‌توانید با انتخاب درست سوالات نظرسنجی برای کانال فروشگاهی خود، مسیر پیشرفت خود را تعیین کنید.

آیا می‌دانید: چگونه لینک پیج اینستاگرام را در تلگرام به اشتراک بگذاریم؟

سوالات متداول ساخت نظرسنجی در تلگرام

ساخت نظرسنجی در تلگرام بدون ربات چگونه است؟

ساده‌ترین روش ساخت نظرسنجی تلگرام بدون ربات این است که در قسمت تایپ مطلب، روی گزینه شبیه سنجاق در پایین صفحه کلیک کرده و (Poll) را انتخاب کنید. سپس کافی است گزینه‌های پرسش و پاسخ را ثبت کرده و نظرسنجی را به چت یا کانال ارسال کنید.

انواع نظرسنجی در تلگرام چیست؟

نظرسنجی با رای‌گیری ناشناس، نظرسنجی با آرای قابل‌مشاهده، نظرسنجی با یک گزینه پاسخ، نظرسنجی با پاسخ‌های چند گزینه‌ای، نظرسنجی با قابلیت افزودن گزینه پاسخ شخصی، نظرسنجی با مدت‌زمان تعیین شده، نظرسنجی در کانال‌ها و گروه‌ها با امکان رای فقط برای اعضا، نظرسنجی به شکل آزمون (Quiz)

دیدن نتایج نظرسنجی در تلگرام چگونه است؟

برای مشاهده نتایج نظرسنجی در تلگرام باید روی نظرسنجی کلیک کنید. با کلیک روی آن، نتایج رای‌گیری و تعداد آرا زیر هر کدام از گزینه‌ها نمایش داده می‌شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.