آموزش فروش در تلگرام  و 14 نکته برای افزایش فروش

0

تلگرام را باید یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین پیام‌رسان‌های آنلاین در سراسر دنیا دانست. امکانات ویژه و مناسبی که این شبکه اجتماعی به کاربران خود ارائه می‌دهد باعث شده بتوان از آن به عنوان یک بستر مناسب برای بسیاری از کسب‌وکارها یاد کرد. این روزها بسیاری از مشاغل بزرگ و کوچک در تلگرام کانال دارند تا توسط آن بتوانند محصولات و خدمات خود را به مشتریان و مخاطبان معرفی کنند و با این کار شانس موفقیت کسب‌وکار خود را افزایش دهند. اما فروش در تلگرام نیازمند توجه به برخی نکات است. همین امر باعث شده تا این مطلب از وبلاگ پادرو به فروش در تلگرام و نکات مربوط به آن اختصاص داشته باشد. تا انتها با ما همراه باشید. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

مزایای فروش در تلگرام

مزایای فروش در تلگرام

یکی از دلایلی که برخی از کسب‌وکارها به فکر ایجاد کانال تلگرام و فروش در تلگرام نیفتاده‌اند، عدم آشنایی با مزایای فروش در تلگرام است. به همین دلیل در ابتدا قصد داریم تا در خصوص مزایای فروش در تلگرام نکاتی را بیان کنیم. مهم‌ترین مزایای فروش در تلگرام عبارتند از:

1- محبوبیت تلگرام

تلگرام در ایران یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌هاست به طوری که هر روز کاربران ایرانی و فعال بسیاری به آن مراجعه می‌کنند. تعداد کاربران ایرانی تلگرام نشان می‌دهد که در حدود نیمی از ایرانیان یعنی عددی در حدود 40 میلیون نفر در این شبکه اجتماعی حساب کاربری دارند. این آمار به خوبی نشان می‌دهد که تلگرام در ایران از چه محبوبیت بالایی برخوردار است. پس فروش در تلگرام اگر به شیوه‌ای اصولی و مناسب انجام شود، می‌تواند نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند و به افزایش فروش کسب‌وکار کمک کند.

2- توجه به اصول دیجیتال مارکتینگ

یکی از اصول دیجیتال مارکتینگ حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی محبوب است. این کار باعث می‌شود که افراد بسیار بیشتری با مجموعه آشنا شوند. همچنین در صورتی که کسب‌وکار کانال تلگرام مناسب و جذابی داشته باشد، می‌تواند اعتماد افراد بیشتری را جلب کند. علاوه بر این با استفاده از روش‌های متفاوت می‌توان بازدید سایت و سایر شبکه‌های اجتماعی را افزایش داد که این امر هم در بیشتر دیده شدن و فروش بیشتر نقش خواهد داشت.

3- دسترسی به بازار بین‌المللی

زمانی که افراد از شبکه‌های اجتماعی جهانی و بین‌المللی استفاده می‌کنند به تمام افراد فعال در آن شبکه‌ها می‌توانند دسترسی داشته باشند. همین امر سبب می‌شود تا برخی کسب‌وکارها بتوانند با استفاده از این شبکه اجتماعی و فروش در تلگرام، کالاهای خود را به مشتریانی که در سایر کشورها زندگی می‌کنند ارائه کنند.

4- درآمدهای جانبی

مانند اینستاگرام، تبلیغات در تلگرام نیز طرفداران بسیاری دارد. همین امر سبب شده تا کانال‌هایی با مخاطب و عضو بالا سفارش‌های بسیاری برای تبلیغات متفاوت دریافت کنند. این کار باعث می‌شود که آن‌ها یک درآمد جانبی دیگر نیز داشته باشند. البته انجام تبلیغات برای کسب‌وکارهای معروف و برندها کاری مناسب نیست اما کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند با استفاده از این روش بخشی از هزینه‌های خود را به راحتی تأمین کنند.

تلگرام را باید یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران و جهان دانست که امکانات جذابی را به کاربران خود ارائه می‌کند

ساخت کانال فروش در تلگرام

برای این که بتوان کار فروش در تلگرام را انجام داد، افراد باید ابتدا یک کانال در این شبکه اجتماعی ایجاد کنند. با انجام مراحل زیر می‌توانید به راحتی یک کانال در تلگرام بسازید.

  • ابتدا وارد برنامه تلگرام شوید. در بالای صفحه یک گزینه سه خط وجود دارد که با انتخاب آن وارد منوی تنظیمات خواهید شد.
  • در منو تنظیمات گزینه‌ای به نام (New Channel) وجود دارد. این گزینه را انتخاب کنید تا صفحه جدیدی برای شما باز شود.
  • در صفحه جدیدی که باز می‌شود نام کانال را باید وارد کرد و گزینه (Next) را انتخاب کرد.
  • مرحله بعدی انتخاب ادمین و دعوت افراد است. البته می‌توان این مرحله را به زمان دیگری موکول کرد و از آن رد شد.
  • پس از آن گزینه (Done) را انتخاب کنید تا کانال ساخته شود و بتوانید کار فروش در تلگرام را آغاز کنید.

راه اندازی کانال فروش در تلگرام

راه اندازی کانال فروش در تلگرام

تنها ساخت یک کانال در تلگرام باعث رسیدن به فروش و موفقیت نخواهد شد. برای این که بتوانید فروش در تلگرام داشته باشید باید در کانال خود به برخی نکات توجه کنید. مهم‌ترین نکاتی که باید در یک کانال تلگرامی به آن توجه داشت، عبارتند از:

1- نام کانال

نام کانال یکی از موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود. نام کانال باید به گونه‌ای باشد که نشان دهنده نوع خدمات و محصولات شما باشد. این کار برای فروش در تلگرام از اهمیت زیادی برخوردار است و باید توجه زیادی به نام کانال شود. در انتخاب نام کانال علاوه بر مناسب و مرتبط بودن با کسب‌وکار و زمینه فعالیت به نکاتی مانند خلاقیت نیز می‌توانید توجه کنید تا نامی جذاب‌تر انتخاب کنید که به سادگی بیشتری در ذهن مخاطبان بماند. این کار در پیدا کردن سریع کانال و توجه بیشتر مخاطبان به کانال نقش دارد که این موارد در نهایت به فروش در تلگرام به شکلی بیشتر و بهتر منجر خواهد شد.

2- تصویر کانال

عکسی که برای کانال فروش در تلگرام انتخاب می‌کنید نیز اهمیت بسیاری دارد. این عکس باید کیفیت مناسبی داشته باشد و بسیار شلوغ نباشد. همچنین توجه داشته باشید که عکس‌های کانال در تلگرام به صورت دایره نمایش داده می‌شوند. به همین دلیل نباید عکس به گونه‌ای باشد که پس از نمایش به شکل دایره تغییر بسیاری کند و به صورتی نامناسب نمایش داده شود. انتخاب لوگوی مجموعه به عنوان عکس کانال یکی از کارهایی است که بسیاری افراد انجام می‌دهند. این کار را می‌توان اقدامی مناسب برای انتخاب تصویر کانال فروش در تلگرام دانست.

نکته دیگری که در زمان انتخاب عکس باید به آن توجه داشته باشید، ثابت بودن عکس است. تغییر تصویر کانال تلگرامی باعث سردرگمی مخاطبان می‌شود و شاید بسیاری از آن‌ها کانال شما را دیگر نتوانند به راحتی پیدا کنند و حتی به صورت اشتباه از کانال شما خارج شوند.

3- توضیحات

بخش توضیحات را باید یکی از بخش‌های بسیار مهم و تأثیرگذار در فروش در تلگرام دانست. تقریباً تمام مشتریان یک کانال تلگرامی قبل از خرید این بخش را مطالعه می‌کنند. به همین دلیل باید به این بخش توجه ویژه‌ای داشت و به صورت مناسب آن را کامل کرد. برای کامل کردن این بخش باید به برخی نکات توجه داشت که این نکات عبارتند از:

مزیت رقابتی

اگر دوست دارید فروش در تلگرام را به صورتی مناسب تجربه کنید، باید مزیت رقابتی خوبی داشته باشید و آن را در قسمت توضیحات بیان کنید. بهتر است که برای نوشتن این بخش هر چقدر زمان لازم است، بگذارید تا متنی مناسب‌تر داشته باشید. این مزیت می‌تواند توجه افراد را جلب کند تا محصولات شما را خریداری کنند و از خدمات شما استفاده کنند.

لینک اکانت پشتیبان

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث افزایش فروش در تلگرام می‌شود، اعتماد مشتری به کانال است. از روش‌هایی که توسط آن می‌توان اعتماد کاربران را افزایش داد، قرار دادن لینک اکانت پشتیبان در بخش توضیحات است. با استفاده از این لینک کاربران می‌توانند با مجموعه به راحتی در تماس باشند، سؤالات خود را بپرسند و کار سفارش کالا را با خیال راحت‌تری انجام دهند. همچنین وجود این لینک در قسمت توضیحات می‌تواند در افزایش اعتماد مشتریان به آن کانال نقش داشته باشد.

قرار دادن لینک سایت

اگر سایت فروشگاهی دارید، حتماً لینک آن را در قسمت توضیحات قرار دهید. داشتن سایت فروشگاهی باعث افزایش اعتماد کاربران به کانال می‌شود. اگر هنوز برای کسب‌وکار خود سایت فروشگاهی نساخته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که خدمات پادروشاپ را بررسی کنید. با استفاده از این خدمات می‌توانید به راحتی برای خود یک سایت فروشگاهی مناسب و باکیفیت بسازید. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مطلب چطور پادروشاپ باعث افزایش فروش شما در شبکه‌های اجتماعی می‌شود؟ را مطالعه کنید.

در پایان اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت و ارسال سفارشات فروشگاه‌ها استفاده از فروشگاه ساز حرفه ای پادروشاپ است. شما علاوه بر داشتن یک فروشگاه اینترنتی، می‌توانید سفارشات خود را با هزینه ثابت و مبلغی بسیار کمتر از حالت معمول ارسال کنید. ضمنا نیازی نیست برای تحویل بسته‌ها به اداره پست مراجعه کنید. مامور پادرو بسته یا بسته‌های شما را از درب منزل جمع‌آوری می‌کند. همچنین از خدماتی مانند ساخت و ارسال کد تخفیف به مشتریان، ارسال پیامک به آن‌ها و به اشتراک گذاشتن نظرات آن‌ها در سایر شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند خواهید شد.

در هنگام ساخت یک کانال برای فروش در تلگرام باید به مواردی مانند نام مناسب، تصویر باکیفیت و جذاب و بخش توضیحات توجه ویژه‌ای داشت.

آموزش فروش در تلگرام

برای این که بتوانید فروش در تلگرام را به شکلی مناسب تجربه کنید، باید به نکاتی در کانال خود توجه کنید. عدم توجه به این نکات باعث می‌شود که نه تنها فروشی در تلگرام نداشته باشید، بلکه همه تلاش‌های شما بی اثر باشد. مهم‌ترین نکاتی که در آموزش فروش در تلگرام باید گفته شود را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

1- تعیین هدف

یکی از مهم‌ترین مواردی که در موفقیت یک فروشگاه تلگرامی نقش دارد، مشخص کردن هدف است. شما باید بدانید که هدفتان از ساخت این کانال دقیقاً چیست. آیا تنها می‌خواهید محصولات خود را معرفی کنید، فروش در تلگرام داشته باشید، آیا تصمیم دارید که مشتریانی از کشورهای دیگر داشته باشید و بسیاری موارد دیگر که باید در ابتدای راه مشخص کنید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس هدف تعیین شده انجام دهید و در راستای تحقق آن‌ها گام بردارید.

2- معرفی کانال تلگرام در سایر پلتفرم‌های

در شبکه‌های اجتماعی دیگر، سایت فروشگاهی و سایر پلتفرم‌های مناسب با استفاده از تبلیغات حضور خود را در تلگرام اعلام کنید. این کار باعث می‌شود که مخاطبان شما عضو کانال فروشگاهی شما در تلگرام شوند و همچنین سایر افراد نیز با کسب‌وکار شما آشنا شوند.

3- توجه به موارد مهم در ساخت کانال

در خصوص ساخت و راه‌اندازی کانال تلگرامی در بخش قبل توضیحاتی را ارائه کردیم. برای این که بتوان فروش در تلگرام را به میزان مناسب تجربه کرد باید به موارد گفته شده مانند نام، تصویر و بخش توضیحات توجه داشته باشید و نکات گفته شده را به درستی رعایت کنید.

4- اعلام زمان پاسخگویی

برای فروش در تلگرام به میزان مناسب باید به درستی پاسخ کاربران را در اسرع وقت بدهید. اگر نمی‌توانید به سرعت پاسخگوی کاربران و مخاطبان باشید بهتر است زمان پاسخگویی را در کانال اعلام کنید تا کاربران بدانند که در چه بازه زمانی، پاسخ سؤالات خود را دریافت خواهند کرد. استفاده از یک ادمین مناسب نیز می‌تواند به پاسخگویی بهتر به مخاطبان نقش داشته باشد و باعث افزایش فروش در تلگرام شود. همچنین اگر به دلایل متفاوت قصد دارید یک یا چند روز در کانال خود فعالیت نداشته باشید، این مطلب را زودتر با انتشار پست به مخاطبان خود اطلاع دهید تا آن‌ها بدانند دلیل عدم پاسخگویی شما چیست. این کار باعث می‌شود تا اعتماد آن‌ها را از دست ندهید.

5- تولید محتوا

یکی از عواملی که در موفقیت یک کانال و افزایش فروش در تلگرام نقش دارد، تولید محتوای باکیفیت و مناسب است. شبکه‌های اجتماعی این روزها تبدیل به مکانی برای مبارزه کسب‌وکارهای متفاوت برای افزایش فروش شده است. به همین دلیل تولید محتوای مناسب می‌تواند باعث شود تا شما بین بسیاری از کانال‌های مشابه جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشید. نوشته‌های ساده و بدون تکلف که احساس خوبی به مخاطب می‌دهد و همچنین توضیحات مناسب و کاملی در خصوص کالا و خدمات در آن وجود دارد را می‌توان یک محتوای مناسب دانست. در صورت وجود امکانات و تمایل می‌توانید از محتواهای دیگری مانند محتواهای صوتی و پادکست‌ها برای معرفی بیشتر مجموعه یا کالاها و خدمات استفاده کنید.

6- استفاده از عکس‌های مناسب

استفاده از عکس‌های مناسب

بسیاری از مخاطبان به عکس‌ها و تصاویر کالاهای موجود در کانال توجه بسیاری دارند. تصاویر زیبا و مناسب می‌تواند روی نظر آن‌ها تأثیر بگذارد و آن‌ها را تشویق به خرید آن محصول کند. به همین دلیل باید بگوییم که برای افزایش فروش در تلگرام باید از عکس‌های مناسب و باکیفیت استفاده کرد. عکس‌های مناسب، تصاویری هستند که کیفیت بالایی دارند، شلوغ نیستند و در آن‌ها به اصول عکاسی مانند رنگ و کادر توجه شده است. همچنین بد نیست بدانید که استفاده از عکس‌های کپی شده از کانال‌های دیگر تأثیر منفی روی کسب‌وکار و فروش در تلگرام خواهد گذاشت. به همین دلیل بهتر است از عکس‌هایی که خود از محصولات می‌گیرید استفاده کنید.

7- برگزاری نظرسنجی

برگزاری نظرسنجی‌های متفاوت در تلگرام بسیار ساده است. اما با استفاده از آن‌ها می‌توان نظر مخاطبان را در خصوص موارد مختلف جویا شد. با تحلیل و بررسی این نظرسنجی‌ها به راحتی می‌توان نقاط قوت و ضعف مجموعه در تهیه، تولید و توزیع کالا، فعالیت‌های کانال و بسیاری موارد دیگر را متوجه شد و در خصوص بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدامات لازم را انجام داد. از دیگر مزایای استفاده از نظرسنجی تعامل بیشتر با مخاطبان است. این کار سبب می‌شود تا مخاطبان به مجموعه حس بهتری داشته باشند و به آن بیشتر اعتماد کنند. همین دلایل به مرور باعث افزایش احتمال موفقیت مجموعه و همچنین افزایش فروش در تلگرام خواهد شد.

 8- انتشار محتوا به میزان مناسب

برای انتشار محتواهای خود یک تقویم محتوایی داشته باشید. انتشار بیش از حد محتوا در یک روز می‌تواند باعث خسته شدن مخاطبان شود. همچنین انتشار بسیار کم محتوا و عدم انتشار محتوا در چند روز متوالی نیز باعث خواهد شد تا مخاطبان تصور کنند که این کانال فعالیت مناسبی ندارد و آن را ترک کنند. پس باید بگوییم که باید به انتشار محتوا به صورت مناسب و اصولی باید توجه داشت.

9- برگزاری مسابقات برای افزایش اعضا

با برگزاری مسابقات متفاوت در تلگرام می‌توانید به راحتی و با هزینه‌ای نه چندان زیاد، اعضای جدید و بسیاری داشته باشید. افراد متفاوت با عضویت در کانال شما و شرکت در مسابقه برای بردن جوایز تلاش می‌کنند. اما برنده اصلی کسب‌وکار است که با هزینه‌ای مناسب تبلیغات بسیار خوبی برای کانال خود کرده است.

10- استفاده از ربات‌ها

ربات‌های تلگرام انواع متفاوتی دارند که برخی از آن‌ها در افزایش فروش در تلگرام می‌توانند نقش داشته باشند. برخی ربات‌ها می‌توانند پاسخ کاربران را در لحظه و به شکلی مناسب بدهند. به عنوان مثال ربات‌ها می‌توانند در خصوص مواردی مانند زمان ارسال، سایزهای موجود و بسیاری موارد مشابه دیگر به سرعت به کاربران پاسخ دهند. همین امر سبب می‌شود تا کاربران به شکلی ساده‌تر و سریع‌تر به پاسخ سؤالات خود برسند. این کار احتمال خرید از مجموعه را بالا خواهد برد.

11- تبلیغات در کانال‌های دیگر

در ابتدای تأسیس یک کانال برای فروش در تلگرام، تعداد اعضا به کندی افزایش پیدا می‌کند. برای تسریع روند عضوگیری می‌توانید از تبلیغات در کانال‌های دیگر استفاده کنید. برخی کانال‌های بسیار پرمخاطب وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها سفارش تبلیغات دهید تا افراد بیشتری کسب‌وکار و کانال شما را بشناسند و روند عضوگیری و افزایش اعضا سرعت بسیار بیشتری پیدا کند.

12- عدم استفاده از پروفایل‌های غیرواقعی و فیک

برخی از کانال‌ها برای افزایش اعضای خود از یک روش نامناسب استفاده می‌کنند. این روش پرداخت هزینه برای دریافت اعضای غیرواقعی است. این کار شاید در ابتدا باعث شود تا تعداد اعضای کانال این افراد افزایش پیدا کند اما نامناسب بودن تعداد بازدید پست‌ها با تعداد اعضای کانال باعث می‌شود تا به مرور معایب این کار خود را نشان دهد. کاربران به کانال‌هایی که تعداد میزان مشاهده پست‌ها با تعداد اعضای آن‌ها مطابقت و نسبت درستی ندارند، کمتر اعتماد می‌کنند. همین امر سبب می‌شود که به مرور اعضای واقعی کانال کاهش پیدا کند.

13- منتشر کردن پیام رضایت مشتریان

از دیگر مواردی که در افزایش فروش در تلگرام و افزایش اعتماد نقش بسیار مناسبی دارد، انتشار پیام رضایت مشتریان دیگر از خریدهای خود است. بسیاری از ادمین‌ها و صاحبان کسب‌وکارهای متفاوت با انتشار این پیام میزان اعتماد مخاطبان به مجموعه را افزایش می‌دهند.

14- عدم انتشار محتوای نامربوط

یکی از کارهایی که به کانال‌های فروش در تلگرام ضربه می‌زند، انتشار محتواهای نامربوط است. این کار باعث می‌شود تا مخاطبان در خصوص کارکرد کانال سردرگم شوند و از میزان اعتماد آن‌ها به مجموعه کاسته شود. پیام تبلیغاتی به تعداد مناسب در ماه را نباید در میان محتوای نامربوط قرار داد. اما اگر تعداد پیام‌های تبلیغاتی نیز زیاد شوند، تأثیر منفی خود را خواهند داشت.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    از مهم‌ترین عواملی که در موفقیت فروشگاه‌های تلگرامی نقش دارد می‌توان به انتشار پست‌هایی با محتوای جذاب و عکس‌های باکیفیت، تبلیغات مناسب، برگزاری نظرسنجی و مسابقه، انتشار مناسب محتوا و مواردی که باعث افزایش اعتماد کاربران می‌شود، اشاره کرد.

    جمع‌بندی

    • تلگرام را باید یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران و جهان دانست که امکانات جذابی را به کاربران خود ارائه می‌کند
    • با توجه به آمارهای منتشر شده، بیش از 40 میلیون ایرانی در تلگرام عضویت دارند و همین آمار نشان‌دهنده میزان محبوبیت این شبکه اجتماعی میان ایرانیان است.
    • بسیاری از کسب‌وکارها از این محبوبیت برای افزایش فروش و موفقیت کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند و اقدام به ساخت کانال در تلگرام می‌کنند.
    • با فروش در تلگرام می‌توان میزان فروش را افزایش داد که این امر در نهایت منجر به افزایش سود مجموعه خواهد شد.
    • از مهم‌ترین دلایل جذابیت فروش در تلگرام می‌توان به محبوبیت این شبکه اجتماعی، فروش در خارج از ایران و اصول دیجیتال مارکتینگ اشاره کرد.
    • در هنگام ساخت یک کانال برای فروش در تلگرام باید به مواردی مانند نام مناسب، تصویر باکیفیت و جذاب و بخش توضیحات توجه ویژه‌ای داشت.
    • از مهم‌ترین عواملی که در موفقیت فروشگاه‌های تلگرامی نقش دارد می‌توان به انتشار پست‌هایی با محتوای جذاب و عکس‌های باکیفیت، تبلیغات مناسب، برگزاری نظرسنجی و مسابقه، انتشار مناسب محتوا و مواردی که باعث افزایش اعتماد کاربران می‌شود، اشاره کرد.
    • شما در خصوص فروش در تلگرام چه می‌دانید؟ چه راه‌های دیگری برای افزایش فروش در تلگرام می‌شناسید؟
    • نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    respond

    trengo

    sitiar

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.