رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام با راهکارهای کلیدی

16

رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام موضوعی است که برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین نیز مانند سایر کاربران اهمیت بسیاری دارد. در واقع پیام‌رسان تلگرام که از حدود 10 سال پیش روی کار آمد، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرد. کسب‌وکارهای آنلاین نیز به دلیل همین محبوبیت، کانال‌های تلگرامی را راه‌اندازی کردند تا اطلاع‌رسانی و انتشار تبلیغات خود را در سطح وسیع‌تری انجام دهند. اما یکی از مشکلاتی که کاربران تلگرام از جمله برخی از مدیران کانال‌ها یا فروشگاه تلگرامی با آن مواجه می‌شوند، محدودیت در عضویت کاربران در کانال‌های تلگرام است.

در این مقاله از مجله پادرو شما را با راهکارهایی آشنا خواهیم کرد که امکان عضو شدن در کانال‌های تلگرامی را نامحدود می‌کند. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

محدودیت عضویت در کانال‌های تلگرامی

محدودیت عضویت در کانال‌های تلگرامی

تلگرام در سال 2013 شروع به کار کرد. این پیام‌رسان به دلایل مختلفی از جمله سطح بالای امنیت، قوانین مهمی برای حفظ حریم خصوصی و سهولت ارسال و دریافت پیام‌، توانست در مدت زمان کوتاهی محبوبیت بسیاری به دست آورد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن تشکیل گروه بود. به این واسطه افرادی با سلایق مشابه، این امکان را داشتند که در بستری با هم تعامل داشته باشند. پیام‌های مختلف خود را به جای شخصی، به طور گروهی ارسال و یا دریافت کنند.

اما نیازسنجی تلگرام نشان داد که گروهی از افراد تمایل دارند خود مدیر و ارسال‌کننده پیام‌ها باشند. به این واسطه کانال تلگرامی به منظور برقراری تعامل یک‌سویه یک یا چند مدیر با گروهی از افراد تشکیل شد. اما مشکلی که برای بسیاری از کاربران به وجود آمد، محدودیت در تعداد اعضای کانال و مشکل عضویت در کانال‌های دلخواه بود. همین باعث شد که راهکارهایی برای رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام برای دستگاه‌های مبتنی بر (Android) و (iOS) و همچنین نسخه دسکتاپ به وجود آیند.

در ادامه به مشکلات عضو شدن در کانال تلگرام و روش‌های رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام می‌پردازیم.

رفع مشکل (Too many communities) در تلگرام

یکی از مشکلاتی که هنگام عضویت در کانال‌های تلگرام با آن مواجه می‌شویم، (Too many communities) نام دارد. شاید شما هم با این مشکل مواجه شده باشید و به دنبال راهکارهایی باشید که بتوانند این اخطار را از بین ببرند. در پاسخ می‌توانیم بگوییم که تلگرام مانند اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی، قوانینی دارد و یکی از آنها «به سقف مجاز رسیدید» یا همان (Too many communities) است. این اخطار هنگامی برای افراد ظاهر می‌شود که بخواهند در کانال یا گروه پانصد و یکم به بالا عضو شوند.

هر کاربری تنها می‌تواند در 500 کانال و گروه عضو شود. اما اگر شمار کانال‌ها و گروه‌های هر حساب کاربری به بیشتر از 500 مورد برسد، فرد هنگام افزودن کانال یا گروه جدید با اخطار (Too many communities) مواجه خواهد شد.

محدودیت عضویت در کانال تلگرام برای کاربران هنگام عضویت و همچنین برای مدیران کانال‌ها هنگام افزودن تعداد اعضاست.

راهکار رفع مشکل (Too many communities)

افراد بر اساس سلیقه خود عضو کانال‌ها و گروه‌هایی می‌شوند که دوست دارند. اما آن دسته از کاربرانی که از تلگرام‌های غیررسمی استفاده می‌کنند، شاهد زیاد شدن خودبه‌خودی تعداد کانال‌های پروفایل خود خواهند بود. برای رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام در چنین شرایطی دو راهکار کاربردی وجود دارند.

  • حذف کانال‌های اضافی
    • صفحه تلگرام خود را باز کرده و تمام کانال‌ها و گروه‌های اضافی را حذف کنید.
    • برخی از کانال‌ها تبلیغاتی هستند و با داشتن شماره تماس افراد، آنها را در کانال‌های خود اضافه می‌کنند.
    • در این حالت حذف موارد اضافی کمک می‌کند که شما به رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام بپردازید.
  • جلوگیری از عضویت ناخواسته در کانال‌ها و گروه‌ها
    • در تنظیمات تلگرام وارد شده و دسترسی (Channels & Groups) را از (Everybody) به (My Friends) تغییر دهید.
    • با محدود کردن دسترسی کاربران تلگرام برای عضو کردن ناخواسته شما در کانال‌ها می‌توانید تنها در گروه‌ها و کانال‌هایی عضو شوید که خودتان مطلع هستید.
  • حذف و ایجاد اکانت تلگرامی
    • گاهی تعداد کانال‌ها و گروه‌ها زیاد هستند و حوصله کاربران برای (Leave channel) یا (Leave group) کم است.
    • اگر شما هم وقت یا حوصله ندارید، می‌توانید اکانت تلگرامی را حذف نموده و مجدداً آن را ایجاد کنید.
    • اما بهتر است که تنظیمات را تغییر داده و تنها به دوستان اجازه افزودن اکانت دهید.

آموزش تصویری رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام موبایل

همانطور که توضیح دادیم، یکی از مهم‌ترین دلیلی که افراد نمی‌توانند در کانال‌های مورد نظر خود عضو شوند، عضویت آنها در 500 کانال و گروه تلگرامی است. کاربردی‌ترین روش برای رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام نیز مشخص کردن حریم خصوصی به شمار می‌آید. اما سؤال اینجاست که چگونه می‌توان این مشکل را در موبایل رفع کرد.

ابتدا تصویر خود را که در گوشه سمت چپ تلگرام قرار داد، لمس کنید.

سپس وارد تنظیمات شوید تا به این واسطه وارد (Security and Privacy) شوید.

تنظیمات تلگرام و حریم خصوصی آن

در گام آخر باید از (Privacy and Security) گزینه (Groups and channels) را انتخاب کنید. با فعال‌سازی (My Friends) به جای (Everybody) می‎‌توانید عملیات رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام را با موفقیت به پایان برسانید.

رفع محدودیت 200 نفر کانال تلگرام

رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام با آپدیت جدید

در این سال‌ها، تلگرام در تلاش برای رفع ایراداتی بوده است که کاربران با آن مواجه بوده‌اند. یکی از ایرادات، محدودیت مدیران کانال‌های تلگرام در افزودن تعداد اعضای کانال‌ها بود. در حقیقت، تا سال 2021 حداکثر ظرفیت کانال‌ها برای عضویت کاربران 200 نفر بود. برخی از افراد با ساختن بات‌های مختلف سعی می‌کردند که با رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام تعداد اعضای کانال‌های خود را افزایش دهند.

از نوامبر 2021 تلگرام قابلیت‌هایی را اضافه کرد و یکی از آنها رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام بود. به این معنا که مدیران کانال‌های تلگرامی این امکان را به دست آوردند که بتوانند تا 1000 نفر عضو در کانال‌های خود اضافه کنند. به این ترتیب افراد بیشتری که لینک دعوت به کانال‌ تلگرامی را دریافت می‌کردند، می‌توانند عضو شوند، بدون اینکه مشکلی داشته باشند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • گروهی از افراد تمایل دارند خود مدیر و ارسال‌کننده پیام‌ها باشند. به این واسطه کانال تلگرامی به منظور برقراری تعامل یک‌سویه یک یا چند مدیر با گروهی از افراد تشکیل شد.
    •  تلگرام مانند اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی، قوانینی دارد و یکی از آنها «به سقف مجاز رسیدید» یا همان (Too many communities) است.
    • هر کاربری تنها می‌تواند در 500 کانال و گروه عضو شود. اما اگر شمار کانال‌ها و گروه‌های هر حساب کاربری به بیشتر از 500 نفر برسد، فرد با اخطار (Too many communities) مواجه خواهد شد.
    • برخی از کانال‌ها تبلیغاتی هستند و با داشتن شماره تماس افراد، آنها را در کانال‌های خود اضافه می‌کنند. در این حالت حذف موارد اضافی کمک می‌کند که شما به رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام بپردازید.
    • در تنظیمات تلگرام وارد شده و دسترسی (Channels & Groups) را از (Everybody) به (My Friends) تغییر دهید.
    • با محدود کردن دسترسی کاربران تلگرام برای عضو کردن ناخواسته شما در کانال‌ها می‌توانید تنها در گروه‌ها و کانال‌هایی عضو شوید که خودتان از آنها مطلع هستید.
    • کاربردی‌ترین روش برای رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام نیز مشخص کردن حریم خصوصی به شمار می‌آید.
    • از نوامبر 2021 تلگرام قابلیت‌هایی را اضافه کرد و مدیران کانال‌های تلگرامی این امکان را به دست آوردند که بتوانند تا 1000 نفر عضو در کانال‌های خود اضافه کنند.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع:

    istaunch

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    16 نظرات
    1. SHAHROKH می گوید

      سلام و وقت بخیر. امکان اضافه نمودن بیش از ۲۰۰ عضو همچنان میسر نمی باشد! لطفا راهکار عملی

      1. Shahnaz می گوید

        سلام
        وقت تون بخیر
        متأسفانه برنامه تلگرام پولی شده وشمابایدتلگرام پریمیوم را خریداری کنید

    2. مصطفی می گوید

      من اصلا هیچ کانالی نمیتونم برم و برام سقف میزنه اصلا در کانالی نیستم

    3. mynkrymy330@gmail.com می گوید

      سلام نمیتوانم عضویت کانال هابشم میگه سقف به 500رسیده

    4. فاطمه می گوید

      من هیچ کانالی عضو نیسم حتی یکی
      ولی مگه 500 تا عضو هسی چکار کنم؟

      1. مسعود می گوید

        سلام منم همچین مشکلی دارم شما راهکاری پیدا نکردین

        1. شکوفه می گوید

          سلام نمیتونم عضو کانال شوم میگه به سقف مجاز رسیدی لطفا راهنمایی کنید

      2. بی نام می گوید

        دقیقا منم این مشکل و دارم لطفا کسی که می دونه راهنمایی کنه 🙏

      3. سام می گوید

        سلام منم همین مشکل رو دارم . دوستان به دلیل وجود نامریی کانال و گروه بیش از 500نمیتوان وارد رباط حذف اکانت بشم . کسی میتوانه کمک کننه

    5. اعظم می گوید

      سلام ، من کلا توی ده تا کانال و گروه عضو هستم ، قبلا شاید توی کمتر از ۲۰ تا کانال عضو بودم ، این خطا رو بهم میداد ، چند تا از کانالهامو دیلیت کردم ، ولی متاسفانه بازم بهم خطا میده ، و میگه بیشتر از ۵۰۰ تا عضو هستی ، نمیتونم دیلیت اکانت کمم و مجدد وارد شم چون چند تا از کانال هام پولی هست و ممکنه دیگه نتونم عضو شم ، میشه لطفا راهنمایی کنید چه کنم ؟؟

    6. رضا رضائی می گوید

      کل کانالها و گروه های تلگرامی بنده کمار از ۵۰ تاست ولی بازهم همون اخطار به سقف ۵۰۰ کانال رسیده اید برایم نمایان میشود . راهکاری بدید چگونه کانالها و گروه هایی که مرا مخفیانه در آنها عضو کرده اند ولی نمیتوانم ببینم را ترک کنم

    7. سمیرا می گوید

      سلام وقتتون بخیر من تمام کانال ها رو حذف کرده بودم قبلا ولی الان باز پیام 500کانال برام مباد تو صفحه تلگرامم چیزی برای پاک کردن نیست دیگه چیکار کنم؟

    8. حجت می گوید

      من همه کانال ها رو حذف کردم ولی باز نمتونم عضو بشم چکنم ممنون راهنماییکنید

    9. ... می گوید

      عضو هیچ کانال و گپی نیستم ولی همون محدودیت ۵۰۰ تا کانال رو میاره=(…

    10. Shahnaz می گوید

      متأسفانه برنامه تلگرام پولی شده وشمابایدتلگرام پریمیوم را خریداری کنید

    11. فيروزه می گوید

      سلام من این مشکل رو دارم ،اما فقط و فقط یک کانال دارم اما باز این پیغام برام میاد.
      درواقع هیچکدوم از این راهکارها برای من کارساز نیست.
      باید چکار کنم؟